Lapsettomuushoidoissa olevat

Hiljaiseksi mennyt tämä keskustelu, mutta ei houkuttele oikein tuonne vuosikeskusteluunkaan alkaa kirjoittamaan koko historiaa jälleen kerran 🤷‍♀️.

Täällä alkaa näyttämään siltä että ovulaatio jää väliin tässä kierrossa. Kp 7 oli jo melko vahvaa viivaa näkyvissä, mutta silloin tuli ex tempore nautittua alkoholia pitkästä aikaa ja alkoholihan voi siirtää ovulaatiota. Nyt vain tilanne on se että kp 12 tuli jo illalla pysyvä hymiö, ja pc näytti todella tummaa viivaa seuraavana iltapäivänä. Lämmöt eivät ole kuitenkaan nousseet ja pc/cb näyttävät edelleen melko tummaa viivaa näin kp 16, ei kuitenkaan ihan positiivista. Mieskin on jo ihan kypsä mun jatkuvaan lähentelyyn, mulla siis himottaa koko ajan ihan niinkuin aina ovulaation lähestyessä/aikaan 😂

Alkuvuodesta oli myös pitkä ovuloimaton kierto vaikka silloinkin oli Letrozol ollut käytössä.

Tsemppiä kaikille joilla siirrot tulossa/tehty, toivotaan paljon positiivisia tuloksia 😁
 
KP 1 on varmaan huomenna, joten pistelyt alkaa keskiviikkona. Ultra nro 1 siten ennen juhannusta. Jännitysmomentti tulee siitä, että käytettävän lääkkeen saatavuus on heikko, saa siis nähdä saapuuko lääke huomiseksi/keskiviikoksi vai pitääkö lennosta vaihtaa toiseen. Itseä jännittää toki sekin, ettei kävisi niin kuin viimeksi, jolloin yksi folli oli varkain jo lähtenyt kehittymään ennen aikojaan, minkä takia ei voitu käynnistää IVF-kiertoa ollenkaan... No, ei auta kuin toivoa parasta.
 
  • Rakkaus
Reactions: Peanutbuttercup
Heippa pitkästä aikaa! Täällä elellään kierron alkupäiviä. Viikon päästä ultra ja pas joko tuolloin juhannusviikolla tai heti juhannuksen jälkeen
Täällä melko samalla aikataululla. Odotan menkkojen alkua ihan näinä päivinä. Ens viikolla sit ultra ja inssi joko ens viikolla tai heti juhannuksen jälkeen 🥰

Toki jos tää kierto ihan hirmuisesti venyy nii sit saattaa ultra olla myös juhannuksen jälkeen mut jos kierto ajallaan nii juurikin noin
 
Täällä melko samalla aikataululla. Odotan menkkojen alkua ihan näinä päivinä. Ens viikolla sit ultra ja inssi joko ens viikolla tai heti juhannuksen jälkeen

Toki jos tää kierto ihan hirmuisesti venyy nii sit saattaa ultra olla myös juhannuksen jälkeen mut jos kierto ajallaan nii juurikin noin
Onnea kovasti sulle siirtoon 💖 oi, jospa saadaan maaliskuun vauvat 💕🌞❤
 
Hei. Täällähän on monia, jotka ovat suurinpiirtein samassa vaiheessa. Meillä tulossa PAS todennäköisesti juhannuksen jälkeisellä viikolla eli estrogeenilääkitys alkoi eilen. Meillä on kaksi lasta ennestään (molemmat IVF) ja nyt kolmas toiveissa. Takana nyt kevään aikana 1 tuoresiirto ja 1 pas, joista molemmista negatiiviset. Pakkasessa on 6 alkiota mutta saa nähdä kuinka kauan psyyke ja talous mahdollistaa tämän yrityksen jatkamista. Ollaan yksityisellä hoidossa, joten rahaa hoitoihin hupenee tehokkaasti.

Onko teille muille tehty lääkkeelliseen kiertoon pas-hoitoa? Mulla lääkkeellinen kierto, mikä vähän epäilyttää taas. Progesteronikin todettiin matalaksi edellisessä yrityksessä. Kovasti onnea kaikille ja toivotaan, että koko porukkaa saataisiin pysyvät plussat keskikesän kunniaksi.
 
Täällä vihdoin alkoi vuoto! Nyt päästään vikan inssin pariin.

Tein raskaan mut helpottavan päätöksen et kun mussa ei nyt oo mitään vikaa testin mukaan joka selittäisi kaikki kemialliset ja keskenmenneen (kohdunulkoiselle oli kyl selkeä oma syynsä ja jälkikäteen ajateltuna selvä riski alunalkaenkin), haluan tän jälkeen siirtyä säästää ivfää varten vaikka mun lääkäri kannattaakin näitä inssejä.

6. tehtyä inssiä alkaa kuitenkin olla sit jo aika monta ja jäljelle jäävät 3. Olkea on melko vähän. Tää siis vaan tietää meille lisä varmaan puolen vuoden säästöä. (jos olisin ollut rohkeampi vääntää lääkäriä vastaan; hän haluaa tehdä vaan inssejö jostain syystä. Kaikista näistä kesälomarahoista ja veronpalautuksista olis jo iso summa kerättynä, mitkä meni/menee nyt kahteen vikaan inssiin.:/ Oon kyl jo nyt ihan sujut sen Kaa et viel yks inssi.)

Esikoinen tärppäsi aikoinaan vastaavasta tilanteesta kun nyt edessä. Viimeinen inssi, jo vähän luovutettu usko ja ajatukset käännetty ivfään. Saa nähdä onko tää se meidän resepti 😅
 
Tsemppiä viimeiseen inssiin @Tiukuna! Toivottavasti se on tuloksellinen :) täällä on välikierto menossa, ensi viikolla pitäisi lääkärin soitella BeReadyn tuloksista ja heinäkuussa olisi sitten PAS. Olen tyytyväinen siihen, että ei lähdetty yrittämään siirtoa vielä kesäkuulle, olen ollut aika väsynyt näin kesälomaa odottaessa ja on kiva pitää nyt vähän taukoa hormonilääkkeistä kun ne vaikuttivat aika voimakkaasti mielialaan.
 
Hei kaikille! Osaako kukaan sanoa, että mistä saisi tietää pakastettujen alkioiden ”laadun”? Meillä siis eka ivf-hoito takana (julkisella) ja tuoresiirrosta nega. Saatiin vain yksi blasto pakkaseen, mutta biologin tekemässä kirjauksessa ei ollut mitään mainintaa alkion laadusta. Eri ivf-ketjuja seurailleena olen huomannut, että monet tietävät tarkkaan omien pakastettujen alkuoidensa laatuluokat. Itselläni ei ole kokemusta yksityisen puolen hoidoista ja mietinkin, että onko alkioiden laatu tapana kertoa yksityisellä tarkemmin vai onko meille sattunut vain hieman harvasanaisempi biologi?:D
 
  • Tykkää
Reactions: Samppa40
Hei kaikille! Osaako kukaan sanoa, että mistä saisi tietää pakastettujen alkioiden ”laadun”? Meillä siis eka ivf-hoito takana (julkisella) ja tuoresiirrosta nega. Saatiin vain yksi blasto pakkaseen, mutta biologin tekemässä kirjauksessa ei ollut mitään mainintaa alkion laadusta. Eri ivf-ketjuja seurailleena olen huomannut, että monet tietävät tarkkaan omien pakastettujen alkuoidensa laatuluokat. Itselläni ei ole kokemusta yksityisen puolen hoidoista ja mietinkin, että onko alkioiden laatu tapana kertoa yksityisellä tarkemmin vai onko meille sattunut vain hieman harvasanaisempi biologi?
Löytyisikö kannasta ? Me saatiin tietää kysymällä.. toki blaston laatua ei muuten tiedetä kuin vain hoitajan sanoin kaunis blasto, niin uskoakseni hyvälaatuinen. Pikku alkiot oli top luokkaa jonka biologi sanoi suoraan. Voihan sinne hoitopaikkaan soittaa ja kysyä suoraan?
 
Kysymällä varmastikin selviää tuo alkioiden laatu, meillekään ei ole (yksityisellä) kerrottu muuta kuin niiden kehitysvaihe (pakkasessa olevat ovat 2-vaiheen blastoja eli aika varhaisia). Sen luin kannasta että tuoreena siirretty (josta saatiin esikoinen) oli 3AA, siitäkin vain lääkäri kommentoi siirron yhteydessä että oikein nätti alkio. Itseänikin tavallaan kiinnostaisi tietää tarkemmin tuo meidän pakkasporukan laatuluokitus mutta en sitten toisaalta tiedä, että mitä lopulta sillä tiedolla teen - huonoja alkioita ei käsittääkseni pakasteta ollenkaan ja hyväksi luokitettu alkio voi olla kromosomeiltaan täysin epänormaali.
 
Kiitos vastauksista! Kantaan ei ole tehty mitään kirjauksia tuosta alkiosta ja omapolulta näkyy vain, että alkio pakastettu 5-6 päiväisenä. Täytyy kysyä viimeistään siinä vaiheessa, kun tuo alkio siirretään (jos selviää sulatuksesta). Tottahan on ettei sillä tiedolla mitään tee, mutta jotenkin se tuo edes jonkinlaista hallinnan tunnetta tässä kaikessa epävarmuudessa, kun tietää mahdollisimman paljon.
 
vierailija
Mutta entäs jos alkio ei olisikaan ns. hyvälaatuinen? Kuinka se vaikuttaisi omaan mielialaasi? Itse en haluaisi missään nimessä tietää mistään laatuluokituksista mitään, ihan turhaa henkistä kuormaa vain.
 
Mutta entäs jos alkio ei olisikaan ns. hyvälaatuinen? Kuinka se vaikuttaisi omaan mielialaasi? Itse en haluaisi missään nimessä tietää mistään laatuluokituksista mitään, ihan turhaa henkistä kuormaa vain.
Joo, tämäkin totta. Ja hyvät luokitukset saaneet alkiot ei välttis anna raskautta kuin sitten taas huonompi laatuisilla voi tulla raskaaksi. Se on niin monen tekijän summa.
 
vierailija
Hei, jos sopii, niin kysyn täältä sivusta, että tietääkö kukaan, millaiset jonot hoidoissa on tällä hetkellä? Pks-seutu ja pakastealkionsiirtoa ajatellen? Olisi tarkoistus syksyn korvilla hakeutua passiin niin miitinnässä, kannattaako nyt jo alkaa soittelemaan. Meidän pitää uusia hoitosopimuskin, sillä on mennyt umpeen tässä välissä.
 
vierailija
Hei vaan kaikille.
Olen tavallaan uusi täällä ja ihan eksyksissä, mutta löysin tieni tähän keskusteluun ja koin sen heti omimmaksi.
Yli vuosikymmen sitten olin hyvin aktiivinen täällä sivustolla ja lapsettomuusketjuissa usean vuoden ajan ennen kuin sitten lopulta neljännestä IVF-hoidosta(ICSI) lopulta saimme alkion siirrettäväksi ja siitä sitten myös ensimmäisen lapsemme.
Esikoista odotettiin 7 vuotta, joten lapsettomuutta ehti olla pitkään takana ennen kuin meistä lopulta tuli vanhemmat.
Toisen lapsen saimme hoidoilla myös. Viides IVF(ICSI) tehtiin ja saatiin neljä alkiota, joista ekasta PASsista saatiin toinen lapsi alkuun.

Meillä siis vuosina-13 ja -15 syntyneet lapset.

Kaksi alkiota on sieltä lähtien olleet pakkasessa, kun elämässä on ollut ja tullut kaikenlaisia käänteitä ja kuvioita. Ajatus PASsista on ollut mielessä ja aioimmekin kaksi vuotta sitten lähteä siirtoon.
Ongelmaksi kuitenkin tuli painoni, joka oli liikaa hoitopaikan mukaan siirtoa varten eikä sitten siirtoon vaan päästy. En saanut laihdutettua riittävästi ja sitten väliin tuli haastavia koronavuosia ja työstressiä ja työuupumusta.

Nyt kuitenkin ollaan kaikesta siitä huolimatta taas asia etenee niin, että elokuun kierrosta pitäisi tehdä siirto. Siirto tehdään lääkkeelliseen kiertoon, sillä ikä ehti tässä välissä pyörähtää jo 4-alkavaksi.
Tuntuu hullulta, että lapsi sai perheeseemme tulla vuonna 2005 ja tässä sitä ollaan menossa sitten pakastealkionsiirtoon vuonna 2023. Tämä on ollut käytännössä aikamoinen maraton.

Palaan paremmalla aikaa vielä lukemaan ketjua paremmin, mutta halusin nyt jättää puumerkkini tähän väliin.
Yrityksestämme ei tiedä kukaan muu kuin mieheni ja minä, joten tuntuu, että jonnekin asioista pitää purkaa ja puhua.

Mukavaa juhannusta kaikille teille :)
 
vierailija
Hei, jos sopii, niin kysyn täältä sivusta, että tietääkö kukaan, millaiset jonot hoidoissa on tällä hetkellä? Pks-seutu ja pakastealkionsiirtoa ajatellen? Olisi tarkoistus syksyn korvilla hakeutua passiin niin miitinnässä, kannattaako nyt jo alkaa soittelemaan. Meidän pitää uusia hoitosopimuskin, sillä on mennyt umpeen tässä välissä.
Hei, en osaa suoraan vastata näihin, mutta kahdessa sairaalassa, jossa olen ollut asian tiimoilta tekemisissä se on käytännössä ollut vain "ilmoitusasia", että suunnitellaan PASsia.Meille on sanottu, että vain sitten ilmoitetatn kun kierto alkaa, käytiin ultrissa ja sitten siirto, kun oikea päivä koittaa. Eli PASsiin ei ollut jonoja.
Tämä tosin muualla suomessa.

Minä soittaisin ja kysyisin toimintaohjeita ja aikataulua milloin pitäisi ilmoittaa :)
 
Lääkäri soitti tänään sovitusti BeReadyn tuloksista, kaikki kunnossa ja kohdun limakalvo oli näytteenottohetkellä vastaanottavainen eli alkionsiirto tehdään seuraavaan kiertoon samoilla lääkkeillä ja aikatauluilla kuin miten toimittiin näytteenottokierrossa. Seuraavaan kiertoon päästäänkin hieman aikaisemmin kuin luulin, koska ovulaatiotesti oli jo tänään (kp 13) selvästi positiivinen (yleensä mulla on ovisplussa vasta kp 15 - 17). Päästään siis varmastikin siirtokierron ultraan mun ekalla lomaviikolla heinäkuussa. Oikein mukavaa juhannusta kaikille!
 
vierailija
Hei, kiitos vierailija kommentistasi tuohon jono asiaan. Antaa hieman osviittaa kuitenkin. Näinhän se on, että soittamalla varmasti selviää tilanne. Taidan tänään olla klinikalle yhteydessä, jos soittoaika vaan sattuu niin, että pystyn sinne pirauttelemaan. Muuten menee vasta juhannuksen jälkeen yhteydenotto sinnepäin.
 

Yhteistyössä