Lapsettomuushoidoissa olevat

vierailija
Onko julkisella puolella ehdoton ikäraja 40 vuotta naisella hoitoihin?

Koronan vuoksi oma prosessi on viivästynyt julkisella, kuten varmaan monella muullakin ja tämän vuoksi alussa luvattiin julkisenpuolella 3 hoitokertaa viedä tarvittaessa loppuun saakka vaikka ehtisin 40 vuotta täyttämään, eli sen vuoden loppuun saakka kun tuo ikä on vastaan tullut.

Hoitojonoon pääsimme yksityisen gynen lähetteellä 3/2021 ja ensimmäinen ajanvaraus oli lähetteen jälkeen 9/2021. Selvisi lapsettomuuden johtuneen miehestä ja miehelle lähete teseen saman syksyn aikana.
Itse tese tehtiin vasta 10/2022 😱😳
Siittiöitä löytyi ja sitten oli minun vuoro alkaa piikittämään itseäni jne, ja tämä alkoi viime joulukuussa.

Ensimmäisellä kerralla oma hoito ei tuonut tulosta, mutta toisella kertaa päästiin eteenpäin, mutta raskaus ei alkanut.
Nyt olisi tarkoitus kesäsulun jälkeen tehdä toinen siirto pakastetulla alkiolla, mutta lääkäri vilautti ettei tätä välttämättä ehditä tekemään, koska minulla tulee ikä vastaan alkusyksystä 😟😢
Olen ihan puulla päähän lyöty, että jäikö tämä nyt siihen yhteen siirtoon josta raskaus ei alkanut? Ja nyt ei välttämättä enää mitään?
Mitä tapahtuu niille lopuille pakastetuille siittiöille? Saako niitä siirrettyä mitenkään yksyiselle polille ja siellä jatkaa loppuun hoidon?
Kyllä nyt tuon toisen siirron haluaisin ainakin julkisella ja mielellään sen kolmannenkin mikä alussa luvattu.

Onko kenelläkään jatkettu hoitoja julkisella vielä sen jälkeen kun on 40 täyttänyt?
 
vierailija
Onko julkisella puolella ehdoton ikäraja 40 vuotta naisella hoitoihin?

Koronan vuoksi oma prosessi on viivästynyt julkisella, kuten varmaan monella muullakin ja tämän vuoksi alussa luvattiin julkisenpuolella 3 hoitokertaa viedä tarvittaessa loppuun saakka vaikka ehtisin 40 vuotta täyttämään, eli sen vuoden loppuun saakka kun tuo ikä on vastaan tullut.

Hoitojonoon pääsimme yksityisen gynen lähetteellä 3/2021 ja ensimmäinen ajanvaraus oli lähetteen jälkeen 9/2021. Selvisi lapsettomuuden johtuneen miehestä ja miehelle lähete teseen saman syksyn aikana.
Itse tese tehtiin vasta 10/2022
Siittiöitä löytyi ja sitten oli minun vuoro alkaa piikittämään itseäni jne, ja tämä alkoi viime joulukuussa.

Ensimmäisellä kerralla oma hoito ei tuonut tulosta, mutta toisella kertaa päästiin eteenpäin, mutta raskaus ei alkanut.
Nyt olisi tarkoitus kesäsulun jälkeen tehdä toinen siirto pakastetulla alkiolla, mutta lääkäri vilautti ettei tätä välttämättä ehditä tekemään, koska minulla tulee ikä vastaan alkusyksystä
Olen ihan puulla päähän lyöty, että jäikö tämä nyt siihen yhteen siirtoon josta raskaus ei alkanut? Ja nyt ei välttämättä enää mitään?
Mitä tapahtuu niille lopuille pakastetuille siittiöille? Saako niitä siirrettyä mitenkään yksyiselle polille ja siellä jatkaa loppuun hoidon?
Kyllä nyt tuon toisen siirron haluaisin ainakin julkisella ja mielellään sen kolmannenkin mikä alussa luvattu.

Onko kenelläkään jatkettu hoitoja julkisella vielä sen jälkeen kun on 40 täyttänyt?
Kyllä ainakin omat alkiot saa käyttää loppuun, vaikka ikäraja tulisikin vastaan. Ja kyllä kaiken järjen mukaan myös pakastettujen siittiöiden siirronkin pitäisi onnistua, kun pakastetut alkiotkin voidaan siirtää yksityiselle.

Mutta uskomatonta miten pitkään olette saaneet odottaa ja miten hitaasti olette päässeet etenemään hoidoissa ja tutkimuksissa!! Saanko kysyä, missä päin olette hoidoissa? Omalla kohdallamme niin ikään yksityisen gynen lähete julkiselle 01/2021, tutkimukset alkoivat samana keväänä, ivf tehtiin syksyllä 2021 ja vauva syntyi viime kesänä. Meillä toki ei tarvittu sen kummempia toimenpiteitä.

Tsemppiä!
 
vierailija
Mielestäni omat alkiot saa käyttää pois julkisella, vaikka ikä tulisi vastaan, Ja jos tulisi vasta-argumenttia, niin vaatisin, että aloitettu jatketaan loppuun, vaikka mikä olisi, sillä prosessi on venynyt tosi pitkäksi teistä johtumattomista syistä.

Kuvittelisin myös, että siittiöt kuuluu samaan kastiin eli saisi käyttää pois julkisella, kun siellä hoito on aloitettu. Vähintäänkin pitää olla oikeus siirtää toiseen hoitopaikkaan.
 
Kirjoitellaanpas tännekin nyt nimimerkillä. Minä tuolla aikaisemmin kyselin vierailijanimen takaa jonoista.

Nyt on klinikalle otettu yhteyttä ja saatiin PAS-suunnittekäynti elokuun loppuun. Samalla tehdään gynetutkimus ja allekirjoitetaan soppari uusiksi. Ennen vastaanottoa minä käyn verikokeissa kesän aikana. Kaksi alkiota siellä odottelee, 5 päiväinen ja 6 päiväinen.

Kaksi luomukiertoa keretään yrittää vielä tässä välissä, mut helpottaa oloa kun on varasuunnitelma laitettu aluille. Tässä on kuitenkin huonolla menestyksellä yritetty kolmatta lasta saada noin 10kk. Ja vuosi tulee täyteen vähän tuon elokuun käynnin jälkeen.
 
Mä tulin kertoo kuulumisia. Ehkä neljäs kerta toden sanoo, tänään käytiin toisessa varhaisultrassa ja siellä sätkytteli pieni nallekarkki sykkeineen ja vastasi viikkoja 9+4 eli päivän pari enemmän kuin oviksesta laskettuna ☺

Edellinen pisimmälle jaksanut raskaus meni kesken 9+1 mahdollisesti tulehduksen takia, nyt oli varuilta ab-kuuri ja estolääkitys jatkuu ja kaksi ensimmäistä jätätti kasvussa jo alkujaan joko kromosomien tai huonon limakalvon/kiinnittymisen/istukan kasvun takia joihin nyt hoitona asa, inhixa ja cyclogest sekä limakalvoon OI Menopurilla sekä kasa vitamiineja. (Jos joku myöhemmin tähän eksyy googlella niin mun viestihistoriasta löytyy lisää ja annoksia yms.)

Muille huonon kohdun limakalvon kanssa kamppaileville lohduttaisin että sitä voidaan hoitaa ja aika vähäkin riittää, mulla mitattiin paksuudeksi 6,6mm juuri ennen kun pistin ovitrellen. Keskenmenoista kärsiville lohduttaisin että todennäköisempää on jossain vaiheessa onnistua kuin aina epäonnistua. Vielä en hurraata uskalla tästä raskaudesta huutaa mutta paljon toiveikkaammalla mielellä ollaan kuin viimeiseen kahteen vuoteen ekan tärpin jälkeen kertaakaan. Niin, ja ikääkin on ihan kohta 38v joten ainakaan vielä ei ollut liian myöhäistä.

Onnea ja jaksamista kaikille omiin hoitoihin ja oikein paljon tuuria mukaan jokaiselle koska siitä tässä tuntuu kaikkein eniten olevan kyse ❤
 
Ultra takana ja kaks 20-21mm follikkelia löytyi 😊 yks molemmissa munasarjoissa. Pistettiin irroituspiikki hoitajalla ja meen viel tänään inssiin.

Mulla oli jotenkin todella asiantunteva lääkäri tänään. Hänellä on kuulemma kaupungin parhaita ultralaitteita ja selkeästi tietoa keskenmenoista ja kemiallisista ja kaikesta tällaisesta tosi paljon. Otetaan nyt ens ti progesteroni verikoe ja sen perusteella arvioidaan tarviiko nykyiseen lääkitykseen nostaa tasoa. Ilmeisesti nyt vaihdetaan terolut+cylclogestin aamuin illoin -> terolut 2x aamuin , 2x illoin. Tarkoituksena oli kysyä niistä ovitrelle naksuista mut hän oli jotenkin nii asiantuntevan oloinen et ajattelin et kyl hänen täytyisi niiku osata sitä ehdottaa jos hän näkisi et se olis mulle sopiva. Nyt on kuitenkin vika inssi ennen ivfää.

Jännää 🥰
 
No niin. Täälläpä meni kuviot uusiksi.

Oltiin tässä siis lapsettomuushoidoissa exän kanssa, mutta oltiin tehty sopimus vuoroviikkovanhemmuudesta, yms. Kolme passia ollut hänen kanssaan (lahjamunasoluilla).

Hän kertoi haluavansa nyt pois tästä kuviosta (uusi naisystävä ei halua uusperhekuviota). Eli sopimusrikkomus kummankin mielestä. Onneksi sopimuspaperit on tehty, koska hän on tarkka mies. Ikääkin on jo 52, mutta nyt hän kertoi laittavansa parisuhteen lapsen edelle.

Meillä on siis vielä 2 alkiota (exän sukusolut) pakkasessa ulkomailla. Ex on kuitenkin luotettava sopimuskumppani ja hän kertoi korvaavansa mulle kahden uuden alkion muodostamisen (puhutaan kuitenkin 8000 eurosta, mutta sovittiin, että hän maksaa 6000 euroa minulle). Vanhat alkiot tuhotaan. Sain jo ennakkomaksun ja toisesta alkiosta ei tietenkään tarvitse maksaa, jos raskaus alkaa ensimmäisestä.

Tämähän ei tietenkään ole se tilanne, mitä olen toivonut (toki saatan vielä itsekin löytää kumppanin rinnalle). Nyt siis siirretään seuraavaksi lahja-alkio (ne on jo tehty valmiiksi ja pääsee itse valitsemaan, että millä lahjoittajilla) ja onnistumisen todennäköisyys kasvaa. Olin tätä kyllä miettinyt, että, entä, jos siittiöissäkin on jotain vikaa ja meidän alkiot ei olekaan oikeasti hyviä (ei ole testattu alkioita, mutta siittiöt kyllä testattu hyviksi), mutta olisin halunnut exän kyllä tähän kuvioon mukaan ja naisystävänkin olisin nähnyt hyvänä asiana ja tätä kautta sisarusten saamisen. Olin kyllä suunnitellut, että jos nämä kaksi alkionsiirtoa eivät tuota toivottua tulosta, niin otan sitten vielä yhden lahja-alkion siirron.

Tässä riittää itsellä vielä käsiteltävää henkisesti, mutta varmaan elokuussa sitten olis seuraava siirto. Tässä ulkomaan tapauksessa on nyt tullut muutos ja lapsi saa tietää lahjoittajien henkilöllisyyden halutessaan.

Tällaisen tarinan siis halusin teille jakaa - vielä teillä on vaihtoehtoja jäljellä. Ja muistakaa sopia asioista. Se voi olla aika iso pettymys, jos suhde päättyy eroon ja alkioita olisi vielä siirrettävänä ja haluaa itse jatkaa. Tällöin alkioita ei voi siirtää ja joudut taas maksamaan uusista alkioista.

49v ystäväni on menossa perjantaina varhaisultraan yksityiselle. Hän on nyt 7.viikolla raskaana lahja-alkion siirron tuloksena.
 
No niin. Täälläpä meni kuviot uusiksi.

Oltiin tässä siis lapsettomuushoidoissa exän kanssa, mutta oltiin tehty sopimus vuoroviikkovanhemmuudesta, yms. Kolme passia ollut hänen kanssaan (lahjamunasoluilla).

Hän kertoi haluavansa nyt pois tästä kuviosta (uusi naisystävä ei halua uusperhekuviota). Eli sopimusrikkomus kummankin mielestä. Onneksi sopimuspaperit on tehty, koska hän on tarkka mies. Ikääkin on jo 52, mutta nyt hän kertoi laittavansa parisuhteen lapsen edelle.

Meillä on siis vielä 2 alkiota (exän sukusolut) pakkasessa ulkomailla. Ex on kuitenkin luotettava sopimuskumppani ja hän kertoi korvaavansa mulle kahden uuden alkion muodostamisen (puhutaan kuitenkin 8000 eurosta, mutta sovittiin, että hän maksaa 6000 euroa minulle). Vanhat alkiot tuhotaan. Sain jo ennakkomaksun ja toisesta alkiosta ei tietenkään tarvitse maksaa, jos raskaus alkaa ensimmäisestä.

Tämähän ei tietenkään ole se tilanne, mitä olen toivonut (toki saatan vielä itsekin löytää kumppanin rinnalle). Nyt siis siirretään seuraavaksi lahja-alkio (ne on jo tehty valmiiksi ja pääsee itse valitsemaan, että millä lahjoittajilla) ja onnistumisen todennäköisyys kasvaa. Olin tätä kyllä miettinyt, että, entä, jos siittiöissäkin on jotain vikaa ja meidän alkiot ei olekaan oikeasti hyviä (ei ole testattu alkioita, mutta siittiöt kyllä testattu hyviksi), mutta olisin halunnut exän kyllä tähän kuvioon mukaan ja naisystävänkin olisin nähnyt hyvänä asiana ja tätä kautta sisarusten saamisen. Olin kyllä suunnitellut, että jos nämä kaksi alkionsiirtoa eivät tuota toivottua tulosta, niin otan sitten vielä yhden lahja-alkion siirron.

Tässä riittää itsellä vielä käsiteltävää henkisesti, mutta varmaan elokuussa sitten olis seuraava siirto. Tässä ulkomaan tapauksessa on nyt tullut muutos ja lapsi saa tietää lahjoittajien henkilöllisyyden halutessaan.

Tällaisen tarinan siis halusin teille jakaa - vielä teillä on vaihtoehtoja jäljellä. Ja muistakaa sopia asioista. Se voi olla aika iso pettymys, jos suhde päättyy eroon ja alkioita olisi vielä siirrettävänä ja haluaa itse jatkaa. Tällöin alkioita ei voi siirtää ja joudut taas maksamaan uusista alkioista.

49v ystäväni on menossa perjantaina varhaisultraan yksityiselle. Hän on nyt 7.viikolla raskaana lahja-alkion siirron tuloksena.
Huh huh, onneksi teillä oli sopimus tehtynä ja exäsi maksaa kahden muun alkion muodostamisen. Ei muuten olen mitään halpaa puuhaa. Ehkä näin oli tarkoitettu tapahtuakseen ja toivotaan, että uusien alkioiden myötä onnistuisit ja saisit pikkuisen syliin😍
 
Onko teillä kenelläkään ollut tilannetta, että ovulaatio olisi useamman kerran yrittänyt tulla samassa kierrossa?

Täällä eletään kp 32 jo, ja kolme kertaa on tullut kolmen viikon aikana positiivinen tulos ovulaatiotestissä, ihan siis cb dual hormonessakin, etten pelkästään pc:n viivoja tihrustamalla ole tähän lopputulokseen tullut 😅. Pc:ssä on ollut enemmän tai vähemmän koko tämän ajan melkein yhtä vahva viiva, ja tosiaan tuon kolme kertaa positiivinen tulos. Lämpöjen perusteella ei ovulaatio ole tullut tähän mennessä, ja mietinkin että tuskin tuleekaan enää.

Tuntemuksia on ollut molemmissa munasarjoissa, mutta enemmän toisella puolella. Limoja on ollut aina ennen positiivista tulosta. Raskaaksi odottelun tekee se, että mulla nousee sykkeet ovulaation lähestyessä/aikaan, ja nyt ne on olleet koholla kolme viikkoa, joten käytännössä elimistö käy ylikierroksilla koko ajan 🙄. Sitten on tietenkin ollut vielä riesana nopeat kuumat aallot pitkin päivää, jotka ei ole loppuneet letrozolien jälkeen.

Tulipahan taas avautuminen, kiitos ja anteeksi 😂.
 
Ensimmäisessä IVF-yrityskierrossa tuli ovulaatio kahdesti, mikä sotki koko homman. Eipä ennen ole moista sattunut, mutta oli kai Letrozolin tekosia tuokin.

Tänään oli ensimmäinen punktio ja 6 munasolua saatiin. Nyt vain jännittämään, onko niistä maanantaina blastoa siirrettäväksi. Ei edes harkinnassa 2-3 päiväisen siirtoa, joten maanantaiaamuun asti on odotettava.
 
Onko teillä kenelläkään ollut tilannetta, että ovulaatio olisi useamman kerran yrittänyt tulla samassa kierrossa?

Täällä eletään kp 32 jo, ja kolme kertaa on tullut kolmen viikon aikana positiivinen tulos ovulaatiotestissä, ihan siis cb dual hormonessakin, etten pelkästään pc:n viivoja tihrustamalla ole tähän lopputulokseen tullut . Pc:ssä on ollut enemmän tai vähemmän koko tämän ajan melkein yhtä vahva viiva, ja tosiaan tuon kolme kertaa positiivinen tulos. Lämpöjen perusteella ei ovulaatio ole tullut tähän mennessä, ja mietinkin että tuskin tuleekaan enää.

Tuntemuksia on ollut molemmissa munasarjoissa, mutta enemmän toisella puolella. Limoja on ollut aina ennen positiivista tulosta. Raskaaksi odottelun tekee se, että mulla nousee sykkeet ovulaation lähestyessä/aikaan, ja nyt ne on olleet koholla kolme viikkoa, joten käytännössä elimistö käy ylikierroksilla koko ajan . Sitten on tietenkin ollut vielä riesana nopeat kuumat aallot pitkin päivää, jotka ei ole loppuneet letrozolien jälkeen.

Tulipahan taas avautuminen, kiitos ja anteeksi .
Ei ole kokemusta, mutta voisiko Letrozolilla olla sormet pelissä tässä?😳🤷🏻‍♀️
 
  • Tykkää
Reactions: IhmettäOdottava79
vierailija
Raskaus testi näytti haaleaa viivaa ekan kerran ikinä.

Hcg arvo 16 😔 Tuon pitäisi olla kuulemma useita kymmeniä, jopa satoja tässä vaiheessa. Joko kohdunulkoinen raskaus tai raskaus keskeytynyt heti alkuunsa.
Tilannetta seurataan nyt kontrolli kokeilla. Voisiko silti vielä olla pieni toive, että tuo arvo nousisi vai oliko tämä yritys kerta tässä ja hetken haamuviiva ilo vaihtui parissa vuorokaudessa suruksi?
 
Raskaus testi näytti haaleaa viivaa ekan kerran ikinä.

Hcg arvo 16 Tuon pitäisi olla kuulemma useita kymmeniä, jopa satoja tässä vaiheessa. Joko kohdunulkoinen raskaus tai raskaus keskeytynyt heti alkuunsa.
Tilannetta seurataan nyt kontrolli kokeilla. Voisiko silti vielä olla pieni toive, että tuo arvo nousisi vai oliko tämä yritys kerta tässä ja hetken haamuviiva ilo vaihtui parissa vuorokaudessa suruksi?
Jotain liikahdusta on kuitenkin ollut - mulla ollut aina alle 3. On toi valitettavasti tosi pieni arvo. Ystävällä oli 83 ekassa testissä ja siitäkin lääkäri sanoi, että on tosi varovainen arvo. Mutta ainakin on ollut sulla kiinnittymisyritys (vaikka se ei tietenkään lohduta)?Oon kuullut, että jotkut lääkkeet kai myös vaikuttaa HCG-arvoon - Ovitrelle?

Tsemppiä <3
 
vierailija
Jotain liikahdusta on kuitenkin ollut - mulla ollut aina alle 3. On toi valitettavasti tosi pieni arvo. Ystävällä oli 83 ekassa testissä ja siitäkin lääkäri sanoi, että on tosi varovainen arvo. Mutta ainakin on ollut sulla kiinnittymisyritys (vaikka se ei tietenkään lohduta)?Oon kuullut, että jotkut lääkkeet kai myös vaikuttaa HCG-arvoon - Ovitrelle?

Tsemppiä <3
Kiitos tsempeistä!

Tein vielä kotitestin ja nyt ei haamuviiva enää näy ja pientä tuhruvuotoa hetki sitten 😟
Ei auta kuin yrittää tsempata itseään ja saada suru ja huolet pois, ettei ole stressiä ja kesäsulun jälkeen aloittaa uusi hoitokierros.
Nyt oli edes pientä onnistumisen alkua eli varmaan tukilääkitystä pitää vahventaa seuraavaan kertaan ja tosiaan saada oma mieli lapsettomuushoito stressistä vapaammaksi.
Nyt tukilääkkeenä oli Cyclogest-puikot. Toin esille polilla että nämä puikot ovat haastavia, valuvat ja tuhrivat ja epäilin ettei vaikuttaa ainetta ehdi imeytyä elimistöön tarpeeksi ennenkuin lääke on hurahtanut pöksyihin. Hoitajan mukaan ehtii imeytyä tarpeeksi ja ei huolta.
Silti jäin miettimään olisiko jotain muuta valmistetta jota voisin kysyä puikkojen tilalle tukilääkkeeksi? Tabletti tai laastari muodossa, niin ei itselle jäisi epäilystä etteikö lääke toimisi.
 
Kiitos tsempeistä!

Tein vielä kotitestin ja nyt ei haamuviiva enää näy ja pientä tuhruvuotoa hetki sitten
Ei auta kuin yrittää tsempata itseään ja saada suru ja huolet pois, ettei ole stressiä ja kesäsulun jälkeen aloittaa uusi hoitokierros.
Nyt oli edes pientä onnistumisen alkua eli varmaan tukilääkitystä pitää vahventaa seuraavaan kertaan ja tosiaan saada oma mieli lapsettomuushoito stressistä vapaammaksi.
Nyt tukilääkkeenä oli Cyclogest-puikot. Toin esille polilla että nämä puikot ovat haastavia, valuvat ja tuhrivat ja epäilin ettei vaikuttaa ainetta ehdi imeytyä elimistöön tarpeeksi ennenkuin lääke on hurahtanut pöksyihin. Hoitajan mukaan ehtii imeytyä tarpeeksi ja ei huolta.
Silti jäin miettimään olisiko jotain muuta valmistetta jota voisin kysyä puikkojen tilalle tukilääkkeeksi? Tabletti tai laastari muodossa, niin ei itselle jäisi epäilystä etteikö lääke toimisi.
Laastarit ja tabletit on mielestäni estrogeenia ja cyclogest progesteronia, niin niitä otetaan eri vaiheessa kiertoa. Itsellä ollut laastarit ja tabletit kp 3 lähtien käytössä. Oliskohan jotain piikkejä?Mulla on ollut emätinpuikot ja progesteroni-piikit käytössä.
 
Mulla oli hoitojen aikana käytössä tukilääkkeenä lugesteron. On myös ollut välillä muutenkin tukemassa omaa kiertoa yrityksen aikana, kun mulla on loppukierrossa tiputtelua ja luteaalivaihe inasen lyhyt.
 
Kiitos tsempeistä!

Tein vielä kotitestin ja nyt ei haamuviiva enää näy ja pientä tuhruvuotoa hetki sitten
Ei auta kuin yrittää tsempata itseään ja saada suru ja huolet pois, ettei ole stressiä ja kesäsulun jälkeen aloittaa uusi hoitokierros.
Nyt oli edes pientä onnistumisen alkua eli varmaan tukilääkitystä pitää vahventaa seuraavaan kertaan ja tosiaan saada oma mieli lapsettomuushoito stressistä vapaammaksi.
Nyt tukilääkkeenä oli Cyclogest-puikot. Toin esille polilla että nämä puikot ovat haastavia, valuvat ja tuhrivat ja epäilin ettei vaikuttaa ainetta ehdi imeytyä elimistöön tarpeeksi ennenkuin lääke on hurahtanut pöksyihin. Hoitajan mukaan ehtii imeytyä tarpeeksi ja ei huolta.
Silti jäin miettimään olisiko jotain muuta valmistetta jota voisin kysyä puikkojen tilalle tukilääkkeeksi? Tabletti tai laastari muodossa, niin ei itselle jäisi epäilystä etteikö lääke toimisi.
Mulla on ollu aiemmassa raskaudessa lugesteron, valuu ja sottaa myös, nyt on cyclogest, valuu ja sottaa mutta vähemmän kuin lugesteron, sulaa nopeammin ja lisäksi on tuplasti vahvempi. Näillä siis nyt menossa rv9+6 ilman vuotoja. Vaihtoehtona oli myös terolut tablettina mutta suun kautta otettavissa sivuvaikutukset on yleensä isommat kun vaikuttaa koko kehossa vs. puikoissa vaikutus on enemmän paikallinen. Siksi en siis vaihtanut terolutiin.

Olen laittanut cyclot nukkumaan mennessä (23-24) ja päivällä 11-12 jolloin vatsa on toiminut, jos laittaa aamulla ja käy vähän ajan päästä kakalla niin puikko tulee ulos. Yritän myös laittaessa työntää puikon poikittain ettei niin herkästi valu ulospäin.
 
Mulla on ollut cylclogest emätinpuikkojen lisäksi terolut. Tähän kiertoon tehtiin sellainen muutos et lähdettiin tupla terolutilla 2x aamuin 2x illoin ja mitataan dpo 5 progesteroni nii saadaan tieto minkä verran tukea tarvitsee (terolut ei näy verikokeessa), sit lisätään komboon tarvittaessa cylclogestit. Mulla oli taas eri lääkäri ja hän sanoi et cylclogestejä voi halutessaan laittaa myös pyllyyn. Imeytyy kuulemma paremmin ja ei sotke niin paljon. 🤷
 
vierailija
Tulen tänne taas turhautuneena höpisemään. Täällä letrot käytössä ja hommailtiin oikein toden teolla ovulaation aikaan, ennen, sen aikana ja jälkeen. Ovulaatio aikaistuu lääkkeillä kp 12 ja nyt kp 20 ruskeaa tiputteluvuotoa kun unohdin yhtenä päivänä laittaa cyclogestin. Huohh. Niin turhauttavaa, että miksi se oma keho ei saakutti voi toimia. Nyt laitoin aamulla ja illalla cyclogestin, katsotaan onko tässä jo toivo menetetty, mutta kyllä taas masentaa kun tuntuu että ei tässä tapahdu mitään. 😪
 
Tulen tänne taas turhautuneena höpisemään. Täällä letrot käytössä ja hommailtiin oikein toden teolla ovulaation aikaan, ennen, sen aikana ja jälkeen. Ovulaatio aikaistuu lääkkeillä kp 12 ja nyt kp 20 ruskeaa tiputteluvuotoa kun unohdin yhtenä päivänä laittaa cyclogestin. Huohh. Niin turhauttavaa, että miksi se oma keho ei saakutti voi toimia. Nyt laitoin aamulla ja illalla cyclogestin, katsotaan onko tässä jo toivo menetetty, mutta kyllä taas masentaa kun tuntuu että ei tässä tapahdu mitään.
Entäs kiinnittymisvuoto? Mulla oli sitä esikoisen raskaudessa juuri noilla päivillä. Toivotaan ettei toivo oo viel menny!🤞🏻
 
vierailija
Entäs kiinnittymisvuoto? Mulla oli sitä esikoisen raskaudessa juuri noilla päivillä. Toivotaan ettei toivo oo viel menny!
Sain nyt cyclogesteillä näköjään vuodon loppumaan, eli nyt täytyy vielä hetki odotella. Ei vaan kauhean toiveikas olo kyllä jotenkaan enää ole. Toivotaan tietysti parasta. Viime yönä näin unta, että hyvä ystäväni oli yllättäen raskaana. Toivon todella ettei minusta tule "katkeraa" tämän asian takia. Täällä tosiaan yritystä 11/21 alkaen. Kiitos tsempistä. 💞
 

Yhteistyössä