Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

Diodium mäkään en ota äitiyspakkausta, ei otettu viimeksi vaan kanavoitiin kelalta saatu raha turvakaukaloon. Meillä on Teutonian kolmipyöräiset vaunut ja kolmella kaverilla teutonian funit. Ollan kaikki oltu tosi tyytäisiä kyseiseen merkkiin ja laatuun. :) Itse tilasin vaunut babyonlineshop.de:tä, vaunut tuli muutamassa viikossa ja säästettiin siinä muutama satanen. :)

Sebu ja Diodium, helpotti kuulla että liikkeitä voi tulla myöhemminkin.. ja kyllähän mä tiesin ettei kaikilla tuu samaan aikaan, mutta alkoi masentaa kun kaikki kysyy kokoajan "tunnetko jo liikkeet"...tuli jotenkin paineita. Nyt eilen tuntui illalla taas muutaman kerran jotain pientä, mutta tuntemukset on niin heikkoja ettei voi olla ihan varma mitä ne on.

Mä en oo vielä ostanut mitään vauvalle, mutta vaunut ollaan päätetty ja ostetaan nyt melko varmasti Teutonian Mistralit.. Varmaan joskus rakenneultran jälkeen tilataan vaunut. Vaatteita en oo myöskään ostanut, varmaan vasta sitten kesällä ostelen niitä. Ja äitiyspakkaus ollaan kyllä ottamassa.

Mammavaatteita ajattelin kans mennä kattelee mahd. pian, tuntuu että vaatekaapissa ei oo mitään kivaa!

fifiris 17+3

Mä tunsin kunnolla liikkeet n. rv 17 ja silloinkin vielä joskus .. ehkä viikolla 19 alkoi sellainen meno mahassa , ettei voinut enään erehtyä :) Ja mun vaavi on viihtynyt koko aika tuolla ihan alhaalla ja liikkeetkin oli vielä viimeviikon lopulla ihan pikinirajan tuntumassa ja nyt alkanut myllertämään koko masussa ja liikkuu ihan miten vain :D Nyt siis rv 20+3

neitim

Murske, huh mikä kauppamatka!

Pikkuvadelmalle jaksuja supistuksien kanssa.

sebu: Mä oon kärsinyt ennen raskautta migreenistä, pahimmillaan 6 pv putkeen. Sain apua akupunktiosta. Nyt raskausaikana on kyllä ollut päänsärkyä, mutta ei migreeniä lainkaan. En ole selvittänyt saisiko akupunktiolla hoitaa migreeniä raskuaden aikana. Toivon sulle helpotusta, on tosi ikävä vaiva :hug:

Diodium: Muakin pelottais varmaan tuollainen istukka-asia. Jännitin, kun mulla oli kanssa vielä np-ultrassa istukka kohdunkanavan päällä, mutta rakenneultraan mennessä se oli siirtynyt. Hyvä kuitenkin, että tilannetta tarkkaillaan normaalia enemmän. Toivottavasti painajaiset jäis pois!

Mä oon ollut täällä muuttopakkaamisen ja remontin keskellä pari päivää. Rasitin sitten eilen itseäni ihan liikaa ja nukkumaan mennessä luulin, että oon tulossa vatsatautiin. Olin ihan varma että oksu tulee - ei tullu. No, tänään olen saanut kokea parit supistuksetkin (aiemmin ei oo ollu tällaisia) ja muutenkin olen ollut ihan poikki. Eli rasituksesta tais kaikki nuo johtua. Plus Hoopi ei tänään päivällä liikkunut yhtään. Onneksi nyt illalla on vilkastunut elämä tuolla masussa :) Huomenna on tiedossa myös neuvolalääkäri.

Onko muilla ollut rytmihäiriöitä? Mulla on nyt 2 viikon aikana ollut muutamia kertoja, hieman on helpottanut kun aloin syödä joka päivä magnesiumia. Täytyy puhua niistä huomenna lääkärille.

Liikkeistä: Mä taisin alkaa tuntea jotain satunnaista viikon 17 maissa, mutta päivittäin vasta siinä rv 20 tietämissä. Välillä on päiviä, että tuntuu tosi vähän liikkeitä, luulen että kaveri on silloin enemmän selkään päin. Viime aikoina olen saanut potkuja suoraan virtsarakkoon, ei ole muuten hauskaa se :kieh:

Vaunuista ja ostoksista: Me hankittiin Teutonia Lambdat, etupyörät ovat kääntyvät. Vaatteitakin on tullut ostettua suht paljon ja otamme vielä äitiyspakkauksenkin. Saa nähdä olenko ostellut jo liikaa :D Myös kestovaippoja olen jo saanut ja ostellut valmiiksi.

Mä lähden nyt lepäämään, muistakaa muutkin levätä kunnolla :heart:

verve + hoopi 24+6

Heippatihei :D

Täällä edelleen sinnitellään huonon olon kourissa. Noh, ehkä vähän helpottanut, mutta ei lähellekkään normaalia hyvää oloa.

Sitä ajattelin tulla kyselemään, että mitäköhän mahtaa olla sellaiset aaltomaiset "pistelyt" vatsassa? Tuntuu todella ilkeältä, mutta menee ihan hetkessä ohi. Yöllä heräsin tähän pari kertaa ja eilen illalla oli ensimmäistä kertaa tällainen oire.. eihän se kuitenkaan supistus voi olla?!? Tiedä sitten kun en ole koskaan tällaista kokenut..

Itse olen hommannut vauvalle jo lähestulkoon kaiken "suuremman sälän". Eli vaunut on, turvakaukalo on, pinnasänky ja kehto, hoitopöytä.. mitäs vielä:) Vaatteita en ole vielä ostanut yhtään mutta niitä nyt kerkiää. Nämä edelliset sain ostettua ystävältä todella halvalla joten piti käyttää tilaisuutta hyväksi:) Vielä kun ovat kaikki minun makuuni!

Sun 18+2

fifiris liikkeistä, muistan tunteneeni ekat kuplinnat joskus 14viikolla. Pikkuhiljaa ne on vahventuneet, mutta vielä nytkään ne ei musta tunnu oikein miltään. Tai siis tuntuuhan se kun se tuolla liikkuu, mutta jotenkin muistelisin esikosta että se liike oli jo tässä kohtaa tosi hurjaa.. Mua on tää kauheesti huolettanut ja rakenneultrassa kätilö vaan meinas, että taidan odottaa jotain elämää suurempaa niin siihen verrattuna nää liikkeet ei tunnu miltään. Voihan se olla niin.. mulla ei myöskään ole istukka tiellä tms.

Niistä rytmihäiriöstä, kuka niistä nyt puhukaan, minkälaisia ne on? Mulle on tullu sellasia kohtauksia että sydän tykyttää ihan hulluna ja tuntuu melkein korvissa saakka ja päässä heittää. Oon kyllä ajatellu että jos ne vaan liittyy tohon huimaukseen/pyörrytykseen.

Pikkuvadelma 22+6

Tervehdys :flower:

Diodium varmasti tuo paljon ylimääräistä huolta ja pelkoa raskauteen tuo istukka-asia. Koita sinnitellä! Onneksi tosiaan Suomessa on hyvä hoito ja olet erityisseurannassa.

Liikkeistä, mä tunsin KUNNOLLA varmaan siinä rv 20 tienoilla liikeet. Sitä ennen oli sellaisia hentoja ja vähän epäilytti onko ne vauvan vai suolen vai minkä liikkeitä. =)
Nyt poika möyrii jo ihan kunnolla ja monotukset näkee jo vatsanahassakin jos kattelee
:D

Murske sullahan on pitkä kauppamatka, huhhuh!! :eek:

Rytmihäiriöistä, mulla oli viime viikonloppuna töiden jälkeen kauppajonossa sellainen "tykytyskohtaus". Tuntui tosi inhottavalle ja aattelin, että pitää päästä istumaan. Nyt mulla on kunnon flunssa, joten voihan se olla, että johtui siitäkin? Saikulla jokatapauksessa olen nyt flunssan takia. :snotty: :snotty:

Vauvan tarvikkeista ja vaatteista. Olen ostellut joitain vaatteita ja sänky on ostettu. Vaatteita ja ilmeisesti muutakin sälää saadaan lisää parilta tutulta ja joitain varmaan tulee ostettuakin vielä. Hoitopöytä on hankinnassa ja sopivaa ei oikein meinaa löytyä... Äitiyspakkaus otetaan. Jokohan ne jakaa sitä uutta vai vieläköhän on vm.2009 jaossa? Eipä tuolla väliä, kunhan olen utelias! ;)

Vaunuista, niitä olisi tarkoitus mennä viikonloppuna ainakin katselemaan ja testailemaan. Mies haluaisi ehdottomasti nelipyöräiset vaunut ja mä olen kattellut noita kolmipyöräisiäkin, mutta saas nähdä mihin kompromissiin päädytään... Pitäisi olla sellaiset, että pääsen hyvin busseilla matkaamaan vauvan kanssa. Toisaalta myös hyvät erilaisissa maastoissa. Liikun kuitenkin bussilla ja kävellen enimmäkseen.

Olen huomannut nyt työpäivän jälkeen, että saattaa supistella ja muutaman kerran on supistanut töissäkin. :( Kivuttomia ovat olleet, mutta epämiellyttäviä kumminkin.

Mukavaa päivän jatkoa! :wave: (jatkan niistämistä...)

Astrid 21+4

Murske, tuosta kauppamatkasta jäi kiinnostamaan.. missä maassa asuitkaan?? Ehkä sanoitkin jo, mutta en muista. Aika hurja matka!! Mites sairaala, onko yhtä kaukana?

Ihanaa että monilla on liikkeet alkanut kunnolla tuntuu vasta myöhemmin! :heart: Kyllä ne varmasti mullakin kohta puoleen vahvistuu.

Rytmihäiriöistä, en oo tuntenut varsinaisia rytmihäiriöitä, mutta toisinaan sydän tuntuu pamppailevan ihan levossakin. Istun sohvalla ja tunnen selvästi kuinka syke on kova, vaikka en ole rasittunut. Samaa oli ihan alkuraskaudessa, aika epämielyttävä tunne.

Laskeskelin että kolme kuukautta kesälomaan ja siitä suoraan äippälomalle, ei paha!! :saint:

fifiris 17+4

Heippa vaan! :wave:

Kylläpä tosiaan on matkaa kauppaan murske!

Ja eiköhän kaikki kuitenkin suju hyvin diodium. Tosiaan kun seuraavat tilannetta tarkasti niin saat varmasti kaiken tarvittavan avun, jos jotain tapahtuisi.

Liikkeistä kun oli puhetta, niin mulla on istukka edessä, joten vaimentaa liikkeitä. Kuitenkin tunsin ekat liikkeet rv 18+. Eli sillä viikolla voimistuivat, että tajusin että liikkeitä ovat. :)
Kuitenkin selväksi liikehdintä muuttui rv 20+ ja nyt pikku-ukko monottaa jo ihan kunnolla vuorokauden ajasta huolimatta. Onneks kuitenkin yöt on olleet rauhallisia.

Hankintoja en ole vielä tehnyt. Kylläkin katsellut kaikenlaista kivaa pojulle. Mies joutuukin olemaan maksumiehenä. Itse kun olen ollut töissä säännöllisen epäsäännöllisesti, niin rahatilanne ei ole paras mahdollinen. Siis teen sijaisuuksia ja välillä olen sitten kotosalla. Ollaan miehen kanssa meinattu hankintoja tehdä pikkuhiljaa, mut ensin mennään viikoksi Saariselälle vk 16.

Itsel tarvii kans vähän vielä katsella jotain kivoja vaatteita ja varmaan pari masutuubia. On niin käteviä omien paitojen kanssa, kun muuten olisivat liian lyhyitä. Ja niitä tuubei voi sit käyttää raskauden jälkeenkin. Kyllä varmaan muutaman imetyspaidan ja ohuet pellavahousut tulee ostettua kesäksi. Mut ei tosiaan viitsi kauheasti niitä hamstrata, kun ei sitten enää raskauden jälkeen niillä ole käyttöä. Ja tietysti hyvät tukisukkikset sitä lapin reissua ajatellen. Meinaan tollaiset 16h autossa voi hieman olla tuskaa. :D

Minä nyt sitten vielä varasin sen 4d-ultran. Kuulin tutulta, että Kaarinassa maksaa vain 150 euroa. Alkoi niin kovasti tehdä mieli nähdä kunnol miltä pikkuinen näyttää, kun rakenneultra oli niin epäselvä. Ja sitten kun miettii miten monta sataa meni hoitoihin ilman mitään tehoa, niin tämä on halpa kuitenkin ja saa kivan muiston. Voihan olla, että tämä raskaus on minun ainoa. Tietenkään ei sitä koskaan tiedä.

Aurinkoista keskiviikko päivää kaikille!! Miukula ja pikku-ukko 23+2

Fifiris, asun Emiraateissa. Ja joo, sairaalaan on ihan yhtä pitkä matka, 350 km suuntaansa :( Eli neuvolakäynteihin saa varata aina kokonaisen päivän-pari.. Tai eihän täällä ole neuvoloita, vaan ihan sairaalan/klinikoiden gyneillä käydään. Me siis käydään Dubaissa, ite asutaan aavikolla lähellä saudeja. Ihan tyytyväinen olen ollut hoitoon tähän mennessä!

astrid: kerro mullekin mitä siitä neuvolassa sanotaan.. ite puhuin kans neuvolantädille, mutta se oli sitä mieltä että se on hormonin aiheuttamaa. En tiedä si, ei se oikein ollut kiinnostunut. Olen itseäni pitänyt silmällä noiden kohtausten suhteen ja selkeästi tulee sellasia että sydän tykyttää ja huimaa ja sitten saan ihan pelkkiä huimauskohtauksia. Nämä "pelkät" huimaukset laitan kyllä mun perussairauden piikkiin, liekö noi tykytysjutut tulee sitten raskaudesta.

Meilläkin olis sitten 4d ens viikon keskiviikkona..jännä nähdä, että vieläkö on poika tulossa
:D

Heti kun muistan niin pakko udella sebulta, onko Teutonia Funien omistajat pärjänneet tänä talvena hyvin vaunujensa kanssa? Meinaan, kun etupyörät on pienemmät ja lunta on ollut hurjasti? Mä edelleen himoitsen niitä kääntyviä etupyöriä mutta osa on niin kauheen skeptisiä niiden suhteen, etten tiiä mitä ajatella :D

Mä aion ottaa kyllä äitiyspakkauksen, vaikka vauvanvaatteita on liiankin kanssa :ashamed: Mut se on ihan kuin toinen joulu tulis, kun sen paketin saa :D 2010 ä-paketti julkistetaan ilmeisesti siellä Lapsimessuilla joskus huhtikuun lopulla, ainakin perinteisesti näin on ollut. 2009 pakettia jaetaan niin kauan, kun varastossa sitä riittää ja sit vasta uutta. Että me voidaan saada periaatteessa kumpi vaan. Mua harmitti, kun esikoisen kanssa (la 27.5.06) sain sen 2005 paketin :D

Tarvikkeista: Meiltä puuttuu pinnasänky, hoitotaso ja ne vaunut. Brion turvakaukalo on Vauva-lehden tilaajalahjana tulossa toivottavasti vielä ennen vauvaa :)

Hauskaa, kun vauvalla on nyt selkeesti alkanut erottua hänen vuorokausirytminsä. Yleensä potkut ja pyörimiset tuntuu tiettyihin aikoihin päivästä (myöskin illalla klo 23 jälkeen :headwall: ) ja sit on ne tietyt hetket päivästä, kun kaveri on selkeesti siestalla :D

Kiva oli lukea teidän kuulumisia, itte en ehdi nykysin tänne kirjoittelemaan, kun nuo opinnot vie kaiken ajan ja tarmon. Huhtikuussa pitää vielä suorittaa työjakso, vähän jänskättää mennä pitkästä aikaa hoitotyöhommiin, toivottavasti supistelut ei kovin ylly vielä sinä aikana (rv:t 24-27 oon siellä ). No eiköhän tuon 4 vkoa sinnittele :)

Kristiina ja salli rv 22+2

Sarma
Ihan kiva kuulla, että liikkeet voi tuntua myöhemminki.. Tänään aamulla töissä tuntu kaks kertaa peräkkäin sellanen"tönäisy" ja just ku havahduin siihen ja odotin lisää, niin ei mitään, eikä enää senkään jälkeen.. Mä varmaan taas kuvittelin..

Tänään alko jännittää ihan hirveästi se rakenneultra kun soitin ä-polille ja kysyin pystyiskö mun aikaa vaihtamaan. Aattelin et se aika varmaan vaan menee pidemmälle huhtikuulle, mutta kätilö sanoikin, että se mun edellinen aika oli niin myöhään, ettei hän enää voi laittaa sitä myöhäisemmäksi (rv22) ja tarjosi aikaa tästä viikon päähän ja otin sitten sen.. On vaan jännittäny ihan hirveesti koko päivä sen puhelun jälkeen..

Tuli kyllä toisaalta sen puhelun jälkeen tosi surullinen mieli kun se kätilö sanoi, että tämäkin aika on vapautunut jonkun toisen epäonnen vuoksi.. :(

Sunflower, mulla tuntuu välillä kans sellaista terävää pistelyä alavatsassa. Kipu ei ole mikään hirmuisen kova, mutta ihan selkeä kipu/ikävä tunne kuitenkin. Se ei kyllä mielestäni ole supistus, koska ei tunnu puristavalta tms, vaan enemmin hetkellistä pistelyä. Jonain päivinä sitä ei tule ja joskus muutaman kerran päivässä..

Varasin gynen maanantaillle, pakko tarkistaa onko kaikki kunnossa ennen matkaa. Ja nyt varsinkin kun on noita kipuja ollut, niin saanmpa mielenrauhaa, toivottavasti.

Murske, on kyllä hurja matka, ja voin uskoa että vaatii paljon suunnittelua!

fifiris 17+5

Käytiin tänään esikon kanssa katselemassa vaunuja ja kaukaloa. Ihastuin ihan kamalasti Basson nimisiin vaunuihin. Sitten varmaan ostetaan gracon turvakaukalo telakan kanssa ja siihen sopivat matkarattaat. Pinnis tulee sukulaisista, kun esikon vanha olikin jossain pintahomeessa tuolla varastossa :headwall: ja hoitopöytä on sitten esikolta oleva. Se on ollut muunnettuna lipastoksi, joten se on onneksi säilynyt.

Vaatteita tarvis varmaan ruveta hamstraa, jos ens viikon 4d antaa vielä poikavahvistuksen. Otetaan äippäpakkaus.

Onnea ultraajille ja muillekin!!!
Kävin tänään (rv18) ultrassa yksityisellä ihan huvikseni :)
Kätilö jolla 30 vuotta kokemusta oli todella ihana ja kertoi pienestä kaikkea mahdollista koko ajan ultran edetessä ja mitä milläkin on merkitystä. Kaikki oli hänen mukaansa 100 % ok ja oikein terhakka kaveri ja sanoi että veikkaa 80 %:n varmuudella lapsen olevan tyttö.
Eli semmoista meillä, ja oikea rakenneultra on sitten 13.4. joten sinne mielenkiinnolla, jos saatas lisävarmistusta tuohon sukupuoleenkin. Mieheni ei päässyt mukaan, joten siskoni oli kanssani ja on se kiva kun on joku tosi läheinen jakamassa tuon tilanteen.

Mulla ei ole muuta todistetta raskaudesta enää olemassa kuin kasvava maha, joka sekään ei ole mikään iso! Joten olen saanut nauttia kevätilmasta reilusti koiran kanssa ulkoillen.

Murske on sulla kyllä todella nuo välimatkat aika hurjia!!
Ihan ei extempore tehdäkään shoppailureissuja :)

Liikkeitä en ole osannut hahmottaa vielä ja kätilö sanoikin että kun istukka on tuossa edessä ja ylhäällä niin se vaikuttaa asiaan.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!
Ihana kun täällä mennään suht samassa matkassa kaikki ja seurata ja ootella toisten kuulumisia ja tuntemuksia!!! :wave:

neitim:lle ja mandelle onnittelut tyttölupauksista. :heart: :heart: - ja tietenkin parasta on se, että kaikki on pienoisilla hyvin!

(.) rakenneultrassa kaikki hyvin. huh huh - kyllä sitä on jännitettykin. ja tietty sitä sukupuoltakin piti kysyä; poikia olis tulossa. :p :whistle: alusta asti oon aavistellutkin: edellisyönä näin unta, että sain identtiset pojat; oli ne suloiset. (syntyivät vaan just näillä viikoilla, joten ei kiva... mutta muuten uni oli herttainen)
melkein puolikiloisia vonkaleita ovat jo. :) :heart: :heart:

Yhteistyössä