Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

astrid suomessa hinnat liikkuu jossain 50-70e , itse ostin käytettynä huutonetin kautta maksoin jotain 45-50e posteineen.. ulkomailta saisi samaisen laitteen vielä halvemmalla,tosin sitten tulee isommat postarit ja visalla maksu , mut muuten =)

neitim
 
:wave: Kiva kuulla astridin hyvästä ultrakäynnistä!!!!
pikkuvadelmalta toivottavasti kuulemme yhtä hyviä kuulumisia.

Oireet joo vähän tulee ja menee... mutta väsy ja kuvotus on kyllä käytännössä päällänsä koko ajan. Joku päivä pärjää ilman päikkäreitä.... toisena taas ei... Mua oksettaa ja kuvottaa aika lailla, mutta ihan ulos asti ei ole mitään (vielä...) tullut. Tänään tosin palaverissa ajattelin, että jos tää ei kohta lopu niin mun on lähdettävä veskin suuntaan... Onneksi ei sit tarvinnu. Todellakin pitää pitää huoli, että pistää suuhun ainakin joka toinen tunti jotain. Kyllä tästä vielä maha kasvaa.... :D

.......... mentävä tekemään jotain ruokaa..... yäk.... :$

Möhkis ja Lassi&Leevi 8+4
 
Joo'o. En mä oikein tiedä mitä pitäis tuntea, tai tiedän, mutta kun on niin pölmistynyt olo.. Eli tosiaan kävin siellä polilla tänään uusintaultrassa, kun viikko sitten ei sykkeestä oikein tietoa tai sikiön koosta.

No, siellähän se jumputti. Oli kasvanut viime viikosta (en vain tiedä mistä se lääkäri sen tietää, jos ei viime viikolla saanut mittoja) ja vastaa siis tasan niitä viikkoja mitä pitääkin inseminaatiosta laskettuna. Eli 7+5 ja la se 22.7. =)
Lääkäri totes, että nyt vois jo ottaa yhteyttä sinne neuvolaankin.. Olin niin varautunut kuulemaan huonoja uutisia, etten oikein osannu sanoa mitään kun näytti sydämen sykkeen. ja kuvankin sain mukaan.. :heart:

Joo'o, normaali raskautena siis mennään mutteihan sitä voi vielä jatkosta tietää. Itse en oikein kuitenkaan osaa vielä iloita (tekikö se km musta tosiaan näin kylmän) vaan odotan kauhulla seuraavaa ultraa, joka on 21.12. Mulla meni noilla viikoilla meinaan viimeksi kesken, joten jos se tossa seuraavassakin on vielä hengissä niin josko sitä jo yrittäis sitten hengähtää.

Eli täysin samoissa mennään mitä olen laskenutkin,

Pikkuvadelma rv 7+5
 
Pikkuvadelma ja astrid, aivan mahtavaa!!!!! Onnea pikkuisten sydämensykkeistä! :heart: :heart:

Täällä tänään ekaa kertaa pahoinvointia, jee! :LOL: Juu saa nähdä kuin kauan tätä tuuletan jos olo pääsee kovin pahaksi... Epätoivoisista hetkistä johtuen kaikki uudet oireet helpottavat ja kertovat sitä, että tuolla masussa tapahtuu! :)
Tosiaan töissä alkoi etoa aamupäivällä ja piti jatkuvasti mussuttaa jotain, että pysyi paha olo aisoissa. Jossain välissä tuli pidempi tauko syömisessä ja istuin koneella, kun yhtäkkiä alkoi pyörryttää, huimata... ja kunnon vellonta kävi mahassa. Tuntui, että nyt tulee oksennus. Yök. Myöhemmin huippasi uudelleen. Ilmeisesti tuo huimaus voi myös liittyä pahoinvointiin? Miten teillä muilla?

pirpana rv6+1
 
pikkuvadelma, ihanaa, upeaa, mahtavaa!! onnittelut hyvästä ultranäkymästä! :heart:

itse kävin vähän kävelyllä tossa 16.30... päätin käydä kaupassa ostamassa fantaa itselleni kun mies oli unohtanut... no, menomatka meni hyvin, mutta kaupassa alkoi huipata ja heikottaa ja joiduin nojaamaan kylmäaltaaseen. melkein jo sanoin kassalle, että mua tässä sitten huippaa että älä ihmettele, jos heitän ketarat ylös päin kohta. selvisin kuitenkin pulloineni ulos. koko kotimatkan jalat tuntui ihan makaroonilta ja tosi heikko olo oli. olen mielestäni syönyt hyvin ja juonut vielä paremmin... ja mun kävelymatkat kesti reilun 10 min. etanavauhtia, joten ei pitkä matka. kiva kiva.. olen nyt ollut viime viikon, ja olen vielä tämän ja ens viikon työttömänä kunnes alkaa työt 21.pv - toivottavasti olo alkaa tän huippaamisen ja heikottamisen osalta helpottaa. mitä tuleekaan olemaan seuraavat 32-34 viikkoa??! :$
 
Ite oon yrittäny napostella töissä vähän väliä jotain raikkaita hedelmiä.. mandariineja tms. Kiitos kaikille myötäelämisestä! Ehkä mä yritän nyt lopettaa tämän vouhottamisen. Tissit on edelleenkin taas kun majavanhännät, mutta olkoot. Onko teillä kaikilla jo kamala väsymys? Mulle ei ole sitä vielä tullut.
 
Olipa kiva kuulla astridinkin ultrauutisia! Inhottavaa se vuoto, mutta toivottavasti loppuis pian.

Noista oireista, mulla kans tulee ja menee. Eilen rinnat tosi arat, nyt ei oikeastaan lainkaan. Mulla viikko viel ultraan, ei kyl jaksais lainkaan odottaa! Mutta pakkohan se vain on, ei muukaan auta.
 
JEEEE pikkuvadelma!!!
Meistä ei varmasti kukaan tällä huokaise, ennenkuin nyytit on tuossa vieressä... mutta eikö vain, että ihan pikkuruisen helpottaa kun näkee omin silmin että se sydän siellä läpättää :heart:

Mä sain np-ultra-ajan ja se on 31.12. aamusella. Harmittaa kovasti, kun ei tuo mies pääse sinne ja joutuu yksikseen sinne jännittelemään.... :|
Tosin, jännittelen sitten seuraavat kolme kuukautta yksikseni, kun hän on ulkomaan työkeikalla :'(
Mutta minkäs tuolle tekee, kun työtilanne on mikä on ja ennemmin on keikalla nyt kun ensi kesänä. Ja tuota rahanmenoa kun on tiedossa....
Onhan mulla onneksi tuo reipas yhdeksänvuotias täällä apuna ja luulenpa, että kauempana asuvat vanhempani löytävät itsensä täältä tuossa helmi-maaliskuussa :)

Meikäläisellä muuten punajuuri salattina ja semmosenaan nyt näyttää tippuvan ja tuo joululimppu!!! Se se vasta maistuu erityisen hyvälle.... :D

 
kiva kuulla, dreamer, että muillakin huippailee samoilla viikoilla. Googletin alkuraskauden ja huimauksen.. ja siellä sanottiin että huimaus voi alussa johtua hormonimyrskystä ja ylikierroksista ja myöhemmin sitten verenpaineen tai hemoglobiinin laskusta...
Saa nähdä paheneeko tuo huimausoire.. mulla on kyllä pyörtyilytaipumusta, mitenhän töissä sitten mummuja taluttelen jos en ite pysy pystyssä :eek:

Diodium, ja pikkuvadelma täälläkin oireet vaihtelee, eilen tuntui että rinnat on pehmeämmät ja tänään taas pingottuneemmat.. on sitä pöliä kun pitää kaikkia tuntemuksia kytätä niin tarkaan... :headwall:
Mut onneksi täällä on muitakin kanssakyttääjiä :LOL:
 
pirpana: mun verenpaineet on normaalistikin 65/95... ja niin näyttää nytkin olevan - jopa alempia lukemia olen tänään saanut. :eek: mies toi jopa mulle lakua ja söin pienen pussillisen; ei auttanut yhtään - tai no ehkä 3 yksikköä tuli molempiin lisää painetta.
nyt on ehkä vajaan tunnin verran ollut vähän parempi olo. kummallista: otin vähän ennen olon paranemista 800mg (vai mikrogrammaa) foolihappoa ja 125µg D-vitskua. liekö sitten sattumaa vai noista johtuvaa... en tiedä; aamulla teki vain niin pahaa etten pysynyt juomaan vettä niin paljon kerralla että olisin saanut pillerit alas.
 
pirpana: itse kärsin vasodepressiivisestä syndroomasta (vai miten lie kirjoitetaan) ja tuo siis tarkoittaa sitä että pyörtyilen herkästi erilaisista syistä. Mulla tulee kausikohtaisesti tuo, mutta varsinkin raskaus on aktivoinut. Tässä raskaudessa ei vielä, mutta aiemmin kyllä. Myöhemmin rupeaa huimaamaan sekin, kun vauva painaa noita valtimoita, vai mitä siellä meneekää :)

Jää ihmeessä sairaslomalle, jos tuntuu että jatkuu tai pahenee oireet. Ei ole mukava jos kupsahtelet sitten töissä ja mummot tulee perässä :LOL:
no ei kyllä ole naurun asia, kun voi sattua siinä pahastikin.
 
Mukavaa kuulla Pikkuvadelman ja astridin hyvät ultrakuulumiset!! :heart:

Täällä myös oireet vaihtelee, rinnat välillä aremmat ja toisina päivinä tulee helpommin huono olo jos ei ole ehtinyt syödä tarpeeksi. Alavatsa vihloo ja nipistelee toisena päivänä ja toisena ei juuri mitään. Ainoa joka ei mene pois on tää tolkuton unen tarve, heräsin just taas 2,5h päikkäreiltä....

verve 9+6
 
Astridilla ja Pikkuvadelmalla ihania ultrakuulumisia :heart: Isot onnittelut kummallekin!

Tällä kans oiret vaihtelee. Viime viikonloppuna oli voimakasta pahoinvointi ja piti halaila posliinia, mutta tällä viikolla välillä voinut jopa "unohtaa" olevansa raskaana. Toivottavasti ei ole huono merkki! Ens viikolla sitten se kontrolliultra ja joulunalusviikolla eka neuvola.

Sussu ja Mortti&Vertti rv 7+5
 
astrid ja pikkuvadelma ihania uutisia teillä molemmilla :heart: mä täällä jännäsin teidän kuulumisianne ja onneksi oli hyviä uutisia kummallakin :)

Mä oon taas ihan poikki, pitää lähtee nukkumaan tästä. Aamupäivällä sit mulla se ultra, että kuulumisia saatte viimestään alkuillasta sitten :wave:

T: Kristiina + salli (+silli) rv 7+2
 
Hurja, miten on taas tullut tekstiä :wave:
Pikaisesti nyt vaan töiden keskeltä vähän kuulumisia. Ensiksikin onnea hyvistä ultrakuulumisista ja sykkeistä :hug: Minä ja Milli käytiin tänään toisessa seurantaultrassa ja kaikki oli ihan mallillaan =) Milli oli kasvanut parissa viikossa kovasti ja vastasi viikkoja ja siellä se vähän sätki ja sydän jumpsutti. Lääkitystä aletaan nyt vähentää asteittan ja se loppuu kokonaan rv 12. Tästä lähtien tämä meneekin nyt sitten normaaliraskautena ja klinikan seurannat loppui tähän. Seuraava etappi olisi sitten NT-ultra 29.12.

Hyviä vointeja kaikille!

Lilian ja Milli 9+0
 
Lilian: ihanaa! :) sulla onkin noita ultria "useita". itselle niitä kuuluu yksi hoitojen puolesta, ja seuraavat sitten neuvolan kautta. ens keskiviikkona oli sit The Hetki eli se alkuraskauden ultra. jänskättääää.

Kristiina, tulethan sitten tosiaan kertomaan HYVIÄ uutisia. :heart:

(.) oksuolo, oksuolo... ällööööö... heti sängystä herättyä, vaikka söin jo sängyssä muutaman tomaatin niin ettei heti alkais ainakaan heikottamaan. no, siihen ehkä auttoi. nyt kyllä tuntuu että just tulis ylös: söin väkisin 2 broilerin koipireittä. varsinkin se rapea kuori maistui hyvälle, nam. eikä muutenkaan pahalle maistunut; lopussa alkoi silti jo oikeesti oksuttamaan.
mut en aio oksentaa. en oksentanut viime raskaudessakaan; paitsi viikolla 12+ yhtenä päivänä 10krt. :D
 
(.) Soittelin sit sinne neuvolaan äsken ja sain ajan ensi viikon tiistaille. :)
Samalla kuulin, ettei meidän pikkukunnassa tehdä enää raskaudenaikaisia ultrauksia, vaan ne on siirretty Tampereen Terveystaloon. Liittyy johonkin uusiin säännöksiin, että paljon täytyy tehdä ultria vuosittain jotta on ammattitaitoinen/pysyy ammattitaito ja meidän kunnassa ei ilmeisesti sitten mammat riitä. No, hyvähän tuo vaan on. Ettei tuu si turhia hälytyksiä tms. Ite olin esikosta äippäpolilla TAYSsissa seurannassa, niin mulla ei muutenkaan ole kokemusta kunnan tarjoamista ultrista.

Ja sitten jostain ihme verikokeista rupes puhumaan.. kysyin että onko noita ennen ollu kun mä en ole ainakaan kuullut, ei kuulemma oo vaan ihan uus juttu. Onko jollain tarkemmin niistä tietoa?? Eli jotain kehityshäiriötä tutkitaan tms ja jotain muuta.
 
¨¨ joo- mullekin puhuttiin jostain verikokeista, että otetaan heti ennen joulua että saadaan labraan ajoissa.. ööh? en mä sit miettinyt asiaa sen enempää. ei kai nää ekat ainakaan liity mihinkään seuloihin??
 
dreamer: no ainakin on ne HIV ja sun muut hepatiitit. Mutta voi olla että mulle puhuttiin noista seuloista ainakin. Mutta eiks niskapoimu seula oo aina ollu?? Että miten tää nyt poikkeaa siitä. Mutta joo, ens viikolla mä saan tentata sitä tätiä :) Nekin on kuulemma vapaaehtoiset, mutta mä meen ainakin kaikkeen mitä tarjotaan.
 
niitä niskapoimu veriseuloja ei kannata kauheen aikasin kuulemma IVF-läiset ottaa, kun hormoonihoidot voi vaikuttaa väärentävästi.
HIV ja muut on onneksi hoitoja ennen otettu, joten ei pitäis tulla yllätyksii.
todella vaikea sitten päättää, että ottaako ne seulakokeet vai ei... :| np-ultra nyt olis kiva, mut en tiä niistä verisuoloista. en taida niitä ottaa sitten...
 
pv: en tiedä mitkä niistä hormooneista on ne jotka vaikuttaa... ehkä inssissä ei oo niin voimakkaita ne hormoonit. oon vaan lukenut tota sikiöseulonnoista kiinnijääneiden ketjua. (ei pitäis lukee toisaalta mitään mitä ei tarvis!) ja sit joku jo mua aiemmin hoidoissa plussanut sanoi mulle siitä jossain ketjussa.
 

Yhteistyössä