Lapsettomuus hoitoon menossa tai siellä jo:)

Uusi kohtalotoveri ilmoittautuu. :wave:
Kävin juuri laparoskopiassa, jossa ilmeni pitkälle edennyt endometrioosi. Odotan nyt aikaa lapsettomuuspolille. Kerran siellä jo kävin ja sain lähetteen leikkaukseen, ja nyt on tarkoitus mennä yhdessä miehen kanssa.

Alunperin oli tarkoitus jatkaa yrittämistä luomusti ainakin puoli vuotta laparoskopian jälkeen, mutta tilanne onkin sen verran huono, että meille varataan aika kiireellisenä ennen kesätaukoa.

Munasarjat näyttivät toimivilta ja olivat auki, tosin vasen otti vähän damagea kun siitä poltettiin kysta. Oikea taas on kohdun takana, mutta lääkärin mukaan se voi silti toimia normaalisti.

Millä nuo hoidot yleensä aloitetaan? Lääkkeillä vain, vai millä?
 
Tervetuloa uudet keskustelijat!

Se mikä hoito otetaan käyttöön riippuu ihan jokaisen omasta tilanteesta ja lapsettomuuden syystä.Onko teillä pussipiru tutkittu miestä vielä laisinkaan?
Jos ei,niin ne tutkimukset ovat sitten ensin edessä ja en tiedä nyt kuinka tarkasti sinut on jo tutkittu vai onko jtn tutkimuksia vielä tekemättä.Mutta tulosten perusteella lääkäri sitten tekee päätöksen,että mistä hoidosta aloitetaan.

Meillä esim. päädyttii suoraan ICSI-hoitoon miehen alhaisen siittiötason vuoksi eli luonnollisesti raskautuminen epätodennäköistä,joten mitään lääkehoitoja turha kokeilla. Mutta itselläni ei juurikaan ole tuosta endosta paljoa tietoa.

Itse en nyt täällä enää kirjoittele,sillä uä nähtiin tänään sykkivä sydän.Halusin kuitenkin toivottaa kaikille hirveästi tsemppiä hoitoihin!!! Ja varmasti käyn kyllä lukemassa teidän kuulumisia.
 
Kiitos vastauksesta!
Miestä ei ole vielä tutkittu. Minä olen käynyt jossain labroissa ja laparoskopiassa tosiaan tehtiin se aukiolotutkimus.
Ovulaatioita olen bongannut kotitesteillä, mutta jostain syystä en enää tuntenut niitä niin kuin ennen. Aikaisemmin tuntui hyvin selvästi, mutta jossain vaiheessa muuttuivat täysin huomaamattomiksi. En tiedä voiko sillä olla mitään tekemistä asian kanssa. Saa nähdä muuttuuko tilanne nyt.
 
Ensinnäkin. Haluan onnitella teitä Miltsu76 ja Hope-81 :)! Luin viime yönä koko ketjun läpi ja uskon että ansaitsette onnenne :)!

Pussipiru: Onpas hienoa että saitte polille näin pian "ensikäynti"ajan :)! Me jouduimme sitä odottamaan 2kk mikä oli sekin mielestäni kohtuullinen aika. Saako kysyä minne polille olette menossa?

Meillä alkaa olla tutkimukset loppusuoralla. Enää aukiolotutkimus edessä ja sitten se olisi siinä. Tänään kp 1 joten huomenna pääsen varailemaan poliaikaa.

Olemme 3kymppinen pariskunta, lapsi ollut toiveena viime heinäkuisista häistämme asti. Yhdessä olemme viitisen vuotta olleet. Itselläni todettu PCO 2006. Se oletettavasti vaikuttanut omalta osaltaan ettei raskaaksi olla tultu toiveista huolimatta. Kiertoni on onneksi kuitenkin säännöllinen (33-35pvää) ka todistetusti ovuloin, jos en joka kuukausi niin ainakin useimmiten :) Mieheni siittiöt ok. Tarkemman analyysin kuulemme seuraavalla käynnillä. Seuraavalla käynnillä myös sovitaan jatkohoidoista. Todnenäköisesti saan clomit, tms. ja mahdollisesti aletaan inssejä suunnittelemaan. Pääasia että asiat menevät eteenpäin :)

Toivottavasti saataisiin tänne jälleen aktiivista keskustelua ja vertaistukea aikaiseksi. Sillä näitä asioita ei oikein ymmärrä kuin saman kokeneet.
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Hei Leidit,

Haluaisin ilmoittautua mukaan, vaikuttaa olevan suhteellisen iloinen porukka vaikkakin aihe on vähemmän iloinen. Olen aiemmin vaikuttanut kolme kymppisissa ensikertalaisissa tuolla haaveilupuolella, mutta 1,5v yrityksen ja lapettomuuslääkärin konsultaation sekä tutkimusten tuloksena eksyttiin sitten laparoskopiaan, jossa multa poistettiin molemmat johtimet koska johditen päät oli jotain syystä suurentuneet/tulehtuneet. Aika kauas luomuraskaushaaveista sitten heittämällä jouduttiin kun leikkaava lääkäri heräämössä ilmoitti koeputkihedelmöitysten olevan ajankohtaisia jopa parin kuukauden päästä... No pari kuukautta venyi pariin vuoteen, koska ajatusten ympäri kääntäminen oli todella vaikeaa. Mutta niin sitten ensi viikolla koittaa päivä meillä suunnitteluaikaa varten Naistenklinikalle :) Jännittää aivan älyttömästi ja tietty sitä ennen on kaiken maailman testeissä ravattu ja miehen näytettä uudelleen viety yms.

Jostain luin, että jopa julkisella puolella voitaisiin mahdollisesti heti seuraavaan kiertoon päästä jo tositoimiin kun suunnittelukäynnistä selviää. Onko kellään näin käynyt? Mulla on menkatkin tekemässä tuloaan tiputtelemalla, joten saattaa olla menkat päällä silloin tiistaina.
Jännittää kaikki hormonit jota itseensä joutuu pumppaamaan, pelottaa punktio ihan sikana sekä sitten niiden kaiken maailman tikkujen kanssa heiluminen vessassa :D ja en tiedä kumpi pelottaa eniten: se ettei onnistu vai että onnistuisikin aika pian :O kaiken maailman ajatuksia tässä päässä viliseekin. Tulen varmaan tiedustelemaan paljon täällä kaikkea hölmöä jos en lääkäriltä tajua kysyä tai ihan mistä tahansa vaan :D

Halusn kuitenkin vielä onnitella plussanneita ihan hurjasti, ja tsemppiä odotukseen :)
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Huomenia, täällä yksi yötyöläinen alkaa heräilemään vasta... :D

Mandala: Teilläpäs on käynyt kurjasti noiden munanjohdinten kanssa. Itse kuitenkin koitan ajatella että kaikki tieto (negatiivinenkin) vie tässä projektissa eteenpäin :) teille vaan selvisi kertarysäyksellä ehkä liikaakin ja sitä tietoa oli ymmärrettävästi haastavaa käsitellä. Meilläkin tutkimukset& hoidot NKL:lla, vähän ristiriitaisia fiiliksiä koko paikasta mutta kerrankin kun päästään veroeurojamme hyödyntämään niin ei olla yksityistä puolta kovin tosissaan edes mietitty :D
Tosin katselin eilen jo puolitosissani inssien hintoja muualla kun ei haluaisi enää hukata aikaa jos& kun Nkl:lla halutaan aloittaa hoidot pelkällä lääkityksellä.

kaikenlaisia mietteitä pyörii täälläkin päässä. Nyt vielä kun mies viikon reissussa niin saa näitä aatoksia lähinnä itsekseen pohtia. :(
 
Heippa taas ja ensinnäkin isot onnittelut molemmille plussanneille :) Täällä menossa ensimmäinen Clomikierto ja tänään oli seurantaultra. Hyvin on alkanut lääke vaikuttamaan, ultrassa näkyi iso follikkeli! Harmi vaan että torstaista eteenpäin ollaan miehen kanssa viikko erossa... Lääkärin mukaan ovulaation pitäisi tapahtua lähipäivinä. 6 Clomikiertoa siis edessä ja jos ei edelleenkään plussaa kuulu, niin kunnalliselle suunnittelemaan jatkoa. Sormet ristissä täällä mennään kohti kesää :)
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Noniin. Tänään tuli taas muistutus kunnallisen terveydenhuollon ylikuormituksesta ja siitä miksen sitä yleensä mielelläni käytä. Soittelin siis tänään hssg tutkimukseen aikaa kiertopäiville 5-10 mutta NKL:lla ei ollut tarjota yhtään vapaata aikaa! Sen voi arvata kuinka siinä sitten kävi; itku tuli jo loppupuhelun aikana eikä itkulle meinannut tulla loppua puhelun jälkeenkään. Tilannetta ei ainakaan helpota että mieheni on ollut nyt muutaman päivän ulkomailla reissussa ja reissu jatkuu pe saakka joten en edes saanut häneenkään yhteyttä :(
Mun mielestä on aika törkeää ja huonoa "palvelua" laittaa näinkin vaikeiden asioiden kanssa painivia ihmisiä odottamaan jälleen yksi kuukausi tyhjänpanttina jatkotutkimuksia. Harkitsin jo vakavasti yksityiselle siirtymistä mutta koska en tosiaan saa mieheeni yhteyttä niin en uskalla/ voi/ halua alkaa tekemään näin isoja päätöksiä yksin. Joten ei auta kuin odotella kuukausi eteenpäin... Huoh :(

Vauvako: Eihän teillä ole hätäpäivää jos ovulaation pitäisi tapahtua lähipäivinä ja miehesi lähtee vasta torstaina reissuun :) Vielä torstaina kun harrastatte petipuuhia niin simppojen pitäisi olla toimintakykyisinä loppuviikon :) Toivottavasti Clomit on se teidän juttu ja pääsette toivomaanne loputulokseen.
 
Tervetuloa uudet :) ja kaikille tsemppiä hoitoihin!

Tintsi: ikävää että joudutte vielä odottelemaan tutkimuksiin pääsyä. Inhottaa varmasti kun ei ole itsestä kiinni vaan polista :(

Pikainen oma napa päivitys: kaveri ilmoitti eilen olevansa raskaana, neuvolas kävivät sydän äänet kuulemassa.. heti ekasta kiertosta oli tärpänny kun oli pillerit lopettanu. En oikein osaa iloisesti tähän suhtautuu kun meillä tää tie on kestäny kolme vuotta ilman tulosta. Syksyllä meillä siis hoidot jatkuu.. nyt vähän taukoa.
 
Veerukka: Osaan samaistua ajatuksiisi. On mielestäni inhimillistä ettei muiden vauvauutisista osaa iloita. Etenkin jos kyseessä juuri kuvailemasi kaltaiset onnelliset osumat joissa raskaus alkaa toisinaan jopa yrittämättä. Itselläni yksi kaveri joka tullut raskaaksi Ivf- hoidolla joten lapsettomuutta oli takana useampi vuosi. Tästä raskaudesta taas osaan olla aidosti iloinen :) tosin hieman ihmetyttää ettei tämä hoidot läpi käynyt kaveri enää tunnu muistavan minkälaisia tunteira lapsettomuustutkimukset& -hoidot aiheuttaa.
Minkälainen hoitohistoria teillä Veeruska takana?

Positiivisiakin asioita: tein reklamaation HUS:ille siitä ettei saatu aikaa polille. Tämän seurauksena ylilääkäri tsekkasi meidän tilanteen todeten ettei kohdallani aukiolotutkimusta voida välttämättä edes tehdä normaalimenetelmin sillä kohdunsuu niin tiukka. Saatiin kuin saatiinkin tälle vkolle aika jossa käydään yhteenveto tehdyistä tutkimuksista ja suunnitellaan jatkoa :)
Tästä opimme reklamoinnin kannattavan jos kokee tulleensa kaltoinkohdelluksi :D!

Tsemppiä itsekullekin alkaneeseen viikkoon!
 
Tintsi: meillä siis hoidot aloitettu lokakuussa 2013, kunnallisella puolella. Syynä meillä mun ovuloimattomuus ja lisää hankaluuksia tuottaa mun kilpirauhasen vajaatoiminta.
Aloitettiin clomifenilla viisi kiertoa ja ei tuottanut toivottua tulosta, vaikka vastine oli aina hyvä lääkkeelle. Nyt siis elo-tai syyskuussa jatketaan inseminaatio hoidoilla.


Eniten mua inhottaa kun en pysty ystäväni puolesta olemaan onnellinen ja pelkäänkin yli kaiken että kummiksi pyytää.. Voinko olla niin itsekäs ja kieltäytyä (ystävyys siinä varmaan menis) Mut en vaan pysty näyttelee iloista ja onnellista vaikka eihän se heidän vika ole että meidän tilanne on tämä. OON IHAN HIRVEE IHMINEN :(
 
Huomenta!
Mä muistan kun me vielä yritettiin luomuraskautta ennen lääkärin tutkimuksia ja sitte just tuntui että kaikki frendit on tietty ihan samaan aikaan tekemässä lapsia, ettei muka aiemmin vaan ollut. Ja tietty ihmiset sitten raskautui, mutta ei me. Raskautuipa eräs ystäväkin kellä todella paha endo ja lääkärit sanoneet, ettei tule koskaan saamaan sen takia lapsia normaalisti jos edes muutenkaan. Raskautui uuden miehen kanssa vahingossa ohi mennen. Sen jälkeen kun johtimet poistettiin ja ajatus lapsen hankinnasta siirtyi pitkäksi aikaa taka-alalle (koska ivf hoitoihin lähtö tuntui vaan yksinkertaisesti liian paljolta sulatella) niin sen jälkeen nämä ns. kateellisuus fiilikset on jääneet pois. Vaikka nyt tänään, kohta muutaman tunnin päästä iiiiks, mennään suunnittelukäynnille ja raskausuutisia satelee, niin ei silti tunnu muiden raskaudet miltään. Tilanne voi olla hyvinkin erilainen sitten kun/jos hoidot ei onnistu. Yritän vaan pitää pään kylmänä, jos vaan voisin säilyttää tän saman fiiliksen levollisuuden koko ajan. Sanopas itselle sama sitten kun testipäivänä heilut raskaustestin kanssa vessassa .... :D

Mä olen aina ollut suhteellisen kielteinen lasten hankinnalle ja antanut mun vanhempienkin olettaa ettei tarvi odotella jälkikasvua. Kunnes sitten ajatukset muuttui muutama vuosi sitten, mutta ei kerrottu kuitenkaan juuri kellekään eikä varsinkaan mun vanhemmille koska mun mutsi on ihan tajuton hössöttäjä enkä ois tod halunnut raportoida tai kuulla kyselyitä onnistumisesta. Laparoskopiasta he tiesivät tottakai mutta en kertonut että oltiin lapsettomuuslääkärin kautta sinne eksytty. Noh äitienpäivänä nyt sitten tiputin pommin mun vanhempien syliin kertomalla, että mennään suunnittelukäynnille. Mun ainaisesti höpöttävä äiti meni vissiin onnelliseen shokkiin koska ei oikein melkein ees tajunnut kysellä mitään :D Jälkeenpäin lähetti vielä sähköpostia sitten asiasta ja laitteli paljon sydämiä (en siis tiennyt mun mutsin ees osaavan tehdä sydämiä sähköpostiin hahaha). Tuli tästä hommasta jotenkin todella paljon todellisempaa pelkästään jo sen kautta.

Mutta nyt jännittääää :D mulla on menkat juuri loppumassa ja mietinkin, että onko ensi kierto jo mahdollisesti se missä aloitetaan hoidot. Päässä on miljoonia kysymyksiä sekaisin, turhaahan niitä pohdin kun vastauksia saan muutaman tunnin päästä hehe

Kääk :D

Ja tuosta reklamoinnista: se kyllä kannattaa aina, oon sitä mieltä :D
 
No voinpa minä sitten itse jatkaa eilisen lääkärikäynnin jäljillä. Mun amh arvot oli olleet lääkärin kuvailemasta 'maltilliset' ja 'ihan hyvät', joten mulle tullaan toteuttamaan pitkän kaavan hoito heti seuraavaan mahdolliseen kiertoon. Harmi vaan, että mun seuraava kierto sattuu aika varmuudella huonosti Naistenklinikan kesätauon kanssa, joten heinäkuun menkoista sitte lähtisi homma käyntiin. Ei sinällään kyllä ees harmita kun saa nauttia kesästä ainakin osaksi ilman hermoiluja ja lääkevuorta :D

Mites muilla on hommat etenemässä? :)
 
Heippa pitkästä aikaa!

Mä tuolla ketjun alussa jo kirjoittelinkin kuulumisia. Meillä jäi hoitojen aloitus vähän pidemmälle, mutta nyt ollaan käyty suunnittelussa ja juhannuksen tienoilla alkaa niin kauan odottamani pistosviikko. Mies on onneksi opetettu pistämään hormonia sekä jarrua, joten mä saan siis vain pitää silmäni kiinni neulojen läheisyydessä ja purra hammasta :D

Meillä siis on ICSI hoitomuotona. Mieheltä löytyi hyvin siittiöitä viime vuoden puolella. Mulla taas ultrassa näkyi hyvin munasoluja. Lääkäri antoi tuoresiirrolle 40% onnistumismahdollisuuden näiden perusteella, ja myös siksi, että todistettavasti miehen siittiöt on aiemminkin toimineet, ja että meidän lapsettomuuteen on vain se yksi syy. Se helpotti kummasti, vaikka tietenkin kaikkeen pitää varautua :)

Nyt ei malttaisi odottaa.. Juhannus on kyllä lähellä, mutta silti niin kaukana! :)
 
Päivää taloon.

Me käytin miehen kanssa yhteiskäynnillä kunnallisella infetiliteettiklinikalla, jossa sitten aloitettiin samantien kierronkartoitus. Follikkeleita oli ja limakalvokin ok, arvotkin olettevasti ok kun niistä ei mitään huomautettu.
Mies kävi kolme viikkoa sitten Naistenklinikalla antamassa spermanäytteen, mutta ainakaan vielä ei ole tuloksia kuulunut. Kai niistä lähetetään kotiinkin joku tulos? Muuten saamme tiedon vasta kesätauon jälkeen yhteenvetokäynnillä. :|

Kuinka nopeasti Naistenklinikalle pääsee hoitoihin lähetteellä? Nythän ollaan käyty ihan kunnallisella, mutta siellä ei tehdä muuta kuin hormonihoitoja. Jos tulee tarvetta inseminaatiolle tai muulle toimenpiteelle, meidät siirretään sinne, mutta jonot hirvittävät. Mun endometrioosileikkauksesta on kulunut nyt kaksi kuukautta, ja puoli vuotta sen jälkeen olisi kuulemma otollinen aika tulla raskaaksi. Sen jälkeen se taas vaikeutuu. Toinen siskoni paljasti käyvänsä lapsettomuustutkimuksissa myös, ja toisella taas on tosi aggressiivinen endometrioosi. Kyllä pelottaa, ettei kukaan meistä ikinä onnistu niitä lapsia saamaan. :ashamed:
 
15kk yritystä takana ilman tuloksia. Nyt edellisestä kierrosta alkaen oltu yksityisellä puolella lapsettomuustutkimuksissa. Miehen sperma tutkittu ja tulos hyvä. Itselle katsottu alkukierron verikokeet, tehty ultra sekä aukiolotutkimus, kummassakaan ei mitään poikkeavaa. Nyt muutaman päivän kuluttua täytyisi yrittää ovista tikuttaa, jos ei onnistu sen bongaaminen aloitetaan kai jonkinmoinen lääkkeellinen vahvistus. Lääkäri oli sitä mieltä nyt viime kerralla, että joka tapauksessa hän kirjoittaa alkukiertoon minulle lääkkeet, jos en tästä kierrosta raskaudu.

Aukiolotutkimuksesta oma kokemus: En osannut oikein sen kummemmin jännittää sitä, vaikka toki tiesin, että voi jonkin verran sattua. Se kipu sitten yllätti minut ihan puskista. En ole koskaan aikaisemmin kokenut mitään vastaavaa kipua. Siinä vaiheessa kun lääkäri alkoi täyttämään katetrin pallonkia pyörryin ja kramppasin. Pulssi romahti tosi alas, laittoivat tippaan ja antoivat suoneen kipulääkettä, sekä happimaskin kasvoille. Pyörryin herättyäni vielä uudelleen. Tunnin verran jouduin sairaalavuoteella toipumaan, huono olo ei meinannut mennä millään ohi, vaikka varsinaista kipua en enää i.v.-kipulääkkeen jälkeen tuntenutkaan. Kamala kokemus. Onneksi lääkäri ei ottanut pyörryttyäni katetria pois, en takuulla olisi antanut uudestaan samaa tehdä. Onneksi paikat oli auki ja nyt ei tarvitse enää moiseen uudelleen mennä.
 
^Hyi kamala tuota kokemusta! :O Nuo kivut ovat käsittääkseni tosi yksilökohtaisia, jotkut luonnehtivat kuukautiskipumaisiksi, toiset taas helvetilliseksi kidutukseksi. Onneksi tuo tehtiin minulle laparoskopian yhteydessä nukutuksessa, muuten en olisi varmaan uskaltanut lainkaan.

Mua alkaa nyt ensimmäistä kertaa ihan tosiaan ahdistaa ja turhauttaa tämä tilanne. Jotenkin kuvittelin laparoskopian olevan se ratkaiseva käännekohta, mutta ei. Kierto on sekaisin, ovulaatiot hukassa eikä edes tiedetä mitä tutkimuksissa on selvinnyt. Yhteenvetokäynti (vai mikä se nyt on) on vasta syyskuussa. : / Endometrioosin vuoksi alkaa olla kiire, kun se tuppaa uusiutumaan niin nopeasti. Hirvittää mahdolliset jonotkin, koska täällä kunnallisella puolella annetaan vain hormonihoitoja, ja muut toimenpiteet tehdään Naistenklinikalla, jonne saa jonottaa varmaan ikuisuuden. Mitähän siinä välissä? Pillerit endometrioosin hillitsemiseksi? :|
 
Terve vaan kaikille!

Meillä alkaa syyskuussa IVF-hoidot Tyksillä ja nyt alkaa jännittää niin että tuntuu että on pakko saada purkaa tuntoja johonkin. Neljä ja puol vuotta sitten ryhdyttiin lasta tekemään ja vuoden päästä hakeuduttiin tutkimuksiin, löytyi endometrioosi, toinen tuuba mulla sen takia tukossa ja munasarja jossain kohdun takana kiinnittyneenä. Ehdottivat silloin laparoskopiaa jne, se oli mulle niin kauhistus, että piti melkein kaks vuotta asiaa miettiä ja hyväksyin jo lapsettoman elämän. Puoliso kuitenkin kaivoi viime syksynä asian uudelleen esiin ja sanoi että hän haluaa sen lapsen, mennään hoitoihin kuitenkin.

Keväällä saatiin lähete Tyksiin (muutettiin toukuussa Helsingistä Turkuun) ja kaikki on mennyt todella nopeasti sen jälkeen. Hoidon suunnittelukäynti tuli heti toukokuulle. Kauhean epäystävällinen lääkäri tutki ja totesi ettei mihinkään leikkaukseen tai insseihin niinkun Helsingissä ehdottivat vaan suoraan IVF:ään, tulisitteko heti kesäkuussa? Ei me ehkä vielä.. Elokuussa? noooooh.. No syyskuulle sitten sovittiin hoitojen aloitus. Olin lääkärikäynnin jälkeen ihan sekaisin, olin odottanut että tämä on paljon hitaampaa ja ensin leikataan ja sitten toivutaan ja aina välissä jonotetaan, mutta nyt on pää selvinnyt ja tuntuu hyvältä että alkaa tapahtua. Neljä ja puol vuotta ollaan oltu sellaisessa mitä jos-ehkä-ei sittenkään-mutku-ehkä -tilanteessa niin tuntuu hyvältä että nyt on selkeä suunnitelma ja päämäärä.

Nyt mua kuitenkin jännittää ihan kamalasti! kammoan kauheasti sairaaloita, piikkejä, yrmeitä lääkäreitä, kipua, pettymyksiä, turhaa toivoa. Viimeiset kaksi vuotta olen syönyt hirveiden endometrioosikipujen takia e-pillereitä, enkä oikein muista enää miltä tuntuu toivoa, siis se että on ihan oikeesti mahdollisuus tulla raskaaksi.. Sitä kestän ihan hyvin, että ei tarvitse toivoa, mutta miten nuppi kestää kasassa jos jatkuvasti antaa itselleen luvan ajatellla että ehkä nyt onnistuu ja sitten kerta toisensa jälkeen ei onnistukaan?

Viime viikolla tuli kirje Tyksistä jossa kertomus viime käynnistä. Siinä todetaan että munasarjat vaisuhkot ikään nähden, FSH koholla ja antraalifollikkeleiden määrä pieni. No minä menin heti paniikkiin ja googlasin kaks vuorokautta putkeen ja eihän siitä hullua hurskaammaks tullut. Miten e-pillerit vaikuttaa tähän? Miten tämä vaikuttaa onnistumistodennäköisyyksiin? Sitten päätin etten googlaa yhtään mitään ennen seuraavaa lääkärikäyntiä, mielenterveys menee stressatessa enkä kuitenkaan voi näille asioille mitään. Mitenköhän tämän toteutan...

Mulla on monet tutut tulleet raskaaksi tai saaneet vauvan vuoden sisään ja muiden kohdalla tuntuu ihan onnelliselta, ehkä vain vähän haikealta, mutta kun lähisukulainen tuli raskaaksi suunnilleen päättämällä että nyt hän tekee vauvan niin aikamoinen kakkamyrsky nousi mun pään sisällä. Tuntui että se varasti meidän vauvan, että kaikki on ihan epäreilua, että haista pska koko maailma. Kyllä jo nyt pystyn hänet ihan asiallisesti kohtaamaan, mutta aika tiukkaa teki.
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin palailen tänne takaisin. Maaliskuussa oli vika kierto clomien kanssa ilman toivottua tulosta. Eilen soitin polille ja ensi kuun alussa suunnittelu käynti koskien inseminaatio hoitojen aloittamisen suhteen. Vielä kk sitten oltii miehen kanssa sitä mieltä että hoidot on meidän kohalta ohi, mutta kaipuu omasta lapsesta vei kuitenkin voiton. Jännittää kovasti tulevat hoidot ja taas se sama tunne mylläkkä mitä jos tämäkään ei auta.
 

Yhteistyössä