Lapsettomuus hoitoon menossa tai siellä jo:)

Kovasti tsemppiä tähystykseen miltsu.. varmasti kaikki menee hyvin :) taitaa kilpparilääkitys toimii kun olo on tosi pirteä ja energinen. Mielialakin on korkealla ja töissäkään ei vituta :D tuli tuossa yks päivä katottuu minkä hintasia noi pistoslääkkeet on sen varalta jos inssiin joudutaan ja APUA!! tiesin et ne on kalliita mut en osannu kuvitellakkaa et hinnat pyörii siin 100€ ylöspäin. Miehen kaa juteltii et tauko kyl tulee sit hoitoihin jos inssiin asti joudutaan. Siin on vissii enemmä ultrakäyntejä ni odotellaan sit kesään kun mun soppari loppuu töis. Vaik yksityiselle ns. siirrytäänkin. Meil kunnallinen on tehny ostopalvelun yksityise kanssa koska polilla ei inssejä tehä. Meille ei siitä onneks lisäkustannuksia tuu. Tulipa asiaa näin heti aamusta. Mukavaa päivää kaikille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Huomenta vaan kaikille! Hyvä veerukka, että olo alkaa olla parempi :)

Itse aloitin aamun eksymällä yhteen äippäblogiin. Ei. Olisi. Pitänyt. Vatsa meni solmuun ja sydän pakahtui kaikista niistä masukuvista. Voi apua, miten tämän jaksaa? Oikeasti. En uskalla toivoa tulevasta inssistä plussaa, pelottaa ihan järjettömästi. Nyt on voinut ajatella, että kyllä hoidoissa onnistuu, mutta entä jos ei? Noh, tästä vaan eteen päin, illaksi töihin niin vähän muuta ajateltavaa :)
 
Me ollaan tosiaan menty suoraan yksityiselle eli kaikki lääkkeet ja lääkärikäynnit maksetaan itse. En halunnut lähteä julkiselle puolelle jonottelemaan, kun tosiaan siellä kuulemma saattaa mennä tosi kauan ennen kuin mitään tapahtuu. Mieheni oli kyllä vakuutuksesta kysellyt, että meneekö mikään sinne, mutta eipä tietysti.

Mä tein ovistestit aamulla tokasta pissasta eli ei ensimmäisestä, koska se saattaa tosiaan vääristää tulosta. Ja kyllä, ajattelin antaa pikkasen palautetta niiden lääkkeiden määräämisestä.

Huomenna olisikin sitten suunnittelukäynti eli sitten saadaan lisää tietoa, että milloin tapahtuu mitäkin. Ja joo, kyllä jo pelottaa valmiiksi että kuinka iso lasku sieltä loppujen lopuksi tulee :eek:
 
Oisin itekkin yksityiselle halunnu alusta alkaen, mut ei taloudellinen tilanne anna periks tällä hetkellä :( on varmaan aika paljon paikkakunnista kiinni kui pitkät hoito jonot on. Tääl on kyl toiminu nopeesti kaikki. Mut se onkii sitten hassu juttu et jos täällä joutuu ivf hoitoihin niin ne tehdään hesassa :O että ajomatka ois sellaset 250 km. Luulisin et siin vaihees ihmiset on siirtyny yksityiselle. Kyllä muakin pelottaa jos ei hoidoissa onnistu. Mitäs sitten. Huono olo tulee kun ajattelee näitä juttuja.
 
Hei! Minäkin liityn joukkoon, kun tuntuu, että tällä yli vuoden yrittämisellä kuuluu enemmän tänne lapsettomuuspuolelle. Yritys siis aloitettu toissa syksynä eikä tärpin tärppiä. Itse olen jo käynyt ultrassa sekä papa-kokeessa (niissä kaikki ok), mutta nyt olis ne infektiokokeet edessä molemmilla. Miehellä sen jälkeen simppatestit ja yhteinen pariskuntakäynti molemmille. Ikää minulla 26v ja paremmalla puoliskolla 25v.
 
Me ollaan nyt saatu onneksi vähä säästöön ja eiköhän kummankin vanhemmatkin auta,jos tarve tulee.Mutta onhan tuo ihan järkyttävän kallista =( Eilen tosiaan oltiin ISCI suunnittelukäynnillä ja heti lomamatkan jälkeen olis tarkoitus aloittaa hoidot eli tiedossa piikkiä piikin perään parin viikon ajan.Mutta ihanaa tietää,että sitten päästään aloittamaan eikä tarvitse enää odotella sitä.Mitään takeita ei tietenkään ole,että onnistuu..mutta nyt vaan helpotti tieto,että vihdoin ja viimein alkaa tapahtumaan jotain.
Ja tervetuloa Marjaana87!Onko teillä jo varattuna aika yhteiskäynnille?
 
Hope-81: Ei olla vielä varattu sitä, kun pitää ekaks käydä niissä infektiokokeissa ja simppatesteissä.Tässä parhaillaan odottelen menkkojen alkamista (taitaa olla tänään kp 31, kierto yleensä 29-31), niin pääsis varaamaan labra-aikaa.
 
Heippa kaikille! Minäkin voisin liittyä joukkoon :) Yritystä meillä takana nyt vuosi, ikää molemmilla 34. Lähete aukiolotutkimukseen ja simppatestiin saatu lokakuussa mutta vielä ei minkäännäköistä yhteydenottoa julkiselta puolelta...

Clearbluen ovisdigitestistä vähän huonoja kokemuksia. Kovin huonosti olen ylipäänsä saanut plussaa tulemaan. Lokakuussa hyvä plussa tuli ja seuraavana päivänä oli sattumalta gynis. Gynis ultrasi ja kertoi ettei mitään merkkejä oviksesta. Ei ole ollut eikä varmasti tulekaan ainakaan siinä kierrossa. Yhdessä sitten gynen kanssa ihmeteltiin miten kummassa digitesti voi näyttää plussaa... Sen jälkeen en ole enää tikuttanut. Hirveen kalliita testejä ja voiko tulokseen nyt sitten edes luottaa??

Noh, kunhan nyt se kutsu tulisi lapsettomuustesteihin niin saisi asiaa jotenkin edes eteenpäin! Ikää kun mulla ei ole tuhottomiin odotella :(
 
Tervetuloa mukaan vauvako! Miten teillä on noin kauan kestänyt yhteydenoton odotus? Meillä lähetteestä meni pari viikkoa, että tuli aika yhteiskäynnille lääkärin luo. Se aika oli silloin johonkin parin kuukauden päähän. Kannattaa soittaa ja kysäistä millaiset jonot on ja onhan lähete tullut perille. Yleensä on mukavia ja ymmärtäviä hoitajia puhelimen toisessa päässä :)
 
Kiitos Havina! En itsekään ymmärrä miten noin kauan menee. Yksityiseltä puolelta kävin lähetteen hakemassa ja julkiselta tuli kotiin kirje lähetteen saapumisesta, mukana maininta jonon pituudesta noin 1-2 kk... Gyne veikkasi että tammikuulle menee. Pitänee alkaa soitella perään jos kohtapuolin ei mitään kuulu.
 
Juu no sit teillä on erilainen systeemi kuin täällä päin. Meille ei tullut mitään ilmoitusta lähetteen saapumisesta, vaan aika tuli vain postissa. Jonot kyllä oli pari kuukautta ellei enemmänkin, että itse vastaanottoa joutui kyllä odottamaan:) on tää yhtä odottelua koko homma...
 
Heipsan kaikille!
Toivottavasti vielä mahtuu mukaan, täällä näyttäisi olevan samassa tilanteessa ja vaiheessa itseni kanssa kärvisteleviä.
Hieman taustaa voisin tähän kertoa eli olen 25v ja mieheni hieman vanhempi, 3 v yritystä takana ja viime syksynä päätettiin lähteä tutkimuksiin. Simppanäytteessä muuten kaikki kunnossa, mutta tulehdussolujen joukossa uiskentelivat, tämän takia kontrollinäyte tulossa (mitään infektioita ei kummallakaan ole/ ole ollut). Tällä viikolla oltiin ensikäynnillä naistentautien polilla ja ultrassa löytyi endoa munasarjasta, oon kyllä kovien kipujen takia sitä jo osannu itekin epäillä. Nyt odotellaan aukiolotutkimusta, joka seur kierrossa.
Odottelu on tuskallista, onneks kotona jaksetaan tukea toisiamme.
Vertaistuki on kuitenkin tärkeää, tsempataan siis täällä toinen toisiamme!
 
Tervetuloa kaikille uusille :) mukaan mahtuu aina!

Omasta tilanteesta ei uutta kerrottavaa ole. Oon lopettanu kropan vahtimisen ym. Asiat tapahtuu jos on tapahtuakseen.

onpas teillä vauvako kestänyt kauan. Toivottavasti saatte nopeasti asiat eteenpäin :)

pakko kertoa: katsoin tänään mtv3 erilaiset äidit- ohjelmaa ja itkuhan siinä meinasi tulla kun tuore äiti piteli vastasyntynyttä sylissään. Miksi ihminen tietoisesti rääkkää itseään?? :kieh:
 
Tämä jäikin tod. näk. lyhyeksi visiitiksi täällä, nimittäin pärähti plussa testiin! :) Ei siis ilmeisesti tarvittu mennä hoitoihin, vaan luomuraskautuminen onnistui. Vaikea uskoa edelleenkään todeksi...Keskenmenon riski tietysti mielessä, mutta on ainakin jotain tapahtunut.
 
Onnea marjaana87 plussasta! Jospa tästä alkais plussatuulet meille kaikille :)

Itse tässä kierrossa testailin sitä clearbluen digitaalista ovistestiä ja hyvin toimii. Sama periaate siinä kyllä näky olevan kun liuskoissakin, mutta tulkkaapahan kone sen mun puolesta. Liuskoja meinasin kyllä käyttää ja digillä sit varmistella, kun inseminaatio ois ens kierrossa. Vaikka eihän sitä tiiä vaikka aukkarin jälkeen ois joku kaveri perille löytänyt ja ei tartteis inssiin lähtee...
 
Hui! Onpas täällä ollut hiljasta.

onnea marjaana plussasta!

Uuteen kiertoon jouduttiin tänään mutta ei ole yhtään pettynyt olo. Työterveydes käväsin tänään ja pitkään keskusteltiin lääkärin kans kilppari arvoista yms. Sanoi että ota ihan rennosti nyt, uuden annostuksen hyödyt näkyvät 1kk- 1,5kk kuluessa. Näin ollen helmikuussa otetaan kontrolli. Haukuin terveyskeskus lekurit siis samal maanrakoon kun eivät kuuntele minuu. Työterveyslääkäri nauroikin että hyvä kun oon näin itsepäinen niin asiat hoituu :D

mitäs muille kanssa sisareille kuuluu? :)
 
Täällä on tosiaan ollut hiljaista, missä te olette olleet? :D

Mulla on tässä kierron vikat päivät menossa, taas kova toive, ettei ne menkat alkaiskaan. Yleensä rinnat turpoo tosi paljo jo ovispäivän jälkeen, mut nyt ne turpos vaan vähän ja ihan pari päivää sitten. Siitä sitten heti aloin miettimään, että entä jos... Ja kyllä, olen luvannut itselleni etten tulkitse kroppaa. Hyvin näkyy toimivan :D
Jos ne menkat sieltä nyt tulee, niin sitten alkaa hoidon inseminaatiolla. Tuntuu, että tää kierto on kestänyt ikuisuuden, mutta onneksi enää vain pari päivää :)
 
Hyvä, että soittaminen sai asioita etenemään, vauvako! :)

Täällä alkoi uusi kierto ja polille soittelin eilen. Nyt sit kun ovistesti näyttää plussaa niin inseminaatiota yritettäisiin tehdä. Samalla inssi on ikään kuin viimeinen tutkimus, sillä siemennestettä ei aiemmin ole vielä pesutestattu. Jospa se kestäis :)
 
APUA NAISET! Täällä on ollutkin todella hiljaista. Miten teillä menee :)

Täällä ovis pongattu tänään mutta odotukset ei ole korkealla. Seuraava kierto mennään 2tabl/ pvä ja jos ei tärppää niin sitten sinne inssiin siirrytään. Miehen kanssa eilen päätettiin että inssit ovat viimeiset hoidot meillä ja jos ei raskaus ala niin hoidot jäävät sitten siihen. Johonkin se raja on vedettävä.

Havina: mites teillä inssi? Kerrotko vähän mitä lääkettä pistät ja miten itse toimenpide? Onko kivulias tms?
 
Täällä on kyllä ollut todella hiljaista!

Siis onko teille Veerukka tehty mitään hoitoja, jos inssi on vasta tulossa?
Meillä tää eka inssi tehdään mun omaan kiertoon, eli kierron tueksi en saa mitään lääkkeitä. Ite soitan ajan kunhan bongaan testeillä oviksen, eli mitä luultavimmin huomenna :) itse pestyjen siittiöiden ruiskutus on kuulemma kiviton ja tehdään sit plussasta seuraavana päivänä :)
 
Mullahan on nyt noi clomit käytössä ja seuraava kierto on niil vika. Inssiin jos joudutaan ( hyvin tod. näköstä) niin sitten pistelen gonal-f. Näin lääkäri oli kirjottanu ku polille soitin. Pelkään vaan tuon lääkkeen sivuvaikutuksia paljon :( mutta jos ei nyt näillä clomeilla tärppää niin pidetään sitten taukoa ennen inssiä.
 
Tänään oli eka (ja vika) inssi. Useampaa inseminaatiota ei ole kuulemma syytä kokeilla, eikä paljon toivoa tämän kierron tärpistä saatu. Pariskunta-aika pitää varata IVF-hoitoja koskien ja sit vaan jonoon.

Veerukka kun kysyit: itse inssi ei ollut kivulias vaan hyvin nopea toimenpide. Katetrin laiton aikana hieman menkkamaisia kipuja. Siinä maatessani mietin heti että pientä se oli munasolupunktioon verrattuna ja itkuhan siinä pääsi. On tuo hedelmöittyminen ja kiinnittyminen mystinen prosessi, mutta tästä jatketaan sit eteen päin :)
 
Heippa kaikille!
Kaipa se on hyväksyttävä asia ja liityttävä ketjuun.. :(

Taustaa sen verran, että ikää meillä on 32v ja yritystä 2 vuotta.
Viime keväänä kävin verikokeissa kunnallisella (kaikki kunnossa) ja yksityisellä normiultrassa (kaikki kunnossa). Saimme lähetteen eteenpäin, mutta päätimme ottaa aikalisän ja peruimme lähetteen. Päätimme hakeutua syksyllä aukiolotutkimukseen yksityiselle (taustalla klamydia) Parhaani mukaan yritimme nauttia kesästä vaikka takaraivossa pieni ääni koko ajan muistutti että syksyllä on aloitettava tutkimukset uudestaan.
Syksyllä oma kroppani teki omia tepposiaan ja luultavasti stressistä johtuen sekoitti kuukautiskiertoa kuukausi toisensa perään eikä missään välissä tullut sopivaa aikaa hakeutua tutkimukseen.
Nyt sitten viime viikolla oli vihdoin aika aukiolotutkimukseen, jossa kaiken todettiin olevan kunnossa, tuubat auki, kohtu normaali. Lääkäri oli kovin epämiellyttävä, kysyi että miksi sinä luulet ettet tule raskaaksi.. 2 vuoden odottamisen jälkeen vastaus ei ilman kyyneleitä tullut. Muutenkin jäi kovin epämiellyttävä maku käynnin jälkeen, kysyinkin jo lähetettä julkiselle puolelle ja sen jälkeen muuttui vielä töykeämmäksi. Eilen mies sai omien kokeidensa tulokset jotka kaikki olivat priimaa. Ensi viikolle varasimme sitten samalla töykeälle lääkärille suunnitteluajan, jos ehdottavat suoraan ivf- hoitoa pyydämme lähetteen julkiselle. Inssiä voimme yksityisellä kokeilla.
Jotenkin on kovin epävarma olo tosta klinikasta, mutta ehkä aika näyttää.. En vaan tiedä pystyykö esim. pyytämään lähetettä ivf- hoitoihin julkiselle puolelle valmiiksi mutta kokeilee yksityisellä inssiä? Mitään verikokeita ei ensimmäisen käynnin jälkeen haluttu (progesteroni siis otettu ja kilpparikokeet).. Mutta kaipa ne siellä tietää mitä haluavat..
 

Yhteistyössä