Mitäs te tekisitte? (lapsi kuumeessa, ja " pakkojuhlat" edessä)

Alaston lohikäärme

Aktiivinen jäsen
09.12.2007
16 436
3
36
Siis meen lapsi on nyt 38,5 asteen kuumeessa, räkä roikuu ja huomenna olis rippijuhlat 250 km:n päässä.
Mun olis hiukan pakko olla siellä paikalla, kun olen yksi kummeista.
Jättäisittekö juhlat kylmästi väliin vai lähtisittekö lapsen kanssa ajamaan tuon matkan edestakaisin huomenna?

Tartuttamaan kaikki muut juhlavieraat ja retuuttamaan kipeää pientä ympäriinsä? No enpä usko.

Hankkisin lastenhoitajan, jos ei isä voi jäädä lapsen kanssa tai sitten jäisi valitettavasti väliin.

En lähtisi lapsen kanssa. Jos oikeasti kokisin ne johlat niin tärkeiksi ja lapselle olisi hoitaja tarjolla niin sitten voisi järjestellä, muuten jäisin kotiin. Kai sillä rippilapsella on muitakin kummeja?

Mäkin mietin, voisko jäädä kotiin jonkun toisen kanssa, vai onko niin pieni.
Jos ei voi, selittäisin tilanteen, enkä lähtis. Sopisin jonkun toisen päivän, jolloin kävisin kummilasta katsomassa. Mutta varmaan odottaisin iltaan ennen päätöstä, lapset joskus paranee tosi nopeesti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En lähtisi... minkä ikäinen lapsi, voiko jättää jonkun muun hoiviin? Muuten jäisin kotiin.

Lapsi on kohta 1v3kk ja onhan se vaihtoehto, että isä jää kotiin lapsen kanssa, mut ei niin kovin mieluinen vaihtoehto kuitenkaan.
Mä imetän vielä ja toi on kyllä koko päivän reissu. Eihän mun tissit räjähdä, mutta kun tuo lapsi on kipeenä niin mun perään ja mielellään tankkaa tissistä nestettä.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
En lähtisi lapsen kanssa. Jos oikeasti kokisin ne johlat niin tärkeiksi ja lapselle olisi hoitaja tarjolla niin sitten voisi järjestellä, muuten jäisin kotiin. Kai sillä rippilapsella on muitakin kummeja?

Ja voi ristus siunaa jos oman lapsen kummi ei tulis rippijuhliin, vaan sanois että "kai sillä ny muitakin kummeja on".

Se voi olla rippilapselle kova paikka kun muilla tulee kummit sinne alttarille siunaamaan ja ite on ainoo jolla ei oo ketään.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
En lähtisi... minkä ikäinen lapsi, voiko jättää jonkun muun hoiviin? Muuten jäisin kotiin.

Lapsi on kohta 1v3kk ja onhan se vaihtoehto, että isä jää kotiin lapsen kanssa, mut ei niin kovin mieluinen vaihtoehto kuitenkaan.
Mä imetän vielä ja toi on kyllä koko päivän reissu. Eihän mun tissit räjähdä, mutta kun tuo lapsi on kipeenä niin mun perään ja mielellään tankkaa tissistä nestettä.

Onko miehesikin kummi? Tai voisiko hän tarvittaessa tuurata sinua siellä kirkossa?

Tankkaa valmiiksi pulloon.

Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Jos ei voi, selittäisin tilanteen, enkä lähtis. Sopisin jonkun toisen päivän, jolloin kävisin kummilasta katsomassa. Mutta varmaan odottaisin iltaan ennen päätöstä, lapset joskus paranee tosi nopeesti.

No tätä mä nyt toivon.
Ja juu, olen yksi kolmesta kummista, eli en ainoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

Ja voi ristus siunaa jos oman lapsen kummi ei tulis rippijuhliin, vaan sanois että "kai sillä ny muitakin kummeja on".

Se voi olla rippilapselle kova paikka kun muilla tulee kummit sinne alttarille siunaamaan ja ite on ainoo jolla ei oo ketään.

Jos oman lapsen kummille tulee este niin ei kai sille mitään voi? Silloin tietty on hyvä jos on muitakin kummeja olemassa ja joku heistä pääsee paikalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:

Ei muuten juo pullosta ja eihän näistä koirankorvista enää pumpulla mitään irti saa. Mutta juo kyllä jonkin verran ihan tavallistakin maitoa mukista. Mä vaan luulen, että se on kipeenä se äidinkaipuu isompi lapsellakin. Ja mieluusti kyllä olen itse läsnä, kun lapsi on kipeä.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:

Ei muuten juo pullosta ja eihän näistä koirankorvista enää pumpulla mitään irti saa. Mutta juo kyllä jonkin verran ihan tavallistakin maitoa mukista. Mä vaan luulen, että se on kipeenä se äidinkaipuu isompi lapsellakin. Ja mieluusti kyllä olen itse läsnä, kun lapsi on kipeä.

...ja lapsenkaipuu äidillä.

Taisit jo kirjottaessa tietää miten aiot tehä?

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
[

No tällä on kyllä kaksi muutakin kummia ja en ole sylikummi.

Tuossa tapauksessa kyllä kokisin että oma paikkani on sairaan lapseni luona. Yksikin kummi riittää sinne kirkkoon ja jos kaksi on jo paikalla niin en ottaisi tuosta mitään stressiä.

soit ja kysy kummilapsen äidiltä onko muut kummit tulossa, ja selitä tilanne.. sano et tuutte myöhemmin koko sakilla, jos on sitä vastaan ni sitten menet yksin. Kyl ne kotona pärjää ja tekee toisaalta ihan hyvää sinullekki jos oot monta päivää sairasta lasta hoitanu, ni päästä vähän pois kotoa

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
[. Mä vaan luulen, että se on kipeenä se äidinkaipuu isompi lapsellakin. Ja mieluusti kyllä olen itse läsnä, kun lapsi on kipeä.

...ja lapsenkaipuu äidillä.

Taisit jo kirjottaessa tietää miten aiot tehä?[/quote]

Mä en todellakaan vielä tiedä, mitä teen. Mutta mieluusti olen läsnä kun lapseni on kipeä, kai se on ihan luonnollista. Eri asia jos juhlat olis lähempänä, mut tosiaa tuonne ajaa yli 3 tuntia ja takaisin vielä. Eikä rehellisesti ole kiva ajaa yksin tuota reissua, tunnustan.

Toivon nyt vaan, että tää olis yhden päivän kuume.

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
soit ja kysy kummilapsen äidiltä onko muut kummit tulossa, ja selitä tilanne.. sano et tuutte myöhemmin koko sakilla, jos on sitä vastaan ni sitten menet yksin. Kyl ne kotona pärjää ja tekee toisaalta ihan hyvää sinullekki jos oot monta päivää sairasta lasta hoitanu, ni päästä vähän pois kotoa

No kun se pirun kuume nousi tänään. :|

Alkuperäinen kirjoittaja essi:

Vaikka kuumetta ei enää huomenna olisi, niin en todellakaan veisi toipilasta lasta 500 km matkalle! Ennen päiväkotiinkin paluuta pitää olla yksi kuumeeton päivä.

Sori nyt ap, mutta vaikka vielä imetät, niin lapsi on jo kyllin vanha pärjäämään päivän isän kanssa.

Yhteistyössä