Lapsettomuuspuolelta 2008 alkuvuodesta plussanneet

Tiltalitti, voi kun toi sun vuotosi olisi sitä harmitonta vuotoa. Tai onko mikään vuotoa itse asiassa harmitonta - kyllähän ne kaikki tuntuu harmia aiheuttavan tavalla tai toisella. Aika erikoista, että hyytymiä tulee vielä tossa vaiheessa, kun olet kuitenkin jo ylittänyt rv 12:n. Toivon kuitenkin parasta, että hyytymät johtuisi jostain ihan muusta kuin mistään km:eek:on liittyvästä. Kovasti voimia ja jaksamista! :hug:

Ulpis, sähän oot tehnyt tosi hyvä löytöjä ja halvalla. Itsekin toivoisi, että sitten kun shoppailu alkaa, löytäisi jonkun tuollaisen liikkeen. Vielä en ole edelleenkään uskaltanut mitään ostella. Oon kans samaa mieltä kanssasi, että en kyllä sietäisi sitä, että kaikki olisi mahaa hipelöimässä ja koskettelemassa ilman omaa tahtoa. Jotenkin tuntuu vastenmieliseltä jo pelkkä ajatuskin. Kelan lappusia ei olla tässä osoitteessa vielä täytelty, kun ne ajat koittaa vasta joskus elokuun loppupuolella.

Meikku, mulla oli rv 6 paikkeilla tosi lyhytkestoista rusehtavaa vuotoa, joka kesti ainoastaan yöstä seuraavaan aamupäivään. Vuoto oli tosiaan rusehtavaa ja se loppui kuin seinään. Raskaus on siis siitä huolimatta jatkunut normaalisti. Oman mielenrauhani vuoksi kävin silloin ultrassa, jossa näkyi vuodon loppuneen ja kaiken olevan hyvin. Eiköhän sullakin kaikki ole ok. Tuntuu erilaiset ja eriväriset vuodot olevan kaikilla tosi yleisiä.

Gerillä on kyllä aivan ihana vauvamaha. Milloin sulla alkoi vatsa näkymään silleen ulospäin? Täällä mennään jo rv 13+6, mutta tuskin mitään sen enempää näkyy vielä. Jotkut housut tosin vähän jo kiristää, muttei vielä ole tarttenut mammahousuihin siirtyä.

Kati & Pablo (tämä oli siis se miehen antama nimi...) rv 13+6
 
heip,

Menen tänään neuvolaan kuuntelemaan sydän äänet. pakko varmistaa että kaikki on ok.

Raitis, ihanko hammaslääkärissä sen karies testin teetetit? sen vois itekkin käydä otattamassa.

viikonalkuja kaikille,
tiltalitti ja viuhti(toivottavasti tallella) 12+6
 
Tervehdys täältä sängyn pohjalta!

Kiitos kaikille jotka jaksatte kannustaa! Se on mulle tosi tärkeää! :heart: Jotenkin tuntuu ikävältä kirjoittaa aina negatiivisista asioista ja valittaa olostaan kun tuntuu että tämän pitäis olla "onnellisten asioiden ketju", vihdoinkin on päästy lapsettomuuspuolelta onnellisesti odottamaan.

Joko miruliini ja tiltalitti ovat käyneet neuvolassa? Toivottavasti saitte hyviä uutisia!

Gerin maha on kyllä aivan ihana. Täällä odotellaan että maha alkais kunnolla näkymään, vielä ei näy juuri mitään.

Oli paljon muitakin asioita mitä piti kommentoida, mutta unohdin :ashamed: Aivotkin on vissiin lepotilassa kun niitä ei oo käytetty viime aikoina. Käyn päivittäin lukemassa teidän kuulumisia mutta kirjoittaminen on näin vaakatasossa aika vaikeaa, joten se jää vähemmälle.

Täälläkin täytetään kelan papereita, sairauspäivärahahakemusta tosin. Ikävää tämä sairastaminen siinäkin mielessä kun tulot tippuu ja laskut pitäis silti maksaa.

Vointi on entisellään. Mitään ei pysty tekemään, päivät menee vaakatasossa. Panadolia syön maksimi annoksen päivässä. Levon ja särkylääkkeiden avulla olo on siedettävä. Elän päivän (välillä hetken) kerrallaan ja katson miten pitkään kestän tätä.

Tiiti 16+0
 
Tiiti, on sinulla kyllä rankka tilanne, yritähän jaksaa! Toivottavasti kivut alkaisi hellittämään, eikä leikkausta tarvittaisi.
Tiltalitti, toivottavasti sydänäänet kuuluu hyvin tänään ja saat mielenrauhan! Kyllä ovat inhottavia nämä vuodot. Meikku, täälläkin päin on vuodoista kärsitty. Niukkaa, välillä rusehtavaa, välillä ihan veristä vuotoa tuli muutaman päivän ihan rv5 alusta. Sen jälkeen vähintään viikottain pientä vuotoa, ja rv 8 oli tullut yön aikana oikein kunnolla veristä vuotoa. Syyksi löytyi hematooma kohdusta, ja kaksoisraskautena alkanut raskaus. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, toinen sikiöpussi on vuotanut alusta alkaen vähän, ja mahdollisesti sitten aiheuttanut tämän hematooman. Tai sitten ei. Viime viikolla hematoomaa ei enää näkynyt (nt-ultrassa vielä näkyi), ja toivonkin sen oikeasti jo kadonneen. Kovin yleisiä ainakin täällä puolella ovat vuodot olleet, kannattaa varmaan mielenrauhan vuoksi käydä tarkistamassa tilanne.

Kati, kaippa se masu alkaa tästä hitaasti mutta varmasti kasvamaan. Minulla on pieni kumpu tuohon alavatsaan ilmestynyt ihan lähiaikoina, muutaman ystävän mukaan raskaus näkyy jo. Ja itsehän nuo muutokset rekisteröi melkein heti. Tuskin kukaan asiasta tietämätön kuitenkaan heti ajattelisi minun olevan raskaana.

Onko kenelläkään muuten ollut ongelmana virtsavaivat? Minulla jo toinen antibiootti menossa, kohta varmaan tulee estolääkitys mikäli vielä tulehdus uusii. On kyllä mahtavaa, kun viime yönä pystyi taas nukkumaan useamman tunnin putkeen ilman vessakäyntejä, alkaa lääkkeet onneksi siis puremaan. Viime viikolla saatoin käydä puolen-tunnin välein vessassa yöllä (päivällä jopa useammin) ja kivutkin alkoi olla aika ikävät. Nyt saa kärsiä vaan vatsakivuista, joita antibiootti ikävästi aiheuttaa. Milloinkaan ei ole hyvä. :D

Tilasin tänään muuten angelsounds-kotidopplerin. Ajattelin sen olevan hyvä epävarmuuskohtausten iskiessä, toisaaltaan mikäli ääniä ei saa kuulumaan olo on kahta kauheampi. Täällä taisi useammalla olla kyseinen laite?

Oikein mukavaa viikkoa kaikille! :heart:
 
Hei kaikille! Onpas täällä ollut vaikka minkälaista tapahtumaa.

Ensiksiki pahoittelut Saanalle. Tuohon ei auta kuin aika ja itselläni auttoi myös keskenmenosta puhuminen mieheni kanssa. Toivon myös sydämestäni että onnistutte pian uudestaan. :hug:

Myös kaikille vuodoista kärsiville paljon tsemppiä ja hermoja. Itse olen säästynyt vuodoilta, tosin eilen ja tänään oli jotain ruskehtavaa lirahtanut housuun. Olen ravannut vessassa, mutta nyt sitä ei mielestäni enää ole tullut. Ens viikolla vasta ultra, en tiedä pitäisikö tässä soittaa Neuvolaan, vai mitä mieltä olette? Voihan kyse olla jostain tulehduksistakin..

Muutoin täällä on voitu hyvin, ehkä vähän liiankin, koska tuntemukset ovat vähän samankaltaiset kuin Maija-mammalla, eli alkaa epäilyttämään, että ollaanko tässä raskaana enää ollenkaan. Parin viikon ajan mulla oli iltaisin öklötystä ja väsymystä, mutta nyt viimeiseen viikkoon ei ole ollut oikein mitään tuntemuksia. Rinnatkaan ei tunnu enää niin painavilta tai aroilta... Ens viikon lopulla tosiaan se ultra. Sekin tässä jo jännittää aika lailla. Onko molemmat muruset vielä kyydissä ja onko niillä kaikki hyvin... Hui. No, jospa siitä selvitään ja sitten voikin jo ainakin hetken huokaista! Olen myös ihmetellyt kun kaikki ruoka maistuu vähän liiankin hyvin. Myös roskaruoka, mitä en ole syönyt moneen vuoteen!

Annuli kyseli virtsavaivoista, täällä ei ole juurikaan vaivoja ollut. Pissalla käyn yleensä 1-2 kertaa yössä ja päivällä aika normaalisti. Tosi janottaa melko lailla, joten sekin pissattaa.

Miru, joko vatsakivut ovat alkaneet helpottamaan? Siellä ne tyypit taitava vähän tehdä lisää liikkumatilaa, jotta mahtuvat paremmin heittämään voltteja!

Tsemppiä myös Tiitille vatsakipujen kanssa. On toi kerta kaikkiaan kurjaa, että kaiken kukkuraksi joutuu tuollaisesta kärsimään.

Tämmöstä vuoristorataa tämä on täälläkin, koskaan ei ole pitkään hyvä ja rauhallinen olo! Täytyy varmaan alkaa meditoimaan tai jotain, että tää pääkoppa ei höyryäis niin kovasti.

Mukavia ja aurinkoisa kesäpäiviä kaikille!

Enni+murut 10+1.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiltalitti:
Raitis, ihanko hammaslääkärissä sen karies testin teetetit? sen vois itekkin käydä otattamassa.
Neuvolasta laittavat siihen automaattisesti lähetteen ja se otetaan labrassa pumpulitikulla suun limakalvoilta. Kurjinta koko hommassa on se, että sinä aamuna ei saa pestä hampaita eikä syödä purkkaa yms. Ihan kuin lähtis liikenteeseen yöpaidassa kun ei ole hampaita pessyt.. B)



 
Enni, mulla oli juuri tuo rv 10 jonkinlainen käännekohta lievien oireiden ja oireettomuuden kanssa. Sitä ennen oli tosi kovaa väsymystä, mutta ei juuri muuta. Sekin loppui siinä rv 10 paikkeilla. Aloin ihan oikeasti epäillä, että oliko tuolla sisällä mitään elämää. No, kävin sitten ultrassa, ja kyllähän siellä oli. Eli vaikka olisi tosi oireetonta, todennäköisesti kaikki on ihan kunnossa. Mulla ainakin niin oli, jos voi yhtään lohduttaa. Vieläkään ei tunnu, että olisi raskaana, muutoin kuin, että vatsa alkaa pikkuhiljaa pömpöttää ja tasaiseen tahtiin vatsassa on erilaisia tuntemuksia.

Raitis, millä viikoilla sait neuvolasta lähetteen hammashoitolaan?

Tiitille terveisiä sinne sängyn pohjalle :) ! Kovasti jaksamista kipujen kanssa. Eiköhän ne jossain vaiheessa - toivottavasti pian - tajua hellittää!

Kati & Pablo rv 14 tasan
 
Kati, kiitos noista sanoista. Muistelin juuri, että täällä on monella ollut aika oireetonta, ja kait se on melko tyypillistä, että se öklötyskin helpottaa. Harvatpa sitä oikein oksentelee, ja täytyy vaan olla tyytyväinen, että vointi on hyvä. Mirullakin on kaksi kyydissä, ja muistelen että sielläkin paha olo tasoittui jossakin vaiheessa. Luin myös äsken täältä jostain, että alun vatsaturvotus ja pömpötyskin voi laskeutua nyt 10 viikon paikkeilla. Mulla nimittäin kiristi housut koko tän alun ajan, ja nyt yhtäkkiä ei enää niin kiristäkään. Nyt vaan toivon, että se tuhruilu jää kokonaan pois!

Yritän nyt sinnitellä siihen ens viikkoon, kun mieskin on reissussa niin en uskalla kyllä yksin siihen ultraan mennä, jos kaikki ei oliskaan hyvin.

Nyt taidan lähteä napsimaan sitä paljon puhuttua vesimelonia, ihanaa!
 
Huomenta urheat odottajat!

Annoin meille tuon nimen, sillä rankkojen hoitojen jälkeen meitä piinataan edelleen pelolla ja huolella. Ja vaikka kaikki hokevat, että syntymän jälkeen ne huolet vasta alkavatkin niin juuri meille, lapsettomuushoidot ja -surut läpi käyneille se terveen lapsen syliin saaminen on kuitenkin se täyttymys. Hyvin kuitenkin selvitään toinen toisiamme tukien ja esimerkkiä toisiltamme saaden. Siispä halaus kaikille tulevat äidit!! :flower: :flower:

Meikulle ihan ekaksi, mulla oli juuri tuota ruskeaa vuotoa silloin n. 7. viikolla (kesti vaihdellen noin 5 päivää ) ja ultrassa näkyi silloin istukan vieressä pieni vuotoalue. Minulla on hurjan hyvä kirja (Suuri Äitiyskirja), jossa kaikenlaiset vuodotkin on selvitetty ja juuri tämä on varsin yleistä. Eli joku istukan reunalla olevista verisuonista repeytyy ja vuotaa vähäisen kohtuun. Ulos se tulee ruskeana vuotona ja vuodon yhteydessä voi olla jopa lieviä kipuja, kun kohtu yrittää supistellen poistaa ylimääräisen vereen. Älä siis huoli.

Enni, kuulostaa niin tutulta. Mulla varsinaista iltaällötystä kesti kolmisen viikkoa ja sitten 10-11 -viikoilla lakkasi kokonaan. Ollaan onnellisia, sillä kaksosten odottajillahan oireet voisivat olla myös tuplavoimakkaat. Mukavaa, että ruoka vaihteeksi maistuu, eikö vaan? Ja vesimeloni täälläkin työpaikan jääkaapissa jo odottaa iltapäiväherkuttelijaa ;) Onko teillä ensi viikolla jo np-ultra? Ihanaa, että kaikki on mennyt hyvin. Ja rinnat jotenkin lörpsähti mullakin tuolloin - kyllä ne ottaa takaisin sen menetetyn täyteläisyyden, nimim. vesimelonit myös paidan alla :kieh:

Voi Tiitiä.. Eipä voi muuta kuin nyt sitten vain huilia tosiaan päivä kerrallaan. Onneksi vauvaa ei sinun kipusi häiritse, mutta ymmärrän kyllä, että omassa olossa alkaa olla kestämistä. Halaus!!

Annuli, voi että. Mulla on ollut muutamia vuosia sitten oikeen kierre noissa virtsatulehduksissa ja tosi ikävä seuralainen. Viime viikolla mulla oli jännä tunne parina päivänä virtsarakossa heti pissaamisen jälkeen, sellainen että pitää mennä taas eikä rakko oikein tyhjentynyt kunnolla. Luulen, että liittyi siihen, kun kärsin myös ripulista (no niin, paljastetaan taas kaikki :ashamed: ) ja sitä kautta ei ehkä nesteet olleet ihan tasapainossa, vaikka samaan tahtiin joinkin kuin aiemmin. Juomiseen siis kannattaa kiinnittää huomiota, vaikka senhän varmasti teetkin.

Me olimme taas eilen neuvolassa. Paino oli noussut 200g ja meinasin revetä, kun terkka sanoi iloisena "hyvä kun painosi on lähtenyt nousemaan". Mulla kun päivän aikana paino vaihtelee tuollaiset 2 kiloa, tuntuu noi sadat grammat naurettavilta. Verenpaineet kunnossa, hemoglobiini 123, eli laskenut hieman, muttei tarvitse vielä ainakaan aloittaa raudan popsimista. Ja papu ja nuppu olivat täydessä vauhdissa. Liikkuivat kuin elohopeat, puristivat sormiaan nyrkkiin ja auki (uusi temppu, jonka halusivat esitellä ). Ja totta, laajennuspuuhat taisivat ola käynnissä, sillä kun sydänääniä kuunneltiin (pulssit yli 160), kuului hirveää räminää ja kolinaa, kun kolhivat itseään kohdun seiniin. Nauroin vedet silmissä ja kuuntelu piti keskeyttää kunnes sain pokan takaisin. Viikon päästä meitä tutkitaan taas, nyt äippäpolin lääkärissä ja sitten "vasta" heinäkuun 8. päivä.

Mukavaa tiistaita kaikille :wave:
 
huomenia taasen,

Tiilille voimia jaksaakseen levätä, se varmasti on rankkaa. tuntuu mitättömältä hönkiä omia pikku oireitaan kun toinen joutuu tosissaan ottamaan rauhallisesti ja eristäytymään sängyn pohjalle. :hug:

Voih, pitää lähtee vesimelooni ostoksille kun yöllä kävin napostelemassa viimeiset siivut. Eka kerran jouduin yöllä nousta syömään.

Niin, neuvolassa sydänäänet kuului voimakkaasti ja täti siellä hymyili että taitaa viuhti pyöriä aikalailla kun välillä äänet koveni ja sit vaimeni.
Labratuloksista, on näköjään ollut viersatulehdus päällä kun olen antanut näytteen, en tosiaan ollut tietoinen siitää. Uutta näytettä putkeen tänään ja tulosket torstaina. Onko täällä muita veriryhmältään negatiivisia?? Se oli sit seuraava uutinen, joudun tarkkailuun juuri neg. merkin takia ja saan sit synnytyksen jälkeen heti jonkun piikin takalistooni etten ala kehittämään vasta-aineita seuraavaa lasta varten. Eli mun keho saattaa alkaa hylkiä sikiötä jos meidän veri sekottuu jossain vaiheessa toisiinsa jos sikiö on plussa.
eikä siinä vielä kaikki, sokerirasituksessa ilmeni että tulevaisuudessa voi olla 2 tyypin diabetes kohdalla.
Että näin jatketaan....
:LOL: ei tässä enään pidä itelläkään pokka kun aattelee et yks neuvolakerta kolahtaa noin isoilla uutisilla.
Pääasia et viuhtilla nyt kaikki hyvin ja taitaa laajentaa yksiötään kun vihloilee munaskuissa välillä mojovasti. Nyt tuntuu et maha on pömpöllään todella paljon kun kohtu on jo alkanut vähän nousemaan.

voimia ja haleja kaikille tasapuolisesti, me selvittiin lapsettomuudesta kyllä me tää raskauskin kunnialla loppuun viedään.
tiltalitti ja viuhti 13+0
 
Tsemppiä kaikille meille urheille odottajille! :hug: Miruliini antoi hyvän nimen.
Kyllä täällä on monilla kestämistä. Niin paljon vastoinkäymisiä tässä meidän pinossa ollut, mutta niistä selvitään kunnialla ja ollaan taas vahvempia ja vahvempia. Ihan kuin ei oltais jo tarpeeksi vahvoja kun on kestetty rankka lapsettomuus ja kaikki hoidot :) niin rankkaa on raskauskin. Tsemppiä kaikille tasapuolisesti! :hug:

Voimia Tiitille lepäilyyn. Kurjaa kärsiä tuollaisia kipuja :eek: Kovasti jaksamista :hug:

Ulpulummukalle onnea pojista!!:flower:

Annulikin hommasi sen Angelsound dopplerin. Mä olin alussa vähän negatiivinen koko värkkiä kohtaan, kun en saanu niitä sydänääniä kuulumaan, mulla ne kuului neuvolassakin vasta viikolla 16. Mut nyt olen ollut kyllä tyytyväinen tuohon kotidoppleriin. Se säästää paljon turhaa hermoilua ja stressiä ja juoksemista neuvolaan. Mullakin on niin, etten joka päivä tunne noita vauvan liikkeitä niin hyvin ja sitten huolestun. Silloin otan ensiavuksi tuon dopplerin ja kun kuulen, että vauvalla on kaikki hyvin niin rauhoitun itsekin.

Ymmärsinkö oikein, et Maija-mamma on kanssa ulkosuomalaisia? Saako udella miten pitkällä asustelet? ;) Mähän asun Saksassa.

Lennän nyt jussina Suomeen viikoksi. Ihanaa päästä piiiitkästä aikaa Suomeen saunomaan ja kattelemaan keskiyön aurinkoa B) ! Ihanata ihanata!
Oisin mielelläni pidemmänkin aikaa, mut mulla on se aika sinne rakenneultraan ja täällä se on tehtävä viikolla 21-22. Oli vaikea saada se aikakin sinne, kun kaikilla lääkäreilläkin on just nyt kesälomat.

Mitäs kesäsuunnitelmia teillä on? Ja mitä aiotte tehdä juhannuksena?

gerillä on ihana masu! Mul on niin minimasu että ei kehtaa ottaa enää kuvaakaan, ei vaan :) Kyllä mä aattelin ottaa sit kun on rv tasan 20 eli lauantaina.

Tilasin vaunut ebaysta. Nää on mun unelmavaunut. Näin untakin edellisenä yönä niitten väristä ja sitten seuraavana aamuna löysin ne netistä! Nää on Hartan racer s merkkiset. Hyvä saksalainen merkki. Yritän laittaa kuvan...

Kuunkulta rv 19+3
 
Heippa naiset!

Kysymys: OSaisko joku vastata.

Tässä olen nähnyt unta synnytyksestä, ja aloin miettimään sitä, että koska kaksi on tulossa, ja matkaa sairaalaan n40km, että pitääkö mennä ambulanssilla? SeKS:n sivuilla puhuttiin "normaaliraskaudesta", jolloin voi omalla autolla tai taksilla mennä.

En turhan aikaases kysele... =)
 
Täällä pyörähti tänään käyntiin vk 19. Ylihuomenna torstaina on neuvola.

Mulla on myös ollut niitä toispuoleisia kipuiluja, aikaisemmilla viikoilla sekä pari päivää sitten. Ja nimenomaan sellaista jatkuvaa juilintaa. Lepäsin yhden päivän varmuuden vuoksi kun ajattelin, että jos olen rasittanut itseäni liikaa. Ja alavatsa oli sen tuntuinen kun sitä olisi kovasti jumpattu eli todella piukean, vähän ikävän oloinen. No levolla tää piukeus sitten meni ohi, ja luulen myös, että paikat siellä vaan venyy. Aiemminkin ollut vastaavaa ja kaikki on ollut ihan kunnossa. Parempi se silti on silloin ottaa levon kannalta varmuuden vuoksi.

Gerin masu on edelleen ihana! :heart: Mulla on samaa kokoluokkaa ja itseasiassa saman mallinenkin. Mun masusta kaikki aina sanoo, että onpa se jo iso. Ja olen ajatellut, että onko se jotenkin yli-iso. Muttei siis näköjään ole. Eikö sulla Geri ole tuo vatsa yhtään tiukan ja pinkeän oloinen? Ja mun iltavatsa on ainakin ihan eri kokoinen kuin aamuvatsa. Iltavatsa on Gerin masun kokoinen ja aamusella pienempi. Eilen sanoin illalla ukolleni, että saa luvan vahtia etten syö itseäni iltaisin niin ähkyksi kun on oikeasti jo huono olla kun tuntuu, että melkein ratkeaa =) Ei meinaa vatsanahka venyä enää, heh. Tuntuu uskomattomalta, että miten sitä palautuu ikinä enää vanhoihin mittoihinsa jos ja kun masusta tulee valtava. Pari hyvää ystävääni ovat olleet tosi isomasuisia viimeisillään ja kummasti sitä vaan palautuu.

Löysin muuten fida kirpparilta tosi siistejä vauvanvaatteita, 50 sentistä ylöspäin. Ostin kassillisen ja ei mennyt kuin n.10e. Sukkia, bodeja, pöksyjä, puseroita jne. Niitä tarvii kuulemma olla rutkasti kun vauva voi buklata useammatkin päivässä. Ja en viitsi ostaa noita uusina kun menee niin vähän aikaa. Hölmöä, että äippäpakkauksen koot ovat 60 sentistä alkaen. Noi olikin ekat ostokseni vauvalle. Eilen aloin kutomaan villapipoa pikkuselle. Että ajoissa ollaan
=) Meinaan tehdä sitten vielä sukkia, lapasia.

Me löydettiin Vauvattaren sivuilta jotkin testivoittajavaunut. Liike sijaitsee Varkaudessa. Miehen sukulaisia asuu siellä joten kävästään varmaan ensi viikolla sielläpäin. Ja jos ne vaunut on niin hyvät kun niistä kirjoitettiin niin ostetaan ne. Hinta oli muistaakseni 460e. Ja värikin oli sopiva, harmaapohjainen.

Mä haluan myös sen babybjörnin rintarepun, voi kun löytäisi alesta tms. Aika hyvä hinta näköjään normaalisti. On oikeen turvallisen näköinen.

Koira makaa sylissä kun yritän kirjoittaa, se selvästi vaistoaa, että vauva on tulossa. Painaa aina päänkin masua vasten. Todella huomionkipeä, voi olla aika mustis aluksi vauvalle.

Täällä myös käyty jo tarkistuttamassa hampaiden kunto. Pari pientä reiän alkua näkyvissä (oli joku hieno nimikin), tai ei vielä ole edennyt reikävaiheeseen. Niitä ei vielä voisi edes kuulemma paikata. Otin uuden ajan talveen ja katsotaan josko silloin on jo paikattavaa. Yritti antaa aikaa vauvan syntymän jälkeen. Aivan pönttöä, kuka sitä silloin mihkään lekuriin ehtii. Paljon vaivattomampaa on mennä ennen la-aikaa. Mulle piti hammashygienisti luennon (virkaintoinen) kuinka hampaita pitää suojata raskauden ajan. Ja mä olen normaalistikin tarkka hampaistani. No nyt yritän sitten ottaa joka ruokailun jälkeen joko ksylitoli imeskelytabletin tai purkan. Eli luento meni perille tässä tapauksessa :) Tämä hauska nainen paasasi myös siitä miten tarkka pitää olla vauvan suuhygienian kanssa, ei omia bakteereja vauvan suuhun jne. Eli samaa lusikkaa ei saa laittaa omasta suusta vauvan suuhun jne. Oli kyllä ihan uutta tietoa mulle, mutta järkeenkäypää.

Itselle on ilmestynyt ja lisääntyneet sellaiset kuivat rajatut ihoalueet, sellaisia punaisia länttejä ympäri kehoa. Viimeisillään oleva ystäväni sanoi, että hänellä oli ihan samanlaisia jossakin vaiheessa ja menevät ohi kunhan muistaa rasvailla oikeen rasvaisella voiteella. Ajattelin kyllä näyttää niitä neuvolassa torstaina mutta uskon myös, että vaarattomia ovat. Onko muilla vastaavaa?

En juurikaan kommentoinut edellisiä kirjoituksia kun en ole ehtinyt lukasta kuin osan. Onneksi noi ohimenevät vuodot, ja kipuilut ovat monella olleet kuitenkin harmittomia loppujen lopuksi. Mutta varmasti ne säikäyttää, sehän on selvä.

palaillaan taas, ihanaa odotusta kaikille!

Marica ja vauveli 19+0
 
Niin ja mäkin olen jo miettinyt, että millä menen synnytykseen jos ukko sattuu olemaan sillloin töissä eikä pääse sieltä lähtee. Menen joko taksilla tai ambulanssilla. Kaikkea sitä joutuukin stressaamaan etukäteen. Jos odottaisin kaksosia niin tilaisin varmaan ambulanssin. Neuvolasta kannattaa varmaan myös kysyä mielipidettä. Meillä myös matkaa täältä Valkealasta Kotkaan. Onneksi kuitenkin siedettävä matka. Ei ehkä tunnu siltä marraskuussa...
 
Tiltalitti, onneks kaikki oli Viuhtiksella hyvin, vaikka muutoin saitkin sulateltavaa. Mua kanssa mietityttää noi tulehdukset ym. Virtsiskin mulla on joskus, tosin kauan sitten, äitynyt tosi pahaksi, kun ensin ei oireillut yhtään ja en sitä itse huomannut ennen kuin kuume nousi.

Kuunkullalla ihanat vaunut! Itse en ole noihin perehtynyt yhtään, sanoin miehelle että hän voisi niitä sitten kartoittaa, vaikka haluan toki itse osallistua valintaan! En tiedä, miten sitten jos tosiaan kaksi tulee, että mitä vaunuvaihtoehtoja siinä tapauksessa on???

Marican ostokset ja aktiviteetit kuulostavat myös ihkuilta. Ihan tässä alkaa itselläkin tehdä kauppaan mieli! Jos kaikki on ens viikon ultrassa hyvin, niin sitten kyllä viimeistään kesälomamatkalta aion tehdä hankintoja.

Miru, miten sulla on noin usein noita neuvoloita? Me käytiin neuvolassa 2 viikkoa sitten, mutta se oli vaan pelkkää papereiden täyttelyä. Sitten sain lähetteen naikkarille siihen ens viikon np-ultraan samoin kuin sitten seuraavaan, joka on elokuussa. En tainnut saada edes seuraavaa neuvola-aikaa! Eli mistään neuvolalääkäristä en ole kuullutkaan!

Mirun keksimä nimi oli kyllä oiva tälle ketjulle. Kyllä täällä on yksi sun toinen joutunut sellaiseen rumbaan, että mitalit ansaitsette jokainen! Samaa mieltä olen myös siitä, että kyllä tämä odotus meille lapsettomuushoidot läpikäynneille aiheuttaa suurta huolta. Sitten kun lapsi syntyy ja kasvaa, niin huolta varmaan riittää, mutta silloin ainakin joihinkin asioihin voi itse vaikuttaa myönteisesti. Toisin kuin tähän asti, kun tuntuu että mikään ei ole omissa käsissä!

Gerin masu on kyllä oikein mallikelpoinen!

Onko kellään muulla vatsaturvotus laskenut 10 viikon paikkeilla hetkellisesti? Mulla on ollut iltaisin vatsa melkoisen turvonnut, nyt ei kuitenkaan enää. Tosin olen vähän rajoittanut syömisiäkin, eli yrittänyt syödä kerralla vähän vähemmän enkä ahmia koko jääkaapin sisältöä kerralla! :kieh:
 
Kiitos ihanat urheat odottajat vuotovastauksista - sais tämä odotus olla helpompaa :) Taidan tarrata tänne puolelle nyt hieman rohkeammin kiinni ja ainakin taustailla :) Sinnitellä ja hermoilla, seuraava ultra vasta viikon päästä perjantaina.
Ja Tiltalitti - minä myös Rh- ja mies Rh+, menen vasta-aine verikokeisiin jo nyt ensi viikolla. Neuvola vasta kahden viikon päästä.

Onnellista odotusta itse kullekin :)
 
Mä tiedän, että ei pitäisi ottaa itseensä eikä edes lukea näitä ketjuja mutta... VOI, ETTÄ MÄ OLEN VIHAINEN JA TURHAUTUNUT!!!! :kieh: :kieh: :x :x


http://kaksplus.fi/keskustelu/t1079908
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1079987
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1080047
 
Huomenta urheat!

Raitis, en taida edes uskaltaa kurkistaa noihin linkkeihin. Viesteistäsi päätellen verenpaineet saa takuuvarmasti pilviin sen tekemällä. Jos arvaan yhtään, mistä kyse ei voi kuin todeta,että juuri niistä syistä juuri tämä pino on ainoa, jossa voin kuvitellakaan kirjoittelevani. Pysypäs sinäkin poissa noilta vääriltä pinoilta, soo soo!!

Enni, meillä on neuvola n. 3-4 viikon välein ja sovitaan joka kerta seuraava aika. Lääkäriin menenen äitiyspolille, on kuulemma rutiinitarkastus, joka aikaistettiin parilla viikolla hematooman vuoksi. Tuo aika annettiin np-ultran yhteydessä. Käsittääkseni polilla käyn kaksosten vuoksi myös kerran kuussa tässä vaiheessa ja myöhemmin sitten tiheämmin. Meillä tuo neuvolakäynti on siitä kiva, että terkalla on ultra käytössä ja haluaa joka kerta tarkistaa vauvojen liikkeet (ja niitä itsekin haluaa tervehtiä kyllä aina kuin mahdollista). Niin ja Enni yksi ylimääräinen neuvolakäynti mahtui kahden "virallisen" väliin kun huolestuin kymppiviikolla oireiden katoamisesta..

Tiedättekö mitä. Eilen nukkumaan mennessäni painoin molemmat kädet kevyesti kohtua vasten ja olen 100% varma, että tunsin pienen liikahduksen, kun toinen vauvoista siirtyi käteni alta pois. Kohtu erottuu niin selvänä ja kovana, että kyse ei ollut suolessa kiertävästä ilmakuplasta. Aika jännittävää ja ihanaa. Me kommunikoimme =) Miehelle kun kerroin aamulla puhelimessa (on reissussa), hän heti huolissaan: "älä sitä kohtua nyt ala painelemaan.." ne miehet.

Mukavaa keskiviikkoa sateesta huolimatta!
 
hei ja aarghhhhh,
Luin noi linkit läpi, taivas mitä jeesustelijoita. Heillä ei ilmeisesti elämäänsä ole sattunut mitään vastoinkäymistä. Noh, jokainen taablaa tyylillään ja mielipiteitä on moneen, pitää jättää ne muutamat ahdasmieliset kommentit omaan oloonsa. Olen ylpeä että olen itse onnistunut nyt hoitojen avulla tulemaan raskaaksi. Nuorempana en edes ajatellut(parikymppisenä) että en voisi tulla luomusti raskaaksi. Sitten kun sain endometrioosin ja minut leikattiin parikertaa se iski vasten kasvoja kovaa. Mutta en koskaan pitänyt milläänlailla pahana että joudun hoitojen avulla yrittämään raskautta, se vaan oli seuraava askel. Tosin että siinä kesti useampi vuosi ennenkun onnistui, ukkokin meni vaihtoon yhdesä välissä ja sit tulikin tauko hoitoihin. Nykyinen mieheni tiesi alusta asti että normaalisti en tulisi raskaaksi ja ei se siihen enempiä reagoinut totesi vaan että sitten otetaan hoitoja kun aika tulee. No hoidot alkoi melkein heti ja kolmisen vuotta siihen meni ennenkun onnistui.
Synnytykseen meno, mulla kans nelkyt kilsaa synnärille joten saa nähä millä sitä tulee mentyä, kuinka paljon ukko hötkyilee et onko siitä ajajaksi vai otetaanko lanssi alle. :LOL:
Siihen on kuitenkin vielä aikaa..... nyt tuntuu että aika on jymähtänyt paikoilleen, pötsi vaan jatkaa turpoamistaan. Mulla toi ilmapalloilu ei ole vähentynyt 10 viikon jälkeen vaan on jatkunut samana. Vaikka en oikeasti edes syö mitään lihottavaa, karkkeja tms ja annoskoot on pieniä, sitä rasvaa kertyy tohon mahan päälle ja persuuksiin. Kotivaaka näyttää joka päivä eri painon ja se heittelee 2-4kg suuntaan jos toiseen vaikka otan aamupainon heti herättyä ja iltapainon just ennen maate menoa. Ihmettelen kuinka jotkut saa painonsa pysymään samana ja nousun hallittuna ;) ihailtavaa.

no taidanmpa tassutella taas vesimeloonin kimppuun..

tiltalitti ja viuhti 13+1
 
Raitis olen lukenut aiemmin noi linkit. Tyyppi on itsekäs sika joka ei tosiaan ole mikään lapsirakas ja ehkä hänen tarkotus on myös saada ihmiset raivon partaalle. Joten ei anneta hänen onnistua siinä =) Maailmaan mahtuu monenlaista kulkijaa...Tosiasia on etten minäkään viitsi lukea noita juttuja ainakaan ajatuksen kanssa koska verihän siinä kiehahtaisi.

Mua ärsytti aikanaan kun yksi tuttuni sanoi, että tiedätkö mitä riskejä noissa hoidoissa on. Ihankuin en olisi ottanut selvää. Ihmiset ei oikeasti mieti mitä ne suustansa laukoo. Ja tämä "ystäväni" on ilmeisesti vähän kade kun muut saa lapsia ja hänen mies ei halua lapsia. Hän siis haluaisi. Olen aika vähän tekemisissä tämän "ystävän" kanssa. Minun mielestä ystävät on sellaisia jotka osaavat olla onnellisia ystävän puolesta vaikka itselle menisikin sillä hetkellä vähän huonommin. Itse olen karsinut vanhemmiten nämä ns. ystävät. Sellaisia ihmisiä ei tarvitse eikä kaipaa lähelleen. No tulipas taas vuodatettua.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille B)
 
Moikka kaikille.
Mulla alkaa pikku hiljaa tää mun kylmä itsehillintä pettämään. Olen itkenyt tänään koko ajan.
Mulla piti olla eilen neuvola, mutta meninkin sen sijaan taas ensiapu polille. Verta tulee niin ettei mitään määrää. Ihan kuin olis joku hana jäänyt auki. No siellä sitten taas katsottiin sillai, et oletko ihan varma että täytyy taas tulla tänne. Ei kato ihan pikku vuotojen kanssa tullakkaan. No oli siinä taas lääkärillä ihmettelemistä. Verta vain tulee kuin ämpärillä kaatais ja Maukat siellä köllöttelee kaikessa rauhassa.
Istukka vuotaa, ei voi tehdä mitään. Ei auta kuin odottaa ja kattoa.
Mulla on sairaslomaa kuun loppuun ja sitten katotaan uudestaan.

Mä olen niin väsynyt! |O
Marli ja Maukat rv.11+3
 
Kurkkasin noihin linkkeihin :kieh: Mut en viitti edes lukasta kunnolla ja ajatuksen kanssa, kun tiedän et raivostuttaa |O Se on tuollaista provosointia..joku säälittävä sika, jolla ei ole muutakaan tekemistä. Ei tuollaisten takia viitti edes hermostua. Säälittää vaan tuollaiset, kun omaa tuollaisen ajatusmaailman.

Synnytysmatkoista oli puhetta. Mulla on kanssa aivan liian pitkä matka synnytyssairaalaan. Ajetaan puoltoista tuntia täältä! :eek: Mul on nyt jo aivan paniikki, et jos tuleekin joku syöksysynnytys ja vauva syntyy moottoritiellä! Olen ihan vakavasti harkinnut mahdollisuuksia et ottaisin jonkun hotellin tai jotain sairaalan läheltä. Kaveri kyllä ehdotti, kun niillä on loma-asunto, et voitais asua siellä, matka ois pikkasen lyhempi ajettas 40 minsaa, tää mun kaveri kerkes siinä ajassa myös samaan sairaalaan. Ongelmallistahan tää on kun ei se ole varmaa syntyykö just laskettuna-aikana vai 2 viikkoa aiemmin vai myöhemmin. Sekään ei varmaan onnistu, et gyne lähettäis mut sairaalaan lasketunajan aikoihin? En usko et sairaala huolis? Silloin tietysti ois hyvä jos ois suunniteltu keisarinleikkaus, mut mä haluan jos mahdollista niin synnyttää alakautta. Tää synnytysmatka on iso ongelma. Mut olen kyllä sitä mieltä et puoltoista tuntia on liian pitkä matka! Oletteko samaa mieltä?

Muoks* Voi marli:hug: Tylyä kohtelua olet kyllä saanut. Kyllä tuossa tilanteessa pitäis henkilökunnan osoittaa vähän empatiaa. Raivostuttaa ihan sun puolesta! Muutenkin kun on rankkaa noiden vuotojen kanssa ja saa pelätä koko ajan. Kuulostaa kyllä kamalalle toi vuoto kuin hanasta kaatais :eek: Eiks tuos tilanteessa ois turvallisempaa jos pääsis sairaalaan lepäilemään? Miks ne ei voi lähettää? Voi sua:hug: Ison rutistuksen lähetän sinne ja voimia teille kolmelle!

Kuunkulta rv 19+4
 
Lääkäri kysyi nyt viimeksi, että haluanko tulla sairaalaan sisään. Sanoin etten halua.
Seuraavaksi meinaan kyllä jäädä sisälle. yksi päivä sairaalassa maksaa 26 euroa ja siihen kuuluu ruuat, lääkkeet, hoito ja ne sairaalan turbositeet mitä ei kaupasta saa.
Kiitos rutistuksista. Kyllä tämä tästä.
 

Yhteistyössä