Lapsettomuuspuolelta 2008 alkuvuodesta plussanneet

Inarille suuren suuret pahoittelut. :hug: Voimia ja toipumista kaikessa rauhassa. :'(

Kati, jo vähän jännäsin sun ultrakuulumisia, kun tulen tasan viikon sun perässä sekä viikoissa, että np-ultrassa. Ihanaa, että kaikki oli hyvin. Tuntuuko siltä, että nyt on isoimmat ja peloittavimmat etapit otettu ja voi vihdoin hengähtää ihan oikeasti? Itse olen jotenkin tuon np-ultran psyykannut itselleni sellaiseksi, että sen jälkeen vain nautin.. no, olettaen että kaikki siellä todetaan olevan hyvin. Toivotaan ja luotetaan siihen.

Kipatsulle onnitteluhali hyvistä uutisista myöskin. Mikä ihana huojennus, kun pelon jälkeen saakin kuulla kaiken olevan hyvin. Nyt sinäkin voit taputella masuasi - on siellä joku, teidän pikkuinen =)

Mulla on kauhea flunssa :( Tänään oli pakko puskea sovitut tapaamiset läpi, mutta huomiset sain siirrettyä tai delegoitua ja aion huilia kotona. Kyllä huomaa, että tämän raskauden myötä ottaa kaikenlaiset flunssatkin ihan eri tavalla. Ei mitään sissimeininkiä, vaan pienestäkin tuntemuksesta jään kyllä välittömästi sohvan pohjalle. Vauvat ja oma kunto ennen kaikkea. Onneksi en saa millään tartutettua tautia teihin, vaikka kovasti täällä pärskinkin. Hyvää yötä :snotty:
 
Moikka vaan kaikille!

Mä olen nyt kesälomalla!!!! Arvatkaa onko ihanaa! Varsinkin tän ison masun kanssa on ihan kiva kun ei tarvitse raataa töissä. Mullakin on niin iso masu, että on kyselty olenko varma että siellä on vain 1 lapsonen. Katsoin Löllykän masukuvaa 16+6 ja mulla on kyllä yhtä iso =) Jotkut asennot ei siis luonnistu enää niin helposti kuin ennen koska masu ottaa vastaan =) Olenkin ajatellut, että tuskin jaksan istua töissä äippälomaan asti. Tää mamma jää kyllä kotiin lepäilemään ennen sitä ainakin jos masu kasvaa samaa tahtia. Ja tuntuu kasvavan.

Mä ostin henkasta juuri mamakaprit ja mamahameen (lyhyen). Noi kaprit on ainakin niin hyvät jalassa ja mahtuu isokin vatsa (mikä tulossa=) Hametta testaan torstaina, luvattu tosi hellettä!

Mä en ole uskaltanut oikein juoda kahvia, vaikka tiedän että sitä saisi juoda kohtuudella. Taisin jostakin lukea että jenkeissä sitä ei suositella ollenkaan raskausaikana. Kyllä mä silti Suomen suosituksiin uskon. Hirveä himo mulla olisi salmiakkiin ja lakritsaan, niitähän saa syödä vaan 50g päivässä. No siitähän tulee vaan vihaiseksi joten olen unohtanut ne kokonaan. Sanoinkin miehelle, että mun synnärikassiin tulee iso pussi salmiakkia ja lakritsia =) Palkitsen itseni heti kun vaavi on saatu maailmaan.

Me meinataan vaavin kanssa vielä syödä grillimakkaraa iltapalaksi, salaatin kera tosin :) Ollaan mökillä ja täällä on aina kovat ruokahalut normaalistikin. Meillä on täällä pihalla sellainen palju joka lämmitetään puilla. Kyselin neuvolan tädiltä onko siellä turvallista köllötellä masun kanssa. Hän sanoi, että lämmin vesi suorastaan rauhoittaa vauvaa. Siellä on muutenkin niin ihana köllötellä kun järvivesi ei oikein vielä houkuttele.

Nyt mentävä syömään

Marica ja vauveli 16+6 B)
 
Pahoittelut Inarille ja tervetuloa uusille.

Tänään piti käydä ylimääräisessä nla.ssa kun viikon ollu sellainen olo ettei vauvalla ole kaikki kunnossa. Tosin olen koittanut työntää tuota ajatusta pois mutta huonolla menestyksellä. Kaikki oli kumminkin hyvin kun kuunneltiin sydänäänet. Heti kuului hyvin mutta katosi hetkeksi kokonaan. Pienen etsinnän jälkeen kuului taas. Itkuhan siinä pääsi. Ainut mikä oli muuttunut niin oli paino. Se oli pudonnut viime kerrasta peräti 1.5kg. Meinasikin täti ettei siihen vielä puututa mutta jos kokoajan laskussa eikä nousussa niin sitten mietitään missä vikaa. Kysyikin muistanko syödä säännöllisesti. Meinas hieman hymyilyttää kun sanoin ettei eväs kassi taho enään riittää kun töihin eväitä laitan. Ja ennen ja jälkeen töiden syön ku hevonen.

Nyt täytyy mennä nukkumaan meinaa väsyttää työpäivän päätteeksi. Raskasta on seisoa 8h putkeen.

Löllykkä ja haamu 18+0
 



Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

NIMI*********** HOITO ************ SYNNÄRI

LASKETTUAIKA

SYYSKUU

25.9
Habanero..........Puregon+Pregnyl...........

30.9
Marimilla................1.IVF/ICSI:n 1. Pas............

LOKAKUU

7.10
Miikkis .....................1. IVF.................. PHKS

8.10
mari75..................... 1. ICSI ...............TAYS

19.10
heidh....................1.PAS....................TYKS

20.10
geri.......................... 1. IVF................. EKKS

22.10
Bea..............................3. IVF ...................NKL

23.10
Amelia.............. 2. ICSI, 3.PAS.......Kaksoset................TYKS

Kulti.............................1.IVF............................KSKS

26.10
Ulpulummukka......... 2. IVF/ICSI...........Kaksoset / SeKs

27.10
Elämänperhonen.....Luomu......2.IVF.................

31.10
Raitapaitainen..........1.IVF..................TAYS


MARRASKUU


3.11
löllykkä...................1. ICSI...............OYS.........ru 24.6

8.11
kuunkulta..............1.IVF/ICSI.........

17.11
Marica.................1. IVF......................KOKS


JOULUKUU


1.12
Tiiti-......................1.IVF.....................OYS

15.12
Annuli81.....................1. PAS.................NKL

Kati231.................1.Pas...........................JS

22.12
Miruliini...................1. IVF...Kaksoset...........PHKS

24.12
tiltalitti.....................2. IVF............................TAYS

26.12
Maria83......................Clomit..................EKKS

30.12
risto...........................1. PAS............................OYS


Ilman laskettua aikaa

Adette...................luomuihme IVF:n jälkeen.......

Marli..........................Kaksoset..........................

Maija-mamma...............3. IVF......................

Kipatsu........................1. IVF:n 1.PAS...................

SaanaS.........................1. ICSI:n 1. PAS.......Ultra 27.5

Sahranami...............Luomuihme hoitojen jälkeen........

Heksamiina.................................................

Enniv............................1. IVF:n 2. PAS.................

[/quote]

[/quote]

 
Hei kaikki!

Kipatsulle ja katille onnittelut iloisista ultrakuulumisista!
Inarille iso :hug: !

Kävin eilen verikokeessa ja hcg-arvo oli hoitajan mukaan huippuhyvä, 1148 (rv 4+5). Kuulemma olen oikein tukevasti raskaana. =) Tulos huojensi oloa kyllä tosi paljon. Nyt sitten vaan odotellaan ekaa ultraa, joka on 16.6. eli jo vajaan kahden viikon päästä.

Onko täällä ketään, jolla olisi alkuraskaudessa ollut selkäkipuja??? Mulla on plussaamisen jälkeen ollut muutaman päivän ajan selkä tosi kipeä. Enpä tiennytkään, että selkäsärkykin voi olla raskausoire... Vatsaa on myös juilinut viime päivinä kiitettävän paljon. Muita oireita ei juurikaan vielä ole. Olen odotellut väsymystä ja pahoinvointia, mutta ainakaan toistaiseksi ei ole kummastakaan merkkejä.

Raitapaitainen, meidän lääkäri on Tarja Ristolainen. Olen tykännyt hänestä tosi paljon. Kuka sun lääkäri oli?

Aurinkoista viikon jatkoa kaikille B)
-Heksamiina 4+6
 
Heksamiina ja EnniV tervetuloa ja onnea!! Ja suuret halaukset Inarille vielä tännekin.

Minä kävin tänään Bebesissä katsomassa housuja, mutta en jaksanut sovittaa kuin kahtia, joista toiset liian suuret ja toiset pienet. Pitää mennä paremmalla aikaa uudelleen, toisaaltaan on kyllä kovin kallis liike. Olen käynyt myös Belua-nimisessä pienessä mammavaateliikkeessä, joka on myöskin Helsingin keskustan tuntumassa, mutta siellä oli vielä kalliimpaa. Pitää alkaa käydä myös halvempia likkeitä läpi, sillä nyt vatsalle on noussut selvästi pienen pieni kumpu, eikä ole enää pelkää turvotusta.

Naistenklinikalta tuli tänään kirjeellä seulonnan tulos, joka oli normaali. :) Olo on helpottunut, pelkäsin verikokeen hälyttävän, ja siksi en sitä olisi edes halunnut.

Voi että mun alkoi tedä mieli Miruliinin mainitsemia uusia perunoita. :p Harmi vaan, että graavilohi on kiellettyä, se on sitten namia pottujen kanssa. No näitä kerkee syödä myöhemmin sydämensä kyllyydestä.

Tuohon kahvikyselyyn, itse lopetin siirron jälkeen kahvin juonnin kokonaan. Lopetin silloin myös tupakoinnin, ja kahvi on aina saanut minut himoitsemaan tupakkaa, joten luontevaa oli lopettaa sitten kumpainenkin. Tosin en ole ikinä kahvin suurkuluttaja ollutkaan, ettei ole ollut minkäänlaista ongelmaa.

Aurinkoista viikon jatkoa kaikille!
 
Aurinkoista huomenta kaikille,

Inarille, osan ottoni, koita jaksaa. Suret surun pois, sitten se helpottaa.

Kivoja ultra ja neuvolakuulumisia, itsellä np-ultra ens maanantaina. kiva nähdä et onko kaikki ok ja vähän jännittää onko turvotusta. Seulontan menen myös vaikka ei turvotusta olisikaan. Mä olen nyt päässyt isoimmasta ilmapalloilusta, mutta aamulla masu on pienempi kuin illalla edelleen, paino on nyt pysynyt samana jo pari viikkoa, onneksi, muuten olis joutunut tarkempiin syyneihin painon kanssa.

helteisiä päiviä odotellessa :wave:
tiltalitti 11+0
 
Inarille voimia menetykseen!!

Täällä on ollut keskustelua mm. painosta ja kahvista. Ennen raskautumista olin varma, että kahvi jää kokonaan pois, mutta rv 12 jälkeen olen repsahtanut kahvittelemaan kolme kertaa päivässä :( . Moni on kyllä sanonut juoneensa kahvia normaalisti raskauden aikana ilman mitään ongelmaa ja yhdellä tutulla tuli keskenmeno kahvilakosta huolimatta, että en usko kahvin tai kahvittomuuden vaikuttavan hirveästi raskauden kulkuun. Toki olen vähentänyt kahvin määrää (nykyään pieni kuppi ison motin sijasta). Ennen tuli lipitettyä pitkin päivää, nykyisin sen 2-3 kertaa päivässä, mikä on tällaiselta kahvikissalta saavutus.

Painoa on tullut 8 kiloa ja viikko 24 alkoi eilen. Loppuviikosta neuvola, niin saa nähdä, mitä terveydenhoitaja sanoo painonnoususta. Maha on edelleen aika pieni, mutta esim. rinnat ja takapuoli ovat kasvaneet senkin edestä. Kai pitäisi aloittaa ruokaremontti ja jättää ne jäätelöt ja grilliruuat vähemmälle..
 
Inarille vielä :hug:


Kahvista, minäkin jätin sen pois siirron jälkeen. Eikä oo edes tehnyt mieli kun pari kertaa kun olen ollut niin väsynyt. Eilen nukuin koko päivän. Tajuton väsymys. Nyt kun heräsin 12 tunnin yöunilta, olo on parempi. Eilen tuli todellinen himo luumuihin.
Ja vaaka, se ahdistaa. Tänäaamuna tullut jo 3 kg siirrosta, kääk. Oon syönyt ihan samanlailla. Turvotusta mulla on ihan tajuttomasti. Vatsa ja rinnat on kuin jonkun muun ihmisen. Ens tiistaina ultra, siellä katsotaan onko se vielä hengissä....pelottaa.

t. Saana ja Ruusurambo 8+2
 
Inarille lämmin :hug: täältäkin... voi kun voisin lohduttaa, mutta sanat eivät riitä...

Heksamiina ja Enniv, tervetuloa myös minun puolestani ja isot onnittelut plussauksesata :flower:

Kyselyihin:
Kahvia en juonut ennenkään, joten se ei ole ollut ongelmana. Nykyään kahvin hajukin on nenässä ihan outo, yks päivä kysyin mieheltä kaupungilla kävellessämme, että mikä ihme tällä haisee, kun en edes tunnistanut kahviksi! Pöhköä, miten hajuaisti muuttuu raskauden aikana.

Painosta en tiedä mitään, ei ole vaakaa enkä aio hankkiakaan. Saa lääkäri sitten punniskella jos haluaa, meillä täällä 'ulkomailla' ei ole neuvolasyteemiä vaan raskausaikana käydään lääkärintarkastuksissa. Rinnat ovat kasvaneet, mutta muita muutoksia en huomaa. No, vatsa on kyllä iltapäivästä alkaen aina superturvoksissa ja ilmavaivat kaameat... :ashamed: Toivottavasti kuuluvat asiaan, sillä en ole koskaan ollut kovin paukuttelevaista sorttia ja nyt tuntuu, etä koko ajan prutkuu :headwall: On mullakin erinomasiet raskausoireet, hihhih! Muita ei sitten olekaan.

Ostoksia en ole vielä tehnyt ollenkaan, en tyypille enkä itselleni (siis raskauteen liittyviä ). Tai jos raskausajan vitamiinit lasketaan, niin joo, mutta... En taida uskaltautua kaupoille näissä asioissa ennen kuin vasta tokan kolmanneksen päästyä kunnolla vauhtiin.

(.) oireettomasti on tosiaan edetty ja eiliseen 8vko-ultraan saakka pelkäsin ihan kauheasti, että jotain on pielessä. No, 21mm tyyppi (pusseineen siis tuo mitta) siellä näkyi köllöttelemässä ja sydän tykytti vimmatusti :heart: Kyllä tuli taas parit onnenkyyneleet vuodatettua! Laskettu aika on nyt sitten 14.1. ja tällä hetkellä mennään viikoilla 8+1. Itse luulin, että olisi jo 8+5, mutta täällä aletaan kuulemma laskea siirtopäivästä eikä punktiopäivästä. Ja koska mulla oli pitkä viljely, ovat viikot siis em. tavalla.

SaanaS: mulla iski himo appelsiinimehuun, juon sitä päivittäin ainakin litran... saa nähdä milloin iskee närästys! Onkohan mulla c-vitamiinista puutetta?! Kyllä se ruusurambo (heh, mistä oinen nimitys?! jos saa udella..) siellä hengissä on, usko vaan. Positiivisia ajatuksia sinne!

Ja vielä KYSYMYS kaikille: Miten teillä on opastettu laskemaan, punktiosta vai siirrosta?

Mansikoita odotellessa (njam!),

Maija-mamma
 
Inarille tännekin suuri lohdutushalaus! Suru on valtava teidän puolesta. :'( Voimia... Laitathan itsesi ja oman vointisi etusijalle nyt. :heart:

Kiitos kaikille kahvigallupiin vastanneille. Näköjään tapoja on yhtä monta kuin meitä naisiakin. Itse podin pientä morkkista siitä, että haluan ja juon kahvia joka aamu edelleen, mutta nyt on parempi olo. Tosin juon vain yhden kupin, entisen 1,5 mukin sijasta, ja runsaalla maidolla. Ajattelin vähän niin, että kyllä se alkaa sitten maistua pahalta, jos keho jostain syystä sitä ei kestä. (Mitenköhän pätevää lääketiedettä tällainen maalaisjärki on? :p )

Mulla vähitellen alkanut tulla pieniä oireita: pientä öklötystä, päänsärkyä, mutta rinnoissa ei edelleen mitään eikä mitään yliluonnollista hajuaistia tai muuta. Kai tässäkin on vaihtelua ihan valtavasti.

Oireita voisi vähän odottaa itse asiassa: Kävin tänään hyvin varhaisessa varhaisultrassa. Maanantaina tuli äkillinen ryöpsähdys kirkasta verta, jota tietenkin säikähdin valtavasti ja siksi piti heti päästä lääkäriin. No ultrassa tänään kaikki hyvin, raskaus oikeassa paikassa, sydän ehkä näkyi (tai sitten viallinen minimaalinen pikseli välkytti ruudulla) ja lääkärin mukaan ihan oikean kokoinen harmaa läntti eli meidän tyyppi. Vuodosta ei näkynyt mitään. MUTTA: tälle tyypille löytyi myös pari! Eli luomuihmeestä kesken ivf:n lähti käyntiin kaksi alkua!! Tietääkö kukaan, miten nämä perinnöllisyydet menee? Miehen äidillä on identtinen kaksossisko - voiko periytyä sieltä? Ei tosin tietoa ovatko nämä eri- vai samanmunaisia, ovat eri pusseissa kuitenkin. Ja nyt ihmettelen entistä enemmän, ettei oireita kovasti ole...

Että sellainen paukku tänään. Mentiin varautuneina pahimpaan ja näin kävi... Viikot vasta 6+1 eli tiedetään kyllä realiteetit, mutta äidilleni en malttanut enää olla paljastamatta salaisuutta. =)

Anteeksi käsittämätön omanapaviesti, mutta toivottavasti tämä auringonpaiste tarttuu kaikkiin täällä kävijöihin! Uskoa ja iloa kaikille! Tällaisten juttujen voimalla jaksaa sitten niitä sadepäiviäkin. :flower: Ja tsemppiä muillekin tuleviin ultriin. Tulkoon hyviä uutisia ropisemalla!
 
Inarille :hug:

Meilläkin np-ultra ensi viikolla ja kieltäydyin veriseulasta,kun polilla varoittelivat että kun beebi on saanut alkunsa näin avustetusti nii se voi antaa väärän hälytyksen.Onko muita varoiteltu samasta asiasta?

Tervetuloa Heksamiina ja EnniV tänne plussapuolelle =)

Miullakin tuo paino on pysytellyt samana,kun täälläkin on siirrytty pitsoista porkkanoihin :LOL: Roskaruoka ei uppoa millään ja kaikki vähänkin rehua muistuttavat taas menee sujuvasti.Muuten ei ole mitään oireita.Neuvola täti sanoikin, että nyt vain nautit raskaudesta ja niin kai sitä pitää yrittää.

Aurinkoinen moi!

risto ja tyyppi 10+2
 
Meille ei ainakaan kukaan ole sanonut neuvolassa, np-ultrassa tai Felicitaksessa, etteikö veriseulontaa voisi ottaa hoidoissa alkunsa saadun vauvan osalta. Olen toki kertonut tilanteesta ja vielä varmistanut Felicitaksessa Tapio Kurjelta, että voiko seulonnan tehdä, vaikka onkin alunperin 2 alkiota siiretty (toinen ei siis ilmeisesti koskaan kiinnittynyt). Kukaan ei ole sanonut, etteikö voisi ja että voisi näyttää tässä tilanteessa väärin. Ymmärsin, ettei kaksosraskauksissa tuota tehdä, mutta muutoin olisi kai ihan ok, vaikka onkin hoidoissa ollut.

Oma (.) tänään sitten töissä kerrottu työkavereille raskaudesta. Meillä alkaa olla jo aika koomista tämä raskautuminen, sillä pienestä tiimistä 3 on jäämässä puolen vuoden sisään mammalomalle. Muille ajateltiin kertoa sitten, kun ensi viikolla saan sen seulonnan tuloksen.

Kati & Papu rv 12+2
 
Minä kysyin tuota väärän hälytyksen mahdollisuutta lääkäriltä, ja hän vastasi käytettyjen hormonien otettavan huomioon laskennassa. Samaa sanoi kätilö NKL:lla.Ja mullahan on vielä se toinen sikiöpussikin siellä häiritsemässä, mikä ei ilmeisesti kuitenkaan tuloksiin vaikuta.

Tännekin vielä onnea Namille! :heart:
 
Moikka kaikille.

Mulla on toi pömppö turvonnut ihan kauheesti, sit on läskit siinä päällä niin vola!
Onkos teillä tuntemuksia masussa? Itsellä loppu kaikki siihen kun se verenvuoto loppui.
Ällötystä on vieläkin. Kohta sais jättää luget ja zumenonit pois, kun kymmenen viikkoa on täynnä.
On toi ihme juttu toi Sahranamin juttu, se on sitä kohtaloa :heart:

Olen ollut ihan naatti, kun pääsin takaisin töihin sen sairasloman jälkeen.
Huominen töitä ja sitten olis yksi vapaa ja sen jälkeen seitsemän päivää putkeen töitä.
Pelottaa jo valmiiksi.
Tsemppiä meille kaikille ja koitetaan tämän kaiken stressaamisen ohella nauttia kesästä. =)
 
Palstapimentoa yhden päivän verran niin johan tapahtuu!!

NAMI!!!! Aivan käsittämättömän ihanan mieletöntä... KAKSOSET!!! Onnea hurjasti... (pomppii täällä työhuoneessaan ja kiljuu äänettömästi :LOL: ) :heart: :heart:
 
Namille vielä tupla onnittelut tännekin! :heart: :heart:

Hyviä uutisia: tänään oli kotiin tullut kirje Jorvista ja siitä veriseulonnan tuloksesta. Tulos oli normaali, eikä vaadi jatkotoimenpiteitä. Olen niin onnellinen, että downin syndrooma -asia on saatu kohtuullisen selvälle pohjalle, vaikka kaikki toki vieläkin on mahdollista. Taas yksi etappi takana... :)
 
Olen todella pahoillani Inarin puolesta :hug:

Onnea EnniV plussasta, Sahranami kaksosuutisesta ja Kati231 veriseulan tuloksesta!!

Meillä oli tänään rakenneultra. Mittaukset ja tutkimukset saatiin tehtyä vaikka vaavi liikuskelikin ja kaikki oli niinkuin pitikin, oikein hyvin :) Pikkuisen painoarvio oli 345 grammaa ja pään mitta 48 mm. Takuuta kätilö ei antanut, mutta hänen mukaansa meille näyttäisi olevan tulossa pieni tyttö :heart:
 
:hug: Saana S ja Inari, voimia teille...

Heksamiinalla sama lääkäri kuin meillä oli. Oikein pätevä tuntuu olevan kun tulosta syntyy :heart: On toi väestöliitto oikea ihmeentekijä. Tuttunikin tuli juuri raskaaksi 2 ivf krt 1. pas, Tarja lääkärinä, Eero Varila teki siirron. Arvokasta työtä tekevät.

Mäkin huomasin vau-kirjasen tilauslippuset, en ole ehtinyt vielä lähettää.

Kyllä täälläkin rampataan yön aikana 1-2 krt vessassa. Iltaisin on mieletön jano joten sekin tosin vaikuttaa asiaan kun tulee juotua reilusti ennen nukkumaan menoa. Nyt olen huomannut tämän viikon aikana, että päivisinkin on vähän väliä vessahätä. Ei mikään kiva juttu kun ollaan mökillä ja täällä ei ole sisävessaa. Olenkin pissannut välillä pusikkoon kun ei ulkohuussikaan houkuttele. Kaikkea sitä tulee paljastettua =) Ja edelleen jos en koko aikaa juo (ja sitten ravattava pissalla) niin päänsärky tulee varmasti, ja ei mikään pieni sellainen. Nyt siis viikolla 17.

Masu kasvaa edelleen huimaa vauhtia päivä päivältä ja pallo alkaa suoraan rintojen alta. Ei ole mitenkään siro olo enää. Kyllä mullakin on varmaan persuskin jo vähän levinnyt, kunhan nyt pysyisi jonkinlaisessa kuosissa :LOL: Tekisi niin mieli tehdä jonkinlaisia jumppaliikkeitä (vatsa, perse), mutten ole vielä uskaltanut.

Lämpöisiä kesäpäiviä kaikille B)
 
hellepäiviä itse kullekkin,

SaanaS otan osaa, voimia jaksamiseen ja uskoa tulevaisuuteen.

Nami, mieletöntä, siis aivan upeeta, paljon onnea tuplista.

Paljon on tosiaan tapahtunut päivän aikana, eilisen hääräsin mökillä hiomassa lattioita ja maalaamassa. Olis kiva saada mökki kesäkuntoon että vois viettää vähän luppoaikkaa siellä.
Nyt kun on lämmintä niin mulle ei ainakaan lämmin ruoka uppoa ollenkaan ja vesimelooni tekee kauppansa. Ajatuskin siitä että pitäis järsiä jotain pihviä tekee pahaa. Puuroa aamulla menee se lautasellinen mut se on se päivän lämmin ateria, silloin ei vielä ole lämmintä ulkona. En tiedä olenko jotenkin neuroottinen painoni suhteen kun aamulla ja illalla pitää hypätä vaakaan. Kaikki alkoi neuvolasta, täti kun mainitsi hoitojen aiheuttamasta painon noususta joka voi jatkua isona raskauden aikana, ja kun toi ahteri tuntuu leviävän uskomattomiin mittoihin.
Kaveri kyseli kans et koska sulla oli se laskettu aika, marraskuun alussa vai kun mahas on jo noin iso :kieh:
No maanantaina pitää kysellä lääkäriltä np ultran yhteytdessä et onko tää normaalia. tai sit se johtuu siitä kun on jo reilusti yli kolmekymppinen niin levahtaa jo helpommin kun nuori ja kiinteä :p

mut taas töihin... tiltalitti 12+3
 

Yhteistyössä