Lapsettomuuspuolelta 2008 alkuvuodesta plussanneet

Marli, hyvä kuulla että voitte hyvin! Teillä onkin ollut aika hurjaa viimeaikoina, hyvä että pienet ovat sitkeitä. :hug: Onko lääkärit heittäneet arvauksia vuodon syystä? Meillähän on tuo hematooma vuotanut, joka lääkärin mukaan olisi kadonnut, mutta tänään kuitenkin vielä taas näkyi kohdussa. Näyttää kuulema olevan imeytymässä kudoksiin, ei kuulema pidä kantaa huolta.
Monestihan sanotaan keskiraskauden olevan ihanaa aikaa,alussa sitä kun on usein vaikka minkälaista vaivaa. Sitä siis odotellessa. :)
 
Huomenta,

Annuli, käyppä ostamassa magnesium kuuri, diasporal paras. Auttaa jalkojen juilintaan.

Hyvä että Maukat voi hyvin kyllä kivut ja kärsimykset palkitaan kun on maukat kainalossa.

Itsella täysin loistava olo, mitä nyt iltaakohti lisääntyvä turvotus mahassa, siis järkyttävä kokoero aamumahaan verrattuna. Syö en enempää kun ennenkään et siitä ei luulis johtuvan. Tie tuosta, pitää tentata lääkäriä np ultran aikana moisesta ilmapalloilusta.

Päivänjatkoja
tiltalitti 10+3 :wave:
 
Aurinkoinen tervehdys!

Tiltaltti, kuulostat ihan minulta =) eli aivan sama täällä. Olo on loistava, aamumaha litteähkö ja illalla valtaisa pallo (vähintään 5nnellä kuulla).

Kävin sitten aamutuimaan neuvolassa, maailman ihanin terkka otti mut ennen työaikaansa ylimääräisenä, kun eilen soittelin. Voi luoja miten ihania ne vauvat nyt olivat. Pituutta n. 4 cm, käsivarret olivat jo pitkät, kasvot ja silmät erottuivat selkeästi ja vetivät kuperkeikkaa pusseissaan oikein vauhdikkaasti. Ne siis näyttävät nyt jo ihan vauvoilta...ihan mieletöntä kertakaikkiaan. :'( :D :'( :D Siispä, älkää huoliko kun oireet helpottavat ja olo muttuu loistavaksi - kaikki voi siitäkin huolimatta olla erittäin hyvin.

Miru, Papu&Nuppu 10+4
 
Mahtuuko vielä mukaan, vaikka ei olekaan enää alkuvuosi? =)
Kurkkailen tänne puolelle erittäin varovasti... Hoidoissa ollaan oltu Tampereen Väestöliitossa. Nyt meillä takana ensimmäinen IVF (siirto 16.5.) ja tänä aamuna tein positiivisen raskaustestin. Olen ihan pyörällä päästäni, enkä meinaa millään uskoa, että mä olen oikeesti PLUSSANNUT! Lääkäri on koko ajan ollut aika pessimistinen meidän (tai siis lähinnä mun) tilanteen suhteen, joten tämä plussa on meille kyllä pieni ihme. Ollaan miehen kanssa todella onnellisia, vaikka tietysti tässä vaiheessa keskenmeno hiukan takaraivossa pelottaa...
Soitin heti aamulla Väestöliittoon ja eka ultra olisi jo 16.6. Käyn myös vielä verikokeissa maanantaina. Toivottavasti kaikki vaan menee hyvin! Laskettu aika osunee helmikuun alkuun.

Aurinkoista viikonloppua kaikille! Mä rupean tarkemmin lueskelemaan teidän juttuja. B)

-Heksamiina 4+2
 



Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

NIMI*********** HOITO ************ SYNNÄRI

LASKETTUAIKA

SYYSKUU

25.9
Habanero..........Puregon+Pregnyl...........

30.9
Marimilla................1.IVF/ICSI:n 1. Pas............

LOKAKUU

7.10
Miikkis .....................1. IVF.................. PHKS

8.10
mari75..................... 1. ICSI ...............TAYS

19.10
heidh....................1.PAS....................TYKS

20.10
geri.......................... 1. IVF................. EKKS

22.10
Bea..............................3. IVF ...................NKL

23.10
Amelia.............. 2. ICSI, 3.PAS.......Kaksoset................TYKS

Kulti.............................1.IVF............................KSKS

26.10
Ulpulummukka......... 2. IVF/ICSI...........Kaksoset / SeKs

27.10
Elämänperhonen.....Luomu......2.IVF.................

31.10
Raitapaitainen..........1.IVF..................TAYS


MARRASKUU


4.11
löllykkä...................1. ICSI...............OYS

8.11
kuunkulta..............1.IVF/ICSI.........

17.11
Marica.................1. IVF......................KOKS


JOULUKUU


1.12
Tiiti-......................1.IVF.....................OYS

15.12
Annuli81.....................1. PAS.................NKL

Kati231.................1.Pas...........................JS

22.12
Miruliini...................1. IVF...Kaksoset...........PHKS

24.12
tiltalitti.....................2. IVF............................TAYS

26.12
Maria83......................Clomit..................EKKS

30.12
risto...........................1. PAS............................OYS


Ilman laskettua aikaa

Adette...................luomuihme IVF:n jälkeen.......

Marli..........................Kaksoset..........................

Maija-mamma...............3. IVF......................

Kipatsu........................1. IVF:n 1.PAS...................

SaanaS.........................1. ICSI:n 1. PAS.......Ultra 27.5

Inari..............................1. IVF.............................

Sahranami...............Luomuihme hoitojen jälkeen........

Heksamiina.................................................
[/quote]

 
Tervetuloa Heksamiina ja onneksi olkoon!!!! :flower: :flower:
Eikös alkuvuotta ole kaikki mikä on ennen puolta väliä? Ja senkin jälkeen tilaa on kaikille, jotka käyttää hoitoja tai muuten vaan tietää tästä maailmasta ja tuntee kuuluvansa joukkoon.. ;)

Sopiiko kysyä, kuka lääkäri sulla oli? Itsekin saman paikan hoidoista helmikuussa plussasin. :)

No niin.. Aamulla iski tuska, että miten oon voinut lihoa näin paljon?? Kaivoin viime kesäisiä sortseja, hameita ja capreja kaapista. Ne missä oli narut kiinni vielä viime kesän jäljiltä, aiheuttivat suurimman tuskan.. Menivät tasan häpyluun yläosaan asti!! :eek:
Siitä ylöspäin on siis uutta mahaa... Mutta paino ei silti ole kuin 1,5kg enemmän kuin siirtopäivänä.

Ja ei muuta kuin autonnokka kohti etelää.. Kävin Jumbon HenkkaMaukasta hakemassa topin, hupparin, caprit ja t-paidan. Tampereella kun ei ole! Siis ei löydy mistään sopivia.
Lindexiltä mukaan tarttui kahdet 50cm housut, toiset Bamsea ja toiset sellasta uusretroa. :heart:

Matka jatkui Ikeaan, josta mukaan lähti kolme helistintä, puuvillasatiininen pussilakanasetti pinnasänkyyn, ruokalappu + lautanen & kuppi-systeemi, hoitoalustan suojia, muutama taulu hoitopöydän yläpuolelle seinään, hoitopöydälle muutamia koreja, pari lamppua (pinnasängyn lähelle ja hoitopöydän lähelle), hoitopöytä, lipasto ja tietenkin koiralle pehmolelu ja palloja.. :D

Olispa jo lokakuu!!!!!!!!! B)
 
Tervehdys!
Lomamatkalta palattu takaisin koto-Suomeen. Reissu meni hyvin ja nyt odottelen innolla ensi viikon np-ultraa & veriseulontaa.

Heksamiina, onnittelut plussasta ja tervetuloa mukaan! Muistan kyllä hyvin tuon tunteen, mitä plussa sai aikaan - uskottava se on, että raskaana ollaan, kunnes toisin todistetaan...

Marli, saat kyllä hyvillä mielin kutsua pienokaisiasi Super-Maukoiksi tästä eteenpäin. Toi on kyllä eräänlainen ihmetarina, että molemmat selvisi siitä vuodosta. Sulla on varmasti ollut rankkaa näiden kaikkien koettelemusten kanssa. Kovasti jaksamista! Muista ottaa rauhallisesti, sillä oma hyvinvointi + Maukkojen hyvinvointi on nyt etusijalla!

Saana, katsoin just omasta neuvolakortista, että eka ultra mulla tehtiin rv 7+1 ja pituutta oli 10,6 mm. Kuten muutkin jo totesivat, on aivan hyvin mahdollista, että pikkuinen ottaa spurtin ja kasvua alkaa tulemaan. Täähän on kuitenkin tässä vaiheessa millimetripeliä.

Miruliini, mua jäi vielä kiinnostamaan, että mistä olit niitä mammahousuja bongaillut? Itse en ole ihan vielä niiden tarpeessa, mutta olisi kiva kuulla, mistä löytyy kivoja.

Raitis ja muut shoppailijat, voitteko kuvitella, että mä en ole ostanut vielä yhtään mitään pienokaisellemme tai itselleni siis mammavaatteita. Jotenkin sitä ei ole vielä "uskaltanut". En tiedä, mistä toi johtuu, mutta ajattelen koko ajan niin, että aloitan shoppailun vasta kesän jälkeen.

Oma (.) kaikki oireet ovat tässä vaiheessa enää aika pieniä tässä osoitteessa. Vatsassa satunnaisia pieniä tuntemuksia ja iltaa kohden turvotusta. Sekin tosin vaihtelee päivittäin. Väsymys on myös alkanut väistyä hieman. Iltauninen olen edelleen, muttei se ole mitään uutta. Viikon loma tässä vaiheessa teki itse asiassa aika hyvää. Maanantaina tosiaan menen sitten np-ultraan ja samalla kertaa veriseulontaan. Ennen reissuani käymässä ultrassa jo jotakin viitteitä saatiin siihen suuntaan, että niskaturvotusta ei juuri olisi ja että nenäluu ym. näyttää normaalilta. Hyvillä mielin siis sinne menossa.

Kati & Papu rv 11+5
 
Huomenta,

Marlille pahoinvoinnista kommentoinkin jo lapsettomuuspuolelle, eli ohi on täälläkin ja nyt siitä pitää nauttia!!

Mammahousuista Kati ja Nami kyselitte. Ihania housuja löytyi Kampin Bebe'sistä, mutta en halua maksaa niin paljoa kuin siellä saisi pulittaa. Joten H&M (ainakin Aleksilla) tarjosi sopivampaa. Ja siellä siis on samannäköisiä kuin muutenkin vaatteet - nuorekkaita, rentoja, eikä näytä mammavaatteilta (tai siis mikä käsitys mulla on, että miltä mammavaatteet voisi näyttää).

Nami, veikkaan kuitenkin,että koska sinäkin olet tosi hoikka, se on vatsa, joka sieltä pullahtaa esiin nopeasti. Itsekin painan kilon vähemmän kuin siirtopäivänä, eikä mihinkään ole mitään kerääntynyt (paitsi rinnat kasvaneet), mutta tämä vatsa.. :eek:
 
Aurinkoista sunnuntaita kaikille! B) Ihanaa, kun on kesä!! =)

Miru, kiitos housuvinkeistä! HenkkaMaukan mammavaatteita on yksi toinenkin ystäväni kovasti kehunut. Milloinkohan sitä uskaltaisi niitä mennä katsomaan? Melkein toivoisi jo sitä kumpua, vaikka toisaalta on kiva pitää salassa vielä pitkään ainakin töissä. Ja ainakin niin pitkään, että tuntee olevansa vähän selvemmillä vesillä. Äidilleni haluaisin kertoa jo kovasti, koska tiedän, että ensimmäinen lapsenlapsi on pitkään ollut hartaana toiveena. Olen kuitenkin päättänyt odottaa ekaan ultraan asti ensin.

On kyllä ihme juttu tämä, että ikäviä raskausoireita oikein toivomalla toivoo tässä vaiheessa, jotta tilanne olisi vähän todellisempi ja varmempi olo koko raskaudesta. Ja sitten vaikka oireita tulee, kipuja ja huonovointisuutta, niin huoli ei silti väisty mihinkään. :/ Teidän pitemmälle ehtineiden juttuja lukiessa vaikuttaa siltä, että huoli pysyy matkassa, enemmän tai vähemmän, koko raskauden ajan. Lapsettomuustausta varmasti moninkertaistaa tämän taakan. Meillä varhaisultra tulossa ensi perjantaina ja oireita edelleen minimaalisesti. Odotan ultraa malttamattomasti, mutta samalla epäröiden. Haluanko sittenkään vielä tietää, jos uutiset ovatkin huonoja? :/ Pää pensaaseen mahdollisimman pitkäksi aikaa tuntuu niin houkuttelevalta ratkaisulta... Toisaalta on jotenkin hassusti luottavainen olo tuolla takaraivossa: kaikki päättyy vielä parhain päin. Todennäköisyydet toki tiedän, näin alkuvaiheessa kun vielä ollaan, mutta pidän nyt tästä tunteesta nyt kiinni kynsin ja hampain.

Mirun viestistä tuli mieleen: miten teillä muilla on paino muuttunut ekan kolmanneksen aikana? Aika moni sanoo, että on tippunut, ehkä pahoinvoinnin takia tai jostain mysteerisyystä. Onko kellekään selvinnyt, mitä kehossa oikein tapahtuu, jos tosiaan vatsa ja rinnat kerää kuitenkin turvotusta?

Tällaisia pohdiskelen, kun omaa raportoitavaa ei vielä juuri ole. Ihana lukea teidän juttuja kyllä ja elää mukana! Mukavaa sunnuntain jatkoa ja onnellisia hetkiä! :heart:
 
Tervetuloa Heksamiina :)

Mie olen löytänyt Bebesistä neljät housut ja Henkkamaukalta kolmet; vähän on lipsahtanut käsistä tuo mammahousujen ostelu, mutta kun ovat niin mukavia jalassa :D Mutta samoja liikkeitä siis suosittelen. Mammapaitoja en ole hankkinut yhtäkään, normipaidat on joko sen verran venyvää materiaalia tai tunikamalleja, joten sopivat vielä oikein hyvin.

Miulla oli tuota aamuyökötystä viikoilla 8-10 ja jäi sitten pois kokonaan. En ole joutunut oksentamaan kertaakaan koko raskausaikana. Siinä mielessä alkuraskaus on mennyt tosi helposti, mutta terkan uumoilujen mukaan lopussa voikin olla tukalaa; paino on nimittäin noussut jo 8 kiloa ja saman verran ainakin vielä luultavasti tulee... Lähtöpaino oli 50, joten se on suhteessa aikamoinen lisäys :x Miulla suurin osa noususta (5 kg) tuli jo ensimmäiseen neuvolaan mennessä, nyt olen yrittänyt olla tosi tarkkana syömisien kanssa että turhat sokerit tulis jätettyä pois. Liikunnan harrastaminen on miulla raskausaikana jäänyt ihan minimiin :ashamed:

Mie jätin kahvin pois tammikuussa eli hoidon aikana; nyt oon viikonloppuaamuisin keitellyt kofeiinitonta kahvia ja töissä juon kahvitauoilla kofeiinitonta teetä tai useimminten ihan vettä.

(.) Huomenna tulee rv 20 täyteen - tuntuu uskomattomalta. Miusta tuntuu, että oon ollut raskaana jo ikuisuuden, aika ei tosiaankaan ole mennyt kauhean nopeasti, vaikka jossain vaiheessa nopeutuikin. Masukuvasarjaa päivittelin, kiinnostuneet voi käydä kurkkaamassa tuolla alkuraskauden masukuvaketjussa - omaan silmään näyttää pienentyneen?!!
 
Miruliini, kiitos housuvinkeistä. Täytyy siis suunnata noihin kahteen paikkaan, kun sen aika on. Onko se Kampin Bebes muuten Kampin kauppakeskuksessa? En ole jotenkin törmännyt aiemmin. Mä olen kans kuullut, että HM:stä löytyy hyviä mammavaatteita. Koitan vielä jokusen viikon sinnitellä vanhoissa housuissani, mutta alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä, että kohta joutuu alkaa jotakin uutta jo osteleenkin.

Nami, mullahan niitä pahoinvointioireita ei ollut juuri laisinkaan. Niinkin aikaisin kuin rv 4 ja 5 aikoihin mulla oli iltapäivisin sellaista kuvotusta, jos ei ollut syönyt vähään aikaan, mutta se meni tosi nopsaan ohi. Sen jälkeen kaikki onkin siirtynyt väsymyksen puolelle. Olen muuten huomannut, että sellainen tolkuton väsymys väistyi siinä rv 10 paikkeilla.

Kahvigalluppiin sen verran, että itse en sitä laatua yleensäkään juo, vaan teetä, joten vieroitusta ei ole ollut. ;)

Painoa on tullut tässä vaiheessa lisää joku kilo tai pari. Enemmän kuitenkin tullut piikitysten myötä, jokunen 3 kiloa.
 
Joo no mä kävin tosiaan taas aamulla oksentamassa, olin vain ilmeisesti syönyt oikein parina päivänä.
Painosta, että en ole uskaltanut mennä siihen vaaka härveliin niinku ollenkaan.
Onko teillä ongelmia yöllä kun täytyy juosta pissalla koko ajan.
Mä ramppaan öisin varmaan puolen tunnin välein pissalla, mutta päivisin ei le siitä huolta.
Voi tietenkin olla että ne mun vuoto jutut kummittelee vieläkin ja täytyy käydä tarkistaa ettei vain ole housut punaisena.
 
Tässä kun odottelen uusien perunoiden kypsymistä, voin samalla vastata Namin gallupeihin. Ekaksi tuosta kahvista. Join sitä pari ekaa raskausviikkoa aamukupin verran, kunnes yhtenä aamuna kulauksen jälkeen tuli niin valtaisa ällötys, ettei puhettakaan kahvista,sen keittämisestä tai edes samassa huoneessa olossa, kun joku toinen sitä joi. No, nyt tuore kahvipapujen tuoksu on muuttunut aika himottavaksi, mutta kun se kahvi ei kuitenkaan maistu samalta, ei te mieli edes maistaa. Jostain syystä myös samalla hetkelläkun kahvi teki stopin, alkoi tee ällöttää. Jotenkin lämmin juoma ylipäätään tuntui olevan yäk! Eilen join muutaman kulauksen teetä kipeään kurkkuuni, mutta enpä taida teen(kään) juojaksi vielä ryhtyä. Kylmä vesi on parasta ja jos haluan vaihtelua, lorautan sekaan karpalomehua, lähinnä värin vuoksi =)

Sitten painokysymykseen. Tämä on nyt sitten taas näitä omaan empiiriseen aineistoon perustuvia päätelmiä... Luulen, että kun ällötyksen vuoksi, mun ruokavaliosta jäi kertaheitolla pois karkit, pullat, keksit, sipsit, liha pääosin, makkarat, pizzat, hampparit.. sekä tietty saunasiiderit ja -oluet, olen ollut sellaisella "dieetillä", että ilman raskauden tuomia lisäkiloja olisin varmasti laihtunut kunnolla. Nyt paino pysyttelee samassa, sillä vaikka syön enemmän kuin ennen, eipä sitä terveellisellä, monipuolisella ruoalla itseään hirveästi lihota - varsinkin kun se lisäys tuntuu tapahtuneen erityisesti hedelmien, vihannesten ja kasvisten syönnissä.

Ruoasta puheenollen, nälkä kurnii jo sen verran kovana, että täytyypä alkaa virittelemään lautaselle jotain. Näen jo lähes kangastuksia ensimmäisestä uusien perunoiden puraisusta... :p
 
Hei, mahtuuko tänne vielä mukaan? Kauan toivottu plussa saatiin toukokuun alkupuolella ekan IVF:n tokasta PAS:sta. Viime viikolla varhaisultrassa heilui kaksi pientä sikiötä! Aika paljon olen lueskellut jo ihan alusta tätä pinoa, ja nyt sitten ajattelin, että uskaltaudun mukaan. On se vaan niin tärkeää saada tukea ja vinkkejä kanssasisarilta!

Raskausoireita on ollut vaihtelevasti, nyt viime aikoina lähinnä öklötystä iltaisin, muutoin vaihtelevasti ikäviä vatsakipuja. Olen ollut kuitenkin hirveän tyytyväinen, ettei mitään vuotoja ole ollut. Nyt tosin valkkari lisääntynyt ja sellaista olisinkin teiltä kysynyt, että käytättekö jotain PH arvoa tasapainottavia kapseleita? Mietin vain, että kun en nyt ole varma että onko tuo normaalia valkkaria vai sitä pahanhajuista :ashamed: Kaikki hajut kun tuntuu nyt enemmän kuin pahanhajuisilta? Mitään ihmeempiä kutinoita mulla ei ole ollut, mutta haluaisin vain ennaltaehkäistä, ettei mitään emätintulehdusta pääsis syntymään...

No niin, heti se alkoi eriteosasto ja neuvojen kyseleminen... :D

Kahvista Sahranami kyseli, olen pariin otteseen juonut Cappucinoa, kun väsytti ihan hirveästi. Ihan hyvältä se maistui, mutta pääasiassa olen juonut teetä ehkä kupillisen tai kaksi päivässä. Tosin sitäkin vähän harvemmin kuin ennen. Näin kesällä kaikki kylmä maistuu paremmin. Jäätelöä ja mehujäätä kyllä tekee kokoajan mieli!

Plussaviikolla vaaka näytti että olen lihonut jo 2 kiloa, mutta nyt paino on pudonnut sellaisiin lukemiin, että olen noin kilon painavampi, kuin mitä normaalisti olen ollut. Välillä iltaisin maha näyttää kyllä kasvaneen ja housut kyllä kiristävät, joten taidan minäkin noudattaa Mirun vinkkejä ja painella H&M:lle. Tai saiskohan netistä tilattua? Jotenkin ostoksilla meno ei oikein nyt houkuttele...

Nyt tosiaan taidan minäkin lähteä katselemaan löytyisikö kaapista jotain iltapalaa. Palailen myöhemmin kommentoimaan teidän muiden juttuja. :wave:
 
hei taas,
kiva kun ollaan saatu uusia tulokkaita mukaan, tervetuloa Heksamiina ja EnniV ja onnea :flower:

kahvigalluppiin, kahvi maistuu edelleen nykyään ei kyllä mene kuin kuppi aamulla.

lihomisgalluppiin, kiloja on tullut nyt siitä siirtopäivästä 4,5kg ja osin johtuu varmasti tästä turvotuksesta, aamupaino näyttää 1-2kg vähemmän kuin illalla. Mä kans jättänyt turhat karkit ja jäden pois muuten kiloja tulis varmasti kohisten lisää. Onneksi alkaa kesän puistojumpat, jos tulis vaikka vähän liikuttua muutenkin kun koiran kans lenkillä. Kiipeilyn olen joutunut jättämään pois :'( olis niin ihana lähtee kallioille.

Pahoinvointi, mullahan oli alussa hetkellisiä ellotus kohtauksia mut ne meni ohi kun söi jotain, enimmäkseen meni tuoreita hedelmiä, omenat oli kova juttu. On vieläkin.
Sit alkoi oireettomuus, sitä odotti kuumeisesti koska alkaa oksentelu, koskaan sitä ei kuulunut, nyt olen ihan onnellinen et sitä ei koskaan tullutkaan. Tosin se olis voinu viedä muutaman kilon pois mitä tuli jo hoitojen aikana. Neuvolan täti vähän pelotteli et kun jo hormoonihoidoista tuli 8kg lisää voi lisäkilot hyökätä raskaudenaikana myös helposti.

Ilmapalloilu siis jatkuu, isommat rintsikat ostettu ja kokoa 42 olevat pellava housut lindeksiltä, ei äitiys housuja vaan ihan normaalit. Olin järkyttynyt, en koskaa aiemmin ole joutunut ostamaan yli 40 kokoa olevia housuja :snotty: Äitiys housut, ne leveellä resorilla olevat on vielä vähän hassun oloiset päällä, illalla menee kyllä :LOL:

No jos nyt ottais loppuillan relaten kun viikonloppu meni huhkiessa puutarhassa, tai siis pienessä rivari pihassa.

tiltalitti 10+5
 
Huomenta!

Enni, kivaa, että uskaltauduit vihdoin liittyä joukkoomme. Tämäkin vertaistuki on todella kullanarvoista ja näiden tarinoiden lueskeleminen vie toivottavasti ajatuksia hieman pois niistä mahdollisista pieleen menevistä asioista. Valkkiksesta kyselit - on se lisääntynyt täälläkin, mutta en mitään kapseleita ole harkinnut - eipä tuo ole tuntunut olevan pahan hajuista kuitenkaan. Ja ihme kyllä tämä entinen sokerihiiri ja hiivatulehduskierteilijä on välttynyt täysin siltäkin kiusalta - varmaan juuri sokerin välttämisellä.

Katselin sitä H&M:n tilauspuolta, niin siellä ei ollut montaa tilattavaa housumallia. Tuttu tunne tuo, ettei jaksa shoppailemaan. Mulla raskauden ekat 9 viikkoa tuli todella halvaksi, kun en käynyt missään kaupoissa.. No nyt se on kyllä otettu takaisin :ashamed:

Onkos kukaan täyttänyt tuollaista Vau'kirjan arvontalappusta?? Sieltä saa siis ilmaisia tuotenäytteitä ja pari kirjaa ja osallistuu joka kuukausi ennen laskettua aikaa arvontoihin, jossa ihan kivoja palkintoja... Kyseinen lappunen löytyi neuvolasta saadun odotus-kirjasen välistä. Olen tässäkin asiassa ollut niin taikauskoinen, etten ole vaan voinut täyttää ko. lappusta vielä.. Jos hommat menisikin pieleen ja sitten eräänä päivänä tulisi postissa paketti: olette voittanut elektronisen rintapumpun! Ehkä nyt alan rohkaistumaan.. tänään alkoi 12. raskausviikko - ihmeellistä!

Mukavaa viikon alkua kaikille, toivottelee nuhanenä :snotty:
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

En ole jaksanut/ ehtinyt hirveästi seurailemaan tätäkään keskustelua, mutta nopealla vilkaisulla huomasin, että tännehän on tullut lisää porukkaa. Heksamiina ja EnniV onnea teille molemmille!

Vähän kuulumisia. Perjantaina oli varhaisultra. En mennyt sinne kovin suurin odotuksin, koska kolmisen viikkoa aiemmin kaikki raskausoireet vain katosivat eikä enää ollenkaan tuntunut siltä, että olisin raskaana. Kävin silloin mittauttamassa hcg:kin ja ensimmäinen lukema olikin melko huikea, mutta ei kuitenkaan enää noussut tuplaten parin päivän aikana.

Olin kovin hämmästynyt, kun ultrassa sykkikin yksi sydän. Lääkärin mukaan kaikki oli hyvin ja pikkuinen vastasi viikkoja justiinsa. Olin jo ehtinyt suremaan suruni todennäköisestä menetyksestä ja nyt meille kuitenkin on tulossa vauva! Tuntuu ihan uskomattomalta! Ehkä molemmat alkiot olivat kiinnittyneet, mutta heikompi ei sitten jaksanutkaan eikä enää tuottanut hormoonia, joten raskausoireet heikkenivät. Nyt viikonlopun aikana ovat oireetkin alkaneet palailemaan. Ei mitään aamupahoinvointia, vaan lähinnä iltapahoinvintia ja tolkutonta väsymystä.

Mies ei kyllä ollut vielä luovuttanut. Katseli iltaisin massuani ja tuumasi, että kyllä sinun täytyy olla raskaana. Apua, miten valtavasti olen pulskistunut. Aamumassu on ihan normaali, no aika lähellä, mutta iltamassu on kyllä tosi pulska. Viikonloppuna miehen sukulaiset jo taputtelivat massua ja kyselivät, että onko siellä joku.. Pakkohan se oli myöntää, vaikken ihan vielä olisikaan halunnut heille kertoa, kun voihan tämä mennä vielä pieleenkin.

Vaakaa en ole uskaltanut edes vilkaistakaan saatika sitten kiivetä päälle. Ei tuollainen parin sentin mittainen vauvanalku voi mitenkään saada vatsaa näin pöyreäksi, että pikkuisen on tainnut tulla ylimääräistä ihan muuten vaan.
 
Hei, poistakaa minut listalta. Iloitsin - vaikka kuinka varovaisesti - liian aikaisin. Tänään 7+6 varmistui keskenmeno. Jo viime viikolla 30.5. (rv 7+1) todettiin, että alkio viikkoihin nähden liian pieni (5,8 mm) eikä sydänääniä näkynyt.

Huomenna lääkkeellinen tyhjennys. :'( :'( :'(
 
Kivaa saada taas uusia tänne! Tervetuloa mukaan, EnniV!

Inari, kuten jo sanoinkin tuolla toisaalla, kovasti jaksamista! Tää on tosi surullista välillä! :hug:

Ultrakuulumisia sitten, tänään käytiin aamulla Jorvissa nt-ultrassa. Kaikki oli edelleen oikein hyvin ja pikkuinen vastasi kasvultaan ihan viikkoja. Niskaturvotusta oli 0,6 mm, mikä on ymmärtääkseni aika alhainen lukema. Sen ohella kävin vielä labrassa verikokeessa otattamassa verta veriseulontaa varten. Tulokset tulee sit noin viikon päästä. Olen kuitenkin toiveikas sen suhteen, ettei mitään häikkää olisi. Toisaalta, eihän sitä voi koskaan tietää... LA näyttäisi tosiaan olevan 15.12, tosin sitä ei kuulemma lähdetä erikseen laskemaan/arvioimaan sen takia, että ollaan tultu lapsettomuushoidoista. Pää-perämitta (tai siis oletan sen olevan se, eikä sikiön koko pituus) oli 65 mm eli kovasti oli pienokainen kasvanut sitten viime ultrakäynnin. Syke näkyi ja liikkeet samoin. Sukupuolta ei kuulemma vielä pystynyt näkemään, vaikka sitä tiirailtiinkin ahkerasti. Summa summarum: kaikki siis oikein hyvin. Nyt ei muuta kuin odottamaan seuraavaa ultraa elokuun alussa.

Miru, mä huomasin kans ton Vau-kirjan lappusen. Osallistuin arvontaan, tosin netin kautta, kun kävin niiden sivuilla.

Kati & Papu rv 12+0
 



Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

NIMI*********** HOITO ************ SYNNÄRI

LASKETTUAIKA

SYYSKUU

25.9
Habanero..........Puregon+Pregnyl...........

30.9
Marimilla................1.IVF/ICSI:n 1. Pas............

LOKAKUU

7.10
Miikkis .....................1. IVF.................. PHKS

8.10
mari75..................... 1. ICSI ...............TAYS

19.10
heidh....................1.PAS....................TYKS

20.10
geri.......................... 1. IVF................. EKKS

22.10
Bea..............................3. IVF ...................NKL

23.10
Amelia.............. 2. ICSI, 3.PAS.......Kaksoset................TYKS

Kulti.............................1.IVF............................KSKS

26.10
Ulpulummukka......... 2. IVF/ICSI...........Kaksoset / SeKs

27.10
Elämänperhonen.....Luomu......2.IVF.................

31.10
Raitapaitainen..........1.IVF..................TAYS


MARRASKUU


4.11
löllykkä...................1. ICSI...............OYS

8.11
kuunkulta..............1.IVF/ICSI.........

17.11
Marica.................1. IVF......................KOKS


JOULUKUU


1.12
Tiiti-......................1.IVF.....................OYS

15.12
Annuli81.....................1. PAS.................NKL

Kati231.................1.Pas...........................JS

22.12
Miruliini...................1. IVF...Kaksoset...........PHKS

24.12
tiltalitti.....................2. IVF............................TAYS

26.12
Maria83......................Clomit..................EKKS

30.12
risto...........................1. PAS............................OYS


Ilman laskettua aikaa

Adette...................luomuihme IVF:n jälkeen.......

Marli..........................Kaksoset..........................

Maija-mamma...............3. IVF......................

Kipatsu........................1. IVF:n 1.PAS...................

SaanaS.........................1. ICSI:n 1. PAS.......Ultra 27.5

Sahranami...............Luomuihme hoitojen jälkeen........

Heksamiina.................................................

Enniv............................1. IVF:n 2. PAS.................

[/quote]

 
Moikka, Oho Kati231 teillähän on siellä jo iso asukki masussa.
Itse oli tänään töissä 2,5 viikon sairasloman jälkeen.
Voi että olin poikki työpäivän jälkeen, siis aivan naatti.

Menis nyt tää aika nopeasti siihen np-ultraan ja voi että kun siellä olis Maukoilla kaikki hyvin.
Kaksos raskauksissa tota veriseulaa ei pysty ottamaan, veriseulastahan saa tietää myös vauvelin sukupuolen myös. :)

Marli ja Maukat :wave: :wave: 9+1
 

Yhteistyössä