Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

Onnellista odotuksen vaihetta jokaiselle ja hyvää pääsiäisen aikaa!

fifiris taitaa olla jo reissun päällä. Toivottavasti matka menee mukavasti.

Sain eilen äitiyspakkauksen (vm-09) ja äsken vasta avasin sen, kaikessa rauhassa. :heart: Onpa jännää ja ihanaa, kun on vihdoinkin pikkuruisia vauvanvaatteita ja -tarvikkeita tässäkin huushollissa! :)

Uskallanko 27+3
 
pikkuvadelma, joo kuosit on ihan ok. Valkoiset on sopivan neutraaleja ja pienet keltasen, ruskeen ja vihreen säväykset on pirteitä. Oloasu (oranssi/persikka-ruskee) on aika...hmm...räväkkä, mutta muutoin koko setti on hienosti suunniteltu sopimaan niin tytölle kuin pojallekin.
Mielenkiinnolla odottelen myös 2010 -pakkauksen julkistamista. Kiva nähdä, miten pakkaukset eroaa toisistaan.
 
siinä se si vihdoin olis, meikän vauvamaha. Kuva on noin kahden viikon takaa:

http://www.aijaa.com/v.php?i=6007846.jpg

ja jos oikein härskiks ruvetaan, niin tässä paljasta pintaa noin kuukauden takaa. Hiukan on arpia esikosta näkyvissä:

http://www.aijaa.com/v.php?i=6007877.jpg


Pikkuvadelma 24+2
 
Hyvää pääsiäistä naiset! :wave:

pikkuvadelma: ompa sulla ihana pyöreä massu! :) Koska sulla olikaan se 4D-ultra? Mulla vielä runsas viikko siihen.

Nyt on sitten tullut närästys vaivaksi. :( En tosiaan ole koskaan kyseisestä vaivasta kärsinyt, et luulin jo kipeäksi tulevani kun masu tuntui täydeltä ja röyhtäilin koko ajan. Päätin kuitenkin ottaa rennien ja helpotti heti, et nyt tiedän sitten mitä se närästys on. Pari kertaa on myös sen jälkeen närästänyt, mut ollut niin lievää ettei ole tarvinnut lääkitä.

On myös alkanut paino nousta, ainakin koti puntari näyttää nyt noin 6kg enemmän kuin ennen raskautta. Masu myös kasvaa ja pikku-ukko potkii välillä tosi ylös, et mitäköhän mahtaa sf-mitta olla torstaina neuvolassa.

Ajattelin jos saisin tossa ens viikol vietyä kelaan paperit tai sitten seuraavalla viikolla. Lähden sinne lappiin sitten 16. 4, et haluan saada laput vietyä ennen. Sitten voin alkaa odotella pakkausta. Hankintoi ei olla vielä pahemmin tehty, et sitten reissun jälkeen alan hankkimaan. Tosiaan paljon varmaan saadaan lahjoituksia. Nyt onkin sitten kesällä tulossa meidän molempien sukuun lapsia. Yhteensä 5 vaavia kesän aikana. Onneks on tulos molempia, niin poikia kuin tyttöi, et saa sitten ostaa vaattei ja lelui myös tytöille.

Miukula ja pikku-ukko 24+6 (huomenna poksuu taasen!)
 
pikkuvadelma Ihana massu !!! :heart:

Miukula Mulla on ollut nyt ainakin 3 viimeisimmässä raskaudessa mukana puolesta välistä eteenpäin närästys , joka loppuu kun seinään kun synnytys on ohi . edellisessä raskaudessa sain kunnon närästyslääkkeet yöksi ja nyt sama homma ... muuta oiretta ei ole ,muuta kuin se että mun alkaa polttamaan kurkkua ihan tajuttomasti ja yön jälkeen pahempi ! Sain taas närästyslääkkeet jo kuukauden kärvistelyn jälkeen ja nyt on jo hieman parempi olo , tosin kestää muutaman viikon ennen kun helpottaa toi jo hankittu kurkkukipu kokonaan ... Mutta täällä siis ollaan jo lääkkeillä ja näin mennään loppu raskausaika ...

neitim +tytsy 22+1
 
Närästyksestä.. kärsin siitä myös koko edellisen raskauden ja vaiva loppui onneksi heti synnytyksen jälkeen. Nyt kärsin siitä ensimmäisen kolmanneksen. Rennie ei minua kyllä kovasti auttanut, sen sijaan Gaviscon tuntui paljon tehokkaammalta. Sain kyllä sen kanssa pari kertaa yrjöt lentämään kun se on aika yrmeetä ja yrjörefleksi herkässä. Tällä kertaa käytinkin Antepsin nimistä, nieltävää pielleriä. Se auttoi kyllä tosi hyvin mutta sekin jäi pari kertaa kurkkuun ja sain sen seurauksena juosta oksentamaan.

Toivottavasti saatte apua närästykseen!!

Ihana masu Pikkuvadelmalla :heart:
 
Pikkuvadelmalla onkin söpö masu :) Ne meidän vaunut on Teutonian Lambdat, ostettiin viime vuoden poistuva väri (lime), en osaa sanoa saako sitä väriä vielä jostain.

Närästystä täälläkin, Rennietä ja Samarinia olen testaillut, mutta ei kumpikaan oikein hyvin tehoa. Paras apu mulle on tullut Gefilus piimästä, mut sitä ei pysty pitää käsilaukussa mukana :p

sebu, täällä tämä lonkkavaivainen. Kiitos vinkeistä, olenkin nyt nukkunut äitiystyynyni kanssa viimeaikoina. Helpottaa kyljellään oloa, mä olen normaalisti ihan selkänukkuja. Nyt on taas tavaroita purkaessa tullut rasitettua itseä ja lonkat on kipeet ihan seistessäkin. Jospas sauna vaikka vähän auttaa!

Mukavia ultrakuulumisia oli paljon:heart: Olen itsekin alkanut miettiä pitäiskö vielä käydä 4D:ssä. Jotenkin olen utelias miltähän poju mahtaa näyttää. Tiedän kyllä, että tyyppi saattaa olla koko kuvauksen ajan käsi kasvojen edessä.

verve + hoopi 26+5
 
verve meillä oli kans käsi edessä, mutta lääkäri teki kyl kaikkensa että sai kaverin vaihtamaan asentoa, ja sitten nähtiin kyllä hyvin :)

mä oon kans kattellu limejä vaunuja, olis kivan raikas väri. Mutta nyt varmaan si päädyn musta-beige kuviollisiin kun tykästyin vaunujen rakenteeseen.
 
Närästykseen saa lääkäriltä sereptillä zantac 150 gm poreena ja on tehokas ... itse otan sitä yötä vasten,jolloin juuri nuo oireet pahentuvat ... mutta kun päästin jo kurkun niin pahaan kuntoon niin tuntuu että tarvitsisin varmaan päivisinkin jotain , että tuo kurkku rauhoittuisi... Tosin tuonkin lääkkeen paras ja pitkäaikaisin vaikutus on parhaimmillaan viikon parin käytön jälkeen ... Tuota lääkettä kannattaa kysyä lääkäriltä ! Ei ole kauhean kallista ja ei ole vielä mitään kovimpia närästyslääkkeitä !!!!

Raskausaikana samariinia ei saa käyttää !!! Rennietä kyllä ! Ja niitäkin saa välillä ottaa 2 kerralla ....

Gavisconia mulle joskus kanssa määrättiin ,mutta ei se lopulta juurikaan auttanut !!!

neitim
 
pikkuvadelma sulla on nätti masu! =)

Närästystä täälläkin... :x Selkä huutaa hoosiannaa aina työpäivän päätteeksi myös... Nyt on todenteolla alkanut tuntumaan tuo fyysinen työ.

Millaisia fs-mittoja teillä on ollut nyt rv 20- ?

Vakuutuksista aiotteko ottaa vakuutusta vauvalle(lapselle) tai oletteko ottaneet jo?

Hyviä vointeja!

Astrid 23+4

 
siis toi kohdunpohjan korkeus,sf? mä en oo oikein tosta mitään ymmärtänyt ikinä, enkä esikoisesta seurannut mutta nyt kun tota käyrää lunttaan niin viikolla 23 mennään ihan keskikäyrällä. Eli onks se nyt si toi 20cm.

4d:ssä sano ainakin lekuri viikko sitten, että pieni ja siro toistaiseksi, eikä uskonu että mitään älytöntä spurttia ottaiskaan. Esikko painoi 3140g, niin nyt painoarvio oli kesälle 3-3,5kg.

Vakuutuksesta, se piti aikoinaan ottaa muttei vieläkään ole tolle 4vuotiaalle otettu. Tosin ei ole kauheesti sairastanu, mutta kyllähän se kai olis hyvä olla. Varsinkin jos tulee sit niitä kierteitä. Joten en tiedä tästä vauvastakaan vielä..eiks se pitäis raskausaikana jo ottaa? tai jotain
 
Moro pitkästä aikaa :wave:
En ole aikoihin jaksanut kirjotella mut oon lueskellut kyllä teidän kuulumisia.
Mulla menossa nyt tuo opintojen loppurutistus eli "harjoittelu" (tai koulutuksen päivitys) hoitokodissa. Oon 2 ekan päivän jäljiltä jo ihan romuna :eek: Tajusin juuri, että esikoisesta jäin jo tällä raskausviikolla saikulle -> äippärille!! Ja sillon tein ihan konttorihommaa ja olin fyysisesti paljon paljon paremmassa kunnossa kuin tällä kertaa :D Mutta jollain sisulla sitä on vielä 17 työpäivää ja pari koulupäivää rutistettava :xmas: Sit jään kyllä hyvällä omallatunnolla pesää rakentamaan vauvan tuloon asti!!

Varasin sit minäkin sen 4D:n ja rv:lle 26. En odota siltä mitään suurta elämystä, kun rakenneultrassakin se kuva oli hyvin epäselvä johtuen istukan asennosta, ja kai se vauvakin siellä ihme kippurallaan oli :D Mut mies ei oo päässy mun mukaan kuin siihen Taysin laps.polin ekaan ultraan (jossa vauva oli siis alle sentin mittanen katkarapu :D ) niin päästään nyt sit ees kerran yhdessä näkemään vauva ennen syntymää =)

Sf-mitta on mulla näköjään kerran katottu ja oli siinä keskellä keskiviivaa.

Vakuutuksesta, esikolle otettiin ihan tavallinen sairas(tms)vakuutus Ifistä, sen sai joitain kuukausia syntymän jälkeen. On edullinen ja voimassa täysikäseks ja kattaa myös kaikki urheiluvammat, sillä näitä on odotettavissa mikäli vanhempiinsa tulee :headwall: Vaikka meillä perusterve lapsi, niin yhtenä kesänä ihottumaa tutkittaessa tuo vakuutus jo osoittautui kullanarvoiseksi, ei tarttenut arvauskeskuksessa veikkailla vaan käveltiin suoraan lasten allergologille kunnon tutkimuksiin. Tälle tulokkaalle otetaan vastaava vakuutus.

Ajatelkaa, et näillä viikoilla syntyy jo niitä tehohoidolla selviäviä keskosvauvoja :eek: Tuntuu kyllä ihan hurjalta ajaukselta... ne on ihan voipaketin kokosia ne pienimmät kirput ja niin vaan nekin sinnittelee :heart: hui.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!!
Kristiina ja sätkivä Salli rv 24+2
 
Heippa naiset! :wave:

Tänään neuvolassa kaikki hyvin. Sf-mitta oli nyt sitten 23cm, eli keskikäyrällä mennään. Pissa puhdas ja verenpaine 118/78. Sitten mulle varattiin tämä ihana sokerirasitus ensi tiistaille. En kyl odota kovin innolla sitä. Meinaan kun ei saa vettäkään juoda ilta kymmenen jälkeen edellisenä iltana. Viime yönäkin heräsin kovaan yskän puuskaan, joka ei meinannut edes vedel talttua. Et toivottavasti ei sit yskitä, kun ei saa vettä juoda. Painoa oli tullut noin 2kg viime kerrast, eli 500g/viikko.
Seuraava käynti onkin sitten rv 28 neuvolalääkäri. Jos sinne mennes yrittäis hillitä tota painon nousua. Kuitenkin on kuulemma normaalia, et nousee sen 500g viikos, mut vois kyl mun mielest tahti vähän hidastua. Nyt tullut kaikkiaan noin 7kg. :eek:

Astrid: otimme vauvalle vakuutuksen tapiolasta, tossa pari viikkoa sitten. Sehän pitää ottaa 2kk ennen laskettua-aikaa. Minulla ja sisaruksillani on ollut tällaiset lapsivakuutukset ja käyttöä on ollut kyllä, korvakierteiden ja kilpirauhassairauden puitteissa. Ja tosiaan vielä kun minun vanhemmat ovat lupautuneet maksamaan vakuutuksen, niin ei tarvinnut sitäkään miettiä sitten mitä kustantaa. Hakemus meni läpi. Sain siitä tiedon eilen. Joskus meinaan äidin sairaudet tai esim. ylipaino saattaa estää vakuutuksen saannin.

Närästykseen mulla on aika hyvin toi rennie auttanut, mut hyvä tietää että muitakin tehokkaita ja sallittuja lääkkeitä on.

Nyt mä olen metsästänyt tukisukkia tai sukkahousuja tuota lapinreissua varten. Ostin kyllä yhdet lindeksiltä, mut ei ole varsinaiset tukisukkahousut. Tukee vaan massua, ei jaloista. Amarilla pitäis olla hyvät ja instruissa myös jonkinlaisia sukkahousuja. Varasin kuitenkin fysioterapeutilta ajan et saan sovittaa ihan kunnon tukisukkia ja muutenkin testata parempaa tukivyötä, jos niistä olis apua sitten. Tietty jos nuo kaupan halvemmat tuet ja sukat toimii, niin tietty niitä sitten hankin.
Tuo anitantuki on nyt hieman helpottanut jalan puutumista ja iskiakipua, mut jos jokin tehokkaampi apu löytyy niin olis parempi.

Onko teillä jollain kokemusta imetystyynyistä, sellaisista joita odotusaikana voi käyttää tukena nukkuessa? Itsel olis ajatuksissa hankkia sellainen. Toistaiseksi olen saanut hyvän uniasennon ilmankin, mutta jatkossa saattaa tulla tarpeeseen ja sit voi käyttää tosiaan imetykses tukena.

Hyvää viikonloppua kaikille! Miukula ja pikku-ukko 25+3
 
Mikukula mulla on kans toi 7kg suurinpiirtein kasassa, paitsi että nyt on tullut 700per viikko ja toi 500 olis se suositus..vähän kauhistuttaa :/

Mä ajattelin ostaa sen ison doomoon. Nukkumisesta ei meinaa tulla mitään, mikään asento ei oo hyvä.

Pikkuvadelma rv 25
 
Terve!

Täällä sitä edelleen ollaan, kotona, kun muu perhe lähti sinne Teneriffalle! Eilen mies lähti ensin Lontooseen ja sieltä sitten tänään lentävät Teneriffan aurinkoon. Minä jäin rannalle ruikuttamaan... Kyllä oli eilen mieli maassa. Kävin lääkärillä keskiviikkona ja hän neuvoi jäämään kotiin, olin kyllä jo itsekin samaan päätökseen kypsynyt. Turha ottaa riskiä, en ikinä antaisi itselleni anteeksi mikäli jotain olisi siellä ollessa sattunut. Mutta vaikka päätös järjellä tehtynä oli suht helppo, sitä se ei tosiaankaan ollut tunnetasolla. Itketti ja murehdutti, oli huono omatunto jne. Harmittaa, muilla on nyt kivaa siellä ihanassa all inclusive -hotellissa ja minä räydyn harmaassa pääkaupungissamme. Ei oo elämä reilua joskus. Mutta sitten taas, Lilli potkii tarmokkaasti vatsassa ja voi taas ajatella, että tää nyt oli vain 1 matka, mitä se on verrattuna ihanaan kääröön, omaan lapseen? Ei yhtään mitään.

No joo, mutta kaikesta huolimatta mieli on aikalailla apeana.

Sf-mitta mulla tais olla keskiviikon neuvolassa 21 tai 22, keskikäyrällä. Vauvalla oli kaikki hyvin, ihan hirveästi liikkui just ultraamisen aikana, ei meinattu saada verenvirtauksia mitattua, kun vauva hyöri ja pyöri niin kovasti. Ihana! :heart:

Painoa on tullut nyt viitisen kiloa, vähän vajaat. Eniten oli tullut nyt viime käynnistä, 2,3 kiloa reilussa kolmessa viikossa! :eek: Hurjaa, enkä edes mielestäni ole hirveästi mässännyt. Miukula, mullakin on se sokerirasitustesti edessä, tylsää!

Mun kans tekis mieli ostaa sellainen imetystyyny, sais varmaan nukkuma-asennonkin paremmaksi. Nyt tavallisten tyynyjen kanssa pyörin, välillä on ihan tuskaista.

Hain myös vakuutusta vauvalle tapiolasta, saa nähdä hyväksyvätkö. Toivottavasti.

Iloista viikonloppua kaikille, toivotaan että aurinko paistaa!

Diodium + Lilli 23+2
 
Diodium varmaan on kurja, kun muut lähti reissuun... Mutta, kuten sanoit, mitäpä se on verrattuna omaan kääröön! Koita piristyä, toivottavasti aurinko paistaa täällä Suomessakin! Ensi viikolle lupailtiin ainakin jonain päivänä...

Vakuutuksesta, taidetaan päätyä ottamaan tuo, josta Kristiinakin puhui, eli minkä saa vissiin 2kk ikäisestä vauvalle. If:stä on muutkin vakuutukset niin kätevää sitten keskitellä niitä sinne.

Mulla oli tuo sf-mitta vissiin 21cm viime neuvolassa, yläkäyrällä kuulemma. Mietiskelin vaan, että tarkoittaako se vauvan olevan iso, mutta lueskelin juttuja, että ei tarkoita välttämättä sitä. Että tuohon vaikuttaa niin paljon äidin ruumiinrakenne ja vauvan sijainti jne.

Painoa oli mulle viime viikon neuvolassa tullut 33g/vko, kaikkiaan 6vkossa sellaset 200g eli ei oikeastaan mitään. Vaikka olin aatellut, että on tullut enemmän, koska olen mässyttänyt makeaa... Mutta ilmeisesti työssä liikun niin paljon ja vapaa-ajallakin koitan kävellen taittaa kauppareissut ym. Vaikka kohta en jaksa kaupasta kantaa kävellen tavaraa enää. Koko odotusaikana on tähän mennessä tullut sellaiset 4kg. Hyvähän se vaan on jos ei kauheasti liikaa tulisikaan.

Olen ajatellut kans hankkia tuollaisen imetystyynyn, jota voi käyttää nukkuessa. Tuntuu, ettei hyvää asentoa tahdo löytää...

Mukavia viikonloppuja! :wave:

Astrid 23+6
 
Sarma
Sokerirasituksesta minäkin, että kun eilen varasin siihen aikaa niin sanottiin, että 12h ravinnotta, mutta aamulla saa juoda lasin vettä, ei sen enempää. Ja se litku mikä pitää juoda on kuulemma aiemmin ollu pahemman makusta mitä se nykyään on.

Nyt on lähimmille kerrottu raskaudesta, niiden ilmeet oli aivan ihania..
 

Yhteistyössä