Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

Heippa kaikille! :wave:

Mahtuuko mukaan? Olen kirjoitellut tuolla odotuksen odottajissa ja nyt sitten vihdoin plussannut. =) Tänään sain polilta verikoe vastauksen ja hcg oli 180. Tänään on siis rv 4+4 ja ultra on 3.12 edessä, kunhan kaikki menee hyvin.

Yritän tutustua teidän taustoihin tässä kun ehdin. Mitäs tietoja päivittäjä tarvitsee? Ainakin yritystä on ollut vuodesta 2005, mut hoidoissa ollaan oltu kesäkuusta 2008. Ovulaatioinduktioita tehty useita, joista 4 onnistuneita. Apuna siis tamofen ja puregon sekä irrotukseen pregnyl. Luget tukena. Esikoinen tulossa ja sairaala on TYKS. Puuttuuko vielä tietoja?
Sit tiedustelisin kuinka moni teistä on ottanut tai miettii tuota sikainfluenssa rokotetta? Vai olisko parempi sit vaan lääkitä, jos sairastuu. Jälkitaudit kun voi olla vaarallisia sikiölle?
 
Pikainen oman navan hehkutus!

Tänään oli lääkärineuvola ja onneksi pikkuisella oli kaikki hyvin! Kohdunsuu oli tiukasti kiinni, vauva liikkui hurjasti ja syke oli vaavilla 150, Pää-perämitta oli 8 cm. Kohtukin oli noussut jo tuolta häpyluun takaa selvästi.
Mulla oli paino noussut 1,8 kg, eli 600g viikko. Mun mielestä ei olis vielä tarttenut nousta, mutta onhan tässä ruoka maistunut joten onko tuo ihmekkään... B)
Kiinnikkeistä on ollut nyt todellista vaivaa (kipuja) ja ilmeisesti pahemmaksi käy. Mulle tästä jo leikkausten jälkeen sanottiin ettei välttämättä tule mikään maailman helpoin raskaus, nytkin lääkäri kehoitti ottamaan panacodia jos panadol ei auta. Lisäksi mun niskassa oleva "hermopinne" on palannut ja kärsin ihanasta hermostopäänsärystä 24/7... Siihen ei sitte auta mitkään lääkkeet (ainakaan mitä raskaana saisi syödä...) Sain lähetteen fysioterapiaan TK:n omalle fysioterapeutille, kun mulla ei nyt ole varaa käydä missään yksityisellä fysioterapeutilla... Huomenna pitäis aamulla soittaa aikaa, saas nähdä kuinka pitkät jonot sinne on...
Harkitsin vakavasti sauvakävelysauvojen ostoa, jospa tuo fysioterapeutti opettaisi sen oikean tekniikan niin siitä olisi jotain hyötyäkin... Nyt on pakko lähteä nukkumaan, tuon järkyttävän päänsäryn kanssa on tullut vähän huonosti nukuttua ja unirytmit on nyt ihan pyllystä...

Haave & Helmi-Orvokki 14+5

p.s. Tuon ultran myötä mun tyttöolo vain voimistui...
 
Uusille tervetuloa! :wave:

kipinä1: tupla onnittelut! :heart: :heart: Täällä pinossa onkin nyt enemmin tuplien odottajia. :)

haave: sullahan oli mukava neuvola käynti!Varmasti huojentaa taas sydäntä kun kuulee että kaikki kunnossa!

Oma napa: Tänään on toimintaa täälläkin suunnalla.Se np-ultra on iltapäivällä ja pelottaa niin vietävästi :| Kun oireet on loppunut niin ei voi tietää onko kaikki kunnossa mutta tänäänhän se selviää. Sikainfluenssa rokotteen päädyin sitten ottamaan ja se laitettiin eilen.En olis ottanut jos työpaikka ei olis tollanen kuin on. Tänä iltana pääsen kuuntelemaan Pink:ä! Jotakin ihan muuta tähän arkeen :D Toivotaan että on hyvä keikka!Ilmottelen huomenna mikä tuomio ultrassa tuli... :eek:

Alex 11+3
 
Kiitokset onnitteluista tervetulotoivotuksista!!
Miukula :wave:
Kipinälle onnea tuplista :heart:
Haave ja Miukula: Mä otin maananataina rokotteen, Taysin lääkärit kehottivat ottamaan heti kun sen saa. Mulla on nyt menossa 6+1 (jos olen osannut oikein laskea). En ole vielä käynyt neuvolassa ja meninkin vahingossa saman rakennuksen terveysasemalle ilmoittautumaan. No ottivat minut sinne jonoon, kun ei ollut paljon jonoa. Sairaanhoitaja ensin epäröi antaa rokotetta, kun on alle rv12. Kävi tarkastamassa äitiysnevolasta asian ja sain rokotteen. Mulle ei tullut muuta kuin käsi hieman kipeäksi 2 päiväksi. No eilen oli migreeni, mutta luulen että se johtui työmatkan pitkästä ajosta. Joudun työssäni käymään paljon sairaaloissa (suunnittelen peruskorjauksia yms), joten senkin takia oli hyvä saada rokote heti. En pelkää, että siitä olisi jotain haittaa vauvalle.
Haave: Mulla on usein hartiat ja niska jumissa + migreeniä. Anoppi suositteli minulle piikkimattoa ja se on auttanut tosi hyvin. Olen siinä joka ilta noin 15 min ja se rentouttaa hyvin. Alkaa oikein mukavasti ramasemaan =)

ON: Mä en oikein osaa erottaa mikä olisi "normaalia" raskausoiretta ja mikä vielä hyperstimulaation jälkioireita. Vatsa on edelleen pallo, närästää välillä ihan hulluna. Alavatsalle vihloo välillä hetkellisesti hurjan kipeästi. Onneksi menee kuitenkin ohi nopsaan. No tänään taas verikokeisiin ja huomenna lääkäriin. Hyperin jälkeen veriarvot on edelleen jotenkin sekaisin...

muoks: Alex tsemppiä ultraan!!!
 
Kiitoksia tervetulotoivotuksista :hug: Ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista.

Mua kyllä nyt huolestuttaa tosi paljon. Vatsassa on ihan menkka-olo ja valkkarikin on värjääntynyt vähän rusehtavaksi. :( Muutenkaan ei ole yhtään raskaana oleva olo. Yritän järkeillä, että on ihan mahdollista, että oireet välillä heikkenee ja että luget vaan on saanut limakalvot rikki. Mutta kun huolestuttaa ja ultraan on vielä 2 viikkoa aikaa. Tänään on onneksi rintavarustus aristanut sen verran ettei voinut nukkua mahallaan. Kai sekin jotain merkkaa...

Lilian 5+2
 
Heippa,

Haaveelle onnea ultranäkymistä ;)))

Lillianille tsemppiä ja onnea, toivotaan että vuoto ja menkkaolo on ihan normaalia! Muistan niin hyvin tuon alkuvaiheen ja paniikin kun vähänkin jotain tuntui jossain. Mutta aika useastihan sitä on menkkajomotuksia ja vuotojakin, ja silti kaikki hyvin!

(.)
Käytiin iskää kattomassa ja iskä ite ei o ollut ihan oman tilanteensa tasalla. Maksassa on yks isompi etäpesäke ja keuhkoissa pari pienempää. Niitä ei voi leikata, en tiedä miksi ei. Isä on hoitajan mukaan vakavasti sairas ja toivotaan että ne sytostaattihoidot koteloittaisi sen isoimman pesäkkeen maksassa ja pienentäisi niitä keuhkojen. Eli lopun isäänsä isä on syöpäpotilas :(

Kysyin huvikseni kätilökaverilta, kun tiesin olevan töissä, että voiko kuunnella sydänääniä. Ajattelin että piristäisi äitiä ja pikkusiskoa. Mut ihana kaverinipa pyysi palvelusta ultraavalta kätilöltä joka sanoi palveluksen tekevänsä, joten päästiinkin ihan ultrassa käymään, ilman ajanvarausta ja täysin ystävänpalveluksena, AIVAN IHANA PELASTUS PÄIVÄLLE. Pienellä oli mittaa jo 9.6cm päästä pyllyyn ja oli jopa hereillä :) Katsottiin sillä 4D ultrallakin ja saatiin tulevalle Vaarille kiva kuvasarja mukaan. Taisi sukupuolikin selvitä samalla, ei oikein voinut erehtyäkkään kun "munat näytti olevan puoleen reiteen saakka" ja kaverini totesikin että "juu-u... taitaa olla isommat kun isällään :)" Pallero huitoi ja veti jalkoja masun päälle ja kaikki näytti olevan oikein hyvin kuulemma.
Liikkeet tosin ei taida tuntua vielä hetkeen kun istukka on etuseinämässä. Harmi sinänsä.

Mutta kyllä oli tuleva vaarikin iloinen kun pääsin sitten näyttämään kuvaa vauvasta hänelle. Ehkä meidän lapsettomuuden taustalla olikin se, että nyt kun kaksi läheistä on vakavasti sairaana niin meillä on myös jotain iloitsemisen arvoista...? Näin mä olen alkanut asiaa miettimään. Edessä on vaan rankka puolivuotta kun kummatkin käyvät hoidoissa, varmasti mahtuu paljon kyyneleitä, ja surua, ja murhetta. Mutta myös onnenhetkiä tän masussa kasvavan aarteen johdosta. Pitää toivoa että mun mielialat ei ihan suoraan palleroiseen vaikuta.

Napsuneiti ja Pallero 15+2 (tosin kaveri taitaa vähän vastata viikkojaan isompaa...???)
 
Hei Naiset!

Täällä on niin kovasti tullut tekstiä, että on hankala pysyä perässä.

Lilian: tervetuloa minunkin puolestani. Tuota vuotoa (runsastakin) on tässä ketjussa tullut useammalla, mutta kaikki on silti ollut hyvin. Tietenkin se jokaista huolestuttaa.

Vervellä onkin jännä tilanne tuon hyperin kanssa. itse pahan hyperin kokeneena kyllä olen toisaalta kiitollinen, että saan olla raskaana ilman sitä. Saas nähdä kerkeekö sun vatsakumpu yhtään edes laskeutua, ennen kun se raskauden vuoksi jo kasvaisi!

Jannaliini: Meilläkään ei ole ultraa neuvolassa. Ja mulla ei ollut paino noussut vielä viime neuvolassa 15+1 ja on kuulema hyvä, ettei vielä nousekaan.

Haavelle ja Mintulle onnittelut ihanista kuulumisista! On se vaan toisaalta harmi että vauvat nukkuvat niin paljon. Minäkin ihan odottelen noita liikkeitä pitkät päivät, muutaman kerran päivässä herra potkii kyllä ihan selvästi.

Krokodiilille onnittelut siitä että elämä voittaa! Millon sulla alkoi tulemaan maitoa! Onpas jännää! Kaikenlaisia outoja kokemuksia meilläkin vielä edessä!

Miukula: Tervetuloa mukaan! Pääset listoille kun Taikapapu bongaa siun rimpsun. Rokotteen kanssa on tässä pinossa niitä jotka on ottaneet ja niitä jotka ei. Itse en vieläkään meinaa ottaa ja olen saanut tukea omalle päätökselleni myös asiantuntijataholita. Suurin osa kuitenkin on ottanut ja selvinnyt hengissä. :D Odottelen tässä vielä ja voisinkin ottaa sitten sen omasta mielestäni turvallisen myrkyttömän version, jos sen jossain vaiheessa vaikka omakustanteella markkinoilta saisi. Siis rokotteen jota WHO suosittelee raskaana oleville.

Kipinälle onnittelut tuplista täältäkin! :flower:

Ja Napsikselle vielä onnittelut että leikkaus meni hyvin isällä! :flower:

Minä: Täällä voidaan ihan hyvin, nyt on alkanut väsyttämään normaalia enemmän. Voihan siihen toki pimeyskin vaikuttaa. En meinaa nytkään jaksaa istua tässä.
Tosin oon rääkännyt itseäni näillä 7-21 päivillä jo kohta kuukauden ja vielä olisi pinnisteltävä. Sitten helpottais hieman parin viikon päästä.
Hyviä uutisiakin sain - vatsakummustani huolimatta minut vakinaistettiin tänne työhöni. Ehkä pomo ei sit tosiaan ole huomannut vielä! :eek: Kolme kollegaa kyllä ovat suoraan sanoneet että sinä nainen olet muuten raskaana ja jo aika pitkällä! Koska ei tää kumpu mikään pieni ole. Isompi kun tuo noin neljän kilon vesimeloni, minkä äsken kannoihn kaupasta. Oli hassua. Kummun takia sitä oli hankala kantaa sylissä kun hedelmäpussin kahvat petti. :D

Toivoopi Bee ja Ee 17+5
 
Jannaliini Jep, meillä on ultra joka kerta kun neuvolassa käy, niin tavis kuin lääkärineuvolassakin! B) Ultrat on ehkä vuodelta kivi ja nakki, mutta näillä viikoilla jopa näin maallikkonakin erottaa selvästi vaavin ja sen sykkivän sydämmen.

pohtijatar älä suotta hermoile, en tosissani usko että suomessa joukkorokotettaisiin raskaanaolevia jos rokotteesta olisi jotain haittaa sikiölle! Mulla vain näitä epäuskon hetkiä tulee edelleen, kai tämä lapsettomuus istuu niin tiukassa ettei voi VIELÄKÄÄn käsittää että se vaavi olis nyt tulollansa...

anna 1979 Onnea sydänäänistä! On se vaan niin sykähdyttävä kuulla oman vauvan sydänäänet.

kipinä onnea tuplista! Meille myös siirrettiin kaksi alkiota ja mies ainakin elätteli tuplatoiveita jopa vielä alkuraskauden ultrankin jälkeen. Itselleni kyllä riittää jos tämän yhdenkin saan maailmaan.

Krokolle Onnea uudesta normaalista elämästä! :LOL: Mulla pahoinvointi oli varmaan ihan sitä mitä kaikilla muillakin on ja sekin jo muka rajoitti elämää... En voi edes kuvitella miltä sinusta on tuntunut... Mahdat nyt todella nauttia kun voi nenäänsä näyttää kodin ulkopuolellakin. :D

Miukulalle suuret onnitteluhalit plussasta! :hug: :heart:

Lilian voin vain ajatella miltä se ruskea tuhru saa lapsettoman ihmisen mielessä aikaan, mutta olet raskaana kunnes toisin todistetaan! Eikö tuo tuhru ole vieläkin yleisempää näin hoidoilla alkuunsaaduissa raskauksissa kun ns. normaalisti alkaneissa raskauksissa? Voihan se olla että sulla luget ärsyttää limakalvoja ja ne vähän siellä vuotelee. Täältä lähtee silti tsemppihalit :hug: , uskon että sinulla ei ole mitään hätää!

napsuneiti :hug: isäsi tilanteesta! Mulla isä kuoli toissa vuonna aivan yllättäen aivoinfarktiin 50 vuotiaana. Se aika on aivan täysin sumun peitossa, mutta pikkuhiljaa elämä voittaa... Sinun isällähän on selvästi parempi tilanne, toivoa on paljonkin jäljellä että isäsi elää vielä vuosia ja saa nauttia pienestä tyttärenpojastaan (?) Toivotaan parasta että hoidot tepsii noihin etäispesäkkeisiin.

( . ) Soitin aamulla sinne TK:n fysioterapeutille ja eihän sinne mitään aikaa saa! :headwall: :headwall: :headwall: Vain lääkinnällisen kuntoutuksen lähetteellä pääsee! Voi luoja että teki mieli mennä aamulla lankoja pitkin sinne puhelimen toiseen päähän, mutta minkäs teet näin se vaan nyt on! Ei auta, syödään sitte piru vie niitä panacodeja ja säästetään rahaa hierontaan... Ärsyttää olla näin persaukinen kun on tottunut olemaan töissä ja tienaamaan rahaa... :kieh: :kieh:
 
Haave: On se kumma että raskaana ei pääse fyssarille! Luulisi, että kaikki lääkkeetön hoito olisi ensisijaisena just raskaana oleville. Panacodkin kun on kolmiolääke, opiaatti ja aika vahva sellainen. Olen pahoillani isästäsi. Ehkäpä hän siellä "toisella puolen" järjesteli tämän pikkuisen syntymään tänne. Meni sinne usuttamaan häntä reippaasti tännepäin. :D

Napsiksen 4d meni multa täysin ohi! Varmaan huippu kokemus! Olisi kiva saada joltakulta rohkealta vauvan tai masun kuvia jo hiljalleen tänne! :heart:

Mulla on ihana aamu, poika potkii niin kovaa kun noin pienillä kintuilla voi. Kunhan loppuu tämä äitinsä potkiminen sitten tähän masuvaiheeseen. :D

Toivoopi Bee ja Ee, huomenna rv 19
 
Huomenta,

Mulla on kuvat kyllä skannattuna, mutta en osaa tänne liittää kuvia. Ja omasta masusta en kyllä uskalla laittaa kun on tosiaan se +10kg jo ennestään. Kävin puntarilla eilen ja +2,5kg on tullut painoa tähän mennessä. Mieluiten tietty ei olis tullut yhtään, mutta eipä auta. Saa nähdä mitä nyt tapahtuu painolle, kun yleensä jos on suruja niin en pysty syömään ja olen laihtunut parhaimillaan 7kg kuukauden aikana, avioeron aikaan. Pitää koittaa pitää mielessä että syödä pitää...

Rouva B, koska teitin poikanen alkoi potkimaan niin että tunsitkaan ekan kerran? Mä odottelen innolla, mutta koska istukka on edessä ni taidan saada vielä odotella tovin.

Napsuneiti ja pallero rv15+3
 
Napsis: Joo, pidähän huolta ettet ainakaan laihdu! Vauva muuten repii ravintonsa sun luista ja ytimistä, eh. Kuvien liittäminen onkin aika hankalaa kun ne pitää koneelta ladata eka nettiin esim. photobucket.com tai aijaa.com
Sit kun ne on netissä, niin sieltä vaan se linkki kopioidaan tälle sivulle, niin pitäs näkyä. Voi kuulostaa monimutkaiselta, mutta kerran kun oppii niin onkin aika simppeliä.

Poitsu potki juuri sinä aamuna kun siirryttiin viidennelle kuulle, eli 17+0. aikaisemmin en tosiaan osannut sanoa että oliko ne ilmakuplia vai vauvan liikkeitä. Mut tuona aamuna paikallistin ne selvästi kohtuun ja siitä lähtien liikkeet ovat vain voimistuneet. On se kyllä ihana tunne. Tänä aamuna ei ole pikkukaveri nukkunut kyllä paljoakaan kun yhä meuhkaa. Se sai sokeria aamulla kun menin juomaan kaakaota. Sillä tavalla sain myös 17+0 ne liikkeet tuntumaan, eli ensin appelsiinimehua ja sit vaan paikoillaan on ja kuulostelee. :D

Neuvolasta opastettiin just noin niitä liikkeitä kuulostelemaan (kun niitä pitäs sit pidemmällä kuulostella joka päivä ) että juo jotakin makeaa, vaikka appelsiinimehua ja odottaa rauhassa. Yleensä vauveli sit villiintyy siitä ja toimii ainakin täällä, koska sokeri kuuluu aika harvakseltaa ruokavalioon. Ei ole päässyt tottuman liiaksi. :D

Toivoopi Bee
 
Täällähän on ihania kuulumisia!

napsuneiti: tosi mahtavaa kun saitte ylimääräisen ultran ihan ystävänpalveluksena vain! :) Niin ja onnittelut pojasta!

RouvaB: varmasti ihana tunne kun tuntee oman lapsensa potkut ja liikkeet! :heart: Mä saan sitä odottaa vielä aikasta monta viikkoa...

Oma napa: eilen oli se np-ultra ja pelonsekaisin tuntein sinne mentiin.Mutta kaikki oli onneksi kunnossa!Kaveri liikkui paljon mutta "väärällä" tavalla.Eli ei suostunut menemään sellaiseen asentoon että se niskaturvotus oltais saatu mitattua.Aika kauan se lekuri sitä yritti kaikin keinoin liikuttaa mutta ei. Menen uudestaan ultraan ens maanantaina eli 16.11 ja toivotaan että pikkanen olis vähän paremmin yhteistyössä :LOL: Muuten kaikki oli kuulemma kunnossa mikä oli iso helpotus!

Oli muuten ihan mieletön se Pinkin konsertti!Mies sano ennenkuin lähdin että laita pumpulia napaan niin ei pikkusen tarvii kuunnella möykkää... :LOL:

Alex 11+4 :heart:
 
napsuneiti On muuten kivekset laskeutuneet todella aikaisin kun jo noilla viikoilla näkyvät. Meillähän meni esikoisesta jopa 4D ultran sukupuoliveikkaus rv23 pieleen koska kivekset eivät olleet laskeutuneet. Harvoinhan se sukupuoli vielä noin aikaisin näkyy. Toivottavasti meni veikkaus teillä oikeaan =)

Mä en jaksa mennä töihin! En tiedä onko tää laiskuutta, väsymystä vai mitä, mutta en vaan jaksaisi mennä iltaan, mutta pakko mikä pakko! Mä olen vielä kokoajan niin pirun huonolla tuulellakin! :kieh:

Ihania ultrakuulumisia teillä, itse saan vielä jonkin aikaa odottaa kunnan tarjoamaa ultraa. Viimeksi nt ultra oli 10+6, nyt en kyllä saa sitä niin aikaisin eli ainakin 3 viikkoa saan vielä odottaa.
 
Huomenta
Väsymys ja pahoinvointi on vihdoin loppunut =)
Nyt huolenaiheeni on painon nousu! En saa pidettyä sitä kurissa..... nyt on tullut joku 2,5 kiloa lisää painoa!!! Ja pyrin että kokonais painonnousu jäis 10kg korkeintaa. Saahan sitä haaveilla :LOL:
Mulla kahen lapset raskauskertymät vielä tallella joten ylipainoa löytyy ja tämän takia yritän olla tarkempi syömisissä.....tosin ei himoille paljoa voi!

Alaselkäkin on välillä tosi kipeä niin ettei voi ees liikkua. Jos makaan selälleni vaikka kirjaa lukemassa ni kun nousen ni ai että sattuu ja liikkumisesta turha haaveilla....mitä ihmettä tämä on, en ole aiemmissa raskauksissa kokenut tämmöstä......ei käi ne vielä voi olla liitoskipuja?

Eilen muuten liukastuin kun laitoin tytölle turvavyötä niin että vatsa osui suoraan penkin reunaan.....toivottavasti ei mitään sattunut pikkuselle...ei kyllä mitään kipuja onneks ole....toivotaan että nää mun vatsamakkarat antais kunno suojan sille.


Rv 13+4

:heart:
 
Kokeilen liittää kuvia.. jos onnistuu niin eipä tuosta jalkovälistä oikein voi erehtyä... vai mitä olette mieltä? Alimmassa Palleroinen "istuu kameran päällä".

*kävin poistamassa linkin jo*

toivottavasti onnistuu...

*muoks* onnistui, mutta hieman laatu huononi matkalla ;(
 
Napsis: Kyllä erottaa silti aikasta kehittyneet elimet jo tuosta haarakuvasta. Ja hienolta näyttää poika muutenkin. :D Nyt ois sitten ainakin kaksi prinssiä tulossa tähän ketjuun! Upeita muuten nuo 4d-kuvat. <3

Äitiliini: Mulla on kanssa tuo selkäjuttu, eli kai se normaalia on. Nivelethän muutenkin löystyy progesteronin takia ainakin raskausaikana. Ja tuskin tuo liukastuminen mitään aiheuttaa - oireita varmasti tulisi jos aiheuttaisi. Enkä ymmärrä kuinka kukaan mamma kasvavan vatsansa kanssa säästyy 9kk täysin kompuroimatta. Vaikka ei kai sitä suositellakaan. :D

Toivoopi Bee
 
Juu, kätilö tosiaan tokas että on isot vehkeet pojalla ;))) Ja että sitten rakenteessa näkyy vielä paremmin kaikki, kun nyt tosiaan viikkoja aika vähän vielä tuohon 4D ultraan. Mutta oli kyllä ihana että päästiin, se nostaa hymyn huulille ikävien asioiden keskellä kyllä aika tehokkaasti!

Mutta harmi vain että noista kuvista ei oikein saa kunnolla kopiota. Tai pitäis ehkä kokeilla leikkiä sen tummuusasteen kanssa vähän enemmän, hmm... jos sais tulevalle Mummullekkin annettua oman kuvan ;)

Napsuneiti ja Pallero rv15+3
 
Napsis: Hienoa että isäsi leikkaus meni hyvin ja vielä lisäksi pääsitte 4d ultraankin :) Hienoja kuvia!

Haave: Kummallista miksi raskaana oleva ei pääse fysioterapiaan ja lääkkeitä joutuu sitten napsimaan koko ajan. Pöh!

Alexandria
: Olipas hyviä ultrakuulumisia ja hyvä että pääset pian uudellenkin :)

äitiliini83: Mulla on nyt jo alaselkä tosi kipeä, hyperin takia en voi juurikaan jännittää vatsalihaksia mikä rasittaa selkää. Huolestuttaa kuin kipeäksi se voi jatkossa tulla :eek:

RouvaB: Varmasti upea tunne tuntea vauvan liikkeet! Mulla on vielä piiitkä matka siihen.

ON: Täällä taas tänään käyty lääkärissä, verikokeissa edellen tulehdusarvot vaan nousseet. Sain 10pv antibioottikuurin ja veritulpanestolääkitystäkin jatkettiin. Sairaslomaakin taas viikko, just kun olin ehtiny palata töihin. :/ Noh, kai sitä vaan täytyy hoitaa itsensä kuntoon. Munasarjat ovat edelleen tosi suuret, nestettä vähän alavatsassa. Ei siis ihme, että maha pullottaa. Niin kuin Beekin aiemmin kirjoitteli, lääkärikin pohti ehtiikö mun masu palautua pieneksi ennen kuin raskaus alkaa pullistaa sitä :p Sitten ultrassa näkyi myös alkio, jonka sydän pienenä pisteenä lepatti ruudulla. Uskomatonta :D Saatiin siitä pikku pallosta kuvakin jo mukaan :heart: Ens viikolla olis siis ollut varattuna alkuraskauden ultra. Sinne menenkin, mutta siinä samalla katsotaan taas muutenkin hyperin tilannetta.
 
Jannaliini mä mietin samaa että mitenköhän ne sais suurennettua, mut oon aika käsi näissä tietokonehommissa, joten en osaa kyl niit suurentaa.. Pitää koittaa Skannailla niitä uudelleen tääl kotona ja kattoa onnaisko liittäminen isompana..

Napsuneiti ja Pikku-Prinssi rv15+4
 
Heippa kaikille!

Yritän tässä tottua ajatukseen, että tuolla masussa joku on. Kun vaan jaksais odottaa ekaan ultraan. Oireena on lievää vilutusta ja välil kouraisuja alavatsalla. Ei kuitenkaan kipua. Olo on nuhainen ja herppestä pukkaa huuleen. Rinnoissa huomasin, että rinnan alta, josta nännipiha alkaa on sellaista tummenpaa, mitä ei ennen ole ollut.

Olen myös miettinyt että jos kaikki menee hyvin, niin otan np-ultran yhteydessä sen verikokeen. Minulla on lähisuvussa downia.
Olen myös miettynyt sitä sikarokotetta, et jos nyt sitä kovasti suositellaan niin saatan sen ottaa, mutta jos siihen sairastuu ennen kuin rokote on otettu niin onneks on lääkehoitoa kuitenkin tarjolla. Olen hoitoalalla töissä, teen sijaisuuksia. Et jos se alkaa kovasti työpaikoilla riehua, niin pysyn sitten kotona.
Anteeksi omanapaisuus.
Napsuneiti: Ihania ultrakuvia! =)
Kaikille jaksuja odotukseen!!

Toivoopi: Miukula 5+0
 
tvvo, no joo. Mulla laskivat taas että hedelmöittymispäivä olis punktiota seuraava päivä. Kuitenkin ultrissa vaavi päivää edellä tän laskuopin mukaan. Mielelläni tietenki olisin päivää pidemmällä, kuin niiden laskutapa antaa osoittaa ;)
Pohtijatar 11+4(tai 5)
 
pohtijatar tietenkin olisi mieluummin päivän edellä :LOL:
Päivän takia ne ei laskettua aikaa muuta, mutta sä voit itse ajatella, että oot sen päivän edellä. Mulla oli esikoisen la 19.12 ja koko vastasi kokoajan 18.12.
 
pohtijatar: mulla on aina punktio päivät olleet 2+0. Nyt kun oli PAS niin hormonipolilla sanovat että maanantaisin vaihtuu viikot ja nyt sitten äippäpolilla sanovat että tiistaisin...no sama se kai yks päivä sinne tänne.Mutta koska laskettuaika (31.5) on maanantai niin pakkohan niitten viikkojenkin on vaihtua maanantaisin...

Onko teille tullu sikarokotteesta myöhemmin käsi kipeäksi?Siis nyt on rokotteesta 3 päivää ja punoitus ja turvotus alkaa laskemaan mutta kättä on vaikea nostaa ilman vihlontaa ja se on jotensakin "veltompi" kuin ennen. :/

Alex 11+5
 

Yhteistyössä