Teillä on selvästikin huono pk. Meillä on hyvä, ihan vastakohta tuolle mitä kuvailit.Alkuperäinen kirjoittaja vai lasten ehdoilla...:Buahhaahhaahaahhaa!!
suomalaisessa tarhassako?
koittakaa nyt jo ymmärtää, että se on virikkeetön lasten säilyttämö, jossa mitään yksilöllisyyttä ei saa olla. mitä hiljaisempi lapsi, sitä parempi.
tasapäistämistä ja pakottamista yhteen muottiin liian pienellä henkilökunnalla.
meillä päin laitetaan lapsi istumaan pytylle ja pestään pikkusuihkulla.Alkuperäinen kirjoittaja turhaanko :Kun LTO ilmoitti, että sitten laitetaan vaippa, vastasin takaisin napakasti että ei laiteta.Alkuperäinen kirjoittaja maomao:Kyllä se vaippa laitetaan niin kauan kuin tarve vaatii eli osaa tehdä asiansa pottaan.
Eikä laiteta.
Jos tästä tulee pk:ssa kynnyskysymys, ilmotan että lapselle etsitään kaupungista sellainen päiväkoti, että siellä ollaan valmiita opastamaan ja ohjaamaan lapsi potalle ja pytylle tarpeilleen. Ilman pelkoa, ahdistusta, pakkoa.
(toivon että tekisi sitten kotona kakkansa!)
Kerropa minulle, onko sen kakan vaihtaminen ja kakkapyllyn puhdistaminen vaipasta jotenkin parempi tai siistimpi juttu kuin sen vaihtaminen ja putsaaminen housuista?
Haisee vähemmän, kädet ei likaannu niin paljon? Kerro, miten nostat lavuaarin reunalla pyllypyykille isokokoisen 3 vuotiaan?
Minä riisun housut varovasti, pudotan kakan pyttyyn ja käsken pyllistää ja pesen pyllyn kostealla paperilla, ja pyyhin. Ja sitten pesen käteni.
Vaatepyykin kun hoidan minä kuitenkin, pk.ssa laittavat vain pyykit pussiin.
Just. Eli ojasta allikkoon....Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:Juuri noiden asioiden takia lapseni eivät koskaan mene päiväkotiin! Maksan mielummin muutaman kympin enemmän ja vien heidät yksityiselle perhepäivähoitajalle.
Siksi, että hän tekee sinne sitten myös pissan. Eli hän taantuu taidossa, jonka on oppinut.Alkuperäinen kirjoittaja maomao:Miksi lapsen olisi parempi kakata housuun kuin vaippaan..? Mikä paha siinä vaipassa on, jos sitä tarvitaan? Tuskin lapsi sinne pissaa, jos sen kerran osaa jo tehdä potallakin.
Mä ymmärrän ap:ta hyvin. Mä olen nyt opettanut lapsiani kuivaksi ja vaikka vahinkoja sattuu, ei tasan tarkkaan lapsille vaippoja laiteta. Itse olen tarkka että lapsilta otetaan päiväunien jälkeenkin heti vaippa pois, koska jos se hetkeäkin pidempään on, lapset pissaavat vaippaan, eivätkä "viitsi" mennä potalle.Alkuperäinen kirjoittaja no anteeksi mutta:Eihän vaippaan kakkaava lapsi ole kirjaimellisesti kuiva. Vähän vääränlaista hehkutusta asiasta, joka on vain puoliksi hallussa.
Housuvaippa on aiheellinen ja kätevä tuossa vaiheessa.
sä oot kyllä tehny tuosta numeron, vaikka itse sanot toisin.Alkuperäinen kirjoittaja ap :Siksi, että hän tekee sinne sitten myös pissan. Eli hän taantuu taidossa, jonka on oppinut.Alkuperäinen kirjoittaja maomao:Miksi lapsen olisi parempi kakata housuun kuin vaippaan..? Mikä paha siinä vaipassa on, jos sitä tarvitaan? Tuskin lapsi sinne pissaa, jos sen kerran osaa jo tehdä potallakin.
Siksi, että hän olisi parhaillaan koko päivän vaipoissa, ja ehkä tekisi sen kakan vasta illalla kotona.
Siksi, että hän lopettaisi kakkaamisen, panttaisi sitä, koska siitä on nyt tehty numero.
Potalle oppiminen oli "hidasta" kun ei suostunut istumaan potalle, ja kun siihen suostui, oppi kuivasi kahdessa päivässä.
Aikaisemmin kun oli juuri potalle oppinut, näin ihan selvästi, että on kakkahätä, kävi potalla pissahätään vedoten, mutta nousi heti ylös, ja tätä monta kertaa peräkkäin pitkin päivää - laitoin vaipan. panttaisi yhä kakkaa, mutta teki pissan.
Käytin housuvaippaa kokopäiväisesti, teki sinne pissatkin, ei enää käynyt potalla.
Panttasi kakkaa, eli teki vain joka toinen tai joka kolmas pv, koska siihen pottaan olisi pitänyt tehdä. Tämä siis ihan kotioloissa, enkä edes kovasti painostanut, asiasta vain puhuttiin kun selkeästi oli kakkahätä, mutta ei enää tiennyt miten sen kanssa toimia, kun ei vaippaa ollut...
Minusta vahinko on eri asia kuin säännöllinen housuunkakkaaminen.Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:Mä ymmärrän ap:ta hyvin. Mä olen nyt opettanut lapsiani kuivaksi ja vaikka vahinkoja sattuu, ei tasan tarkkaan lapsille vaippoja laiteta. Itse olen tarkka että lapsilta otetaan päiväunien jälkeenkin heti vaippa pois, koska jos se hetkeäkin pidempään on, lapset pissaavat vaippaan, eivätkä "viitsi" mennä potalle.Alkuperäinen kirjoittaja no anteeksi mutta:Eihän vaippaan kakkaava lapsi ole kirjaimellisesti kuiva. Vähän vääränlaista hehkutusta asiasta, joka on vain puoliksi hallussa.
Housuvaippa on aiheellinen ja kätevä tuossa vaiheessa.
Aivan näin.Alkuperäinen kirjoittaja noo:kyllä lapselle on kaikkein nolointa kakata housuun. Varmasti naurettais. Musta tuo on sitä paitsi myös hygieniakysymys. Entäs kun maha on vähän löysemmällä ja sitä itteensä on joka paikassa. Ei ne housut sitä sisällä pidä, yäk!
Alkuperäinen kirjoittaja sylittely?:Sylitelläänkö päiväkodissa paljon lapsia? Pääsevätkö siis alle 3 vuotiaat syliin tarpeeksi? Esim. lukemaan kirjaa?