Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

Mulla on ihan samanlaisia tunteita ja ajatuksia kuin monet ovat kirjoittaneet. Onneksi ne kuuluu asiaan. Tällä hetkellä pohdin päivittäin sitä, miten ja millaiseksi tulen luomaan suhteeni tulevaan lapseemme.
Eilen vihdoin "tapasimme" pienokaisemme 4D:ssä:
Pikkuinen oli koko tutkimuksen ajan (n.20min.) niin sykkyrässä, että häntä oli vaikeahkoa tutkailla. Mututuntumani vahvistui ja kuvassa näkyi pippeli: poika tulossa! :heart: Jotenkin taas tuntuu hieman todemmalta. Ollaan kutsuttu pikkuista pojan nimellä ja tuntuikin hassulta varmistua siitä, että pieni poikahan se siellä lymyää! Tärkeintä meille oli kuitenkin saada tietää kuulumiset lapsen rakenteeseen ja terveyteen liittyen. Kaikki oli ok, joten jatkamme taas odotteluamme äärimmäisen kiitollisin mielin.
Illalla katseltiin kotona dvd:ltä tutkimuksta uudelleen. (Olin odottanut, että kuvamateriaali olisi ollut vieläkin selkeämpää.) Tutkimus kaikinpuolin oli mielestämme hintansa väärtti.

Miukulan rakenneultra-kuulumisia odotellen...

Uskallanko 23+1
 
Miukula ja muut: meikä on nyt sit kotosalla 14.3. saakka. :) joten huilailua tiedossa. terkkalääkäri laittoi lähetteen äippäpolille, jotta saadaan nyt varmuus siitä, että kaikki on ookoo. :) - kutsua odotellessa.

Uskallanko: onnittelut ihanista ultrakuulumisista! :heart:
mun mielestä sitä 3/4D- ultraa yli"arvostetaan" tai siis niinku, mitä oon teeveessä sitä kuvaa nähnyt ja itsekin ruudulta omia mukeloita katsellut, niin ei se nyt niin ihmeellistä oo - vaan aika epäselvää kuitenkin. joten en oo edes alun innostuksen jälkeen harkinnut koko 4D:tä. rahat säästyy siis siinäkin. niin ja voi olla että noissa kunnallisissa ultrissa taas hiukan kurkitaan sillä 4D:lläkin. mistäs tietää, kun viimeksikin kurkittiin ihan yllätyksenä. mutta kyllä se kuva aika epäselvää oli...
mutta ainahan se on hienoa nähdä se vauveli siinä ruudulla. :heart: :heart:

Dreamer + hipsunipsut rv18+2 (ja hiukan taas supistaa, vaikka en oo tuntiin mitään tehny...)
 
Heippa kaikki!

Ultrassa kaikki hyvin ja muru vastasi viikkoja. Itseasiassa muutamaa päivää enemmän kokoa eli rv 21 oli mittauksen mukaan. Ei kuitenkaan lähetty muuttamaan laskettua aikaa. Mulla kun on kuukautisten mukaan tänään 20+4, mut itse aina lasken pari päivää vähemmän, kun mulle laitettiin pregnyl irrotukseen, joten se on parin päivän viive siinä irtoamisessa. Pituutta pikku kaverilla lähes 20cm ja painoa hurjat 400g. :)

Nyt on huojentunut olo ja myös pienen etsinnän avulla näkyi sukupuoli. Eli pikku mies olis sitten tulossa. Hyvä etten perjantaina ostanut sitä pinkkiä hello kitty mekkoa! :LOL: Oli kyllä aluksi napanuora jalkojen välissä ja sit kun ultraaja härnäs niin sitten jalat oli ihan koukus, mut nähtiin lopulta. Kasvot jäi pimentoon. Oli pikku-ukko koko ajan selin, ettei saatu hyvää profiilikuvaa hänestä. Kuitenkin sen verran nähtiin, että ultraaja totes kaiken olevan ok.

Dreamer: hyvä kun sait lepo lomaa. Eiköhän se vähän auta suppareihin. Toivotaan ainakin.

Eipä nyt muuta. Illan jatkoja kaikille!

Onnellinen Miukula ja pikku-ukko 20+2
 
Ihania uutisia Miukulalla!! :heart:

Hyvä että sait jäädä kotiin lepäilemään Dreamer. Yritä nyt ottaa niin rauhassa kun vaan on mahdollista.

Mulla oli tänään neuvola ja kaikki oli oikein hyvin. Sf-mitta tosin huiteli ihan taivaissa eikä mahtunut yläkäyrällekään. Mitta oli 17cm ja tuo mitta olisi normaali joskus viikolla 21. Painoakin on tullut jo melkein 9 kiloa ja siitä järkytyin kyllä aika lailla.. voi kyllä olla että lähtöpaino heitti 2-3 kiloa koska syksyn aikana söin järkyttävästi hoitojen aiheuttamaan ahdistukseen. Oletteko muut aloittaneet lisäraudat? Mulla oli hemoglobini tippunut 136:ta - 114:ta ja tänään aloitin Obsidanit. Ihmettelinkin että miten olen ollut niin unessa viimeiset viikot.

Vielä ois kaksi viikkoa rakenneultraan ja 5 kuukautta laskettuun aikaan. :heart: :heart:

Mukavaa viikkoa kaikkille!

 
Täällä kans oli rakenneultra tänään. Kummallakin pienellä kaikki hyvin, painoarviot 306g ja 309g eli varsin tasakokoisia. Kummallakin rakenteet kunnossa! A vauva paljasti itsensä pojaksi, mutta B-vauvalla oli napanuora niin pahasti jalkojen välissä ettei sukupuolta voitu määrittää. Itellä nimenomaan A vauvasta oli tunne että voi olla tyttö ja B poika. Onkohan meille sitten tulossa 2 poikaa vai onkohan mun fiilikset menneet "väärin päin" ;)

Dreamirille tsemppiä, otahan nyt rauhallisesti!

 
Heippahei!
Miukula: Mä oon huomannu treenatessa saman. Mä hengästyn paljon helpommin kuin ennen, mut kyllä ihan hyvin kuitenkin jaksan tehdä aerobisia harjoituksia. Yritän pitää kuitenkin sykkeen alle 150 eli oon kans keventänyt liikuntaa aikaisempaan verrattuna. Sulla oli oikein mukavia ultrakuulumisiakin :) Meidän kaveri oli viimeksi ultrassa 6pv laskettua aikaa pidempi, mutta ei mullakaan aikaa muutettu kun hedelmöityspäivä tiedetään tarkkaan. Lääkäri meinas, että poju vaan tulee vanhempinsa, ollaan molemmat keskimääräistä pidempiä.

Uskallankolla oli myös mukavia uutisia :heart: Täällä on nyt usemapikin tulokas paljastunut pojaksi :)

dreamerille oikein hyvää lepoa nyt, toivottavasti supistelu helpottaa. Me ei myöskään olla innostuttu siitä 4d-ultrasta erikseen. Monelta olen kuullut, että kuva on ollut aika epäselvää. Meillä on lääkäri ihan kunnallisessa ultrassa katsonut molemmilla kerroilla osittain myös 4d:llä tulokasta. Rakenneultrassa tyypillä oli vaan kädet tiukasti kasvioen edessä koko ultran ajan. Ihan pikku vilaukselta nähtiin kasvoja.

Sussulla kanssa mukavaa kerrottavaa. Teille jäi nyt sitten toisen kaverin "henkilölisyys" salaisuudeksi, mutta yksi poika taas lisää tähän joukkoon :)

Sebu: Mä oon syönyt rautaa jo pari kuukautta, toivottavasti huomisessa neuvolassa olis hemoglobiini noussut. Edellisellä kerralla ei ollut vielä mitään vaikutusta. Huomenna tosiaan itsellä neuvola ja kuukaudessa on kans tullu painoa varmaan 2 kg lisää... Pelottaa vähän tuleeko noottia siitä :eek:

Keväistä viikkoa!

verve + hoopi 22+0
 
Ihania ultrakuulumisia Uskallanko, Miukula ja Sussu! :heart: :heart: :heart:
Ainakin kolme poikaa siis tulossa! Voi että... Jännä tosiaan nähdä miten nää etukäteisvaistot toteutuu, mullakin on ollut kokoajan ajatus että tää on poika...

Tällä hetkellä tosin taas eniten jännittää onko kaikki kunnossa, kun ei oo pitkään aikaan ollut ultrassa tai neuvolassa.. liikkeitä ei oo tuntunyt, mutta ainakin vatsa on kasvanut tosi paljon lähiaikoina. Kävin tänään ostamassa HM:sta mamma-farkut, oli yllättävän hyvännäköiset.

Mä oon kans kuullut että se 4D ei välttämättä oo niin tarkka, mutta en oo vielä päättänyt meenkö siihen vai en. Joka tapauksessa rakenneultra on ensin, päätän 4Dstä vasta sen jälkeen.

Sebu, mä en oo aloittanut lisärautaa vielä. Ekassa neuvolassa oli hemppa 119, joten veikkaan että nyt on laskenut jo aika tavalla. Viime aikoina väsymystä on ollut.. mutta odotan sinne ens viikon neuvolaan ennen kun aloitan raudan napsimisen.

Dreamerille jaksamisia suppareiden kaa!

fifiris 14+4
 
Hyvää huilailua Dreamer! :)

Mukavia kuulumisia Miukulalla, Sebulla ja Sussulla!

Lisäraudasta: oon kans varmaan noin pari kuukautta napsinu lisärautaa. Viimeksi neuvolassa käydessäni hemoglobiini oli jo parempi ja nyt otan 50g vain noin joka toinen päivä. On ihan hirveen hajusia noi Retaferit, vaikka pieniä pillereitä ovatkin!

fifiris siellä se sun pienokainen rauhassa kasvaa ja keräilee voimia, jotta voi sitten myöhemmin alkaa monotella sun vatsaa... :) Myös mulla on HM:n mammafarkut. Sain ne kaverilta. Ovat yllättävän rennot jalassa!

vervelle hyvää neuvolakeikkaa tänään!
 
Terve :wave: pitkästä aikaa!

Ajattelinpa minäkin ryhdistäytyä ja pistää muutaman rivin - aivan järkyttävä tauko on kirjoittamisessa ollutkin :ashamed: Ihan joka päivä kyllä luen kuulumisia, ihan samoja asioita täälläkin on koettu ja mietiskelty.

Tosi ihanaa, että on hyviä ultrakuulumisia ja että taitaa koko porukka täällä olla jo hyvillä viikoilla :heart:

Täällä käytiin "poikien" kanssa rakenneultrassa viime viikolla tilanteessa 19+6.
A huiteli 385g ja B 340g. Olipas todella huojentavaa nähdä ja kuulla, että kaikki on kunnossa. Jotenkin kauhean pitkä väli tuolla nt- ja rakenneultralla - ei meinannu millään jaksaa odottaa...
Minulla on tuo mies pitemmällä työkomennuksella ulkomailla ja oli juuri sopivasti viikon lomalla viimeviikon - joten hänkin pääsi näkemään miten pienokaiset ovat kasvaneet :heart: :heart:
Ja aivan kun "tilauksesta" alkoi liikkeet tuntumaan selkeästi myös masun päältä koetettaessa =) Näillä eväillä kuulemma ukko jaksaa vielä viimisen kuukauden rypistää. Aika rankkaa on erossa kyllä olla... mutta tämän reissu jälkeen ei vähään aikaan tarvitse lähteä. Eikä joutaiskaan.... ;)

Ainakin dreamer ja oli vielä joku muukin... niin kärsivät jo suppareista. Minulla on ollut sama vaiva jo useamman viikon. Eivät ole kipeitä, mutta voi elämä että tuntuvat ikäviltä... Kerroin näistä neuvolassa pari vkoa sitten ja se neukka-täti olis laittanu mut lekurille tsekkaukseen heti samalla vkolla, mutta ajattelin ensin seurata niitä oikein tarkasti ja puhua tälle rakenneultran tekevälle lääkärille (en epäile tk-lääkärin osaamista neuvolassa... mutta... kumminkin...). Siellä lekuri sanoi, ettei huolta, varsinkin jos ne eivät ole kivuliaat. Että kaikilla naisilla kohtu supistelee, toisilla enemmän,toisilla vähemmän ja jotkut eivät kuulemma edes näitä suppareita tunne.
Mutta ajattelin silti ottaa (ja olen ottanutkin ;) mahdollisimman rennosti enkä ota nyt riskejä eli jos nämä tästä lisääntyvät, niin menen sinne tk-lekurille, antaa se ehkä sen saikkulapun ainakin. Olis sitten illat helpompia sen huolehtinmisen suhteen.

Seuraava ultrahan on kuukauden päästä, josta lähtien tsekataan jo kohdunkaulan tilannekin. Onkos teillä muilla kaksosodottajilla sama tahti ultrauksissa, vai onkohan näissä paikkakunta kohtaisia eroja...?

Muistan kyllä tämän ekan raskauteni (n. 10v sitten, mutta jotain vielä muistaa...) aikana, että, silloin myös kiristeli tosi aikaisesta viikoista lähtien. Silloin ei kyllä lääkärit niihin kommentoinu juuta eikä jaata ja raskaus eteni ihan täysiaikaiseksi.

...mutta ei kykene muistamaan taas montakaan asiaa, josta piti kirjoittaa... Vähänhän tämä on omanapainen, mutta kun pitää näin pirun pitkän tauon niin onhan sitä omaa napaa kertynytkin. Tai ainakin se on pullistunut
:LOL:

Ai joo - muutamat oli rohjenneet jo masukuvankin laittaa aikaisemmin. Ihania!
Mä olen varteeni saanut nyt nelisen kiloa raskauden myötä, ja kun olen tällanen vaivaiskoivun mittainen niin... mihinkäs se masu muuten mahtuu kun suoraan eteen kaikki :D

Nyt kyllä lopetan, tai kukaan ei jaksa lukea tätä loppuun :whistle:
Naiset ja vauvat - oikein mukavia (ainakin lumisia....) päiviä ja kaikkea hyvää!!

Möhkis ja "pojat" 20+6
(ei kysytty arvauksia vehkeistä, vielä. "Pojat" saa siis olla vielä poikia :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Möhkö-72:
Seuraava ultrahan on kuukauden päästä, josta lähtien tsekataan jo kohdunkaulan tilannekin. Onkos teillä muilla kaksosodottajilla sama tahti ultrauksissa, vai onkohan näissä paikkakunta kohtaisia eroja...?
Möhkis ja "pojat" 20+6
(ei kysytty arvauksia vehkeistä, vielä. "Pojat" saa siis olla vielä poikia :)
hei!
kiva kuulla kuulumisia!
meillä kans olis normaalisti ne samat ultrat yksös- kuin kaksosodotajallakin eli nt- ja r-ultrat. neuvolakäyntejä olis ollut normisti vasta 1 tähän mennessä, mutta kaksosraskauden takia täti otti mut ylimääräiselle. joten kauheen harvoin mitään käyntejä, vaikka onkin kaksosraskaus: viimeksi kävin melkein alusta asti 2 viikon välein joko lääkäris tai neuvolas, mut olihan se eka raskaus. niitä käyntejä on kai joka paikassa vähennetty viime aikoina...
itse odotan nyt että pääsisin äippäpolille siihen ylimääräiseen tutkimukseen, kun noita suppareita tosiaan on ollu kipeitäkin. saas nähdä katsotaanko vauvatkin. :p
D78 + hipsunipsut rv18+3 (R-ultra olis vasta 26.3. blääh)
 
Voi ihania ultrakuulumisia =) Ja ne poikavauvat on aivan ihania :heart: Kuten ne tytötkin :heart: :D Onko kenenkään vauva vielä paljastunutkaan tytöksi?

Jospa mä oisin sit eka, perjantaina on raksaultra :) Tosin tajusin just, että ultraajana on sama, muuten kyllä taitava ja ihana, lääkäri, joka esikoisen rakenneultrassa sanoi meille ennenkuin ehdittiin ehdottelemaankaan sukupuolen arvaamista, että "sukupuolta minä en sitten lähde arvuuttelemaan, tässä keskitytään lapsen rakenteen tarkasteluun"... No niinhän se onkin, eihän ultralla mitään "viihdearvoa" pitäisi periaatteessa olla, mutta kun... kiinnostais vaan niin hemmetisti :)

Eli pakko kai sit varata se 4D vielä tolla reissulla :D Mulla on kyllä vahva tyttöolo ja äidinkin kanssa just puhuttiin, et hänellä oli kans tytöstä tällainen raskaus (ei pahoinvointia ym) kun mulla nyt. Ja poikaa oottaessa oli just pahoinvointia, närästystä jne, kuten mullakin viimeks.

Tiistaina oli äitiysneuvola. Kaikki hyvin, vauva potkii ja pyörii mahdottomasti ja sydänäänet tuntu nyt heti ja selvästi. Painoa mulle on tullut pari kiloa raskauden alusta, hempat pyörii vielä tuolla 130 kieppeillä mutta verenpaine oli nytkin 112/69 ja päässä kyllä hiukka heitteleekin tavanomaista enemmän :/ Esim.kun yhtään kyykistelee tai kumartelee ja sit nousee, niin humisee vaan. Voikos sille tehdä jotain? Esikon aikasta äitiyskorttia kun kattelin, niin kertaakaan ei alapaine ollut alle 80:n eli tosi alhanen mulle tuo arvo kyllä on :eek:

Selkeytyi onneksi tuo mun aiemmin valittelema taloustilannekin :) Eli pääsin maalis-toukokuuksi koulutukseen, jolta ajalta saan odotettua paremminkin tukea :) Kun työkkärihän lätkäs mulle 3 kk:n karenssin töistä irtisanoutumisen takia eli jos en ois koulutukseen päässyt, oisin ollut oikeesti pennitön tuon 3 kk!! Ja kai se olis äippärahaakin pienentänyt, sitä en ees uskaltanut selvittää :D Tosiaan ne asiat tuppaa suttaantumaan vaan parhainpäin!

Mukavaa loppuviikkoa kaikille :wave: Ja laittakaa ne miehenne tekemään ne lumityöt, itte ei saa rehkiä liikaa ;)

Kristiina ja sallikka rv 19+3
 
Möhköllä oli mukavia ultrauutisia! Mahtavaa että kaikki oli kunnossa! Munkin mielestä tää np:n ja rakenneultran välinen aika tuntuu pitkältä kun nälävuosi. Onneks on neuvola välissä, jospa se helpottaisi tuskaa.

Mites Kristiinan rakenneultra meni? Näkyikö jo kumpi sieltä on tulossa?

Hirvee väsymys painaa... taidan mennä nokosille. Mukavaa viikonloppua! :wave:
 
Juu ei paljastunut vauvan sukupuoli :) Vauvalla oli jalat tiukasti yhdessä ja vielä polvista koukistettuna alaspäin, eikä sinne jalkoväliin kertakaikkiaan nähnyt :D Mulla lisäks tuo edessä oleva istukka haittas muutenkin näkyvyyttä aika paljon, huomattavasti epäselvemmin näkyi vauva kuin esikoinen aikanaan :/ Taidetaan silti se 4D varata, vaikka ei kai siinäkään sit sen paremmin mitään näy..?

Mutta siis kaikki rakenteet oli kunnossa ja lapsi vastaa viikkoja eli kaikki hyvin masun puolella.

Ja ulkopuolellakin, mulla on ollut oikeen hyvä vointi pitemmän aikaa, jopa nukun taas hyvin (sehän muuttuu varmaan sit taas loppuraskaudesta se onni...) ja saan paljon aikaseks. Oon taas innostunut ompelemaan ja askartelemaan kaikkea enemmän ja vähemmän hyödyllistä :D

Huomenna lähdetään jatkamaan vaunujen sovittelemista takakonttiin :) Mukavaa viikonloppua!!
Kristiina ja siveä salli rv 19+4
 
Heippati kaikille! oon lähinnä taustaillu ja lukenu muiden kuulumisia, mutta nyt oli pakko tulla kans kirjottamaan.

Oon miettinyt sellasta, että kun jossakin on joskus sanottu, että poikasiittiöt on nopeampi ja tyttösiittiöt taas elää pidempään että jos ajoittaa juuri ovulaatioon niin tulee helpommin poikia. Mutta ei kai tää niin itsestäänselvyys ole. Siksi rupesin tälläistä miettimään, että jos on juuri jotain pregnyl + inssi tms yhdistelmiä, niin siinähän on aika hyvin sitten täsmäisku ovulaatioon.. ja tämähän ajattelu johtaa nyt suoraan aasinsiltaa pitkin siihen, että meille on tulossa ilmeisesti poika :D

Joo, eli tosiaan mulla on ollut sellainen olo jonkun aikaa, että ihan kun tippuisi jotain jalkojenvälistä ja kävin sitten eilen tsekkauttamassa kohdunsuun tilanteen terveystalolla. Vaikka sanoin sille gynelle, että meillä on maanantaina samassa talossa rakenneultra, niin tsekkas vauvan silti. Ei mitään rakenneultraa kylläkään tehnyt, mutta mittaili päätä ja reisiluuta ym. ja sitten sano vielä sukupuolenkin. :heart: Sanoi kyllä myös senkin, että tyttösikiöillä saattaa olla tässä vaiheessa paikat vielä hyvinkin turvoksissa että saattaa sekaannuksia tulla, mutta kyllä hän nyt sinisiä vaunuja lähtisi ostamaan.. mutta, maanantaina saadaan kätilöltä sitten vielä varmistus. Ja viimeistään sitten kuun lopulla 4dssä.

Mä tosiaan esikoisesta levisin 20kg ja tassaisesti joka suuntaan, että maha uppos aika hyvin siihen massaan, mutta nyt on painoa tullut nelisen kiloa ja kaikki on vaan tollasessa pallomaisessa mahassa. Että takaapäin ei edes näe olevani raskaana. Eli ihan erilainen kroppa nyt on kun tytöstä. Ja joo, nääkin on näitä uskomuksia, mutta silti.

Mutta että sellasta! Eli poikakasa meillä vaan kasvaa. :) Niin joo, ja kaikki näytti olevan päälisinpuolin kunnossa, ettei siellä mun värkissäkään mitään tapahdu et jotain fysiologisia muutoksia sit vaan.

Täytyy sen verran kommentoida vielä tätä poika hommaa, että viikko sitten sunnuntaina kattelin itteäni peilistä ja muistelin miltä näytin kun meidän esikoista odotin (tyttö siis) ja iski todella voimakas tunne, että ei hyvänen aika, sen on oltava nyt poika. Siis todella vahva poikaolo, vaikka olen ajatellut tähän saakka ettei se mikään muukaan voi olla kun tyttö. No kuitenkin, se poikaolo vaan pyyhkäs läpitte ja viikon oon tässä nyt ajatellut odottavani poikaa ja eilinen sen taisi sitten varmistaa. Aika jännä juttu..vaikka nää onkin ihan omia tuntemuksia ja saattavat mennä mettäänkin, mutta se tunne oli ihan älyttömän vahva, että oikein säikähdin. Miehellekin siitä silloin sanoin, mutta eihän se uskonu. Eilisen ultran jälkeen sitten oli sekin vähän yllättänyt :D

Pikkuvadelma ja Veikka 20+2

*olipa sekava ja huonosti kirjoitettu viesti, mutta toivottavasti siitä joku saa selvää*
 
Pikkuvadelma
Oon miettinyt sellasta, että kun jossakin on joskus sanottu, että poikasiittiöt on nopeampi ja tyttösiittiöt taas elää pidempään että jos ajoittaa juuri ovulaatioon niin tulee helpommin poikia. Mutta ei kai tää niin itsestäänselvyys ole. Siksi rupesin tälläistä miettimään, että jos on juuri jotain pregnyl + inssi tms yhdistelmiä, niin siinähän on aika hyvin sitten täsmäisku ovulaatioon.. ja tämähän ajattelu johtaa nyt suoraan aasinsiltaa pitkin siihen, että meille on tulossa ilmeisesti poika :D
Meille sanottiin ainakin klinikalla että hoidoilla alkaneet raskaudet on useammin poikia. Tämä johtuu juuri siitä että pojat ovat kai nopeampia liikkeissään ja löytävät tiensä paremmin perille. Luonnollisessa hedelmöittymisessä taas tytöt voivat vaellella parikin vuorokautta ennen kuin hedelmöittyvät.. Hoidoissahan siirretäänkin alkiot yleensä jo kahden päivän ikäisinä ja tämän teorian mukaan suurempi osa niistä olisi poikia, jos kerran tytöt ovat hitaampia?? Näin muistelisin kuulleeni.. päätäni en kuitenkaan pistä pantiksi. :)
 
tosta sukupuolijututusta... itsekin olen sitä miettinyt, kun taas hoidolla lapset ovat alkunsa saaneet. viimeksi v.2001 tehtiin IVF eli siittiöt suunnitivat vapaasti munasolun luo ja kaksi parasta alkiota sitten siirrettiin. ja poikiahan ne sitten oli. B)
nooh... vielä tossa viikko sitten olin sitä mieltä; olen siis koko ajan ollut tämän raskauden aikana, että poikia nämäkin ovat - kunnes tajusin, että nämähän hedelmöitettiin ICSILLÄ eli nyt ne siittiöt on voinut olla ihan kumpia vaan, koska nopeudella ei ole ollut tän kans tekemistä. koska tuskin sen hedelmöityksen jälkeen sillä sukupuolella merkitystä on, että kuinka nopeasti jakautuvat. KAI?!? :LOL: JOTEN muhun iski viime maanantaina kuin salama kirkkaalta taivaalta: hei, ehkä sittenkin on mahdollisuus, että toinen on tyttö tai vaikka molemmat - MISTÄS SITÄ TIETÄÄ??!! vaikka mulle nyt on ihan sama kumpia ovat, mutta jotenkin vaan se ajatus tytöstä ja pojasta alkoi kiehtomaan... kun kerran miehellä on jo tyttö niin kyllähän hänellä niitä tyttösiittiöitä varmasti on. :saint: :p
No, eiköhän sekin asia varmistu viimeistään 5 kk:n päästä. B) :D - ehkä jo aiemmin.
Dreamer + justus ja justiina rv18+5 (justus on ollut työnimenä jo kauan, mutta jäi sitten kun selviskin nää kaksi tyyppiä.. joten justiina sopii hyvin kaveriksi)
 
sebu: näinpä..

mä en osannu ollenkaan kuvitella meille poikaa, kun jotenkin ajatteli että seuraava on samanlainen kun ekakin, mutta kyllä mä oon tälle hommalle jo täysin lämmenny :D Mulla ainakin tää sukupuoli tieto lämmitti mielen ja koko raskaus tuntuu nyt paljon todellisemmalta.
 
Moikka!

Täällä yksi mattimyöhäinen, joka vasta äsken tajusi, että netissä on olemassa näitä tällasia foorumeja!! Mahtuisiko tähän vielä mukaan? :ashamed:
Asun kaukana aavikolla, ja kaiken "suomalaisen tiedon" raskaudesta olen yrittänyt imeä netistä... vertaistukea siis vähän kaipailisin! Olis varmaan hyvä liittyä myös muihin ketjuihin täällä, pitää alkaakin tutustumaan nyt tähän foorumiin kunnolla.

Esikoinen ois tulossa, nyt 18+5. Pari viikkoa sitten tulokas jo vahvistui pojaksi :)
Mulla taustalla PCOS ja kilpparivajis, raskaus lähti alulle Clomilla. Kaikenlaista kremppaa on ollut, joten iloitsen jokaisesta viikosta, joka mennään eteenpäin!

Murske ja poitsu 18+5
 
Tervetuloa Murske :wave: Nää palstat on kyllä tosi kivoja vertaistukiryhmiä.. ihanaa kun voi ajatuksia, iloja ja pelkoja täällä purkaa.

Sukupuoli-asiasta, meillähän tää oli luomu-ylläri, joka tuli Espanjan reissun tuliaisena. Muistan että tunsin selvästi ovulaation olevan tulossa ja sinä päivänä ja seuraavana harrastettiin seksiä. Eli todennäköisemmin meillekin olisi poika tulossa jos ajattelee sitä yhdynnän ajoitusta... mutta toisaalta tuttuni oli harrastanut seksiä 5pv ennen ovista ja tullut raskaaksi varmana tytöstä ja poikahan se oli.. ettei näistä aina tiedä.

Vaunuista, ollaan mietitty että ostetaan yhdet isommat vaunut, mill on hyvä käydä lenkillä ym. ja erikseen vielä matkarattaat, mihin saa turvakaukalon kii mm. kaupassakäyntiä varten. Ollaan mietitty Teutonia Prestige tai Emmaljumga Duo Combi. Onko täällä kellään niistä kokemusta? Entäs Brion vaunuista? Niitä ei olla vielä käyty katsomassa. Emmaljungan turvaistuinta ei kyllä ostuta, kun katsottiin autoliiton vertailusta että se oli saanut tosi huonot arviot. Katsoin muutaman videon missä turvaistuimia testattiin törmäystesteissä ja ne Emmaljumgan istuimet meni aivan säpäileiksi (MUOK. Vikaa oli siis telakallisissa istuimissa, ilmeisesti turvavyö-versiot toimii ok)

fifiris 15+1
 
Tervetuloa Murske! :)

Vaunuista.. itse olen kevyempien vaunujen puolesta puhuja. :) Ostimme kaksi vuotta sitten Teutonian Spirit S3-vaunut ja niillä on menty niin pururadan lenkkipoluilla kuin aihtaissa ostoskeskuksissakin. Olen ollut todella tyytyväinen tähän valintaan kun ei tarvitse miettiä että kummat vaunut otetaan mukaan. Vaunut on kuitenkin matkarattaita jämäkämmät mutta todella näppärät kääntyvän etupyörän ansiosta. Vielä ei ole tullut sellaista keliä vastaan mihin en noilla vaunuilla olisi lähtenyt. Plussana vielä kova vaunukoppa, joka oli tosi kiva vauvavaiheessa. Sen kun nosti pois niin vaunuista tuli kevyemmät rattaat ja kokonaispanoa on n. 13kg. :)
 



Nimimerkki - la - synnytyslaitos- monesko lapsi- millä hoidoilla- lapsi haaveissa kk/vuosi


Uskallanko - 29.6.2010 - ? - ensimmäinen - 2.ivf - 08/06

verve - 7.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.IVF - 10/06

Lilian75 - 14.7.2010. - NKL - ensimmäinen - 3.IVF:n 2.PAS - 03/04

Möhkö-72 - 16.7.2010 - KSKS - ensimm. yhteinen (esikoinen 9v) - 2. IVF - 06/07

Miukula- 18.7.2010 - TYKS, ensimmäinen, 7x tamofen ja puregon, Lasta toivottu vuosia, hoidoissa 08/08

Pikkuvadelma - 22.7.2010 - TAYS - toinen lapsi - 3.inseminaatio - 12/06

Sussu - 22.7.2010 - kaksoset - NKL - 1. Inssi - lapsitoive 6/05

Kristiina76- 26.7.2010 - TAYS - toinen (PAS-poika-06) - 3.IVF

Astrid - 31.7.2010 - TAYS - ensimmäinen - 1.ICSI:n 1.PAS - 06/05

Isabella81- 31.7.2010 - MKS - toinen lapsi - puregon, pregnyl - 02/08

dreamer78 - 3.8.2010 - Satks - kolmas ja neljäs lapsi - 2. ICSI - 03/08

Sebu08 - 3.8.2010 - NKL - toinen lapsi - 3. Ivf - 5/08

Murske- 5.8.2010 - synnäri=? - ensimmäinen - clomit - 07/08

Diodium - 5.8.2010 - Naistenklinikka - 1. lapsi

Neitim -7.8.2010 - Satks- viides -clomit+metut+vitamiinit/d125 -12/08

dream84 -9.8.2010 - LPSHP - ensimmäinen -3.iui; clomifen, puregon, pregnyl- 04/04

Memma77 - Naistenklinikka, la 11.8, kolmas lapsi, Icsi:n 2.pas, lääkkeinä puregon , orgalutran, pregnyl, lugesteron, zumenon, yritystä 08/08 lähtien

Katriina77, 16.8.2010, K-HKS, 1. ICSI, kaksoset, 10/07

titityy80 - 23.8.10 - esikoinen - clomeilla raskautunut

Sunflower79 - 23.08.2010 - TYKS - ensimmäinen - 2. ICSI - n. 5 vuotta

fifiris - 28.08.2010 - Naisten Klinikka - ensimmäinen - luomu ihme IVF hoitojen välissä.

Rosetta- 5.9.2010- PKKS, ensimmäinen, 1.ICSI:n 1.PAS

mande - 8.9.2010 - LPKS - ensimmäinen - yritystä 6/04, luomuIHME inssien 1. ja 2. välissä




:hug: Doris-79 :hug:

:hug: nippe81 :hug:

:hug: pirpana74 :hug:


 
Murske tervetuloa ja onnea :wave: :heart: Siistiä saada ulkomaan edustustakin tänne mukaan! Laitoin sut tohon listalle (se jäi nyt edelliselle sivulle), laskeskelin, että sun laskettu aika ois ehkä 4.8 mut lisään sen sit tohon, kun oot vahvistanut asian itte :D Ja joo, täältä tosiaan löytyy kivasti vertais-ja muutakin höpöttelyseuraa :)

Ihan pakko uskaltautua tai kehtautua kysymään tätä :ashamed: Miten teillä muilla on nyt raskausaikana seksin laita? Onko aktiivisuus ja halukkuus samaa luokkaa kun muulloinkin vai enemmän vai vähemmän kun normaalisti? Meillä oli alkuraskaus aika hiljaista, mullahan oli 2 viikkoa sitä vuotoakin enkä uskaltanut juurikaan jalkoja raottaa :) Mut viime ajat on lempiminen ollut ehkä parasta vuosiin :D :heart: Ihanaa ;)

Kristiina ja salli hallikainen rv 19+6 (haa, huomenna poksahtelee!)
 

Yhteistyössä