Lapsettomuuspuolelta 2008 alkuvuodesta plussanneet

Aurinkoista sunnuntaiaamua kaikille,
Inarille tervetuloa ja paljon onnea :flower:

Siitä verenluovutuksesta, mä ihmettelin kans sitä kun hoitsu tokas et mene luovuttamaan verta, en sit enempää ajatellu. Tietenkään raskaana ollessa ei voi luovuttaa verta. Hyvä kun joku oli hereillä, tais olla raitis? kiitos.

Sahrami, Kivut laparoskopian jälkeen oli mullakin ihan kamalia, kummallakin kertaa ne kesti yli kuukauden, tiedä kuin kipeä olis ollu jos siihen olis vielä kiinnittymiskivut päälle, koita kestää ja soita apuja lääkäriltä.
Oli mulla jotain oikeen asiaakin kun poikkesin näille sivuille mut ajatus katos kun luin edellisiä viestejä :eek: , muutenkin tuntuu että muisti on alkanu katkeileen. Eilen hyppäsin autoon ja kun pääsin pihasta ulos unohdin et minne olin menossa. no kaartelin aikani kyläraitilla eikä se palannu mieleeni niin kaarsin takas kotiin ja sit välähti, olin lähtenyt hakemaan jäätelöä....uudestaan en kyl lähtenyt kylille, jädet jäi syömättä.

turpeana tulevaa odotellessa,
tiltalitti 9+5
 
Nami, mulla on ollu alusta asti ja on vieläkin juuri yöllä ja ihan illalla ja aamuyöllä alavatsasärkyä joka jäytää niin että melkein lääkettä pitäis ottaa. Olen kärvistellyt ilman. Välillä särky on tosi voimakasta, menkkamaista (mulla aina kovat menkkakivut) ja välillä kevyttä särkyä kohdun kohdalla ja alavatsalla.

Kiva Inari, että säkin täällä nyt! Jännä ensi viikko meillä! Voi kun kaikilla kaikki menisi hyvin!
 
Moikka taas ystäväiseni,
Mulla siis ollut todella rankka viikko. Ensin viime torstaina alkoi se vatsatauti ja vuoto ja kovat kivut ja sairaalaan tiputukseen.
Lauantaina pääsin kotiin ja kaikki ok. Maanantaina meninkin takaisin sisään sairaalaan kovan vuodon ja kipujen takia. Tiistaina ultrassa toinen Maukka olikin poissa. Sitä verta on tullut niin ettette edes voi ymmärtää. Kaikkee klimppii, klönttii ja hyytymää ja tuntunu että sitä lämmintä verta pulppuaa housuihin koko ajan.
Hoitajat yrittivät saada mua juttelemaan, että onhan siellä vielä toinen ja miltä susta tuntuu.
Ensimmäisenä on vain ollut mielessä oma terveys, että kunpa kivut ja vuoto ja heikko olo loppuisi. Yritin hoitajille kertoa, ettei minun tarvitse jutella aiheesta. Onhan minulla ollut kuusi, seitsemän vuotta aikaa käsitellä asiaa.
Sain verta hyydyttäviä ja vuoto hieman rauhoittui. Jouduin siis olemaan täysin makuuasennossa, vessassa sain käydä. Kaksois raskauksissa ja toisen keskenmenemisessä on vaarana, että vuoto vie toisenkin.
Keskiviikkona pääsin kotiin sillä ehdolla, että olisin ihan rauhassa ja makuuasennossa.
Oli aivan ihanaa päästä takaisin kotiin.
Perjantaina menin takaisin sairaalaan tarkastamaan tilanteen, että miten sen toisen kanssa, vieläkö se pieni sydän jaksaa sykkiä.
Ultrassa näkyi aivan enkelin näköinen olemus ja syke havaittavissa ja sitten... mikäs siellä vilahti. Maukka siis toinenkin Maukka, se olikin ollut piilossa.
Veri hyytymä oli tullut Maukkojen väliin jolloin maanantaina oli Maukka hieman siirtynyt ja oli piilossa.
No tämmöistä tänne, ei ole siis saanut rauhassa nauttia raskaudesta.
Ensi torstaina taas ultraan katsomaan tilanne.
Rukoiltu on niin paljon, mutta tärkeinpänä asiana on kuitenkin ollut minä itse.
Elämä on ihanaa kun vain olisi itse terve.
 
Marli,
kovia olet kokenut, mutta aivan ihanaa että maukat on kyydissä vielä molemmat! Aivan upeeta. Voin vain kuvitella mitä olette joutuneet käymään läpi, tunnemyrskyt, surut ym. Toivotaan nyt kaikkea hyvää, muista nyt vaan ottaa rauhassa ja makoilla luvan kanssa vielä kun saa rauhassa makoilla, kohta on vilkasta siellä kotona kun maukat käskyttää äityliä.
haleja.
 
Hienoa marli että maukat on jaksaneet pinnistellä mukana.On teillä ollut vaiherikas ja rankka aloitus raskaudelle.Omat kivut ja nipristelyt tuntuu hyvin pieniltä teidän oloon verrattuna.
Itse en ole osannut raskaudesta nauttia vielä pätkääkään ja siskolleni jo marmatinkin kaikki asiat pelkotilasta kipuihin ja kaikki siltä väliltä.Sisko onneksi ymmärtää kun on kokenut samoja asioita.Jospa tämä mieli rauhoittuu kun torstaina menen eka neuvolakäynnille.
risto 8+6
 
http://www.aijaa.com/v.php?i=2143293.jpg

Pitkästä aikaa ajattelin laittaa tuota masu kuvaa.. Siis rv 16+6 menossa. Kuvasta tosin ei todellista kokoa saa kunnolla tietää mutta sen voin sanoa että masu jo nyt sellainen kuin olisin tosissanikin pidemmällä kuin olen.

Pe oli taas nla ja painoa tullut 2-3kg lisää lähtöpainoon ja sykekin kuului. Tosin haamu niin kova mylläämään tuolla ettei millään olisi tahtonut paikallaan pysyä vaan kokoajan täytyi poukkoilla paikasta a paikkaan b.

Pissaa nyt seuraillaan kun joka kerta ollut proteiinit yhdellä plussalla. Mutta onneksi ei ole paineet koholla. Saa nähä miten käy. Aiemmissa raskauksissa ole mitään ongelmia tuon suhteen ollu. Toivotaan nyt ettei kehkeydy raskausmyrkytykseksi. Silloin tosin pitäis paineidenkin nousta korkeelle.

No, päivä kerrallaan eteenpäin mennään ja omaa vointia seuraillen.

Löllykkä ja haamu 16+6
 
Hui, onpa Marlilla ollut rankkaa! Muistahan ottaa rennosti, vaikkei sekään ole pidemmän päälle helppoa. Onneksi Maukat kuitenkin on sinnikkäästi pysyneet kyydissä! Raukoilla tulee vain olemaan aika rankka elämänalku kun joutuvat viettämään sen nurkassa häpeämässä :D

(.) Tein aamulla suuret suunnitelmat mitä kaikkea teen tänään pihalla ja sen jälkeen aioin vielä lähteä metsälenkille koiran kanssa. Sain ensimmäisen homman tehtyä ja maha tuli niin kipeäksi etten ole koko loppu päivänä pystynyt tekemään mitään. Alan olemaan aika kyllästynyt näihin jatkuviin kipuihin :'( Masentavaa ku ei voi elää normaalielämää. Ei sais valittaa kun vihdoin on onnellisesti raskaana mutta kun kohta kolmeen kuukauteen ei ole voinut elää normaalisti niin välillä on aikoja jolloin tuntuu ettei jaksa tätä.
 
Marli, voi hurja mikä viikko teillä on ollut!! Mistä vuodon arvellaan johtuvan onko toinen istukoista lähellä kohdunsuuta mahdollisesti? Onneksi Maukat voivat edelleen hyvin - on kyllä sitkeitä kavereita sulla matkassa, ihanaa :heart: :heart: Sinulle kovasti voimia, olet varmasti aivan loppu.
 
Reipasta viikonalkua kaikille,

Mahtava on masu löllykkä, tuntuu että itsellä se vois olla tuotakokoa kans noillaviikoilla, sen verran olen levinnyt jo nyt 9+6 viikolla. Kaverit tuossa on povaillu että tyttö tulee kun leviät joka suuntaan jo näin alussa. Kaveripiirissä ei muuten tyttövauvoja olekaan ollenkaan, kaikki tekee vain poikia ja niillä on terhakkaasti ollu masu nätisti eteenpäin niin ettei takaa ole erottanu et ne olis edes raskaana.
Tiiti, ei sinullakaan ole odotus ollut ruusuilla tanssimista, koita vaan urheasti jaksaa lepäillä, palkinto odottaa joulukuussa. Toivottavasti kohta alkaa helpottamaan ja pääset arkeen mukaan. Ota vain pienet tavoitteet päivälle, pikku lenkki koiran kanssa toisena päivänä kukkapenkin perkaus ja kolmantena vaikka pyörälenkki pieni.

Tiltalitti 9+6
 
Mukavaa maanantaita!

Kiitos tiltalitti kannustuksesta =) Juu ei tosiaan pitäis suunnitella kuin yksi askare päivälle.

Tänään maha on ollut aamusta asti kipeä. Soitin äitipolille ja pyysivät käymään siellä. Mitään syytä kivuille ei löytynyt. Saattavat johtua munasarjasta tai sitten ovat kohdun kasvuun liittyviä kipuja. Vauvalla oli kuitenkin kaikki hyvin eikä se kuulema tiedä minun kivuista mitään :heart:. Jäin nyt taas sairauslomalle. Harmittaa! Olisin niin jos halunnut palata normaalien ihmisten rytmiin. Mutta tärkeintä on kuitenkin oma terveys ja jaksaminen. Kova työ on tehty että on tähän asti päästy ja jos tarve vaatii niin sitten maataan vaikka seuraavat puoli vuotta :)

Tiiti 13+0
 
Varhaisultra Felicitaksessa: Syke löytyi ja alkio 5,5 mm. Tänään 7+1.

Alkio vastasi viikkoja 6+2, se huolettaa. Onko kellään mitattu 7+0 tai 7+1 pää-perä-mitta.
Mielelläni kuulisin jos näin pienestä on mitään jatkunut?????
:'(
 
Meillä pää-perämitta 7+0 oli 7,1mm, vastasi 6+4, joka pitää paikkansa hedelmöityksen kanssa.

Huomenna olisi ensimmäinen neuvola, eipä tänne sen ihmeempiä kuulu. Pahoinvointi vaivaa ja viime sunnuntaina iski migreeni. Tähän asti olin selvinnyt ilman särkylääkkeitä raskauden aikana. Selvisi syy joka öiseen heräilyynkin, vessassa käynti antoi kunnon yöunet. Rakko siis on valvottanut..

Maria 9+4
 
Huomenia,
SaanaS, mulla oli 7+1 viikolla mittaa 11mm. ja nyt 9+3 mitta oli 23,1mm ja vastasi viikkoja 9+0

katsotaan nyt kuinka kyytiläinen jaksaa kasvaa seuraavaan ultraa joss atehdään myös np mittaus, 9.6, on vähän liian pitkä aika olla näkemättä kaveria kun ei ole mitään oireita, väsymyskin on loppunut.

Tsemiä kaikille odottajille, oireellisille ja oireettomille

tiltalitti 10+1
 
Meilläkin mitattiin 7+0 7,4mm ja kuulemma oli sellainen tulos kuin pitikin.

Meillä on huomenna myös eka neuvola,mielenkiinnolla odotan mitä tuleman pitää.

Miutakin vaivaa kun ei ole mitään oireita.Heti on huoli miten "tyyppi" mahassa jakselee.Väsymys loppu miultakin ja ei tunnu tosiaan missään.En tiedä onko se hyvä vai huono asia.Jos voisi vaikka joka aamu pahoin,niin tietäisi että raskaus on ja jatkuu.(on sitä vissiin hullu kun tuollasia toivoo :LOL: )
 
Heippa!

Mulla ei ole mitään muistikuvia noista mitoista.. :|

Täällä tuli jo epätoivo kun ei taas tunnu mitään liikkeitä eikä ole mitään oireita. Jotenkin en vaan pystyny järkevästi ajattelemaan, että kaikki on hyvin. Yö meni valvoessa ja päivällä sitten itketti jo ja tuntui, että epätoivon tunne on kuin lumivyöry: Lisääntyy vaan.
Soitin sitten neuvolaan ja terkka pyysi käymään. Kuunneltiin sydänäänet ja taas helpotti. :)
Terkka ehdotti, että kannattais mennä juttelemaan psykologin kanssa.. En tiä.. Onko mulla korvien välissä vika kun on kaks kertaa tullut näiden melkein 18 viikon aikana mieleen, että kaikki ei ole hyvin? En kai nyt ainut ole..? :ashamed:

Siis ymmärrän kyllä sen, että osa tästä epäuskosta ja epätoivosta kumpuaa lapsettomuustaustasta. Hyvä kun edes vielä käsittää, että on raskaana ja samaan aikaan miettii, että miksi mä saisin pitää tämän lapsen kun en saanut pitää sitä toistakaan? Mistä tiedän onko tällä lapsella kaikki hyvin kun en tiennyt sen toisenkaan menehtymisestä? Miksi mulla olisi näin hyvä tuuri kun PeePeelläkään ei ollut..?

No, siellä se vauveli tykytteli. Taisi nukkua kun syke oli 140 molemmin puolin. :heart: :heart:

Mutta siis.. tämä epätoivo tuli vasta viime yönä ja siihen asti oon ollu taas oma itseni.. ostellu kaikkea.. Pinnasänky on ääriään myöten täynnä tavaraa!!! Vaatteita on enemmän kuin laki sallii!! :D

Tänään oli se karies-tutkimus. Oli kamalaa mennä ihmisten ilmoille aamulla kun ei saanut pestä hampaita!! Ihan kuin ois menny yöpaidassa..
Kävin aamusta labrassa myös kilpirauhaskokeessa ja ekg:ssä. Ne oli määrätty äitiyspolin käyntiä varten.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille! Älkää eksykö huutonettiin, se voi käydä kalliiksi.. :saint:
 
Olen täällä nauttinut raskaudesta taas vähän varmemmin mielin ja järjestellyt vauvanvaatteita. :heart:
Tosi isoja kokoeroja on vaatteiden kesken. Eräskin 56cm body monta senttiä joka suuntaan isompi kuin 62senttinen! :eek:
Yritin sitten kokonumerojen ja vertailun avulla jakaa vaatteet kolmeen laatikkoon: 44-60cm, 62-68cm ja yli 70cm. Lisäksi tuli kaksi laatikollista välipukuja, haalareita ja muita ulkovaatteita sekä pussi missä oli kaikki sukat, tossut ja myssyt. Kenkiäkin löytyisi ja jotain mitä olen tilannut/huutanut niin on vielä tulematta. Ja enhän mä ole edes vielä käynyt vauvanvaateostoksilla!!

Pinnasänky tosiaan natisee kohta liitoksistaan tuon tavaramäärän alla mutta onneksi siinä on laskettava pohja niin voin vaivihkaa laskea sitä aina alemmas tavaramäärän lisääntyessä ja mies ei huomaa mitään.. ;) :whistle:

Mä varmaan järjestän noi vaatteet vielä kymmeneen kertaan ennen kuin laskettu aika on edes käsillä!! :LOL:

Ai niin.. Laitoin profiiliin uuden "tikun".
 
Huomenta!

Raitis, kuulostaa ihanalta. Voit kohta perustaa meille muille sellaisen nettikaupan, niin ei omat varastot pullistele liitoksistaan. Ja me muut, jotka ei vielä virallisesti uskalleta ostaa vauvantarpeita, voidaan huolettomasti tilailla niitä sulta - eihän se ole varsinaista ostamista??
Saa nähdä, kuinka täällä käy sitten, kun "virallisesti" alan ostelemaan. Vielä en vaan jotenkaan pysty. Olen satsannut mammishousuihin, eilen löysin (mieheni muuten ihmettelee tuota mun löytämistaitoani, kun kuulemma muut menevät ostamaan, niin minä löytämään :LOL: ) parit tosi kivat housut kesää varten, toiset niistä uutuuttaan kiiltävinä jalassa. YStäväni, joka oli mukana kierroksella totesi, että hänkin alkaa käyttämään mammahousuja, ovat peruspömppövatsaiselle huomattavasti mukavammat päällä eikä tarvitse huolehtia kumarrellessa näkyykö pikkuhousut.

Tiltaltti, täällä ihan samojen juttujen äärellä (ja Raitishan myös olit). Eli taas on joutunut pohtimaan, onko kaverit enää kunnossa, kun oma olo on loistava ja ruokahalu on pienentynyt. Mailailin terveydenhoitajan kanssa aiheesta ja vakuutteli, että alkuraskauden oireet alkaa mulla jo jäädäkin taakse, mutta toivotti toki tervetulleeksi koska vain kuuntelemaan sydänääniä. Niin ja Tiltaltti, myös meillä seuraava ultra siis tuolloin 9.6, mihin tuntuu olevan ikuisuus... :headwall:

Mitä kuuluu Annulille??

Saana, uskotaan, että pikkuisesi on omaan tahtiin kasvavaa ja spurttailee kiinni kasvukäyriin vähän myöhemmin. Kaipa lääkäri olisi sanonut, jos mahdollisuudet olisivat huonot? Kasvuintoa sinne lähettelen kovasti!

Aurinkoista kesäpäivää kaikille :wave:
 
Saana, voisinpa jotenkin hälventää huoliasi. :hug: Meillä varhaisultra edessä vasta ensi viikon lopulla, joten noista mitoista en vielä juuri ymmärrä. Mutta keskitä nyt energiasi tuohon 60% mahdollisuuteen. Täältä lähtee voimasäteitä sinne päin **** ** * *** :whistle: ...noin!

Raitis, ihana lukea sun vauvavalmistelujuttuja! Iloista ja positiivisen hullua meininkiä - toivottavasti tuollainen tarttuu muihinkin! (Jos tarttuu ihan shoppailuun asti, niin taitaa kaupat myydä jo ei-oota siihen mennessä, kun minä pääsen samaan vaiheeseen. :LOL: Mutta vähintään asenteena tarttukoon! Ja Mirun ehdottama Raita-market ei ole ollenkaan huono ajatus. ;) )

Miru, onko vinkkejä mistä mammahousuja parhaiten 'löytää' sitten, kun niitä alkaa tarvita? :D Saas nähdä, miten tässä alkaa ollenkaan paisua, kun äidilleni tuli minua odottaessaan painoa vain +6kg synnytykseen mennessä eli pullataikinaefektiä ei geeneissä taida olla. (Ainakin näin tarina kertoo.)

Tosiaan, mitä Annulille kuuluu?
Tsemppiä ja kevätmieltä kaikille!! B)

T. Sahranami, malttamaton 5+2
 
Saana, ymmärrän että huoli on varmasti kova :hug: Mutta todennäköisyys raskauden jatkumiselle on kuitenkin paljon suurempi - uskotaan siihen. Meilläkin alkuraskauden ultrassa alkio oli hiukan viikkoja pienempi, mutta seuraavissa ultrissa oli ottanut kasvussa "viikot" kiinni. Meillä lääkäri myös sanoi, että alkuvaiheessa on todella hankalaa saada ihan tarkkoja mittoja vaikka kuinka osaavia ovatkin, kun alkio on vielä niin pieni. Milloin teillä on seuraava ultra?

(.) Pieni myllertää ja muksii kovasti, tunnen liikkeitä jo kädelläkin ja mieskin on pari kertaa onnistunut tuntemaan :) Viikon päästä olis vihdoin rakenneultra, nyt on taas aika madellut...

geri 19+3
 
Heippa :wave: Kiva kuulla, että kaikilla tuntuu menevän melko hyvin! Saana pidetään nyt kaikki peukut pystyssä että kaikki loistavasti seuraavassa ultrassa! Mitat on tosiaan minullakin vaihdelleet kovasti, milloin vastaa päivää pienempää milloin paria suurempaa. Taitaa olla mahdotonta saada otettua täysin paikkaansa pitävästi.

Np-ultrassa (vai nt, mikäs se nyt onkaan) oltiin tänään Naistenklinikalla, ja kaikki oli kunnossa sen perusteella. Niskaturvotusta oli 0,6mm, mikä on käsittääkseni hyvä lukema. Nenäluu näkyi myös. Siellä pikkuinen liikuskeli, ei tosin kätilön haluamaan suuntaan... Minun piti lopulta hyppiä muutamaan otteeseen tasajalkaa, jotta hän suostui kääntymään asentoon, jossa pystyttiin ottamaan mittoja. :D Miehen mukaan olin hauska näky pomppiessani pelkässä paidassa tutkimushuoneessa. :LOL:
Oon ollut huolissani kohdunnipukasta, joka on välillä tuntunut pehmeältä, mutta siltäkin osin ymmärsin kaiken olevan kunnossa. Tuosta huolesta en kyllä meinaa päästä, pitäisi oikeasti tajuta olla sörkkimättä alapäätä turhan tähden. Siitä on vaan tullut niin tapa. :headwall:
Me nyt muuten mentiin seulontaverikokeeseen, kätilön mukaan nt-mitasta ei ole hyötyä ilman sitä, mitä en ole ennen kuullutkaan. Suorastaan pakotti meidät sinne, vaikka yritin sanoa etten haluaisi. Mies taas sitten halusi, noh se on nyt sitten otettu.

Raitis, sinullahan alkaa tosissaan olla melkoinen varasto kotosalla. :D Minä lukeudun niihin, jotka eivät kykene ostamaan vielä yhtikäs mitään. Luulen kyllä anoppini alkavan piakkoin hoitamaan tehtävää minun puolestani, vaikka olen häntä kieltänyt riehaantumasta. Ristiäismekon kankaan hän on kutonut meille kauan aikaa sitten, ei kyllä heti tunnustanut tätä tehneensä ;)

Täälläkin päin alkaa pahoinvointi hellittää huomattavasti aiempaan nähden. Töissä olen ollut tämän viikon, vaikka suoraan sanoen en saa juuri mitään aikaseksi. Yöt nukun huonosti juosten vessassa, ja mun sääriä pakottaa inhottavasti. Tyynyn laittaminen jalkojen alle saattaa vähän helpottaa. Jospa tuo jatkuva pissiminenkin helpottaisi antibioottien myötä, selkeää tulehdusta ei löytynyt, mutta jotain ylimääräistä siellä oli, joten lääkäri halusi mun syövän kuurin. Silti vaikka tämä elo on ollut nyt melko vaivaista, ei ole vaikeuksia kestää sitä tämän kaiken takia. :heart: Pahantuulinen olen kyllä usein, mutta sehän kuuluu asiaan jossain määrin,eikös? ;)

Oikein aurinkoista päivää teille kaikille!!
 
Hei taas kaikille, tulin taas ilmoittautumaan ja kertomaan kuulumiset.
Itselläni oli tänään ultra ja siellä oli Maukoilla kaikki hyvin, vahvat sykkeet
Neljän viikon päästä on sitten se niskapoimu ultra ja nyt ei auta muu kuin toivoa, että molemmilla super-Maukoilla olisi kaikki silloin hyvin.

Mä olen niin poikki tähän stressaamiseen ja huoleen, enkä voi ymmärtää monen sanoneen raskauden olleen heidän parasta aikaansa. Kohdallani on ollut valitettavasti aivan toisin.
Pahoinvointi ja kivut. Kivut on hellittänyt , mutta pahoinvointi ja ällötys on vallitsevaa.
Kävin tosiaan siellä ultrassa tänään ja kysyin virtsaputken särystä, olin tietenkin aivan varma että kai tässä nyt sitten on jostain vakavammasta kyse.
Lääkäri sanoi kuitenkin kohdun kasvavan nyt sellaista vauhtia, että vaikuttaa moneen asiaan. No huh. Mistä tässä nyt voi kaikkea tietää, kun on kuitenkin lukenut zumenonin mahdollisista sivuoiresta taikka haitoista.
Nyt tarvis heittää turhat vainoharhat nurkkaan taikka paremminkin suoraan ikkunasta ulos ja nauttia elämästä.
Olenkin nyt maannut kaksi ja puoli viikkoa ja on aivan ihanaa päästä maanantaina takaisin töihin.

Terveisin Marli ja Maukat
Poista viestiMuokkaaLainaaIlmoita asiaton viesti
 

Yhteistyössä