Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

Sebulle ja Kristiinalle onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Dreamer, ihan uskomatonta että liikkeet tuntuu ihon läpi!!hih

Sarma, kiva kun huhuilit. =) Mä en päässyt jostain syystä loggautumaan eilen tänne. Eilen tosiaan oltiin ultrassa ja syke löytyi!! Mä säikähdin eka kun en nähnyt heti sitä sykettä, kun silloin ekassa ultrassa syke näkyi niin selvästi. Mutta nyt sille oli tullut lisää lihaa luiden ympärille, eli se ei enää ollut pelkkää sykettä koko tyyppi. =) Ja ehkä ultrauslaitekin oli vähän antiikkisempi.. koko (20 mm) vastasi viikkoja 8+5, vaikka nyt on oikeesti 8+3. Mutta lääkäri sanoi että koko voi heitällä suuntaan tai toiseen useita päiviä alussa.

Kyllä nyt on helpottunut olo. Ehkä näillä eväillä sit jaksaa np-ultraan asti. Meinaatko Sarma käydä nyt lähiaikoina tarkistaa kans tilanteen?Koska muuten on sun laskettu aika?

Uskallanko, onko sulla rakenneultra jo pian?? Haluutko tietää sukupuolen jos näkyy?
 
Heippa! En ole hetkeen ehtinyt kirjoitella ja täällä onkin hirveäsi kuulumisia :)

Sarma tervetuloa tälle puolelle!!

Paljon on hyviä ultrakuulumisia, onnea kaikille paljon ja tasapuolisesti :heart:

Noista ruoka-aineista, itse olen ollut tarkka vihannesten pesusta ja siitä että feta tms pehmeä juusto on pastöroitua ja auraa vain kuumennettuna :) Kun pakko sitä on välillä saada. Tyhjiöpakattua kalaa oon myös välttänyt.
Toksoplasmoosia en oikein ole osannut edes ajatella, mulla on ollut kissoja lähes koko elämäni ajan ja nytkin 2 ihanaa karvanaamaa :) En anna niiden kyllä syödä mun lautaselta (en ennen raskauttakaan) ja jos joudun siistimään hiekkiksiä (mun mies hoitelee lähes aina), niin sit vaan käsipesu sen jälkeen.

Kaikesta huolimatta olen nyt tänään ollut vatsataudissa. Ei kiva :/ Kuumettakin on vähän. Toivottavasti menee huomiseksi jo ohi. Vatsa ei tunnu tykkäävän nyt misään.

Miten teillä muila vatsa kertää rautaa? Jouduin aloittamaan pari viikkoa sitten Retafer-tabletit ja nekin välillä ärsytvät vatsaa. Nestemäisissä rautavalmisteissa ei kuitenkaan ole yhtä korkeita pitoisuuksia tarjolla. Onko teillä jotain hyviä suosituksia?

Kristiina: Mulle kanssa sanottiin klinikalla, että ivf-hoidossa (ja varsinkin kun mulle tuli hyperstimulaatio) voi veriseulan arvot antaa virheellisesti liian ison riskilukeman. Ilmeisesti se liittyy siihen, että elimistö tuottaa ylimäärin raskaushormonia ja liian vähän sitä proteiiniaa. En oo ihan varma. Mulla riskiluku oli kuitenkin ok.
Oon muuten kans aloittanut kestojen hamstraamisen, vaikka saatan saada kavereiltakin kun eivät enää tavitse. Anoppi on alkanut kutoa villahousuja :) Lisäksi sain jo yhdeltä tutulta rintapumpun ja liivinsuojuksiakin. Alkaa kaapit täyttymään!

Luulin, että masu ei ole hirveesti joulusta kasvanut. Mutta tuttavani, jota en ollut nähnyt hetkeen oli sitä mieltä. Katselin sit otettuja masukuvia, ja onhan se todella kasvanut joulusta. Sitä vaan jotenkin en ole huomannut. Olin sit huolestunut painon noususta, mutta onneksi on tullut yht. 3,5kg koko aikana.

Nyt on pakko levätä hetki.

verve + hoopi 16+1
 
Heippa :wave:

Fetajuustosta, minkä valmistajan feta on pästoroidusta maidosta valmistettua? Fetasta tykkään niin en tiennyt, että sitä voi syödä pastoroituna kuumentamattakin.

verve tosi kurja tuo vatsatauti. En osaa sanoa mikä rautavalmiste ärsyttäisi vähempi vatsaa.

fifiris onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Mulla oli neuvolalääkäri tänään. Kaikki oli okei, paino ei ollut noussut ja muutoinkin asiat hyvin. Paras hetki oli lopuksi, kun kuunneltiin sydänääniä ja siellä se jumpsutti tiuhaan tahtiin :heart: Huomasin tuossa, että ilmeisesti oli senverran kovakourainen se sisätutkimus, että limakalvot hiukan rikkontui, kun pikkasen tuli punertavaa limaa... Höh.
 
Ihania uutisia Fifiriksellä! :heart:

Onnea myös Astridille sykkeen kuulemisesta! :heart:

Verve: Kurjaa kun oot vatsataudissa, toivottavasti pian helpottaa. Mä kokeilin kans aluksi Retaferia, mutta siitä meni maha aivan sekaisin. Obsidankin tuppas ummettamaan. Nyt oon ottanut Maltofer tippoja, joita siis lapsillekin käytetään. Ne tuntuneet sopivan parhaiten. Riippuu annoksesta kuinka monta tippaa joutuu ottamaan. 50mg vastasi muistaakseni 40 tippaa, jota siis tällä hetkellä ole käyttänyt. Luule vaan että joutuu tuota annosta nostamaan. Vielä en ole Hb kontrollissa käynyt.

Täällä masu alkanut kasvaman. Huomaa kyllä jo melko selvästi jos pitää slimpaitoja, joita yleensä käytän. Viikkoja vasta 14+0, mutta kaksoset siis tulossa! Kohdunpohja tuntuisi olevan pian navan seudussa. Saa nähdä kuinka valtavaksi tässä vielä ehtii :kieh:

Sussu ja Mortti&Vertti rv 14+0
 
Ihanaa dreamer, että saatte kotona kuunnella jyskytyksiä! Huippua, että tunnette jo liikketkin! Vautsi vau!!! :)

Mukava kuulla fifiriksen helpottavista ultra-kuulumisista. Varmaan oli hetken pala kurkussa, kun et heti bongannut sykettä. Onneksi kaikki on kuitenkin hyvin! Olen tosi iloinen puolestasi!!!

Joo, ollaan valmiita kuulemaan sukupuoli, mikäli se näkyy rakenneultrassa. Se on 3.2. eli vielä on vähän aikaa ooteltava. Välillä olen tuntevinani jotain liikkeitä, mutta en ole yhtään varma, onko ne vauvan sohasuja vaiko jotain muita pörinöitä. :) Saas nähä. Eiköhän ne tosta pikkuhiljaa selviä.

Pikaista paranemista verve!

Alotin lisäraudan napsimisen pari päivää sitten Elivo-merkkisillä. Toistaiseksi on vatsa kestänyt niitä ihan hyvin. Paketissa lukee, että se on suunniteltu erityisesti herkkävatsaisille. Siinä vaan on pienet pitoisuudet: 25 mg tabletti ja yks per päivä. Otan kuitenkin 2 päivässä oman neuvolan ja apteekin mukaan (mulle suositus 50g).

On tää kyllä huippujännää ja hienoa aikaa!!! :heart:
 
Rautakuurista En muista nimeä , mutta on olemassa 2 hieman erilaista (saman valmistajan) nestemäistä "rautaa" löytyy luontaistuotekaupasta ja nykyään myös monesta apteekista . Pullo maksaa n. 15-20e ja kestää kuukauden /puoltoista norm. annostuksella . Itse ainakin sain sillä aikaste nopeasti nousemaan rauta-arvot !

np-ultra on käyty tänään ja kävin sitten vielä veriseulassakin ,kun lääkäri oli niiiiiiiin kovasti vastaan pelkkää np-mittaamista , kun ei kerro totuutta ellei oo myös veriseulaa ... no menin sitten verikokeeseenkin ja nyt huoli jatkuu reilun viikon , toivottavasti kukaan ei soittele !!!! Täällä lääkärissä on tapana soittaa jos on positiivinen seulatulos ja ei mitään jos on negatiivinen , siis sitten ei tiedä mistään arvoista mitään !!!!
Toukka oli energinen ja ei ihme jos en saa kunnolla kuulumaan sydämen sykettä ja senkin kun kuulee niin vain pienen hetken . Ei meinannut lääkäri saada edes mitattua np-turvotusta , vaikka alakautta ultrasi , tökki vaavia useaan otteeseen , jotta sai vauvan kääntymään suotuisaan asentoon ja jos ei heti pysäyttänyt kuvaa niin taas näkyi vain päälaki :LOL: Onneksi turvotus mitta oli kuitenkin pienehkö 1,2-1,3

neitim
 
Sarma
Onnittelut kaikille hyvistä ultrista!

Fifiris: Minä heikkohermoisena käväsin tänään uudelleen ultrassa.. Tuntuu ihan uskomattomalta, että miten niin pieni voi niin selkeästi näyttää jo ihmiseltä. Mä näin sen pienenpienet kädet ja jalat ja se suostu vähän liikuskelemaanki mun iloksi.. Viikot vastasivat nyt 9+0. Tällä hetkellä siis kaikki niinku pitääkin olla, jos nyt pari päivää taas "uskaltais olla raskaana".. :)
 
Neitim ja Sarma, onnittelut myös teille ultrista !! :heart: :heart:

Sarma, kyllä se on hyvä käydä omaa mieltä rauhoittamassa! Mahtavaa että koko vastasi nyt viikkoja, kun olit siitä viimeks vähän huolissasi! Enää muutama hassu viikko np-ultraan, ehkä sen kestää! :) Me mennään sit aika samoissa vaiheissa, mulla on tänään 8+5, eli oon kaks päivää sua perässä. =) On se hassua miten noissa ultrissa näkee jo noin pienen ihmisen. Ja hassua miten jollain pari senttisellä voi olla jo raajat ja kaikkee. Aika ihkuu.

Uskallanko, voi vitsit, varmaan on jännää kun noi ekat hipasut alkaa tuntumaan!!

Mulla piti tänään olla eka neuvola, mutta oon kipeenä joten se siirtyi nyt sit maanantaille. Vähän toi verenpaine mietittyttää kun huimaa niin älyttömästi noustessa..


 
Nyt kun on nähty ultrassa elämää niin varmaan uskaltaa virallisesti siirtyä tänne odotuspuolelle :) Eli 16.12. tehdystä pakastesiirrosta saatiin plussa tikkuun sopivasti uudeksivuodeksi ja eilen varhaisultrassa nähtiin yksi pieni sydämen syke eli tukevasti raskaana ollaan. Tänään 7+5.
 
Kifa ONNEA :heart: ja tervetuloa mukaan :wave: Ihana uusi vuosi teillä :)
Jos laitat jossain välissä noita laskettu aika ym -tietoja niin lisään sut oikein mielelläni listaan mukaan!

astrid noista fetajuustoista kysyit, ainakin Valion Viola Salaattijuusto (=fetajuusto) on valmistettu pastöroidysta maidosta ;)

Mä palaan illemmalla paremmalla ajalla tänne lukemaan ja kertomaan kuulumisia, nyt pitää lähtee ulkoiluttamaan lasta (tai lapsia) :D

Kristiina ja salli rv 13+5
 
tulin vain poksahtamaan uudelle viikolle kun ei nyt muuta ehdi! :)
Tervetuloa porukkaan Kifa ja onnea sykkeestä!
Meillä enää kaksi yötä ultraan, jihuu ja apua! :eek:
Jaksamisia kaikille ja mukavaa kun kaikilla homma etenee hyvin! :heart:

Pirpana + pikkunen 13+0
 
onnittelut kaikille ultrassa kävijöille ja liikkeiden tuntijoille!!! :heart:

täällä myös käyty alkuviikosta np-ultrassa ja kaikki oli hienosti! pikkuinen heilutteli koko ajan käsiään ja pääperämitta oli reilu 6cm =) turvotus 1.5 ja istukka kohdun takaseinässä. ultraaja vilautti välillä jopa 4d-kuvaa!! siis aivan ihanan näköistä sillä! on se jo ihan vauvan näköinen vaikka pieni vielä onkin, näkyi korvakin ihan selvästi :heart: kyllä tippa tuli linssiin molemmilla=) täällä myös masu pullahtanut parin viikon sisällä kunnolla esiin=)

isabella+himppu 13+0 POKS!
 
Kifa, TERVETULOA!!!! :heart: :wave:

Isabellalle myös hirmuisesti onnea ihanista ultrakuulumisista. * niisk * :heart:

((.)) ja vatsa paisuu. toisaalta ihan hyvä, että se alkaa nousta tuolta kuopasta - helpottaa kävelyä eikä pissata niin jatkuvasti. :D
kyllä tuo doppleri on niin mainio ostos; eihän sillä mitään asiaa miksikään muuta(siis jos jotain ikivää on sattuakseen). Mutta on se hienoa kuulla niitten pikkuisten jumputtelua; eilen en saanut selkeästi kuin toisen jumputuksen, mutta äsken kuulin selkeästi eri äänet(ihan eri kohdissa) ja nopeasti ne kuuluikin. kyllä siinä naama menee iloisesti virneeseen ja sydäntä sykähdyttää. :heart: :heart:
oksetusolo on ehkä hiukan helpottanut, mutta kyllä taas tänään on ollut niiin vellova olo että yyyyh. ja aamulla oli jotain limaa kurkussa ja meinas oksennus tulla; ja samoin kun laitoin liian nopeasti ja liian ison lusikallisen jugurttia suuhun, tuli kyökkä ja vähän jugut ylöspäin. ja sitten töiden jälkeen ostin lapsille (joo-o) karkkia, ja maistelin siinä sitten jotain 6 salmiakkikarkkia ja 4 hedelmä karkkia, niin kyllä tuli oksettava olo!! :$ olen kyllä huomannut, että mitä vähemmän hiilihydraattia/sokeria syön sitä parempi olo on! eilen illalla söin ison kasslerpihvin iltapalaksi(klo22) ja tänään ostin jotain luullisia pihvejä. nam. lisäksi tietty paljon salaattia(erilaisia raasteita), kurkkua, tomaattia niin hyvä on. :)

dreamer ja hipsunipsut rv (*miettii*) 12+4
 
Paljon onnea KIFA !! On se varhaisultra vaan niiiiin kiva juttu kun ei tarvii jännitellä pidempään:)

Pikaisia kuulumisia:
Yökötysolo täällä vaan jatkuu. Olin jo varma että meni ohi mutta alkoi sitten taas. Muutenkaan ei ole hyvä olla, ehkä flunssa tulossa?!? Viime viikon keskiviikkona oli eka neuvola ja oli ihan miellyttävä kokemus! Tosin vähän orpo olo kun en ole pahemmin terveyskeskuksessakaan ollut.
Huomenna sitten soittelen np -ultraan aikaa ja odotan innolla sitä!

Sun 9+6
 
Hei me oltiin tiputtu kakkossivulle :eek:

Sain viikonloppuna ton dopplerin ja tänäaamuna kuuntelin sitä hauskaa suhinaa ja jumputusta eka kerran :heart: Salli on kai kääntynyt potkuttamaan toiseen asentoon, kun en oo nyt vähään aikaan liikkeitä mahan päältä tuntenut. Kiva, kun voi kotona rauhassa varmistaa, että kaikki on hyvin pikkuisella eikä tartte skitsoilla :)

Onko kukaan harkinnut 3D/4D-ultraa? Mä haluan tän vauvan kanssa sinne mennä, koska viimeeks ei Treella sellasta vielä ollutkaan. Ja kieltämättä se sukupuoli nyt tällä kertaa kiinnostaa, kun on tuota poikamaista kamaa tuolla kaapit täynnä :D

Kivaa viikkoa kaikille :wave:

Kristiina ja salli rv 14+0 (vau! aika paljon!)
 
Sarma
Olisin kysellyt teiltä muiltakin, että onko teillä ollu mitään "vatsatuntemuksia" nyt raskauden alkupuoliskolla? Mulla on ollu välillä enemmän ja välillä vähemmän ja viime viikolla ne loppu kokonaan alkaakseen eilen taas ihan kunnolla.. Yöllä ne katos ja aamupäiväkin oli tänään ihan ok, kunnes nyt iltapäivästä taas on alkanu juilimaan.. Lepo tuntuu auttavan niihin vähäsen.

Lääkäri sanoi, että menkkamaiset kivut on ihan normaaleja kohdun kasvukipuja ja et ne voi olla koviakin. Silti mua huolestuttaa, et miksi ne sit alko taas vaikka sain ollan ihan rauhassa niiltä lähes koko viime viikon.. Kasvaako se kohtu jotenki välillä kovempaa vauhtia tms.. Huomenna on neuvola ja saan kysyä sit siellä vielä näistä.. Mutta ei nää juilimiset ainakaan mielialaa kohota..

Tää on niin tätä, viime viikolla olin huolissani kun mahassa ei tuntunu mitään, nyt oon huolissani kun taas tuntuu..
 
Sarma: Mullakin on tuon tyyppisiä kipuja ollut välillä, varmasti kuuluu asiaan =)

Kifa: Tervetuloa, me taidetaankin mennä aika samoissa =)

Tänne ei ihmeempiä. Yrjö kävi tänään kylässä viikon tauon jälkeen, pikkasen jo kerkesin huolestua kun viime viikko oli aikalailla oireeton :D

Rosetta ja tonttu rv 8+2
 
Kifa: Onnea pienesä ihmeestä ja tevetuloa mukaan!

Isabellalle myös onnittelut pienen näkemisestä ultrassa ja hyvästä NT-tuloksesta!

Sebu: Mä tilasin eilen dopplerin raskauskeijun nettikaupasta. Ei kyllä ollu kohtuuhintainen! Halusin sellaisen mallin joka näyttää sykkeet, koska kaksoset tulossa ja ajattlin että olis helpompi ertoottaa sykeet toisistaan. Maksoi muistaakseni n. 99?, postituskulujen kans jotain 108?. Toisaalta rahaa mennyt jo lapsettomuushoitoihin ja ultriin nin paljon ettei enä tunnu paljon missään tuo jos sillä mielenrauhan saa (tai sitte paniikin ku ei löydäkään sykkeitä). Innolla odotan että laite tulisi kotiin. Loppuviikosta odotan. En ole vielä rv 14+4 kertaakaan kuullut sykkeitä. Ultrassa kyllä 3 kertaa nähty.

Täällä pötkötellään kauheassa flunssassa kotona! Toivottavasti tästä ei pikkuisille ole haittaa. Vaikka kyllähän sitä raskaanakin tauteja sairastetaan!



 
Kristiina: me mennään 4d ultraan :) Esikosta kävin, mutta silloin "syystä" ja TAYSsissa. Mutta ilman muuta myös tästä. Mutta sen verran, että olen kuullut että Treellä on kalliimpaa kun esim. Hesan Femedassa, joten taidan mennä sinne. Siis ilmeisesti siinä on yli satasen ero hinnassa.. tuleepa samalla käytyä vapaapäivä viettämässä helsingissä ja jos kävis soppailee ja jotain :D Ja niin, aion mennä heti tuossa viikolla 19. Netistä lueskelin, että vois mennä jo alkaen 18 viikolla, mutta jos yrittäis hiukan sinnitellä. :heart:

*muoks* soitinpa sitten tuonne Femedaan. Eli jos tulis 18-23viikolla niin sais Kelakorvauksen ja jäis n.170e ja sit jos tulee viikon 23 jälkeen niin ei saa kelaa ja sitten summa olis n.230e. Taidanpa soitella vielä Tampereellekin :)

Niin ja tosiaan, sano se Femedan täti, et jos ei mee rakenneultraan niin vois tulla 18-23 viikolla mutta jos menee, niin sit vasta 23 jälkeen kun on jo muuttunut tapaus..Eli kun meillä on kuitenkin se rakenneultra, jonka kunta tarjoaa niin kai sit varailen 4d:hen ajan jonnekkin 24 viikolle.
 
Tuosta dobblerista kyseltiin.
Mä tilasin viikko sitten tiistaina angel sounds kotidobblerin "suomen nettitilaus" nimisestä nettikaupasta. Se ei maksanut siellä kun 39?+postimaksu n.5?=n.45? Oli mielestäni kyllä tosi halpa. Se tulikin nopeasti ja hain sen jo perjantaina postista. Viikonloppuna kokeiltiin kerran kuunnella mutta sen saanut kuulumaan vielä sykkeitä. Saattaa olla vielä liian aikaista. Laitteella kyllä hyvin kuuli mahan murinat ja ilmeisesti myös istukan viuhkeet. Kokeilen tänään uudestaan mutta en kyllä huolestu vielä kun tänään tuli vasta tasan rv.11 Lupailivat kuulumisen hieman myöhemmin. Olin myös hieman ihmeissäni että mistä kohtaa masua niitä ääniä pitäisi kuulua?? Ala vatsalta vaiko navan alta?? Osaako joku neuvoa missä vaavi nyt asustaa. Mutta tuolla laitteella pystyy siis äänittämään ja viemään äänet tietsikalle muistoksi=)

Suosittelen tuota osoitetta jos haluatte tuon laitteen.

Katriina77 + kaksoset rv 11+0
 
Ikäviä uutisia. :'( Pahin mahdollinen näkyi ultrassa tänään. Sydänääniä ei kuulunut eikä näkynyt. Pikkunen oli kuollut jo reilu viikko sitten, koko vastasi viikkoja 11+jotain, varmuutta ei saatu kun pieni oli käpertynyt sykkyrään. Pienellä oli kuitenkin kädet sormia myöten, jalat ja muutenkaan ulkoisissa rakenteissa ei näkynyt poikkeavaa. Jotain turvotusta näkyi ja lääkäri sanoi, että näillä viikoilla keskeytyneissä raskaudessa sikiöllä on jokin kromosomipoikkeavuus.
Järkytys, pettymys ja suru on suuri mutta yritetään ajatella, että parempi näin, pieni olisi voinut olla pahasti vammainen tai muuten sairas.
Vuoto ei ole alkanut ja kohdunkaulakanava oli vielä kiinni. Odotellaan aika äitipolille niin siellä päättävät mihin toimenpiteisiin aletaan, tuleeko kaavintaa jne.
Ei tässä auta kuin surra aikansa tätä menetystä ja lähteä sitten uudelle hoitokierrokselle....
Nyt ainakin tietää, että kohtu on kunnossa ja raskaus on mahdollinen, sattui vain huono tuuri ja pieni ei ollut elinkelpoinen. :'(
Minä nyt olin tässä sitten se tilastojen normalisoija... aina jollakin pinossa menee homma perseelleen. Toivon sydämestäni, että teillä kaikilla muilla menee kaikki hyvin ja saatte pienen nyytin kainaloon kesällä. Palaan takaisin tuonne lapsettomuuspuolelle, en varmaan jaksa nyt enää täällä roikkua, kun peli on menetetty.
Jaksamisia kaikille!
 
Voi ei pirpana!!!! :hug: Olen täällä ihan järkyttynyt ja niin surullinen puolestasi. Toi ei ole kyllä yhtään reilua, että niin pitkälle pääsee ja sitten pieni lahja otetaan pois. Miten osaatkin asennoitua asiaan noin rauhallisesti.. Ei sitä näköjään koskaan ole kuitenkaan varmoilla vesillä vaikka näinkin piktälle on päästy. Hienoa että osaat kuitenkin nähdä asiassa jotain positiivista tulevia hoitoja ajatellen. Raskaus on sinulle mahdollinen ja toivon sydämeni pohjasta että uusi raskaus alkaisi mahdollisimman pian! Olet ajatuksissa! :heart:
 

Yhteistyössä