Lapsettomuuspuolelta 2008 alkuvuodesta plussanneet

Ulpulummukalle jaksamista, tulehan kertomaan miltä rakenneultrassa näytti! Oletko sairaslomalla? Nyt olisi varmaan hyvä levätä noilla arvoilla.

Voi tätä eloa, ihan naurattaa kun vaivoja tuntuu nyt oikeasti löytyvän joka lähtöön. Oon juossut koko yön vessassa puolentunnin-tunninvälein, virtsarakossa inhottava tunne. Yön aikana myös kurkku tullut hieman kipeeksi, ja peitteitä kurkkuun. Kävin sitten antamassa pisu-ja nielunäytteen. Nielunäytteen antaminen pahoinvoivana oli mielenkiintoista, yökkäilin kokoajan ja lopulta oksu tuli onneksi kaarimaljaan. On siinä ollut näytteen ottajalla hauskaa. :LOL:

Asukki on onneksi täysin tietämätön mammansa voinnista, ja voi oikein hyvin. :heart: Meillä oli tänään aamusta Felicitaksessa Tapio Kurjen luona ultra. On siellä kyllä hienot laitteet, kone laskee sikiölle jopa painoarvion jo tässä vaiheessa. Lisäksi kaikista mitoista raskaudenkesto yhteenvedon, pieni vastasi muutamaa päivää suurempaa. 4D.llä myös katsottiin, mutta se näkyy vielä huonosti. Sukupuolen suhteen oli vielä liian varhaista sanoa, mutta tyhjältä jalkoväli nyt ainakin toistaiseksi näytti. Saas nähdä ilmestyykö sinne vielä jonkinlaista vehjettä. :D
Tämä viikko onkin nyt ollut kovin raskaudenseuranta täytteinen, kun eilen oli neuvolakin. Paino oli laskenut reilun kilon, kuulema normaalia pahoinvoinnin kanssa. Ja minä kun keräsin ne kahdeksan kiloa hoidoista, ei haittaa ollenkaan. Sydänäänet kuunneltiin myös, jännitti todella paljon kuuluuko ne. Onneksi kuului aika pian, muuten olisi oma syke ollut yhtä korkea kuin pienen, joka oli 160. Nyt sitten pitäisikin pärjäillä muutama viikko ilman seurontoja, ultrassa voisi tosin ihan hyvin käydä vaikka joka viikko. =)

Miruliini, tuosta hematoomasta. Taitavat olla aika yleisiä ja useimmiten vaarattomia. Meilläkin se taisi olla loppujenlopuksi vielä aika suuri, mutta onneksi sikiön alapuolella. Tänään ei hematoomaa näkynyt, kun taas nt-ultrassa vielä näkyi. Sitä edellisessä ultrassa taas ei näkynyt, että olispa nyt oikeasti sulanut pois. Inhottavia ja pelottavia ovat nuo vuodot kaikenkaikkiaan, ja muuten yllättävän yleisiä. Ja jokakerta sitä menee yhtä paniikkiin, kun vähänkin verta näkyy.
 
Voimia teille pahoinvoiville :hug: ei ole kivaa,ja jotenkin ihmeellistä etteivät neuvolassakaan ota tosissaan ulpulummukan pahoinvointia.Kyllähän siihen neuvolan pitäisi reagoida.

Minäkin kävin tänään varhaisultrassa.Kaikki oli ok.Niskaturvoke kuulemma 0.9 ja se on kuulemma ihan normaali.Itse en ymmärrä tuosta mitään,mutta lääkäri vakuutti että kaikki on kunnossa.Oli mukava nähdä oma beebi ekaa kertaa. =) Lääkäri tosin oli ihan idiootti ja vähätteli kysymyksiä joita esitettiin ja vastasi nokkavarttaan pitkin tyyliin"ettekö te tiedä".Miten sitä voi asioita tietää jos on ekaa kertaa raskaana,ei mitenkään.Pitää yrittää jättää tollaset lääkärit omaan arvoonsa.Välillä vaan ihmetyttää miksi ne on valinnut tollasen alan,jos ihmisten kanssa tekemisessä oleminen tressaa.No,etiä päin sano mummo lumessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja marli:
Voi luoja miten vaikeaksi tää on meille tehty |O
Halaus ja voimia! :hug: Luulen tietäväni miltä sinusta tuntuu.

Jaksamista myös kaikille muilla ongelmien kanssa painivillle!

Ihanaa lukea että jotkut meistä sentään saavat nauttia raskaudestaan. Ottakaa siitä ilo irti ja nauttikaa täysin rinnoin :D

Painojutuista: mulle on tullut lisää painoa 3kg siirtopäivän jälkeen. Lähes kaikki tuli jo ensimmäisinä raskausviikkoina ja viime viikot paino on pysynyt ennallaan. Vanhat vaatteet ei kyllä enää mahdu päälle, etenkään farkut, joten voisi luulla että painoa on tullut enemmänkin.

Kahvin juonnista sitten: Olen aikaisemmin ollut tosi kova juomaan kahvia. Piinapäivien ajan join vain kupillisen päivässä ja plussatestin jälkeen lopetin kokonaan kahvin juonnin. Teetä olen juonut välillä kupin päivässä.

(.) Kivut on ollut viikonlopusta alkaen taas pahempia. Sunnuntaina käytiin päivystyksessä kun alkoi niin huolettaa vauvan vointi. Mitään vikaa ei kuitenkaan löytynyt. Tänään oli taas äitipoliaika. Näyttää siltä että toinen munasarja on "liimautunut" kiinni kohtuun ja lisäksi kääntynyt mutkalle itsensä ympäri. Munasarja on siis edelleen se kivun aiheuttaja. Nyt tilannetta seurataan säännöllisesti. Mikäli kivut pahenee niin etten pärjää niiden kanssa, joudun leikkaukseen! :eek: Aion yrittää sinnitellä niin pitkään kuin mahdollista mutta aika näyttää mihin asti se riittää.

Tiiti 15+3
 
Voi itku Tiiti, kaikkee sitä kuuleekin.
Ihan niinkuin tekemällä tehtäis meille kaikkee jäynää.
No ette arvaa missä taas aamuyöstä kävin :D No sairaalassapa tietty.
Kovat kivut ja runsas vuoto, siis sillai taas että valui.
No lääkäri kattoi ultralla (nyt mahan päältä...jeee) Sanoi että Maukat ihan sen kokoisia kuin pitääkin, siellä ne heitteli kuperkeikkoja.
Vuodon syytä ei voi varmasti sanoa. Voi olla, että istukka pääsee jostain kohtaa vuotamaan taikka toinen istukka on kohdunsuun läheisyydessä.
Sanoi ettei niitä kavereita näytä paljoakaan haittaavan vuoto.

Olis kiva kun jossain vaiheessa uskaltais mennä ostamaan sopivampia housuja!
Marli ja Maukat 10+3
 
Taas on tapahtumia tullut vaikka millä mitalla, voimia vaan kaikille pahoinvoiville ja jaksamista kaikille huolien kanssa, onneksi ihmisaluilla on kuitenkin kaikki hyvin.

Raitis tuossa jo vastasikin siihen sokerirasitus testiin. Tosiaan eka otetaan verta 4 putkellista ja saat nauttia sen makuhermoja hivelevän juoman, muka kolan makuinen.....hmm. istut tunnin ja käyt luovuttamassa putkilon verta ja sit kitutunti ja vielä putkilo verta. Jos olet pahoinvoiva niin se aine voi tehdä tiukkaa pysyä sisällä vaadittu tunti. Ja nälkä on hervoton, ota eväät mukaan niin saat heti vikan verikokeen jälkeen jotain suuhusi. Mä vaan osallistuin sellaiseen nelli tutkimukseen täällä pirkanmaalla jossa seurataan odottavien äitien ruokatottumuksia ja niiden vaikutusta sokeriarvoihin ja siitä johtuviin sokeri´lasten syntymiseen. itsellä ei ole ennen ollu mitään ongelmaa sokerien kanssa ja toivottavasti ei tulekkaan.
Muilla tässä vaiheessa tuntuu et väsymys vaistyy mut mulla se on oikeasti alkanut oikeen kunnolla tai sit se johtuu siitä kun parinapäivänä on ollu menoa ympäri pirkanmaata aamusta alkaen. No tänään annan itselleni luvan löysäillä sohvalla, herkuttelen violan tomaatti-vuohenjuustokeitolla raejuuston kera....se on nyt in, ainoa lämmin ruoka mikä maistuu. Ukko jo ihan huoleissaan kun en kuulemma syö tarpeeksi, vaikka syön mutta en syö kahden edestä. Sen verran tullu kiloja lisää et pitää alkaa tarkkailemaan oikeasti et miksi se nousee niin paljon.
tehdäämpä Galluppi, montako kiloa on tullut lisää siirto tai hedelmöittymispäivästä?
eli mulla siirtopäivästä 3.5kg aamulla ja illalla 4-5kg viikkoja siis 12+1 (taas, elän tämän viikon :LOL: elämäni murmelina)

ja nyt maaten..mahan viereen
 
Heipparallaa!

Opa täällä sattunut. Kiva, että tämä joukkomme on aktiivinen silti. Marlille kestämistä vuodon kanssa ja Tiitille kipujen. Toivotaan kovasti, ettei leikkausta tarvita.

Tiltaltti, väsymyksestä kärsitään täälläkin. Mulla tosin johtuu ainakin osittain yöllä valvotuista tunneista - viime yönäkin meni pari tuntia pyöriessä. En oikein kässää mistä se johtuu, en aktiivisesti mieti mitään (no, tietty kun hereillä olin, aloin pohtimaan nimiehdotuksia.. :ashamed: ), minua ei varsinaisesti huoleta mikään, mutta jokin valvottaa.. No, kaipa se uni tulee kun on tullakseen, tosin silloin ei aina pääse nukkumaan - kuten nyt kesken työpäivän :headwall:
Painoasiaan - mulla ei ole siirtopäivästä tullut mitään lisää, mutta iltaisin on pari kiloa enemmän kuin aamuisin. Vatsa on onneksi alkanut toimimaan, välillä jopa liian hyvin eli vessassa saa juosta.

Kävin tänään meidän klinikalla viemässä kesätervehdyksen (raparperipiirakkaa) ja kiittelemässä kivaa porukkaa. Toivoivat taas kesän jälkeen kuulevansa meidän kuulumisia. Tosi lämmintä ja kivaa porukkaa , mikä on kyllä tärkeää näissä vaikeissa asioissa.

Nyt on asia myös virallisesti julkaistu töissä - aika nopeasti sana tuntuu kiirivän, mikä nyt ei sinällään yllätä, onhan nämä sellaisia kivoja juoruja. =)
 
huomenia taas tänne,
omaa napaa pikaisesti, yöllä alkoi vuoto, ajeltiin 40 km mäntän sairaalaan että katsottais mikä tilanne, no eihän päivystävä lääkäri osaa ultraa käyttää. Hoitsu onneksi tiesi mistä se laitetaan päälle ja päästiin katsomaan osittain mikä tilanne. Kohdun suu vielä silloin kiinni ja tyyppi vielä liikuskeli ahkeraan, se mitä sitä välähteli ruudussa kun lekuri ei ensin tunnistanu sikiötä vaan etti niin et mahanpohjassa tuntui käännellen sauvaa. Helpotus sinänsä yö tuli nukuttua vähän miten sattuu ja nyt yritän kotikunnassa päästä ultraan, neuvolassa ei ole ketään kuka tekee ultria kuukauteen, hoitsulla loma. Terveyskeskukseen ei ole vapaita aikoja lääkärille, siis huom. ainoalle joka tekee ultria. Odotan ny soittoa et koska mahdollisesti pääsen tarkistukseen ja nyt kun kivut on tullu tähän mukan olen helvetin vittuuntunut tähän pikkukylän touhuun. tampereelle ne ei ota vastaan jos ei ole lähetettä.... on tgää perkelleellistä odottelua ja pryokratia jyllää toisten terveydenhoidon esteenä. pitää alkaa soittelemaan yksityisiä.....
anteeksi kielenkäyttöni.....
 
Voi Tiltatti-kulta! Toivotaan, että pääset pian tarkistamaan tilanteen. Kyllä kai ne nyt terveyskeskuksesta tai neuvolasta sen lähetteen kirjoittaa vähän äkkiä tuossa tilanteessa??? Myös mulla oli aika koviakin kipuja tuossa muutama päivä ja samalla se vuotava hematooma. Kivut eivät liittyneet kuitenkaan siihen, vaan ovat kasvukipuja. Onneksi pääsit näkemään, että kaikki yöllä oli kunnossa. Nyt vaan luotetaan vahvaan vauveliin siellä masussasi! :heart:
 
Heissan! Täälläpä tosiaan tapahtuu paljon. Raitikselle onnittelut hienoista uutisista rakenneultrassa! :heart: Ja vuotojen kanssa kamppaileville Tiltalitille, Marlille ja Mirulle, kovasti voimia. Nuo vuodot kyllä rassaa hermoja älyttömästi. Itselläni oli viime viikolla kaksi episodia, jotka molemmat onneksi loppuivat lyhyeen. Ihanaa, että nykyään on niin hyvät nuo ultralaitteet, että pääsee heti näkemään, mitä masuasukille kuuluu. Olisi ihan kamalaa, jos pitäisi vain istua ja odottaa uutispimennossa siihen asti, että joko jotain tapahtuu tai sitten ei, jossain vaiheessa viikkoja. Tiltalitti, toivottavasti olet tähän mennessä jo saanut lähetteen kunnon tutkimuksiin ja mieli on rauhoittunut.

Ulpis, kiva kun kävit täällä päivittämässä kuulumisia. Toivon kovasti, että ultra toi hyviä uutisia ja nyt voit rauhallisin mielin keskittyä itsesi hoivaamiseen. Kurjalta tuntuvat nuo voinnit. :/ Tein muuten viikonloppuna sellaisen urakan, että luin koko tämän ketjun alusta asti. Oli ihana seurata mukana olevien tarinoita ihan alusta asti ja nyt onkin paremmin kärryillä jutuista. Ulpis, jäit erityisesti mieleen, koska itsekin odotan kaksosia, ja olen pohtinut, minne olet täältä hiljentynyt. Tulethan takaisin! :heart:

Oma napa -päivitys: tämän viikon olen sairaslomalla hillittömän oksentelun ja voimattomuuden takia. Muuta ei jaksa kuin välillä kääntää kylkeä ja vilkaista tätä läppäriä, joka on tuossa toisella sängynpuoliskolla seurana, kun mies on työmatkalla. Pääasia on kuitenkin, että ultrassa 7+0 oli kaikki hyvin. Sekä Aatu että Beetu edelleen vahvasti matkassa ja kaikki asianmukaisesti. Neuvolassakin pääsin käymään ekaa kertaa. La on nyt arvioitu 27.1. ja Naistenklinikalle ilmottauduttiin.

Noista kertomisista vielä: me kerrottiin ekan varhaisultran jälkeen kummankin äidille ja minä vielä sisaruksillenikin. Itselleni tämä oli tosi suuri helpotus. Lapsettomuudesta ei oltu puhuttu kellekään ja siitä kannoin suurta taakkaa, kun piti esittää muuta suurten koettelemusten keskellä ja isoja asioita salailtiin. Nyt on ihanaa vihdoin olla avoin kaiken suhteen! Hössötystä on jonkin verran ollut, mutta esim. tällä viikolla, kun olen ollut kehnossa kunnossa yksin kotona, on sekin hoivaus tuntunut vain hyvältä.

Vielä loppuun kysymys: Meidän klinikka on kesätauolla heinäkuun. Oma lääkäri ehdotti, että käytäis vielä perinatologilla huippuvehkein tutkittavana ennen tuota, mutta raskaus olisi tuolloin vasta rv9+1. Mitä mieltä olette - kannattaako mennä? Mitä tuolloin voi odottaa näkevänsä?

Kesäistä mieltä kaikille!
T. Sahranami & Aatu + Beetu (rv 7+2) :heart:
 
Tiltatti - toivotaan että se on harmitonta verta mitä vuoteli... :hug: onneksi kuitenkin veijari oli eläväisellä päällä!

( . ) Eilen olin siis siellä rakenneultrassa. Kaksi tuntia meni aikaa, 45min ultraan ja sit odoteltiin vielä lääkärille.
Ultrassa kaikki oli ok, vauvelit olivat hurjalla päällä ja mittoja oli vaikea saada. Liikkeitä olen tuntenut vain "toiselta", koska molemmat olivat ahtautuneet oikealle puolelle päällekäin. Istukka on takaseinässä, napanuora lähtee molemmilla samasta kohdasta mutta eriää kuitenkin samantien eli pätkää on molemmilla. Ohut suonikalvo(?) välissä. N. 90% mahdollisuus että identtiset kaksoset olisi tulossa hoidoista huolimatta. Olivat nimittäin vielä samaa sukupuolta (lääkärin mukaan 95% varmuudella) Hehe, en tiedä mistä se nuota lukuja heitteli. Sukupuolikin siis selvisi... kertoisinko... =) en saisi mutta haluan kertoa...

Molemmilla näkyi hervottomat letkut haarovälissä, eikä ne niitä peitelly sitte alkuunkaa. Hoitaja kehaisi että jos nuo ei oo kivekset niin en sitte tiedä mitä ne on. Itsekin näin selvästi. :heart:
:heart:
Painoa A:lla 370g ja B-mitta 4.9cm, B:llä 390g ja B-mitta 5.1cm. Huh, lapset onneksi hengissä ja terveitä(niinkuin nyt ultrasssa voidaan se nähdä...)

Lääkäriltä sitten kyselin kaikkea mahdollista, oli onneksi mukava lääkäri. Siitä huimauksesta sanoi, että suurella todennäköisyydellä kyse on verenpaineenheittelystä ja sit viel alhainen hb lisää siitä. Sanoin sit et neuvolas ei otettu kantaa ja käskettiin vaan suolaa vähentää ja melkein syytettiin taas kaikenlaisesta ahmimisesta, niin lääkäri sanoi että ei ole hätää, sen suolan kans nimittäin. RR olikin makuulla siellä vain 100/60.

Sit siitä ku se neuvolamonsteri huutaa mulle sokeritaudista ja kaikesta sellasesta, lääkäri sanoi, että päästää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Katsoi tulokset läpi ja sanoi, että tämän parempia tuloksia et voisi nyt saada, että kyllä se näistä näkyy jotta en aiva hillittömästi syö. Yksittäisiin piikkeihin sokeriarvoissa totesi, että kyllähän kaikkien on saatava joskus herkutella, ja yöllä on syötävä jos nälkä kerran on! samaa mieltä olen.
Painoa on tullut vain nyt sitte se 1.5kg, joka on melkeimpä kokonaan lapsista vain. Siitäkin sain kehuja. Ja sen se vielä siitä sanoi, että kyllä painokin nousisi eri tahtiin jos söisin niinkuin monsteri neuvolassa väittää...

Ultrakuvia sain lapsista mutta ne on aika sumuisia koska ovat jo niin isoja, että vaikea saada tarkkaa kuvaa.

Hemoglobiini edelleen harmittaa, sanoi että on ihan ok lähtötasoon ja raskauteen nähden. Mun on todella vaikea syödä rautaa kun vain tuo nestemäinen sopii. Oon sit ruualla yrittäny kompensoida. Sekään vain ei tahdo pysyä sisällä.

Annuli - En oo sairaslomalla, tuntuu etten kehtaa hakea saikkua kun maanantaina vasta alkoi työt ja sijaisena olen. Mutta pitää nyt katsoa, v-loppu on onneksi vapaa että saa levätä.



Tulipa paljon tekstiä. Sori taaaaaas tää omanapaisuus. huomaa että maailma alkaa todellakin tiivistyä tän ( . ) ympärille... :LOL:

T. Ulpis

Ps. Raittis oli se ainaki mulla se monsterineuvola..
 
hello,
Kaverilla kaikki hyvin, vaikea oli kyllä päästä ultraan tällä kylällä. Eivät meinanneet millään antaa aikaa ja sit painelin päivystykseen ja sanoin et nyt se ultra äkkiä tai lähete tampereelle, eihän tälläisestä tule mitään , ihmisraasu tapellu vuosia että tulee raskaaksi ja nyt kun ihme on tapahtunu niin sitä haluaa parhaimman hoidon tälläisissä tapauksissa. kyl nyt olen ahkerasti pyöriny asuntosivuilla ja etsinyt kämppää tampereelta, sais edes kunnon hoitoa yötä päivää. :kieh: pyhinaa ja paksua savua korvista työntäen.....
Onneton ukkonikin sai jo osansa tästä kiukusta ja se livahti nöyrästi ovesta karkuun, mies parka. viestit lähti jo heti perään että sori. :ashamed:
no nyt on aikaa kun laittoivat saikulle loppuviikoksi ja käskivät ottaa rauhallisesti.

Haleja kaikille joilla vuotoja ja ongelmia ja haleja niillekkin joilla onnellisesti kaikki hyvin..
tiltalitti 12+2 ja sinnikäs sintti
 
Voi SaanaS... Täältä vielä lohduksesi :hug: Toivottavasti elämä alkaa jo voittaa tuon kamalan uutisen jälkeen :heart:


Ja onpas mutenkin tapahtunut kauheasti, huh, ei tässä harvoin palstaileva enää perässä pysy! Sahranami, wow mitä uutisia, onnittelut TUPLA luomuihmeestä! Tiltalitti ja Marli jaksamista ja kestävyyttä vuotojen ja kipujen kanssa ja Ulpulummukalle, Tiitille ynnä Annulille parempaa vointia :hug: ja vielä Mirulle pikaista kokonaan vuodotonta aikaa! Ja kaikille muillekin kaikkea positiivista, heh :) Raitis, kiitos la-laskutapaselvityksestä! Täällä "ulkomailla" laskevat siis eri tavalla, outoa.

(.)-rintamalla on hiljaista, todella. Maanantaina kävin lääkärin luona ilmoittautumassa, siirsivät minut lapsettomuuspuolelta äitiyspuolelle, jee! Pyysin ultraamaan ja siellähän se tyyppi köllötteli pikkuinen sydän ihanasti sykkien. Lääkäri laittoi vielä hetkeksi kuuntelun päälle ja kuulinkin sen suloisen jumpsutuksen :heart: Mietin vaan, mahtaako se olla typille vaarallista, kun lääkäri sanoi, että sitä voi tehdä vain pienen hetken, muutaman sekunnin. Kuunneltiin siis sisäultralla vielä. Oli vaan niin onnessani etten tajunnut kysyä...eh... :ashamed:

Seuraavaan käyntiin aikaa vielä reilusti yli viikko eli vasta 23.6. pääsen näkemään pikkuisen taas. Silloin onneksi tulee mieski mukaan, on jo ihan levoto kun on matkojen takia missannut kaksi edellistä käyntiä. Sain kyllä taas kuvat mukaan, mutta eihän se sama asia ole, ollenkaan, kuin se "melkein oikeasti" näkeminen.

Koska mitään r-oireita ei edelleenkään ole ja väsymys/tylsistyskin alkaa keltarauhashormonien lopettamisen myötä väistyä, samoin rintojen pingotus, on taas aika ontelo olo. Minäkö muka raskaana? Eihän se voi olla totta. Siksi olisikin kivaa, jos omistaisi kotiultralaitteen, heh! Voisi aina paniiki iskiessä tarkistaa itse, että kaikki on kunnossa. No, mä istuisin varmaan varmuuden vuoksi koko ajan se tanko strategisessa paikassa :D niin että ehkä parempi ettei sitä ole... :p

Nyt vielä vähän aikaa hommia ja sitten viihdyttämään miehen kylään saapuvia sukulaisia, jee... Kiva taas keksiä joku hyvä syy siihen, miksi viini nyt ei maistukaan. Olisko ehdotuksia?!

Halaukset kaikille, jaksmista ja hyvää mieltä!

Maija-mamma 9+2 (tuo on täkäläisen laskutavan mukaan, suomalaisittain on jo 9+6...)

MUOKS! Lääkäri sanoi, että kaikkea saa syödä paitsi pilaantunutta ruokaa ja kaikkea saa juoda paitsi tislattua alkoholia (siis suomeksi sanottuna puhdasta viinaa). Eli maksaakin saa syödä ja olutta ja viiniä juoda muutaman lasillisen, jos mieli tekee. Meinasin pudota tuolilta moiset ohjeet kuultuani! ainoat asiat mitä kielsi, olivat kuumassa kylvyssä käyminen, juokseminen ja hyppiminen. Jo on aikoihin (suomalaisen silmin) eletty!
 



Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

NIMI*********** HOITO ************ SYNNÄRI

LASKETTUAIKA

SYYSKUU

25.9
Habanero..........Puregon+Pregnyl...........

30.9
Marimilla................1.IVF/ICSI:n 1. Pas............

LOKAKUU

7.10
Miikkis .....................1. IVF.................. PHKS

8.10
mari75..................... 1. ICSI ...............TAYS

19.10
heidh....................1.PAS....................TYKS

20.10
geri.......................... 1. IVF................. EKKS

22.10
Bea..............................3. IVF ...................NKL

23.10
Amelia.............. 2. ICSI, 3.PAS.......Kaksoset................TYKS

Kulti.............................1.IVF............................KSKS

26.10
Ulpulummukka......... 2. IVF/ICSI...........Kaksoset / SeKs

27.10
Elämänperhonen.....Luomu......2.IVF.................

31.10
Raitapaitainen..........1.IVF..................TAYS


MARRASKUU


3.11
löllykkä...................1. ICSI...............OYS.........ru 24.6

8.11
kuunkulta..............1.IVF/ICSI.........

17.11
Marica.................1. IVF......................KOKS


JOULUKUU


1.12
Tiiti-......................1.IVF.....................OYS

15.12
Annuli81.....................1. PAS.................NKL

Kati231.................1.Pas...........................JS

22.12
Miruliini...................1. IVF...Kaksoset...........PHKS

24.12
tiltalitti.....................2. IVF............................TAYS

26.12
Maria83......................Clomit..................EKKS

30.12
risto...........................1. PAS............................OYS

Tammikuu 2009

14.1
Maija-mamma...............3. IVF......................

27.1
Sahranami......Luomuihme hoitojen jälkeen, kaksoset...NKL


Ilman laskettua aikaa

Adette...................luomuihme IVF:n jälkeen.......

Marli..........................Kaksoset..........................

Kipatsu........................1. IVF:n 1.PAS...................

Heksamiina.................................................

Enniv............................1. IVF:n 2. PAS.................
[/quote]

 
Heipparallaa! :wave:

Päivitin listaa Namin kohdalta. Haluaisko muutkin päivitystä? Joko Adette, Marli, Kipatsu, Heksamiina ja Enniv tietävät laskettuja aikoja? Jokunen synnärikin puuttuu jos haluatte paljastaa niitä. =)

Onpas teitä taas koeteltu vuotojen kanssa. Kurjaa tuo jatkuva epävarmuus. Ja sitten jos kohtelu on vielä tuollaista kuin Tiltalitillä.. :/

Maija-Mamma: On se oireettomuuskin hyvä oire! :D

Tapiola muisti meitä tänään kirjeellä: "Kiitos mielenkiinnostanne lapsivakuutusta kohtaan. Hakemuksessa oli äitiyskortistanne sivut 1-6 mutta tarvitsemme kopiot kaikista äitiyskortin sivuista, että voimme jatkaa hakemuksenne käsittelyä."

Ööh.. Miksi se täti siellä Tapiolassa ei ottanut kaikista sivuista kopioita vaan jätti viimeiset pois?? Tarkoittaako sivut 1-6 siis silleen, että kun levittää sen kortin niin koko etusivu ja kaksi palstaa toiselta puolelta? Vai oisko se tätsy ottanut kolme sivua ekalta puolelta ja kolme sivua toiselta puolelta? Niissä kun ei ole mitään numeroita. Tyhjiäkin niistä sivuista on vielä suurin osa. No toisaalta, ihan sama.. Käväisen taas Tapiolassa ja saavat kopsata koko kortin tällä kertaa.

Muistakaa olla viisaampia ja kopsatkaa koko kortti. ;)

Täällä ei taas mitään tekemistä kun on viikonloppu.. Olen sitten ajankulukseni järjestellyt vauvanvaatteita lipastoon. Täytyy myöntää.. Meillä on ehkä liikaa vaatteita. :ashamed:
Järjestin nyt vain 44-60senttiset ja lipasto tuli melkein täyteen. Mies laski, että lipaston tilavuus on 470litraa eli noin puoli kuutioita! :saint:

:attn: :attn: Jee!!! Meillä tänään rv 20+0 eli puoliväli!! Ja nyt siis siirryttiin kuudennelle kuulle!! :attn: :attn:
 
Mammat on olleet aktiivisia kirjoittelemaan :D "Alkupään" odottajat on vaan Raitista ja Ulpulummukkaa lukuunottamatta jonnekin kadonneet - huhuu?!!

Tosi monilla on ollut nyt kipuja ja vuotoja - kaikille tasapuolisesti jaksamista :hug: Voin vaan kuvitella miten hermoja kiristävää tuo on. Onneksi kuitenkin pienillä masumatkalaisilla on asiat olleet hyvin. Halit myös kaikille oireettomille ja onnekkaille vaivoilta selvinneille!

Ihana kuulla Ulpiksen ultrauutisia! Isot poitsuthan siellä jo asustaa :D Meidän tyttönen oli samoilla viikoilla (20+3) himppasen pienempi, vaikka itsekseen saa yksiössä majailla ;) Maha kyllä kasvaa silti käyrien yläpuolella - sf-mitta oli alkuviikon neuvolassa rv21+0 jo 22 cm! Mutta ei onneksi aihetta huoleen, kun lapsivettäkin on ihan normaalisti.

Mie taidan olla nykyään ainut itsensä paljastelija tässä ketjussa... Laittakaahan muutkin masujanne näkyviin!

Lauantaiterveisin,
geri 21+5

 
Geri, kuinka IHMEESSÄ tuon kuvan onnistut tuohon liittämään??? En ole mikään tekniikan ihmelapsi, joten joudut selittämään perin pohin. Me alettiin tänään kuvaamaan masua. Aamumasu näytti kuvassa säälittävän pieneltä, vaikka selvä raskauspömppö jo onkin. Nyt kun säännöllisesti kuvataan joka viikko, pääsee konkreettisesti näkemään kasvun. Rinnat on muuten taas kasvanut. Sinnittelen näillä muutamalla rintsikkaparillani ja hankin uusia vasta kun ihan pakko.

Kiitos kaikille empatiasta vuodon suhteen. Onneksi on enää ihan satunnaista tuhrua veskipapruun eli ei varsinaisesti vuoda enää. Mutta :attn: Onko näillä viikoilla muilla vatsakipuja? Mulla on ollut muutamana päivänä välillä aika jatkuvaakin, erityisesti toispuoleisesti oikealla. Maanantaina pääsen taas onneksi neuvolaan, jossa voi kaikki huolet tuoda julki. Ehkläpä ne on vaan kasvukipuja.

Onko Tiltaltti jo helpottanut? Mitenkäs Tiitillä?

Miru, papu & nuppu rv 12+5 :wave: :wave: :wave:
 
Miru, voisin kuvitella, että kivut on kohdunkannattamien venymisestä johtuvaa - se voi jatkua noin viikoille 20 asti. Mutta hyvä, että pääset maanantaina neuvolassa varmistamaan.

Kuvan liittämisestä - tässä tulee yksityiskohtaiset ohjeet :D Latasin kuvan omalta koneelta www.aijaa.com -sivustolle (eli Browse -> hae levyasemalta -> lataa) ja copy+pastetin viestiin "BBCODE1: Pieni kuva" -rimpsun sellaisenaan, en siis lisännyt enää täällä mitään kuva- tai linkki tageja. Toivottavasti onnistuu!
 
heip,

Täällä olo jo mainio, lieviä kipuja vielä silloin tällöin ilmenee, taitaa viuhti tehdä tilaa yksiöönsä. Ruoka on alkanut maistumaan, nyt on menossa grillattu broisku...sit vois syödä ihan joka päivä ja vesimelooni vielä on ykkönen kans, sitä menee noin 1 kokonainen päivässä :snotty:

Ihana masu geri, itsellä sellanen ikävä pelasturengas lisänä oman mahan päällä ettei kehtaa näytille laittaa ja viikkojakin vasta näin vähän.
Alkupään tyttelit tosiaan on tipahtanut jo kyydistä, he ilmeisesti nauttivat raskaudestaan täysin rinnoin eikä enään isoimpia oireita ja ongelmia kohtaile raskaudessaan.

Ai niin ne MOSMOn vaunut jotka tilasin sieltä 4familyltä lähti takaisin. Selkänoja ei noussut kunnolla, jumittui ja oli muutenkin hankala systeemi siinä. Heppoisen oloiset mutta tilavat ja hyvän näköiset. No nyt tietää ettei vaunuja ainakaan hyviä uusia saa halvalla, pitää vaan kaivaa kuveta ja tarkkailla kirpputoreja.

tiltalitti ja viuhti ( äiti nimesi tulokkaan) 12+4
 
ja taas hei,
Ihan vaan kysely kaikille joilla ollut vuotoa raskauden aikana, onko nenelläkään tullut hyytymiä mukana, ilman kipuja ja isompia verenvuotoja?

Järkytyin äsken kun kävin vessassa ja paperiin ilmestyi isohko hyytymä ja verta!!! Ei mitään kipuja, ei enempiä verenvuotoja jatku...vielä. Voisko olla että siitä paripäiväisestä olis jotain jäänyt sisään ja muuttunut hyytymiksi?? Ja kaikista ihaninta on kun on viikonloppu ja pitäisi mennä jos hoitoon halajaa taas mänttään missä ne ei tee ultria, ainakaan
ammattitaitoisesti :LOL: eli sieppaa taas pientä ihmistä kun ei ole sitä ultraa kotona, pitää varmaan hommata doppleri että saa kuunnella sydän äänet edes.
Vois lopettaa jo säikyttelyn... viuhdilla taitaa mennä kovaa tuolla sisäyksiössä.

Viikonloppuja kaikille ja ilmoittelen jos jotain taas tapahtuu....mä kun olin innoissani jo oireettomasta odotuksesta :$

 
Kaunis maha Gerillä!! Suunnilleen samaa luokkaa täällä mutta mulla on kyllä omaakin siinä mukana pari senttiä. Sulla on tuollainen tiukka ja hieno, mulla vähän "pehmeämpi pintainen".. :D

Tiltalitti: Veikkaan, että vanhoja vuotoja sieltä tulee vielä ulos. Missäpäin Pirkanmaata sä muuten asut kun Mänttään joudut? (laita vaikka yv:llä )
Meillä on Taysiin aika tarkalleen 5,5km. Kiva työmatka ja synnyttämäänkään ei tarvi kovin paljon aikaisemmin lähteä.

hmm.. Nyt kun Geri otit asian puheeksi niin... Kanelin jätin pois listasta jo jokunen viikko sitten koska hän palstailee eri ketjussa. Kun taas Habanero ei ole käynyt maaliskuun alun jälkeen lainkaan.. Uskaltaisiko poistaa?

Eipä niistä ylimääräisistä nimistä haittaakaan ole mutta pysyisi lista ainakin hieman tiiviimpänä.

( . ) Eilen tuli karies-tutkimuksen tulos: Nolla eli ei kariesta/hyvin pieni mahdollisuus tartuttaa lapseen. Sitä vaan mietin, että kun mulla kuitenkin on ollut aikoinaan reikiä mutta nyt ei ole niin onko se tosiaan niin ettei ole kariestakaan yhtään?

Raskausohjelmaa ensiviikolle: Tiistaina toinen eli virallinen rakenneultra ja keskiviikkona äitiyspolin käynti. =)
 
Hei!

Lapsettomuuspuolen pinossa "asustelen" ja nyt 1 ivf:stä plussa (tänään olisi 6+6). En ole uskaltanut Odotuspuolelle vielä siirytä, mutta ehkäpä täältä saisin sellaista neuvoa, jota nyt kyllä kaipaan: torstaina oli 6+3 ja ultra, jossa myös syke näkyi. Pientä tuhnua oli tullut parina päivänä. Nyt eilen sitten sain itseni epätoivoiseen tilaan, kun ruskea vuoto alkoi. Onko teillä ollut vastaavaa alussa ja raskaus on silti jatkunut? Uskonvahvistusta tässä haen, mielenrauhaa, mutta hyväksyn keskenmenonkin jos näin sitten tapahtuu... Koitin lukea näitä erilaisia pinoja läpi, mutta tuntuu että alkuvaiheen vuoto on useimmilla ollut verta, mulla siis toistaiseksi vaan ruskeaa...ja useimmilla ilmeisesti odotus päättynyt sitten...?
 
No vuotoa, ai onko ollut, kysy vain kuinka monella ja kuinka paljon? On niitä onnekkaita joilla ei sitä vuotoa ole, mutta sitten vastakohtana esimerkiksi minä, Jolle lääkäri viimeksi sanoi, että ei ole sanottua ettenkö vuotaisi koko yhdeksän kuukauden ajan. Tää on todella puuduttavaa ja rasittavaa.
Jouduin käymään ostoksilla perjantaina, kun mitkään housut ei mahtunut jalkaan. H&M äitiyspuolen pökät on nyt sitten ostettu. Yritin normaaleja housuja, muttei mennyt mahasta vaikka otti isompaa ja isompaa.
Olin ajatellut mennä vasta np-ultran jälkeen ostoksille, mutta ei ollut vaihtoehtoja kun oli 40 min aikaa ennen töitä löytää housut. Itkuhan siinä meinas tulla.
Tiistaina olis sitten se eka neuvola, voi kun saisin kuulla Pikku-Maukkojen pikku sydämen äänet.
Tänään on rv. 11+0
 
Sunnuntaita kaikille!

Nyt sitten alkoi taas uusi viikko! =) 21+0 on tänään. elikkäs vaikka paholaisen sikiöt alkaisivat ulostautua viikon päästä niin yritettäis pelastaa.... Vaikka sitä en tietysti toivo....

Alkuraskauden vuodoista oli joku kysellyt, mullahan vuoti moneen otteeseen ja paljon. Silti tässä sitä ollaan. Toivotaan että muilla on yhtä hyvä tuuri vuotojen kanssa.

KYSYMYS:
Alkaako muita ärsyttämään kun koko ajan vaan puhutaan vauvoista????? Äiti puhelee koko ajan ja yrittää kertoilla omista synnytyksistä, utelee kummeista ja kastepapista ja ristiäismenyystä jne. Kun mua ei sitten voisi vielä vähempää kiinnostaa. Enkä haluaisi että mahaan kosketaan. Mies saa koskea mutta ei muut. Silti töissäkin kaikki on mahassa kiinni koko ajan. VITUTTAA! hormonit....?

Kelan papereista: Oootteko jo täytelly? Lokakuisis monet on saanu jo päätöksen ja mulle neuvolamonsteri ei suostunu perjantaina vielä todistusta antamaan... Kuukauden päästä vasta!!!! Ja silloin on jo 25+ jotain.... Höh.

Mutta, SF mitattu --> Se oli kuulemma 28. Ja se tahtoo sanoa mitä? ei hajuakaan....

Mulla olis monta masukuvaa mutta ei työkoneella viitti laittaa niitä. kotona konetta ei ole...
Maha täyttyy todella nopeaa, mulla on koko ajan kauhea ähky päällä vaikkei söisikään, johtuuko se tuostsa kohdun koosta?

Tein eilen löydön, yks liike lopettaa täältä, ja siellä oli yks babybjörnin rintareppu vm 2007, alkup. hinta oli 79.80e ja mä maksoin siitä 40e. Eihän ollu kallis, eihän, vaikka mies jo sano että turhan ajois olin asialla. Mut se oli viimeinen. Ostin myös tutteja ja maidonkerääjiä ja niitä liivinsuojuksia, ku oli kaikki puoleen hintaan!!! Nyt alkaa se tavaroitten haaliminen..

OnKO kellään kokemusta siitä mosmon häkkisänkypaketista? Olis edullinen ja matkasängyt samas. Kannattaako? Vaunut kuulemma oli P*rs**st*?

T. Ulpis
 
Hei MEIKKU, ja muut,

Vuotoja ja juuri sitä rusehtavaa ja kipujen kera tuli kans noilla viikoilla ja silti vielä paksuna. Nyt viikolla 12+3-5 ollut vuotoja hyytymien kera ja isoja kipuja mutta to ultran jälkeen vielä olen raskaana huomena menen neuvolaan että saan kuunnella sydän äänet, enään en kehtaa painua ultraa vinkumaan kun täällä se on niin pirun nihkeetä.
Käy vaan maanantaina ultraamassa itses niin pääset rauhoittumaan moisesta vuodosta. Ne on niitä kiinnittymis vuotoja, sanoivat.

Raitis, oriveden pahaisesta kaupungista (HUOM!!) muka kaupunki...... :whistle: ollaan. kiva pikku miljöö mutta terveydenhuolto takkuaa pahasti.

Sisko sit kantoi espanjasta tullessaan jumalattoman säkin vauan vaatteita, ne oli jo lentoyhtiöllä hukassa muutaman päivän ja nyt se kassi löytyi perille ja tänne meille. Olis pikku urakka pestä vaatteet kun olivat sitten rikkoneet kassin kunnolla, se oli päällystetty teipillä. Saa nähä mitä nyt käy, silloin to kun kannettiin hoitopöytä kotiin alkoi illalla se iso vuoto. Nyt la kun kasasin ja pesin sen tuli hyytymien kera vuotoa... uskallankohan avata kassia ollenkaan.

sunnuntain jatkoja ja meikku, rohkeasti tälle puolelle vaan :flower: onnea plussasta

Ulpu, jos sängyt samaa laatua kun vaunut, ei kannata. matkasänkyjä saa edullisesti ihan kaupastakin
 

Yhteistyössä