Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

niin, on se mullakin välillä yhtä hammasten kiristystä... :kieh: mutta ei voi mitään, itsepähän tänne aavikolle tulimme! tosin silloin en vielä tienny että on niin pitkä kauppamatka!
Ai niin joo muuten, onhan meillä hyvä kauppa lähempänäkin, 250 km päässä, mut siellä ei yleensä käydä, kun mennään aina sinne neuvolan lähelle, saa hoidettua samalla kertaa.

Tän jälkeen Suomen välimatkat ei tunnu missään, se on ainaki varma! B)
 
Olipa ihana lukea taas hyviä ultrakuulumisia! Onnea Neitim, Mande ja Dreamer tyttö ja poikalupauksista. :heart: :heart: :heart:

Se on kyllä jännä paikka kun saa tietää kumpi on tulossa! Mä ajattelin vielä maanantain gyne-käynnillä olla kysymättä sitä (jos lääkäri ultraa), kun mies ei ole mukana. Mennään sit rakenneultraan yhdessä..

Sarma, mullakin tuli pari töytäisyä töissä..nyt on taas ollut ihan hiljaista. Ehkä ne sieltä pikkuhiljaa alkaa tuntuu enemmän! Voin kuvitella että alkoi jännittää kun r-u siirtyi aikaisemmaks. Mäkin jännitän sitä jo nyt, vaikka se on vasta 13.4.

Sain eilen kälyltä ihania vauvanvaatteita.. voi että, nyt on sitten ekat vaatteet kaapissa odottamassa. :saint:
 
Eilen oli sitten se pitkään odotettu rakenne ultra. Ihana pikkuinen siellä oli melkein istuvassa asennossa ja varpaat lähes suussa. Pitkät jalat tuntui olevan ja oli niin hellyttävä kun laittoi käden leuan alle kun kätilö kuvasi kasvoja. Kehui oikein kuvaukselliseksi lapseksi. Tärkeintä olikin, että kaikki oli kehittyneet normaalisti ja istukka tuntui olevan hyvässä paikassa. Sitten se jännittävin tieto, että tytön tylleröinenhän sieltä tuntui tulevan :heart: Aluksi näki huonosti, mutta sitten meidän tyllerö leväytti jalat auki ja näin itsekin melko selvästi, että on tyttö. Pitää silti varautua, jos ei olekkaan aivan varma.
Jospa vihdoinkin uskaltaisin ostaa ensimmäisen vaatekappaleen omalle pienokaiselleni. Mies oli kyllä sitä mieltä, että voiko se olla tyttö kun oli niin jäntevät ja pitkät jalat :) toivoi vähän poikaa enemmän, mutta kyllä tyytyväinen molempiin. Tärkeintä on että raskaus sujuisi normaalisti loppuun asti ja saisimme niin kauan odotetun oman lapsen. Tuntuu ihan oudolta välistä, että tämä on tosiaan todellista kaikki.
Maanantaina neuvolaan .. josko olis hb noussut.

Dream ja tyllerö 20+6
 
Onnea Dream tyttö-uutidista! :heart: Ihanaa että kaikki oli ultrassa hyvin!

Toivottavasti Murskeella sujui kauppa- ja neuvolakäynti hyvin eikä liikaa supistellut.

Me nyt sit kuitenkin käytiin 4D-ultrassa tänään. Tytöllä kaikki hyvin, oli vissiin just ryhtymässä päikkäreille, sen verran haukotteli ja piti kättä suun ja nenän tienoilla. Oli se niin söpö! :heart:
Istukka edelleen etinen mutta lääkäri antoi toivoa että voi vielä siirtyä. Teneriffan matkaa vieläkin arvon, lähdenkö vai en. Mies menee anyway lasten kanssa. Lääkäri sanoi että riski näillä viikoilla on tosi pieni mutta kukaan ei voi varmaksi sanoa ettei mitään tulisi... Tosi vaikea päättää! No 8.4. on lähtö eli periaatteessa siihen asti voi miettiä vielä.

Mukavaa viikonalkua kaikille!

Diodium & Lilli 21+5
 
Dream onnea tyttöuutisista! Miten neuvolassa meni tänään?
Diodium varmaan ihana nähdä vauva 4D-ultrassa! Ja hienoa, että kaikki on hyvin. =)
Inhottavaa varmaan pähkäillä tuon matkustusasian kanssa...Hiukan on kuitenkin aikaa vielä arpoa.

Mulla ei oikein uutta, huomenna olisi neuvola, toivottavasti kaikki arvot ois ok.

Astrid 22+2




 
Dream onnea tyttölupauksesta!! :heart:
Nyt vaan vaateostoksille! Mäkin ajattelin että rakenneultran jälkeen uskaltais vihdoin käydä vähän shoppailemassa.

Diodium, hienoa että kaikki oli hyvin. Ja kiva että sait lääkäriltä varmuutta että kaikki menee hienosti!

Mä kävin tänään kans siellä gynellä ja se nopeasti sit kurkkas ultrallakin. Siellä oli kaikki onneks hyvin, vauva poikittain alhaalla ja liikuskeli vilkkaasti. Kohdunsuu oli kiinni ja kaikki ok. Ihanaa, kaipa sitä uskaltaa hyvillä mielin sit lähteä matkalle torstaina!!

fifiris 18+2

 
Loikkimoin vain toivottamaan oikein ihanaa reissua Fifiris!!! Ja kiva että lääkäri myös ultrasi, on se vaan aina yhtä ihanaa nähdä se pieni siellä monitorissa :heart: . Varsinkin sit rakenneultrassa jos teilläkin on sairaalassa 4D niin näkee paljon selvemmin kun niissä mustavalkoisissa.

Ja osta vaan vauvallekkin jotain jo =). Tulee hyvä mieli itselle kun saapi hypistellä niitä pieniä vaatteita ja suunnitella, kuvitella ja haaveilla.

me mennään huomenna tutustumaan synnäriin ja viikotkin poksuu huomenna "jo" 35+0. Niin se aika vaan kuluu vaikka josksu tuntui ettei se kulu millään, eikä loppuraskaus ala ikinä. Noh, eiköhän tää nyt sit ala olla sitä loppuraskautta kun ollaan jo mammalomallakin, virallisesti.
 
Dream onnea tyttölupauksesta! :heart:

Diodium kiva kuulla että kaikki oli hyvin ultrassa. :heart: Kävittekö Brunolla?

Fifiris kiva kuulla että sinullakin oli kaikki hyvin ultrassa. :heart: Ihanaa että pääset nyt nauttimaan matkasta!!

Itse kävin tänään äitiyspolilla migreenin takia. Sisätautilääkäri määräsi minulle betasalpaajaa, joka on verenpainelääke/rytmihäiriölääke. Olin etukäteen selvittänyt että kyseinen lääke vaikuttaa myös sikiön verenpaineeseen ja sykkeeseen ja voi aiheuttaa sikiön pienikasvuisuutta. Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä että lääke on täysin turvallinen käyttää. Lisäksi hän kirjoitti panadolia niin paljon että siitä riittää 3g/vrk koko loppu raskauteen. Kohtauksiin hän kirjoitti vastaavaa rauhoittavaa kuin Diapam, kolmiolääkettä siis, lisäksi pahoinvointilääkettä ja panadolia. Jotenkin alkoi kyllä ahdistaa noi lääkkeitten määrät ja varsinkin tuo rahoittava. Vielä en hakenut niitä apteekista kun lääkäri kehoitti ensin kokeilemaan magnesiumia kolmesti vuorokaudessa.. voi kuulemma auttaa migreeniin. Saa nähdä mitä teen jos se ei auta.

Meidän 4d aikaistui nyt viikolla ja meillä on sinne aika jo torstaina. Kyllä taas jännittää!!!

Sebu 21+6
 
Kiitos Napsis!! =) On kyllä IHANAA lähteä, on ollu aika stressiä töissä ja oon aika levon tarpeessa. Oli se kyllä mahtava fiilis nähdä vilaukseltakin se pieni.. Siellä Naistenklinikalla on tietääkseni 4D ultra, eli sen näkee sit tosi selvästi, ja toivottavasti kans sinne jalkojen väliin. En malttais odottaa!!

Tuntuu taas vähän todemmalta tää juttu, kun liikkeitä on alkanut vihdoin tuntemaan ja maha alkaa pyöristyä.. Täytyy tosiaan käydä loman jälkeen vähän shoppailemassa ja fiilistelemässä vauvanvaatteita, toistaiseksi en oo vielä uskaltanut..

Uskomatonta että sä oot jo noin pitkällä!! Justhan me jännitettiin kesän pinossa siirtoja.. !! :p Ei mee kauaa, että pääset tosi toimiin!

Sebu, toivottavasti noi lääkkeet auttaa!On varmaan ollut piinaavaa elää jatkuvasti migreenioireiden kanssa..



 
neitim, mande ja dream onnea tytöistä ja dreamerille pojista :heart:

pikkuvadelma: Mä olen hankkinut limet vaunut :)

Diodium: Hienoa, että kaikki oli hyvin. Toivon että pääsette hyvillä mielin reisssuunkin :)

Fifrikselle oikein mukavaa matkaa!!

Sebu, toivottavasti lääkeet helpottaa oloa :hug:

(.) Täällä on saatu vihdoin muutettua vanhasta uuteen kotiin. Tavaroiden järjestely ja osittain vielä remontti jatkunee tässä kevään mittaan, mutta sentään helpotti lopullinen muutto :) En kylläkään saanut lomailtua yhtään, mutta eipä mitään. Kai sitä sit kesällä voi ottaa rennosti. Mulla on ollut nyt parin viikon ajan lonkat ja alaselkä tosi kipeitä. Varmaa osittain johtuu muutto/rempparasituksesta, mutta olisko myös paikkojen löystymisen syytä. Herään siis yöllä lonkkien jomotukseen :(

verve ja hoopi 25+5
 
Kristiina76 kyselit niistä Teutonian Funeista. Kyllä niillä on suht hyvin pärjännyt jos asuu alueella jossa teitä kuitenkin aurataan normaalisti. Silloin jos lunta on tullut oikein reilusti eikä sitä vielä ole aurattu, on Funeja jouduttu vetämään takaperin. Isommat pyörät ovat pyörineet paremmin sohjossa. Meitä taas varoiteltiin siitä, että 3-pyöräisissä on ongelmana se että jokainen pyörä auraa omaa "latuaan", että olisivat siksi raskaat työntää. Funeihin verrattuna niillä on kuitenkin päässyt keula menosuuntaan tänänkin talvena, vaikka lunta olisikin paljon. Siihen vaikuttaa varmasti isompi pyörä, eikä työntäminen ole tuntunut raskaalta. Funeissa etupyörät ovat sen verran pienempiä että lunta kasaantuu pahimmassa tapauksessa sinne lokasuojan alle. Mutta jos tiet on aurattu eikä sohjossa niin ovat kulkeneet hyvin. :)
 
Pitääpä tännekin laittaa pari riviä ultrakuulumisista.
Hengissä selvittiin piiiitkästä (2,5 pv) lääkäri- ja ruokakauppamatkasta. Tai no, ruokamyrkytys saatiin vaivaksi :(
Mutta ultrassa kaikki oli hyvin. Kuvan laatu oli mun paksun ihon / kropan huonon ultraänivastaanottavuuden takia huonohko, mutta kuitenkin lääkäri näki kaikki tärkeät rakenteet ja elimet. Yhtään naamakuvaa ei pojasta saat, kun peitti käsillä kasvonsa ja oli selin suurimman osan ajasta. Mutta ei se mitään, tärkeintä on että kaikki on kunnossa! :heart:

T. Murske ja poitsu 21+3
 
Moi!

sebu, käytiin joo Brunolla. Hän on kyllä ihana lääkäri, tykkään tosi paljon. Suosittelen!
Murske, mullakin on paksu nahka ja tiivis rasvakerros, vaikkakaan ei kauhean paksu sellainen :) , niin läpäisevyys ei ole kovin hyvä ja kuvien laatu melko huono. Saatiin kuitenkin onneksi muutama hyvä otos kun Lilli pitää kättä suun edessä ja toinen missä haukottelee just! Tuo läpäisevyys on lääkärin mukaan niin yksilöllistä, joillakin, vaikka olisi paksukin rasvakerros, kuvan laatu on tosi hyvä, toisilla taas ohutkin nahka on huonosti läpäisevää. Aika jännää.

Hienoa, että ultrakuulumiset kaikilla ovat olleet hyviä! Toivottavsti sebu sullakin lääkkeet auttaisivat migreeniin, ymmärrän kyllä että varmaan hirvittää syödä noin vahvoja lääkkeitä... Mulla jo jokapäiväinen närästyslääkkeen otto hieman mietityttää, vaikka kuinka lääkärit vakuuttavat että on turvallista. On tää sellaista tasapainoilua jatkuvasti.

Näyttää nyt siltä, että mä en lähde sinne Teneriffalle. En henkisesti ole valmis ottamaan riskiä, että jotain sattuis siellä. Mies on onneksi ymmärtäväinen, mutta on sillä vielä toive että mä päättäisinkin lähteä, koska kyllähän sillä on melkoinen viikko kolmen lapsen kanssa yksistään! Mutta mulla on niin vahva tunne, että kaikki riskit on minimoitava ja mun täytyy nyt priorisoida vauvan ja oma terveyteni ensimmäisiksi. Harmittaahan mua itseänikin ihan tajuttomasti, etten pääse etelän aurinkoon lepäilemään, mutta se on kuitenkin vain yksi matka. Jos jotain sattuis ja joutuis esim hätäsektioon näillä viikoilla, Suomessakin selviytyminen olisi todella suuri kysymysmerkki, puhumattakaan sitten Teneriffan oloista... Ja muutenkin, mä en usko että pystyisin ihan kauheasti nauttimaan ja rentoutumaan, vaan jännittäisin koko ajan miten kaikki menee ja kuuntelisin itseäni koko ajan. Ei se stressikään voi hyvää tehdä vauvalle ja koko tälle tilanteelle. Pahalta tuntuu, kun on sellainen tunne että aiheuttaa pettymyksen toisille (miehelle ja tytärpuolille), mutta nyt on kai aika olla vain itsekäs tässä suhteessa. Menetän lentolippujen hinnan, meillä kun lento lasten kanssa Teneriffalle on Lontoon kautta (lapset asuvat Englannissa), ja se Lontoo-Teneriffa-Lontoo lento on sellaisella halpalentoyhtiöllä, jonka lippuja ei voi perua. No, raha on maallista...

Sori tämä omanapainen purkautuminen, on vain sellainen tunne, että teen väärin ja olen jotenkin ylisuojeleva, vaikka periaatteessa toimin ihan oikein enkä ota turhia riskejä.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Diodium & Lilli 22+0 POKS POKS! :-9
 
No nyt on täälläkin rakenneultra takanapäin ja kaikki oli hyvin! Vauva oli todella liikkuvainen:D. Napanuora oli jalkojen välissä ja varovasti sanoi, että "ei täällä ainakaan kiveksiä näy, mutta voihan ne siellä olla". Tosi tyhjentävää :LOL: . No mutta tiesinhän mä että 100% varmuudella eivät voi sanoa koskaan. Eihän sillä tosiaankaan ole mitään merkitystä kumpi hän on, mutta kun äidillä on kärsimätön luonne eikä jaksaisi odottaa että saisi tietää enemmän vauvelista!!! :D Luulenpa, että tänään varataan aika 4d -ultraan;)

Diodium - Mä en ainakaan itse henk.kohtaisesti ihmettele sun huoltasi. Itselläni on ollut mahdoton matkakuume jo jonkin aikaa, mutta en kuitenkaan uskalla mihinkään lähteä. Ei mua se muuten jännitä, mutta pelkään syöväni jotain väärää vahingossa tai saavani ruokamyrkytyksen. En todellakaan halua ulkomailla sairaalahoitoon:S

Sun 19+2
 
Täällä käyty tänään 4dssä, myöskin Brunolla. Nyt nähtiin jo selkeästi se pippelikin ja kaikki oli kondiksessa. Vauva oli kovin kasassa, vaikka tilaa vielä olis ja yritti piilotella mutta pari nassukuvaa sitten saatiin kun mahalle annettiin vähän kyytiä. :)

Ostin turkoosin turvakaukalon.
 
Pikkuvadelma kiva että teilläkin oli kaikki kunnossa!!! :heart: Me mennään aamulla Brunolle ja jännittää ihan kamalasti!!! Esikoisen kohdalla käynnistä jäi vähän nihkeä fiilis, tuntui että ultra tehtiin aika liukuhihnameiningillä.. ehkä lääkärillä oli silloin vaan huono päivä. Toivottavasti kaikki olisi huomenna kunnossa. :heart:
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista !
Täällä kärsitään ihan järkyttävästä pääkivusta , sain ton antibiootin poskiontelontulehdukseen , mutta mahtaako auttaa :headwall: nyt menossa 2-3 päivä lääkityksellä ja pää on entistä kipeämpi eikä päätä voi laittaa alaspäin lainkaan , koko pää ihan täynnä räkää ja koko aika saa niistää ... silmiinkin koskee ... toivottavasti menisi ohi tällä antibiootilla ja jos ei niin sitten on luvassa kortisoni lääkitys nenään.... mutta se olisikin sitten koko loppuajan ....

neitim
 
Sarma
Terveiset rakenneultrasta. Kaik näytti siltä kuin pitääkin.. Huh huijaa mikä jännityspäivä tämä onkaan taas mulle ollu, töissä pyörittelin suurinpiirtein peukaloita koko päivän, eikä ajatus kulkenu yhtään työasioissa. :) Nyt vaan sattuu mahaan kun se kätilö painoi niin kovasti. Kivespusseja ei ultrassa näkynyt, joten tämän vuoksi veikattiin tytön tylleröistä.. :)

Onnea kaikille muillekin hyvistä ultrakuulumisista ja oikein hyvää pääsiäistä!!
 
Nyt on Brunolla käyty ja tämä käynti oli kyllä kivempi kuin esikoisen kanssa. Kaikki oli kunnossa ja tyttö sieltä on edelleen tulossa, lupaus on kuulemma 100% ja lääkäri ottaa lausunnostaan täyden vastuun. Nyt on sitten shoppailtu kaikkea vaaleanpunaista. :heart:

Joku taisi mainita lonkkakivuista yöllä, vai muistanko väärin? Kannattaa kokeilla kylkiasentoa, tyynyä jalkojen väliin ja toista tyynyä vatsan alle. Mulla on ainakin tuo auttanut pahimpaan. :)

Ihanaa pääsiäistä kaikille ja onnittelut vielä ultrakuulumisista Sarmalle!!
 
tänään käyty neuvolassa, hb oli nyt peräti 132, eli noussu tosi hyvin, RR 115/77 eli hyvä. Nappulat molemmat tosi lähekkäin ja päällekkäin tuossa oikeella puolella ja B varsinkin tunkee itteensä niin ylös että meinaa massu ja keuhkot litskaantua. Neuvolantätikin luuli ensin että miulla ois supistus menossa, mutta sanoin että tollanen kova se on aina.. ja kyljistä ja alhaalta massu on ihan pehmyt. Sokerirassariin vielä ensi viikolla, oli täti sen aiemmin unohtanu, sanoi että se on rutiini nykyisin yli 25v ensisynnyttäjille. Hyvä että se tehdään, ei tarvii jänskäillä sitä asiaa, on tässä muutakin jänskättävää.

Olo ollu periaatteessa ihan ok. aamupäivät ihan pirtee, sitten päiväunet on kyllä jo iltapäivällä tarpeen ja iltaisin sitten aika väsynyt ja painava olo.... mutta kuulunee asiaan. alkuyöt hankalia, ei meinaa asentoa löytää, mutta sitten kun saa unen päästä kiinni, niin useemman tunnin olen saanut kerrallaan saanut nukuttua. Turvotusta ollut nyt ekan kerran parina päivänä, taitaa kohta pitää sormuksista luopua..... katsellaan nyt. Painoa tullut nyt lähtöön 10-11kg eli ihan kohtuullisesti.

Jännittää ihan kauheesti miten se kohdunkaulan tilanne on kehittynyt.... sille kun ei voi itse oikeen mitään. Mikään muu tässä hommassa ei nyt kyllä jännitäkkään. kun vaan sais vauvat terveinä ja riittävän myöhään maailmaan.

Mukavaa pääsiäisen aikaa kaikille, kirjoitelkaahan kuulumisia!

soja ja nappulat 30+1
 

Yhteistyössä