lapsi hoitoon koska pitää siivota????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viddupää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti harmaantui:
Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:
[see helposti siitä kun on tylsää, kun äiti siivoa. Ja tosiaan se piltti ei välttämättä tule mukaan siivoamaan vaikka kuinka maanittelisi.

no mutta olisko kauhee synti laittaa vaikka siks aikaa kattoo telkkaria? tai sit vaan sanoa että äiti siivoaa nyt, mene keksimään jotain tekemistä. 4 vee on kuitenki jo aikas iso ja keksii yksinkin tekemistä...

siis tietysti eihän lapset saa katsoa telkkaa. Minun mielestäni kenenkää on turha täällä ruveta ketään huutelemaan uusavuttomaksi, jos joku laittaa lapsensa hoitoon siivoamisen tai kauppareissun ajaksi.

Se ei ole keneltäkään teiltä pois, eikä sitä tartte ihmetellä. [/quote]

jooo, mutta ihmettelen syvästi lapsi on yleensä 5h viikossa hoidossa 7.30-16.30 ja kerrankin kun olisi mahdollisuus olla äidin kanssa kotona niin äiti tuuppaa lapsen hoitoon kun täytyy tehdä viikkosiivous

Menkääähn nyt äiti tyädellisyydet kiillottamaan sitä sädekehäänne jonnekkin muuanne.
Kaikkia lapsia ei kiinnosta siivous. Joten meidän lapset tulevat joko elämään akuiselämänsä paskan keskellä tai opettelevat siivousasiat kantapään kautta.

Tulevaisuudessa viikkorahaa saa siivoamisesta, jos ei siivoa->ei rahaa. So simple :)

Kyllä on taas toisilla uusavuttomuus huipussaan...mulla on kaksi poikaa ja siivoan niiden läsnäollessa,käyn kaupassa niiden kanssa jne.Isovanhemmathan naurais mut pellolle jos veisin lapset sinne et saisin siivottua,nehän olis sit joka päivä hoidossa kun siivoan joka päivä..Niin ja pojat 4-v. ja 1-v.

Alkuperäinen kirjoittaja Rusinantte:
Kyllä on taas toisilla uusavuttomuus huipussaan...mulla on kaksi poikaa ja siivoan niiden läsnäollessa,käyn kaupassa niiden kanssa jne.Isovanhemmathan naurais mut pellolle jos veisin lapset sinne et saisin siivottua,nehän olis sit joka päivä hoidossa kun siivoan joka päivä..Niin ja pojat 4-v. ja 1-v.

*hink hink* Onko se sädekehä tarpeeksi kiiltavä?

Ihan tosi te ette tiedä syitä tai tarpeita miksi jossain perheissä lapset sysätään pois jaloista siivouksen/ostosten ajaksi. Joten lopettakaa se itsenne ylentäminen. Sieltä hatarlta jakkaralta kun keikahtaa helposti alas (ja lujaa ).

Kai se on jokaisen oma asia. Miä haen pojan heti kun pääsen koulusta. Huomenna, siivouspäivänä voisin pitää sen puoli viiteen että saisin rauhassa siivota mutta haen mielummin 12 kun pääsen ite 11 =)

Jos meidän vanhemmat asuisi vaikka viiden minuutin matkan päässä,niin ihan varmasti veisin heidät sinne kunnon siivouksen ajaksi,paljon tehokkaammin saataisiin miehen kanssa kahdestaan se tehtyä kun lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti harmaantui:
Alkuperäinen kirjoittaja Rusinantte:

*hink hink* Onko se sädekehä tarpeeksi kiiltavä?

Ihan tosi te ette tiedä syitä tai tarpeita miksi jossain perheissä lapset sysätään pois jaloista siivouksen/ostosten ajaksi. Joten lopettakaa se itsenne ylentäminen. Sieltä hatarlta jakkaralta kun keikahtaa helposti alas (ja lujaa ).

Mitähän ne syyt tai tarpeet on että lapset sysätään pois siivouksen/ostosten ajaksi?Ihan utelias vaan olen...enkä tarkoituksella ketän loukkaa tai "kiillota "sädekehääni.Mä en vaan oikeesti edes kehtaisi viedä lapsia johonkin ihan kotitöiden takia.Ja mistäs sä tiedät onko mun jakkara hutera vai ei...

tätä palstaa lukee, niin tulee semmoinen olo, että milloinka niitä lapsia saa oikein viedä sinne isovanhemmille. Ja vastaus on EI MILLOINKAAN! Jos nyt jonkun 4v menee siivouksen ajaksi mummolle, niin onko toi kamalaa? Entäs jos lapsi haluaakin sinne ja sit äiti päättää siivota? Kuulostaako vielä täysin uusavuttomalta ja onnettomalta?

Alkuperäinen kirjoittaja viddupää:
ei jumakekka. yhden lapsen äiti laittaa lapsen hoitoon koska pitää siivota, muuten olisi vapaapäivä. miten vaikeaa on siivota yhden lapsen kanssa joka on vielä yli 4 vuotias!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tarkoitat varmaan mua?? mä olen yhden lapsen äiti ja lapsi on yli 4 vuotta. olisi ollut tänään kylläkin töitä, mut sattuneesta syystä en päässytkään ja lapselle merkattu hoitopvä, joten miksen olisi sit vienyt lasta hoitoon ja siivonnut????????????????????????????????????????????????????

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Joo, mulla on samanlainen kaveri. Ei pysty käymään kaupassakaan taaperonsa kanssa. Huh, on se joillain vaikeaa.

Kateus paistaa kilometrien päähän.

Ööh, no lähinnä mua huvittaa kun se tekee elämänsä niin helvetin vaikeaksi. Oikeasti, kun se ei PYSTY tekemään noita. Olen monta kertaa houkutellut meillekin muutamaksi yöksi mutta ei PYSTY olemaan kahden lapsensa kanssa kun on tottunut että mies hoitaa illat. Ei pysty irtautumaan kotoa MINNEKÄÄN lapsensa kanssa. Ainoat paikat on isovanhemmat jossa käy kahden lapsensa kanssa. Näetkö ihan tosissaan tuossa kateuden aihetta? Sanokaa mitä sanotte, mutta tuo on uusavuttomuutta parhaimmillaan.
Musta on outoa että vedetään taas " täydelliset äidit kiillottaa sädekehäänsä" kommentit kehiin, koska uskoisin että suurimmalle osalle äideistä on ihan normaalia ottaa ne lapset mukaan arkipäiväisiin asioihin.

Alkuperäinen kirjoittaja kun :
tätä palstaa lukee, niin tulee semmoinen olo, että milloinka niitä lapsia saa oikein viedä sinne isovanhemmille. Ja vastaus on EI MILLOINKAAN! Jos nyt jonkun 4v menee siivouksen ajaksi mummolle, niin onko toi kamalaa? Entäs jos lapsi haluaakin sinne ja sit äiti päättää siivota? Kuulostaako vielä täysin uusavuttomalta ja onnettomalta?

Mun mielestä on hienoa että on ne isovanhemmat elämässä mukana, tietenkin se on lapsille ihanaa. Mutta siinä vaiheessa se muuttuu kamalaksi kun äiti on niin uusavuton ettei enää edes PYSTY siivoamaan tai vaikkapa käymään kaupassa sen lapsen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja ainokaino:
kyllä minäkin vien kerran viikossa tytön mummolaan noin 3h että saan siivottua kunnolla vauva on 4kk.

Siis täh. Nelikuinen vauva, eikä äiti saa siivottua muutoin kuin vauvan poissaollessa.

Ei varmaan kantsi toista tehdä...

täh itsellesi,mitä pahaa siinä on jos mummo haluaa ottaa hoitoon vauvan kerran viikossa niin sen ajan siivoan ja teen omia juttujani.
sitäpaitsi mulla on 2lasta =)
ja kyllä mä siivoan joka päivä muutenkin mutta kerran viikossa kunnolla

Alkuperäinen kirjoittaja kun :

siis hän vie lapsen ihan hoitopaikkaan huomenna. ja tiedän, että tosiaankaan siivoamiseen ei mene aikaa 7.30-16.30 eli kahdeksaa tuntia. jokainen tehköön kuten haluaa mutta sääliksi käy lasta. tosin nyt saa ainakin leikkiä ja nukkua kunnon päiväunet.luulisin

Musta on outoa että vedetään taas " täydelliset äidit kiillottaa sädekehäänsä" kommentit kehiin, koska uskoisin että suurimmalle osalle äideistä on ihan normaalia ottaa ne lapset mukaan arkipäiväisiin asioihin.

niinpä, mie olen kaukana täydellisyydestä, enkä tosiaan käytä hyväkseni sitä että jos mummo inahtaa että tahtois pojan niin olen jo heti että tuonko jo nyt, mutta se onkin eri asia. mummola on meijän jäpikälle ainakin kuin toinen koti.... mutta siis kyl miustakin siivous on niin arkipäiväinen asia et se pitäis osata tehdä lasten kanssa tai siis ainakin yhden lapsen kanssa

Yhteistyössä