Lapsettomuuspuolelta 2008 alkuvuodesta plussanneet

Huomenta,

Saanalle sanattomat pahoittelut. Ei ole sanoja, on vain suuri miksi-kysymys ilmassa. Ensin saitte toivoa, sitten varmistusta, sitten kaikki viedään pois. :'(

Tiltaltti, oolenko minä viikoissani sekaisin (hyvä kysyä muilta sitä) vai oletko sinä. Kun me ollaan menty tähän asti päivän heitolla ja mun mielestä mulla on vasta 11+4..ja nyt sulla olisikin viikko hurahtanut jo edemmäs. Vai olenko kadottanut viikon - hyvin mahdollista sekin :LOL:
Jännitetään yhdessä maanantaita kuitenkin, molemmilla np-ultra. Meillä on heti aamukasilta - vähän se jännittää, muttei mitään ensinmäiseen ultraan verrattuna.
Ei muuten tee täälläkään enää mieli lämmintä ruokaa. Ja liha on edelleen ihan kammotus.

Aurinkoista päivää!!
 
Hei kaikille, mulla on ollut niin ihana päivä tänään mieheni kanssa. Ollaan käyty torilla kahvilla ja sitten myöhemmin ranvintolan terassilla syömässä ja vaan nautittu.
Oli pitkästä aikaa huoleton päivä ja oli niin mukava jutella mieheni kanssa ja naureskella kaikkia hulluja juttuja.
Soitin aamulla neuvola ajan, joka olis sitten 17.6 ja se np-ultrahan on sitten 23.6.
Käytiin myös ostamassa uudet tissirintsitkin, kun tuntuu että kaikista pursuu yli ja kaikki kiristää. Noh ennen oli koko 70 f tai g ja nyt oli sitten 75 i jep tajuutteko IIIIIIIIIIIIIIII :LOL: Nyt jäi sitten Pamela toiseks. :LOL: :LOL: :LOL:



Saana, olen niin kovin pahoillani puolestanne. Se pelko ja se masennus :hug:
Paljon voimia teille molemmille!
 
Huomenta! Olin tässä aamulla lähdössä salille, mutta yhtäkkiä alkoi juilia oikein kunnolla tuolla alavatsan oikealla puolella lähellä nivusia. Pakko peruuttaa koko juttu. Kertoisiko joku, mitä ne liitoskivut tms. ovat? Voiko ne olla just tuollaisia, tukikudoksen venymiseen liittyviä juttuja?
 
Heipsans! Kati, mulla on ihan hurjia kipuja just tossa mainitsemassasi kohdassa. Siinä häpyluun kulmassa tavallaan ja sit siitä viistosti ylös ja ulospäin, oikealla useammin mutta myös vasemmalla. Toki oon vasta 6+4, mutta ehkä kaksi tyyppiä venyttää paikkoja enemmän jo näin aikaisin. Olen itse tulkinnut nää jonkun ligamentin tai ties minkä rakenteen venymiseksi, mutta oikeata faktaa en kyllä tiedä. Toivottavasti kipu helpottaa ja pääset liikkumaan. Tekee varmasti hyvää sekä keholle että mielelle!

Saanalle vielä tänne osanottoni! Olen niiiin sanomattoman pahoillani menetyksestänne. :hug:

Kiitos muuten kaikille tuosta vesimelonivinkistä! On ihanaa ja raikasta. Pieni krapulaolo on täälläkin ottanut sijaa... Lisäksi viime viikolla säikytti kahteen kertaan verinen vuoto, jolle ei kyllä mitään syytä lääkärissä löytynyt. Saisi pysyä tästä lähin poissa...

Ihanaa kesäviikonloppua kaikille!

T. Nami sekä Aatu & Beetu (6+4)
 
Lauantaita kaikille!Luin tota Miruliinin juttua ja miullakin on kaks eri viikkomäärää missä mennään.Neuvola kun laskee sen viimeisistä kuukautisista ja silloin viikkoja on 1 viikko enemmän kuin mitä lisääntymislääketieteen polin arvio.Uskon kyllä enemmän polin arvioon.

Iso ja lämmin :hug: Saanalle Olen todella pahoillani puolestasi.

risto ja tyyppi 10+5 (polin arvio)
 
Saanalle vielä tännekin :hug:
Kati, mulla noita jonkinlaisia alavatsakipuja on päivittäin, paikka vaan vaihtelee. Tuossamainitsemassakin kohdassa on varmaan lähes joka päivä jossain vaiheessa.
Eniten minua on mietityttänyt sellainen pistävä tunne/kipu emättimessä ja peräaukon suulla. Tätä kipuilua on lähes päivittäin, välillä enemmän välillä vähemmän. Jonkun kanssa taisi täällä ollakin aiemmin puhetta näistä tuntemuksista.
Kaippa ne paikat tosissaan venyy ja paukkuu luonnollisestikin todella paljon, mutta kyllä sitä silti joskus pelästyy että mistä onkaan kyse...


Noista päivien laskennoista, olen ymmärtänyt ettei viimeisten kuukautisten ajankohdalla ole käytännössä mitään merkitystä päiviin, kun on kyse alkion siirrosta?! Neuvolassa ne ei kyllä tiedä mitään (ainakaan täällä ) hoidoista, Felicitaksesta varoiteltiin ja näin olen myös itse huomannut. :D
Aurinkoista viikonlopun jatkoa kaikille!
 
Moi!
Joo, tämän päivää on kyllä oudot kivut jatkuneet. Varmasti ihan vaaratonta paikkojen venymistä. Siltä se ainakin tuntuu. Nyt on tilanne taas vähän parempi ja juiliminenkin on helpottanut.

Saana, minulta kans sulle iso :hug: !

Annuli, mites on muuten mennyt?

Me kerrottiin eilen molempien porukoille tästä iloisesta uutisesta. Musta tuntuu, että kaikki isovanhemmat meni ihan sekaisin. Mulle tuli eilen sellainen ahdistus, kun asia ei enää ollutkaan vaan meidän tiedossa. Pelkään sitä, että nää kaikki alkaa tavalla tai toisella hössöttämään. Onhan tuleva pienokainen molempien puolelle eka lapsenlapsi. Mä en vaan kestä sellaista hössötystä ja koko ajan voinnin kyselyä ym. ihan kuin olisi jotenkin sairas. Kaikki varmasti tarkoittaa ihan hyvää, mutta silti... Mites teillä mulla asiaan ollaan suhtauduttu, kun olette kertoneet?

Kati & Papu rv 12+5
 
Pitkästä aikaa pääsen vihdoin nettiin!Huh huh! Arvatkaa vaan onko ollut tuskaa kun ei ole kolmeen viikkoon ollut nettiä! :eek: Tässä sitä huomaa nettiriippuvuutensa..ainakin tähän palstaan :D Me vaihdettiin edullisempaan tarjoajaan ja siinä tuli sitten heti ongelmia kun jouduttiin näin pitkään nettipimeyteen.
Täällä on tapahtunut ihan hirmuisen paljon sitten viime kerran, täytyy sitten ihan ajan kanssa lukea kaikki läpi.
Uusia plussaajia on tullut paljon! Super isot onnittelut kaikille uusille!!! :flower: :heart:
EnniV, heksamiina, sahranami!
Pahoittelut Saana ja Inari menetyksestänne :'( Isot lohtu ja voima :hug: :hug: täältä teille lähetän.

(.) Mulla oli tässä ultra välissä ja nyt odottelen sitä oiskohan se nyt se rakenneultra sitten mikä tehdään viikolla 21 tai 22? Viime ultrassa kyselin jo että joko sitä sukupuolta näkyis...niin gyne heitti varovaisen arvauksen, jotainhan siellä jalkojen välissä näkyi roikkuvan..eli jos näin on niin ihan sellainen olo mulla on koko ajan ollutkin :)
Olisin niin halunnut tulla tänne heti hihkumaan kun tunsin ekat liikkeet, mut kun ei tuo netti toiminut silloin kun ois pitänyt. Mulla tuntui tuossa viikolla 17 sellaista hentoa pulputusta ja ihan kutitti massusta, viikolla 16 oli jo oikeestaan samanlaisia tuntemuksia, mut en ollut varma oliko liikkeitä, mut nyt tiedän millaisia ne on. Rv 17+5 nukkumaanmennessä tuntui ja näkyi ne potkut ihan selvästi, maha ihan värisi.
Me oltiin tänään katselemassa lastenvaunuja. Ihan vaan silleen, et katsottiin mitä ylipäätään halutaan, kun valikoima on niin suuri. Tosi vaikeeta se on, kun siinä pitää huomioida niin monta asiaa. Mies sanoi, et täähän on vaikeempaa kun auton osto :LOL:
Päädyttiin siihen lopputulokseen, et halutaan sellainen pienehkö malli, missä on ne etupyörät pienemmät ja kääntyvät ja parhaiten sellaiset, missä on edessä ne tuplapyörät, eli siis 6 pyöräset. Ne mitä katottiin oli tosi kätevät laittaa kasaan ja siihen voi klikata sen turvakaukalonkin, jos haluaa.

Kesäistä viikonloppua kaikille! B)

Kuunkulta rv 18
 



Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

NIMI*********** HOITO ************ SYNNÄRI

LASKETTUAIKA

SYYSKUU

25.9
Habanero..........Puregon+Pregnyl...........

30.9
Marimilla................1.IVF/ICSI:n 1. Pas............

LOKAKUU

7.10
Miikkis .....................1. IVF.................. PHKS

8.10
mari75..................... 1. ICSI ...............TAYS

19.10
heidh....................1.PAS....................TYKS

20.10
geri.......................... 1. IVF................. EKKS

22.10
Bea..............................3. IVF ...................NKL

23.10
Amelia.............. 2. ICSI, 3.PAS.......Kaksoset................TYKS

Kulti.............................1.IVF............................KSKS

26.10
Ulpulummukka......... 2. IVF/ICSI...........Kaksoset / SeKs

27.10
Elämänperhonen.....Luomu......2.IVF.................

31.10
Raitapaitainen..........1.IVF..................TAYS


MARRASKUU


3.11
löllykkä...................1. ICSI...............OYS.........ru 24.6

8.11
kuunkulta..............1.IVF/ICSI.........

17.11
Marica.................1. IVF......................KOKS


JOULUKUU


1.12
Tiiti-......................1.IVF.....................OYS

15.12
Annuli81.....................1. PAS.................NKL

Kati231.................1.Pas...........................JS

22.12
Miruliini...................1. IVF...Kaksoset...........PHKS

24.12
tiltalitti.....................2. IVF............................TAYS

26.12
Maria83......................Clomit..................EKKS

30.12
risto...........................1. PAS............................OYS

Tammikuu 2009

14.1
Maija-mamma...............3. IVF......................


Ilman laskettua aikaa

Adette...................luomuihme IVF:n jälkeen.......

Marli..........................Kaksoset..........................

Kipatsu........................1. IVF:n 1.PAS...................

Sahranami...............Luomuihme hoitojen jälkeen kaksoset........

Heksamiina.................................................

Enniv............................1. IVF:n 2. PAS.................

[/quote]

 
Heippa pitkästä aikaa! :wave:

Ihan ensimmäisenä suuret pahoittelut vielä Inarille sekä Saanalle. Elämä ei taas tunnu reilulta. :(

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja veriseuloista!! Niitä on aina ihana saada.

Mukavaa kuulla Kuunkullastakin!! :wave:

Sahranami: Aivan mieletöntä!!! Luomutuplat kaiken epätoivon jälkeen!! Uskomattoman mahtavaa!!! :flower: =) :flower: =)

Heksamiina: Meillä on lääkärinä Eero mutta Tarja teki punktion, Eero siirron. =)

Kahvikyselyyn vielä vastaus.. En ole koskaan juonut kahvia mutta siirtopäivän aikoihin lopetin myös teen ja colajuomat kofeiinin takia. Jos ei muuta positiivista niin ainakin hampaat on paremmassa kunnossa. Ihan kuin olisivat vähän vaalentuneet.

Painokyselyyn taasen.. Paino on noussut siirtopäivästä 2,7kg ja nyt on siis rv 19+2. Kohtu tuntuu jo navan korkeudella ja maha on hurjan iso! Kaikki on niin erilaisia.. Toisin kuin Marimillalla niin täytyy myöntää, että mulle ei grilliruoka ja jäätelö oikein maistu ja kaikki mitä on painoa tullut niin on kyllä tullut mahaan (ja vähäsen tisseihin) vaikka välillä vähän muulta tuntuukin. Onlyn kolmekutoset lantiofarkut nousee edelleen lantiolle asti.. Siis nimenomaan lantiolle asti... :D Olen itse siitä hieman yllättynyt koska luulin, että paisuisin ihan silmissä muodottomaksi jossain rv 8 paikkeilla... :LOL:

Maija-Mamma: Kysyin silloin väestöliitosta, että miten nuo raskausviikot lasketaan niin sanoivat, että tuoresiirrossa punktiopäivä on 2+0.

Noista kohdun/vatsanalueen kivuista.. Ihan tuubien alapuolella molemminpuolin menee isot kohdunkannattimet nimeltään rotundat. En tiedä osaako/pystyykö sitä niin tarkalleen määrittämään mutta tuntuu ainakin, että niiden kohdalla sitä venymistä tapahtuu. Ja onhan siellä kohdussa sitten vielä parit muutkin kannattimet eli Cardinalet ja sacrouterinat, joten kyllä sitä venymistä ja erilaisia kiputuntemuksia varmaan tulee jos jonkinmoisia.. *niitä todellisia liitoskipuja odotellessa*


( . ) <-- Huomatkaa leventyminen.. ;) Meillä oli kuluneella viikolla ensimmäinen rakenneultra ja kaikki oli niinkuin pitikin. Edelleenkin on meidän talon naisvalta lisääntymässä! :heart: :heart: Olis ollut aikamoinen yllätys jos nyt oliskin sanottu, että kyllä täällä onkin poika.. Sitä ehti niin nopeasti tottua ajatukseen, että "jaahas, tämä on nyt sitten tyttö.."
Kaikki oli siis hyvin ja pienellä painoa hieman vajaa 300g. Muutamia "kuperkeikkoja" tuntuu jo masussa tehneenkin ja yksittäisiä liikkeitä tunnen silloin tällöin, muutamia kertoja päivässä.

Vähän häiritsee töissä kun jotkut työkaverit on kovin suojelevaisia mua kohtaan.. Kuten Katikin sanoi, että ihan tuntee itsensä sairaaksi kun kysellään vointia.. Äiti ja anoppi on pahimpia. Ne ei antaisi mun kantaa edes kauppakassia. Ja töissäkin.. Kun olen tekemässä jotain potilaan siirtoon liittyvää juttua niin joku saattaa sanoa, että "älä nyt rehki" ja "pitää olla varovainen".. Mutta kun ei tunnu missään ja olo on kuin ei olisikaan raskaana!!

Anoppi toi vauvalle ihania tuliaisia Tallinnasta. Kolme erilaista vaatesettiä ja täytyy kyllä sanoa, että meillä menee maku aika hyvin yksiin. Oli kuulemma ollut tosi edullistakin. :)

En ole muutamaan vuoteen Tallinnassa käynyt mutta anoppi kertoi, että siellä on nykyään tosi isoja ja hienoja tavarataloja, joissa on jopa yhden kerroksen kokoisia lastentarvikeosastoja!! :eek: Sinne tekis mieli... :D
 
Sunnuntaita! :wave:
Kiva kuulla sinusta Kuunkulta pitkästä aikaa ja onnea pojasta! :heart:
Meillä minun sekä miehen vanhemmat tienneet alusta saakka tästä raskaudesta +hoidoista, joten ei niin kovin yllätyksenä tullut. Lievää hössötystä on kuitenkin ilmassa, mutta toistaiseksi sellaista mikä tuntunut ihan mukavalta.

Kati, kiitoksia kysymästä, aika vaivaisesti voin edelleen. Pahoinvointi on toki helpottanut pahimmista ajoista, mutta välillä äityy vieläkin aika rajuksi. Eilen illalla mikään ei pysynyt enää sisällä, ja olo tuntui jo niin heikolta ja kuivuneelta, että mietin hetken päivystykseen lähtemistä. Suorastaan haaveilin tipasta, että saisin nestettä sisälleni. :D Olo alkoi onneksi kuitenkin vähitellen helpottaa, kun pakotin itseni juomaan jatkuvasti pieniä kulauksia vettä. Ja jollei pahoinvointi niinkään vaivaa on kiusana megaluokan päänsärky, joten täälläpäin tosiaan asustaa yksi vaivaismummo. :LOL: No edelleen hyvästä syystä saan kärsiä!
Mitenkäs Kati sinun vointi muuten? Fyysisesti taitaa olla aika hyvä?
Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille! =)
 
Mulla kanssa jatkuvaa pahoinvointia ja tuntuu niinkuin menisi huonompaan suuntaan taikka sitten aika kultaa muistot.
Tänään tuli aamupala parin tunnin kuluttua syönnin jälkeen ylös.

Eilen kävin taas sairaalassa näyttäytymässä ja siellä oli sitten niin tyly naisgynekoloki, luulisi naisten ymmärtävän ja olevan ja osaavan olevan ymmärtäväisempiä, mutta kyllä mulla on ne mieslääkärit olleet huolehtivaisempia ja ymmärtäväisempiä.
Asiaan, menin siis taas vuodon takia lääkäriin, no siellä oli Maukoilla kaikki hyvin.
Verta kuitenkin kohdussa, joten uhkaava keskenmeno. Sitä on nyt ollut koko ajan siellä, joten toivotaan kuitenkin, että menisi vain silti kaikki kaikesta huolesta huolimatta hyvin.

Niin tosta ruuasta, voisin syödä mansikoita ja marjoja vaikka kuinka paljon.
Nyt kyllä pystyn jo valitettavasti syömään myös esimerkiksi ranskalaisia :D

Terveisin Marli ja Maukat 10+0
 
Hyvää viikonalkua kaikille!

Kommentoisin omalta kohdaltani tuohon suvulle kertomiseen.Itse en ole vielä tohtinut kertoa kuin siskolle ja yhdelle hyvälle ystävälle raskaudesta.Mieheni on kertonut isälleen, mutta ei äidilleen vielä.Ehkä kerromme anopille ja minun äidille joskus 12 raskausviikon jälkeen.On niin epäuskoinen olo vieläkin,kun ei tunnu missään.Hössöttäminen kyllä ahdistaa jo etukäteen,kun tietää että sitä noilta mummeleilta varmasti on tulossa.No,hyväähän he vain tarkoittavat.Koitetaan kestää se.

(.) Kävin tänään ekassa neuvola lääkärissä.Sieltä ne sydänäänetkin jo kuuluivat.Mahtavaa! Kaikki oli hyvin ja keskiviikkona olisi ultra.Sain lähetteen myös rakenneultraan.Se tosin sitten puolivälissä raskautta vasta,mutta onpahan jo valmiina. =)

marlille toivon rauhallista ja kestävää odotusta
 
Huomenta!

Mukava lukea, että kaikki on hyvin, vaikka siitä sitten itse joutuukin kärsimään - Annulille ja Marlille jaksamista oloihinne.

Kerron omat napakuulumiset nopeaan, kun työt pukkaa kaatua niskaan.
Papu ja Nuppu pelästyttivät eilen meidät toden teolla, kun aloin yllättäen vuotaa verta. Ryntäsimme päivystykseen, jossa kuitenkin kaikki todettiin olevan hyvin, vauvat kunnossa eikä verenvuodolle varsinaista syytä löytynyt. Tänään vierailimme samaisessa paikassa heti aamutuimaan uudelleen, kun oli tuo np-ultra. Nyt päästiin ekan kerran kuulemaan sydänäänet, siellä ne pienet junat puksuttivat kovaa tahtia - miehelläkin kostui silmät liikutuksesta. Vauvoilla oli kaikki hyvin, mittaa lähes 6cm, niskaturvotusta ei ollut lainkaan ja rakenteet kunnossa. MUTTA, kohdussani näkyi nyt myös hematooma, joka siis edelleen vuotaa.. Minun käskettiin olla murehtimatta tai huolehtimatta, mutta ihan pikkiriikkisen tuo vaivaa. Onneksi meillä on neuvola viikon päästä ja lääkäri kahden viikon, eli vauvoja pääsee näkemään nyt viikon välein.

Jee, 4. kk alkoi tänään, ihan mahtavaa :D

Miru, papu & nuppu 12+0
 
Uusi viikko alkoi!

Kahvinjuonnista oli puhetta. Mä lopetin kanssa sen juomisen ihan alussa ja silloin kun oli vähäsen pari viikkoa sitä etovuutta niin ei tehnyt edes mieli. Mutta sitten rupes tekemään taas mieli kahvia, niin join aina kupin sitä kofeiinitonta. Ja nyt näillä helteillä täällä olen juonut ihan huoletta iltapäivällä jääkahvia. Siinä pulverissa ei ole kuin joku 6% sitä murukahvia seassa, ettei siinäkään varmaan ole edes paljon sitä kofeiinia.

Painosta oli kanssa puhetta. Alussahan mä laihduin vaan sen 4 kiloa...en tie miksi, kun en edes voinut pahoin. Nyt kävin vaa´alla...niin jes!!!kilo tullut lisää! Ärsyttää kun muutkin on huomannu, et on laihtunut ja tuleevat kyselemään voinnista, et onko mulla niin kova pahoinvointi, kun olen laihtunut. Mä olen kuitenkin syönyt ku hevonen ihan alusta asti hirveellä ruokahimolla ja nälällä, et varmaan tuo aineenvaihdunta toimii sit niin ylikierroksilla, että laihtuu tai sit vauva on niin kova ahmatti:LOL: ja niithän oli alussa kaks ahmattia...

Mua kanssa aluksi häiritsi, kun jotkut alkoi ihan heti hössöttämään raskaudesta, kun ei edes tuntunut mitenkään raskaanaolevalta vielä niin se häiritsi. Nyt kun mietin, niin oisin tehnyt toisin ja salannut raskautta, ihan hyvin ois voinut, kun mahakaan ei ole mikään iso, ihan yli 12 viikoille oisin pystynyt helposti peittelemään ja vielä nytkin 18 viikolla, jos pitäis vaan isoja vaatteita, niin vois luulla et mulla on vaan tullut tuota keskivartalolihavuutta :)
Vaikka kyllä tuo masu on jo niin selvä pallo tuossa...täytyykin ottaa pian uusi kuva.
Nyt vasta tuntuu raskaanaolevalta ja tosi helposti näillä helteillä kun nousee portaita niin hengästyy ja jos seisoo pitkään tai liikkuu paljon, niin selkä tulee kipeäksi. Ja kun noita liikkeitä tuntee, niin ei enää unohda sitä että on raskaana :)
Nyt tuntuu vaan kivalle, kun jotkut hössöttää raskaudesta: " Et käypäs tuohon sohvalle nyt lepäilemään" ja "Annas mä kannan ne kassit". Huomio tuntuu kivalle ja sitä puhuukin nyt jo mielellään kaikesta raskauteen ja vauvoihin liittyvästä.
En mä enää edes ajattele, et tää on koeputkilapsi, jotenkin tuo mieli haluais unohtaa ne kaikki ikävät hoidot ja kärsimykset...kai se on ihan luonnollista.

Jaksamista kaikille pahoinvoinnista kärsiville :hug: Annulille ja marlille!

Kuunkulta ja ahmatti( uusi nimi pikkuiselle) rv 18+2

 
Kuunkulta, onnea pienestä pojasta! Kiva, että kaikki on mennyt hyvin.

Annuli, kiitos kysymästä - kaikki on tosiaan mennyt täällä fysiikan puolelta oikein hyvin. Mullahan ei siis ole kertaakaan ollut minkäänlaista pahoinvointia. Ehkä ne mun pahoinvoinnit on sitten siirtynyt siihen osoitteeseen... :LOL: Fyysinen vointi on nykyään sen verran hyvä, että aloitin spinningin viime viikolla. Just äsken kävin kans. Kun ottaa rauhallisesti ja oman voinnin tiedostaen, kaikki sujuu oikein hyvin.

Miruliini, onnittelut kaksosten sydänäänistä :heart: :heart: ! Harmi tuon hematooman kanssa. Mutta eiköhän sekin tajua lähteä tässä lähiaikoina - niin ainakin toivotaan.

Risto, sulle kans onnittelut sydänäänistä! On se vaan niin mahtavaa sellainen aina kuulla.

Oma (.) täällä voidaan oikein hyvin. Väsymys on kaikonnut, eikä huonoa oloakaan ole ollut enää aikoihin. Henkiseltä puolelta iso taakka putosi sydämeltä, kun viime viikolla sai sen veriseulonnan negatiivisen tuloksen. Vatsa on aika normaali aina aamuisin, mutta iltaisin melkoinen pallo, kun turvottaa. Jotkut housuista alkaa jo pikkuhiljaa kiristää (siis niistä löysimmistä mahdollisista).

Kati & Pablo (miehen keksimä uusi nimi asukille; Papu saanee siis väistyä) rv 13+0
 
huomenia,
Istuskelen neuvolan aulassa ja odotan ajan kulumista, olen sokerirasitus testissä, vielä tunti aikaa viimeiseen verikokeeseen. Hervoton nälkä kun ei ole saanut kun pullollisen ällöä juomaa.
NP ultra normaali, kaveri erittäin vilkas ja rakastaa voltteja, oli vaikeuksia kuulemma saada kuvaan np mittausta varten. vastasi täysin viikkoja 11+6 ja kyllä MIRU olin hypänny viikolla eteenpäin, olisin ollu lähdössä kovaa lappia kohti ajeleen jo nyt tulevana perjantaina juhannusta viettämään :LOL: Siis pääperämittä 52mm. Sydän ääniä ei muuten kuunneltu ollenkaan, niitä en vielä ole päässyt kuulemaan, seuraava neuvolakin on vasta heinäkuussa. Pitää nyhtää jotain neuvolatätiä hihasta jos niillä tässä tauko olis et olisko mahdollista päästä dopplerin ääreen.

hyviä vointeja,

tiltalitti 12+0 tänään
 
Hiljaiseloa olen vietellyt tässä.... Hieman pelottaa onko kaikki kunnossa...

Huomenna olisi rakenneultra ja siinä samassa lääkäri. Liikkeitä olen tuntenut vain toiselta ja sen takia pelottaakin että onko kaikki kunnossa.... Aiva yöunet menee...


KYSYMYS:

Onko muilla alkanut pahoinvointi uudelleen? Mistä se voisi johtua?

Minulla on viikon verran ollut sellaista, että aamulla/aamupäivällä jos syö, niin n. tunnin päästä alkaa kylmä hiki nousta ja huimaa ja oksettaa. Jos tässävaiheessa ei mene vessaan niin oksu lentää sitte ihan estoitta. Kaksi kertaa on mennyt taju, eli olen pyörtynyt vessaan. Neuvolaan olen ollut yhteyksissä: Vastaus: "no kyllä se normaalia on että raskaudessa huimaa ja oksettaa, hae saikkua päivystävältä jos tuntuu ettet töissä jaksa".

Hb on aika matala, 94, ja hematokriittikin on 0.22 ja siitä se alaraja on 0.36. Siitäkin vain sanottiin että on normaalia. Kysyi kyllä että syönkö rautaa, Ladyvitaplussaa ja Kräyterblutsaftia syön. käski ottaa vielä kolmannenkin raudan lisäksi!!! huhhuh... Sitten alkoi syyttelemään että mä en syö kunnolla. Ei auttanut vaikka kuinka selitin mitä oon syöny ja mitä en....

Anteeksi nyt tämä omanapaisuus, mieltä painaa niin kovasti kaikki, pelottaa aivan kauheasti.

Paino ei sinänsä ole noussut vielä yhtään. Iltapaino tosin on 5kg enemmän kuin aamupaino, että turvotusta ilmeisesti aikalailla on...


T: Ulpis ja T&T 20+2

 
Voi Ulpulummukku, olet siellä niin huolissasi, sehän on sitä äidin huolta.
Toivotaan, että kaikki on siellä asukeilla hyvin.
:heart: :heart:

Mulla on sitten näitten pahoinvointien päälle hypännyt vielä migreeni :(
Pääsen ylihuomenna hierojalle. Voi luoja miten vaikeaksi tää on meille tehty |O
 
Tiltalitti, kerrotko tuosta sokerirasitustestistä lisää. Mulle se tullaan kans jossain vaiheessa tekemään. Lapsettomuusklinikan lääkäri kehotti sen ottamaan varmuuden vuoksi, koska käytin metformineja hoidoissa. Onko muille sitä tehty?
 
Ulpikselle jaksamista... Hurjan matala HKR!! No kai se sitten on normaalia jos niin sanovat.. Kuulostaa vaan karulta kun miettii mitä ihmisillä yleensä on ja millä arvoilla aletaan tankata. :eek:

Nyt täytyy tarkistaa, että oliko se Ulpis vai Löllykkä kummalla oli se hirviö neuvolantätinä?? Jos Ulpis niin voi kärsä... Kaikkea sitä ihmisen pitääkin kestää!! Kyllä kai nyt kaikkia tuolla hb:llä huimaa mutta se, että oot kaks kertaa pyörtyny niin ei kuulosta kivalta. Toivottavasti vauvoilla on kaikki hyvin. Tuu sitten kertomaan rakenneultran kuulumiset!! :hug:

Ens kerralla vasta mitataan sf-mitta, viikkoja nyt 19+4 ja neuvolakortissahan se taulukko alkaa vasta rv20 kohdalta.

Sokerirasitus on tehty jo ekan kerran.. Mulla siis muunmuassa muutaman vuoden takaisia korkeita sokereita ja sen takia laittoi ekaan jo viikolla 12 ja toinen tulee sitten normaaliin aikaan rv26, vaikka ekassa ei ollut edes mitään pielessä. Painoindeksin (bmi27) vuoksi tulee tuo jälkimmäinen automaattisesti.

Siinä ollaan siis ravinnotta edellisestä illasta, aamulla mennään labraan, otetaan verensokeri, juodaan vähän colan makuista juomaa "kaljapullollinen" (siis se pullokin on sen värinen taas nykyään..), sitten istutaan tunti ja otetaan verikoe, sitten istutaan taas tunti ja otetaan verikoe ja siinä se.

Sen parin tunnin aikana ei saa kovasti liikkua vaan istuskella labran penkeillä. Lukemista siis mukaan..

Mulle on tehty näitä tasaisin väliajoin 10-vuotiaasta asti ja en pidä sitä pahana. Lapsena se määrä oli kamalan iso mutta nyt olis menny aamunälkäisenä kakskin pullollista!! :D
Kaikilla vaikuttaa tietysti erilailla mutta mulla se ikäänkuin kihahtaa päähän kun sokerit alkaa nousta ja sitten parin tunnin kohdalla on jo tosi väsy kun sokeri taas laskee.
Ei kukaan ole kyllä sanonut, että metujen vuoksi sitä otettais mutta olishan se aika luonnollista, että jos on pco ja sen myötä useimmilla insuliiniresistenssiä/pientä ylipainoa niin sen vuoksi oltais tavallaan jossain riskiryhmässä. Tiedä häntä.. Kunhan kotipuoskaroin.. ;)

( . ) Pienen pieni, haalean vaalea linea negra tekee tuloaan napaa kohti!! B)
Ja neiti liikkuu vähäsen silloin tällöin. Tai kai se liikkuu paljonkin mutta mä en vaan tunne niitä. :heart:
 
Ulpikselle lähetän myös jaksamista... Kuulostaa rankalta :eek: Kyllä se varmaan kaksosraskaudessa ottaa todella elimistön päälle, kaikki vaivat tulee tuplana. Ei mikään ihme jos sulla on tullut tuota pahoinvointiakin uudelleen, kun on noin alhaiset arvot. Kannattaa ottaa nyt kaikki mahdolliset raudat ja syödä paljon pinaattia ja persiljaa ja raudan imeytymisen tukena paljon c-vitamiinia sisältäviä hedelmiä ja muista juoda paljon ja ennenkaikkea lepäillä.
Tsemppiä huomiseen rakenneultraan! Toivotaan että pikkuisilla on kaikki hyvin :heart: :heart:

Mullakin on ollut nyt parina päivänä hiljaista liikkeiden tuntemisen suhteen, sunnuntaina oli kovaakin menoa. Mut kait se riippuu niin vauvan asennosta ja mihin potkut suuntautuu, et tunteeko niitä, istukkakin mulla on etuseinämässä vaimentamassa iskuja ja eihän sitä nyt joka päivä voi olla sellaista hillumista tuolla :) Kylhän sitä heti huolestuu, mut sit jos liiaksi huolestun niin otan tuon Angelsoundsin ja sillä sain tänäänkin nyt ekaa kertaa sydänäänet kuulumaan tosi hyvin, oikein kova hevosenlaukka ääni.

Raitapaitainen, mullakin on sellainen haalea linea negra napaa kohti menossa :)

Noista sf-mittauksista: Kohdun korkeus mitattiin viime kerralla rv 16+4 ja oli 10 cm

Onko muilla selkäongelmia? Mulla on nyt jo jos pitkään seisoo tai vaan muuten vaan kipeytyy selkäranka tosi helposti. Ja sitten tuolta häntäluusta tekee joskus kipeää, kai nääkin on jo ihan tavallisia vaivoja raskaudessa.
 

Yhteistyössä