Mitäs te tekisitte? (lapsi kuumeessa, ja " pakkojuhlat" edessä)

Mietin sellaista, että miten ap selittäisit kummilapsellesi ja tämän perheelle, ettet pääse tulemaan?
Luulisi, että heilläkin heräisi kysymys, että miksei lapsen isä jää hoitamaan tätä?

Jos lapsi olis TOSI kipeän oloinen, niin sit varmaan jäisin kotiin, mut jos lapsen vointi olisi suht ok sairaudesta huolimatta, niin muksu jäisi isän kans kotiin, ja lähtisin käymään yksin julhlissa. Ajomatkoineen tietysti reissu kestää aika kauan, mut menisin kirkkoon+sen jälkeen pikaseen kahville ja lähtisin ajelemaan kotia päin.

Onneks olen valinnut lapseni isän niin että pärjää lapsemme kanssa ihan yhtä hyvin kun minäkin vaikka ei ole edes vuotta vanha.

Kyllä luulis 1,3vuotiaan pärjäävän yhden päivän ilman äitiä ja tissiä oli kipeä tai ei. Todennäköisesti äidillä tässä suurempi ongelma on kun lapsella.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onneks olen valinnut lapseni isän niin että pärjää lapsemme kanssa ihan yhtä hyvin kun minäkin vaikka ei ole edes vuotta vanha.

Kyllä luulis 1,3vuotiaan pärjäävän yhden päivän ilman äitiä ja tissiä oli kipeä tai ei. Todennäköisesti äidillä tässä suurempi ongelma on kun lapsella.

Peesi.

Må en kestä nykyaikaa, kun mammat vaatii, että miesten pitää olla täysin tasavertaisia lapsenhoidossa.
Kai sitten ite teette kaikkia renkaidenvaihtoja, autonkorjauksia, sekä töitä, johon vaaditaan rutkasti fyysistä voimaa? Koska jos miehen pitää ruveta äidiksi, niin kai te jostain sen lisävoiman kehitätte, joka on miehen fysiikassa luonnostaan...
Äiti nyt vaan on lapselle ensisijainen hoitaja, oli nykyvouhottajat mitä mieltä tahansa.

Riippuisi siitä, mikä on fiilis aamulla. Jos lapsella hoitaja kotona ja mahdollisuus lähteä yksin niin mikä ettei jos on semmonen fiilis. Mutta jos pikkulapsi sairastaa niin ei ole ollenkaan lapsen edun mukaista retuuttaa ympäriinsä. Sitä paitsi, et ole korvaamaton; kyllä normaalit ihmiset ymmärtävät, jos jäät rippijuhlista pois ja menet käymään sitten, kun olette terveinä. Vois kyllä olla että en lähtisi. Ja riippuisi siitäkin, kuinka vakavasti vakaumuksellinen kummilapsesi on. Mitä rippi todella merkitsee? Itse loukkaannuin hieman, kun oma (syli)kummini ei tullut rippijuhliini, mutta siellä oli niin paljon muita, etten jäänyt miettimään moista. Tosin tää kummi ei ollut pitänyt mitään yhteyttä vuosiin eikä edes ilmoittanut ettei aio tulla. Joo, jäisin pois ellei lapsi koe ihmeparantumista yön aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja argh:
Må en kestä nykyaikaa, kun mammat vaatii, että miesten pitää olla täysin tasavertaisia lapsenhoidossa.
Kai sitten ite teette kaikkia renkaidenvaihtoja, autonkorjauksia, sekä töitä, johon vaaditaan rutkasti fyysistä voimaa? Koska jos miehen pitää ruveta äidiksi, niin kai te jostain sen lisävoiman kehitätte, joka on miehen fysiikassa luonnostaan...
Äiti nyt vaan on lapselle ensisijainen hoitaja, oli nykyvouhottajat mitä mieltä tahansa.

Ihan OT, mutta ei meillä kyllä mieskään vaihda renkaita tai korjaa autoa - käytetään ammatti-ihmisiä tuollaisiin töihin. Koko taloudesta ei löydy niin fyysistä voimaa vaativaa työtä, ettei me molemmat siihen pystyttäis. Harvemmin kaupunkiasunnoissa enää nykyään on.

Alkuperäinen kirjoittaja argh:

Tuooota... Itse asiassa meidän perheessä miehellä ei ole ajokorttiakaan, joten kyllä, itse vaihdan auton renkaat, autonkorjauksia kumpikaan ei osaa tehdä, jos mies ei laita reikää seinään iskuporakoneella vuorokauden sisällä mun pyynnöstä niin itse sen sinne laitan. Olen kasvanut kahden veljen kanssa ja minua on kasvatettu niin etten koskaan tule olemaan riippuvainen miehestä jostain niin typerästä kuin "miehen hommista". Samalla tavalla aion kasvattaa tytärtäni. Ja mieheni on ihan yhtä hyvä hoitaja lapsellemme kuin minäkin, molemmilla meillä on vahvuutemme vanhempina, hän on valovuosia minua kärsivällisempi, ja minä taas olen toisissa asioissa ehkä parempi tyttäreni kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En lähtisi... minkä ikäinen lapsi, voiko jättää jonkun muun hoiviin? Muuten jäisin kotiin.

Lapsi on kohta 1v3kk ja onhan se vaihtoehto, että isä jää kotiin lapsen kanssa, mut ei niin kovin mieluinen vaihtoehto kuitenkaan.
Mä imetän vielä ja toi on kyllä koko päivän reissu. Eihän mun tissit räjähdä, mutta kun tuo lapsi on kipeenä niin mun perään ja mielellään tankkaa tissistä nestettä.

Onpa kurja tilanne! Lapsi rääkkääntyy reissusta, ja maitosi olisi sille nyt oikein tärkeää. Katso tilanne aamulla, nouse vaikka yöllä lypsämään, jos osaa sitten pullosta juoda (mutta kääk, joudut ajamaan huomenna pitkän matkan). Olisko teillä siellä joku sukulaispaikka tm jonne mies voisi jäädä lapsen kanssa pariksi tunniksi, kävisit kirkossa ja sit syömässä, ja lähtisit pois? Huomenna pitäis olla kyllä viileämpää ajella.

Oletko ollut yhteydessä kummilapsen perheeseen? Mitä mieltä he olisivat, jos sinä jäisit pois ja olisit sairaan lapsen kanssa. Menette sitten lapsen tuntua terveeksi heitä moikkaa.En minä ainakaan pahoittaisi mieltä ja täysin ymmärtäisin sinua.Kuitenkin sinun juhliminen ei olisi samaa, miettisit lastasi ja kiireesti lähtisit pois.

No kyllä itse ymmärtäisin, jos lapseni kummi jäisi pois juhlista oman lapsen sairauden takia.

Kurjahan niissä juhlissa olisi olla, kun kuitenkin miettisi vaan sitä kipeää lasta.

mä tekisin niin että jos lapsella on hoitaja ja tässä tapauksessa oma isä niin lähtisin. rippijuhla kun on kerran elämässä tapahtuva tilaisuus. Jos kyseessä olis synttärit tms. niin ei tarttis ees miettiä, ne kun on kerta vuoteen.

eri asia olis jos ei olis hoitajaa niin ei kai sitä tarttis edes pohtia.

Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Mäkin mietin, voisko jäädä kotiin jonkun toisen kanssa, vai onko niin pieni.
Jos ei voi, selittäisin tilanteen, enkä lähtis. Sopisin jonkun toisen päivän, jolloin kävisin kummilasta katsomassa. Mutta varmaan odottaisin iltaan ennen päätöstä, lapset joskus paranee tosi nopeesti.

Vaikka kuumetta ei enää huomenna olisi, niin en todellakaan veisi toipilasta lasta 500 km matkalle! Ennen päiväkotiinkin paluuta pitää olla yksi kuumeeton päivä.

Sori nyt ap, mutta vaikka vielä imetät, niin lapsi on jo kyllin vanha pärjäämään päivän isän kanssa.

tätä mieltä. tietysti joillekin vain oma lapsi on jotian ja muut velvollisuudet ei mitään.
mutta 1v3 kk pärjää mainiosti isänsä kanssa ja normaali ihminen ajelee 250 km rippijuhliin jos halua on.

Ei kai sinne pakko ole mennä, jos ei kiinnosta sijoittaa rahaa ja aikaa kummilapseen.

Kunhan et sitten valita jos omankaan kakaran rippijuhlat eivät kiinnosta. tai synttärit jne. Vaan ymmärrät että hän on vain samanlainen räkänokka kaikille muille ihmisille ja jokaiselle vaan oma lapsi on jotain.

Jos kummilapset rippijuhlla on "pakkojuhla" niin on parempi jäädä kotiin. Jos ei ole halua olla paikalla kummilpasen tärkeänä hetkenä tai jutella kummilapsen kanssa tärkeänä päivänä ja antaa hänen tietää että hänellä on ihmisiä elämässään, jotka välittävät.

Kunhan tosiaan et tule valittamaan palstalle, jos sinun räkänokan juhliin ei tulla, vaan hänen juhlat ovat muille pakollista paskaa, aikaa pois omien tärkeiden ihmisten luota. ja muistat että se oma kulta on kaikille muille vain kiusankappale ja pakkopullaa ja pikkupaskiainen.

En jaksanut kahlata koko ketjua läpi, kommentoin vain omasta puolestani.
Mulle oli aikoinaan ihan yks hailee oliko kummeja paikalla 1 vaiko kaikki. Samoin mulle ei ole niin suurta merkitystä omieni kohdalla, jos joku lasten kummeista ei pääse siksi, että kummin kummin oma lapsi on kipeä ja matkaa kuitenkin aika paljon.

Mut mä olenkin tällainen pakana, jolle kirkkon kuuluminen on vain muodollista ;)

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Jos kummilapset rippijuhlla on "pakkojuhla" niin on parempi jäädä kotiin. Jos ei ole halua olla paikalla kummilpasen tärkeänä hetkenä tai jutella kummilapsen kanssa tärkeänä päivänä ja antaa hänen tietää että hänellä on ihmisiä elämässään, jotka välittävät.

Siis eikö sille kummilapselle voi osoittaa välittämistä jo ennen ripille pääsyä :o

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:

Siis eikö sille kummilapselle voi osoittaa välittämistä jo ennen ripille pääsyä :o

jos ne juhlatkin ovat pakkopullaa, niin tuskin muutenkaan kummilapsi kiinnostaaa.
ap vaikuttaa näiltä joille vain oma kakara on jotain.

Kyllä mä ymmärrän, että oma lapsi menee kummilapsen edelle. Tottakai!! Joten ymmärtäisin, jollei kummi lapsensa sairastumisen vuoksi juhliin pääsisi. Mutta toki jos lapsella on isäkin elämässään, on minusta ihan luonnollista että lapsi jää isin kanssa kotiin. Mulla on ainakin niin hyvä mies ja lasten isä, että voisin aivan huoletta jättää sairaan(kin) lapsen hänen hellään huomaansa. Soittelisin varmaan sitten kuitenkin, että miten menee :D

Oho. Olipas tullut kiukkuista tekstiä tähän ketjuun.

No, nyt te voitte ampua mut haulikolla, en lähtenyt juhliin edes yksin. Aamulämmöt oli kainalosta yli 38,5 ja kuumelääkkeen annettuani mittasin kuumeen noin tunnin päästä, jolloin se oli kainalosta 39,3. Päivystyksessä käytiin ja kunnon lääkkeet saatiin. Tänään on toistaiseksi ylin lämpötila ollut 38,1, joten ehkä tää alkaa laantumaan.

T: paska kummitäti, jolle oma kipeä lapsi menee kummilapsen edelle

Oho. Olipas tullut kiukkuista tekstiä tähän ketjuun.

No, nyt te voitte ampua mut haulikolla, en lähtenyt juhliin edes yksin. Aamulämmöt oli kainalosta yli 38,5 ja kuumelääkkeen annettuani mittasin kuumeen noin tunnin päästä, jolloin se oli kainalosta 39,3. Päivystyksessä käytiin ja kunnon lääkkeet saatiin. Tänään on toistaiseksi ylin lämpötila ollut 38,1, joten ehkä tää alkaa laantumaan.

T: paska kummitäti, jolle oma kipeä lapsi menee kummilapsen edelle

no ethän sä nyt paska kummitäti oo. kyllä varmaan moni muukin olis jääny kotiin tuossa tilanteessa, minä ainakin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
[
mä meinasin just ehdottaa et jos et tykkää itse ajaa, niin pääsisitkö helposti vaikka junalla noi matkat..menis nopeammin ja helpommin sun reissus..(tietysti riippuu siitä pääseekö matkaa junalla kulkemaan )

Itse asiassa mä vihaan julkisia ja se ei toimis tässä vaiheessa, että omalla sit lähden. Ja kukaan ei vois noutaa mua juna-asemalta, joten tarvis varmaan ottaa taksi, ei kestä enää lömpakko moista ajelua).

Ja bensahan on ilmaista :D .

Oletkos ottanut selvää junalippujen hinnoista??? Sillä rahalla maksaa bensta memnnen tullen, ja jää vielä ylikin...ja jos junalipun hintaan lisää taksimaksun, niin aika paljon enemmän menee rahaa...

Yhteistyössä