Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

Onnittelut hienoista ultrakuulumisista!!!! :heart: :heart:

Itsellä on huomenna nt-ultra ja olen tosi paniikisa täällä!!Jotenkin on taas alkanut pelottaa että onko kaikki hyvin. :'( Ultran jälkeen onkin sitten neuvolalääkäri. Täytyy varmaan kysellä jotain lääkettä tähän jatkuvaan päänsärkyyn. Muistaako kukaan että kuinka kauan pissan täytyy olla rakossa ennen näytteen antamista. Mulla on siis pissapurkki kotona ja aika on kello 11.00, ehdinköhän käydä normaalisti aamupissalla ennen näytteen antamista??

Vielä päivä niin ollaan turvallisimmilla vesillä!!
Sebu 11+5 :heart:
 
Diodiumille ja Rosetalle onnittelut ihanista ultranäkymistä! :heart: :heart:

Sebu: Jos otetaan virtsan viljely (eli tulehdusta haetaan) niin pitäisi olla vähintään 4 tuntia!

Täällä kans yks murehtija. Heti pari päivää ultran jälkeen alkaa epävarmuus onko kaikki edelleen ok. Mulla NT ultrasta jo puolitoista viikkoa ja nyt tuntuu taas etä onkohan tuolla vielä elämää. Seuraava ultra vasta rakenneultra 3.3. Masu kyllä jo jkv kasvanut ja mammahousihin joutunut siirtymään. Omatkin farkut vielä menisivät varmaan jalkaan, mutta istuessa puristavat ja tulee alamaha kipeeksi joten ei viiti pitää. Muutamana päivänä tuntunut ajoittain pientä kuplimista masussa, joita olen miettinyt voisivatko olla liikkeitä. Jotenkin vaan tunuu että ei kait nyt vielä sentään kun viikkoja vasta 13+4.
 
Rosetta ja Diodium onnittelut mukavista ultrakuulumisista! :)

Mulla on kans menny pusseittain mandariineja, klementiinejä ynnä muita satsumia. Yritän kauppareissuilla muistaa ostaa niitä jääkaappiin, kun ovat niin helppoja ja hyviä pahanolon karkottajia.

Tänään kävin neuvolassa ja vähäks aikaa meni pala kurkkuun, kun ei doppleri meinannut kajauttaa pikkuisen sydänääniä. Onneksi sitten lopulta kuitenkin: "Tsiuh, tsiuh, tsiuh, tsiuh..." :)

Rauta-arvo oli alhainen, joten sain neuvoksi syödä rautalisää nyt jonkin aikaa. Onkin viime aikoina väsyttänyt ja välillä huimannut. Johtuiskohan tosta raudasta...

Tänään hikoilin sovituskopissa rintsikkaostoksilla. Päätin ostaa tukevat odotusliivit, kun on käyny vanhat jo jossainmäärin ahdistamaan. Oli vaikee löytää hyviä mistään. Netistä oon kans ettiny sopivia, mutta sit päätin kuitenkin mennä paikan päälle sovittamaan, kun ei jaksa ostaa sikaa säkissä ja palautella. Lindexistä löytyi lopulta ihan ok-malliset, mustat ja kohtuuhintaset (imetysliivit).

Oisko kellään vinkkejä hyvistä odotusajan liiveistä / missä ois sellasia kohtuuhintasina?

Seuraavina investointeina isommat housut ja rennompi paita...

:) Hyvää viikkoa kaikille!

Uskallanko 17+0
 
Pirpana, niinhän se varmaan on, ettei tää huolehtiminen siihen viikkoon 12 lopu, vaikka nyt kuvittelee niin... sitä miettii tätä alkuraskautta sellaisina etappeina eteenpäin ja kuvittelee että jokaisen etapin jälkeen alkaa se rauha ja onni! Ehkä sit syntymän jälkeen... :kieh:

Olin äsken eläinlääkärissä kissaa viemässä ja meinasi yhtäkkiä pyörtyä ja oksentaa keskenkaiken. Alkoi vaan sydän hakkaa, tunsin oikeen että veri pakeni päästä ja ihan kauhee kylmähiki tuli.. Meinasin juosta ulos oksentaa, mutta sit istahdin penkille ja onneks pahin olo meni ohi. En tiiä onko verenpaineet alhaiset vai mikä toi kohtaus oli, mutta aika järkky olo tuli. Oli vielä anoppi mukana, jolle ei oo vielä raskaudesta kerrottu, joten onneks sain pidätettyy oksun.

Sebu, tsemppiä ultraan! :heart:
 
Helou,

rupesin eilisen ihanan ultran jälkeen hullu lukemaan netistä kaikkea tohon veriseulaan liittyen. Onkin siis mahdollista, että vaikka niskaturvotusta ei olekaan, veriseulasta "jää kiinni" ja sieltä tulee siis jotain huolestuttavaa. Huoh. :| En aio nyt kuitenkaan tätä vatuloida enkä odottaa tuloksia, vaan iloita nyt hyvästä ultra-käynnistä, siitä että näki pikkuisen liikkuvan kovasti ja kaikki näytti lääkärinkin mukaan hyvältä.

Maha on nyt pumpsahtanut jotenkin esille. Turvotus on laskenut, eilen jopa pidin vanhoja farkkuja, mutta sama fiilis kuin sussulla oli sit jo iltapäivästä kuitenkin. Mutta koska yleisturvotus on ainakin hiukan laskenut, näkee mahan nyt varmaan eri tavalla. Ei sitä kyllä enää kauaa peitellä. Oonkin aika vapautuneesti nyt kertonut työpiireissäkin jo raskaudesta.

Vaihdoin muuten nyt kunnallisesta neuvolasta yksityiselle. Ah mikä ero... Ihan mielettömän mukava kätilö on nyt "neuvolantätinä" ja tapaaminen oli tosi rento ja miellyttävä. Ihan eri fiilis käynnin jälkeen kuin ennen.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille, tulkaahan kertomaan kuulumisianne!Tsemppiä Sebulle ultraan, samoin muille jos on menossa.

Diodium & Obed 11+5 tai 11+6 lekurin mukaan :heart:
 
diodium tiedän tunteen... Mulla on myös tapana lukea horrori-kertomuksia netistä liittyen juuri tuohon nt-seulaan jne. :ashamed: Ihan tyhmää lukea niitä, kun kaikki ollaan yksilöllisiä ja jokainen raskauskin kai yksilöllinen...
Ei pitäisi, mutta mä myös luin kaikkia "tapauksia", kun meillä oli niskaturvotusta 2mm ja ajattelin, että se on liikaa, vaikka kätilö sanoi, että meillä on negatiivinen se joku riski downiin jne... Lopetin kuitenkin asian hautomisen, rakenneultrassa varmaan sitten näkyy jos jotain sensorttista vikaa on vauvalla. Koita sinäkin nyt vaan olla huolehtimatta! =)
 
Sarma
Mulla on kans paha tapa lukea noita "horrori-kertomuksia" ja sen jälkeen saan itseni ihan hermoraunioksi. Saattaahan se olla, ettei se vk 12 sitä helpotusta tois, sitten on varmaan taas uudet huolenaiheet..

Mä harkitsen nyt, et jos varaisin perjantaille tai sit ens viikon alkupuolelle vielä ultran niin näkis mitä sinne kuuluu ja onko siellä vielä elonmerkkejä havaittavissa. Mä hermoilen päivä päivältä vaan enemmän ja enemmän niin sais vähän väliaikatietoja.
 
Mäkin tunnustan että luen ihan liikaa horror-kertomuksia.. :ashamed: Mitä järkee siinäkin on, vaan huolestuttaa itteään liikaa?? Mä en vielä edes oo miettinyt mitään noita down-juttuja, vaan jännitellyt vaan onko vaavi elossa. Seuraavaksi sit jännätäänkin varmaan niitä!

Varasin huomiselle illalla ultra-ajan, pakko tietää mitä sinne kuuluu. Jotenkin jännittää taas se yhtäpaljon kun eka ultra!

Diodium, paljon yksityinen neuvola maksaa? Tehdäänkö kuitenkin ultraukset kunnallisella puolella? Mä tapaan mun neuvolatädin perjantaina, mutta puhelimesta tuli vähän ehkä nihkee fiilis.. No, katotaan, ehkä se vielä yllättää!
 
Sarma
fifiris: Niinpä, mitä järkee on huolestuttaa tahalleen itteänsä entistä enemmän, en todellakaan tiiä.. Päätinki, että nyt en varmalla lue enää niitä, en varmasti. (ainakaan tänään ;) ) Toivottavasti ultrakuulumiset on huomenna hyviä! :)
 
Fifiris, mää veikkaan, että syntymän jälkeen ne huolet vasta yltyvätkin :) lopuelämä pitää pelätä mitä kaikkea pienelle voi tapahtua suuressa pelottavassa maailmassa :eek: Ollaan me hassuja huolehtijoita! :LOL:

Diodium, mennään suurinpiirtein samoissa päivissä. Mulla on myös massu pompsahtanu esiin. Viikonloppuna ihmettelin kun masuturvotus ei laskenutkaan aamuisin tavalliseen tapaan vaan massu on pysyvästi söpösti pullollaan, tuntuu että joka päivä vain enemmän. Otin myös eilen käyttöön henkkamaukan äitiyssammarit, kun housut puristivat ikävästi.

Puhuitte horrorikertomuksista niskatuvokkihommien suhteen. Itse en uskalla ollenkaan lukea kauhutarinoita, muutenkin pelottaa onko pikkunen kunnollinen. Jännä, etten minäkään alussa pelännyt downia tms vikaa pienessä vaan suurin pelko oli fifiriksen tapaan onko kohdussa yleensä elämää ja pysyykö pieni sisällä. Nt-ultran tulosta olen alkanut jännäämään vasta hiljattain.

Tänäänkin parempi päivä pahoinvoinnin suhteen ja sain ihme virtapiikin töiden jälkeen ja vaihdoin lakanat! :)

Pirpana + pikkunen 12+3
 
Appelsiinimehu ja piimä on ollut hyvät mulla, jos on tullut etova olo, mulla kun varsinaista pahoinvointia ei ole ollut. Onneksi! :)

Noista kauhujutuista täytyy sanoa, et ei kannata lukea, muuten tässä saa koko ajan stressata. Ei tämä odotus ole todellakaan henkisesti helppoa, kun pelkää aina pahinta. Jos tässä nyt miettii, et mullakin vajaan 2 kk pääs on rakenneultra, niin onhan siinäkin riski löytää vaikka mitä poikkeavuuksia. Ei kuitenkaan auta ajatella niitä. Luottaa vaan, et kaikki sujuu hyvin.
Ja onhan meillä kaikilla jo ollut omat vaikeutemme raskautua, et eikö siinä olis ihan riittävästi vastoinkäymistä meille. Et jos tästä odotuksesta selvittäis sit kunnialla! :heart:

Onko muilla alkanut jo tulla jotain selkäoireita tai muuta? Mä olen nyt ollut töissä runsaan viikon ja ulkoillessa lasten kanssa alkaa selkä särkeä, kun on kauan paikallaan. Tänään oikein sattui kylki ja oikea jalkakin. Et taitaa vaavi painaa jotain hermoja. Kuitenkin olo on hyvä kun pääsee istumaan. Myös mun oikea jalka puutuu silleen reiden ulkosyrjältä välil ihan istuessakin. Niinkuin ihon pinnalta. Se on outoa. Tätä on ollut ihan alkuviikoista lähtien.

Liikunta on kyl vähentynyt, et voisko johtua siitä. Mulla kun on taipumus iskiaskipuihin, jos en jumppaa selkää. Salil pitäis taas mennä ja pyytää joku ohjelma, mikä soveltuis raskaana oleval, et tietää mitä uskaltaa tehdä. Kun vaan jaksais töiden jälkeen mennä. Jotenkin ollut ihan loppu, mut vaatii taas totuttelua lomien jälkeen.

Miukula ja muru 14+1
 
Nyt on ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin!!! :heart: Jännitin niin kovasti tulevaa ja kun menin makuulle siihen pöydälle niin pelkäsin ettei sieltä löytyisi mitään elämää. Kätilö sanoi kuitenkin heti että siellä se pieni teille jo vilkuttaa. Pikkuinen olikin siellä käsi pystyssä niin että kaikki 10 sormea näkyi. Itku siinä meinasi tulla. :) Niskaturvotusta oli 0,9mm ja muutenkin kaikki mitä nyt pystyi näkemään kunnossa (aivot, virtsarakko ja vatsalaukku + sääriluut). Iltapäivällä kävin vielä neuvolalääkärissä ja sydämenääänet kuultuani meinasi taas itku tulla. On kyllä niin helpottunut ja onnellinen olo. :)

LA muuttui nyt 3.8 ja tänään on sitten riskiviikot ohi!!!! :) (tuota vähän ihmettelen että miten ne sitä aikaisti päivällä kun hedelmöittymispäivä on tarkalleen tiedossa)

Sebu 12+0 :heart:
 
Miukula mulla on myös tuota reiden puutumista,just ulkosyrjä puutuu. Hassua! :eek:
Selässä tuntuu myös, kun olen fyysisessä työssä, huomaa et selkä kipeytyy nopeammin nyt.

Joogassa ajattelin käydä, koska siitä on selälle hyvä apu. Olen joogaillut useamman vuoden, mutta lopetin nyt kun raskaaksi tulin ja nyt tuntuu, että taidan aloittaa uudestaan. =)

 
sebu onnea hyvistä ultrakuulumisista!! Ihanaa :heart: !!


fifiris yksityinen neuvola on kertamaksulta noin 30-40, veikkaisin. Mulla oli myt yli tunnin eka kerta ja se oli jotain 70 euroa ja risat, muistaakseni. Samassa laskussa oli muutakin, joten en ihan varma oo. Kävin ton nt-ultran samalla klinikalla mut rakenne-ultran aion käydä Naistenklinikalla, tuleepahan sit edes sen kerran käytyä siellä ennen synnytystä.

Mulla ei oo ollu mitään puutumisia eikä selkäkipuja. Ainoastaan tissit ihan sairaan arat ja jatkuva kuvotus. Ai niin ja päänsärky ihan törkeenä välillä. Ja noloa mutta hirveästi ilmaa & röyhtäyttää koko ajan... Tosi viehättävää. Ja mielialat heittelee, hirvee raivo välillä ja sit kohta taas itkettää. Kai tää kaikki on aika normaalia :D .

Mukavaa illanjatkoa kaikille!
 
(.) Tänään oli eka lääkärineuvola. Kaikki jees, sydänäänet kuulu eli eteenpäin mennään. Painoa tullut kuukaudessa vaan 100g, jee!! mulla on tavoitteena puolet pienempi painonnousu kun esikosta :) Liikuttu on kohtuudella ja kaikessa rauhassa ja syöty terveellisesti..eli siis ainostaan yks hampurilainen viikossa :LOL: Mielitekoja: nuudeli, ruisleipä,kurkku ja appelsiinimehu ja nimenomaan hedelmälihalla.

 
Sebulle onnittelut mahtavista ultrakuulumisista. :heart:

pikkuvadelma: onnittelut ihanista uutisista! :heart:
painosta... hhmm... en yhtään tiedä mitä mun oma vaaka silloin näytti, kun neuvolassa eka paino otettiin, joten en osaa aavistaa onko painoa tullut. ... on varmasti.

(.) kait täällä ihan hyvin voidaan. :) :) ... pientä kremppaa kuitenkin: selkä vähän vihoittelee ja lihakset on jumissa, mikä aiheuttaa polttelua tossa etupuolella eli jotain närästyksen tapaista. onneksi tänään vähemmän kuin eilen.
eilen saatiin doppleri kotiin, ja sillä onkin sitten tänään kuultu molemmat jyskytykset. ihanaa!
:heart: :heart: mitäänhän tuo doppleri ei muuta, mutta kyllä se vaan hienon fiiliksen antaa, kun ne äänet kuuluu. jos ne nyt vielä jää kuulumatta, niin en heti huolestu; on se niin hankalaa välillä niitä pitää siinä pömpelin alla. :p

dreamer 12+1
 
ette usko. mutta: mä tunnen ainakin toisen vauvelin liikkeet tosta IHON LÄPI. :heart: :heart: ne liikkeet tuntuu just tossa sektioarven kohdalla(vähiten läskiä ), ja mieskin tunsi kun se pikkuinen möyri siellä. onkohan sillä vähän ahtaat oltavat ja tekee lisää tilaa itselleen. siis tosi ihanaa; pidän kättä siinä päällä ja nauran kun pikkuinen möyrii. toinenkin tuntui ehkä hiukan, mutta on luultavasti hiukan syvemmällä. USKOMATONTA! :heart: :heart:
eilen tunsin samanlaista liikettä sisäisesti, mutta luulin kuvitelleeni. mutta enpäs kuvitellutkaan. :p
 
Dreamer noniin! Saatiinhan me lisää liikkeiden tuntijoita tänne :D Onnea, eikö tunnukin ihanalta :heart:

Onnea kaikille ihania ultra-ja neuvolakuulumisia saaneille :heart: :flower: Voi vitsi on tää vaan niin hianoa :)

Itte kävin tänään viimeinkin siellä np-ultrassa, tää viikko oli enää aikaa siihen ehtiä. Kaikki kondiksessa, kasvu vastaa viikkoja (ja päiviä ) ym. Oli vaan hiton sählö lääkäri, tai siis tekniikka ei pelittänyt, ultralaite piti buutata kesken kaiken ja sit se tulostikin mulle vahingossa jonkun muun potilaansa laskun :D No mutta enivei, pääasia että sallilla kaikki hyvin :heart:

Noista niskaturvotuksen raja-arvoista on ollut täällä aiemmin juttua, niin lueskelin just siitä netistä ja alle 3mm näyttäs olevan se "hyvä arvo". Jotain tuo lääkäri mulle sano, että IVF:n takia tuon sikiöseulonnan verikoetulokset ei välttämättä ole ihan luotettavia? Onko muille tällasesta puhuttu, mitä se meinaa..?

Oon alottanut vaippojen hamstraamisen jo :ashamed: Siis kestoilla aion tämänkin vaavin kanssa mennä ja ne vaippulit on vaan niin ihania :saint:
Mäkin muuten saan varmaan jo tällä viikolla sen dopplerin, ei ollut kallis (39,95e + postit ym). Kiva päästä kuuntelemaan sallukkaa, niinä iltoina kun ei liikkeitä tunnu heti kun mä haluan, niin iskee aina se pieni epäilys... :ashamed: Mut en silti aio joka ilta doppleroida :D

Kivaa loppuviikkoa kaikille :wave:

Kristiina ja salli albatross rv 13+2
 



Nimimerkki - la - synnytyslaitos- monesko lapsi- millä hoidoilla- lapsi haaveissa kk/vuosi


Uskallanko - 29.6.2010 - ? - ensimmäinen - 2.ivf - 08/06

verve - 7.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.IVF - 10/06

Lilian75 - 14.7.2010. - NKL - ensimmäinen - 3.IVF:n 2.PAS - 03/04

Möhkö-72 - 16.7.2010 - KSKS - ensimm. yhteinen (esikoinen 9v) - 2. IVF - 06/07

Miukula- 18.7.2010 - TYKS, ensimmäinen, 7x tamofen ja puregon, Lasta toivottu vuosia, hoidoissa 08/08

Pikkuvadelma - 22.7.2010 - TAYS - toinen lapsi - 3.inseminaatio - 12/06

Sussu - 22.7.2010 - kaksoset - NKL - 1. Inssi - lapsitoive 6/05

Kristiina76- 26.7.2010 - TAYS/VAS - toinen (PAS-poika-06) - 3.IVF

pirpana74 - la 30.7.2010 - OYS - ensimmäinen - 1.IVF:n 2.PAS - 06/2006

Astrid - 31.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.ICSI:n 1.PAS - 06/05

Isabella81- 31.7.2010 - MKS - toinen lapsi - puregon, pregnyl - 02/08

dreamer78 - 3.8.2010 - Satks - kolmas lapsi - 2. ICSI - 03/08

Sebu08 - 4.8.2010 - NKL - toinen lapsi - 3. Ivf - 5/08

Diodium - 5.8.2010 - Naistenklinikka - 1. lapsi

Neitim -7.8.2010 - Satks- viides -clomit+metut+vitamiinit/d125 -12/08

dream84 -9.8.2010 - LPSHP - ensimmäinen -3.iui; clomifen, puregon, pregnyl- 04/04

Memma77 - Naistenklinikka, la 11.8, kolmas lapsi, Icsi:n 2.pas, lääkkeinä puregon , orgalutran, pregnyl, lugesteron, zumenon, yritystä 08/08 lähtien

Katriina77, 16.8.2010, K-HKS, 1. ICSI, kaksoset, 10/07

titityy80 - 23.8.10 - esikoinen - clomeilla raskautunut

Sunflower79 - 23.08.2010 - TYKS - ensimmäinen - 2. ICSI - n. 5 vuotta

fifiris - 29.08.2010 - Naisten Klinikka - ensimmäinen - luomu ihme IVF hoitojen välissä.

Rosetta- 5.9.2010- PKKS, ensimmäinen, 1.ICSI:n 1.PAS

mande - 8.9.2010 - LPKS - ensimmäinen - yritystä 6/04, luomuIHME inssien 1. ja 2. välissä




:hug: Doris-79 :hug:

:hug: nippe81 :hug:
 

Yhteistyössä