Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

Viikonloppuja Naiset!

Hope - rv 14 on monilla päänsärkykausi. Mulla oli myös. Ja mua siitä varoteltiinkin etukäteen eli taitaa kuulua asiaan? Mie selvisin tosin parillapikku vihlasulla nupissa. :D Minä oon muuten liikunnan määrää lisännyt raskausaikana, koska muuten en liikkus kai ollenkaan. aina on muka muuta tärkeämpää tekemistä. :ashamed: Miun liikunta tosin on lenkkeilyä ja ulkoilua vain. Ja paino ei ole tosiaan noussut -vielä.

Pakko oli tulla tänne ilmottamaan että tänään ollaan rv20, eli melkein kuudennella kuulla. Ja vauva potkii niin kovasti että sen tuntee ulkopuolinenkin kun jaksaa keskittyä ja pitää kättä alavatsalla (jostain syystä potkii sinne alas vaikka kohtu yltää jo napaan saakka).

Toivoopi Bee ja potkuri 20+0

muoks. Tässä nyt se rv20 mahakuva, joka tietenkin otettu heti aamusta. Illallahan turvotus tuplaa helposti masujen koon. Ja tää on ollu tämmönen rv5 lähtien. Ainakin melkein. :D Kuvia vertaamalla ja vatsanympärystä mittaamalla selvitin, että olin tasan 50% kapeampi kun en ollut vielä raskaana.

 
Heippa kaikille! :wave:

Rouva B: aivan ihana masukuva. Tuollainen pieni ja pyöreä. :)

ON: Eilen vessassa käydessä tuli pientä vaaleanpunaista vuotoa ja sit rusehtavaa. Kuitenkin jäi siihen yhteen kertaan. Kyllä se vaan pelästytti! Ultra on vasta kahden viikon päästä! :headwall: Ei millään jaksais odottaa, että saa tietää onko kaikki hyvin. Meinaan kyl soittaa klinikalle maanantaina. Jos sais edes sen verikokeen uusittua, et näkee onko hormoniarvo nousussa. Tässä kun ollaan viel niin alussa.

Hyvää viikonloppua kaikille!
Toivoopi: Miukula 5+4 (laskin aiemmin väärin nuo päivät, eli vasta tiistaina poksuu!)
 
rouva B: kaunis masukuva! :) Taidan itse joutua odottamaan reilusti yli rv20 jotta mahassa näkyisi muutoksia,sillä mulla on olemassaan iso maha joka näyttää raskausmahalta vaikka en raskaana ollutkaan...Eli muutokset tulee myöhemmin kun laardia sen verran.Harmi.

miukula: vuoto voi hyvin olla harmitonta.Kokemusta on molemmista harmittomasta ja sitten siitä toisesta ei niin mukavasta...Tässä raskaudessa rv 5 vuosi koko viikon välillä vähemmin ja välillä todella runsaasti kirkasta hyytymäistä verta.Kuvittelin automaattisesti että keskenmenohan se mutta toistaiseksi on kaveri kyydissä pysynyt :D Joten huoli pois vaikkakin se on helpommin sanottu kuin tehty...

Alex 12+5
 
Kiitos tuestasi Alexandria! Tosiaan vuotoa ei ole enää tullut, eikä tosiaan ole kipujakaan, hyvä niin! =)

Minutkin voisi lisäillä listaan eli tiedot: Miukula: la 18.07.2009, ensimmäinen, TYKS, 7x tamofen, puregon, pregnyl. Lasta toivottu useampi vuosi, hoidoissa 08.08. Kiitos[/b]!
 
Vihdoinkin sain aikaseksi kirjautua tänne.. Joka päivä käyn kyllä lukemassa, mutta miten en vaan saa aikaseksi kirjoittaa itse mitään.. :ashamed:
Ensiksikin Rouva B: IHANA maha!! Niin söpö pyöree :heart: Mulla tota ylimäärästä vatsanseudulla sen verran, että saatte mun mahakuvaa odottaa..
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ainakin Napsikselle, Alexille ja Pohtijattarelle!! Olikohan muita?Napsiksella ihania kuvia 4d:stä. Me käytiin esikoisesta 4d:ssä yksityisellä ja haluaisin nytkin, mut mies on sitä mieltä että säästettäis sekin raha :| No tottahan se on että sillon oli ihan erilainen rahatilanne.
Tervetuloa uusille mukaan!
(.) Täällä olo on hyvä ja onnellinen. Pahoinvointia ei ole ollut yli viikkoon (paitsi ihan satunnaisia hetkiä jos syömisestä on kulunut liian pitkä aika) Ostin kotidopplerin ja sillä sain muutama päivä sitten ekan kerran sydänäänet kuuluviin. Tosi heikosti kuuluu mutta kuitenkin. Viime raskaudessa mulla oli lainassa sellainen doppleri, jossa oli erikseen se anturi joka laitettiin mahan päälle ja äänet kuului laitteesta ilman kuulokkeita. Se oli mielestäni parempi kuin tämä jossa koko laite laitetaan mahan päälle ja kuunnellaan kuulokkeilla. Ei pysty mies ja poika kuuntelemaan samaan aikaan. Sillä myös kuului äänet selvemmin jo näillä viikoilla. Mulla on muutaman kerran tuntunu ihmeellisiä muljahduksia kohdun seutuvilla. Siis ihan kuin vauva liikkuis ja lapsivesi muljahtelis siellä, kerran kaupassa täytyi oikein pysähtyä ihmettelemään että mitäs tämä on.. Mitään hipaisuja ei ole tuntunut eikä vielä pitäisikään enkä tiedä voiko nuokaan tuntemukset olla vauvasta johtuvia vai mistä. Esikoisesta tunsin liikkeet 16+2 ekan kerran varmasti, joten voihan olla että nyt tuntuu aikasemmin, mut nyt on kuitenkin vasta 12+5.. Istukka mulla on takaseinässä, joten sen ei pitäis haitata tuntemista.
Tänään lähdetään Tampereelle ihailemaan tallipihan joulutunnelmaa ja katsomaan pukkiparaatia. 2v. poika on kulkenut eilisillasta asti tonttulakki päässä ja hokenut että "pukki tuo kitaran" :heart: Arvatkaas mikä meillä on odottamassa eteisen kaapin päällä paketoimista ;) Minä oon kans ihan jouluihminen, nyt meillä on 3. joulu "lapsellisina" ja kyllä se ihanaa aikaa on. Ennen pojan syntymää olin usein joulut töissä ja varsinkin kun lasta ehdittiin toivoa 3 vuotta ennenkuin sai alkunsa vihdoin, niin joulut oli ehkä kaikista raskainta aikaa. Nyt huomaan että mulla menee ihan överiksi kaikki lahjojen ostamiset sun muut. Mutta kun jo heinäkuussa ostaa ekat lahjat niin kyllähän niitä ehtii kertyä :whistle: Tosin tykkään lahjoa myös muitakin kuin vain omaa lasta.
Voikaa hyvin mammat ja masuasukit!!

-minttu ja pumpelo :heart: rv12+5
 
Tänään kerrottu vauvauutiset anoppilassa. Jännitti hirveesti ja punastelin vaan. Ja kaiken lisäksi anoppi oli kuulema huomannu musta raskauden jo parilla edellisellä käyntikerralla. Jotenkin kuulema olemus muuttunu. Jäin miettimään, että näkiköhän se mun pöhöttyneestä mahasta jo silloin, vai finnisestä otsasta(yleensä ollu hyäv iho), vai väsyneestä olemuksesta vai vaatevalinnoista, eli löysästä paidasta ;) Noh, kerrottu on ja onnellisia ovat. Vielä kun saisi omille vanhemmille kerrottua, miten se onkin niin vaikeaa. Miten sen vois kertoo rennommin...
Minttu1: ihan tuttuja noin ajatukset joulusta. Niin myös mulla monta vuotta jouluna on ollu vähä ulkopuolinen olo ja aina ajatellut, että jospa meilläkin ensi jouluna. No nyt on jo lupaus vauvasta ja toivon kovasti, että jotain vauvaan liittyvää lahjaksi jo saisinkin. :heart:

Hope&Jannaliina ja muut liikunnasta keskustelleet: Mulla oli kans liikunta paljo vähäisempää plussattuani, olihan takana koeputkihoito munasolukeräyksineen ja siirtoineen. Tein lähinnä kävelylenkkejä. Jossain vaiheessa tarve tuli minulle normaalimmalle liikunnalle ja aloin taas hölkätä ja käydä jumpassa. Nyt olen lähinnä kävelly ja hölkänny noin tunnin lenkkejä ja 4-5 kertaa viikossa. Ja hyvin siis olen voinu. Tänä aamuna oli oikeestaan eka kerta kun hölkätessä alkoi kohdun seutuun ja ristiselkään sattua, niinpä muutin kävelyksi. Ehkä venyttelyt on vähä retuperällä, tai sit täytyy alkaa siirtyä hölkästä kävelyyn. Muuten tuntuu, että liikunta on mulle kyllä aika välttämätöntä, varmaan makaisin muuten vaan sohvalla, enkä jaksais sitä vähää, mitä nyt. =)

Tunteista: tai tuntemuksista...onko teillä minkälaisia tunteita jo masuasukkia kohtaan. Olen vähä ihmetellyt itseeni, kun oikeestaan tähän viikkoon asti ei oo ollu sen kummempia. Ehkä lapsettomuushoidoissa ultrattiin niin paljon ja sai aina katella munarakkuloita, että alkuraskauden ultrat on tuntunu ihan samanlaisilta. Nyt nt- ultran jälkeen on vasta alkanu tuntuu, että siellä on vauva ja tunteita sitä mukaa alkanu herätä. Jännää.
 
heisan taas

Tuli täs mieleen kelan sivuilta ku katteln äitiyspakkauksen kuvia että mitä te meinaatte, otatteko pakkauksen vai rahana?
Itse meinasin ottaa rahana tällä kertaa kun toi pakkaus ei mun silmään niin kivalta näytä ja kahen vanhan pakkauksen tavarat vielä tallella. Aika aikastahan tota on vielä miettiä mut tekis jo mielei mennä shoppailee vauvan vaatteita :)

aitiliini 14+6
 
Eiks toi Kelan sivuilla ole vielä 2009 pakkaus? Luulis että kerkeäisi vaihtumaan..vai noin niinkun yleisesti ei näytä kivalta? :)

Ootteko te käyneet alkuraskauden ultrassa? Ite voisin mennä jo tulevan viikon lopulla, mutta jännittää että onko se liian aikaisin.. Kun haluaisin olla varma että sydän si pamppailis, jos ylipäänsä pamppailee. Se oli sitten perjantaina 6+4 tai sitten jotain sellaista. Että odottelisko sitä suosiolla viikon pidemmälle. Vai...
 
Pikkuvadelma: me mennään näköjään aika samoilla päivillä. Mulla on varhaisultra 3.12 eli rv 7+2. Olen myös miettinyt jos sais aikaisemmin. Hyvin voit mennä jo ens viikolla, jos siltä tuntuu. Paremmin kuitenkin näkyy, jos odottaa pidemmälle. Näin olen käsittänyt. Mut pitäis kyl näkyy jo viikol 6.

Huomenna soittelen ja kysyn, jos voisi mitata hcg-arvon uudelleen verikokeella, kun oli sitä pientä vuotoa perjantaina. Jotenkin haluais varmistua, et raskaus etenee, vaikka sit vast ultras sen näkee onko mitään. Mut kuitenkin. Mulla kun raskausoireet toistaiseksi olleet tosi vähäiset.
 
Miukula: joo klinikalta kyllä sanottiin, että vois jo tulla reilulla kuus viikolla, mutta kamalaa jos onkin liian ajoissa ja stressaa turhaa niitä sydänääniä. Toisaalta kyllä haluaisin, mutta yhden keskenmenon kokeneena tiedän kyllä ettei se mitään takaa. Siis että ne kuuluu siellä tälläin alussa. Mikäs sulla on la? Mä en oikein käsitä, kun mun la on nettilaskurin mukaan eri kun taas kahden eri kätilön mukaan..tai siis kätilötkin oli eri mieltä :D
 
pikkuvadelma joo sen pakkauksen pitäs vaihtua maaliskuussa mut jos vanhoi on vielä jäljellä ne jakaa ne loppuun . Sä varmaan onnistutkin saamaan uudemman paketin mut mulla laskettu aika toukokuun puolesvälis ja hakemus tohon pakkukseen lähtis tammikuussa joskus ni varmaan tulis mulle se vanha. MUn mielestä tossa pakkauksessa on paljon vähemmän vaatetta mitä mun edellisessä mutta johtuu varmaan noista ketovaippaseteistä......
 
pikkuvadelma ja Miukula: Mulla näkyi 6+2 syke ultrassa, eli jos askarruttaa niin 6+ voi mennä ultraan. Mullakin oli varattu varhaisultra-aika 7+1, mutta lääkärikäynnillä samalla katsottiin jo aiemmin. 7+1 näkyi komeasti jo sitten muutakin kuin pieni väpättävä piste =)
aitiliini83 Mä olen ajatellut ottaa sen pakkauksen, mutta mulla onkin vasta ensimmäinen tulossa. Jos olisi tallessa edellisiä pakkauksia, niin varmaan saattaisin ottaa rahana.
 
Heippa naiset!
Nopeasti kirjuuttelen täältä töiden lomasta.
Tänään poksui 12+0!!:)
Huomenna on se nt-ultra, eilen illalla lueskelin tästä ultrasta ja siitä veriseulasta.
Jännä vaan että mies ymmärsi jotenkin eri tavalla asian, no ei se kyllä lukenut kaikkea, jotain lukasi ja yritin sitten sille selittää miten minä olen asian käsittänyt. Teiltä varmistusta jos saisi! Niin hän siis käsitti niin että jos niskaturvotus on alle sen oliko se nyt 2,5 mm niin sitten ei tartte ottaa muuta, mutta jos on yli 2,5 mm niin otetaan se veriseula ja jos siitä tulee riski niin sitten se kromosomitutkimust punktiona.
Minä kyllä olen niin käsittänyt, että meidän pitää nyt päättää että otammeko seulan vaikka se turvotusarvo olisi mitä. Että se pelkkä turvotus ei kerro riittävästi. Onko näin?
Ja Rouva B:llähän ainakin taisi näin olla, että se turvotus oli normiarvoissa mutta seulasta ja turvotuksesta laskettuna tulikin riski. Mutta hyvä tosiaan että asia selvisi siellä ja kaikki kunnossa!
Onko täällä muuten monet sen seulan ottaneet? Taisi olla niin että eteläsuomen suunnalla se on on yleinen mutta muualla ei välttämättä edes tarjota.

Niin no sitten viime yönä näin unta, että olimme siellä nt-ultrassa. Unessa ne ekaks jostain syystä kuunteli sydänäänet ja ne kuului selvästi ja rupesin jo siinä vaiheessa poraamaan. Ja ultrassa oli joku superhyper 4-ultra tms. jossa näkyi naama ja kaikki. Oli isänsä näköinen :D
Että kyllä se huominen ultra sen verran on mielessä ja jännittää. Mitenkähän tänään jaksaa keskittyä näihin töihin.

Pakkauksen otan kun on ensimmäinen ja siinähän on kaikkea hyödyllistä. Varmasti tulee kalliimmaksi jos kaikki hommaa itse. Mutta tosiaan jos on jo pakkauksia tullut niin eipä niitä tarvitse enää uusia ja vaatteitakin saattaa monella olla vielä varastossa.

Mutta pitänee yrittää jotain töitäkin taas tehdä.

Loistavaa alkanutta viikkoa naisille masuineen!! Minä jännäilen huomista!

T.Ripe ja Elvis 12+0!!!
:wave:
 
Heissan!!!

Ripelle tsemppiä huomiselle! Meillä otettiin veriseula sekä turvotus.. noistahan ollaan niin kahta mieltä, mutta me päädyttiin ne ottamaan. Päätettiin veriseulaan meno kun nt-ultra oli jo takana ja turvotus vaan 1,5mm.

Aitiliini me otetaan pakkaus kyllä kun kerran esikoinen on tulossa. Kävin kelan sivuilta kattelemassa kuvia, ja eihän se nyt kovin ihanan näköinen se sisältö ollut, mutta otetaan silti.

(.) Mulla oli tänään neuvola. Ja rautamehulle taidan joutua, hb oli laskenut 136 --> 115 eli siitä taitaa johtua tän mamman väsynyt olo. Verenpaine oli ok 126/69, tosin toi 69 on mulle ihan älyttömän alhanen ku yleensä se huitelee 79-85, mut parempi näin kun että olis koholla. Sykekkin kuului mainiosti ja jumpsutti 150 <3. Painoa tullut 800g eli kokonaisnousu on nyt sitten 3,5kg vissiinkin. Tosin epäilen että tänään oli vähän turvotusta nostattamassa kun aamulla oli silmät ja huulet ihan turvonneet.. mut samapa tuo ;) Seuraava neuvola on sitten jouluviikolla.

Paha olokin tuli taas vähän takasin, varmaan kiitos loppuviikon vatsataudin. örks.

Rasvottuuko teidän hiukset nyt enemmän vai vähemmän kun ennen? Mä oon aiemmin saanut pestä joka pv, mutta nyt riittää mainiosti joka toinen pv. Jesh! Näppyjäkään ei ole yhtään normia enempää, eli ei juuri lainkaan. Hyvä niin. Masu on vähän pompsannut ja näkyy jo kun selällään makoilee niin tossa navan alapuolella sellanen selvä kohouma. Mies siitä jo kuvankin napsas ;)

Ja Miukulalle ja pikkuvadelmalle tsemppiä ultriin! Toivotaan että pienten sykkeet jo sieltä näkyy! On se vaan ihana näky, sniifs ;)
 
Pikkuvadelma: mulla on laskettuaika laskurien mukaan 18.7, mut ehkä se todellinen selviää siinä ekassa ultrassa. Laskurithan laskee sen viimeisten kuukautisten mukaan. Mulla kuitenkin ovulaatiopäivä on tiedossa, niin tulee varmaan eri tulos. Kun laskin raskausviikkoja niin ovulaation mukaan tänään on rv 5+6 ja kuukautisten mukaan rv 6+2.
 
Ripe72 Me oltiin viime torstaina tuossa seulassa ja molemmat otettiin. Ultra oli siis ensin ja turvotus oli 0,9mm ja sen jälkeen mentiin verikokeeseen. Sen tuloksia ei olla vielä saatu. Kätilö kyllä kysyi menemmekö verikokeeseen, minä luulin että se päätettiin jo silloin neuvolassa.. Ihanaa oli ultrassa nähdä oikean näköinen liikkuva vauveli :heart: Onnea teille huomiselle!

Ihana vauvamaha Rouva B! Itsellä ei näy vielä mitään, painokin on pysynyt sen 4kg lähtöpainoa matalammalla, vaikka oon nyt pystynyt ihan kunnon ruokaakin syömään enkä ole nyt 6 päivään oksentanut.

Onnittelut plussista taas uusille, ainakin Miukula ja Pikkuvadelma taisi olla :flower: :flower:

Me varmaankin äitiyspakkaus otetaan, ihana olisi päästä sitä hypistelemään, kerrankin omaa =)

Mukavaa viikkoa kaikille odottajille!

Anna ja Oliivi 12+3
 
Soittelin tosiaan polille ja huomenna otetaan hcg-arvo uudelleen, sen pienen vuotelun takia. Ja jos on hyvin kohonnut, niin saatetaan aikaistaa ultraa. Jos taas laskenut, niin sitten pitää odottaa vuotoa. Eli huomenna selviää miten käy. Jännittää! :kieh:
 
Miukulalle tsemppi :hug: että arvo on hyvin nousussa!! Minä uskoisin kyllä että on jos kerran ollut vain pientä vuotoa. Mullakin oli alussa hyvin pientä vuotoa, joskus 6+ viikolla ja ryntäsin äkkiä ultraan yksityiselle, kaikki oli onneksi hyvin. Mutta kyllähän se aina säikäyttää, varsinkin kun on lapsettomuustausta.
Me ei aiota ottaa äitiyspakkausta. Esikoiselle otettiin ja ihanaa se oli hiplata sitä silloin, mutta kuitenkin iso osa vaatteista jäi käyttämättä kokonaan. Tykkäsin enemmän käyttää puolipotkareita ja pakkauksessa taas oli aika monet kokopotkarit joita ei käytetty ollenkaan. Lisäks jotkut värit oli sellaisia, ettei mielestäni sopinut pojalle, tytöllä varmaan oliskin ollu enemmän käyttöä pakkauksen vaatteilla (pinnallista, tiedän..) Oli siellä kyllä sellaisiakin vaatteita, jotka oli kovassa käytössä meillä, esim. kevytvanupuku, ja ne onkin tallessa vielä. Toppahaalari jäi käyttämättä kun ekana talvena poika hukkui siihen ja toisena se oli liian pieni. Nyt on varmaan ens talvena tälle tulokkaalle sopiva, mikä on hyvä koska tykkään siitä puvusta.. Joka tapauksessa, mun mielestä pakkaus on hyvä ensimmäiselle lapselle kun siellä on sitä muutakin tarviketta kuin vaatetta ja onhan se sisältö paljon arvokkaampi kuin 140? mikä on vaihtoehto.

-minttu ja pumpelo :heart: rv12+6 (huomenna poksuu!)
 
Heippa kaikille! :wave: Uskaltaisinkohan kurkkia jo tänne puolelle... Plussattu on ja aika uskomaton tunne. =)

Tässäpä tiedot tuohon listaan laitettavaksi: Astrid - 28.7.2010 - ensimmäinen- TAYS- 4xIUI,1. ICSI,1.ICSI 1.PAS - lasta toivottu 6/2005

Ensimmäinen ultra-aika mulla on 8.12. Tuntuu olevan niin pitkä aika...

Lueskelen koko pinon vielä läpi paremmalla ajalla
=)

Astrid ja Jaska & Jokunen 4+4 (tai 4+5...)
 
Miukula: mulla la:t vaihtelee 19.7.-22.7. (kierron mukaan). Varasin tänään sitten klinikalle ajan ultraan. Päädyttiin kätilön kanssa, että menen vasta sitten seittemällä viikolla. Eli 2.12. :) Eipä ole kovin pitkä aika enää..

Mä en kyllä yhtään tiedä pakkauksesta tai rahasta. Toisaalta vaatteita on jo esikosta, mutta rahana ei ole kovin iso ja onhan se kiva fiilistellä ja hiplata niitä vaatteita kun ne tulee.. :D Tosin olen päättänyt että mitään muuta uutta ei osteta kun turvakaukalo, niin olisihan siitä rahasta hyötyä. Kaikki muut tavarat olen nämä kolme ja puol vuotta säilöny. En olis kyllä ikinä uskonu, että näin pitkään menee että saan ne käyttöön taas.. jos edes saan tälläkään kertaa.
 
Ripe: me otettiin turvotus + verikoe ja turvotusta oli 0,9mm. Ymmärsin että se olis ne molemmat kyl otettava.Mut sit toisaaltakun odottaa kaksosia niin silloin veriseulaa ei oteta.Että enpäs olekaan niin varma onko niitä molempia pakko ottaa.

napsuneiti: toivotaan että hemoglobiini lähtee nousuun tai edes pysyy samoissa. Rautamehu ei jotenkaan kuulosta kauhean houkuttelevalta,eritoten jos pahoinvointia... :x

miukula: tsemppiä huomiselle!Uskomme että kaikki on kunnossa eikä maalailla mitään piruja seinille! Tulehan ilmoittamaan kuinka kävi! :hug:

Oma napa: nyt on mun vanhemmille kerrottu ja olivat oikein onnellisia, tämä taapero on ensimmäinen lapsenlapsi :heart: Miehen suku saa tietää sitten joskus kun niitä nähdään (nähdään tosi harvoin), varmaan jouluna. Tänään tuli myös veriseulan vastaukset kirjeellä kotiin,elikkäs kaikki oli kunnossa! :D Hieno homma :D Oli aika hassua kun kirje alkaa: "hyvä odottava äiti" enpä ole vielä itseäni kunnolla ajatellu äidiksi,mutta tulipas hyvä mieli :D Neuvola olis keskiviikkona.

Alex 13+0 poks

 
Oletteko te kaikki veriseulassa käyneet saaneet tulokset kotiin kirjeenä? Kun meille sanottiin että jos jotain häikkää on niin silloin soittavat tai laittavat kirjeen jos eivät puhelimitse saa kiinni, mutta muuten ei tule mitään tietoa. Eli jos mitään ei kuulu niin kaikki on ok. Meillähän tuosta np:stä on jo yli kuukausi eikä siis mitään kuulunut. Yritin kysyä neuvolastakin että tuleeko sinne mitään tietoa tuosta riskiluvusta ja neukkutäti sanoi että ei tule, vaan siinä tapauksessa tosiaan jos jotain häikkää on. Vähän kyllä ihme homma...

Hartiat on jo PALJON paremmassa kunnossa, särkylääkkeitä en ole syönyt moneen päivään. Viime keskiviikkona kävin tosiaan oikein kunnon hierojalla ja pari päivää sen jälkeen olin ihan romuna. Silloin meni panacodia jonkin verran ja kylmägeeliä. Nyt olen pelkällä kylmägeelillä ja jumpalla pärjännyt. Että sitä onkin ihminen tyhmä kun pitää niin pitkään vetkuttaa tuolla herojalla käymistä, nytkin oli/on monen vuoden jumit tuolla hartioissa ja niskoissa. Nyt ylihuomenna on taas hieroja ja sen jälkeen katson miltä vaikuttaa ja jos edelleen katson tarpeelliseksi niin käyn vielä muutaman kerran. Rahat on vain niin tiukilla nyt, mutta pakko nämä hartiat on saada kuntoon, ei mulla oo mitään mielenkiintoa noita särkylääkkeitä syödä ja mitäs sitten kun vauva syntyy ja sitä pitää kuitenkin kannella, pää varmaan tippuu lattialle että kopse käy... :headwall:

Tänään ruokaa laittaessa ihmettelin että miksi mulla kuplii alamahassa sillain koko ajan, hokasin vasta myöhemmin että olisko ne nyt niitä liikkeitä! :heart: Kun mulle on useampi sanonut että muistuttaa pienten kuplien puhkeamista ja sellaista tuo juuri oli. Ihanaa ajatella että siellä se vauva jumppaa! Neuvola on vasta ensi viikon keskiviikkona ja aika tuntuu taas niin pitkältä odottaa sinne!

Meille myös otettaan äitiyspakkaus kun ensimmäinen on tosiaan tulossa. Saadaan varmaan myös tuo tämän vuoden pakkaus kun laskettu aika on toukokuun alkupuolella ja nuo paperit kelalle voi laittaa jo tammikuun lopulla. Minä kyllä tykkäsin ihan tuosta paketista mitä tuolta kela sivuilta sitä kävin katsomassa, käytännöllisyyden nyt sitten näkee vasta käytössä. Yhtään vaatetta ei olla ostettu, eikä mitään muutakaan paitsi vaunut ostin kaverilta kun oli niitä kirpputorille viemässä myyntiin. Pinnasängyn ajattelin ostaa käytettynä vaikka kirppikseltä, mutta patjan ostan uutena samoitenko kaikki petivaatteet. Hoitopöytää meille ei tule tilanpuutteen vuoksi, mutta sen hoitoalusta ajattelin vessaan investoida. Serkulta saan sitterin ja varmaan yhteensä viisi kassillista tyttöjen vaatteita. Jos rakenneultrassa näkyy sukupuoli niin täytyy sitten käydä nuo hakemassa. Jos poikaa lupailevat (mitä kyllä epäilen, kovasti on tyttöfiilis) niin käyn sitte valkkaamassa kaikki unisex värit tuolta itselleni.
Äiti lupasi ostaa meille tuon turvakaukalon, täytyy sellaistenkin ominaisuuksiin perehtyä tässä lähiaikoina.... Mitä muuta pitäisi hommata kun ensimmäinen vauva tulossa ja mitään ei tietenkään ole ennestään? Täytyy nyt rakenneultran jälkeen ruveta jo pikkuhiljaa noita tavaroita haalimaan, että saa kustannukset jaettua pitemmälle ajalle...

Haave & Helmi-Orvokki 16+2 :heart:
 
heips. luin pari sivua teitin höpinöitä... :wave:
TAHTOO TÄNNE KANS!! :heart: :heart:
nyt olis 3+6 ja parina aamuna oon plussan saanut. :whistle: ai minäkö testailen ajoissa??! eeeen. :saint: :LOL:
perjantaina viimeistään pinoudun tänne, kun saan sen virallisen plussan.
heipheip! :wave:
 
Ripe: Juu, meill ekävi just noin, ettäturvotus oli ihan ok, mut veriseulan korkea hcg aiheutti tuon 1:60 -down riskin. Ja tosiaan, en edes ajatellut että veriseulasta voisi moista huolta tulla, kun kävin siellä vain selvittääkseni olenko jo sairastanut toksoplasmoosin vai pitääkö vältellä kahta kissaamme. Ja se siis otettiin noissa kokeissa myös. Mutta olen nyt onnellinen siitä, ettäasiat meni just näin. Siinä sai paljon ajattelemisen aihetta ja asioitten mittasuhteet loksahtivat kohdilleen. Saatiin tietää sukupuoli ajoissa ja uskon sen edesauttaneen kiintymyssuhteen kehittymistä hurjasti. Ja huolen väheneminen tietty myös. :D

Äitiyspakkausta ei oteta. Sillä rahalla, minkä vaihtoehtoisesti saa, ollaan ostettu vauvalle jo kaikki vaatteet ensimmäiseksi vuodeksi, yhdistelmärattaaat, parvekevaunut ja setillinen kestovaippoja. Siis huuto.netistä paketteina (oi, siellä on ihania vaatepaketteja, älkää vaan menkö sinne!!) Lisäksi olen hiukan aatteellisestikin sitä mieltä ettei näin pienille hankita uutta. Vaatteet on sopivia vaan jokusen viikon ja ovat vielä kierrätettyinäkin aivan uuden veroisia.

Napsikselle tsemppiä rautamehun kanssa! Oon maistanut jokusia ja on ihan hyviäkin olemassa jotka maistuvat vaan marjatiivisteelle. Mie toivon, etten ihan heti joutuis rautamehulle. Sitä raudan ottamista ja tarvetta kun on seurattava ettei vaan ota turhaan. Ulkoilu onneksi parantaa hemoglobiinia ja yritän nyt sillä vähän ennaltaehkäistä! Niin ja tukka ei rasvotu nopeammin eikä hitaammin kun ennen, aina likaantunut hitaasti - noin pari (max. 3) pesukertaa viikossa riittää täällä. Muuten kyllä joutuu peseytymään kokoajan kun raskauden aikana tulee tuota valkovuotoa niin penteleesti.

Haave: Mullakin oli outoa olkasärkyä oikeassa olassa. Onneks tuo liikunta auttaa, meillä kun on talon vieressä park gym alueen asukkaille ja siinä on just semmosia laitteita mitkä on raskaudelle hyväksi. Selkää ja olkavarsia vahvistavia. Toivottavasti sullakin taittuu pian se kipu, hyvää vauhtiahan tuota olet jo tokenemassa!

Dreamer! Tervetuloa, hienoa että olet täällä! On muutkin tässä pinossaika aikaseen testailleet kun niin kovasti on toiveita ollut taustalla. tervetuloa vaan tännepäin kun tohdit!

Minä: Tänne on tullu se semmonen alkuraskauden nälkä takasin! Eli että kroppa haluaa syödä kokoajan. Tähän saakka ei ollut paino vielä noussut, mutta nyt saletisti on, siihen malliin tämä rouva syöpöttelee. Vauvan potkut tuntuvat jo muuallakin kuin edessä, on saanut poitsu jumpattua koipensa vahvaksi. :D Rakenneultra on ylihuomenna ja sitä odotellaan kovasti! Joskus iltapäivisin alkaa sormuksista jäädä painaumarenkuloita sormeen. Kauankohan mahtuvat vielä olemaan paikoillaan!

-Bee ja Ee 20+3
 

Yhteistyössä