Lapsettomuushoidoista loppuvuonna (2009) plussanneet <3

Alkuperäinen kirjoittaja Miukula:
Ai niin piti vielä kysellä noista masukuvista, et miten sellaisen saa lisättyä tänne, jos jossain vaihees saisin sellaisen otettua? Kyllä ainakin osalla näkyy olevan jo isot masut, noin pienillä viikoilla. Olispa mullakin! Mahtaako asiaan vaikuttaa se jos on takana jo aiempi raskaus?

vaikka tuolla Aijaassa: eli selaat omalta koneelta kuvan ja lataat. :) ja sitten ku se on ladannut nin sit valitset minkä linkin haluat. mä otan yleensä sen "pieni kuva" ja sit kopioi sen linkin ja liittää tähän tekstiin.
http://www.aijaa.com/

kyllä mulla ilmeisesti ainakin edellinen raskaus vaikuttaa masun "hirvittävään" kasvuun, vaikka siitä ed. on jo yli 8 vuotta. :)
--> kaikki huomaa töissä ja jotkut jopa on ihan taputtelemaan tullut.. no ,ei haittaa, kun ne on kuitenkin semmosii joita on jo pitkään nähny ja silleen juttu-tuttuja ollaan oltu. ja yleensä kaikki kysyy, että "koskas..." ... ja sitten loksahtaa suu auki ja silmät tippuu kun sanon että melkein 5kk vielä odotettava. :LOL: tai siis laskettuun on ylikin. ;)

d + hipsunipsut rv16+
 
Hienoa Sarma että verikokeissa kaikki oli hyvin! Mun pitää vielä pari päivää jännittää..

Onko teillä muillta tuntunut jo näin aikaisessa vaiheessa kohdun kasvukipuja? Mulla välillä pistää kohdun/nivusten alueelle. Kipu ei ole mikään järkyttävän kova, mutta sellainen terävä.. kestää muutaman sekunnin. Toivottavasti ne ovat niitä kasvukipuja eikä jotain muita... aina vähän pelästyttää kaikki kipuun viittaavat tuntemukset.

Mua jännittää vähän kun ollaan lähdössä pääsiäsen aikaan Mauritiukselle 10:ksi päiväksi... Toivottavasti kaikki menee hyvin.. Oon sillon viikolla 20 ja neuvolan mukaan se on oikein hyvä aika matkustaa, kun alkuraskauden keskenmenoriskit ohi. Täytyy vaan olla superhuolellinen hygienian suhteen ja syödä vaan kypsennettyjä ruokia. Onneksi meillä on oma keittiö, niin voi myös itse laittaa siellä ruokaa.

fifiris 12+4
 
Moi!

Kiva kuulla että monella on jo seesteistä keskiraskauden aikaa. Itsellähän se nyt myös viikkojen mukaan menossa, mutta en mä kyllä ihan siitä seesteisyydestä tiedä! :LOL: No, olo on ollut kyllä ihan hyvä ja mieli rauhallinen, kyllä se kotidoppler on vaan hyvä juttu! Maha kasvaa silmissä ja vaikka edelleen tulee tosi epäuskoinen olo, että voiko tässä nyt todella käydä näin onnellisesti, että raskaus etenee normaalisti ja hyvin, niin silti suurimman osan ajasta sitä on jotenkin luottavainen. Ihanaa.
Pahoinvointi on myös vähentynyt selkeästi, vieläkin väsyneenä illalla olen kyllä huonovointinen, mutta vähemmän koko ajan. Ja alkuraskauden appelsiinin himo on kadonnut miltei kokonaan!

fifiris, mulla oli varmaan noilla viikoilla ja vieläkin ajoittain tosi koviakin kohdun kasvukipuja ja vihlaisuja. Joten on se normaalia.

Matkustelusta - me lähdetään myös about 24 raskausviikolla, pääsiäisen jälkeen, Kanariansaarille miehen lasten kanssa. Tarkoitus oli ensin mennä Thaimaaseen, mutta se on niin pitkä lento siinä vaiheessa raskautta ja sit hygienisyys on kuitenkin eri luokkaa, että päätettiin jättää se reissuu toiseen ajankohtaan. Pitää vaan olla tarkka hygieniasta ja ruoasta ja ottaa selville varmuuden vuoksi lähin sairaala, niin eiköhän kaikki mene ihan hyvin. Ja muistaa ottaa hyvä vakuutus! Ai niin, onko kukaan ottanut vielä vauvalle vakuutusta? Kuinka moni meinaa ottaa? Ja jos ottaa niin otatteko ennen syntymää vai sen jälkeen? Me ajateltiin ottaa ja nyt jo ennen. En ole vielä vain saanut aikaiseksi.

Te joilla on kotidoppeler, onko teillä vauveli suht samassa kohdassa, tai siis se kohta mistä sydänäänet kuulette? Mä löydän ne miltei aina oikealta puolelta, kyllä se nyt siis liikkuu siellä, mutta ei vielä kertaakaan ole ollut vasemmalla puolella. Hassua!

Iloista talvipäivää kaikille!

Diodium & Obed 15+6


 
Sarma
Fifiris: Mulla on kans just noita mahajuilintoja taas.. Välillä ne oli pois ja taas tulleet takaisin. Ainahan ne pistää huolestumaan, mutta toivon, että olisivat niitä kohdun kasvukipuja.. Reilu pari viikkoa olis vielä neuvolaan ja sydänäänten kuunteluun.. Tuntuu hirmu pitkältä ajalta, etenkin kun näitä mahajuilintoja on niin olis kiva saada väliaikatietoja aiemminki.
 
Diodium ja Sarma, kiva kuulla että muillakin on ollut juilintoja! Kai ne kuuluu asiaan, mutta pistää aina vähän huolen päälle. Mulla on vielä melkeen kolme viikkoa neuvolaan. Ei millään jaksais odottaa. Oon taas alkanut harkistee sen kotidopplerin hankkimista. Toisaalta en haluaisi sitä, kun pelkään jotenkin alkaako se ahdistaa vielä enemmän..

Vakuutuksesta, mä olen ajatellut ottaa sen jo ennen vauvan syntymää, mutta tietääkö kukaan koska sen voi ottaa aikaisintaan? Onko se joku kuukautta ennen laskettua aikaa?

 
Sarma
Fifiris: Mulla ihan samat ajatukset tuosta dopplerista.. Toisaalta vois ostaa, mut toisaalta sitten taas, lisääkö se mun hermoilua vaan.. Mies olis sitä mieltä et stressaan sen kans sit niin paljon, etten todellakaan hanki sitä.. ;) Mutta tokihan mä sen hankin jos siltä alkaa tuntua.. :)

Mä olen yrittäny takoa tuon meidän koiran päähän, et nyt ei todellakaan hypätä mamman päälle ja hyvin se on sen nyt tajunnukki.. Tänään sit kesken lenkin se yhtäkkiä hyppäs suoraan etutassut mahaan. (painaa reilut 30kg) Onneks ei täydestä vauhdista ponkassu, mut kuitenki.. Jälleen uusi asia mistä olen nyt huolissani.. :( Mutta kaipa se vauveli on vielä tässä vaiheessa siellä aika suojassa sisuksissa, toivottavasti..
 
Kiitos neuvoista dreamer78, täytyy kokeilla kun saan ensin kuvan ladattua koneelleni.

Tuosta vakuutus asiasta. Jos meinaa ottaa vakuutuksen ennen lapsen syntymää, pitää se ottaa viim. kolme kuukautta ennen laskettua aikaa. Itse meinaan sen ottaa rakenneultran jälkeen. Minun vanhemmat ovat luvanneet maksaa sen lapselle. Vakuutus on sitten voimassa 18-vuoden ikään asti.
 
Helou,

Tänään oli neuvola ja vähän huolestuttavia asioita siellä huomattiin. Mulla oli ekassa mittauksessa tosi korkea verenpaine, alapainekin 100. Toisessa mittauksessa se oli 83. Mittari kuulemma herkkä ja puhuin mittaamisen aikana. Virtsanäyte oli puhdas, tosin ehkä häivähdys jotain kuulemma siellä saattoi olla. Menen huomenna uudestaan tarkempaan pissanäytteeseen ja mittauttamaan paineet myös uudestaan. Kauhukuva on tietty raskausmyrkytys ja se on aika vakava paikka näin aikaisessa vaiheessa. Pahimmassa tapauksessa joudun olemaan täydellisessä vuodelevossa ja jopa sairaalasssa ja silti tila on vaarallinen vauvalle.

Masentaa, mä niin toivon että virtsasta ei löydy mitään ja että huomenna paineet ovat ok. Täytynee ostaa kotiin mittari, että voi mittailla paineita levossa. Olen ensi viikon onneksi lomalla, neuvolasta lupasivat soittaa jos jotain virtsasta löytyy. Mulla on siis aina ollut melko korkea verenpaine, joten siihen nähden tuo alapaine 83 on ihan kuosissa, mutta silti. Pitäkää nyt kaikki peukkuja ettei mitään hätää olisi!

Just kun pääsin sanomasta neuvolassakin, että nyt on sellainen seesteisempi ja rauhallisempi olo, niin eiköhän taas jotain. Töissä on ollut kyllä kova stressi, joten kai sekin saattaa vaikuttaa. Onneksi se nyt helpottaa perjantain jälkeen.

Parempia vointeja kaikille muille!

Diodium & Obed 16+0 poks poks!

 
Kiva kuulla että kaikilla menee hyvin =)

Jotenkin tuntuu vieläkin uskomattomalta että edelleen olen raskaana, kun ei yhtään vielä tunne liikkeitä eikä mitään, niin sitä miettii että onkohan siellä ketään... No, huomenna neuvolakäynti niin pääsee kuulemaan toivottavasti sydänääniä :)

Minkä merkkisiä nuo teidän kotidopplerit on ja kuuluuko niillä selkeesti? Minkä hintasia? Kovasti kiinnostais ostaa tuommonen. Kuuluuko sillä hyvin vaikka olisi vähän tätä ylimäärästä pehmuketta tässä vatsan päällä? B) Vai pitäiskö olla ihan hoikkeliini?
 
Diodium harmi, että tuli neuvolasta tuollaista ylimääräistä huolta. Mutta toivotaan, että kaikki on ok! Itsellänikin on aina neuvolassa tuo verenpaine korkeammalla kuin kotona (mulla on siis kotimittari), vaikka ei ne silti liian korkeita arvoja ole, mutta ero on kuitenkin iso kotona mitattuna.
Peukut pystyssä täällä, että kaikki hyvin! =)

Sarmalle onnea normituloksista veriseulassa!

Mä päädyin sitten olemaan ostamatta tuota doppleria kotiin. Aika tuntui/tuntuu kyllä pitkälle ootellessa neuvolaa ja sydänäänten kuuntelua. Maanantainahan mulla niitä neuvolassa kuunneltiin. Nyt olen ajatellut jo niinkin, että kohtapuolin varmaan liikkeetkin tuntuu aina vaan selkeämmin, joten sekin sitten rauhoittaa mieltä. :heart: Mulle neuvolan täti sanoi, että voin tulla kuunteluttamaan sydänääniä jos alkaa tuntumaan, että ei kestä olla,heh.

Astrid 16+5
 
Onkos Sebu jo parantunut? Toivottavasti. Pikaista toipumista myös muille sairastelijoille.

Ärsyttävää joo Miukula, että sun poissaolo yhdistettiin raskauteen..hmh. Onneksi raskautesi on kuitenkin mennyt mukavasti.

Onnea Sarmalle verikokeen tuloksista! Varmasti helpottava tieto. On varmaan säikäyttänyt se koiran hellyydenosoitus ;). Itse vedin kunnon lipat tässä taannoin ja hermoilin toki että, miten vauva jaksaa. Onneksi kaaduin enemmän persiilleni, joten uskon, että pikkuinen säilyi säikähdyksellä. Monet on sanoneet, että "siellä se on hyvässä suojassa".

fifiris jännittelen tuloksiasi täällä taustalla! :) Juu, meinataan mennä kurkkimaan 4 D:hen n. parin vkon päästä. Hui sentään, kun jännittää jo kovasti, että mitä siellä näkyy! :) Sitä ennen on neuvola ens viikolla. Pääsee taas kuulemaan sydänäänet. :heart:
Mulla on ollu kans noita kohdun kasvukipuja. Sellasia pelottavia vihlasuja. Onneks ne kuuluu asiaan. Teillä on ihana matka tiedossa! Mukavaa matkan odottelua!!!

Diodium: myös me meinataan ottaa vauvalle vakuutus. Todennäköisesti ennen syntymää, mutta en oo kans vielä saanu aikaseksi selvitellä asiaa. Pidän peukkuja, että sun arvot ois ok eikä tarvis pelätä sitä raskausmyrkytystä! :hug:

Uskallanko 21+2
 
Jes, veriseulan tulokset oli ok! =) Ihana juttu...

Uskallanko, se 4D on kyllä jännä, kun siinä näkee niin selvästi vauvan!! Meillä on seuraavaan ultraan vielä hirmu pitkä aika, mutta onneks neuvola on välissä..

Onko muuten teillä muilla ollut mies neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä?? Meillä ei vielä ekalla käynnillä kuunneltu, joten mietin pyytäisikö miehen mukaan ensi kerralla..

Mulla on edelleen huono-olo. Luulin että olisi mennyt ohi jo, mutta tänään taas kokopäivän on ollut nihkee olo.

fifiris 12+5
 
Sarma
Onnittelu fifirikselle seulan tuloksista, hyvä et kaik on hyvin! :)

Hitsi ku uskallanko on jo pitkällä viikoillansa.. :)

Tää mun pissiongelma ei ota kaikotakseen ja taas täytyy huomenna viedä uutta purkkia labraan, tulehdusta ei näytä olevan, mutta haluavat tsekkauksen vielä kun näitä oireita kumminki on.. oon käyny varmaan tänään ainaki 20 kertaa vessassa, kotona se ei niin haittaa, mut töissä ihmiset alkaa jo kattoa kun ravaan siellä koko ajan.. En tiiä et painaako siellä kohtu jotenki rakkoa vai mikä maksaa, päivystykseen pitää kuulemma mennä heti jos olo käy sietämättömäksi/pissan tulo vaikeutuu taas enemmän.. Toivottavasti tää on jotain ohi menevää, mut aika kiusallista kyllä.. Toissayönähän heräsin ihan hirveeseen pissahätään, mut en saanu mitään tulemaan ulos.. Hetken aikaa kun siinä olin ylhäällä niin pikkuhiljaa sain rakkoa tyhjenemään.. Ei ollenkaan kivaa.. :(
 
Uskallanko: kiitos myötätunnosta. Tänään itseasias juttelin sen pomon kanssa ja hän ehdotti että jatkan hommia, kun heille tulee tarvetta. Kierrän siis useammassa päiväkodissa. Tuli hyvä mieli kun sai hyvää palutetta. Pomo myös sanoi, että jos olo käy tukalaksi niin sitten tietysti lepäilee, eihän tämä tila ole sairaus. Mut sanoi, et tietysti on valmis ottaa mut töihin vaikka kesäkuun alkuun saakka, jos kaikki sujuu hyvin. Hyvä näin, että ymmärsi.
Toiset pystyy hyvin jatkaa hommia loppuun asti, toisilla tulee kremppoja. Niitä ei voi etukäteen tietää. Tietysti ihan pienten lasten kanssa täytyy olla varovainen nostois sun muissa, mut isojen kans pärjää. Nyt jo silittelevät mun masua ja kyselevät, et koska syntyy. :)

Sarma: tosi kurja tuo sun tilanne, Toivottavasti pian selviää, mistä vaiva johtuu. Mullakin välil rakko niin täynnä yöllä, et kun menee pisul, niin tuntuu et kohtuakin kouristaa. Mut ei tuo kuulosta kivalt ettei saa tyhjenemään rakkoa. :(

Olen myös miettinyt 4d-ultraa. On vaan kovin hintava. Kuulin tutulta, joka on käynyt rakenneultras samassa paikassa mihin itse menen, et he saivat nähdä 3d-ultraa siinä yhteydessä noin 10 min. ilman lisämaksua. Mitäs eroa näissä 3- ja 4d-ultrassa nyt sitten on? Kun eikös se tavallinen ole 2d.

Miukula ja muru 18+3 ( ja masussa kuplii usein!) :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miukula:
Sarma: tosi kurja tuo sun tilanne, Toivottavasti pian selviää, mistä vaiva johtuu. Mullakin välil rakko niin täynnä yöllä, et kun menee pisul, niin tuntuu et kohtuakin kouristaa. Mut ei tuo kuulosta kivalt ettei saa tyhjenemään rakkoa. :(
Miukula ja muru 18+3 ( ja masussa kuplii usein!) :D


SARMALLE kans piti sanoa, että ikävää kun ei pissi tule. :( itselläkin loppu meinaa jäädä sisään ja sit tiristän sen nousemalla hiukan ylös pytyllä..
ja mulla on jo 3 viikkoa soitanut kännykkä yöllä klo. 2.10, jotta menen vessaan!! - oli ihan pakko laittaa, kun monesti ennen sitä heräsin aamuyöstä koviin alavatsakipuihin eikä se pissa meinannut tulla ja sen jälkeen poltti pitkän aikaa eikä saanut nukutuksi.. kamalaa. mutta nyt on kaikki paremmin, koska herään ton ekan kerran pisulle. :) - kyllä mä joskus herään aamuyöstä toisenkin kerran, mutta harvemmin kuitenkaan enää.
päivisinkin tuntuu usein että olis pissahätä, mutta ei sieltä tuu kuin liru - onneksi sentään ei joka tunti... en ehtis ku vessassa juoksemaan.

Miukula on jo mukavan pitkällä - jippii, jihuu... perästä tullaan.

myös uskallanko on jo huuuurjan pitkällä! jee jee!

dreamer sekä hipsunipsut 16+3
 
Jee fifiris! Onnea puhtaasta tuloksesta!

Joo, mulla on ollu mies mukana neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä. Hänellä sattui olemaan vapaapäivä silloin, kun oli neuvola, ja kysyttiin siellä sitten, että voitaisko kuunnella sydänääniä, niin kuultais ne yhdessä. Kyllä oli jotenkin niin absurdi tilanne... Oli niin vaikea uskoa sitä todeksi, että nyt oli meidän vuoro!

Eilen saunassa istuessamme juteltiin mieheni kanssa siitä, miten uskomattoman onnellinen tilanne meillä nyt on. Miten monet kerrat on saunassa lapsettomuuden surut purettu, alkaneet kuukautiset surtu ja pettymykset itketty; toivottu aina, että joskus meillä olis perhe mitä saunottaa. :) Ja nyt se perhe on niin lähellä jo!!! Vauva saa löylytellä mukanamme jo nyt vatsassa. :) Kyllä ollaan niin kiitollisia, että!!!

Miten fifiris sulla on huono olo? Oksettaako vai muuten vaan ällöttää? Onks sulla vielä ne rannekkeet? Onko niistä mitään apua?

Miukula, onpa helpottavaa, että pomosi hoksasi tilanteesi. Hienoa, että saat jatkaa työtä, siihen tahtiin kun sopivalta tuntuu. Lasten on varmaan jännää seurailla sun vatsaa ja silitellä sitä.

Noi rakkohommelit on kurjia. Mulla on kans usein yöllä kova pissahätä. Jos nukun sikeästi käymättä välillä vessassa, huomaan vasta aamulla, että vatsa on älyttömän kipeä ja pissaaminen tukalaa. Samoin ramppaan töissä vessassa niin usein, että ihan jo tunnen katseet ja kulmakarvojen kohotukset niskassani. ;)

Onnellisen pitkällä ollaan kaikki! Hyvää vointia jokaiselle!
 
Uskallanko, on se oikeesti niin upeaa että vihdoin tää vuosien odotus ja suru näyttäisi olevan ohi!! Tuntuu välillä niin oudolta, kun tavallaan oli jotenkin jo tottunut elämään sitä lapsettomuuden surua, aina mielessä kysymys "koska on meidän vuoro", tai "saadaankohan me omaa lasta ikinä".... Oli aina jokakuukautinen itku-romahdus menkkojen aikaan, katkeruus ja pelko tulevasta.. voi mä oon niin onnellinen että ollaan vihdoin päästy tähän pisteeseen!!

Mulla on tässä välissä ollut ihan hyväkin olo, mutta tänään on ihan oksettanut ja kävinkin tossa vähän aikaa sitten oksentaa.. en tiedä onko mulla sittenkin joku yrjötauti, vai onko tää vielä raskauspahoivointia. Rannekkeet on ollut käytössä, on niistä ehkä vähän apua.

Sarma, kuulostaa kurjalta!! Mä kävin kans virtsis-testeissä kun tuli olo että olisiko tulehdus.. mitään ei löytynyt onneks. Nyt ei oo enää virtsis oireitakaan ollut samallalailla. Jaksuja!

Miukula, voi kun ihana masu!! :heart:
 
Diodium bd bd täällä peukut pystyssä, että kaikki on kondiksessa!! Tuuhan sit kertomaan, kun oot käynyt nlassa.

Miukulalla on hiano masu :)

titityylle tosta dopplerista: mulla on tuo edullisin versio eli AngelSounds, joka maksoi 39,95 ? +pk:t http://www.nettitilaus.fi/product_info.php?cPath=86&products_id=2825
Hyvin on toiminut ja äänet kuuluu, mullahan on se istukka tossa edessä, joka siis vaimentaa liikkeet ja äänet aika tehokkaasti ja siks tykkään, et saan kotona tarvittaessa varmistaa, että kaikki on tosiaan hyvin :)

Uskallanko kävitkö sää jo rakenneultrassa? Vai korvaatko neuvolan rakenneultran tolla 4D-käynnillä? Mulla on rakenneuä 8.3 (rv20) ja jos siinä ei näy sukupuoli niin varaan sit ton 4D:n. Nyt oikeesti kiinnostaa, kumpi siellä lymyilee, kun tää raskaus on ollut niin erilainen kun pojasta oli :D

Sarmala on kurjan kuulonen tuo vaiva :( Toivottavasti helpottais viimestään sit, kun kohtu siitä vähän nousee eikä sit ainakaan niin paina rakkoa (jos vaiva siitä johtuu)!

Miukula joo on tavallinen ultra 2D ja musta 3D/4D:stä puhutaan usein vähän ristiin ja tarkotetaan samaa asiaa... sehän on kolmiulotteinen ultraääni ja se neljäs ulottuvuus on sit kai se liike, joka saadaan tallennettua videolle? Näin oon tajunnut mut voin hyvinkin olla hakoteillä teoriani kanssa :D

Mulla ei mitään uutta, tätä kurpitsan kasvattelua :) Esikoinen (3v8kk) on ihana, kun se puhuu "meidän vauvasta" :heart: ja tuo vanhaa tuttipulloaan mulle, et äitin pitää muistaa antaa vauvalle ruokaa :D

Kivaa viikonloppua kaikille :wave:
Kristiina ja sally rv 17+4
 
Morjens,

Neuvolassa käyty ja ainakin verenpaineet nyt ihan kohdillaan. Ostin sen omankin mittarin eilen ja mittailin illan aikana parikin kertaa, joka kerta ihan ok arvot. Joten toivotaan nyt että tää oli joku ihme virhe. Pissanäyte piti antaa niin, ettei aamulla kotona käynyt vessassa lainkaan, voi vitsi että oli vaikeaa! Pissatti niin maar hemmetisti, vaikka heti labran auettua olin jo odottamassa vuoroani. Lupasivat ens viikolla soittaa about keskiviikkona jos sieltä nyt sit jotain löytyy. Toivottavasti ei.

Eli kaikki tällä hetkellä ihan hyvin! Ja jiihaa, vika päivä ennen lomaa duunissa! Illalla lähdetään jo reissuun kohti pohjoista. I H A N A A !!

Toivottavasti Sarman pissavaiva helpottaa pian. Kaikille oikein mahtavaa viikonloppua ja hyviä vointeja, mä tulen varmaan seuraavan kerran päivittämään kuulumisia sit hiihtoloman jälkeen!

Diodium & Obed 16+1
 
Sarma
No nyt kävin arvauskeskuksen lääkärillä vaivani kanssa, eikäpä se tietenkään osannu sanoa yhtään mitään.. Osasi kuitenkin soittaa kättärille ja sieltä tuli ohjeet, jotta jos ei edelleenkään näytteessä ole mitään häikkää niin tk-lääkärin pitää kirjottaa lähete naisten polille niin tutkitaan..

Mulla on taas iha epäuskoinen olo tätä raskautta kohtaan ja pari viikkoa vielä olis neuvolaan aikaa.. Edelleenkään en oo uskaltanu kertoa kenellekään raskaudesta ja mies haluais kertoa jo kaikille.. Päivät tuntuu pitkiltä odotellessa.. Pitäisköhän hankkia se doppleri sittenkin....... ;)

Diodiumille oikein hyvää lomaa, pääsispä itekki.. :)
 
Sarmalle ja fifrikselle onnea hyvistä verikoetuloksista :heart:

Sarma sun pissavaiva kuullostaa tosi ikävältä, toivottavasti helpotus löytyy pian. Itsellä on välillä yöllä kans hankalaa kun rakko on ihan liian täynnä.

Vakuutuksesta: Me on päätetty ottaa vakuutus ennen syntymää ja olen jo tehnyt varauksen siitä, pari päivää sitten tuli lasku varausmaksusta. Jotenkin sitä vaan haluaa varautua kaikkeen mahdollisimman hyvin.

Diodium: onneksi verenpaine oli jo parempi. Toivotavasti labrastakin tulee hyvät tulokset ja kaikki on kunnossa.

Miukulalla on söpö masu. Mulla on jo tosi pallo masu ja sitä vähän miettii, kuinka suureksi se oikein kasvaa :D Ultrassa vauvan painoarvio oli nyt 350g, eli vielä paino nouseen n. 10 kertaiseksi!!

fifris ja Diodium kiva kuulla että muutkin ovat matkustelemassa. Ollaan myös suunniteltu, että käytäisiin vielä jossain reisussa ennen vauvan syntymää. En vaan ole uskaltanut kovin pitkiä lentoja ajatellakaan. Voi olla, että mennään ihan vaan johonkin lähelle :)

Juilinnoista: mulla tulee erityisesti liikuntaa harrastaessa välillä juilintoja alavatsaan. Oon sit yritänyt ottaa kevyemmin. Onneks ne menee aina suht nopeesti ohi.

astrid: Mä en kans hankkinut doppleria kotiin, vaikka se mielessä olikin. Viime viikosta alkaen onkin liikkeet tuntuneet päivittäin ja ne tuntuu vahvistuvan joka päivä, tuntuu nyt että ei sitä doppleria enää tarvitsisikaan.

fifris: mulla on ollu yhtä kertaa lukuunottamatta kaikissa neuvola yms käynneissä mies mukana. On mukavaa, että hänkin kuulee sydänäänet :)

Uskallanko: täällä on ihan samat fiilikset kuin siellä, iso kiitollisuus, että pian meillä on se pitkään odotettu perhe :heart:

Nyt kun liikkeet on alkaneet tuntua, niin mies tunnustelee niitä usein ja on alkanut myös jutella tulokkaalle. Mukavaa, että alkaa hänenkin suhde pikkuiseen kasvaa koko ajan :) Reilu viikko sitten saadun sukupuolitiedon jälkeen jotenkin ajatukset ovat alkaneet kohdistua sinne kun lapsi on syntynyt. Tieto teki hänestä jotenkin todellisemman. Käytiin tällä viikolla vielä neuvolan rakenneultrassa, jossa kaikki oli kunnossa ja sukupuolikin pysyi samana :) Hieno tunne, että ei löytynyt mitään huolestuttavaa vauvan kehityksessä. Tulee aina kyyneleet silmiin kun näkee pikkuisen ruudulla.
Meillä on tulossa tässä keväällä toinenkin iso muutos elämään. Ostettiin uusi isompi asunto ja pieni remontti ja muutto on edessä ensi kuun loppupuolella. Toivottavasti jaksan vielä auttaa remontissa, muuttoon ihan suosiolla otettiin muuttofirma avuksi. Tuntuu uskomattoman hienolta saada suunnitella elämää eteenpäin perheenä ja hoitojen aikaset pettymykset ovat takanapäin. Tai ainakin niin toivon!

Mukavaa pakkaspäivää kaikille!

verve + hoopi 20+3
 
Kristiina: kiitos tiedosta. itsekin lueskelin netistä niin kyllä se tosiaan on sama asia se 3d-ultra kuin 4d. Se liikkuvakuva tekee sen 4d, niinkuin sanoitkin.

Verve: joo kyllä on söpö masu juu. Näkyis varmaan paremmin jos ei olis tota läskiä päällä. Kuvas koetan vetää vatsaa sisään ettei ylämakkara näy. :LOL: Kohtuhan on vasta napaan asti. Seistes ei tosiaan se oma pötsi näy niin hyvin, mut kun istuu niin maha on hervoton.

Erona pelkkään läskiin on kuitenkin se, et ennen hyvät housut ja paita peitti vatsaa ja teki tasaisemmaksi. Nyt kaikki paidat kohoaa ylemmäs ja alamassu tulee esiin väkisin. Mut niinhän sen kuuluukin. Nyt on hyvä tilanne et kerrankin saa olla vatsa pitkänä, eikä tarvitse peitellä, kun muuten aina on yrittänyt pitää piilos ja kaikin keinoin pienentää masua. Nyt oikein toivois et pyöristyy kunnol ettei kukaan vaan luule et on vaan lihonnut. :D

Liikkeet on alkanut tuntua päivittäin. Sellaista pientä kuplintaa. Eiköhän se vielä voimistu enne ultraan menoa. Mulla on kuitenkin istukka edessä, et hieman vaimentaa liikettä. Olen myös pystynyt nukkumaan osittain mahallaan vielä. Kun pelkäsin, et mitä öistä tulee jos en saa hyvää uniasentoa. No kyllä nekin ajat on viel edes, mut toistaiseksi vielä sujuu hyvin.

Hyvää alkavaa viikkoa naiset! : Miukula ja muru 18+6 (huomenna poksuu)
 

Yhteistyössä