Lapsettomuushoidoissa olevat

@Samovaari eikö ne neljä muuta jaksaneet? Kun vain kahta vielä viljellään. On kyllä kurja tilanne, tsemppiä ❤
Ite en yhtään muista enää vuodelta - 17 monta silloin punktiossa kerättiin, mut ihan hyvä määrä muistaakseni. Mut jäljelle ei jäänyt lopulta kuin kolme joista tuoresiirto Useampaa kyl jatkoviljeltiin mut vain kaksi päätyi lopulta pakkaseen. Olin kyllä melkoisen pettynyt silloin pitkään vaikka tuoresiirto toikin vauvan.
 
Progesteroni tietäjiä? Multa mitattiin tänään dpo5 progesteroni ja se oli 29.

Onkohan tää hyvä tai huono? Voiko tästä päätellä vielä mitään mahdolliseen raskautumiseen liittyen?(Voiko progesteronista ylipäätään päätellä🤔? Lähinnä ajattelin et liian matalalla progesteronilla ei välttämättä voisi olla edes hedelmöitys tapahtunut?)

Mun käyttämät progesteronivalmisteet ei näy verikokeessa eli toi on vain ihan omaa progesteronia (musta tuntuu et vasta nyt eilen/tänään mun oma progesteroni on alkanut nousta kun lämmöt oli ouran mukaan pompannut viime yönä). Taustasta sen verran et kohdunulkoinen (+mahdollinen kaksonen) raskaudessa progesteroni on ollu 26.5 RV 5+0 ja silloin on ajateltu et se on ok tällä samalla lisällä mitä mulla nyt on käytössä (mut en oo varma halusiko mun lääkäri nyt kokeilla viel vahvempaa keltarauhastukea)
 
Progesteroni tietäjiä? Multa mitattiin tänään dpo5 progesteroni ja se oli 29.

Onkohan tää hyvä tai huono? Voiko tästä päätellä vielä mitään mahdolliseen raskautumiseen liittyen?(Voiko progesteronista ylipäätään päätellä? Lähinnä ajattelin et liian matalalla progesteronilla ei välttämättä voisi olla edes hedelmöitys tapahtunut?)

Mun käyttämät progesteronivalmisteet ei näy verikokeessa eli toi on vain ihan omaa progesteronia (musta tuntuu et vasta nyt eilen/tänään mun oma progesteroni on alkanut nousta kun lämmöt oli ouran mukaan pompannut viime yönä). Taustasta sen verran et kohdunulkoinen (+mahdollinen kaksonen) raskaudessa progesteroni on ollu 26.5 RV 5+0 ja silloin on ajateltu et se on ok tällä samalla lisällä mitä mulla nyt on käytössä (mut en oo varma halusiko mun lääkäri nyt kokeilla viel vahvempaa keltarauhastukea)
Moikka,
Mulla on nyt kaksi kertaa mitattu progesteroni about siirtohetkellä. Lääkkeellisiä kiertoja tosin. Ekassa yrityksessä 18,9 ja se oli kuulemma ok, mutta tulosten kuultua kehotettiin aloittamaan lisä progesteronilääkitys jo päivää ennen siirtoa. Toisella yrityksellä arvo oli tuhansissa...oli ollut tupla progesteronilääkitys alusta alkaen. Raskaus ei alkanut, mutta ilmeisesti tuohon arvoon on helppo vaikuttaa. Kuulemma jo 12 tuntia ennen siirtoa tehtykin lisäys nostaa arvoa nopeasti.

Sulla tietty oma luonnollinen kierto, joten toi dpo5 arvo varmaan siihen ihan ok.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
No he oli kyl nopeita. Tulos tuli puoli tuntia sit ja nyt jo lääkäri pikaisesti soitti et otetaan tuon terolut 2x aamu ja 2x ilta lisäksi viel varmuudeksi cylclogest 1x aamu ja 1x ilta. Lääkäri sanoi ettei oo huono mut varmuudeksi voidaan kokeilla viel lisätä lääkitystä.
 
  • Tykkää
Reactions: Chiarina46
Mulla oli tässä pas kierrossa progesteroni dpo 9 85,4. Tulilääkkeinä oli siis cyclogest ja terolut sekä 1 gonapeptyl pistos. En tiedä miten noi lääkkeet vaikuttaa tuohon arvoon. Lääkäri kehui hyväksi, mut eipä ollut vaikutusta. Ei alkio tarrannut kiinni. 😏
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Synlabin sivuilta:
"Follikkelivaihe <3,0 nmol/l
Ovulaatiovaihe1,0-4,0 nmol/l
Luteaalivaihe 18-72 nmol/l

Kun progesteronipitoisuus on yli 25 nmol/L seitsemäntenä päivänä oletetun ovulaation jälkeen, on tämä selkeä tunnus kuukautiskierrosta, jossa tapahtuu ovulaatio eli munasolun irtoaminen.

Jos keltarauhasen toimintaa halutaan tutkia tarkemmin, tulisi S-PROG tutkimus mitata 4–10 päivää ennen uuden kuukautiskierron alkua kolme kertaa kolmen päivän välein. Progesteroninarvojen ollessaan yhteensä >60 nmol/L kolmesta mittauksesta, katsotaan keltarauhasen toiminnan olevan normaali."

Progesteronihan ei sinänsä vaikuta hedelmöittymiseen miltään osin muuten kuin että sitä ei kehity ilman ovulaatiota. Mutta liian pienellä määrällä sitä toki limakalvo alkaa rapistua ja vuotaa pois ennen aikojaan jolloin kiinnittyminen ei onnistu.

Pidemmälle mietittynä, tämä on arvailua nyt, varmaankin progesteronin vajaus voi vaikuttaa limakalvoon niin että kiinnittynytkään munasolu ei pääse kunnolla kasvamaan yhteyteen. Siis ehkä. Mullahan ei vajausta ole todettu (dpo7 arvo oli 27 tienoilla, tuota 3x mittausta ei tehty mutta luteaali aina 14pv ilman tiputtelua) mutta joska raskaudet ei ole jatkuneet on cyclot olleet käytössä varmuuden vuoksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Siirtokierto starttasi tänään joten huomenna alkaa letrot ja ultran varasin ensi viikon torstaille. Siirto on siis todennäköisesti joko 20. tai 21. päivä.

Plussatuulia kaikille piinailijoille! Toivottavasti mahdollisimman moni saisi tässä kuussa sen toivotun plussan
Mulla alkaa varmaankin huomenna kierto, joten suunnilleen samoihin aikoihin tulee siirrot meille 😊 siirretäänkö teillä moniko päiväinen alkio? Meillä siirretään blasto. Onko mones siirto teillä? Meillä toinen pas kyseessä...
 
Mun pitäisi päättää itselleni testipäivä 😅 tällä kertaa ne ei klinikalla antanut sitä 🤷 mulle inssi tehtiin ke 28.6. ja oli dpo-1. Aiemmin vaihdellen siitä onko lääkäri määrännyt vai kone laskenut, on testipäivä ollut dpo14-16. Minkähän niistä valitsisin 😅. Mulla on monta kemiallista ollut nii et dpo14 + ja dpo17 sit nega. 🤔. Nyt oon myös reissussa dpo13-16 et en pääse siel testaa. Mut uskaltaako testata niin aikaisin ku dpo13 aamulla? Mulla on nii paljon huonoja kokemuksia. Vai oliskohan dpo17 niiku liian myöhälle venytetty testaamatta?

Mulla on lääkkeet käytössä et menkat on poissa nii kauan ku niitä syön. Menkkojen pitäis Flo:n mukaan alkaa to 13.7. eli dpo14 🤔
 
Mulla alkaa varmaankin huomenna kierto, joten suunnilleen samoihin aikoihin tulee siirrot meille siirretäänkö teillä moniko päiväinen alkio? Meillä siirretään blasto. Onko mones siirto teillä? Meillä toinen pas kyseessä...
Blaston siirto meilläkin luvassa ja ensimmäinen PAS, tuoresiirrosta saatiin meidän nyt 3-vuotias esikoinen eli nämä alkiot ovat olleet pakkasessa jo melkein neljä vuotta :).

Mun pitäisi päättää itselleni testipäivä tällä kertaa ne ei klinikalla antanut sitä mulle inssi tehtiin ke 28.6. ja oli dpo-1. Aiemmin vaihdellen siitä onko lääkäri määrännyt vai kone laskenut, on testipäivä ollut dpo14-16. Minkähän niistä valitsisin . Mulla on monta kemiallista ollut nii et dpo14 + ja dpo17 sit nega. . Nyt oon myös reissussa dpo13-16 et en pääse siel testaa. Mut uskaltaako testata niin aikaisin ku dpo13 aamulla? Mulla on nii paljon huonoja kokemuksia. Vai oliskohan dpo17 niiku liian myöhälle venytetty testaamatta?

Mulla on lääkkeet käytössä et menkat on poissa nii kauan ku niitä syön. Menkkojen pitäis Flo:n mukaan alkaa to 13.7. eli dpo14
Mä testaisin DPO13, itse olen niin malttamaton että testaan varmasti jo viikon päästä alkionsiirrosta eli DPO12 :giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Blaston siirto meilläkin luvassa ja ensimmäinen PAS, tuoresiirrosta saatiin meidän nyt 3-vuotias esikoinen eli nämä alkiot ovat olleet pakkasessa jo melkein neljä vuotta .


Mä testaisin DPO13, itse olen niin malttamaton että testaan varmasti jo viikon päästä alkionsiirrosta eli DPO12
Joo mulla on useampi kemiallinen takana nii oon vähän arka nykyään testaamaan. Esikoisesta sain aikanaan dpo9 jo plussan 😅
 
Ei jäänyt lopulta pakastettavaakaan. Kyllähän se vetää mieltä matalaksi, mutta eipä se mitään auta. Joka välissä olin varautunut siihen, ettei siirtoon asti päästä, mutta toivoohan sitä mielessään silti parasta.
Oliko sulla siis oma ivf? Vai luovutetut?

Voimia ja jaksamisia.. ❤ mehän käytiin viim.syksynä 1 tulokseton ivf hoito läpi...joten tiedän tunteesi 😔

ollaan nyt lahjasoluhoidoissa..
 
Semmoista kysyisin kun elämäni ensimmäinen blaston pas..niin siirretäänkö 5pvn ikäinen blasto samana päivänä kun sulatetaan vai vasta seuraavana...?

Onko tietoa ?
Mulle ei oo tehty ivfää mut mun ymmärtääkseni samana päivänä, koska sitä Ns. Blastoa pidemmälle sitä alkioo ei voi viljellä kehon ulkopuolella. Tuossa vaiheessa se alkaa kuoriutua siitä alkiokuoresta ja sitä seuraa sit kiinnittyminen. Joten alkion tuota biologiaa ajatellen en usko et sitä voisi enää yhtään "kasvatella" maljalla.

Edit. Tuohon alkion sulamiseen itsessään prosessina en oo perehtynyt kauan se vie aikaa, mut ainakin siittiöt saa sulatettua ihan muutaman tunnin varoajalla
 
  • Tykkää
Reactions: Samppa40
Siis testipäivään asti/ jos plussa nii jatkuu mut mulle ei määrätty testipäivää.
No oho, miten on annettu valtaa 😄 aattelin että jos tukilääke on määrätty vaik dpo14 saakka niin sit testi 17 kun hyvin voisi jatkaa sen muutaman ylimääräisen. Pitkittääkö tukilääke sulla paljon kiertoa? Mul alkaa tiputtelu/vuoto myös tukilääkkeen läpi pikkuhiljaa jos ei ole tärpänny ja siinä vaiheessa ilman testiäkin tiedän että ei tullut osumaa.

@Samovaari pahoittelut, olipa ikäviä uutisia. Aiotteko vielä kokeilla omilla uutta ivf:ää?
 

Yhteistyössä