Lapsettomuus hoitoon menossa tai siellä jo:)

Heippa pitkästä aikaan!
Kaikki näytti hyvältä,kun kävin 21.11. (Kp 12) ultrassa.Sen jälkeen piti sitten kotona tehdä ovistestejä kp 15 lähtien ja 6 päivää eteenpäin tai tein muutaman ylikin,kun osui viikonlopulle.Kaikki testit negaa ???? No,eihän se auttanut muu kuin ultraan uudelleen ja suurin folli oli hävinnyt (?!),mutta toimen oli jo lähes yhtä suuri kuin edellisellä kerralla näkynyt.
Lääkäri ehdotti,että seurattaisiin mun kiertoa vielä seuraavassa kk ja katsotaan milloin ov tulee.Pyydin häneltä kuitenkin clomi-reseptin,koska mitä turhia sitä odottelemaan ja sainkin reseptin.
Nyt vain on ongelma,että on menossa jo kp 51.Pakko varmaan tehdä aamulla raskaustesti,vaikka en oikeastaan haluisi,koska pettymys on sitten taas suuri.Muutaman kerran on mahaa vihlaissut,mutta juurikaan muita viitteitä ei menkkojen alusta edes ole.Ja jos en ole raskaana,niin en voi ymmärtää miten nämä kierrot on nyt lähteneet ihan omille reiteilleen.Syksyyn asti ollut kuitenkin se 30-33 päivää...
 
Moikka vaan kaikille!

En ole aikaisemmin kirjoitellut tälle palstalle mutta tuolla clomittarissa kyllä silloin tällöin. Ajattelin nyt tulla jakamaan omat ajatukset tuohon Hope-81 pohdintaan. Minulla itsellä siis pco ja nyt menossa clomi+pregnyl avusteinen kierto.

Hope-81: Mä en nyt oikein voi ymmärtää sitä että miten se lääkäri on voinut silloin marraskuussa sanoa että kaikki on hyvin jos hän on siellä nähnyt monirakkulaisuutta eli pco:ta? Sehän tarkoittaa nimenomaan juuri sitä että johtofolli ei pääse siellä kasvamaan koska kilpailu on monen pienen rakkulan kesken niin kovaa.. Harvemmin siis ovulaatio tapahtuu kun juuri tuota johtofollia ei kasva. Silloin et myöskään saa ovulaatiotikkuun positiivista tulosta vaan kierto pitkittyy kun ovis ei tapahdu. Jos limakalvo on paksuuntunut niin jossakin vaiheessa se mahdollisesti alkaa vuotamaan pois vaikka ovista ei ole tapahtunut mutta sitä ei voi tietää että kuinka pitkälle venyy. Mä pyytäsin nyt ehdottomasti Terolut reseptin millä sais ne menkat käyntiin ja sitten aloittaisin ne clomit niin ku lääkäri ohjeistaa. En suostuisi yhtään kiertoa kyllä enään kattomaan koska tuskin ovuloit luomusti. Voisin myös suositella että ottaisit yhteyttä lapsettomuusklinikkaan ja menisit sinne ammattitaitoiseen hoitoon. Tuo clomikin kun vaatii seurantaultrat pco-potilailla varsinkin kun ei tiedä kypsyttääkö mitään tai jos kypsyttää ni kuinka monta.. Toivottavasti tästä oli edes vähän apua. :)

Ja tuohon kiertojen venymiseen voisin sanoa että samoin kävi mullekkin. Ehkäisyn lopettamisen jälkeen menkat tuli useamman kerran säännöllisesti vaikkakin kierrot oli pitkiä ollen noin 36 päivää. Sitten ne vaan alko venymään ja loppuen lopuks niitä ei tullut enää ilman teroja. Kysyin gyneltä että mistä se johtuu niin hän vaan sanoi että se pco on just sellanen että se elää niin omaa elämää että ei voi tietää mitä siellä munasarjoissa tapahtuu.
 
Viimeksi muokattu:
Kuumeilija-87: Sitä minäkin ihmettelin, että miten voi olla hyvä, että munrakkuloita on paljon. Tosin siinä munasarjassa, jossa se suurin folli oli niin oli vain muutama rakkula ja toisessa oli sitten enemmän. En tiedä voisiko lääkäri ajatella, että kun anaway 99% todennäköisyydellä joudumme ICSI-hoitoon, koska miehen simppatulokset olivat niin huonot, niin voisiko sen kannalta olla hyvä että niitä oli paljon? En oikein ole ehtinyt perehtymään näihin kaikkiin juttuihin ja olen sen vuoksi hieman pihalla...eikä sitten aina siellä lääkärinvastaanotollakaan tajua kysyä kaikkea.

Olemme kyllä lapsettomuushoidoissa yksityisellä ja paikkaa on kehuttu kovasti, joten sen vuoksi uskoisin siellä olevan hyvä ammattitaito. Mutta sen vuoksi minulle ei ole esim. tehty aukiolotutkimusta, koska jos mieheni toinen näyte on yhtä huono kuin ensimmäinen, niin siirrymme suoraan siihen ICSI-hoitoon ja silloin varmaan saan sitte tietyt lääkkeet, jotta saadaan parhaimmat tulokset. Mutta sitä ennen kuiten toisen näytteen tulokset ovat tulleet, niin on varmaan minulle turha syöttää mitään lääkkeitä. Nämä pyhät ovat vähän sotkeneet tuloksien tulemista =(

Tosin tein tänään raskaustestin, koska on jo kp 52 ja ajattelin nyt sen tehdä varmuuden vuoksi, kun kaapista löytyi yksi testi. No, täytyy tehdä aamulla uusi testi, sillä tikkuun tuli kyllä haalea viiva ja näyttäisi, että olisin mahdollisesti raskaana...täytyi lähettää kuva oikein kaverille, että näkeekö hänkin viivan vai onko mulla jotku siniset lasit päässä. Tänään on ollut treenipäivä ja olen juonut nestettä paljon, joten se laimentaa pissaa ja todennäköisesti myös tulosta eli aamulla uusi testi. En kyllä vain ymmärrä miten se olisi mahdollista, jos itse en saanut ovistikkuun 6päivän (lääkärin laskemat päivä) aikana plussaa ja miehen simpat huonoa laatua, ni nyt vaan tuntuu että testin on ollut pakko antaa väärä tulos. Mutta palailen aamulla asiaan, kun on tehty toinen testi.
 
Niin just, mä en lukenutkaan teidän tilannetta noin pitkälle jos siitä olet johonkin kirjoittanut. :)
Niinhän se juuri on että vaikka on paljon kysyttävää niin silti ei käynnillä muista mitään kysyä. Mutta siis minun tietääkseni se follien määrä ei tässä kohtaan vaikuta siihen tulevaan isci:n mitenkään vaan siinäkin rakkuloiden tulee olla sellaisia että ne sisältää solun. Pco:ssa tuskin yhdessäkään rakkulassa on solua.
Se on kyllä perusteltua että ennen kuin simppojen tilanne on selvitetty ja oikea hoitomuoto päätetty niin sinulle ei kannata hormooneja syöttää. Äkkiä se voi olla turhaa jos simpat huonoja.. Tai jos tuubat tukossa.

Onnea plussasta testissä. Toivottavasti vahvistuu!! Olethan voinut ovuloida myöhemminkin ja tärppi on siitä käynyt. Tule kertomaan miten huomisen testin kanssa kävi.
 
No negatiivistä tulosta näytti =( Mistäköhän voisi johtua eilinen positiivinen tulos..jotenkin tosi hassua?!Testit olivat samanlaiset.
No,onneksi olin jo psyykannut itseni tähän tulokseen,mutta kyllähän se harmittaa =(

Mikä on muuten raja,etti milloin katsotaan että on PCOS?Toisessa munasarjassa oli 4 follia,joista yksi oli se iso ja toisessa oli 8 kpl,koska ei kyllä puhunut mtn että minulla olisi kyseinen sairaus..eikä koskaan muulloinkaan ole tätä todettu,vaikka ultria on tehty perus gynekäynneillä.
 
Viimeksi muokattu:
Ikävää että testi näytti negaa hope81 :( täällä on otettu takapakkia ja kunnolla. Ma kävin kilppari kokeissa ja arvot oli 3,34. Ja koska suositus on 1-2 niin lääkitystä nostetaan. Minulla siis kilpparin vajaatoiminta. Perjantaihin asti täytyy oottaa lääkärin vastausta. Tässä on nyt kaks päivää itketty silmät päästä ja toivo menetetty ihan täysin. Tekisi mieli ens viikolla pyytää polilta saikkua mut antaaks ne tämmösen takia? Mieli on maassa ja tuntuu ettei tästä tuu mitään. Täytyy nyt kysyä. Ja paljon muutakin kysyttävää on. Miks ne ei seuraa noit arvoi tiheemmin kun tietävät et ne arvot on oltava tietyissä luvuissa. Oonks nyt ihan turhaan syöny noita hormoneja ja miks oon ollu niin tyhmä etten oo ite tajunnu pyytää seuraa kilppari arvoja.. :'( anteeks tää oma napailu. Johonkii pakko avautuu. Mies onneks tukee ja tekee parhaansa ja mut on tää silti raskasta.
 
Pahoittelut negasta testistä. Joskus jotkut puhuvat ns. viivan paikoista testeissä. Näyttävät että olisivat positiivinen mutta eivät olekkaan. Joskus muistan itsekkin tällaisen saaneeni RFSU:n testiin. Silloin kyllä hämäs tosi paljon mutta asia tarkentu kun teki toisenlaisen testin.

Jostain muistan lukeneeni että rakkulat ovat pieniä (alle 8 mm) ja niitä on vähintään 10/poikkileikkaus niin silloin voitaisiin puhua pco:sta. Lisäksi siihen liittyy munasarjojen paksuuntumista ja ne ovat suurentuneet. Ne ovat myös sijoittuneet sillai helminauhamaisesti. Itse kun omia ultrakuvia katsoin niin rakkuloita oli noin 20 molemmin puolin ja ne oli helmimäisesti siinä. Tämä siis 10/12 ja nyt yhden clomikuurin jälkeen jossa en kuitenkaan ovuloinut vaikka folli kasvoi niin tämä pco oli hoitavan lääkärini mukaan kadonnut. Rakkuloita oli noin kaks per puoli nyt tässä kierrossa. Tähän olen hyvinkin tyytyväinen ja toivon että ne ei tuu takaisin. Minulla siis tämä pelkkä pco, minulla ei ylipainoisuutta tai liikakarvankasvua, aknea mikä liittyy nimenomaan pcosyndroomaan. Nämä ovat kai siis kaksi täysin eri asiaa (siis pco ja pcos). Nimenomaan tähän pcosyndroomaan liittyy myös se insuliiniherkkyys. Silloin Metformiini auttaa jo usein ovuloimaan ja säännöllistämään kiertoa.

Tulipas taas melkonen värssy. :)
 
Viimeksi muokattu:
Veerukalle vielä pahoittelut. Uskoisin kyllä että kirjoittavat klinikaltakin saikkua. Kysyt vaan rohkeasti. Ja jos eivät anna niin haet tk:sta tai työterveydestä. Kantaa en osaa tuohon kilppariasiaan ottaa kun en ole juurikaan siihen perehtynyt. Mutta epäilisin että kovinkaan paljoa niistä hormonien syönnistä ei ole apua jos kilppariarvot ovat päin puuta. Itseä ei siitä kannata syyttää, nyt vaan kysyt voisiko niitä seurata tiheämmin.
 
Moikka kaikille pienen joulutauon jälkeen!

Pahoittelut veerukka ja Hope-81 takapakista ja hidasteista. Jokainen lapseton tietää kuinka turhauttavaa kaikki hidasteet on! Tää elämä tuntuu mulla ainaki olevan nykyään kuukauden sykleissä...

Sain vihdoin tänään ajan aukiolotutkimukseen, jei! Ärsytti, kun menkat taas alkoi, mutta hyvä, että asiat vihdoin etenee (viime kierrossa ei ollut vapaita aikoja). Pelottaa vaan, et mitä siinä ultrassa näkyy... :( minä olen omille vanhemmilleni kertonut meidän lapsitilanteesta ja just nyt en jaksa kuunnella heidän kannustavia Kyllä täytyy olla positiivinen -kommentteja. Hullua et jotkut tulee raskaaks touhutipasta ja osa ei sit vaikka mitä tekis. Mut nyt vaan lisää odottelua, koettakaa muutkin jaksaa! :)

Oletteko muuten käyneet missään vertaistukiryhmän tapaamisessa, niitähän joillain paikkakunnilla järjestetäään. Onko kokemuksia?
 
Veerukka: Kyllä varmasti saat saikkua, jos sitä pyydät. Todella harmi tuo teidänkin tilanne :( ja hassua ettei niitä arvoja ole sitten seurattu tiuhemmin, kun kuitenkin niillä on merkitystä.
Miten nyt tuntuu, että kenelläkään ei mene ihan kuin strömssössä tämä homma..: /

Uudelleen tehty testi oli kyllä samanlainen kuin edellinenkin ja olen käyttänyt niitä ennenkin, eikä ikinä ole näyttänyt positiivista tulosta. Mutta mitä lie sitten tapahtunut.
En kyllä sitten usko, että minulla on pco tai pcos, koska minulla on munasarjat ihan normaalikokoiset, eivätkä ole paksuuntuneet tms. Voi olla kyllä, että kierto on mennyt hieman sekaisin myös siitä, että lisäsin syksyllä urheilun määrää. Sitä ennen urheilin 2-3 krt viikossa ja nyt oon mennyt jostain lokakuusta asti 4-6 krt viikossa (3-5 krt sali ja 1-2 krt toiminnallinen treeni). Mutta täytynee soitella huomenna lääkärille, kun tänään onnistuin jättämään puhelimen kotiin.

Havina: Hyvä, että sait ajan :) Helpottaa aina, kun saa edes asioita hieman eteenpäin. Joo, juuri uutena vuotena kuulin, että yksi tuttava pariskunta odottaa lasta ja ovat olleet yhdessä vasta ihan muutaman kuukauden...ja siis kyseessä "vahinko". En tosin ymmärrä miten joku voi tulla vahingossa raskaaksi..luulisi aikuisten ihmisten tietävän miten se tapahtuu ;) Mutta ottipahan taas koville. Kp 54 menossa ja nyt on kyllä rinnat tulleet vähän kipeäksi eli eiköhän ne menkat ole sieltä kohta tuloillaan..

Me ei olla käyty missään vertaistukiryhmissä tms. Muutama oma kaverini tietää asiasta, mutta muuten ei kukaan muu..paitsi te :p
 
Viimeksi muokattu:
Joo,ei mee ihan kun strömssössä :D Kilpparilääkitystä nostettiin puolella ylös päin mitä itsekin olin ajatellut että niin tulee käymään.
Nyt pitää ens viikol sit klinikalle sanoo et alkaavat arvoja seuraamaan. Silloin kun aloitimme hoidot, oli arvot 1,14.. ihmettelen miksi arvot olivat nyt näin paljon nousseet, liekkö lääkitys ollut liian pieni ettei jaksanut pitää arvoja matalalla :confused:
Joka tapauksessa aion nyt sitä saikkua pyytää että saisi hetken hengähtää. Vaikka mieliala onkin nyt parempi, niin mies oli sitä mieltä että voisin vähän huilata.

Me ei olla käyty vertaistukiryhmässä, ei täällä meidän paikkakunnalla sellaista edes ole. Kukaan siis ei tiedä tilanteestamme kuin te :p

Mulla läheinen ystävä miehensä kanssa ovat alkaneet harkita perheen perustamista. Iloita en oikeen osaa tämän oman tilanteen takia. Eiköhän se heillä tärppää heti ekasta kerrasta.
 
Veerukka: Osaatko sanoa kuinka kauan menee nyt sitten, että kilppariarvot laskevat taas hyvälle tasolle? Varmaan ihan hyvä ratkaisu levätä hetken aikaa ja kerätä voimia. Varmasti asiat pyörii mielessä 24/7, vaikka kuinka yrittäisikin tehdä jotain muuta, ni aina jostain syystä ajatus palaa siihen ongelmaan.

Mulla oli onneksi joulun aikaan hieman lomaa ja kohta pääsen viettämään talvilomaa lämpöiseen. Tulee kyllä niin tarpeeseen, vaikka nyt kyllä hieman huolestuttaa, että osuuko kierto nyt jotenkin niin, että voitaisiin harkita jo hoitojen aloittamista..että siirtyy sitten matkan takia eteenpäin. Mutta ehkä sitä on sitten virtaa enemmän, kun pääsee vähän rentoutumaan.

Sekin syö kyllä omia voimia, kun yrittää näytellä iloista toisten puolesta ja itsestä ainakin tuntuu, että en edes onnistu siinä hommassa kovinkaan hyvin. Ja sitten taas tuntuu pahalta, kun en pysty olemaan iloinen heidän puolestaan..eiväthän he voi tälle meidän tilanteellemme mitään. On kyllä sellaista kamppailua itsensä kanssa.
 
Hope-81 en osaa kyl sanoo kauan menee ennenkun arvot laskee. Silloin kun lääkitys alotettiin niin kaksi viikkoa meni silloin. Enköhän sen huomaa sitten. Viimeeksi ainakin olin heti paljon pirteämpi eikä tarvinnut haukotella koko aikaa :D painoon onneksi ei ole vaikuttanut. Hoikka olen koko ikäni ollut ja kun lääkitys aloitettiin niin painoi tippui 58kilosta 55kg :D mutta jos tästä pitää jotain positiivista löytää niin on ne arvot onneks pysyneet viitearvoissa, ettei ihan älyttömän korkeelle oo noussu. Voisi olla vaikeampaa saada niitä tippumaan.
 
Moikka ja Hyvää alkanutta vuotta kaikille! :)
Olen ollut väsynyt ja en oo jaksanut kirjoitella tänne, edelleen painonpudotus urakkaa jäljellä, ennen joulua olisi ollut vain kilo pudotettavana mutta nyt onkin 2,5kg, no aloitin kahden kuukauden herkkulakon eli saan taas itsenia aisoihin että pystyn soittaa naikkarille ja pääsen kohdun tähystykseen ja siitä sitten IVF hoitoihin :)
 
Ultrassa käyty ja kaikki oli niinkun pitää. Tässä kierrossa jos ei tärppää niin seuraavat kaksi kiertoa voidaan mennä ilman kontrolli ultria. ja jos ei ala mitään tapahtuu niin sitten siirrytään inssiin.
Saikkua ei tullut, ei kuulemma ole niin paha tilanne.
Kilppari arvoista sano sen verran kun siinä kyselin ettei niitä tarvii nyt seurata, kun seuraava kontrolli on 3kk päästä. En tiiä mitä täs pitäis nyt ajatella. Mennään ja katsellaan.
 
Tsemppiä miltsu76 painonpudotusurakkaan! Toivottavasti pääset pian hoitoihin. Samoin veerukka, jospa tärppäis, tai ainakin sitten inssistä ois apua :) kumma kyllä ettei ne saikkua antanut, mutta taitaaneasiat pyöriä kotonakin mielessä. Itseä yllätti millaisen tunnemyrskyn ja ahdistuksen aihe nostaa välillä pintaan...

Minä tässä odottelen vielä pari päivää aukiolotutkimusta, toivon vain ettei se kamalasti sattuis. Meinasin kyllä grammasen panadolin ja nelisatasen buranan ottaa tuntia ennen. Tässä olen vain sairaana ollut jo useamman päivän, toissapäivänä lähti äänikin ja alkaa jo kyllästyttää sohvalla köllöttely. Mutta eiköhän tämä olo parane aukkariin mennessä :)
 
heippa! Mä ajttelin et kirjottlen tänne, kun tuntuu et te ehkä ootte saassa tilanteessa.. Vai ootteko enää? Mtä teille kuuluu, kun keskustelu on tyssänny tonne lokakuun lopulle.. Ootteko jo plussanneita..? Minull itselläni sellane tilanne että miehen simpat estattu-erittäin hyvät, mun värkit tarkistettu, on hyvät, munatorven aukiolotutkimus myös tehty, on auki. Veriokeessa olen käynyt ja sillon ainakin oli kaikki arvot tosi hyviä. Eli vikaa ei ole löytynyt.. Mutta nyt tämän kierron alussa otettiin lisää verikokeita ja nyt kp 11 ultra ja sittenovulaatio induktio (vai miten se nyt kirjotetaan) ja sitten inseminaatio parin päivän päästä siitä.. jännittää ja pelottaa ettei taskaan plussa edes ollai keinotekoisesti.. Meillä siis kohta 2vuotta yritystä takana..

Olisi kia tietä miten teillä kolmella kävi..?
 
Ja mun viesteistä puuttuu kirjaimia, kun nää ei kaikki kirjaimet kunnolla toimi, yrittäkää saada selvää.. :) Ainiin, mun piti sellanen vielä tohon viestiin laittaa, kun joku teistä, tais olla Veerukka, laitto että alkaa syömään femaria.. Mä kans aloin just ja ihmettelin kun en ollu kuullu ennen kun clomeista ja sit sain sellasen missä viä pakkausselosteessa lukee ettei saa olla raskaana ja vaihdevuodet pitäis olla takana et saa syödä niitä :O Mietin et osasko se lääkäri mitään, et kai se oli joku valelääkäri... Kiva kuulla et jollekkin muullekkin on niitä määrätty..
 
Moikka!

Mulla myös vaihdettiin nyt Femariin.. Tai alan niitä napsimaan sitten kun uuteen kiertoon päästään. Mulla siis takana kaks Clomifen kiertoa. Ekassa munasolu kypsyi mutta ei irronnut, tässä kierrossa oli Pregnyl lisäksi mutta eipä vaan menkkoja oo näkynyt. Pregnylin laitosta tulee siis jo 19 päivää :mad:. Se Clomifen ei toimi siis mulla lainkaan. Femareiden lisäksi laitan Pregnylin ja aloitan myös Lugesteronit. Millä annoksella teillä on nuo Femarit aloitettu? =)
 
Mulla siirryttiin ekan kierron jälkeen femareista clomifeniin. Femarista tuli järkyttävät jalkakivut. Jouduin käymään veritulppa kokeessakin. Femarit oli samal annostuksel kun clomit eli 1tabl,kierron päivinä 3-7. Saas nähä miten täs kierros käy. Ovistestiä alin tekee toissa päivänä ja viivat näytti suht hyvältä ja eilen kun testasin ni toinen viiva oli ihan olematon. S-prog kontrollia ei tässä kierrossa oo, mut taidan soittaa polille ja pyytää sen. Koska jos ovista ei tapahdu niin jotain saa lääkäri keksiä. On tää yhtä murehtimista. MIKSI EN VOINUT SAADA SITÄ SAIKKUA??!!
 
Mä syön kans femaria kierron 3-7.päivä yhden tabletin päivässä. Nyt on kolmas femar-päivä menossa ja eilen oli hirvee päänsärky, olin jopa saikulla kun ei hellittäny. Tosin, särky voi toki johtua muustakin kun femarista. Toivottavasi johtui, ettei viittä päivää tarvi olla ois töistä :D Onneks nyt muutenkin pari vapaapäivää..
 
Nyt tuuba uä ohi ja paikat onneksi auki. Jännitti järjettömästi tekeekö kipeää, mutta ei onneksi tehnyt menkkakipuja kovempaa kipua. Paine kyllä tuntui inhottavalta ja jomotteli vielä kotimatkallakin.

Ensikierrossa sitten olisi tarkoitus yrittää inseminaatiota omaan kiertoon. Miten hyvin te jotka insemínaation olette kokeneet, olette saaneet oviksen paikallistettua? Oletteko olleen oikeaan aikaan lääkärissä vai onko tullut hukkareissu? Ressaa jo nyt ovulaatiotestit ja ostin jo hätäpäissäni clearbluen digitaalisen, vaikka hinta aika kova mielestäni olikin...
 
Havina: Mä kyllä kans käytin niitä Clearbluen digitaalisia, koska en luottanut omiin silmiini ja niiden kanssa nyt ei ainakaan sitten voi erehtyä, että onko ovis vai ei :ashamed: Ja peukut pystyyn nyt, että onnistuis :) Samoin kuin Veerukalle ja miltsu76:lle =)
Jännä kyllä Veerukka, että eivät antaneet saikkua, mutta toisaalta töissä ehkä tulee välillä ajateltua hieman muutakin ja kotona sitä ajattelis sitte 24/7 ja ehtis pyöritellä päässä kaiken maailman skenaarioita. Mutta jos nyt tilanne pahanee oman olon kannalta, ni sitte vaan uudestaan juttelemaan asiasta.

Mua ärsyttää nyt aivan suunnattomasti: sain siis sen clomireseptin ja hain lääkkeet apteekista. Mieheni toista simppatulosta ei alkanut kuulua, joten hän soitti lääkäriin ja kyseli niiden perään samana päivänä, kun mun oli tarkoitus aloittaa clomikuuri. Hän sitten sattui sanomaan lääkekuuristani ja koska hänen tulokset olivat samat kuin edellisellä kerralla, ni mun on kuulemma ihan turha syödä niitä lääkkeitä. Ja miksiköhän se lääkäri ei voinut kertoa tätä, kun sain häneltä reseptin?! Nyt on sitten ostettu kalliit lääkkeet ihan täysin turhaan!! Ihan ku tässä olis ylimäärästä rahaa ihan hirveesti.
No, ensi viikolla päästään sitten suunnittelukäynnille eli ICSI-hoitoihin joudutaan. Katsotaan koska ne nyt sitten päästään aloittamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Mulla on ihan hyvin toiminut noi liuskatestitkin, mutta en jaksa miettiä sit inssin aikaan kuukauden päästä. Toisaalta turha polikäyntiki maksaa samanverran kun tuo digitaalinen testi, joten kannatti se ostaa jos sillä saa ajoituksen kohdilleen. Teitkö Hope-81 mihin aikaan päivästä sen testin? Lääkärin ohjeissa oli että aamuvirtsasta, mutta testien ohjeissa lukee että aamuvirtsa voi väärentää tulosta...? Pitää vielä kysyä kunhan soitan sinne menkkojen alettua. Seuraavana päivänä ovisplussasta kuulema tekeevät sit itse inssin.

Kannattaa Hope-81 antaa lääkärille palautetta asiasta, eivät tosiaan taida ihan halpoja lääkkeitä olla. Onko muuten maksukatto tullut täyteen? Vai meneekö niin inhottavasti, että rajoilla on ja joutuu kaiken itse maksamaan? Ainakin ne ivf-hoidon lääkkeet ovat käsittääkseni todella kalliita. Mutta toivottavasti ette joudu kauan odottelrmaan icsi- hoitoon pääsyä :)
 

Yhteistyössä