Alla olevat lainaukset toivottavasti onnistuvat. Kiitos floralle, meillä on siis just tämä tilanne. En minä ole sanonut, että hienoa, anna tulla vaan, vaan joka kerta sanon, että tämä pitäisi tehdä pottaan tai pyttyyn ja ei ole yhtään kiva kun on tämmöinen sotku.
Mutta meilläkin on siis sama tilanne, että takapakkia mennään jos vaipat otan.
Ja muille tiedoksi:
LAPSELLA EI OLE UMMETUSTA
LAPSELLA EI OLE LÖYSÄ VATSA ELI NE EIVÄT VALU PITKIN KINTTUJA
vaan uloste on laadultaan tavallista.
Päiväkodin tilanteesta harmittelin, koska KOKONAISUUS EI TEHNYT HYVÄÄ VAIKUTUSTA ja kokonaisuus muodostuu mm. henkilökunnan kohtaamisesta.
Samoin päiväkodissa vallitseva ja siellä henkivä TUNNELMA ei ollut mitenkään ns. kiva.
Minulla on kuitenkin vanhempiakin lapsia, ja kokemusta monista eri päiväkodeista.
ja tämänkin lapsen kanssa ollaa käyty aikaisemmin eri paikkakunnalla osa-aikaisesti hoidossa, ei siellä ollut ongelma tämä kakka-asia, eikä siitä huudahdeltu . Kerroin hoitajalle, että nyt ollaan pottapissakuivia, mutta kakan tekee housuun. Tuon päiväkodin hoitaja ei ollut moksiskaan.
Ja edelleen:
on tietysti helkutin väärin, että menen töihin vasta kun lapsi on 3 v,
tottakai minun olisipitänyt lapsi laittaa perhep. hoitajalle tai päiväkotiin alle vuoden ikäisenä.
Mutta nyt mennään näin.
Ja osa-aikahoidossa hän on ollut jo aikaisemmin, nyt vaan vaihtuu kokopäivähoitopaikkaan eri päiväkotiin ja miksi ei tuohon samaan, johtuu siitä ettei se erinnäisistä syistä ole lainkaan mahdollista.
Nukkumapaikkaa en valita lainkaan, vuoteet on hienot, jäin vain ihmettelemään hoitajan kommenttia lepohuoneista jne, eli hän ei kysynyt, nukkuuko lapsi päiväunia tai mitä mieltä olen.. vaan kertoi lepohuoneesta ja nukkumahuoneesta ja jäi ikään kuin odottamaan, että kummassa meidän lapsen kuuluu olla...
eikä tässäkään kyse ole siitä, mitä hoitaja sanoi, vaan joku koko kokonaisuudessa tökki.
Mutta vielä kerran teille kaikille:
OLEN SAANUT ASIALLISIA JA FIKSUJA KOMMENTTEJA MITEN MENETELLÄ TOISEN PALSTAN KAUTTA joten kiitokseni siellä palstalla liikkuville äideille.
Vaikka asia on sama TÄLLÄ TOISELLA PALSTALLA EN SAANUT YHTÄKÄÄN HAUKKUMISTA EIKÄ KUKAAN KIRJOITTANUT ETTÄ LAPSESI PASKOO HOUSUUN KUIN ELUKKA TMS. tai että KUINKA SÄ VOIT HYVÄKSYÄ ETTÄ LAPSESI PASKOO HOUSUUNSA kun en minä sitä hyväksy, mutta miten sen sitten siihen potalle saisi, sitomalla pottaan kiinni vai?
JA NE FIKSUT JA LEMPEÄÄMPÄÄN OHJAAMISEEN LIITTYVÄT KASVATUSKIKAT TÄMÄN ASIAN TIIMOILTA OLEN SAANUT TOISEN PALSTAN KAUTTA, kiitos teille kaksplussan ämmät ja kiitos toisen palstan äideille.
VAIKKA MINULLA JA MIEHELLÄ ON YHTEENSÄ KUUSI LASTA, YHDENKÄÄN MUUN KANSSA EI TÄLLAISTA TILANNETTA OLE OLLUT EIKÄ SYNTYNYT,
ja se mitä tässä ketjussa ihmettelen myös muuten, on se, että teidän muiden lapset ovat teidän mielestänne massakamaa. Teidän lapsenne ei suinkaan ole oma persoonsansa eikä yksilö, jolla on arvo, jota tulee kunnioittaa. Kun lapsenne menee kouluun tai päiväkotiin,hän on pelkkä objekti jonossa. Ai, oliko sulla jotain, mikä poikkeaa yleisestä, vaikkapa allergia, ai, oletko taitava kutataiteissa mutta huono matematiikassa, no, mene erityisluokalle, mene hoitoon, kyllä me karsitaan se sinusta täällä kaikki sinun erityisyytesi ja tasapäistetään ja opetetaan, ettet ole mitään ja kaikki mitä olet, on naurettavaa.
ASIA ON JO LOPPUUN KÄSITELTY koska olen kivan vinkin toisaalta saanut.
LOPETTAKAA JO.
Alkuperäinen kirjoittaja Flora:
Niin ja minä en ainakaan ole opettanut lastani, että olisi jotenkin ok kakata housuun, mutta minkäs sille voi! Ei sitä lasta voi pakottaa kakkaamaan sinne pottaan tai pönttöönkään. Kyllä se aikaa myöten on valmis ja osaa, onhan oppinut pissaamisenkin. Kaikki lapset oppii omana aikanaan.
Minä ainakin ymmärrän, ettei ap halua lapselleen vaippaa takaisin, koska osaa kaikki pisut tehdä pottaan. Meillä tytöllä 2 v 9 kk ihan sama tilanne, pisut tulee pottaan mutta kakka housuun. En kuitenkaan voi laittaa tytölle vaippaa, vaikka ne siitä olisikin helpompi puhdistaa, koska jos tytöllä on vaippa, alkaa myös pissailemaan sinne, kyllä hän tajuaa että hänellä on vaippa!!! En näe mitään järkeä mennä tän ikäisellä taaksepäin oppimisessa!
En myöskään tajua tota ulkoiluhommaa, jos he kerran eivät lähde niitä pesemään kuitenkaan (mikä kyllä pitäisi!!!), niin samahan se on, onko kakka housussa vai vaipassa!
Kakkaa on kyllä vaikeampi puhdistaa tavallisista pikkareista, joten ehdotan, että kysyt, jos voisit käyttää lapsella ns. harkkahousuja, joissa vähän kosteudenpitoa, sekä nepparit sivuissa (sellaiset jotka aukeaa kummastakin sivusta), sehän on ihan sama pesun helppouden kannalta kuin vaippa. Toisit sitten ne joka päivä kotiin pestäväksi. ""
.