Alkuperäinen kirjoittaja pikkuvadelma:
Hei mites, muistan että esikosta liikkeet alkoivat tuntumaan sellasina pieninä sivelyinä ja perhosen siipien lepatuksena, ennenkuin vahvistuivat kunnolla. Onkohan se toisessa sama vai tunteeko ne toisella kertaa jo heti voimakkaasti?
Pikkuvadelma 13+2
En nyt millään asiantutemuksella vastaa (
) mut aattelisin itte niin, että se millasina ne liikkeet sit tuntuu riippuu enemmänkin esim. onko istukka edessä (vaimentaa liikkeiden tuntemisen mahalta koittaessa) tai miten päin se kaveri siellä kohdussa potkuttelee (onko kroppa "ulospäin" siis äidin mahaa kohti ja potkut tulee sinnepäin vai "sisäänpäin" eli mahasta poispäin ja sillon taas ei mahan päälle tunnu ne liikkeet). Enemmänkin siis riippuis tollasista jutuista kuin siitä monesko raskaus on... tai emmätiiä
Mut ainakin tässä toka raskaudessa mä
tajusin ne pulputukset vauvan liikkeiks nopeemmin kun viimeeks, kun nyt tiesin sellasta oottaa
Ruokarajoituksista raskausaikana vielä, et kuinka teille muille on
maksan syömisestä sanottu? Mulle v.2005 neuvolassa jäi se käsitys, että ei mitään maksaa sisältävää ja nyt luin noita ohjeita ja suosituksia ja sanotaan, että ei maksaa ns.lämpimissä ruoissa (=maksakastike, maksalaatikko) mut esim. maksamakkaraa saa kiskoa max 200gramman pötkön viikossa. Mulla oli viimeeks tosi pahat vierotusoireet maksamakkarasta
Nyt oonkin sit sitä vähän syönyt.
Ja vielä se tosta
listeriavaarasta et esim.pakastevihanneksethan ja ulkomaiset pakastemarjat yms suositellaan aina ennen käyttöä kuumentamaan. Mut tätä käsittääkseni suositellaan jo myös ei-raskaanaolevillekin.
Kristiina ja salli rv 12+6 (haa! huomenna poxuu taas!)