Lapsettomuushoidoissa olevat

No oho, miten on annettu valtaa aattelin että jos tukilääke on määrätty vaik dpo14 saakka niin sit testi 17 kun hyvin voisi jatkaa sen muutaman ylimääräisen. Pitkittääkö tukilääke sulla paljon kiertoa? Mul alkaa tiputtelu/vuoto myös tukilääkkeen läpi pikkuhiljaa jos ei ole tärpänny ja siinä vaiheessa ilman testiäkin tiedän että ei tullut osumaa.

@Samovaari pahoittelut, olipa ikäviä uutisia. Aiotteko vielä kokeilla omilla uutta ivf:ää?
No siis silloin ku söin teroluttia yhden aamulla ja yhden illalla nii menkat tuli jossain dpo16-17 läpi. Mut syön nyt niin hevosen annosta et tiedän ettei tuu läpi, kun syön teroluttia 2x aamuin 2x illoin ja cylclogest aamuin illoin. 😅 Tuosta yhtä terolut "paria" pienemmällä annoksella kierto ainakin jo voisi venyä helposti yli viikolla (en oo tainnut testata kyl käyttää dpo18 pidemmälle mut silloin menkat alkoi dpo22)

Edit ja mulle on määrätty kymmeniä paketteja noita tukilääkkeitä ettei oo vaikka siitä kii kauan niitä riittää 😅
 
Mä palaan tänne, vihdoin hoidot alkaa mutkien jälkeen..
Tässä kierrossa tarkoitus inssi tehdä, letrot aloitin tänään, toivon kovasti että letrot vähän aikaistaisi ovista koska muuten vaara että osuu viikonlopulle, on luomusti 17-19kp
Ihmettelen myös että lääkäri sanoi ettei mulle luovutettua hoitoa anneta, sanoi vain että edelliset raskaudet vaikuttaa 🤔
Tsemppiä kaikille 🙂
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Juu, ymmärrän. Ja vaikka olis plussakin, niin eipä sitä kiva varmasti olis tehdä kun joku saattais odotella oven takana ja piilotteleppa sitä testiä monta päivää omissa tavaroissa tehtynä tai tekemättömänä 🫣

Jos mä oisin sun tilanteessa niin tekisin sen varmaan jo silloin 13 ja olipa mikä tahansa tulos, niin uusiks sitten 17. Näin ainakin saisi varmuuden, jatkaisin tukilääkkeettä siihen 17 aamuun asti toisin sanoen ilta 16 siis ja tekisin aamulla 17 testin ennen uutta lääkeannosta ja siitä sit tarvittaessa jatkaisin tai lopettaisin
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Eipä tainnut tulla vauvaa tästäkään yrityskierrosta vaikka oli "kiinnittymisvuoto" ja kasa oireita (kaikkea nii keltarauhashormoonit aiheuttaa). Dpo13 ja viivanpaikka vain pcssä. Määrittelemätön ivf säästötauko edessä jos musta on kii nii otettaisiin hoidon verran lainaa, itse maksettais lääkkeet ja siittiöt, nii pääsisi jo alkusyksystä. Jos vaimo on yhtä tiukka kun vuosi sit (toivon et tää kulunut aika olisi häntä pehmittänyt), menee varmaan vuodenvaihteen tienoille, joka näin vuoden yrityksen jälkeen tuntuu todella pitkälle tauolle. 😥
 
Hei,
Täällä uusi kirjoittelija ilmoittautuu. Tosin ajatusasteella vielä mennään ja tarkoitus on ensi kuulle varata ensikäynti yksityiselle (Felicitas), sillä olen jo 40v. miehen puolesta tämä lapsettomuus 100% johtuu.

Onko kellään kokemuksia raskautua miehen kudosnäytteen kautta saaduilla siittiöillä? Meneekö suoraan IVF puolelle?

Viime kesänä tuli käytyä gynellä ultraamassa tilannetta noin alustavasti, kun olin vielä 39v. Siellä oli 4+7 tulos, mutta huonon näkyvyyden takia tuli tuo 4 toiselle puolelle munasarjoja. Tulos oli ns. kohtalainen lääkärin arvion mukaan.

Toiveessa olisi saada 3. sekä ensimmäinen yhteinen lapsi. Edellisestä suhteesta ovat 11v sekä 13v esiteinit.

Kiitos vielä hyvästä ketjusta!
 
Onko kellään kokemusta että inseminaation yhteydessä olisi käytetty ovitrellea tai muuta irrotus piikkiä?
Ihmettelen vain miksi oviksen tarvitsee antaa mennä viikonlopulle kun sen voisi varmistaa irroitus piikillä aiemmin 🤔 tietysti nyt viikon alussa vasta näkee minkä kokoinen follikkeli on, aion kyllä kysyä asiaa lääkäriltä.
 
vierailija
Onko kellään kokemusta että inseminaation yhteydessä olisi käytetty ovitrellea tai muuta irrotus piikkiä?
Ihmettelen vain miksi oviksen tarvitsee antaa mennä viikonlopulle kun sen voisi varmistaa irroitus piikillä aiemmin tietysti nyt viikon alussa vasta näkee minkä kokoinen follikkeli on, aion kyllä kysyä asiaa lääkäriltä.
Taustailijana vastailen, mulla on käytetty inssissä ovitrelleä. Sitä ei voi kuulemma pistää kuin vasta sitten, kun munasolu on kypsä eli tietyn kokoinen, ettei irtoa ”raakana” eikä sit hedelmöity. Itsekin tätä viimeksi kysyin kun ovis osui viikonlopulle.
 
Onko kellään kokemusta että inseminaation yhteydessä olisi käytetty ovitrellea tai muuta irrotus piikkiä?
Ihmettelen vain miksi oviksen tarvitsee antaa mennä viikonlopulle kun sen voisi varmistaa irroitus piikillä aiemmin tietysti nyt viikon alussa vasta näkee minkä kokoinen follikkeli on, aion kyllä kysyä asiaa lääkäriltä.
Lähes joka kerta. Ovitrelleä ja jotain muuta. Riippuen oonko itse pistänyt vai onko klinikalla pistetty
 
No onpa jännä kun mulle sanottiin vaan että jos osuu viikonloppuun ei onnistu
Onko tietoa kellään tehdäänkö uusi siemenneste tutkimus ultra käynnillä vai vasta inssi päivänä? Lääkäri sanoi että se tehdään uudestaan mutta ei sanonut milloin
 
Ovitrelleä ja muita voidaan käyttää ja useimmiten käytetäänkin. Mutta follikkelin pitäisi olla vähintään 18mm, mieluimmin yli 20mm kun sitä käytetään. Eli sitä ennen munasolu on vielä raaka. Meillä onnistui raskaus kun folli oli 23mm. Aiemmissa kierroissa pistokset oli 18mm +1vrk ja 15mm +3vrk eli vain laskettiin että kasvuvauhti pitäisi riittää. Tärppi kierrossa ultrattiin vielä uudelleen ja oli tuon 23mm. 22-24mm on erään tutkimuksen mukaan paras.
 
Sitäkin kysyisin onko mitään ohjetta mihin vuorokauden aikaan olisi paras ovistesti tehdä? Aamuisin olen yleensä tehnyt.
Huomenna pitää aloittaa.
Luulen että tällä kierrolla ei inssiä saada koska mulla kasvuvauhti yleensä ollut hidas ja vasta n 17kp ollut 20mm
 
vierailija
Sitäkin kysyisin onko mitään ohjetta mihin vuorokauden aikaan olisi paras ovistesti tehdä? Aamuisin olen yleensä tehnyt.
Huomenna pitää aloittaa.
Luulen että tällä kierrolla ei inssiä saada koska mulla kasvuvauhti yleensä ollut hidas ja vasta n 17kp ollut 20mm
Itse olen lukenut, että ensimmäisestä virtsasta ei olisi parasta tehdä. Suositellaan syömään aamupala ja sitten pidättelemään jokunen aika, ainakin muutama tunti. Tai sitten toinen on iltapäivä 12-16 kun pitoisuuden pitäisi ilmeosesti olla korkeimmillaan. Itse aina ennen tein heti aamuvirtsasta, mutta en muista oliko se syy miksi ei pitäisi se, että yön aikana sinne kerkiää keräytyä vaikka mitä muuta niin tulos ei välttämättä ole kovin selkeä.
 
Pahoittelut @Tiukuna jos/kun teillä ei tästä viimeisestä inssistä tärpännyt :( yksityisellä hoidoissa käyminen on kyllä kallista puuhaa, laskin että meillä meni esikoisen saamiseen yhteensä noin 13 000 € (viisi tuloksetonta inseminaatiota + ivf-hoito josta onneksi saatiin heti tuoresiirrosta plussa ja siitä vauva) ja hinnat ovat toki vaan nousseet tässä neljän vuoden aikana. Nyt en ole tarkemmin laskenut mutta yli tonni on jo mennyt eikä olla vielä varsinaisesti päästy edes yritykseen asti. Eipä siihenkään kyllä pitkään enää mene koska tämän viikon perjantaina päästään alkionsiirtoon :) käyn vielä torstaina progesteroni-mittauksessa, siitä on kai tullut ihan tapa Dextralla että haluavat varmistaa luteaalituen olevan riittävä.
 
Pahoittelut @Tiukuna jos/kun teillä ei tästä viimeisestä inssistä tärpännyt yksityisellä hoidoissa käyminen on kyllä kallista puuhaa, laskin että meillä meni esikoisen saamiseen yhteensä noin 13 000 € (viisi tuloksetonta inseminaatiota + ivf-hoito josta onneksi saatiin heti tuoresiirrosta plussa ja siitä vauva) ja hinnat ovat toki vaan nousseet tässä neljän vuoden aikana. Nyt en ole tarkemmin laskenut mutta yli tonni on jo mennyt eikä olla vielä varsinaisesti päästy edes yritykseen asti. Eipä siihenkään kyllä pitkään enää mene koska tämän viikon perjantaina päästään alkionsiirtoon käyn vielä torstaina progesteroni-mittauksessa, siitä on kai tullut ihan tapa Dextralla että haluavat varmistaa luteaalituen olevan riittävä.
Joo kuulostaa tutulta. Esikoisesta päästiin "halvalla" 5000€ meni, oli neljä inssiä. Nyt ollaan n. 10000€ mut voi olla ylikin. En oo erityisen tarkkaan laskenut ja tähän sit päälle se n. 5000-6000€? Ivf hoito ainakin. Mulla oli nyt kans vikassa inssikierrossa eka progesteronimittaus. Ei oo aiemmin dextrassa ollut mulla tätä. Sama klinikka siis.
 
Ei jäänyt kovin hyvä fiilis ultra käynnistä, follikkeli oli vasta 13 ja hyvin suuri vaara että menee ovis viikonlopulle, ovitrellea ei kuulemma voi käyttää en ihan ymmärrä, eikä myöskään tukilääkitystä ole tarvetta mahdollisen inssin jälkeen käyttää.
Ivf ei lääkärin mukaan ole kovin järkevää koska munasolu reservi mulla on niin huono jo ettei tulos olisi juuri parempi ja luovutetut munasolut multa kielletty, selitti että perussairaudet vaikuttavat mutta jäi kyllä hyvin negatiivinen olo koko käynnistä että eipä tässä inssiä parempaa toivoa ole luvassa.

Jäi tunne että onko iästä kiinni kun niin huono mahdollisuus onnistua niin ei haluta juuri tarjota enää hoitoja.
 
  • Surullinen
Reactions: minttuni
Ei jäänyt kovin hyvä fiilis ultra käynnistä, follikkeli oli vasta 13 ja hyvin suuri vaara että menee ovis viikonlopulle, ovitrellea ei kuulemma voi käyttää en ihan ymmärrä, eikä myöskään tukilääkitystä ole tarvetta mahdollisen inssin jälkeen käyttää.
Ivf ei lääkärin mukaan ole kovin järkevää koska munasolu reservi mulla on niin huono jo ettei tulos olisi juuri parempi ja luovutetut munasolut multa kielletty, selitti että perussairaudet vaikuttavat mutta jäi kyllä hyvin negatiivinen olo koko käynnistä että eipä tässä inssiä parempaa toivoa ole luvassa.

Jäi tunne että onko iästä kiinni kun niin huono mahdollisuus onnistua niin ei haluta juuri tarjota enää hoitoja.
Voi ompa kurja kuulla 😔 saanko kysyä miksi et saa luovutettuja munasoluja käyttöön?
 
vierailija
Pahoittelut @Tiukuna jos/kun teillä ei tästä viimeisestä inssistä tärpännyt yksityisellä hoidoissa käyminen on kyllä kallista puuhaa, laskin että meillä meni esikoisen saamiseen yhteensä noin 13 000 € (viisi tuloksetonta inseminaatiota + ivf-hoito josta onneksi saatiin heti tuoresiirrosta plussa ja siitä vauva) ja hinnat ovat toki vaan nousseet tässä neljän vuoden aikana. Nyt en ole tarkemmin laskenut mutta yli tonni on jo mennyt eikä olla vielä varsinaisesti päästy edes yritykseen asti. Eipä siihenkään kyllä pitkään enää mene koska tämän viikon perjantaina päästään alkionsiirtoon käyn vielä torstaina progesteroni-mittauksessa, siitä on kai tullut ihan tapa Dextralla että haluavat varmistaa luteaalituen olevan riittävä.
Kiinnostaa kuulla myös muilta, mitä muuta tuohon hintaan kuuluu? karkeasti kun katselee hinnastoja niin tulee mieleen, että voi päästä ns."halvalla" mitä se loppujen lopuksi ei edes ole.
 

Yhteistyössä