Lapsettomuus hoitoon menossa tai siellä jo:)

Julkisella puolella todella tiukkoja ylipainon kanssa. BMI ALLE 35 pitää olla että edes miettivät hoitoja. Meillä ei ole varaa ykistyiselle mennä joten ihan julkisella olla könötetään. Mulla odotus tässä hysteroskopiaan jota voi joutua odottamaan puoli vuotta, sitten suunitellaan IFV hoitoa jos kohtu näyttää siltä että jaksaa raskauden. Aiemmin ketjussa kertonut meidän tilanteen. Olenhan minä myös aloittanut tämän ketjun :)
 
Tervetuloa tirpana1 ja kiitos ketjusta miltsu76! Mitäs sanotte kannattako/voiko aukiolotutkimuksen jo tehdä "pois alta" , jos mennään aktiivisesti hoitoihin ensi vuonna? Kun lääkäri sanoi et tehdään se sitten samalla ku sopimus hoidoista. Mutta itse haluisin jo tietää, et mihin hoitoon sitä sitten alkaa henkisesti valmistautuun. Kun oletuksena on nyt inssi, mutta kukas sitä sitten tietää....
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Miltu76 iso kiitos ketjun perustamisesta :) Itselleni ainakin ollut tosi paljon hyötyä,kun on saanut purkaa ajatuksia ja lukea muiden tarinoita ja kommentteja.

Shelterme: Uskoisin,että aukiolotutkimuksen voi tehdä jo aiemminkin,mutta esim. itsellenihän sitä ei ole tehty ollenkaan,koska miehellä oli niin vähä siittiöitä,että jouduimme/pääsimme suoraan icsi-hoitoon ja näin ollen olisi minulle ollut turha tutkimus.Mutta tietysti,jos teillä meinataan ensin kokeilla inseminaatiota,niin sittenhän on eri juttu. Mutta voihan toki olla,että tutkimus on parempi tehdä juuri ennen hoidon aloitusta. Kannattaa varmaan soittaa sinne mihin olette hoitoihin menossa.

No niin ja enhän mä malttanut olla testaamatta tänään. Todella haalea viiva tuli näkyviin apteekin testiin 3min sisällä ja myöhemmin viiva oli sitten jo vahvistunut,mutta tosiaan se testiaika oli jo kyllä ylittynyt.Että varmaan täytyy tehdä huomen tai tiistai aamuna uudelleen. Ke aamuna olisi sitten tarkoitus mennä verikokeeseen ja saa sitten ainakin varman tuloksen.
Joulukuussahan tein Clear Blue -testin,ku kierto oli venähtänyt todella pitkäksi ja silloin sain testiin haamun,vaikka en raskaana ollutkaan,joten sen vuoksi en kyllä vielä uskalla tän aamuiseen testiin luottaa.
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Olkaapa hyvä vaan arvon naiset! :) Itse suutahdin kun en sopinut oikien mihinkään ketjuun kun piti esim olla esikoistaan haluava jne. Täällä ei kritereitä kunhan saa sydäntä purkaa.

Shelterme kyllä munkin mielestä kannattaa käydä sielä aukiolitutkimuksessa kun siinä saattaa selvitä asioita mitkä sitten luo pohjan jatkoon.

Tsemppiä kaikille ja tervetuloa uudet! :)
 
Hope-81: jospa se viiva vahvistuisi :) jännittää sun puolesta!

Tervetuloa uudet :)

Meillä nyt se tauko menee elokuulle.. kesäkuussa ei inssiä voida tehdä, lähetään löhöämään aurinkoon :)
Välillä on tuntunut siltä et mitä jos antais olla.. tekee vaan mieli luovuttaa...
 
Mulla alkoi vihdoin ja viimein menkat kp43. En ymmärrä mistä kierto noin pitkäksi venyi... No mutta, keskiviikkona vihdoin aukiolotutkimus ja tieto miten jatketaan! Kauheesti jännitän tutkimusta, kipukynnys kun on aika matala... Harmi ettei mies pääse mukaan :(
 
No,kyllähän tänäkin aamuna r-testiin tuli kaksi viivaa ja nyt testiviiva jo vähän vahvempana kuin eilen aamulla. Keskiviikkona nyt sitten kuitenkin saa vasta vahvistuksen,kun verikoe tehdään. Vielä ei oikein usko,että testit olisivat oikeassa =D

Ja jos sekin nyt positiivista kuitenkin näyttää,niin alkaakin varmaan seuraava pohtiminen,että kestääkö raskaus.
 
Kyllä se nyt on uskottava,kun kolme apteekin r-testiä ja tänään otettu verikoe osoittivat,että raskaana ollaan :) Ensimmäinen uä tämän kuun lopulla ja täytyy nyt toivoa,että kyytiläinen pysyy matkassa.

Vauvako: Miten meni tutkimus ja saitko jo heti jotain tietoja jatkosta?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Onnea hope-81! Ja tsemppiä jatkoon. On niin hienoa kuulla hyviä uutisia! Veerukka: niin tuttu tunne tuo pitäisikö luovuttaa. Vaikka olemmekin ihan alkuvaiheessa niin silti tieto siitä ettei miehellä siittiön siittiöta on saanut monta kertaa jo luovutus fiiliksenki pintaan. Mut kyllä sitä vaan kummasti ihminen tekee kaikkensa, on se oman lapsen kaipuu niin valtavan suuri. Vauvako: minuakin kiinnostaa miten tutkimus sujui ja miten jatkossa? Tarvis itse soittaa väestöliittoon ja sanoa et haluan sen tutkimuksen nyt. Tietäisipä sitten mihin varautua jatkossa.
 
Täälläpä onkin ihania uutisia, onnea Hope-81!

Aukiolotutkimus tosiaan tehtiin keskiviikkona. Eihän se mitään kovin mukavaa ollut mutta kesti onneksi vain hetken. Hyvin oli johtimet auki, miehellä kaikki ok, mutta mulla ei ovulaatio ole tarpeeksi vahva. Ennen verikokeita ultrassa näkyneet follikkelit eivät kasvaneet tarpeeksi isoiksi ja ovulaatio jäi liian vaisuksi. Sama juttuhan oli aikoinaan syksyllä kun gyneltä lähetettä tutkimuksiin hain... Nyt sitten seuraavasta kierrosta Clomit käyttöön. Tuli jotenkin kumma olo kun lääkäri alkoi heti varoittemaan Clomien aiheuttamista mahdollisista monikkoraskauksista, minusta kun tuntuu ylipäätään raskautuminen jo niin oudolta :)
 
Tääl on tapahtunut ihme! Tein eilen raskaustestin ja olen sen mukaan raskaana! En voi oikein käsittää tätä sillä tämän piti olla lähes mahdotonta!
Mut menkat oli viis päivää myöhässä ja outoa röyhtäily oli ainoo oire:).

Viel on pakko varmistaa että kaikki ok ja päästä varhaisultraan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sussuanna
Onnea hope-81 ja miltsu :) toivotaan että kyytiläiset pysyvät matkassa :)

meillä taitaa nyt hoidot loppua tähän. Toissapäivänä kaikki purkautu pihalle niin voimakkaasti et ei tosikaan. Jos tässä ei elokuuhun mennessä henkisesti jaksa paremmin niin sitten antaa olla.
 
Mulla on nyt ens kuulle varattu poli aika. Edellinen kierto oli vain19pvä.. luultavasti kroppa menny clomeista sekasin koska normaalisti luomu kierrot on ollu 25-28 pvä. Lääkäri oli sitä mieltä et voisin mennä tsekkaukseen. Voi kyllä johtua ihan stressistäkin. Mene ja tiedä :D jotta nämä ongelmat eivät tähän loppuisi niin selkä sanoi maanantaina töissä poks ja saikulla tämä viikko. Ei ole elämä ruusuilla tanssimista täällä :(

Mitäs muille kuuluu? :)
 
Onnea sinnekkin Miltsu :)!!

Ja Veerukkalle hirveästi tsemppiä ja voimia!

Vauvako kiva kuulla,että kaikki oli sinulla kunnossa,koska tuon ovulaationhan saa varmasti niillä lääkkeillä vahvemmaksi.

Mutta suosittelen kyllä jatkamaan hoitoja,jos vaan yhtään löytyy niihin virtaa. Kyllä se onni varmasti jossain välissä potkasee. Miten muuten pääseekö julkisella jossain välissä koeputkihedelmöitykseen,vaikka ei olisikaan selvää syytä lapsettomuuteen tai olisi syy mihin on muitakin hoitoja,mutta jos ne eivät tehoa?

Meillä on ensimmäinen uä varattu nyt vappuviikolle,että sitten selvinnee enemmän.Vielä ei jotenkin uskalla olla niin onnellinen.
 
Mä joudun odottamaan varhaisultraan 28.4 asti, minäki koetan pitää jalat massaa, jospa sitten uskaltaa hengähtää jos näkee että kaikki kunnossa:heart:. Alkaa olla nännit tosi hellät, tänään ei ole närästys vaivanut niinku miltei joka päivä...
 
Kävinkin tänää jo polilla selvittelee asioita.. epäsäännöllinen kierto johtu clomeista. Ultras kaikki hyvin, limakalvo 13mm ja löytyi ylläri johto folli; 24mm.. mullahan ei normisti luomukierrois johto follia löydy, tää tuli kyl ihan puskista :D lääkäri kehotti hyödyntää tilanteen.. Tällästä täällä :)
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Hei!

Täällä uusi palstalainen :)

Meillä on täällä kuuden hengen uusioperhe, molemmilla on kaksi lasta edellisestä suhteesta. Mun edellinen raskaus käynnistyi inssillä ja siitä syntyi kaksoset. Miehessä ei oo mitään "vikaa", mulla on paha pco. Nyt alkuvuodesta asti kuljettu hoidoissa kun toiveena on yhteinen nappula. IUI:ta koitettiin mut munasolut ei lähtenyt kasvamaan niin päädyttiin operaatioon jossa rakkuloita poltetaan vähemmäksi. Se on nyt parin kk:n päästä tulossa, siihen ollaan kovasti ladattu toiveita. Toimenpiteen piti olla jo 3 kk sitten, mutta leikkaava lääkäri halusi vielä kokeilla yhtä lääkettä, mutta ei mitään vastetta ollut.
 

Yhteistyössä