Kiitos kaikille vastauksistanne. Ne olivat hyvin avartavia. Olen tätä palstaa aika ajoin seurannut ja tyrmistyksellä lukenut kuinka äidit tukevat ja kannustavat toisiaan, se on jotain uskomatonta
ja nyt kun toin oman huoleni tänne, sain kokea sen saman. Kiitos siitä kaikille.
Lapseni on elukka, kun paskoo housuunsa. Minä olen mitä lie, kun en saa sitä lasta tekemään pytylle enkä pottaan - ehkä aloitan huomenna ja istutan koko päivän, sanon että siitä nouset vasta kun kakka on tullut ja sitten saat tarran ja pusun.
Lapsen on siksi mentävä päivä toisensa jälkeen vaipoissa, kun siihen odotetaan sitä kakkaa, vaikka sitten kaksi päivää jos panttaa.
Ymmärsin, että paskapyllyn peseminen vaipasta on hygieenisyydeltään ihan toista luokkaa kuin paskaisen pyllyn siivoaminen jos se on housuissa. Senkus vaan pideellä suihkutellaan.
Myös kestovaippojen peseminen paskannuksesta on ihan eri asia, kuin jos se paska on pelkässä housussa.
(voin sanoa, että asiasta olen puhunut kavereille esim. eikä kukaan ole minua tyrmännyt samalla tavala kuin täällä te äidit teette, mutta se voi johtua vaan siitä, ettei kukaan ole viitsinyt suoraan päin näköä haukkua minua, ovat kaveritkin todellisuudessa samaa tätä oikeaa mieltä asiasta kuin tekin olette)
Vahinkoja ei saa tulla, eikä ulkoilun aikana saa olla vessahätä, koska päkiväkodin henkilökunta ei ennätä viedä lapsia sisälle.
Lapsi kyllä oppii kauhomaan isolla lusikalla sapuskan suuhunsa, ottakoot pienempiä annoksia, päiväkodissa ei minun nicopetterijessicani mukaan aleta hyppimään edes sen verran, että esim. ruokaiuluvälineet olisi lapsille mitoitettuja.
Lapsi tottuu ihan varmasti siihen, että vaatteet on likaiset ja ruuantahraiset, kun isosta lusikasta tippuu keitot rinnuksille, eikä valita enää.
3 vuotias on iso, ja sen tulee ymmärtää ja sopeutua. Lapsentahtisuus loppuu kun päiväkoti alkaa, koska elämä on ja maailma on ja koulussakin sitten. 3 vuotias pudotetaan pärjäämään yksin paikkaan, jossa aikuiset lähinnä vaativat.
Yksilöllisyys on sitä, että minun nicojessicallani on Me&I.n vaatteet ja Ticetin haalarit.
Ja joo kyllkä. Jäisin mielelläni kotiin, mutta sitten olisin se sossun ja yhteiskunnan elätti ja taas av-mammojen haukkumisen kohteena.
Tällä paikkakunnalla yksityiset pk.t on ihan täynnä eikä ryhmäperhepäivähoitoa tai vastaavia toimintoja ole.
Kiitän ja kumarran kaikkia äitejä mielipiteistänne. Minun osalta tämä keskustelu on loppuun käyty.