Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

Ihanaa naistenpäivää rakkaat kanssasisaret!!!

Tervetuloa Murske! :heart:

Hienoja rakennekuulumisia täällä monella. Pikkuvadelma, onnea pojasta! Ihanaa että kaikki oli ultrassa hienosti. Monella muullakin on poika tulossa, jännää!

Kristiina kyseli seksistä... Mulla katos seksihalut ihan tyystin plussan jälkeen, jotenkin se kaikki yrittäminen oli vienyt ihan täysin halut. Itse asiassa vasta nyt viime viikolla ekaa kertaa rakasteltiin ja hyvältähän tuo tuntui! Mies oli ihanan kärsivällinen ja ymmärtäväinen kun huonovointisena ei todellakaan tullut seksi edes mieleeni. Nyt kun olo alkaa olla ok, niin kaipa se tästä taas piristyy. =)

Mulla on kyllä ollut noita kohdun kasvukipuja aikalailla, miten teillä muilla? Lauantaina oli ihan järkyttävät kivut, hyvä kun kävelemään pääsin. Sunnuntai-aamuun mennessä ne sit laantui, mutta taas vähän säikäytti. Onneks on se doppler. Ei ne taida suppareita olla, kun vatsanahka ei mennyt yhtään pinkeäksi, särki ja kolotti vaan ihan kamalasti nivusista ja munasarjojen tietämiltä. Inhottavaa. Toivottavasti ei tuu usein tuollaisia kipuja.

Reilu viikko vielä rakenneultraan ja seuraavaan neuvolaan. Ei milllään jaksais odottaa! Tekis jo niin kovasti mieli tietää vauvan sukupuolikin, toivottavasti se sit selviää! :heart:

Diodium + Lilli 18+4
 
Tervetuloa Murske :wave: :wave:

Onnittelut kaikille ultraajille, paljon on poikia jo jonossa!!
Pitääköhän tuo "paikkansa" että jos siittiöt on ollut elimistössä kauemmin niin tietää tyttöjä ja taas nopsat on poikia =) Mulla oli ovikseen edellisestä rakastelusta, josta vauva sai alkunsa melkein kaksi vuorokautta, joten sen perusteella siis tyttö!! No jännäksi käy, rakenneultra vasta kuukauden päästä, joten sittempähän näkee!

Keskiviikkona neuvola ja kiva päästä kuunteleen sydänääniä, kun on tuo jatkuva huoli, että onko siellä masussa elämää.... maha kuiten tuntuu kasvaneen :heart:

Kristiina kyselit seksistä ja Diodium vastasi kyllä lähes mun puolestakin tähän.
Meillä lähes noin on mennyt ja tosiaan uskon että tuo vuosien yrittäminen ja aina vauva mielessä on tosiaan vaikuttanut PALJON halujen katoamiseen myöskin. Mutta jotenkin tuntuu että nyt alkaa itsekin piristyä kun ei tartte enää raskautta yrittää vaan ihan leikkimielellä touhuta :LOL:
Mies on kyllä ollut ymmärtäväinen.

mande rv 15+3
 
Ihania ultrakuulumisia pikkuvadelma! Poikauutisia vaan lisää tähän pinoon, kenellähän on eka tyttö?

Seksistä, mulla on seksihalut lisääntyneet hurjasti. Alussa meni halut aika pakkaselle, mutta nyt on kyllä aika pinnassa taas.. Nään ihan älyttömästi seksiuniakin.. hih! :)

Huomenna pitkään odotettu neuvola.. Jee ja iiiks.. Jännittää jotenkin ihan hirveesti kun nt-ultrasta on jo melkeen kuukaus..

fifiris 15+2
 
Murske tervetuloa! :wave:

Onnittelut pippelivahvistuksesta pikkuvadelmalle! :) Kiva, että kaikki oli ok ultrassa.

fifirikselle hermoja huomiseen!!! Odottelen ruudun takana kuulumisiasi.

Seksi... En oo huomannu eroa haluissani. Olen kylläkin odotellut halujen lisääntymistä. Ehkä se tästä, kun kevät syttyy rintoihin! :D

Ihanaa, kun illat alkaa olemaan valoisia ja linnut sirkuttaa!

Uskallanko 23+6
 
Murske tervetuloa! Kiva kuulla tosiaan ulkomaan näkökulmaa myös. =)

Onnea hienoista rakenneultrakuulumisista, tuntuupa tosiaan poikia olevan tulossa! Saa nähdä, koska ja kenelle se eka tyttö tulee. =)
Mulla on tasan viikko raksaultraan ja malttamattomana jo ootan. Hiukan pelollakin silti.. Saas nähdä antaako kaveri sukupuoltaan julki, heh. :D

Seksistä puhetta ollut. Mulla oli myös alkutaival täysin halutonta, kärsinhän ekat 8 raskausviikkoa tuhruista/vuodoista. Tällä erää halut on palanneet ja hiukan taitaa olla lisääntyneetkin... Mies suhtautunut myös erittäin ymmärtävästi alun haluttomuuteen. Taitaa nykyisin olla varovaisempi kuin minä, kun pelkää, että ei tulisi mitään ongelmia seksin takia ainakaan. Voi toista. :snotty:

Uskallanko totta tosiaan, valo on lisääntynyt tosi paljon ja linnut laulelee, on se ihanaa! Kevättä pukkaa! :flower:

Mulla on pikkuinen ruvennut potkuttelemaan (tai tunnen ne nyt niin hyvin) kovempaa ja mukavaa on tuntea ne potkut masussa. :heart:

Oikein mukavaa viikkoa kaikille, voikaatte hyvin!

Astrid 19+2
 
Mua ei oo seksi kiinnostanut .. mulla tulee helposti tuhrua jälkeenpäin ja sitten vielä noi supistelut ... Meillä on mies joutunut olemaan puutteessa liki +:sta lähtien ..... Kyllä kai sitä voisi kohta taas alkaa itsekin harrastamaan aviovelvollisuuksia :saint:

neitim +nappula 18+2
 
Terve naiset! :wave:

Tervetuloa mukaan Murske! Minulla myös on taustalla pco ja kilpirauhasen vajaatoiminta, joka on kyllä jo vuosia hoidettu lääkkeillä. Eli ei siis syynä mun lapsettomuuteen. Itsellä suurin vaikeus oli ovuloimattomuus, joka johtui pco:n lisäksi todella korkeasta prolaktiini arvosta.

Onnea ultrassa käyneille: Sussu, Kristiina ja pikkuvadelma, kyllä meidän pino tosiaan on poika voittoinen ainakin vielä.

Seksistä: on kyllä vähälle jäänyt harrastelu. Nyt on kyllä selkeästi tullut taas kiinnostusta asiaan. Mutta viimeksi kun ollaan tehty, niin tuli inhottavia tuntemuksia seksin jälkeen ja aikana. Tuntui painetta suolistossa. Johtuisko siitä, kun kohtu painaa ja vie tilaa suolistolta.

Tänään käyty taas neuvolassa. Kaikki oli hyvin. Ei painoakaan ollut tullut kuin kilo 5 viikon aikana. Ajattelin jo et varmaan tullut enemmän, kun vatsakin toimii nykyään harvemmin. Eli nyt kaikkiaan tullut sitten 4-5kg riippuen puntarista. Kaikki muut arvot kunnossa, myös hemoglobiini 125, eli ei laskenut. Vielä ei mitannut kohdun korkeutta, mutta sanoi että on noin 1 sormen leveyden navan alapuolella.
Sain myös täytettäväksi kelan äitiys-ja vanhempainraha paperit. Niitä sitten vois jo ensi viikolla lähetellä. Kyllä sekavilta vaikuttaa, että varmaan täytyy ihan konttorissa käydä sitten, että tulee oikein täytettyä ja kaikki liitteet hankittua. Sain myös esitietolomakkeen synnytyssairaalaa varten, jonka sitten ensi käynnillä neuvolassa laittavat eteenpäin.

Aurinkoista tiistaipäivän jatkoa kaikille! Miukula ja pikku-ukko 21+1
 
Hienoa että Miukalalla oli neuvolassa kaikki hyvin! :heart:

Samoin itse olin aamulla neuvolassa ja helpotus oli suuri kun hetken etsinnän jälkeen syke löytyi. :saint: Taas jännitti IHAN kauheesti, kun niitä liikkeitä on odotellut eikä oikeen selkeesti ainakaan oo tuntunut. Välillä on tullut jotain tuntemuksia, joita on miettinyt että olikohan ne, mutta varmana ei ole vielä tuntunut kertaakaan.

Verenpaine oli hyvällä tasolla (114/79) ja hemppakin ihan ok (126) eli ei vielä jouduttu rautakuurille. Painoa mulla oli tullut noin 2 kg alusta, eli 300g/viikko joka oli kuulemma ok.

Seuraava tsekki on sitten rakenneultra 13.4, eli taas melkeen kk pitää kärvistellä. Onneks on loma välissä, niin aika menee varmasti nopeemmin nyt..

Uskallanko, on tosiaan ihan mahtavaa että valo on lisääntynyt. Mä rakastan kevättä... kun lumet alkaa sulat ja linnut laulaa... se on vaan niin ihanaa. Tällä kertaa äitienpäiväkään ei saa mieltä masentumaan! :)

fifiris 15+3
 
satuin nyt huomaamaan tän ketjun, täällähän on tuttujakin tuolta lapsettomuuspuolelta, ja pika katsauksen perusteella ilmeisesti poikia tulossa... ja joillekin myös tuplia :D

Meillä siis takana 3xIVF ja sitten viimenen PAS tärppäsi vihdoinkin! tulossa 2 vauvaa, täysi aika olisi tuolla kesäkuun alussa, mutta todellinen odotettu syntymä tuossa toukokuun alkupuolella, toivottavasti ei paljon aiemmin.


Kaikki on oikein hyvin mennyt, yksi sairaalareissu kipukohtauksen --> pyörtymisen takia, mutta muuten ei erikoista. 2 vkoa oon nyt ollu jo sairaslomalla, kun töissä ei vaan jaksanut käydä (+se sairaalareissu säikäytti). mutta ei siis mitään erikoisempaa valittamista.... ja seksiäkin tekis mieli, mutta jännittää, kun lukee niin paljon kauhujuttuja tuplien ennenaikaisesta syntymisestä (siis ylipäätään, ei seksiin liittyen)... no, on sitä harrastettu kuitenkin :p

Olen kirjoitellut tuolla monikkoperheet puolella enemmän, tämä vinkiksi jos muitakin tuplien odottajia kiinnostaa!

Aurinkoista päivän jatkoa,

soja ja nappulat 26+6
 
Täälläkin käyty neuvolassa tänään. Kaikki hyvin ja pikkusen junan tuksutus löytyi helposti :heart: :heart: Taas tulee pienen kaverin olemassaolo yhä todemmaksi. Painoa ei äitille itselleen ollut tullut yhtään lisää ja hb oli noussut hyvälle tasolle 126. Reilu kuukausi rakenneultraan, joten se on seuraava etappi. Viimeaikoina on kyllä jo uskaltanut iloitseen raskaudesta ja uudesta elämästä ja tulevaisuudesta.

Tsemppiä täällä kaikille ja tervetuloa uudet! :wave: :wave:

Mande 15+5
 
Pikkuinen ihanasti potkutellut jo muutaman viikon. Aina vain selkeämmin. Aloin kyllä tuntea jo todella aikaisten liikkeitä, vaikka ensimmäinen raskaus.
Parin viikon päästä olisi rakenne ultraan meno ja sitä niin odotan. Jos vaikka selviäis kumpi siellä potkuttelee ja ilakoi :) Sitten voisin alkaa enemmän suunnittelemaan millaisia vaunuja yms. ostaisin. Joskaan koskaan ei voi olla varma.
Pahoinvointi on alkanut vähenemään päin, mutta aina välissä huono olo yllättää. Ruoka alkanut kyllä taas maistumaan niin hyvin ja MAKEA, jonka liikasyöntiä pitäis varoa.
Nuista seksihaluista.. mulla tuntuu kadonneen kaikki. Miehellä on tekemistä, että ymmärtäis kun viikkoihin ei tee yhtään mieli. Tuntuu jo velvollisuudelta. Mut eiköhän ne halut sieltä vielä tule. Kuulin jonkun sanoneen, että tyttö tuo halut ja poika vie ne, mut tiiä sitä :)
Ultraa odottelen parin viikon päästä

Dream ja pikkuinen pyöriskelijä 18+3
 
Dream: Meille on vissiin tyttö sitten tulossa, jos se haluista on kiinni :LOL:

Kirjoitellaanhan tännekin kuulumiset pitkästä aikaa =). Lukemassa olen kyllä käynyt, mutta ei ole tullut kirjoitettua mitään.

Np-ultrassa käytiin jokunen viikko sitten ja oli kyllä ihana kokemus nähdä vidoin se oma pikkuinen siellä ruudulla. Toinen oli jo ihan vauvan näköinen ja kova huitominen siellä kävi. Kovasti rakastuin jo pieneen ja jotenkin konkreettisemmaksi muuttui tämä raskaus ultran myötä ja sen jälkeen on oikeasti alkanut uskoa siihen että vauva on oikeasti tulossa :D.
Niskaturvotus oli ok, eikä ole puhelua kuulunut, joten ilmeisesti päästiin seulasta puhtain paperein. Viikoiltaan Lahja vastasi 13+1 vaikka viikkoja oli tuolloin 12+4 ilmeisesti vähän nopeampi kasvuinen kaveri. Istukka mulla on etuseinämässä, joten liikkeitä saadaan vielä odotella varmaan ainakin pari viikkoa.
Olo On ollut viime aikoina vallan mainio ilmeisesti nyt on sitten alkanut se energinen toinen kolmannes :D

Rosetta ja Lahja rv14+4
 
Onnea hyvistä neuvolakuulumisista,
Miukula, fifiris ja Mande!

En oo koskaan ennen kuullutkaan tota "tyttö tuo halut ja poika vie ne". :LOL: Ilmankos mun halut ei juuri ole nousseet; poikaa kun odotellaan! ;)

Kelan paperit postitettu. :headwall: Huh!!!
 
Täällähän ollaan ahkerasti kirjoiteltu =)
Tervehdys minultakin Murske :wave:
pikkuvadelmalle onnea pojasta ja hyvästä ultrasta! Rosetalla oli myös hyvä ultra!
Miukulalla, fifriksellä ja Mandella oli kanssa hyviä neuvolakuulumisia :)
Muutenkin on mukavaa lukea, kun alkaa teillä kaikilla liikkeet tuntua ja on mukavia kuulumisia.

Seksistä on ollut puhetta. Mulla oli alun hyperin takia ihan kielto koko touhuun ja tuntui muutenkin, että hoidot oli vienyt kaikki halut sekä multa että mieheltä. Nyt on onneks jo vähän parantunut tilanne :D , ei kyllä tosin kauheen usein harrastella. Mutta mäkin oon huomannut, että valoisuus tuo lisää virtaa ja unissä on ollut enemmänkin säpinää :p Mun mies on ollut tosi ymmärtäväinen. Musta tuntuu, että tää "muumimainen" olemus ei lisää omaa seksikyyttä kyllä yhtään, mutta onneks miehen mielestä näyttää hyvältä.

Viime viikolla neuvolassa kaikki oli masussa kunnossa. Ei onneksi ollut painostakaan huomauttamaista, vaikka sitä vähän pelkäsin. Rautaa saa vielä vaan jatkaa, hb 112. Verenpaine oli ehkä vähän koholla, mutta hoitaja ei ollut vielä huolissaan. Kelan paperit sain myös ja laitoin ne tällä viikolla töissä sihteerille eteenpäin. Mulla ne menevät töistä eteenpäin Kelaan.
Saatiin jo perhevalmennukseenkin ajat toukokuulle. Ilmeisesti yksi kerta on ns. "synnytysvalmennusta" vaikka sitä ei varsinaisesti täällä Tampereella enää järjestetäkään. Valmennus on siirretty nettiin. Noh, kai sieltä jotain ohjeita saa, milloin kuuluu lähteä sairaalaan :LOL:

Kevättä rintaan naiset!

verve + hoopi 23+0
 
Meille on kans tyttö tulossa jos se on haluista kii. :LOL: Ja kuulemma syke 150 oli kans tyttösyke. Pahaolo alussa taas viittais vanhan uskon mukaan poikaan... et ota näistä nyt selvää. =)

Mietin tässä että pitäiskö käydä varmuuden vuoksi gynellä tsekkaamassa onko kaikki ok ennen matkaa... mitä mieltä olette? Mitään kipuja ym. erikoista ei kyllä ole ollut, hiivatulehdus on ainoa vaiva tähän asti ja hoidin sen pois.. Mutta vähän pelottaa kun lähdetään sinne Mauritiukselle, että jos jotain tuleekin.

Noista valmennuksista, osaako kukaan kertoa mitä siellä tapahtuu? Kerrotaanko vauvan hoitamisesta vai synnytyksestä vai mistä?

Mitäs Sarmalle kuuluu? Vieläkö virtsis vaivaa?

fifiris 15+5
 
Heippa, mitä kaikille kuuluu? :wave:

Hyviä neuvolakuulumisia ainakin [/b]Miukulalla,mandella, fifiriksellä,vervellä! =)

Missä tuo perhevalmennus pidetään
verve, neuvolassako? En tiennyt tuollaista olevankaan, tiedän kyllä, että täällä Tampereella ei oo tuota synnytysvalmennusta kuin netissä.
Mulla on seuraava neuvola 30.3., varmaan sieltä saan tietoa tuostakin ja nuo Kelan paperit.

Maanantaina ois rakenneultra. Pistää lievästi sanoen jännittämään. Toivottavasti kaikki ois kunnossa.

Mukavaa viikonloppua!

Astrid 20+0 (puoliväli!)
 
Heippa pitkästä aikaa!

Melko hiljaista on ollut meidän ketjussa, pitää varmaan tulkita siten että kaikilla taitaa asiat olla hyvin!?

Itsellä tasaista mahankasvatusta, samat vaivat eli närästys ja ajoittaiset kohdun kasvukivut vaivaavat. Enää ei jaksa huhkia kauheasti, tuntuu että väsyn melko helposti. Olisko sit hemoglobiini alhainen... Ens torstaina on rakenneultra ja heti perään neuvola. Kivaa, vaikka tosi jännittävää! Toivottavasti sukupuolikin selviäisi. Liikkeitä oon alkanut tuntea vasta nyt ja nekin kun itse oon ihan rauhassa. Mut mulla onkin taaksepäin kallistunut kohtu.

Tuosta valmennuksesta, täällä Hesassa on kyllä aika heikko tilanne, kun kesä katkaisee tosi pahasti. Kai niissäkin sit säästetään. Ollaan matkoilla just ekan session aikaan joten meille jää vain 2 kertaa.

Mukavaa & keväistä viikonloppua kaikille!!

Diodium & Lilli 19+2
 
Mites teidän mahat kasvaa?

Musta tuntuu että oma ei ole muutamassa viikossa kasvanut minnekään.. Mutta eipä siitä kai tarvii huolehtia, kun kerran ultrassa kaikki oli hyvin ja vauvan koko normaali. Painoa ei myöskään oikein kerry, mutta sehän on vaan toisaalta hyvä, ei tarvii sitten hankkiutua eroon siitä synnytyksen jälkeen :) Tuliskin vaan se mikä on tarpeellinen määrä, eikä niinkun esikoisesta että sellaset 20kg..jäihän niistä kymmenen sairaalaan, mutta toiset kymmenet roikku mukana kolme vuotta ennenkun sain motivaation hankkia niistä eroon.

Haluista.. Mä säälin miestäni niin älyttömästi, ei tee yhtään mieli. Kyllähän toi toinen tietää etten mä sitä tahallani tee, kun itteenikin ottaa päähän että oon ihan kylmä kalkkuna. Voiskohan tää tällänen olla jotain jännityksen laukeamista tai siis vähän huono sana, mutta kun on mukulaa puskettu läpi nää vuodet ja nyt kun se vihdoin on onnistunu niin jotenkin on vähän ihmeellinen olo.. tai jotain.

Ostin eilen ekan ostoksen! Sellaset fleece töppöset.. et saa si syksyllä en jalkaan kun menee ulos nukkuua :LOL: ..voi hyvänen aika :) No, ne makso 2e kun olivat alessa ja sellanen hauska raitakuosi niin sopii si poitsulle. Pakkohan se oli.

Supistelee aika voimakkaasti kun liikun reippaasti. Esim.kävelylenkit ja sitten ihan töihin kävellessä rupeaa repimään. Ei ne kivuliaita ole, mutta pystäyttäviä kuitenkin kun tekee mieli vaan tarrata mahastaan kiinni. Eivät ole mulla paikkoihin vaikuttaneet, mutta juttelin asiasta pe neuvolan suuntaan niin sieltä meinattiin että saikkulle vois jäädä ja suuremmat kävelyt unohtaa. Inhottavaa vaan, kun kunto rapisee heti jos ei ollenkaan liiku. Haluaisin jonkun näköisessä peruskunnossa olla sitä kesän maratonia varten :) Mutta vauva ensin, tietenkin.

Pikkuvadelma 21+3
 
Sarma
Fifiris: No virtsistähän ei koskaan kokeiden mukaan ollu, mutta jostain syystä pahimmat oireet meni ohi kuitenkin sillä antibiootilla.. Eilen sit kävin vielä poliklinikalla ja lääkärin mielestä raskaushormonit on vaan syy siihen miksi edelleen ravaan tunnin-puolentoista välein vessassa ja että pitää varautua siihen, että nämä oireet vaan pahenee raskauden edetessä.. Sit tehtiin pikatsekkaus ultralla ja kaik oli siellä puolen kunnossa, onneksi..! :) Olin vaan taas jotenkin niin jännityksessä, että unohdin kysyä liikkuiko se kun se sillon viime kerralta jäi vaivaamaan mieltä.. Mutta ei kai lääkäri olis sanonu, että kaikki kunnossa jos ei olis? Eihän? Ite en nähny monitoria niin ei ole mitään käsitystä miltä siellä näytti. Rakenne ultraan olis vielä tasan kuukausi aikaa.. Pääsiäinenkin ehtii olla vielä ennen sitä, tuntuu hirveen pitkältä ajalta..

Mun mielestä mun maha ei ole kovin kasvanut, mutta mies on sitä mieltä, että kyllä sen kasvun jo huomaa.. Tosin kyllä mulla normi housut on alkanu jo kiristää ja etenki töissä kun pitää paljon istua niin huomaa kuinka ne ahistaa. Nappi auki kuljen jo nyt, mutta kun välillä tuntuu istuessa et olis syytä avata vetskariki välillä.. ;) Minkälaisia ne äitiyshousut on, onko niissä vyötärö jotenki säädettävissä tms..? Meinaan vaan et sellaset housut olis kyllä ihanat vetää työpäivän ajaksi päälle jotka ei puristais tosta mahasta, mutta aattelin, että saattaa olla kuitenki vielä liian suuret..
 

Yhteistyössä