Lapsettomuus hoitoon menossa tai siellä jo:)

Tervetuloa eeppula

Jotkut lääkärit ovat todella inhottavia :( Mulla on kerran sattunu kontrolliultralle meidän sairaalan vittumaisin lekuri ja kyllä kiehui päässä kun sieltä lähdin.

Täällä nyt piinaillaan mutta ei mitään tuntemuksia ole. Jotenkaan en osaa edes pettyä. Eteenpäin mennään. :)

Kuun lopulla olisi viikon loma ja lähdemme miehen kanssa reissuun. Jospa ajatukset saisi hetkeksi muualle. Mutta tietäähän sen mitkä ajatukset ne koko reissun ajan takaraivossa kummittelee ;)
 
Terveiset lämmöstä!
Olemme mieheni kanssa olleet nyt viikon verran reissussa ja vielä olisi viikko lomaa jäljellä.Kyllä on helpottanut,kun on vaan saanut olla ja nauttia,vaikka toki myös nämä ajatukset pyörii päässä...varsinkin kun täälläkin noita pikkuisia vilisee. Meillä on varattuna uusi käynti VL:ään,kun tulemme lomalta ja silloin sitten saan reseptit kaikkiin lääkkeisiin.Vähän kyllä jännittää miten pistoksen laitto itselle onnistuu ja tuleeko niistä jtn sivuoireita.
 
Nauttikaa lomasta Hope-81 :)

Jos nyt jotain positiivista pitää löytää niin mun kilppari arvot oli tippunu sieltä 3,34, 0,66 :) Ja T4V oli 14,6. Eli arvot oli lekurin mielestä hyvät. Ja oma vointikin on hyvä. Toivottavasti arvot pysyvät nyt kohdillaan eikä ala heittelehtiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Hope-81 ja miltsu76
Huoh!
Tänään tuli miehen lopulliset vastaukset näytteestä. Nyt siellä lukikin, että lievästi heikentynyt hedelmöittymiskyky johtuen ilmeisesti vasta-aineista, joita oli 15% ja 43%. Noista vasta-aineista löytyy kovin vähän tietoa, osaisiko joku niistä jotain kertoa?
 
Voi ei eeppula :( Ei ole kiva saada huonoja uutisia. Mulla ei oo mitään tietoo noista vasta-aineista, oisko jollain muulla? Lääkäri kyl varmaa kertoo teille niistä tarkemmin. Onko teillä millon aika?

Tsemppiä!

Itellä menkka oireet alkanu. Ihan jumalattomat alaselkäkivut ollu viimoset kaks päivää. Töissäkin joutuu varoo äkkiliikkeitä tai vihloo niin perkeleesti :O
 
Nyt on niin kovat ja omituiset menkka kivut ettei tosikaa :( kaks päivää ollu tosi kuvottava ja huono olo.. noh, sitä on kyl aina ollu ennen menkkoja. Mut nää mahakivut mitkä tänään on vaivannu niin on ollu tosi kivuliaat. Tälläisiä siis ei ennen ole ollut :( Tulispa jo sunnuntai niin olot helpottuis :)
 
Voi ei Veerukka, menkkakivut on tosi inhottavia :( Itelläkin jo pari päivää juilinu selkää ja mahaa ja tuhrutellu taas :(

Käytiin torstaina lääkärillä uudestaan, vasta-aineista ei oikein osannut kertoa mitä ovat tai mistä johtuvat. Ilmeisesti ne ovat yleisesti melkoinen mysteeri. Päädyttiin yhdessä siihen, että kokeillaan maks. 2 inseminaatiota tuolla klinikalla ja teki jo lähetteen julkiselle puolelle. Mies olisi ollut halukas aloittamaan jo tästä kierrosta kun menkat tosiaan tekevät tuloaan, muttaa kaikki labrakokeet tulee viemään niin paljon aikaa että siirrettiin sitä vielä. Saa nähdä ottavatko täällä käpykylän terkkarissa noita labroja vaikka hoitaja faksasikin labralähetteen sinne eilen, säästää pitkän pennin kun ei tarvi ajella 100km labrojen takia yksityiselle.. (ja maksaa niistä)

Käynnin jälkeen olo oli oikeastaan helpottunut, tuli tunne että mennään eteenpäin asioissa. Lisäksi lääkäri aloitti Femar- lääkityksen siihen kiertoon mihin suunnitellaan inssiä, juuri noitten tuhruvuotojen takia jotka ovat ilmaantuneet viime kuukausina. Tosin nopeasti jo ehdin laskea että seuraavien menkkojen pitäisi alkaa niin, että ollaan lomamatkalla siinä kohdassa kun pitäisi olla ultra :( Joten pari kiertoa joutuu odottelemaan..
 
Muistan hyvin itsekkin kun oli yhteiskäynti miehen kanssa polilla missä hoito suunniteltiin ja sovittiin jatkosta, tuli helpottunut olo kun tiesi että asiat etenee. Noh, nyt niitä takapakkeja kun on tässä matkan varrella tullut niin en tiedä mitä ajattelisi.. Eteenpäin kuitenkin :)
Ikävää että joudutte eeppulla odottamaan :/ Aika kuitenkin menee nopeasti! Tsemppiä! :)

Tänään kun siivoilin niin alaselkää vihloi useaan otteeseen niin kovasti että tukea piti ottaa. Tää on kyl mulle ihan uutta. Tälläisiä oireita ei ennen oo ollu ennen menkkoja. Huomenna siis odotan menkkoja saapuvaksi, viim. maanantaina.
 
Eeppula: Sanoivatko mitään syytä,että miksi eivät ottaneet verikokeita?
Meillä oli tänään nyt kunnon suunnittelukäynti ja sain Terolut kuurin ensin ja sitte pitäs alkaa piikittelemään itteänsä parin viikon ajan..Testipiikin sain kyllä hoitajan luona laitettua ihan hyvin,et kaippa se sitten menee ihan ok.Eikä kuulemma pitäis tulla mtn kummosia oireitakaan lääkkeistä..paitsi siitä terolutista saattaa tulla.Apteekissa kyllä meinasin taas lentää pyllylleni,ku maksoin Terolutin ja ensimmäiset piikit.Pitää varmaan vähä selvitellä miten se Kelan lääkemaksu toimii,ku siinä taitaa olla joku 400eur rajana ja sit sen jälkeen sais korvauksia..?
Veerukka: Mites sun menkkakivut?
 
Hei kaikille!

Täällä olis uusi tulokas keskusteluporukkaan :) En normaalisti seuraile keskusteluja foorumeilla kun sivusta vaan. Tämä on kuitenkin sellanen aihe, joka alkaa käydä turhan raskaaksi yksin käsitellä.. Voin niiiin samaistua täällä kirjoteltuihin fiiliksiin! Toivon kaikille paljon voimia niiden kanssa kamppailuihin.

Mun tilanne on siis se, että ollaan miehemme kanssa hiukan alle kolmekymppisiä ja yritystä takana reilut 1,5 vuotta. Ensimmäinen käynti kunnallisella puolella tutkimuksissa takana sekä testit (klamydia ja verikoe multa, mies käynyt purkilla). Ens viikolla mennään kuulemaan testitulokset.

On se vaan jännä miten totaalisesti kierron eri vaiheissa fiilikset yrittämiseen aina muuttuu. Kierron alussa on täynnä toivoa, keskivaiheilla toiminnallista tarmoa ja loppuvaiheilla kaikkee epätoivosta turhautumiseen. Ja pahinta on kun tuntuu että kaikki tunteet pitäis jotenkin turruttaa! Tässä yrittämisajassa on tullu käytyä jo erilaisia asian käsittelyvaiheitakin läpi tunnepuolella; vuoden lopulla olin tosi maassa ja mietin että mitä jos lapsi ei koskaan tule meidän elämään. Nyt on selkeesti semmonen raivoamisvaihe päällä :D

Me yritetään nyt miehen kanssa keksiä kaikkee kivaa kahdenkeskeistä reissua ym. jotta nautittais kuitenkin toisistamme ja suhteestamme. Olis vaan myös kiva saada lomaa tästä yrittämisasiasta eli omasta päästä ja kropasta! ;D
 
Tervetuloa tähtitoive! Tänne mukaan vaan jakamaan ajatuksia ja kokemuksia!

Uuteen kiertoon jouduttiin. Nyt siis tämä vika clomi kierto mennään 2tabl/pvä. Ja ens viikon torstain folli ultra.
hope-81: muakin kiinnostaa toi kelan korvaus systeemi, koska tod.näk. joudutaan siirtyy piikkeihin. Mitä sulle määrättiin ja paljonko maksoi? On se kumma kun tälläiset lääkkeet on kalliita.
 
Tervetuloa Tähtitoive!Mukaan vaan keskustelemaan.Kummasti auttaa,kun saa täällä vähän purkaa ajatuksia ja tuntoja ;)

Mulle määrättiin ekoiksi piikeiksi Gonal-F lääke,joka maksoi Kela korvauksen jälkeen 274,48 eur.Siinä oli vissiin 900ml ja otan 112,5ml/päivä,että todennäköisesti riittää koko hoidon ajaksi...ellei annostusta jouduta nostamaan.Mut ekaks farmaseutti sanoi ettei näistä lääkkeistä tuu korvauksia,että lääkkeen hinta on n.450eur.Mut onneksi hän oli sitten väärässä.

Nyt siis Terolutia 2krt/päivässä ja kp 2 alotetaan piikitykset ja UÄ sitten kp 5 tai 6.Pistopäivän 5-7 jälkeen aloitetaan jarrutuslääke Orgalutran,joka oli kans aika kallis (about 200eur,5 ampullin paketti).Sitte lopuksi tulee Pregnyl 5000,joka irrottaa munasolun.Sen pitäisi ainakin olla halpa,joku alle 10eur.Ja reseptissä on myös Lugesteron 100mg,joka on tulilääkitys alkion siirron jälkeen.Aika määrä lääkkeitä..
 
Viimeksi muokattu:
Hope-81: aion antaa palautetta, koska osa näytteistä on sellaisia jotka kuuluu ottaa jo ihan perusterveydenhuollossa ja me käytiin siellä jo vuosi sitten mutta niitä kokeita ei otettu. Lisäksi infektioverikokeet kuuluu ottaa jos potilas niitä pyytää, joten siitäkin ilmoitin heille. Suutuksissani kuitenkin otatin ne omalla työpaikalla. Mies yritti saada samat kokeet työterveydestä josta torppasivat saman tien koska ei ole työhön liittyvä asia. Saa mies sitten kinuta ne tuolta terkkarista keinolla millä hyvänsä..

Hurjia summia noihin lääkkeisiin on teillä kulunut :( Onneksi sain ite tohon Femariin jonkun rinnakkaislääkkeen joka on halvempi. Seuraavasta kierrosta sitä sitten alottelemaan, kysäsin jo eilen puhelimessa että kannattaako sitä alottaa vaikka on epävarmuutta inssin kanssa siinä kierrossa, niin kehotti alottamaan kuitenkin..
 
Jännä miten paljon on eroja eri paikkakunnilla siinä mihin nuo käyntikerrat käytetään ja mitä testejä otetaan. Luulis että tuo julkisen puolen hitaus perustuis osittain just siihen että lähes kaikilla prosessi etenee samassa tahdissa.. Onko teillä tietoo (luin kyllä aikasemmat viestit mutten nyt muista oliko teidän viesteissä jo puhe tästä) että voiko clomeja pyytää jo ihan alkumetreillä kokeiluun vai onko tietyt kokeet jotka ennen sitä pitää tehdä?
Itellä tääkin kierto venyy johonkin 43 päivään (ovis oli vasta kp 28!). Jos sais kiertoo lyhyemmäks..
Hurjasti onnea kaikille meneillään olevien menetelmien kanssa - ehkäpä juuri ne on ne jotka kullakin toimii! :)
 
On tosiaan lääkkeillä hintaa. Tietää mihin varautua :)

Mulla ei oo tietoo et voiko clomeja pyytää kokeiluun. Vois luulla et voi.. mut kannattaa ainakin kysyä :)

Oon lomalla ollu tän viikon ja kyllä on tehnyt hyvää!!!! Kaikkea kivaa ollaan miehen kanssa tehty. Extemporee otettii alkuviikosta hotellihuone toisesta paikkakunnasta ja ajettiin sinne. Sai vaan olla, shoppailla ja syödä hyvin. Pientä piristystä parisuhteeseen ;) Ja samalla tuli vuosipäivääkin juhlittua. :)
 
Täällä taas odotellaan ja aloitellaan seuraavaa kiertoa. Mulle tehty nyt keskikierron ultra ja otettu kahteen otteeseen verinäytteet, mies vienyt purkin testattavaksi. Valitettavasti eivät ehtineet tulokset tähän kiertoon joten odottelu jatkuu... Seuraavassa kierrossa sitten aukiolotutkimus ja yhteenvetokäynti. Ei tosin tunnu enää niin pahalta tää odottelu, asiat kuitenkin vihdoin rullaa eteenpäin :)
 
Oikein mukavaa torstai aamua kaikille! :) työviikko alkaa täällä olemaan voitonpuolella.

Hienoa miltsu76 että lähete on lähtenyt! :)

Mulla ois tänään se folliultra. Inhottavaa kun sairaala on toisella paikkakunnalla niin ajomatkoihin menee jo aikaa :( Hieman jännittää miten kroppa on reagoinut annostukseen vai onko mitää edes tapahtunut :D kunhan ei vaan liian montaa follia siellä möllöttäis.

muok. Kolme follia siellä möllötti. Yksi 20mm ja kaksi 13mm. Yhdyntäkieltoa ei kuitenkaan tullut. Nyt vaan ovista tikuttamaan :)
Odotukset ei ole korkealla. Miksi tästä kierrosta tärppäisi kun ei muistakaan ole :/
 
Viimeksi muokattu:
Veerukka Toivottavasti ovisviivaa tulis :) Hyvän kokoset follit ainakin.


Eilen tuli lasku labrakokeista, 185€ kilahti sinne :( Siinä samalla kattelin noita papereita jotka tuli mukaan edelliseltä käynniltä ja sitä Letrozol reseptiä, papereiden mukaan Femaria syödään kp 2-6 kaksi kertaa päivässä. Mutta mulla on sellainen muistikuva että lääkäri sanoi että pitää syödä kp 1-5 enkä tietenkään muista kuinka monta kertaa päivässä. Eikä muista mieskään :( Taisi tulla sillä käynnillä liian monta asiaa sulateltavaksi silloin :D
Jotenkin hassu olo kun nyt kovasti odottelee että menkat alkaisi ja pääsisi syömään tota kuuria ja kokeilemaan sen tehoa vaikkei inssiä tulisikaan :)
 
miltsu76 juuri tuossa yksi päivä mietinkin, että mitäköhän sinulle kuuluu. Hieno homma, että oot saanut lähetteen :)

eeppula joo, ei oo kyllä halpaa touhua, mutta näillä mennään. Meilläki oli viime käynti tosi kallis, kun kummaltakin otettiin vielä verikokeet ja mulle tehtiin ultra, ni reissu makso sellaset 300 eur + vielä ne lääkkeet apteekista 300 eur. Voi olla, että jossain vaiheessa tarvii vähä vanhempien apua..vaikka säästöön ollaankin yritetty tätä varten laittaa.

Veerukka Voi ei :( Toivottavasti paranet pian! Hirveen moni on kyllä nyt ollut tossa mahataudissa.

Mulla loppu eilen Terolut kuuri ja nyt sitten odottelen, että menkat alkaisi ja sitten alkaakin piikitykset.

Käytättekö muuten jos lisäravinteita apuna (esim. foolihappoa tms.)?

Oikein mahtavaa naistenpäivää kaikille :)!!
 
Viimeksi muokattu:
Huhhuh! Olipa tauti. Vei kyllä kaikki voimat :/ Mutta ovistikkuun tuli plussa tänään ja se on nyt hyödynnetty, vaikkakin puolikuntoisena :LOL:

tsemppiä Hope-81 piikittelyyn :)

Mä käytän lisäravinteina seleeniä (kilpparin takia) b-vitamiinia jossa on foolihappoa ja sinkkiä. Oon kyl miettiny et jos ostais ihan pelkkää foolihappoa, mutta enpä oo saanu aikaseks :D

Huomenna vielä kyllä lepopäivä, en ajatellu töihin mennä puolikuntoisena, mukulat tartuttaa taudin vielä uudestaan :(
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa. Meillä oli viikko sitten se ensimmäinen käynti OYSin lapsettomuus PKL. Selvisi että miehellä siemenneste on kunnossa, normaalin rajalla. Itselläni ei pitäisi olla mitään ongelmaa raskautua, kaikki kunnossa siis. Koska yritystä meillä takana jo pitkään, päätti lääkäri että aloitetaan Letrozol-lääkitys seuraavaan kiertoon ja tehdään inseminaatio. Olin jotenkin todella yllättynyt että heti aletaan hommiin. Olin varautunut että ensimmäisellä kerralla vasta keskustellaan eikä mitään konkreettista tapahdu. Mutta olin onneksi väärässä. Miehelle tosin tuntui olevan vaikea ajatella muuta apua kuin inseminaatio. Hän ajattelee, että lapsi tulee jos tulee. Ei mielellään IVF tms. olisi halukas lähtemään. Mutta katsellaan nyt rauhassa eteenpäin ja mietitään ja keskustellaan jos ei ala raskautta kuulua.
Seuraava ovulaatio on nyt laskelmien mukaan luultavasti nyt tänään torstaina. Rakasteluja on nyt ennakkoon harrasteltu ja huomenna aamulla vielä kerta. Yllättävänkin piristävää harrastella aikuisten kivaa aamusella, kun ensin poika laitettu koulutielle. Mulla nyt ollut tässä kolme yövuoroa, joten aamulla aina vasta kotiudun. Vaikka tietää ettei luultavasti tästäkään kierrosta tärppää, jotenkin sitä aina odottaa että jospa nyt kuitenkin. Tiedän pettyväni taas parin viikon päästä vuodon alkaessa. Mitenpä se nyt sitten raskaus alkaisi, kun ei ole alkanut pariin vuoteen muutenkaan. On tämä raskasta ja uuvuttavaa. Edes läheisille emme ole asiasta kertoneet. Yeinen käsitys muilla on ettei meillä juuri nyt toista lasta mietitä, että yksi riittää. Voi kun tietäisivätkin totuuden. En vain halua asiasta jutella, on liian arka aihe jos ei toista lasta sitten koskaan kuulukkaan.. Nyt takaisin työn pariin, ei täältä muuten kotiin aamulla pääse. ;)
Ai niin, täällä on myös aloitettu lisäravinteilla raskauden avitus. Tiedä sitten onko niistä apua. Omega3+D pillerit sekä vehnänalkioöljy löytyy nyt joka aamuisesta ja iltaisesta lääkityksestä, aiemman thyroxinin lisäksi.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä