Minä tekisin niin, että vien lapsen kakkojen kera potalle/pöntölle joka ikinen kerta kun kakka on tullut housuun. Sanoisin, joka ikinen kerta, että kakka tehdään vessaan eikä housuun. Enkä sanoisi sitä lässyttäen ja aurinkoisesti hymyillen, en myöskään vihaisena, vaan vakavana. Lapsi ei traumatisoidu siitä jos hänelle tekee selväksi että housuun kakkaaminen ei ole hyvä juttu.Alkuperäinen kirjoittaja hei kerrotko oikeasti :Ihan oikeasti. Kerro minulle miten minä saan lapsen sille potalla kakkansa tekemään.
Annanko selkään ja tukistan, lyönkö, joka kerta kun se kakka on housuihin tullut?
Vai sidonko pottaan kiinni ja pidän siinä, kunnes päivän kakka on tehty?
Siis on helvetin väärin, että se paska tulee housuun ja sen pitäisi tulla pottaan tai pyttyyn,
JOTEN KERRO NYT MITEN SE SAADAAN SINNE POTTAAN TAI PYTTYYN?
haukkumiset ja mielipiteet on tässä ketjussa jo kuultu moneen kertaan.
En missään nimessä antaisi lapselle sellaista käsitystä, että on jotenkin hyvä asia kun hän kakkaa housuun.
Yrittäisin myös keskustelua ja lahjontaa. 3 v lapsi ei ole tyhmä, eikä vauva, vaan ymmärtää hyvin puhetta ja tajuaa mistä asioista tykkää ja mistä ei. Eli palkitsisin millä tahansa toimivalla keinolla aina kun hän menee potalle istumaan, tuli tuotosta tai ei. Ja joku isoiso palkinto sitten kun sinne ekan kerran tulee kakka.
Ottaisin myös hieman positiivisemman asenteen päiväkotia kohtaan. Siellä suostuu kaikki muutkin potalle, joten myös sinun lapsesi tulee suostumaan ennen pitkää.
Aikuisen, useamman lapsen äidin luulisi tietävän onko lyöminen, selkäsauna ja tukistaminen järkevää toimintaa...