Heippa pitkästä aikaa! :wave:
Ihan ensimmäisenä suuret pahoittelut vielä
Inarille sekä
Saanalle. Elämä ei taas tunnu reilulta.
Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja veriseuloista!! Niitä on aina ihana saada.
Mukavaa kuulla
Kuunkullastakin!! :wave:
Sahranami: Aivan mieletöntä!!! Luomutuplat kaiken epätoivon jälkeen!! Uskomattoman mahtavaa!!! :flower: =) :flower: =)
Heksamiina: Meillä on lääkärinä Eero mutta Tarja teki punktion, Eero siirron. =)
Kahvikyselyyn vielä vastaus.. En ole koskaan juonut kahvia mutta siirtopäivän aikoihin lopetin myös teen ja colajuomat kofeiinin takia. Jos ei muuta positiivista niin ainakin hampaat on paremmassa kunnossa. Ihan kuin olisivat vähän vaalentuneet.
Painokyselyyn taasen.. Paino on noussut siirtopäivästä 2,7kg ja nyt on siis rv 19+2. Kohtu tuntuu jo navan korkeudella ja maha on hurjan iso! Kaikki on niin erilaisia.. Toisin kuin Marimillalla niin täytyy myöntää, että mulle ei grilliruoka ja jäätelö oikein maistu ja kaikki mitä on painoa tullut niin on kyllä tullut mahaan (ja vähäsen tisseihin) vaikka välillä vähän muulta tuntuukin. Onlyn kolmekutoset lantiofarkut nousee edelleen lantiolle asti.. Siis nimenomaan lantiolle asti...
Olen itse siitä hieman yllättynyt koska luulin, että paisuisin ihan silmissä muodottomaksi jossain rv 8 paikkeilla...
Maija-Mamma: Kysyin silloin väestöliitosta, että miten nuo raskausviikot lasketaan niin sanoivat, että tuoresiirrossa punktiopäivä on 2+0.
Noista kohdun/vatsanalueen kivuista.. Ihan tuubien alapuolella molemminpuolin menee isot kohdunkannattimet nimeltään rotundat. En tiedä osaako/pystyykö sitä niin tarkalleen määrittämään mutta tuntuu ainakin, että niiden kohdalla sitä venymistä tapahtuu. Ja onhan siellä kohdussa sitten vielä parit muutkin kannattimet eli Cardinalet ja sacrouterinat, joten kyllä sitä venymistä ja erilaisia kiputuntemuksia varmaan tulee jos jonkinmoisia.. *niitä todellisia liitoskipuja odotellessa*
( . ) <-- Huomatkaa leventyminen..
Meillä oli kuluneella viikolla ensimmäinen rakenneultra ja kaikki oli niinkuin pitikin. Edelleenkin on meidän talon naisvalta lisääntymässä! :heart: :heart: Olis ollut aikamoinen yllätys jos nyt oliskin sanottu, että kyllä täällä onkin poika.. Sitä ehti niin nopeasti tottua ajatukseen, että "jaahas, tämä on nyt sitten tyttö.."
Kaikki oli siis hyvin ja pienellä painoa hieman vajaa 300g. Muutamia "kuperkeikkoja" tuntuu jo masussa tehneenkin ja yksittäisiä liikkeitä tunnen silloin tällöin, muutamia kertoja päivässä.
Vähän häiritsee töissä kun jotkut työkaverit on kovin suojelevaisia mua kohtaan.. Kuten
Katikin sanoi, että ihan tuntee itsensä sairaaksi kun kysellään vointia.. Äiti ja anoppi on pahimpia. Ne ei antaisi mun kantaa edes kauppakassia. Ja töissäkin.. Kun olen tekemässä jotain potilaan siirtoon liittyvää juttua niin joku saattaa sanoa, että "älä nyt rehki" ja "pitää olla varovainen".. Mutta kun ei tunnu missään ja olo on kuin ei olisikaan raskaana!!
Anoppi toi vauvalle ihania tuliaisia Tallinnasta. Kolme erilaista vaatesettiä ja täytyy kyllä sanoa, että meillä menee maku aika hyvin yksiin. Oli kuulemma ollut tosi edullistakin.
En ole muutamaan vuoteen Tallinnassa käynyt mutta anoppi kertoi, että siellä on nykyään tosi isoja ja hienoja tavarataloja, joissa on jopa yhden kerroksen kokoisia lastentarvikeosastoja!!
Sinne tekis mieli...