lapsi hoitoon koska pitää siivota????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viddupää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viddupää

Vieras
ei jumakekka. yhden lapsen äiti laittaa lapsen hoitoon koska pitää siivota, muuten olisi vapaapäivä. miten vaikeaa on siivota yhden lapsen kanssa joka on vielä yli 4 vuotias!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

vien tytön mummolle tai laitan sen iskän kans kauppareissulle ku siivoon.. en oikeesti pysty siivota kunnolla jos toinen häärää siinä :) juu,uusavuton uusiomamma vissii oon mut minkäs teet :D

no mä olen ihmetellyt samaa..
tutulla on nelikuukautinen lapsi joka on vähän välii mummolla vaan et äiti saa sivottuu..
kaikki päivät on kotona kuitenkin..kyllä lapsi nukkuu jossain vaiheessa saa siinä jo jotakin tehtyy..
Ainakin ma sain..enkä kato pahalla jos joskus viekin lapsen hoitoo jos on väsynyt itse jne..mutta joka viikko ja monesti pariksikin päiväksi..

Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
..kyllä lapsi nukkuu jossain vaiheessa saa siinä jo jotakin tehtyy..
Ainakin ma sain. .

Minä en ole aina ehtinyt edes syödä sinä aikana kun vauva nukkui. Osa lapsista herää imurin ääneen ja aina ei voi pihallakaan nukuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:
eipä ole tuottanut vaikeuksia ainakaan miulle siivota tuon pojan kanssa. tai käydä kaupassa, tai shoppailemassa yms yms... jotkut vaan tekee asiosta vaikeita..

Tai yksinkertaisesti haluavat pästä helpommalla. En mäkään ota lapsia mukaan kauppaan, jos ei ole aivan pakko.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Ainakin ma sain. .

Minä en ole aina ehtinyt edes syödä sinä aikana kun vauva nukkui. Osa lapsista herää imurin ääneen ja aina ei voi pihallakaan nukuttaa.

niin mut tässä olikin kyse kun yhden lapsen äiti ja viel yli 4 vuotias oli lapsi. aikas uusavutonta

Ainakin ma sain. .

Siks mie ainakin teen kotityöt kun lapset on hereillä. Kuopuskin katselee mielellään lattialla kun imuroin tai moppaan. Näin jää itselle "omaa aikaa" kun lapset ovat päiväunilla..

Kyllä mäkin siivoan kun lapset kotona, mutta toki jos mahdollisuus on niin mieluusti vien ne hoitoon tai tyrkkään ulos jonkun kanssa että saan rauhassa siivottua. Varsinkin tuo kuopus 1v 5 kk on sellainen pikku apulainen että hommasta ei aina tule yhtään mitään ja vielä pelkää imuria.

Ainakin ma sain. .

niin mut tässä olikin kyse kun yhden lapsen äiti ja viel yli 4 vuotias oli lapsi. aikas uusavutonta

4 vuotiailla on aikas lyhyt keskittymiskyky. Ja ne narisee helposti siitä kun on tylsää, kun äiti siivoa. Ja tosiaan se piltti ei välttämättä tule mukaan siivoamaan vaikka kuinka maanittelisi.

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti harmaantui:
eipä ole tuottanut vaikeuksia ainakaan miulle siivota tuon pojan kanssa. tai käydä kaupassa, tai shoppailemassa yms yms... jotkut vaan tekee asiosta vaikeita..

Tai yksinkertaisesti haluavat pästä helpommalla. En mäkään ota lapsia mukaan kauppaan, jos ei ole aivan pakko.

no en miekää jos on iskä kotona tai joku muu sattuu olemaan mut en mie kenellekkään soita sen takia että hei, voitko tulla kattoo poikaa ku pitäs käydä ostamas maitoa. ja kyllä mieki mummolle pojan pistän jos lähden ostamaan jotain tiettyä, esim. takkia mutta en tiedä minkälaista mikä vaatii hermoja ja aikaa se sovitus, se on jo lapsen "kiduttamista" kahella ku äitee shoppaa.

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti harmaantui:
Ainakin ma sain. .

4 vuotiailla on aikas lyhyt keskittymiskyky. Ja ne narisee helposti siitä kun on tylsää, kun äiti siivoa. Ja tosiaan se piltti ei välttämättä tule mukaan siivoamaan vaikka kuinka maanittelisi.

no mutta olisko kauhee synti laittaa vaikka siks aikaa kattoo telkkaria? tai sit vaan sanoa että äiti siivoaa nyt, mene keksimään jotain tekemistä. 4 vee on kuitenki jo aikas iso ja keksii yksinkin tekemistä...

[see helposti siitä kun on tylsää, kun äiti siivoa. Ja tosiaan se piltti ei välttämättä tule mukaan siivoamaan vaikka kuinka maanittelisi.

no mutta olisko kauhee synti laittaa vaikka siks aikaa kattoo telkkaria? tai sit vaan sanoa että äiti siivoaa nyt, mene keksimään jotain tekemistä. 4 vee on kuitenki jo aikas iso ja keksii yksinkin tekemistä...[/quote]

siis tietysti eihän lapset saa katsoa telkkaa. Minun mielestäni kenenkää on turha täällä ruveta ketään huutelemaan uusavuttomaksi, jos joku laittaa lapsensa hoitoon siivoamisen tai kauppareissun ajaksi.

Se ei ole keneltäkään teiltä pois, eikä sitä tartte ihmetellä.

Alkuperäinen kirjoittaja viddupää:
ei jumakekka. yhden lapsen äiti laittaa lapsen hoitoon koska pitää siivota, muuten olisi vapaapäivä. miten vaikeaa on siivota yhden lapsen kanssa joka on vielä yli 4 vuotias!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ja sitten myöhemmin ihmetellään, kun lapsi ei viitsi tehdä mitään kotitöitä...

pienestä pitäen pitäisi ottaa lapset mukaan siivoamiseen. meillä yksivuotias saa tyhjentää äidin kanssa tiskikonetta.

4 vee on kuitenki jo aikas iso ja keksii yksinkin tekemistä...

Vaikka lapsi olisi isompikin, kuvio menee yleensä niin, että äiti siivoaa yhtä kohtaa ja lapsi tekee toiseen kohtaan entistä karmeamman siivon.

No meillä lapset olleet mukana siitä lähtien kun ovat pystyneet ja siivoavat kyllä hyvin.. Siis tavarat paikoilleen jne. Isompi imuroi ihan ok ja laittavat apuna pyykkejä narulle jne.

Sehän on vaan mitä opettaa. Nyt yksinhuoltajana olen kiitollinen itselleni siitä, että jaksoin joskus kärsivällisesti neuvoa ja opastaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
4 vee on kuitenki jo aikas iso ja keksii yksinkin tekemistä...

Vaikka lapsi olisi isompikin, kuvio menee yleensä niin, että äiti siivoaa yhtä kohtaa ja lapsi tekee toiseen kohtaan entistä karmeamman siivon.

No meillä lapset olleet mukana siitä lähtien kun ovat pystyneet ja siivoavat kyllä hyvin.. Siis tavarat paikoilleen jne. Isompi imuroi ihan ok ja laittavat apuna pyykkejä narulle jne.

Sehän on vaan mitä opettaa. Nyt yksinhuoltajana olen kiitollinen itselleni siitä, että jaksoin joskus kärsivällisesti neuvoa ja opastaa :D

JUURI NÄIN!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ainokaino:
kyllä minäkin vien kerran viikossa tytön mummolaan noin 3h että saan siivottua kunnolla vauva on 4kk.

Siis täh. Nelikuinen vauva, eikä äiti saa siivottua muutoin kuin vauvan poissaollessa.

Ei varmaan kantsi toista tehdä...

Yhteistyössä