Lapsettomuus hoitoon menossa tai siellä jo:)

Huoh, valitan jo etukäteen omanapaani. Soitin eilen verikoevastaukset ja amh-arvo on liian matala, oon 32- vuotias 55-vuotiaan kropassa. Ai että ahdistaa. Ei kovin positiivisella mielellä ollut lääkäri, mutta vanhalla suunnitelmalla mennään ja toivotaan ettei oo liian myöhästä ;(
 
eeppula ikävä juttu että sait huonoja uutisia lääkäriltä :'(. Saako sitä arvoa mitenkään nostettua? Nyt vaan kovasti tsemppiä ja luottavaisin mielin eteenpäin, eiks je? :)

täällä vaan ollaan ja piinaillaan....
 
eeppula Tsemppiä sinne kovasti! Mistä tuo voi johtua, että sinun amh-arvo on niin matala vai onko siihen olemassa välttämättä edes mitään selitystä?

Terolut kuuri loppui viikko sitten perjantaina ja menkkojen olisi pitänyt alkaa 1-5 päivän sisällä. No, eivätpä alkaneet ja laitoin to iltana lääkärille sähköpostia asiasta ja pyysi varaamaan ultran, jotta nähdään missä mennään. No, pe aamuna sitten menkat alkoivat...onneksi, koska kyllä oli jo muutaman päivän aikana taas tullut sellainen fiilis, että no ei taaskaan mennyt asiat putkeen, että ei koko touhusta tuu nyt yhtään mitään.

Eilen oli sitten ensimmäinen pistos ja ei ollutkaan lähellekkään niin vaikeata kuin olin pelännyt :) Ensi viikolla on ultra, jossa nähdään kuinka munarakkulat ovat lähteneet kasvamaan.
 
Ihanaa tiistai aamua naiset!

Onko sulle hope-81 tullut pistelystä sivuoireita?

Ja mitäs muille kuuluu? Täällä on ollut kovin hiljaista.

Täällä menkat pitäisi alkaa loppu viikolla.. eiköhän ne sieltä tule.. oireita ei oo kumpaakaan suuntaan, ainoastaan nännit on kosketus arat..
 
Veerukka: Ei oo kyllä tullut minkäänlaisia oireita,vaikka sitä pelkäsinkin.Jossain välissä tulee kyllä sit liikuntakielto,ku munasarjat kasvaa niin isoksi.Voi olla,et tänään aamulla sen takia salilla jo vähä alavatsassa oli jännä fiilis...tai sitte oli muuten vaan.Huomenna saa sitte enemmän taas tietoa,ku on ultra iltapäivästä.
 
Tulehan huomenna hope-81 kertomaan ultra kuulumiset :)

Tervetuloa HilleviHiiri83 :) mukaan vaan kirjottelemaan.
Oot kyllä rohkea jos yksin hoitoihin lähdet, samalla hienoa :) tehdäänkö julkisella hoitoja vai joudutko yksityiselle?
 
Ultrassa kaikki näytti hyvältä ja rakkulat olivat kasvaneet hyvin, eikä niitä ollut tullut liikaa. Huomenna aloitan sitten Orgalutran-pistokset ja la aamusta uudelleen ultraan. Mutta ensi viikolla päästään tekemään keräys ja siitä parin päivän päästä alkion siirto, jos kaikki menee hyvin.

Ja nyt alkaa kyllä vatsa olla jo aika turvonnut..huomenna pitää varmaan laittaa vähä löysempää vaatetta päälle :whistle:

Tervetuloa HilleviHiiri83!

Mites täällä tosiaan on nyt ollut näin hiljaista?
 
  • Tykkää
Reactions: Kettu78
Toivottavasti hope-81 kaikki menee hyvin ja pääsette siirtoon asti :) jännittää kovasti sinun puolesta. Onkohan se keräys kuinka kivulias vai tekevätkö sen nukutuksessa? *tietämätön*

Eilen illalla säikäytti että taasko se mahatauti on iskemässä.. se vaan jyllää tuolla työpaikalla. Onneks yön aikana oli oireet hävinny. Toivottavasti ei enään uudestaan tule :)
 
Ennen keräystä annetaan rauhottavaa ja kipulääkettä suoraan suoneen ja sit ne myös puuduttaa seinämät (..se vähä jännittää),mutta ei ilmeisesti pitäisi sattua..lääkitys on kuulemma sen verran hyvä.Toimenpide kestää 10-15 min. Nukutuskin olisi mahdollista saada,mutta lääkäri sano että oikeestaan vaan todella kammoiset on sen ottanut ja maksaa kuitenkin sitte huomattavasti enemmän.Uskoisin,että hengissä selviän siitä vaikka vähä tuntuisikin ;)

Toivottavasti et Veerukka oo tulossa uudelleen kipeeks!

Huomenna oiski taas ultra aamusta ja tod.näk. saan toedon milloin keräys tullaan tekemään.Mutta kyllä tässä alkaa vähä jännittämään jo :)
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Taukoa nyt meillekin sit pukkaa, vuoto alkoi aamulla. Ens viikol soittelen polille ja kerron tilanteestamme, et halutaan nyt pitää taukoa. Ja samalla kysyä miten tuleva kesä vaikuttaa, voidaanko hoitoja kesällä tehdä? Onko yks.klink. auki? Yksityiselle siinä mielessä siis siirrymme, kun poli ei tee inssejä, mutta on ostanut palvelun yksityiseltä. Ja ylipäätään miten toi homma nyt sit menee, onko ultrat polilla vai yksityisellä :D .. Ehkä tauko tekee hyvää meille ja voi hetken aikaa elää "hoidotonta" elämää. Tulipa tekstiä :D

Inhottavaa että jonot on noinkin pitkät miltsu76 sinne Hysteroskopiaan, jospa se aika menisi äkkiä :)

Itse olen miettinyt että olisiko ollut parempi jos oltaisiin heti menty yksityiselle, mutta meilläkin raha tulee tässä vastaan. Jos lottovoitto tulisi niin sitten :D Mutta näillä mennään ja sillä selvä :p
 
Eilen soittelin polille, luultavasti mei tauko kestää nyt sinne elokuuhun asti. Kesäkuun alussa pyys soittamaan ja jos lääkäreitä on heil tarpeeks niin sillon pystytään eka inssi tekee mut hyvin todennäköistä et elokuulle menee. Mies oli sitä mieltä että hyvä näin. Kunhan nyt pystyis vaan rentoutuu ja unohtamaan nää jutut hetkeks. Clomithan nyt viel tän kierron vaikuttaa elimistössä mutta tuskinpa täs nyt mitään ihmettä tapahtuu.
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Ma oli munasolujen keräyspäivä ja meni ihan hyvin.Loppupuolella tosin alkoi sattumaan,ku lääkkeet on niin nopeavaikutteisia ja vahvoja,että eivät vaikuta niin hirmu pitkään ja mulla keräys vähän venähti + vasen munasarja takana.Mutta kivun kyllä kesti,eikä se siinä vaiheessa sitten enää kauaa kestänyt.
Ke oli alkion siirto,joka oli erinomainen ja yksi erinomainen saatiin vielä pakkaseen.Mutta nyt sitten pitäisi 14vrk tässä odotella ennen kuin voi testin tehdä.
Eilen illalla nousi lämmöt 37,4 ja tuli passitus verikokeeseen.Iltapäivästä tulee sitten tieto,että onko vasn jtn perusflunssaa vai onko tullut jokin infektio.
 
Moi kaikille. Olen kirjoitellut tuonne simpukan palstalle pariin otteeseen, mutta liitynpä minäkin tänne! Tässä vähän tietoa meistä. Ollaan molemmat tänä vuonna 30 täyttäviä. Yritettiin lasta 1,5v. Mä kävin ensin perustutkimuksissa gynellä ja siitä sitten Väestöliittoon, jossa sitten viime kesänä tuli tieto ettei miehellä ei ole siittöitä ollenkaan. Leikkauksessakin aika epätodennäköstä et löytyis. Mies sanoi heti ettei halua leikkaukseen ja vaakakupis jos on se ja luovutetut niin mielummin luovutetut. Pitkä tovi on nyt vierehtänyt. 2 kertaa aiemmin asiaan suhtautumisesta kysyin mieheltä ja koin painostavani, vaikkakin kysyin vaan mielipidettä. Sain vastaukseksi en ole miettinyt. Ollaan lähennytty tosi paljon, mut asiaa ei vaan otettu puheeksi. Heitin jo mielessäni kirveen kaivoon. Tuli olo et mies ei valmis luovutettuihin, liian vaikea asia ku ei pysty miettimäänkään. No läheiseni on nyt adoptiohakumatkalla ja yksi asiakkaani hoidoilla raskaana, hän vielä kysyi multa onko mulla vauvakuumetta. Se oli "niitti" arkkuun ja sitten tuijotinkin kelloa, milloin pääsen töistä. Heti kotona asia puheeksi, aloitin läheiseni ja asiakkani tilanteena tuomilla tunteilla. Vastaus tuli kuin tykin suusta: voidaan mennä hoitoihin.Samassa hän kertoi, että tuttavilla myös lapsettomuus. Kyllä tuo mies jaksaa yllättää! Ja eihän sitä voi toisen ajatuksia lukea... Nyt vaan ajankohta mietityttää..toisaalta haluais ihan heti juosten mennä hoitoon. Toisaalta olemme menossa ensi vuonna naimisiin. Mietin onko sitten liian monta rautaa tulessa ja rahapuolikin mietityttää. Olen silti päättänyt taikoa rahat vaikka mistä, eihän sitä lasta voi rahassa mitata. Nyt kuitenkin eEniten pelottaa, jos itsessäkin on jotain häikkää. Perus Uässä kaikki ok, menkat melkein tunnilleen säännölliset, mutta kylläkin olleet e-pillerien lopettamisen jälkeen hyvin niukat 2-3pv. Gynellä silloin, kun homma aloitettiin, käskettiin mittailla lämpöjä ja kyllä ainakin lämpöjen perusteella tapahtui ovis silloin 6 kk peräkkäin. Aukiolotutkimus mulle on tekemättä. Että saapi nyt nähdä... Voi tätä pähkäilyä, että koska nyt hyvä hetki lähteä hoitoihin. Ehkä häiden suunnittelu ja hoidot ja näiden molempien aiheuttama tunnemyrsky on liian kova pala purtavaksi kerralla... Kun sekään ei ole sitten hyvä, jos on koko ajan lisäsressi häistä ja niiden kuluista päällä. No joka tapauksessa nyt täällä toivonpilkahdus siitä, että ainakin taas ajatustasolla on mahdollisuus siihen, että joku sanoisi minulle joskus "äiti".
 
Täällä kiertopäivä 37/29 ja menkkoja ei vaan kuulu... Aikaisemmin ollut todella säännöllinen kierto noin 29 päivää. Testannut olen vaikka kuinka moneen otteeseen ja negaa näyttää. Kummallista! Saisi nyt jotain tapahtua johonkin suuntaan, varsinkin kun aukiolotutkimukseen pitäisi heti varata aika kp 1. Ainut mikä puuttuu ennen kuin saadaan tietää jatkosta. Toki paras mahdollinen tapaushan olisi plussa, mutta eipä sitä ole herunut :( En ymmärrä...
 
Viimeksi muokattu:
Vauvako stressihän voi vaikuttaa kiertoon,mutta en tiedä tietysti tilannettasi että onko stressiä vai ei. Mutta tietysti just sillon ku niitä odottaa alkavaksi, ni ei varmasti ala :(
Mutta toivottavasti nyt alkais pian,että pääset tutkimukseen tai että tulis positiivinen tulos..mutta luulis kyllä,että näkyis jo testissä plussana..?
 
Luin koko ketjun ja osa porukasta tuntuu nyt lähes tutuilta. Kommentoin asiaan liittyen. Aloitimme IVF hoidot 2008. Sen jälkeen olemme saaneet 3 tervettä lasta, ajallaan syntyneitä. 3 keskenmenoa ( joista 2 löytyi raskaustestillä ja meni aika alussa kesken. 1 niustä ei näkynyt edes testissä ) ivf raskauksissa, 3 IVF hoitokertaa ja osa alkionsiirroista on ollut luonnolliseen kiertoon ja osa tehty lääkkeillä. Kaikki pakastetut ( 7 ) alkiot ovat selvinneet sulatuksesta. Olen nyt elämäni viimeisintä kertaa raskaana :). Viimeinen alkio menossa. Tämä on siis osaltani ohi pian ihan kaikkineen. Tämä on loppusuora. Olen todella ollut tyytyväinen saamaani kohteluun ja palveluun. Lääkäri on ollut sama kaikki vuodet. Labrat olivat Diacor ja nyt Graviditas viimeiset vuodet. Koko show.. yksityisenä maksoi meille n. 20500 € josta ei siis saanut mitään korvauksia. Vieläkin luottovelkaa maksettavana. Mutta mielestäni todella kannatti. Hoidot onnistuivat hyvin terveydentilan ansiota. Oli ehkä sekava kirjoitus. Pointtini oli tyytyväisyys yksityiseen hoitoon vaikka uskotte varmaan miten monesta jutusta joutui muutamat vuodet tinkaisemaan rahan takia.
 
Heippa! Täältä yövuorosta kirjoittelen kun tälläinen keskustelu löytyi. :) Jospa saan mukaan liittyä ja jospa täällä vielä on mukana olioita. Yritystä takana muutama vuosi, keskenmeno joulukuussa 2012. Nyt päätimme lähteä hakemaan apua tilanteeseen. Jännittää tuleva, lähete lähtenyt tammikuussa. Kilpirauhas arvot olleet ok, papa ok. Miehen pitäisi vielä yksityisellä käydä simppanäyte antamassa. Kirje tuli postissa että voisin rueta varailemaan aikaa munatorven aukiolotutkimukseen, ongelmana nyt vain on se että kierto venynyt ja venynyt joten mitenhän pitkään sitä saa menkkoja taas odotella että edes ajan saisi varattua.. :/ Keskenmenon yhteydessä minulla todettiin monirakkuloiset munasarjat.
Miten suhtautuvat ylipainoon lapsettomuushoitoihin mennessä? Neuvola lääkäri lähetettä laittaessa sanoi minulle ettei meitä oteta edes tosissaan hoitoihin mennessä koska minulla on ylipainoa. sanat jäi kummittelemaan mieleen.
 

Yhteistyössä