Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

Pikkuvadelma: saan täl viikol tietää toksoplasmoosi vastauksen. Ei ollut tullut vielä viime viikolla, jos sitä tarkoitit. Meinasin huomenna soitella ja kysyä sitä.
Toi ultra johon menen on niskapoimututkimus. Lähetteessä, jonka sain neuvolasta sanotaan, että veriseula voidaan myös ottaa. Et en sit tiedä otetaanko samalla käynnillä. Ei ne neuvolasta ainakaan erikseen mulle varannut sitä koetta.
 
Miukula: joo sitä justiinsa..kiinnostaa tietää miten siinä käy.
Meillä alkaa virallisesti noi seulat 2010 alussa, joten siks täytyy odottaa ens viikkoon labra aikaa. Mutta mulle siitä tehtiin erikseen se lähete neuvolassa ja sitten neuvottiin, että viikko menee tuloksissa joten viikon päähän voi varata ajan ultraan. Sitten sinne ultraan mennään sen tuloksen kanssa ja ultraaja laskee ultran jälkeen niiden perusteella riskin. Ja tarvittaessa tekee lähetteen suoraan TAYSsiin jatkotutkimuksiin, jos siltä näyttää tulos.
 
Sannis, oon niin pahoillani!! :hug: Toivon sulle paljon voimia... oon itse keskenmenon kokenut ja tiedän miten kauheelta susta nyt tuntuu.. :'(

Kristiina, hui!! Varmasti ihan kauhea fiilis on nyt, toivottavasti kaikki on hyvin ja se oli jotain vaaratonta.. :hug:


Hauskaa että tulit tänne mukaan turisemaan Uskallanko!!Mietinkin just että kävisin huhuilemassa sua mukaan tänne.. Mä en tajunutkaan että sulla on raskaus jo noin pitkällä! Voi miten ihanaa että oot yli kriittisen vaiheen ja vatsakin alkaa jo pömpöttää! :) Tiedän täysin mitä tarkoitat noilla epävarmuuden fiiliksillä. Kävin kurkkimassa elokuisten pinoa ja huomasin etten sovi mukaan. En pysty intoilemaan ja tuntemaan mieletöntä iloa varauksetta (siis tottakai oon äärettömän onnellinen tästä ihmeestä, mutta pelko kalvaa mieltä kokoajan)

Nyt on tuntunut vähän jotain raskausoireita.. Väsyttää ja välillä ruoka kuvottaa. Ihanaa, lisää sais tulla!

fifiris 5+2
 
Sannis, voi ei. :( :( :'( :hug: pahoittelut.

ja kristiinalle myös peukut pystyyn, että on ihan harmitonta vuotoa.

ja neitim: hiukan oon kade tosta dopplerista. :saint: en olis uskonut että niinkin pienen otuksen liikkeet voi jo kuulla!!?? uskomatonta. :)

(.) vatsa tuntuu ihan 6. kuulla olevalta. kävelin tänään kaupungillakin kuin viimeisilläni ja tosiaan alkoi vatsaa jotenkin kiristämään ja koko kroppa väsyi todella ja puuskutin eteen päin. alavatsalla tuntuu selkeästi jotain kovaa, joten taitaa siellä jotain kasvaa. :) :heart: :heart: harmittaa vaan kun oon päästänyt itseni lihomaan niin, että huh huh.. läskit vaan hyllyy vatsalla niin ettei vauvamahaa erota varmaan moneen kuukauteen. :headwall: no, toisaalta ihan sama - ehtii niitä sitten taas tulevat vuodet kadotella. :whistle:

jaaha, lapset kutsuu iltasatua lukemaan.. ja nälkäkin olis TAAS!

dreamer78 + hipsunipsut rv9 *poks poks*
 
Sannis: oletkin jo tämän kuullut, mutta minä olen myös kokenut keskenmenon ja toivon ettei kenenkään tarvitsisi sitä kokea. Anna itsellesi aikaa toipua ja itke niin paljon kun haluat.

Mulla kans ihmeellistä vatsan kiristystä..että kun oikein antaa vatsansa levitä, niin rupeaa kiristämään. Jännää :) Mutta jee! mun maha toimii taas! rupes joulun pyhinä toimiin oikein kohinalla..jes. Kui onnellinen voikaan olla toimivasta suolesta :D

*muoks* jännä muuten miten ihmiset ajatukset toimii, nyt kun ei ole vatsa ongelmia, niin ensimmäinen ajatus oli, että no niin nyt se on kuollu.. :|
 
Sannis :hug: Voi ei, olen tosi pahoillani.
Kristiina :hug: toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin. On tuo kyllä varmaan tosi pelottavaa.

En ole pitkään aikaan saanut kirjoitettua tänne, lukemassa kyllä olen käynyt. Kaikille uusille onnittelut plussista =) ja kaikille ultrista hyviä uutisia kuulleille onnea myös. Mulla oli eilen nt-ultra ja pikkuisella oli kaikki mallillaan :) Sydän sykki ja kaveri oli kasvanut hienosti. Siellä se vaan heilui ja vilkutteli meille. 5 sormeakin näytti olevan, ainakin toisessa kädessä :). Niskaturvotusta oli 0,8 mm kuten Verven pikkuisellakin. Olen ollut viimeiset viikot jotenkin ihan paniikissa ja pelännyt kaskenmenoa, ensimmäinen km oli rv10+5 joten ehkä se alitajuisesti vaikuttaa. Ehkä nyt alkaa kuitenkin tämän ultran myötä jo vähän helpottaa, Ainakin vähäksi aikaa...

Lilian ja Milli 12+0
 
Onnea Lilianille hienoista ultanäkymistä! :heart:

Mulla on tänään alkanut vihdoin kunnon pahoinvointi... meinasin aamulla oksentaa ja koko päivän täällä töissä on ollut huonovointinen ja väsynyt olo. Tosi vetämätön fiilis, haukottelen, vilkuilen kelloa, odotan että pääsis jo kotiin. Ihanaa kuitenkin tuntea raskausoireita, helpottaa huolta! On tää hullua..

Muok: Onko muuten kellään ollut oireena päänsärkyä? Mulla on ollur pari päivää sellanen vähän krapulainen olo ja päätäkin vähän särkee...

fifiris 5+3
 
Heippa vaan kaikille! :wave:

Soittelin toksoplasmoosivastaukset ja negatiivinen oli. Kysyin, että tarviiko nyt sit pelätä, että saan sen raskausaikana. Neuvolasta sanoivat, että jos olisin tässä äskettäin ottanut kissan, niin sitten saattaisi olla, että syntyy vasta-aineita toksoplasmoosia vastaan. Mulla on kuitenkin ollut kissa ensin 8-vuotta ja sit tämä nykyinen ollut 7 ja puoli vuotta. Terveydenhoitaja vaan sanoi, että olisi se sitten jo tullut. Hän tietää tapauksia joilla on ollut kissa 20-vuotta eikä mitään toksoplasmoosia ole tullut.
Sanoivat vaan, ettei tarvitse murehtia. Olen kuitenkin jättänyt silti kissan käymälän siivoamisen miehelle ja vältän jakamasta ruokia kissani kanssa. Tai sit en enää itse syö esim. kissan nuolemaa jugurttia. :)
 
Sannis, olen todella pahoillani! :hug: :'(
Pirpana, pikkuvadelma ja Miukula: Mähän kävin maanantaina nt-ultrassa ja tänään sain riskilukeman puhelimitse, oli 1:2800 =) Nyt voi olla taas (ehkä hetken) rauhallisin mielin. Mulla on edelleen suuret munasarjat ja tosi iso kysta toisessa, sain samalla kutsun 3vkon päästä kystasta uuteen ultraan. Toivottavasti olis siellä jo pienentynyt.
Meille sanottiin, että jos olis ollut riskiluku suurempi kuin1:250 niin pääsee halutessaan jatkotukimuksiin.
Lillan onnea hyvästä ultratuloksesta =)

Täällä vatsaa ei voi enää mitenkään peitellä, täytyy tarkkailla painon nousua. Eilen kävinkin puristamassa peppua kuntosalilla :D

verve + hoopi 13+0
 
Kristiina76 kiitos, kun lisäsit minut mukaan listalle. Toivottavasti olosi on jo parempi. Hyvää neuvolaa nyt iltapäivällä!

fifiris onnittelut raskausoireista!!! :LOL:
Mulla on ollu kans tota päänsärkyä. Just niinku kuvasit, "krapulamaista".
Kerran päänsärkyä kesti aamusta iltaan, mutta sit kun se meni ohi, ei sitä enää muistanutkaan. Kuulemma kuuluu (yksilöllisiin) oireisiin raskauden aikana.

Lilian75 hieno, juttu, että kaikki oli mallillaan. Oli varmasti upeeta nähdä pienokaisen vilkuttelu!
Samoin hieno homma, verve, kun sait riskilukeman ja mielenrauhan (ainakin hetkeksi)! :flower:
 
Heippa,
joo yhtenä kappaleena ollaan :) Kävin aamupäivällä Koskiklinikalla surkeena vinkumassa, että antakaa mulle joku ultra-aika vaikka siivouskomerosta ja yksi ihana lääkäri sit nipisti omasta ruokiksestaan ja otti mut ylimääräsenä vastaan.

Kohdussa kaikki kunnossa :heart: Salli sielä vilkutteli mamille :heart: Kohdussa/emättimessä ei näkynyt mitään syytä vuodolle, epäili sit pieniä virtsakiviä, on kuulema raskausaikana yleistä, et niitä tulee. Ja tosiaan vessakäyntien yhteydessä sitä verta tulikin. Eli jää arvoitukseksi tuo vuodon syy mutta pääasia, että vauvalla kaikki hyvin. Huh. Olihan pelottavat ajat :eek:

Neuvola-ajan ehdin aamulla jo perua, kun en tiennyt päivän kuvioista ja se siirtyy nyt sit johki tulevaisuuteen. Neuvolassa eivät kyllä osanneet yhtään auttaa tässä vuotoasiassa, seurailua vaan ja sit jos taju alkaa mennä niin ensiapuun vaan :D Ja soitin ensiapuun niiden mielipidettä, sielä oltiin vaan, että "joo eihän me sille mitään voida, jos keskenmeno alkaa :eek: Et mitäs sä haluut, et me tehtäis? Ei meillä mitään ultria tehdä" No TOU!! Onneks on tuo yksityissektori :flower:

Sain pojatkin kotiin ja meen nyt nukkumaan, oon viimeeks nukkunu joskus puoltoista vuorokautta sitten :D

Helpottunut Kristiina ja salli (3,58 cm) rv 9+2
 
Oi, Kristiina, ihania uutisia, pelotti niin puolestasi! =) Kyllä sitä mielenrauahasta maksaa yksityisellä mielellään!!!

Fifiris, mulla oli alussa myös päänsärkyä, keltarauhashormonin noususta varmaan johtuu. Ja semmoinen krapulainen olo on vaan pahentunu viikkojen kuluessa. Kyllä oireet helpottaa hermoilua, vai mitä?!

Verve, hieno homma kun oli pienet riskilukemat. :)

Täällä öllöoloillaan edelleen. Liikunta ja ulkoilu näyttää helpottavan vähän. Tänää käyty uimahallissa ja shoppamassa ja liikkeellä ollessa parempi olo. Tietsikkaruutua tuijottaessa näyttää olo pahenevan..

Pirpana ja pikkunen 9+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja fifiris:
Muok: Onko muuten kellään ollut oireena päänsärkyä? Mulla on ollur pari päivää sellanen vähän krapulainen olo ja päätäkin vähän särkee...

fifiris 5+3
on ollut. enemmän iltaisin ja mun mielestä tuntuu hiukan migreenimäiseltä eli tossa silmien ja ohimoiden lähellä. tosi ärsyttävää. aamulla on yleensä kadonnut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pirpana74:
Täällä öllöoloillaan edelleen. Liikunta ja ulkoilu näyttää helpottavan vähän. Tänää käyty uimahallissa ja shoppamassa ja liikkeellä ollessa parempi olo. Tietsikkaruutua tuijottaessa näyttää olo pahenevan..

Pirpana ja pikkunen 9+4

heh joo. tarvis varmaan lopettaa tietsikkaruudun tuijotaminen; olo pahentuu tässä. tosiaan liikkuessa sitä paha oloa ei niin huomaa onneksi. töissäkin saan paljon kävellä ja oikeastaan olla liikkeessä koko ajan. :)

dreamer + hipsunipsut rv 9+1

p.s. sain tänään kuulla kaverin luona dopplerilla vatsan sisuksiin. :heart: :heart: oli kyllä ihan uskomatonta kuulla ne viuhkinat ja puksutukset, vaikka aika vähän aikaa niitä kuului.
 
Hei mä tunsin 90% varmuudella sallin liikkeet äsken :eek: :heart: Sellanen pieni koputtelu ihan selvästi tuntui, kun makasin selälläni! (Ja ei ollut ilmavaivoja :D )
Esikostakin tunsin aikasin liikkeet, johtuu kuulema siitä, et kohtu on "sopivassa" asennossa (korkeella tms) ja ei ole liikaa tuota pehmustetta mahassa vaimentamassa. Voi jee.
 
voi kökkö taas kirjoitin pitkän rivin ja buf ---- se katosi ... :|

Pahaa oloa on ollut tänään paljon enemmän kuin muuten on ollut , yleensä iltaisin on helpottanut , mutta nyt ei näy loppua huonolle ololle ! Kaupassa käyntikin jäi lyhyeen... tuli huono olo ja äkkiä ulos ... :(

Dreamerille Onnea pienten äänien kuulumisesta ! Onneksi viikkojen tullessa lisää äänet vahvistuvat :)

Kristiina76 Mitäs sulla olikaan jo viikkoja ? On se vaan ihanaa tuntea ensimmäiset liikkeet , ne pienet töytäisyt ... ja odottaa niiden vahvistumista ja sitten myöhemmin päivitellä , miten kovasti ne sattuvat ja miten epämukavilta ne liikkeet ja potkut tuntuvat :LOL:

neitim
 
Mä en ala..oon saanu ihan kauheen räkätaudin. Eka oli esikoinen, sitten jouluna mies ja nyt minä. Olo on ihan kaamee ja huimaa ettei pystyssä meinaa pysyä :/ Sain viikon saikkua, mutta eipä tää taida ohi mennä. Nenä on ihan älyttömän tukossa yötä päivää, että oon joutunu ottaa Nasolinia :ashamed: Olo on tosi kurja senkin takia, kun ei noita sumutteita oikein suositella mutta toinen vaihtoehto olis etten sais kunnolla hengitettyä tai sit se hengitys olis tosi pinnallista kun suun kautta haukkoo happee. En ala! Eikä musta toi panadol oikein tehoa yhtä hyvin särkyihin kun burana. Innolla odotan taas nukkuun menoa, kun joutuu valvoo koko yön. Perse.

Onks muille lentsu iskenyt uuden vuoden kunniaks?
 
Terve!

No niin, miehen lapset palautettu äitinsä luokse. Huh, koti tuntuu ihanan hiljaiselta. ;)

Ällö olo sen kun jatkuu ja pahenee, illat on ihan karseita. Lisäksi epäilen että mulla on alkava virtsatien tulehdus. Tarvii huomenna varmaan mennä jonnekin labraan. En vielä ole käynyt muutenkaan alkuraskauden kokeissa, tuleepa nekin hoidettua kuntoon.

Pikkuvadelma, tsemppiä flunssan kanssa, toiv menee pian ohi.

Kaikille muillekin hyviä vointeja ja superpaljon tervetuloa uusille!! :heart:
 
Heippa pitkästä aikaa täältäkin!

Ei mitään sen erikoisempaa ole tapahtunut. Väsyttää kamalasti ja ällötysöllötys olo melkein kokoajan. Nälkä on jatkuvasti mutta silti ei tee mieli syödä ja syömisestä tulee paha olo. Yöt on painajaismaisia. Ramppaan vessassa ja heräilen muutenkin vähän väliä enkä saa enää unta. Viime yönä tuli isompikin hätä aivan yhtäkkiä, jouduin juoksemaan vessaan! :LOL: . Muutenkin on vatsa aivan sekaisin ollut jo pitempään.

Eivät nuo oireet mua ollenkaan haittaa, koska tiedän, että jonain päivänä niitä ei enää ole;). Uudenvuoden mökki"bileissä" voi olla vähän jännittävää koska ulkohuussi on todella kaukana ja sinne täytyy mennä vaikean maaston kautta. Talvella jännää.. :/ Eiköhän siitäkin selvitä!

Ensi viikolla saan jo vihdoin ja viimein soittaa Väestöliittoon (ovat joululomalla) ja varata sen ultra-ajan. Neuvolaan ajattelin soittaa vasta kun olen varhaisultrassa käynyt. Kun en millään voi uskoa että siellä on jotain elävää :eek: .

Sain ystävältä HURJAN kasan Kaksplussia, Odotus -lehtiä ja Perhe -lehtiä. Niiden parissa meneekin rattoisasti vielä pitkä tovi :p . On tää jännää :whistle:

Sannis - Olen todella pahoillani:( Elämä on joskus niiiin julmaa!! Toivotan hurjasti tarrasukkia seuraavaan yritykseen! Ei haittaa vaikka on kahdet tai kolmetkin päällekkäin;)

Ihanaa että monella menee niin hyvin!! On ilo lukea näitä tekstejä! Ihanaa Uutta vuotta teille!!

Sun rv 6+3
 
Ihana kuulla Kristiina että kaikki oli hyvin!! Ja mahtavaa jos tunsit jo liikkeitä! Ihan mieletöntä.. en osaa kuvitellakaan miltä se tuntuu..

Onnea myös Dreamerille sydänäänien kuulemisesta! :heart:

Pikkuvadelmalle tsemppiä räkätaudin kanssa painimiseen.. onpa kurjaa! Mulla ei onneks nyt ole päällä räkätautia, mutta melkeen koko syksy on mennyt pienessä flunssassa..

Pirpana, kyllä se on jännä miten oireet lievittää panikointia.. Vaikka se ei tietenkään ole kivaa jos on kauhean pahaolo, niin silti sen kestää kun tietää että tää kestää vaan aikansa. Laskurin mukaan tänään (tai eilen) alkaisi alkion sydän lyömään. Voikun se olisi totta.. :saint:

Huono-olo jatkuu. aamulla teki mieli oksentaa mutta kun sain syötyä niin heti olo parani. Jännä juttu muuten, että mun tekee mieli kokoajan jotain epäterveellistä, vaikka yleensä syön terveellisesti. Ei tee juurikaan mieli salaattia tai hedelmiä, vaan sipsejä ja hampurilaisia. Voi ei!! Tätä menoo kasvan nelin kertaiseksi!

Mä oon kans miettinyt että varaan sen neuvolan vasta ultran jälkeen. Ei jotenkin tunnu vielä niin todellisesta tää juttu.. Viikko ja päivä totuuden hetkeen. uuuuh..

fifiris 5+4
 
Kristiina ihanaa, että masussa on kaikki hyvin :hug: :heart:

Mä odotan kanssa niin sitä hetkeä, kun alkaa tuntemaan liikkeitä :heart: . Siihen taitaa kyllä mennä vielä piiitkä aika, kun vasta ensimmäisen odotus on menossa. Meillä olis seuraava neuvola 4.1. ja toivon tosissaan, että siellä jo kuulisi ne sydänäänet.

Se olis sitten hyvät kanssa odottajat uuden vuoden aatto. Näin se vaan on taas yksi vuosi mennyt. Toivotan kaikille oikein Hyvää Uutta Vuotta!

Lilian ja Milli 12+1
 
IHANAA Kristiina että kaikki on hyvin!!!! =) =)

Mä panikoin täällä ja lähetin miehen ostaan uutta raskaustestiä, siinä jossa näkee viikot. Kaiken järjen mukaan nyt pitäis näyttää raskaana 3+ (kun 25.12. näytti 2-3 viikkoa...) Jotenkin niin kammottavan epäilevä olo, että pakko.... :ashamed:

Mutta kaikille ihanaa uutta vuotta!!!!!!!!!!! :heart: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä