Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

Moikka kaikille pitkästä aikaa!! Kovasti olen lukenut kuulumisianne vaikka en ole itse jaksanut kirjoitella. Kiva kun vointianikin kyseltiin. :) Viime viikko on mennyt sairastellessa enkä vieläkään ole täysin kunnossa. Epäilen että flunssa oi mukanaan poskiontelontulehduksen ja pitäisi varmaan käydä lääkärissä.

Lääkärissä kävinkin jo kerran viime viikolla kun huolestuin niin supisteluista..viimeksikin ne alkoi jo viikolla 14:ta, mutta tällä kertaa ne oli jo kivuliaitakin. Tilannetta ei helpottanut se että 2-vuotias poikaniki oli kuumeinen ja korvatulehduksessa ja halusi olla sylissä koko ajan. Onneksi lääkäri totesi kaiken olevan kunnossa ja saan edelleen kantaa poikaani täysin huoletta. :) Ultran yhteydessä utelin sukupuolta mutta vaaveli piti pyllynsä visusti piilossa.:)

Vielä ois 3 viikkoa seuraavaan ultraan ja 4d:n varasin viikolle 23. Kela kuulemma korvaa siitä osan ainoastaan viikoilla 18-23. Täällä kyseltiin vauvamahojen koosta.. itsellä maha oli ekassa raskaudessa paljon pienempi tässä vaiheessa. Kaksi terkkarikaveriakin on oikein ihmetellyt tätä mahan suurta kokoa. Liikkeetkin olen tällä kertaa tuntenut 3 viikkoa aikaisemmin ja napakin jo pullahtamaisillaan ulos. Jännää nähdä miten erilainen tästä odotuksesta tulee. Vointi on ainakin tällä hetkellä flunssaa lukuunottamatta loistava, pahoinvointi ja väsymys väistynyt ainakin hetkellisesti. :)

Mukavaa sunnuntaita! Sebu 16+5
 
kiva, Sebu, että kaikki on hyvin supisteluista huolimatta. itselläkin supistelee rankkojen työpäivien jälkeen, ja kovasti tekis mieli mennä lääkärille tsekkaamaan tilanne. mut neuvolatäti ei ollut huolissaan ollenkaan - kuuluu asiaan kuulemma. höh.

(.) eilen tunsin jo kädellä pari kertaa potkuja tuosta navan yläpuolelta, kun toinen piti kunnon möykkää. :heart: :heart: ja kyllä toinenkin kovasti potkottelee, mutta on ilmeisesti sen verran syvemmällä tai istukka edessä, ettei liikkeet tunnu vielä kädellä. mutta ei siinäkään montaa päivää enää mene, että nekin tuntuu. :heart: :heart: ja selkeesti muutenkin potkut sisällä on alkanut tuntua aika voimakkailta. =) uskomatonta tää kyllä on, mutta ilmeisesti totta. :D

dreamer78 + hipsunipsut 16+6
 
Verve, voin kuvitellla että tieto sukupuolesta vaikuttaa noin, että lapsesta tulee jotenkin todellisempi.. me ei olla esim. mietitty vielä kauheasti nimiäkään, kun ei tiedä vielä kumpi on tulossa.. Poika-fiilis kyllä mulla jostain syystä on..

Noista liikkeistä, eilen kun kävin illalla sohvalla makuulle tunsin kohdun kohdalla erikoista tunnetta.. sellasta pehmeetä kuplimista, mutta en millään vois uskoa että ne vielä tässä vaiheessa olisi liikkeitä, varsinkin kun ekaa vielä odotan. Tunne kesti ehkä joku 10-15s ja sitten loppu. Oli mitä oli, sai hyvän fiiliksen aikaiseksi... =)

Sebulle pikaisia paranemisia! Mun neuvolatäti varoitti että supistuksia tulee vielä jossain vaiheessa, että kuuluu asiaan. Uskon että ne kuitenkin säikäyttää..

fifiris 13+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja sebu08:
Vielä ois 3 viikkoa seuraavaan ultraan ja 4d:n varasin viikolle 23. Kela kuulemma korvaa siitä osan ainoastaan viikoilla 18-23.
Kiitos tiedosta, mä en tällasta oo tajunnutkaan! Soittelen sit varmaan huomenna jo ittelleni aikaa Koskiklinikalle :)

Kristiina ja sallikki rv 17+6
 
Huomenta!

Höh. luulin että pystyn ottaa iisisti np-ultran jälkeen mutta nyt on taas sellanen olo että mitä sinne oikein kuuluu. huokaus.
Kaksi viikkoa neuvolaan tuntuu taas tällä hetkellä ihan ikuisuudelta.

Kävin ostamassa Body Shopin Kaakao-stickin, kun luin jostain (olisiko täältä ) että se auttaa ehkäisemään raskausarpia. Ehkä vähän aikaista aloittaa jo nyt sen käyttö, mutta iho on tuntunut niin kuivalta että ajattelin jo aloittaa..

Jotenkin taas tuntuu vaikeelta tää työnteko mutta ehkä pakko taas yrittää.

fifiris 13 + 3
 
Sarma ja fifiris onnea hyvistä veriseulatuloksista!
Itse jännitän vielä perjantaihin asti ja pelkään että puhelin pärähtää...
ilmottavat vain jos on huomautettavavaa.

Miukula IHANA KUVA!!!

Kaikki te jotka ootte jo pidemmäll; varmaan ihana tuntea jo liikettä!!
Odotan malttamattomana että raskaus etenisi samoihin lukemiin!!!

fifiris Mulla on kans alkanut iskeen paniikkia tuon np-ultran jälkeen...
10.3. on neuvola vasta ja siihen pitäs jaksaa ootella. En ole edes harkinnut mitään kotidoplerin hankkimista, kun eihän sille mitään voi tehdä jos tämä vielä kesken menee... Jotenkin se vain tuntus turhalta... en tiiä...

Olen kans harkinnut että pitäs vissin alottaa ton mahan rasvaus. Siskolle oli omassa neuvolassaan täti suositellut jotain Vishyn (muistaakseni) rasvaa, apteekista saa, ja hän käytti sitä ahkerasti vaikka oli aika arvokas ja ei kyllä arven arpea löytynyt isosta mahasta!! Pitääpä kysyä mihin aikaan hän sen käytön aloitti.

Mande 13+4
 
Heippati!

Miukula kivannäköinen masu sulla :heart:

Sebu hienoo jos alkaa tauti helpottaa! Kävitkö lekurilla, kun epäilit tuota poskiontelotulehdusta? On tää talvi tämmöstä lenssuaikaa...

Dreamer onpas ihanaa, että tunnet jo kädelläkin noita liikkeitä! :heart: Mäkin tunnen jo pikkuisen liikkeitä (ainakin luulen niin :D ) ja tuntuu, että ne vahvistuu päivien myötä vaan.

Verve varmasti tuo sukupuolen tietäminen tuo vauvan jo paljon todemmaksi ja sidos häneen vahvistuu entisestään. Luultavasti rakenneultrassa haluamme myös tietää sukupuolen jos se vaan näkyviin saadaan siellä. =)

fifiris tuntuu niin tutulta tuo huolehtiminen ultran/sydänäänten kuuntelun jälkeen. Ja neuvolan odottelu tuntuu kyllä vaikealta, mutta jotenkin se aika kuitenkin menee yllättävänkin nopsaan. En tiennytkään tuollaisesta BodyShopin kaakoa-stikistä, mutta vaikuttaa kiinnostavalle, kiitti vinkistä! ;)

Mande kiva kuulla susta!

Mulla oli tänään lääkäri äippäpolilla migreenin takia. Kun mulla on ollut pahanlainen migreeni ennen raskautta niin siksi halusivat tuon käynnin, että miten lääkityksen suhteen toimitaan jne. Samalla sitten tekivät ultrankin, joka oli aika pikainen. Mutta pääasia, että siellä pikkuinen oli kunnossa! :heart: Liikuskeli heti, kun ultra alkoi ja näytti rakenteellisesti ja kokonsa puolesta lääkärin mukaan olevan ok. Tarkemmin sitten katsotaan siellä rakenneultrassa, joka on 15.3. Mutta nyt ainakin näytti olevan kaikki kunnossa. Kaikkea ei vielä ihan tarkkaan näillä viikoilla näe.

Astrid 17+3
 
Sarma
Sori nyt omanapaisuus, mutta mä olen niin VIHAINEN..

Siis voi, sanonko mikä tätä julkista terveydenhoitosysteemiä..!!!!

Tänään olen kirjaimellisesti itkeny ja huutanu tän mun pissavaivan takia.. Pissanäytteessä kun ei ole mitään niin terveyskeskuksesta vaan kohautellaan olkiaan ja sanotaan et ei me oikeen muuta osata tehdä. Tänään sain kovan työn lopputulokseksi lääkärin kirjoittamaan lähetteen polille.. Mutta hän oli laittanut sen ei-kiireellisenä ja naistentautien polille. Kysyin hoitajalta sitten, että miten he ajattelee, että mä selviän nämä viikot tässä sitten jos en mitään apua saa? Hän sanoi mulle, et no soittele sit jos tuntuu ettet kestä.. Mä sanoin sille et MÄ KERRON SEN SULLE NYT JA TÄSSÄ ETTÄ MÄ EN JAKSA ODOTTAA MONTAA VIIKKOA TÄN VAIVAN KANSSA ja mä olen tosi huolestunut, mun ei tarvi enää "katsella" mihin suuntaan tää vaiva menee, koska suunta näyttää nyt jo pahenevalta.

Sit se hoitaja änkytti siellä jotain ja mä aloin itkemään, et mitä mä voin tehdä jos en saa apua mistään.. :( Hoitaja lupasi vielä jutella lääkärin kanssa ja JOS muutosta tulee niin soittaa vielä takasin päin. Eli tod näk ei soita, se halus vaan päästä hankalasta asiakkaasta eroon..

Tän episodin jälkeen soitin ihan itse sitte kättärin päivystykseen ja ne sano, et kyllä tää tarvii tutkia ja et mun pitää vaan saada lähete, edes se ei-kiireellinen niin sit voidaan yrittää kiirehtiä aikaa taas siellä polin päässä.. Jatkan huomenna taistelua jotta pääsisin mahd. pian tutkituttamaan tätä.. (varasin kuitenki kaiken varalta yksityiseltä ajan, niin sieltä viimeistään saa asianmukaiset ohjeet/lähetteen)

Mut siis ärsyttää toi julkisen toiminta. Eihän kenellekään potilaalle vaan voi sanoa, että kärsi, ei me osata tehdä mitään, eikä oikeastaan halutakaan. Terveyskeskuslääkärilläkin kun kävin, niin hän ihan suoraan sanoi mulle ettei tiedä raskaudesta/naistentaudeista yhtään mitään. Eikä silti voinu suosiolla lähettää eteenpäin vaikka ei itse osaa auttaa, ei mee mun jakeluun.. Ja mä en todellakaan ole mikään vakituinen pikkuvaivan valittaja vaan taitaa olla ensimmäinen ja ainoa käynti tuolla kahteen vuoteen mitä ollaan täällä asuttu.


Fifiris:
En minäkään pysty ottamaan iisisti, erityisesti kun on tää pissavaiva mistä en tiedä mistä johtuu niin pelkään kaikkea mahollista.. Pelottaa kovasti mennä huomenna sinne lääkäriin, koska haluan, et kohtuun kurkataan kans ja kauhuskenaariot on jo valmiina..
 
Sarma, ei voi olla totta!! Ihan USKOMATONTA toimintaa. Onneks olit itse aktiivinen ja soitit sinne Kättärille, koska heidän luulisi osaavan auttaa. Kuinka usein siis joudut käydä pissalla? Kirveleekö pissaus? Voin uskoa että huolestuttaa kun kukaan ei osaa auttaa. :hug: Jos julkinen puoli tökkii noin pahasti, niin kannattaa tosiaan mennä vaan sinne yksityiselle. Sieltä todennäköisesti saat myös sen kiireellisen lähetteen jatkotutkimuksiin.

Mulla on kans ton arvauskeskuksen kanssa niin huonoja kokemuksia..mun kaksi vuotta sitten tapahtuneen keskenmenon ja lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen kävin arvauskeskuksessa jälkitarkastuksessa, nii lääkäri kokeili käsin kohdunsuuta ja sanoi "et selvästikkään ole enää raskaana, kohtu tuntuu ihan normaalilta"..ihmettelin että noinko sen vaan tietää että onko kaikki tullut ulos mutta uskoin lääkäriä. Sit 1,5 kk päästä kuukautisia ei vieläkään ollut näkynyt ja tein raskaustestin ja positiivistahan se näytti.. menin sit yksityiselle ultraan ja siellä se kuollut sikiö edelleen oli. =( Se yksityisen lääkäri sitä paitsi heti käsin tunnustelemalla tunsi että kohtu ei tuntunut normaalilta.. Välillä tuntuu että noi terkkarit on täynnä valelääkäreitä ja opiskelijoita. Tai ehkä mulla on vaan ollut huono tuuri..

Astrid, ihanaa oli varmasti nähdä pikkuinen ees vilaukselta! :heart: Nyt taas jaksaa paremmin odottaa sinne rakenneultraan asti.. toivottavasti migreeni helpottaa pian!

Mande, tsemppiä veritulosten odotteluun! Ei enää monta päivää tarvii odottaa..!! Ollaan muuten sun kanssa niin samoissa päivissä että saa nähdä kumpi meistä pääsee ensin tositoimiin elo/syyskuussa. =)
 
Sarma
Fifiris: Siis mähän voisin istua vaikka päivät pitkät vessassa, koska mulla on tätänykyä hätä ihan koko ajan, heti siis vessassa käynnin jälkeenkin, koska mun rakko ei vaan suostu tyhjenemään.. Joten voitte kuvitella et on "aika" harmillinen vaiva.. Nukkua voin onneks (tai ainakin tähän saakka olen pystyny) noin pari tuntia kerrallaan ennenku herään kushätään ja muutenki makuullaolo on parempi, kävely pissittää ihan hirveesti, et en tiiä painaako se kohtu siellä vai mitä..

Vaikka kaipa tämänkin kestää jos pakko on, mutta tottakai huolestuttaa, et missä mättää.. Eikä tuskaa helpota yhtään tieto siitä et apua ei ole saatavilla niin vaan kun menee pyytämään.

Kyllä mä päätin et noi terveyskeskuslääkärit saa olla minulta rauhassa tästä lähtien. Luulisin, et taitaa noi terkkarit olla monelle niitä ensimmäisiä työpaikkoja, koska siinä ootellessani ihmettelin ihan hirveesti ku joka lääkäri minkä näin (kahta vanhempaa miestä lukuunottamatta) oli ihan varmasti muaki nuorempia. Ja se munkin lääkäri oli sellanen nuori kloppi joka ihan oikeasti makas/löhös siinä tuolillaan ja voivotteli kun ei tiedä näistä naistentaudeista yhtään mitään ja selaili jotain tietokantaa tietokoneelta. Meinasin jo siinä keskenkaiken poistua paikalta ja tilata yksityiselle ajan. Nyt harmittaa miksi en tehny heti niin, olis todellaki pitäny.

Ai niin, lisään vielä tän että tää mun juttu tapahtu pk-seudulla.. Aiempien kokemusten mukaan muilla paikkakunnilla olen saanu ihan ok palvelua myös julkiselta puolelta, joten en nyt halua mollata kaikkia terveyskeskuksia, on varmasti hyviäkin. Mä vaan oon niin kiukkunen nyt vieläki.. Mutta tää purkautuminen autto vähän. :)
 
Sarma - ÄÄÄÄK mikä terkkarikäynti! voi jösses! kiukuttaa sun puolesta.
fifiriksellä on kans ollu aiemmin kamala kokemus. huh huh!

(.) mitäs tänne. supistelee joka pv jonkin verran ja välillä tekee kipeääkin. mutta - mä en jotenkin nyt halua soittaa mun ärsyttävälle terkalle! *argh* tuntuu ettei se ota mua tosissaan vaan vähättelee... en jaksais taas valittaa sille kolmatta kertaa; varmaan täytyy munkin tilata aika yksityiseltä - edelleenkin sitä mietin, mutta en saa aikaiseksi. itsekin pidän itseäni liian herkkänä näille tuntemuksille ja kivuille jne. :headwall:
vauvoilla onneksi tuntuu kaikki olevan hyvin ja mukavasti potkottelevat nyt jo usein. :heart: :heart:
 
Sarma: joo pistä kova kovaa vasten vaan! ei ne muuten tajua..ja toi lause, että soittele sit kun et enää pysty oleen.. aina sama juttu, vaikka olis pää kainalossa!

(.) Tänään oli neuvola ja ylihuomenna poksuu. Mahassa kuplii, tunteet edelleenkin viileähköt. Rakenneultra 8.3. ja 4d varattu 31.3.

Pikkuvadelma 18+5
 
Inhottvava kokemus Sarmalla terveyskeskuskäynnistä!! Ihan uskomatonta toimintaa!!

Atsrid kyselit että kävinkö lääkärissä. Olisin varannut ajan YKSITYISELLE tänään, mutta vointi koheni vuorokaudessa huomattavasti ja toivon nyt että tämä menisi vihdoin ohi. Iselläkin on niin huonoja kokemuksia julkisesta terveydenhuollosta että käytän sitä ihan viime kädessä. Supisteluidenkin takia kävin mielummin yksityisellä.. ajattelin että rahaa tähän hommaan on palanut jo niin paljon että halusin varmuuden asiantuntevalta lääkäriltä, maksoi mitä maksoi. Vielä viime viikolla supisteli pahimmillaan 8 kertaa tunnissa mutta nyt tilanne on onneksi rauhoittunut. :)
Käy Dreamer ihmeessälääkärissä jos siltä tuntuu, vaikka vaan oman mielenrauhan takia. :)

Terveyskeskuksista puheen ollen.. muistanko oikein että joku muukin on Leppävaarasta päin? Ihan kun joku olisi joskus maininnut kyseisen terveysaseman.

Raskausarvista ja rasvauksista.. itsellä tökki viimeksi se Body Shopin raskausarpivoiteen haju, mutta käytin heidän vartalovoita eri tuoksuisina monta purkkia eikä arpia tullut yhtäkään. Täytyis itsekin aloittaa ravaus pikapuolin!
 
Sebu, mä asun Lintuvaarassa, eli Leppävaaran terkkari on lähin. Eí oo tosiaan kauheen hyvät fiilikset ko paikasta, mutta neuvolatäti ok ok! Asutko säkin näillä suunnilla?

Rasvauksesta, mulla ei ainakaan vielä töki se kaakaostikin haju vaan päinvastoin tuoksuu hyvältä. Mutta veikkaan että toi haju on just sellanen mihin kyllästyy, on sen verran voimakas..

Dreamer, kyllä mäkin kallistuisin sen yksityisen puoleen, kun ei ota sua tosissaan siellä julkisella. Onneksi pienet siellä ilmoittelee itsestään ahkeraan! :heart:

Sarma, tosiaan saman oon mäkin huomannut, että tosi nuorta porukkaa on usein terkkarin lääkärit. Pakkohan nuortenkin on ammattiin opiskella, mutta kyllä ottaa päähän kun on oikeesti jotain huolta ja sit ei osata auttaa.. :/
Kuulostaa kyllä tosi ikävält toi pissillä istuminen. Koita jaksaa!
 
Sarma Ihme toimintaa , todellakin arvauskeskus !!!!

dreamer Kyllä noista supisteluista kannattaisi jo käydä lääkärissä , jotta tarkistaisivat myös tilanteen kohdunsuulla !!! Itselläni oli edellisessä raskaudessa paljon supisteluja ja kävin lääkärissä niiden vuoksi ja kohdunsuu olikin pehmentynyt ennen puoltaväliä !!! olin saikulla pari viikkoa ja sen jälkeen kuuntelin itseäni paljon paremmin ja huilasin aina kun mahdollista ja olin kyllä paljon sairaslomallakin ! :ashamed: Tästä raskuadesta tuli kauhea suppari-iltapäivä kun olin ystävän kanssa kaupungilla kiertelemässä 4 tuntia , vaikka välillä huilasinkin ja syötiin yms. että ei kokoaika vaan kävelty , mutta niin paljon se otti että supistelut alkoivat yhtäkkiä illemmalla ja kesti todella kauan ja olin jo todella huolissani , mutta onneksi meni kuitenkin huilaamalla ohi , en mä kyllä halua taas ennen puoltaväliä pehmenneitä paikkoja , ettei vaan ala vaavi tulemaan ulos ennen aikojaan .. Ja sulla vielä kun tuplilla on muutenkin taipumusta yrittää tulla ulos paljon ennen aikojaan ... vaikka ekat olisivatkin pysyneet hyvin sisällä viimeisiin viikkoihin asti !!! Nyt kipin kapin lääkäriin !!!!!!!!!

neitim
 
^neitim oliko sulla edellisessä raskaudessa ne varhaiset supparit siis kipeitä? Vai voivatko ihan kivuttomat supistelutkin availla paikkoja liian varhain?

Nimittäin mulla on ollut nyt molemmissa raskauksissa kivuttomia supistuksia hyvin varhasesta asti eikä niihin oo koskaan otettu mitään kantaa, ei neuvolassa eikä lääkärissä. Viimeeks eivät ainakaan paikkoja availleet liian aikaisin (päinvastoin, poika syntyi 41+6 ;) ) mut pitäiskö munkin nyt huolestua..? :/ Tosin mulla on nla ens vkolla, niin voin hyvin ootella sinne asti ja kysyä sit, mut rupesin vaan nyt tätä kauheesti kelaamaan...

Toivottavasti ei neitim ja dreamer teillä tuu isompaa harmia noista suppailuista näin varhain :hug:

Kristiina ja salli rv 18+2
 
Kristiina76 Supistukset on olleet "kivuttomia" , monia pitkään kestäviä ja pienellä välillä tulevia suppareita ... Mulla joo pehmensi viimeksi paikat (olin tuolloin opiskelijana , rakennuspuolella , mutta en kyllä enään nostellut mitään painavaan tms.). Mutta sen verran olin touhussa että suppareita tuli . Sain sairaslomaa kun paikat pehmenneet ja kysyin että voiko avata nyt sitten paikkoja ? Lääkäri sanoi , että voi paikatkin aueta, kun on pehmenneet ja laittoi saikulle ... Ja vähänväliä olinkin sitten saikulla ja lopulta puolesta välistä lähtien taisin olla sairaslomalla lähes kokoaika .... Mutta paikat ei auenneet , kun rentouduin ja olin tosiaan saikulla ja jos kävelykin aiheutti suppareita niin jätin senkin vähemmälle ennen kuin vasta viimeisillä viikoilla aloin liikkumaan taas edes hieman ja tyttö syntyikin rv 38+ :)
Mutta nyt kuuntelen itseäni jo heti koska samoin taas alkaa noi supparit ... Eli nyt kun kotona kituutan kodinhoidontuella niin otan "rennosti" ja lepään kun voin ja kun ollaan tuolla rv 30 paikkeilla niin voin taas alkaa tekemään jotain , jos sitten kesän kuumuudessa enään jaksaa :LOL:

neitim
 

Neitim ja
Alkuperäinen kirjoittaja sebu08:
Käy Dreamer ihmeessälääkärissä jos siltä tuntuu, vaikka vaan oman mielenrauhan takia. :)


joo, soitin nyt sit neuvolaan ja antoi ajan tälle päivälle tavalliselle terv.kesk.lääärille.. ainakin mä menen mun alueen päivystykseen. joten toivotaan, että lääkärillä on jotain kokemusta raskauksista. *huoh* en tiedä helpottiko tää mun oloo nyt yhtään. :eek:
 
niin ja sitten terkkari vielä painotti, että ei niitä sisä tutkimuksia olis hyvä tehdä niin usein?!! WTF??! kyllä mulla viimeksi useammin tutkittiin; sama se vaikka oli eka raskaus. nyt on tehty 1 ainoa sisätutkimus rv10+4... joten ei niitä nyt usein oo ollu.
 
Hyvää viikon puoliväliä kaikille! :wave:

Sarma: kuulostaa kyllä tosi kurjalta tuo vaiva. Sinuna kyllä menisin suosiolla heti vaan yksityiselle. Siellä luulis saavan apua. Voiko kyseessä olla kuitenkin tulehdus, joka olis jo ehtinyt syvemmäl, ettei näy pissatestis. Tai sit jokin muu tulehdus. Itsel oli kerran hiivaa johon ei puikot auttanut ja tuli pissavaivoi. Epäilivät virtsatulehdusta. Ei ollut sitä. Sit vasta papas näkyi epäspesifitulehdus ja sain vahvan suun kautta otettavan kapselin, joka poisti vaivan. Onko sulla jo papa otettu raskausaikana?

Noista suppareista. Millaisia ne ovat? Onko se sellainen kouristus kohdussa vai miten tiedätte sen, jos ei ole kivulias?

Onko teillä jotain mututunnetta siitä kumpi siellä masussa kasvaa? Mulla ei ole. Olen yrittänyt miettiä näitä vanhankansan uskomuksia. Että esim. poika saa raskaana olevan hehkumaan ja tytöstä voidaan huonommin. Närästys olisi merkki tytöstä. Mua ei närästä eikä ole ollut mitään vaivoja, et voisi olla poika, mitä mieskin kovasti toivoo. Mut toisaalta naama välil kukkii ja hiukset rasvoittuu runsaasti, et sit vois olla tyttö. Ehkä pitää malttaa viikko niin mahdollisesti muru näyttää meille kumpi on.

Liikkeet ovat iltaisin jo aika selkeitä. Usein potku tulee vasemmal puolel ja sellaista möyrintää on usein. Eroaa selvästi suoli möyryist, koska ei satu eikä kourista. Eilen just oli vatsavaivoi ja samalla muru potki. Tuntui kyl mielenkiintoiselta. :D Onko muilla nännipihat selvästi tummeneet tai tullut linea negra näkyviin? Mulla ei ole kumpaakaan.

Nyt vielä iski kevättalven flunssa? Miten olette helpottaneet tukkoista nenää ja oloa? Kun ei noita nasolinei ja findrexineja saa käyttää. Tai ei ainakaan suositella. Itse olen sit vaan tyytynyt tavallisiin kurkku pastilleihin, jotka avaa nenän tukosta. Tänään kyl meinasin apteekist kysellä jotain.

Ihanan aurinkoista päivän jatkoa! Miukula ja muru 19+2
 
Sarma
No tänään olin sit yksityisellä.. Epäili, että rakko/virtsaputki on jostain syystä ärtynyt. Sain parin viikon kuurin jotain lääkettä, joka tappaa ne pöpöt jos siellä jotain kuitenkin on, sen lisäksi paljon vettä ja lämpöä vatsalle.. Jos vanhat merkit paikkansa pitää niin näillä pitäis oireet helpottaa, kuulemma. Ja toivottavasti helpottaakin ja mielellään aika pian.. ;)

Pikaisesti se kohtuun kurkkas ja sydämen näin sykkivän, mutta en nähnyt sikiön liikkuvan.. Eli nyt jäi kaivelemaan se.. No, mutta elossa kai hän ompi kun sydän pamppaili kuitenkin.. Ja kun vatsan päältä katottiin niin kuva oli aika huonoa kun tuo mun kohtu viksottaa taaksepäin.. Mutta ei kai tää huoli lopu missään vaiheessa, vaikka sitä luuli et se 12 viikon täyttyminen tois sen huolettoman odotusajan tullessaan..

Edelleenkään kukaan ei tiedä tästä raskaudesta, uskaltaiskohan sitä jo kohtapuolin kertoilla..
 
Sarma, olipa hyvä että kävit yksityisellä! Nyt vaan peukut pystyyn että lämpö, vesi ja lääkkeet auttaa!! Pikkuinen varmaan vaan lepäili kun ei kerran liikkunut, pääasia että sydän sykki! =)
Me ollaan jo kerrottu kaikille, myös töissä. Vähän ahisti sen jälkeen kun töissä kerrottiin, mutta nyt tuntuu jo mukavalta että voi vapaasti puhua tästä työkavereiden kaa.

Miukula kyseli mututunnetta sukupuolesta.. jostain syystä mulla on ollut tosi vahva poikafiilis alusta lähtien... en tiedä miks. Ultrassakin ajattelin että on se poika, vaikka eihän sitä mitenkään voi tietää. Jos noi vanhan kansan merkit olisi totta, niin tyttö olis kyllä tulossa, kun on ollut tosi paha-olo, närästystä ja naama kukkii.. =) Kumpi vaan olisi yhtä tervetullut, haaveena on ollut saada tyttö ja poika molemmat...

Mites Dreamerin sisätutkimus meni? Toivottavasti kaikki oli hyvin!

:attn: Teille joilla on ollut kivuttomia suppareita, millä viikoilla niitä on ollut? Mietin kun olen lähdössä sinne matkalle vk 20, että onko sillon jo odotettavissa mahdollisia suppareita? Neuvolan täti sanoi niitä harjoitus-suppareiksi, joita tulee joskus puolivälin tietämillä.. Pitääkö lääkäriin mennä jos supparit ei ole kivuliaita?

fifiris 13+4
 
Sarma hyvä että sait jotain apua, toivottavasti alkaa pian helpottamaan.

Suppareista
, multa kans neuvolassa kysyttiin, onko ollut harjoitussupistuksia. Mä en kyllä edes osaa sanoa, kun en tiedä miltä ne tuntuu. Meneekö maha ihan kovaksi vai miten?

Miukula kyseli onko ollut mututunnetta sukupuolesta. Mulla oli alusta asti tunne pojasta ja niin hän onkin :) Vaikka kumpi vaan olisi ollut ihana. Samoin kyselit linea negrasta ja nännipihoista. Mulla on tummentuneet nännit ja tullut myös linea negra, ei kyllä kovin tumma.

Mies sanoo, että mä haisen vauvalta :), onko muilla samaa? Kissa on alkanut ihmetellä liikkeitä vatsasta, kun tykkää olla masun päällä. Välillä oikein säpsähtää niitä :D

verve + hoopi 21+0
 

Yhteistyössä