Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

Alkuperäinen kirjoittaja sebu08:
Pikkuvadelma mä en saanut mitään lukuja enkä siansaksaakaan.. sen verran luki vaan että kaikki kunnossa. Hyvä niin, muuten olisin täällä turhaan etsinyt taas tietoa netistä ja vertaillut lukuja ja pelännyt pahinta.
joo siis, siinä paperissa olikin vaan kaksi arvoa annettu (eikä lukenu mitään muuta) ja se lappu oli suoraan tulostettu terkkarin koneelta. Niiden arvojen perusteella tulee sit se virallinen lappu jahka laskut on laskettu :) Se mun lappu oli siis periaatteessa vaan sille ultraajalle. Ja tosiaan, munkin testi lähti Ouluun. Olikohan se toinen arvo joku valkuaine tai sinne suuntaan ja siihen oli luku ja toinen oli joku ihan käsittämätön nimike mihin oli myös luku..ne si näpyteltiin siihen laskuohjelmaan.

*muoks* mulle se ultraaja näytti koneen näytöltä ainoastaan sen riskiluvun ja totes ettei mitään hätää. En siis saanu siitä mitään paperia enää, eikä puhuttu sen kanssa muusta kun tosta riskiluvusta.
 
Kiitos vastauksista .... toki vielä muidenkin kokemuksia haluaisin kuulla ..
Mietein kans et tutkitaanko ne porissa vai lähetetäänkö turkuun ??? Mut siis periaatteessa vastaus voisi olla jo tullutkin ??? Vitsi kun saisivat kyllä täälläkin ilmoittaa jollain tavalla joka tapauksessa kun vastaus on tullut !!! No ei auta kun toivoa ettei mitään soiteta ... ja että tulos olisi vaikka jo tullut ??!! Kauheaa tää odottaminen ja toivominen et ei soiteta ... huoh ...

neitim
 
neitim sen verran vielä, ite oon Turun ja Tampereen välistä ja mun testi lähti Ouluun. Normaalisti Tampereelle menee kaikki meiltä, niin toi Oulu oli aika ylläri. Voisko ne Oulussa hoitaa si jotain laajempaa aluetta tässä asiassa.
 
en edes hoksannut kysyä minne testit menee :headwall: ja hermoromahduksen partaalla soitin jo aamup. äitiyspolille josko tulos olisi jo tullut ... ei ollut vielä tullut ! eli odottelua vieläkin .. meinasin kylä ensin odottaa tuohon perjantaihin asti mutta tää stressi ... vaan ei ollut vielä tulosta

neitim
 
Sarma
Noissa mun neuvolapapereissa lukee, et testi lähtee Ouluun kun siellä on joku yksikkö mikä noita tutkii. Eli mun käsityksen mukaan kaikkalta Suomesta noi testit lähetetään Ouluun.

Vajaan parin viikon päästä olis sit kättärillä nt-ultra.. Alunperin olin varannut ens viikolle lapsettomuusklinikalta ultran, mutta täytyy nyt miettiä maltanko oottaa viikon pidempään vai menenkö jo ens viikolla katsomaan totuutta silmiin.. Pelottaa..
 



Nimimerkki - la - synnytyslaitos- monesko lapsi- millä hoidoilla- lapsi haaveissa kk/vuosi


Uskallanko - 29.6.2010 - ? - ensimmäinen - 2.ivf - 08/06

verve - 7.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.IVF - 10/06

Lilian75 - 14.7.2010. - NKL - ensimmäinen - 3.IVF:n 2.PAS - 03/04

Möhkö-72 - 16.7.2010 - KSKS - ensimm. yhteinen (esikoinen 9v) - 2. IVF - 06/07

Miukula- 18.7.2010 - TYKS, ensimmäinen, 7x tamofen ja puregon, Lasta toivottu vuosia, hoidoissa 08/08

Pikkuvadelma - 22.7.2010 - TAYS - toinen lapsi - 3.inseminaatio - 12/06

Sussu - 22.7.2010 - kaksoset - NKL - 1. Inssi - lapsitoive 6/05

Kristiina76- 26.7.2010 - TAYS/VAS - toinen (PAS-poika-06) - 3.IVF

Astrid - 31.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.ICSI:n 1.PAS - 06/05

Isabella81- 31.7.2010 - MKS - toinen lapsi - puregon, pregnyl - 02/08

dreamer78 - 3.8.2010 - Satks - kolmas lapsi - 2. ICSI - 03/08

Sebu08 - 4.8.2010 - NKL - toinen lapsi - 3. Ivf - 5/08

Diodium - 5.8.2010 - Naistenklinikka - 1. lapsi

Neitim -7.8.2010 - Satks- viides -clomit+metut+vitamiinit/d125 -12/08

dream84 -9.8.2010 - LPSHP - ensimmäinen -3.iui; clomifen, puregon, pregnyl- 04/04

Memma77 - Naistenklinikka, la 11.8, kolmas lapsi, Icsi:n 2.pas, lääkkeinä puregon , orgalutran, pregnyl, lugesteron, zumenon, yritystä 08/08 lähtien

Katriina77, 16.8.2010, K-HKS, 1. ICSI, kaksoset, 10/07

titityy80 - 23.8.10 - esikoinen - clomeilla raskautunut

Sunflower79 - 23.08.2010 - TYKS - ensimmäinen - 2. ICSI - n. 5 vuotta

fifiris - 29.08.2010 - Naisten Klinikka - ensimmäinen - luomu ihme IVF hoitojen välissä.

Rosetta- 5.9.2010- PKKS, ensimmäinen, 1.ICSI:n 1.PAS

mande - 8.9.2010 - LPKS - ensimmäinen - yritystä 6/04, luomuIHME inssien 1. ja 2. välissä




:hug: Doris-79 :hug:

:hug: nippe81 :hug:

:hug: pirpana74 :hug:
 
Olipa surullista päivittää tuo meidän lista tuon näköseksi :( Tuntuu niin epäreilulta tämä oma onni, kun toisilla on käynyt noin kurjasti. *ootte ajatuksissa*

Mulla on ollut maha helkkarin kipee monta päivää enkä tajua mistä se johtuu...tää kipu on jotain ruoansulatuspuolen hommia mutta ei mitään närästystä, ummetusta, ilmaa tms vaan niinkuin tuolla suolten puolella särkee... voisko liittyä tuohon mun endometrioosiin, kun se on tehnyt niitä kiinnikkeitä tuonne ja lääkäri taisi mainita joskus, että suolta on kiinnittynyt johonkin kohdunkulmaankin kiinni. Että jos se kohdun venyessä ja paukkuessa nyt säteilee se kipu tuonnekin? En tosiaan tiedä, arvailen vaan. Mutta niinkun varmaan jokainen arvaa niin kaikki mahassapäinkin tuntuva kipu pistää varpailleen :(

Mulle kyllä kans tuo doppler on ollut jo hintansa väärti, oisin jo pari kertaa varmaan yksityiselle tunkenut itseni ultraan tässä viime aikoina. Ehdottomasti kannattava hankinta oli!

Sarmalle tsemppiä ultran odotukseen! Mä itte menisin varmaan molempiin (ainakin jos ens viikon ultrassa ei vielä pysty tota turvotusta mittaan), mutta oonkin tällanen hössääjä ja huolehtija :D

Itte mietin missä ton rakenneultran (rv 20-21 maaliskuussa) kävisin... kun se 4D kiinnostais mut käviskö siinä sit vasta vähän myöhemmin... vai meniskö tohon 4D:hen jo noilla viikoilla... haluisin jo päästä varaamaan senkin ajan :) ois taas yks etappi siellä odotettavana.

Onko joku käyny jo ekalla neuvolalääkärin käynnillä? Mitä siellä tehdään?

Kristiina ja salli rv 14+2 (unettomuus vaivaa taas...)

 
Kristiina mulla on ollut muutamana päivänä tuollaista maha/kylkikipua. Varsinkin toisella puolella ja liikkuessa enemmän. Nyt ei taas ole. Ihmettelin kanssa, että mitä se on, onko ruuansulatuksesta vai mitä. Oisko se vaan kohdun kasvuun liittyvää jos suolet on "jumissa" ja siirtyilee...? Sulla varmaan voi olla juuri tuosta endostakin johtuvaa.

Pähkäilen edelleen hankinko dopplerin. Toisaalta ajattelen, että koitan pärjätä niillä neuvolan kuunteluilla, mutta välillä tulee hetkiä, kun haluaisi kuunnella heti...

neuvolalääkäristä, mulla oli se eka käynti viime viikollla. Samat pissat ja painot ja verenpaineet katsoi eka terveydenhoitaja ja sitten sen jälkeen lääkäri teki sisätutkimuksen ja kuunteli pienen sydänäänet. Eipä siinä muuta oikein ollut.

Astrid 13+5
 
Tänään tuli iso itku , ja tyttö jo kysy että mikä äidillä on .... Ei mikään , kaikki on hyvin . todella hyvin ... ! Sain vihdoin veriseulan tulokseni kun soitin iltapäivällä , että josko olisi jo vastaus tullut , kun stressaa niin kovasti tää asia ... Veriseulan puolesta kaikki ok , normaali tulos ja kysyin vielä sitten tuon suhdeluvun , että voiko sen kertoa ... suhde oli 1/9100 . Eli ei sentään puhuttu sadoista .. Kyllä nyt kivi sutosi sydämeltä , tää koko viikko on ollut niin stressaava, jokainen puhelimen ääni on saanut mut vavahtumaan ja pelkäämään pahinta , itkeä tirautin jo eilen kaverille kun soitti "väärään aikaan" . Jos nyt voisi taas nauttia tästä raskaana olemisesta ja masussa kasvavasta vauvasta :heart:

neitim
 
Ihanaa neitim että kaikki oli kunnossa!! :heart:

Mulla on taas ollu niin huono-olo, että oon ollu aivan veto pois sängyn pohjalla.. oksennellukin oon, jopa töissä. Missä vaiheessa teillä on pahoinvointi yleensä helpottanut? Musta tää viikko on ollut nyt kaikkein pahoin tähän saakka ton olon suhteen..

Oon kans miettinyt sitä dopplerin ostamista, mutta pelkään että saan paniikin jos en saa sykettä kuuluviin. Eikö se voi olla aika vaikeaa löytää joskus sykettä? Millä viikolla koti-doppleria voi alkaa käyttää? Täytyy nyt miettiä mitä sen kanssa tekis.. toisaalta kovasti tekis mieli ostaa, kun ei joka viikko siinä ultrassakaan viitsis käydä..

fifiris 9+4

 
neitim onnea huojentavista seulatuloksista! Hyvät lukemat sait ;) Nyt vaan sit nauttimaan raskaudesta :)

fifiris pahoinvointi helpottaa "tilastollisesti" siellä rv 14 kieppeillä, kun ne hormonimäärät alkaa tasaantua. Toivottavasti siis sullakin pian! (Ja tässä välissä voidaan muistella sit sitä kaverin kaveria, joka oksenteli synnärilläkin vielä :D Mut ei me muistella :D) Kyllä se oikeesti helpottaa!

Tosta dopplerista sen verran, että keskustelujen perusteella moni on saanut sillä äänet kuuluviin siellä rv12 tai jotain. Mut se riippuu niin hirveesti taas siitä, onko esim.istukka siinä edessä vaimentamassa ääniä ym... että tosiaan saattaa joskus päinvastoin aiheuttaa stressiä kuin poistaa sitä, jos ääniä ei aina kuulekaan :/ Itte oon tän n.viikon ajan kuullut kyllä joka päivä sen "kavioiden kopseen". Olen nyt kuunnellut ääniä ahkerasti, kun liikkeet ei oo nyt vähään aikaan tuntuneet (kaveri tainnut kääntyä potkimaan johonkin muualle päin kuin mahan suuntaan).
Et tossa dopplerissa on puolensa ja puolensa...

Kristiina ja salli rv 14+3
 
Ihanaa kuulla neitim että voit huokaista helpotuksesta! :heart:

Fifiris Ikävä kuulla että voit noin huonosti. Onneksi se on kuitenkin merkki kasvavasta pikkuisesta. :heart: Itsellä oli viikot 9-12 kaikista pahimmat ja nyt viime päivinä on olo kohentunut huomattavasti. Tänään sain jopa pari vaatekaappia siivottua, mitä en olisi vielä viime viikolla voinut kuvitellakaan tekeväni. Onneksi mulla on nyt tuo doppleri, muuten olisin huolissani kun pahoinvointi on hellittänyt. Nyt voin aina kuunnella että onko kaikki kunnossa jos huoli iskee. Mun mielestä sitä voi alkaa käyttää viikosta 12 alkaen.

sebu 13+2

ps. mulla on parina yönä ollut "elohiiri" alavatsassa.. oisko kuitenkin pikkuinen joka siellä ilmoittelee itsestään. :heart:
 
Hei kaikille!
Tulin vielä kertomaan tänne että eilinen lääkkeellinen tyhjennys meni helpommin kuin kuvittelin. Pelkäsin kipuja ja sitä miten kestän päivän henkisesti. Kohtu tyhjeni kuitenkin nopeasti ja kipu oli siedettävää. Ultralla vielä tarkistettiin että kaikki raskausmateriaali oli poistunut. Henkisesti voin jo paremmin ja on helpottunut olo kun tämä on saatu päätökseen.
Surullinen olo on vieläkin mutta ajatukset olen suunnannut jo uuteen hoitoon. Pitkän hoitohistorian ja monen,monen pettymyksen jälkeen olen ilmeisesti jo niin parkkiintunut, että "toivovaihde" menee helpommin päälle. Tuntuu että olen oikeen sisuuntunut, että PRKL, nyt ei luovuteta!! Hoitava lääkärimmekin oli sitä mieltä että aloitellaan uutta hoitokierrosta samantien. Keskenmenon jälkeen kuulemma tullaan helpommin raskaaksi uudestaan!
Siinä toivossa on elettävä! Onneksi viimeksi tuli alkioita ihan mukavasti joten toivoa on siinäki mielessä!
Halauksia kaikille ja kiitos tuestanne. Olette niin tärkeitä!! Tulen sitten kertomaan jos vielä onnistutaan!
:heart: :heart: :heart:
 
Pirpana: hyvä, että voit jo paremmin ja taistelutahtoa löytyy :hug:

Keksin muuten pikkuiselle tekonimen se on Lahja .
Syksyllä oltiin veljen vauvan ristiäisissä ja siellä pappi puhui siitä miten Lapset on aina jumalan lahjoja yms. Silloin hiljaa mielessäni ajattelin mitä pahaa me ollaan tehty kun meille ei semmoista lahjaa voida antaa, muutenkin oli aika kova paikka olla siellä ristiäisissä, kun oma tilanne oli silloin mikä oli. No nyt joka tapauksessa se Lahja on tuolla masussa ja maailman paras sellainen

Rosetta ja Lahja rv 8+6 :heart:
 
pirpana: ihana kuulla että olet kuitenkin positiivisella asenteella jo katse käännettynä tulevaisuuteen!
Toivon niin kovasti teille onnistumista, kuten kaikille muillekin epäonnea kohdanneille. :hug:
 
Pirpana, sä olet mielettömän vahva nainen!! Täytyy sanoa että ihailen sun voimia katsoa tulevaisuuteen ja ajatella positiivisesti.
:heart: :heart: :heart:

Ihanaa että tyhjennys meni hyvin ja voit nyt alkaa ajattelmaan jo seuraavaa hoitoa. Hurjasti tsemppiä ja todellakin tulet tänne kertomaan kun plussaat. Peukut ja varpaat pystyssä sun puolesta!!

 
Sebu, ehkä mullakin sit tää pahinolo painottuu tänne loppuun. Tosiaan vasta nyt 9 viikolta on alkanut järkky pahaolo, toivotaan että päättyis pian! Mutta kyllähän se kovasti lohduttaa, kun ajattelee mistä pahoinvointi johtuu.. :heart:

Kristiina, mä todella toivon etten oo just se kaverin kaveri!! :LOL:

Viikonloppuja kaikille!

 
Rosettalle piti tulla laittamaan isot onnittelut, kun ollaan niin monissa pinoissa yhdessä piinistelty! :) :flower: Ihanaa, että teilläkin vihdoin tärppäsi! :heart: Oikein paljon tarrasukkia matkaan pikkuiselle!

-Pantsu ja pikku-ukko 2 kk
 

Yhteistyössä