lapsi päiväkotiin ja huolestuttaa

  • Viestiketjun aloittaja turhaanko
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sylittely?:
Sylitelläänkö päiväkodissa paljon lapsia? Pääsevätkö siis alle 3 vuotiaat syliin tarpeeksi? Esim. lukemaan kirjaa?
En tiedä mikä on kenenkin mielestä tarpeeksi, mutta meidän poika sai paljon syliä pienten ryhmässä jos sille oli tarvis, ja myös isompien (3-4 v) ryhmässä oli usein sylissä jos halusi.
 
Hippoliina
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Alkuperäinen kirjoittaja no anteeksi mutta:
Eihän vaippaan kakkaava lapsi ole kirjaimellisesti kuiva. Vähän vääränlaista hehkutusta asiasta, joka on vain puoliksi hallussa.

Housuvaippa on aiheellinen ja kätevä tuossa vaiheessa.
Mä ymmärrän ap:ta hyvin. Mä olen nyt opettanut lapsiani kuivaksi ja vaikka vahinkoja sattuu, ei tasan tarkkaan lapsille vaippoja laiteta. Itse olen tarkka että lapsilta otetaan päiväunien jälkeenkin heti vaippa pois, koska jos se hetkeäkin pidempään on, lapset pissaavat vaippaan, eivätkä "viitsi" mennä potalle.
Minusta vahinko on eri asia kuin säännöllinen housuunkakkaaminen.
Meillä reilu 3v opettelee vasta kuivaksi ja varma on että kerran päivässä sattuu se vahinko, pitäisikö hänellekin laittaa vaippa, koska ei ole kuiva, kun vahinko sattuu kerran päivässä.
Kyllähän siellä päiväkodissakin käytetään lapsia säännöllisesti potalla ja ehkäpä se että näkee muidenkin käyvän rohkasee lasta tekemään pottaan kaiken..
 
no anteeksi mutta
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Mä ymmärrän ap:ta hyvin. Mä olen nyt opettanut lapsiani kuivaksi ja vaikka vahinkoja sattuu, ei tasan tarkkaan lapsille vaippoja laiteta. Itse olen tarkka että lapsilta otetaan päiväunien jälkeenkin heti vaippa pois, koska jos se hetkeäkin pidempään on, lapset pissaavat vaippaan, eivätkä "viitsi" mennä potalle.
Koti on koti ja päivähoito on eri asia.
Ja uudet ruoat ja kaikki muu voi aiheuttaa vatsan sekaisuutta. Silti joku haluaisi lapsensa kakkivan housuun :D En ikinä haluaisi lapseni tekevän niin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Alkuperäinen kirjoittaja no anteeksi mutta:
Eihän vaippaan kakkaava lapsi ole kirjaimellisesti kuiva. Vähän vääränlaista hehkutusta asiasta, joka on vain puoliksi hallussa.

Housuvaippa on aiheellinen ja kätevä tuossa vaiheessa.
Mä ymmärrän ap:ta hyvin. Mä olen nyt opettanut lapsiani kuivaksi ja vaikka vahinkoja sattuu, ei tasan tarkkaan lapsille vaippoja laiteta. Itse olen tarkka että lapsilta otetaan päiväunien jälkeenkin heti vaippa pois, koska jos se hetkeäkin pidempään on, lapset pissaavat vaippaan, eivätkä "viitsi" mennä potalle.
Minusta vahinko on eri asia kuin säännöllinen housuunkakkaaminen.
Meillä reilu 3v opettelee vasta kuivaksi ja varma on että kerran päivässä sattuu se vahinko, pitäisikö hänellekin laittaa vaippa, koska ei ole kuiva, kun vahinko sattuu kerran päivässä.
Kyllähän siellä päiväkodissakin käytetään lapsia säännöllisesti potalla ja ehkäpä se että näkee muidenkin käyvän rohkasee lasta tekemään pottaan kaiken..
Eiköhän vahinko ole eri asia kuin se, että lapsi tarkoituksella ja säännöllisesti kakkaa housuunsa.

Tajuat varmaan sen? :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nti Dina:
ootko kokeillu jotain houkutinta, palkintoa että innostuis tekemään sen kakan potalle? kyttäätkö vieressä kun lapsi menee potalle?

Suosittelen oman kokemuksen perusteella tarroja, ja sitä, että annat lapsen istua rauhassa, suljetun oven takana.
Työkäverin 2.5v alkoi kanssa tekemään kakan pottaan kun sai siitä "palkinnon".
Välillä väkisinkin koitti saada pienen papanan aikaiseksi =)
 
Mitä ihmeen hienoa on siinä, että lapsi kakkaa housuunsa? :D Miksei voi vaippaa laittaa, vaippahan on ihan sitä varten suunniteltu, että sinne tehdään tarpeet. Ap ihmetteli, että miksei voida opastaa lasta potalle, no opastetaanhan siellä, mutta jos lapsi menee piiloon kakkaamaan housuunsa, niin hän tarvitsee vaipat kunnes on valmis kakkaamaan pönttöön tai pottaan. Lapsi ei ole kuiva jos hän tekee tarpeensa housuihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma:
Alkuperäinen kirjoittaja sylittely?:
Sylitelläänkö päiväkodissa paljon lapsia? Pääsevätkö siis alle 3 vuotiaat syliin tarpeeksi? Esim. lukemaan kirjaa?

No ei varamsti pääse tarpeeksi sylin.
Riippuu mikä on tarpeeksi kenellekin. Ei koko päivää sylissä istuta, sehän on ihan selvä ja jos kotona kovasti sylissä viihtyvää tyyppiä ei varmaan pääse tarpeeksi. Mutta ainakin meidän pk:ssa näkee melkein joka aamu jonkun istuvan hoitajan sylissä, varsinkin sellaisten jotka ovat vasta vähän aikaa sitten aloittaneet hoidon.
 
wh
Olet ilmeisesti viemässä kunnalliseen päiväkotiin ja ton valitus virren jälkeen suosittelen harkitsemaan yksityistä hoitajaa/yksityistä päiväkotia. Kato ei ole mikään pakko laittaa sinne jos noin kauhealta vaikuttaa vaan kaivat vaan vähän enemmän rahaa sieltä lompakosta ja palkkaat vaikka kotiin hoitajan.
 
Hippoliina
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Alkuperäinen kirjoittaja no anteeksi mutta:
Eihän vaippaan kakkaava lapsi ole kirjaimellisesti kuiva. Vähän vääränlaista hehkutusta asiasta, joka on vain puoliksi hallussa.

Housuvaippa on aiheellinen ja kätevä tuossa vaiheessa.
Mä ymmärrän ap:ta hyvin. Mä olen nyt opettanut lapsiani kuivaksi ja vaikka vahinkoja sattuu, ei tasan tarkkaan lapsille vaippoja laiteta. Itse olen tarkka että lapsilta otetaan päiväunien jälkeenkin heti vaippa pois, koska jos se hetkeäkin pidempään on, lapset pissaavat vaippaan, eivätkä "viitsi" mennä potalle.
Minusta vahinko on eri asia kuin säännöllinen housuunkakkaaminen.
Meillä reilu 3v opettelee vasta kuivaksi ja varma on että kerran päivässä sattuu se vahinko, pitäisikö hänellekin laittaa vaippa, koska ei ole kuiva, kun vahinko sattuu kerran päivässä.
Kyllähän siellä päiväkodissakin käytetään lapsia säännöllisesti potalla ja ehkäpä se että näkee muidenkin käyvän rohkasee lasta tekemään pottaan kaiken..
Eiköhän vahinko ole eri asia kuin se, että lapsi tarkoituksella ja säännöllisesti kakkaa housuunsa.

Tajuat varmaan sen? :)
Tajuan, mutta sä et tainnu tajuta mun pointtia...
Mun mielestä on hyvin tähän verrattavissa se että päivässä sattuu useampi vahinko, mä en silti halua lapselleni laitettavan sitä vaippaa...koska sitten näen että se opettelu lähtee alusta.
Nuorempi ei kakannut pottaan ensin, enkä silti laittanut vaippaa, kakkasi aina housuun, nyt on alkanut kakkaamaan pottaan ja olen täysin sitä mieltä että härän pyllyä olis heittäny koko kuivaksi opettelu jos olisin vaipan laittanut siksi että ei suostunut pottaan tekemään.

Päiväkodissa opetetaan paljon lapsia kuivaksi, käytetään potalla säännöllisesti, joten en todellakaan näe että pitäisi heti vaippaan palata, sehän voi olla että päiväkodissa oppii kakkaamaan heti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Tajuan, mutta sä et tainnu tajuta mun pointtia...
Mun mielestä on hyvin tähän verrattavissa se että päivässä sattuu useampi vahinko, mä en silti halua lapselleni laitettavan sitä vaippaa...koska sitten näen että se opettelu lähtee alusta.
Nuorempi ei kakannut pottaan ensin, enkä silti laittanut vaippaa, kakkasi aina housuun, nyt on alkanut kakkaamaan pottaan ja olen täysin sitä mieltä että härän pyllyä olis heittäny koko kuivaksi opettelu jos olisin vaipan laittanut siksi että ei suostunut pottaan tekemään.

Päiväkodissa opetetaan paljon lapsia kuivaksi, käytetään potalla säännöllisesti, joten en todellakaan näe että pitäisi heti vaippaan palata, sehän voi olla että päiväkodissa oppii kakkaamaan heti.
Minusta on itsestäänselvää, että jos yksi ja sama lapsi jatkuvasti tekee pissat tai kakat housuunsa, niin hänelle laitetaan vaippa.

Se on ihan hygieniakysymyskin päiväkodissa. Kotona saa toimia kuten tahtoo, mutta pk:ssa on eri juttu.

Kyllä mun poika oppi nopsaan kuivaksi, vaikka pk:ssa ei annettu lattioille pissiä ja housuun kakata. Samoin tyttö oppi, kotihoidossa oli, eikä meillä pissitty lattialle tai kakattu housuun kuin ehkä kerran tai kaksi pitkällä aikavälillä. Vahingoista mä puhun vasta sitten, kun niitä ei satu säännöllisesti kerran tai useita kertoja päivässä - siihen asti lapsi on vasta osittain kuiva, eikä voi olla koko ajan vaipatta.
 
Hippoliina
Mulla lapset oli ensin menossa kunnan perhepäivähoitajalle, juttelin tämän pph:n kanssa puistossa, eikä ollut yhtään kiinnostunut. Ei kysellyt lasten ikiä tai nimiä, ei mitään...
Mulla toinen lapsi on erityislapsi, hänellä on puheentuottamisen eriytisvaikeus, dysfasia, ja tarvitsee kuvia tueksi.
Kerroin tästä, ja pph, sanoi ettei hänellä kokemusta ole.
Kuulimpas sitten toiselta pph:lta että oli puistossa puhunut että toivottavasti lapset ei hänelle tule vaan pääsevät päiväkotiin, onneks paikka sieltä sitten saatiinkin, siis päiväkodista.
Lisäksi päivähoidon ohjaaja sanoi että tällä pph:lla on varmasti kokemusta...koska on 30 vuotta tätä työtä tehnyt...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Tajuan, mutta sä et tainnu tajuta mun pointtia...
Mun mielestä on hyvin tähän verrattavissa se että päivässä sattuu useampi vahinko, mä en silti halua lapselleni laitettavan sitä vaippaa...koska sitten näen että se opettelu lähtee alusta.
Nuorempi ei kakannut pottaan ensin, enkä silti laittanut vaippaa, kakkasi aina housuun, nyt on alkanut kakkaamaan pottaan ja olen täysin sitä mieltä että härän pyllyä olis heittäny koko kuivaksi opettelu jos olisin vaipan laittanut siksi että ei suostunut pottaan tekemään.

Päiväkodissa opetetaan paljon lapsia kuivaksi, käytetään potalla säännöllisesti, joten en todellakaan näe että pitäisi heti vaippaan palata, sehän voi olla että päiväkodissa oppii kakkaamaan heti.
Minusta on itsestäänselvää, että jos yksi ja sama lapsi jatkuvasti tekee pissat tai kakat housuunsa, niin hänelle laitetaan vaippa.

Se on ihan hygieniakysymyskin päiväkodissa. Kotona saa toimia kuten tahtoo, mutta pk:ssa on eri juttu.

Kyllä mun poika oppi nopsaan kuivaksi, vaikka pk:ssa ei annettu lattioille pissiä ja housuun kakata. Samoin tyttö oppi, kotihoidossa oli, eikä meillä pissitty lattialle tai kakattu housuun kuin ehkä kerran tai kaksi pitkällä aikavälillä. Vahingoista mä puhun vasta sitten, kun niitä ei satu säännöllisesti kerran tai useita kertoja päivässä - siihen asti lapsi on vasta osittain kuiva, eikä voi olla koko ajan vaipatta.
ja eikös se päivän sana ole että lasta ei voi opettaa kuivaksi, vaan lapsi oppii kun on valmis oppimaan.
 
-
Vaippa ei hidasta kuivaksi oppimista, jos lasta opetetaan potalle/pöntölle istumaan!! Huomattavasti haitallisempaa lapsen kokonaiskehitykselle on housuun kakkaaminen kuin vaipan käyttö!
 
ap kiittää kaikkia
Kiitos kaikille vastauksistanne. Ne olivat hyvin avartavia. Olen tätä palstaa aika ajoin seurannut ja tyrmistyksellä lukenut kuinka äidit tukevat ja kannustavat toisiaan, se on jotain uskomatonta
ja nyt kun toin oman huoleni tänne, sain kokea sen saman. Kiitos siitä kaikille.

Lapseni on elukka, kun paskoo housuunsa. Minä olen mitä lie, kun en saa sitä lasta tekemään pytylle enkä pottaan - ehkä aloitan huomenna ja istutan koko päivän, sanon että siitä nouset vasta kun kakka on tullut ja sitten saat tarran ja pusun.

Lapsen on siksi mentävä päivä toisensa jälkeen vaipoissa, kun siihen odotetaan sitä kakkaa, vaikka sitten kaksi päivää jos panttaa.

Ymmärsin, että paskapyllyn peseminen vaipasta on hygieenisyydeltään ihan toista luokkaa kuin paskaisen pyllyn siivoaminen jos se on housuissa. Senkus vaan pideellä suihkutellaan.
Myös kestovaippojen peseminen paskannuksesta on ihan eri asia, kuin jos se paska on pelkässä housussa.

(voin sanoa, että asiasta olen puhunut kavereille esim. eikä kukaan ole minua tyrmännyt samalla tavala kuin täällä te äidit teette, mutta se voi johtua vaan siitä, ettei kukaan ole viitsinyt suoraan päin näköä haukkua minua, ovat kaveritkin todellisuudessa samaa tätä oikeaa mieltä asiasta kuin tekin olette)

Vahinkoja ei saa tulla, eikä ulkoilun aikana saa olla vessahätä, koska päkiväkodin henkilökunta ei ennätä viedä lapsia sisälle.

Lapsi kyllä oppii kauhomaan isolla lusikalla sapuskan suuhunsa, ottakoot pienempiä annoksia, päiväkodissa ei minun nicopetterijessicani mukaan aleta hyppimään edes sen verran, että esim. ruokaiuluvälineet olisi lapsille mitoitettuja.
Lapsi tottuu ihan varmasti siihen, että vaatteet on likaiset ja ruuantahraiset, kun isosta lusikasta tippuu keitot rinnuksille, eikä valita enää.

3 vuotias on iso, ja sen tulee ymmärtää ja sopeutua. Lapsentahtisuus loppuu kun päiväkoti alkaa, koska elämä on ja maailma on ja koulussakin sitten. 3 vuotias pudotetaan pärjäämään yksin paikkaan, jossa aikuiset lähinnä vaativat.

Yksilöllisyys on sitä, että minun nicojessicallani on Me&I.n vaatteet ja Ticetin haalarit.

Ja joo kyllkä. Jäisin mielelläni kotiin, mutta sitten olisin se sossun ja yhteiskunnan elätti ja taas av-mammojen haukkumisen kohteena.
Tällä paikkakunnalla yksityiset pk.t on ihan täynnä eikä ryhmäperhepäivähoitoa tai vastaavia toimintoja ole.

Kiitän ja kumarran kaikkia äitejä mielipiteistänne. Minun osalta tämä keskustelu on loppuun käyty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja wh:
Olet ilmeisesti viemässä kunnalliseen päiväkotiin ja ton valitus virren jälkeen suosittelen harkitsemaan yksityistä hoitajaa/yksityistä päiväkotia. Kato ei ole mikään pakko laittaa sinne jos noin kauhealta vaikuttaa vaan kaivat vaan vähän enemmän rahaa sieltä lompakosta ja palkkaat vaikka kotiin hoitajan.
Yksityinen ei välttämättä ole parempi vaihtoehto. Kaveriperhe vaihtoi yksityiseltä kunnalliseen päiväkotiin koska yksityisellä henki oli huono, hoitajien vaihtuvuus suuri ja hoito ei muutenkaan ollut kaikilta osin ok. Kunnallista ovat vain kehuneet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Mulla lapset oli ensin menossa kunnan perhepäivähoitajalle, juttelin tämän pph:n kanssa puistossa, eikä ollut yhtään kiinnostunut. Ei kysellyt lasten ikiä tai nimiä, ei mitään...
Mulla toinen lapsi on erityislapsi, hänellä on puheentuottamisen eriytisvaikeus, dysfasia, ja tarvitsee kuvia tueksi.
Kerroin tästä, ja pph, sanoi ettei hänellä kokemusta ole.
Kuulimpas sitten toiselta pph:lta että oli puistossa puhunut että toivottavasti lapset ei hänelle tule vaan pääsevät päiväkotiin, onneks paikka sieltä sitten saatiinkin, siis päiväkodista.
Lisäksi päivähoidon ohjaaja sanoi että tällä pph:lla on varmasti kokemusta...koska on 30 vuotta tätä työtä tehnyt...
kokemustahan tuolla varmasti on, mutta ei kuvien käyttämisestä puheen tuottamisen tukena, kuten itsekin mainitsi. ja työ olisi varmasti ollut raskasta hänelle, puhumattakaan epämieluisista tilanteista lapsen kannalta. parempi vaihtoehto oli varmasti teillä pk, jossa hoitaja tukevat toinen toistaan.
 
Meillä 4v1kk poika pyytää vaippaa, kun tulee kakkahätä. Vaikkakin ollut yökuiva jo 2v ja päiväkuivakin miltei samat. Suostuu vain pissaamaan seisten pyttyyn (vielä viime kesänä/syksynä suostui pissaamaan vain nurmikolle). Mutta ikinä en olisi opettanut kakkaamaan housuisinsa... Eikä ne päiväkodissakaan tuota halua, suttaahan se paljon enempi ilman sitä vaippaa!

Kun olin 2kk kursseilla oli meillä lapset yksityisessä ryhmiksessä, eivätpä ne sielläkään sitä vaippaa laittaneet (vaikka kakkaa aina tiettyyn aikaan!) ja ummetus tuli :'( (poika ei kehdannut pyytää vaippaa ja on mestari panttaamaan).

Itse olen ollut monessa eri päiväkodissa töissä sekä harjoittelijana perhepäivähoidossa. Tuloksena se, että omana laitan vain kunnalliseen/yksityiseen ryhmikseen. Vaikka olisi kuinka hienot puitteet, liukuhihnalla ne siellä ovat hoidettavana - ikävä kyllä. Lapsi kyllä sopeutuu hyvin kaikkeen... Niin ja itsekään en enää kunnalliseen päiväkotiin töihin halua...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Mulla toinen lapsi on erityislapsi, hänellä on puheentuottamisen eriytisvaikeus, dysfasia, ja tarvitsee kuvia tueksi.
Kerroin tästä, ja pph, sanoi ettei hänellä kokemusta ole.
Kuulimpas sitten toiselta pph:lta että oli puistossa puhunut että toivottavasti lapset ei hänelle tule vaan pääsevät päiväkotiin, onneks paikka sieltä sitten saatiinkin, siis päiväkodista.
Päiväkoti on paljon parempi paikka dysfasialapselle, uskon minä :)

Meidän pojalla oli puheen kehityksen viivästymää ja pk:ssa hienosti käyttivät tukiviittomia, ja olivat muutenkin suurensuuri apu pojan puheen suhteen.

Lisäksi on ikätoverit, joiden seura ei voi olla haitaksi.
 
Hippoliina
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Mulla toinen lapsi on erityislapsi, hänellä on puheentuottamisen eriytisvaikeus, dysfasia, ja tarvitsee kuvia tueksi.
Kerroin tästä, ja pph, sanoi ettei hänellä kokemusta ole.
Kuulimpas sitten toiselta pph:lta että oli puistossa puhunut että toivottavasti lapset ei hänelle tule vaan pääsevät päiväkotiin, onneks paikka sieltä sitten saatiinkin, siis päiväkodista.
Päiväkoti on paljon parempi paikka dysfasialapselle, uskon minä :)

Meidän pojalla oli puheen kehityksen viivästymää ja pk:ssa hienosti käyttivät tukiviittomia, ja olivat muutenkin suurensuuri apu pojan puheen suhteen.

Lisäksi on ikätoverit, joiden seura ei voi olla haitaksi.
Täällä kun kuvia ja koritehtäviä on tehty pph:llakin. Päiväkotiin kun ei ensin päästy, kun ei paikkoja, kunnes juuri 2 paikkaa vapautui.

Muutenkin kuullut todella ikävää tuosta pph:sta....ja en voi hyväksyä että puistossa puhuu, että toivottavasti ei tule hänelle..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Täällä kun kuvia ja koritehtäviä on tehty pph:llakin. Päiväkotiin kun ei ensin päästy, kun ei paikkoja, kunnes juuri 2 paikkaa vapautui.

Muutenkin kuullut todella ikävää tuosta pph:sta....ja en voi hyväksyä että puistossa puhuu, että toivottavasti ei tule hänelle..
Ei tuollaista voi eikä saisikaan hyväksyä :/

 
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Alkuperäinen kirjoittaja wh:
Olet ilmeisesti viemässä kunnalliseen päiväkotiin ja ton valitus virren jälkeen suosittelen harkitsemaan yksityistä hoitajaa/yksityistä päiväkotia. Kato ei ole mikään pakko laittaa sinne jos noin kauhealta vaikuttaa vaan kaivat vaan vähän enemmän rahaa sieltä lompakosta ja palkkaat vaikka kotiin hoitajan.
Yksityinen ei välttämättä ole parempi vaihtoehto. Kaveriperhe vaihtoi yksityiseltä kunnalliseen päiväkotiin koska yksityisellä henki oli huono, hoitajien vaihtuvuus suuri ja hoito ei muutenkaan ollut kaikilta osin ok. Kunnallista ovat vain kehuneet.
Monissa yksityisissä päiväkodeissa pihtaillaan myös esim. ruoan suhteen todella rajusti kustannussyistä.
 
assi
Nyt ap taisit ottaa vetäistä liian suuren herneen nenään.

Kukaan ei kirjoittanut lapsesi olevan elukka ja ihan varmasti siellä päiväkodissa lapset saavat vessaan mennä. Ei isojen puolella niitä sinne saateta vaan menevät itse ja aikuinen tulee pyyhkimään. Lisäksi jos kaikki muut lapset kykenevät niillä isoilla lusikoilla syömään kykenee sinunkin lapsesi. Jos laste syöminen ei niillä onnistuisi olisi ne vaihdettu.

Selvästi lapsesi päiväkotiin meno on sinulle kriisi ja koita työstää sitä. Ihan siksi, että lapsesi hoito sujuisi paremmin,
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja turhaanko:
Eivät kuulemma voi ulkoa mennä sisälle vaihtamaan jos tekee ulkoillessa housuun, kun henkilökuntaa on niin vähän.
Tuo on naurettavaa.Tuleehan siellä isommiltakin lapsilta ulkona vahinkoja vaikka olisi ollut tosi kauan ilman vaippaa.
 

Yhteistyössä