Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

Alexandria Mulla seuraavan päivän iltana alkoi käsikipu ja jatkui melkein viikon ja oli kyllä niin arka ettei voinut sillä puolella nukkua. Varmaan ihan normaaleja oireita.

omaa: Tuli eilen down veriseulan tulokset ja luki vaan että normaalit oli että ei riskiä mutta suhdelukua ei lukenut......
 
pohtijatar: Mulla laskettiin alunperin, että hedelmöittymispäivä oli punktiosta seuraava päivä, eli samoin kun sulla. Hoitoklinikan mukaan nyt olisi siis 11+5. Mutta, kävin äippäpolilla, niin meni laskut täysin uusiksi, ne ei laita mitään painoa ICSI:lle, vaan laskee raskauden menkoista. Elikkä nyt onkin sitten 12+4 :eek: Mun mielestä menee ihan väärin koska viikot ei vasta todellisuutta.
 
Heippa!!
Alexandria ja Napsuneiti:
Ihania ultrakuulumisia täällä, voikun se 4-d ultra olisi ihana.. Ajattelin kyllä siihen mennä yksityisellä, mutta vasta joskus alkuvuodesta..

Hope:
Onpa erikoista, että laskettua aikaa aletaan väkisin kuukautisista laskemaan, eihän se sitten pidä ollenkaan paikkaansa.. Siinähän voi tulla isojakin heittoja.. Ja tosiaan hedelmöittymispäivä on täysin tiedossa näissä, joten miksi sitä ei muka käytettäisi. Ihme touhua!!!!!
Pohtijatar:Mulla munasolun luovuttajan punktiopäivä oli rv. 2+0, eikä sitä neuvolantätikään lähtenyt muuttamaan.

RouvaB: ihanaa varmasti tuntea pikkuisen liikkeet, sitä odotan kyllä kovasti, kohtahan voisi jo jotain ruveta tuntemaan..

ON: kotidopplerilla viimein löysin pieten sydänäänet, eka kertaa rv 14+2.. Viikonloppuna olin kavereiden kanssa syömässä, ja kerroin heille tulevista vauvoista, kummitädilleni kerroin myös tänään.. Töissäkin luulen että jotain aavistavat..

Vilhelmiina ja tuplat rv. 14+5
 
Maanantaihuomenta!

Lasketusta ajasta, mullakin se oli ensin siitä punktiopäivästä 38vkoa eteenpäin. mutta sitten muuttivat sen niin että tosiaan punktiosta seuraavasta päivästä 38viikkoa eteenpäin, ihan niinkun Jannaliinillakin. Np-ultrassa pieni tosin oli 4päivää viikkojaan isompi, ja jos ei olisi ollut ivf-raskaus olisi tuo laskettu aika muutettu sen mukaan ja taitaisi olla mulla 1.5 eikä nyt neuvolakortissa oleva 5.5. Itse kuitenkin menen viikoissa sen alkuperäisen eli 4.5 mukaan. Eipä tuo niin karvalleen ole kuitenkaan =)

Vilhelmiinalle onnea äänten kuulemisesta ;) Mahtaa olla kiva tunne kun ne ekan kerran saa itse tuntumaan. Onko sulla jo kuinka iso masu kun kuitenkin kaksi siellä asustaa? kohtahan sä voit tosiaan tuntea jo liikkeitäkin, ihquu!!!!

Jannaliini juu, mä sain suhdeluvun tietää kun kysyin neuvolantädiltä.

(.). Mä olen päässyt viikonloppuna tutustumaan harkkasuppareihin ja kohdun kasvukipuihin. Taitaa jäädä saunomiset kyllä mulla vähemmälle, koska eilisen illan oli aika lailla masu "oudon tuntuinen" ku oikein pitkään olin saunassa. Ja sitä ennen kävin kohtuu reippaalla kävelyllä koiran kanssa.

Ja olen riesakseni saanut jonkunmoisen yskänruven huuleen. on nyt 1,5kk suunnilleen ollut jatkuvasti jossain kohdassa, parhaimillaan kahdessa kohdassa kuten nyt. Onneksi ne vesirakkulat kestää päivän ja puhkeaa ja sitten se rupi kuivahtaa pois. Eli vajaassa viikossa on jo kaikki normaalin näköistä.

Iskä pääsee tänään sairaalasta kotiin odottelemaan kirjettä koska on eka sytostaattihoito. Onneksi on itse pirteällä mielellä ja fyysisesti toipunut leikkauksesta aika hyvin.

Napsuneiti ja Prinssi-Pallero 15+6 <3
 
Jannaliini meillä on tosiaan 4D tuolla sairaalassa, eli kun on se rakenneultra sit 14.12 ni päästään taas näkeen palleroinen ihan moniulotteisena. En meinaa tässä välissä mennä yksityiselle.

Mä kävin lauantaina rintsikkaostoksilla ja meinasin pyörtyä ku hoksasin että sopiva koko on 85E, voi jeeeee.... kuinkahan monet liivit sitä vielä joutuu ostaan? Kääks. Ja tätä menoa jos masukin kasvaa ni äippä tossa jo totes että "susta taitaa tulla aika valtava". Hiphei, sitä odotellessa :LOL: :LOL: :LOL:
 
Hei vaan kaikille! Mä oon ollut niin huonona viimeset viikot etten oo jaksanu edes tietsikkaa avata. Mulla on tosiaan ollut pahoinvointia melkein koko päivän ja siihen päälle vielä järkyttävä pääkipu, johon ei mitään syytä ole löydetty. Ja mulla vielä sellanen tilanne että oon viimesen vuoden tehnyt töitä "free lancerina" ja nyt tietty täytyy ottaa virka vastaan, joten en oo uskaltanu olla pois töistäkään enkä kertoa kellekään että oon raskaana ennenku oon kirjottanut työsopimuksen alle, ja eiköhän pomo oo maannu sikainfluenssassa kohta 3 vko!
Tänään oli eka päivä jolloin olo tuntui jo aika hyvältä, joten toivottavasti parempaan suuntaan menossa. Mä asun Norjassa, joten täällä vähän eri käytäntö ilmeisesti noitten ultrien suhteen, mulla oli eka jo vkolla 7 ja toinen heti vkolla 9 ja seuraava ois vasta vkolla 18 ja se tehdään synnytyssairaalassa, ja eilen sain tiedon ettei saatu paikkaa sieltä sairaalasta johon haettiin ja nyt ei varmaan ehdi saada vastausta toisestakaan sairaalasta, ku toi 18vko sattuis heti joulun jälkeen.
Musta on tullut tän raskauden myötä aamuvirkku, aikasemmin oli tosi vaikeaa päästä sängystä ylös ennen 10 ja nyt oon hereillä kl 07 joka aamu! Joten nyt nukkuun...öitä!
Tuulia + Jalmari 11+4
 
Hei Naiset!

Tuulia: Vai että kolme ultraa saa Norjassa, wau!Tuo tosin on outoa että tiettyyn sairaalaan pitää ihan hakea. Toivottavasti nyt ehditte kuitenkin sairaalaan saamaan, missäs sitä muuten synnyttää? :eek: Mulla on sama juttu duunin kanssa. Viime viikon lopulla sain kuulla että miut vakinaistetaan. Ja se on hyvä, koska äitiysraha on isompi kun jää vakinaisesta työstä pois (kun jos työsuhde loppuisi ennen ä-lomalle jäämistä ). Ihme,että mahani kanssa vakinaisen viran sain! Onni on myötä, nähtävästi. :D Niin ja olen kohta kuudennella kuulla... eli toivottavasti sinäkin ehdit paprut kirjottaa ennenkuin jäät kiinni! Tosin mie en oo ollu päivääkään poissa eikä oo ollu paha olo, vaan oon voinut oikein hyvin. Eli sen puolesta ei ois voinu arvata kukaan minun raskautuneen.

Napsuneiti: Ois tuo rintsikkaostos edessä täälläkin, kamalaa! Mulla on vaan yhdet rintsikat jotka vielä jotenkuten mahtuu, mutta ainakin 2 kuppikokoa on kasvanut ja olen "normaalisti" b. Yritän vaan tunkeutua näihin ja ostella sit suoraan imetysliivejä ettei tarttee ostaa pieneksi aikaa turhaan niitä. Muutenkaan, en ole ostanut mitään raskausvaatetta! Farkuista jätän ylimmän napin auki niin, että oon tehnyt siihen "jatkopalan" hiuslenksusta.
Ja paitoja oon ostanut noin yhtä kokoa isompia ja sen mallisia, että ne mahtuu. Näitä vaatteita on hyvä sit pitää synnytyksestä palautuessaankin. Niin. ja vähän olen kade tuosta että teidän ultra on 4D!
Ja saunomisestakin piti vielä sanoa, että se kai rasittaa vähän kehoa! Mie nautin yhä saunasta, mutta jätkä alkaa potkimaan aikalailla. Huomaakohan se tuon pienen lämmönmuutoksen siellä masussa? :D Kylmä vesihän on kielletty, niin mulle sanottiin jo sairaalassa (kun olin hyperin takia). Että jos kylmällä suihkuttaa vatsaa, niin tulee supistuksia. Että jos joku haluaa kokeilla miltä supparit tuntuu...

Vilhelmiinalle onnittelut sydänäänistä! Löysitkö molempien äänet? Voi olla hankalaa kun siellä on myös istukat joista myös kuuluu sykkeet. Tuntuukohan ne liikkeet tuplista aikaisemmin? Uskoisin kyllä näin kun siellä on vähempi tilaa. :D Teillä onkin työ varmaan miettiä molemmille lapsille nimiä (kahdet tytön- ja kahdet pojan nimet!?), kummeja, varusteitaja muita. Ihanaa. :heart:

Minä: Olen aika onnellinen nainen. Hirviöpäivät (7-21) loppuvat tällä viikolla hiljalleen ja sit pääsen rauhottumaan. Enää pieniä koulujuttuja työn ohella. Myös vakiviran saaminen helpotti oloa kummasti. Vauvan liikkeet tuntuu, joten on turvallinen mieli sit raskaudenkin suhteen. Ihaninta on tuo miehen mieletön kiintymys. Sunnuntaina se sen ekaa kertaa teki. Pussas mahaa ja sano vauvalle että minä rakastan sinua. :heart: Tosin sano kyllä mullekin. ja kissoille. se on semmonen. Mies pitää älyttömän hyvää huolta. hakee koulusta, pitää huolta ruuasta ja kodista ja sit kun oon kotona niin passaa ja hemmottelee. Haluaa tukea miut yli näitten raskaitten päivien. Vaikka kyllä se on samanlainen ihan normaaleinakin arkipäivinä. :heart:
 
Rouva B onnea virasta!!! On se hienoa että on sitten varma paikka johon palata kun mammalomalta töihin jälleen halajaa.

ja täytyy sanoa että sun mies kyllä kuulostaakin aika unelmalta! Olis NIIN ihana kun joku meilläkin siivoais, tekis ruokaa ja hemmottelis mua. Mut siivous homman olen ratkaissut palkkaamalla siivoojan ja kaikki muu jääkin mulle.. Meillä mies tosiaan käy koulua työn ohella eli lähtee aamulla klo 6 ja palaa illalla 21.40. Näin mennään maanantaista torstaihin ja viikonloppu meneekin sitten lukiessa ja läksyjä tehdessä. Vähän tuntuu yksinäiseltä välillä kun mekin asustellaan aika maalla. Ei sieltä enää lähdetä niin helposti iltasella mihinkään kun lähimpään kyläpaikkaankin on 20km suunta ja mulla jo työmatkoista tulee 110km päivässä. Ei paljon nappaa ajella enää ylimääräistä. Ja lisäksi joka paikkaan ei kuitenkaan voi haukkua ottaa mukaan, enkä sitten raaski jättää sitä iltaisin yksin enää pitkän päivän jälkeen.

Meillä on aina miehen kanssa ollut pientä keskustelua siitä että kuorsaanko mä vaiko pelkästään hän. Noh... nyt en voi enää kieltää. Mies oli eilen nukkumaan tullessaan nauhottanut mun "ah niin naisellista tuhinaa" eli toisin sanoen kuorsausta. Voi elämä. Pakko kai se on sitten myöntää. Mut selityskin on valmiina. Mulla on koko ajan nenä niin tukossa että ei ihme jos pikkusen tulee kuorsattua :LOL:

Napsuneiti ja Prinssi-Pallero rv16+0 *poks poks poks*
 
rouvaB:onnittelut vakinaisesta työstä!Ja tosiaan aikasta ihanalta kuulostaa sinun miehesi :)

Oma napa: Vihdoinkin ollaan yli sen maagisen 12 viikon!!Eilen oli se "toinen" np-ultra ja tällä kertaa pikkunen suostui liikkumaan. Lääkärikin totes että "kylläpä on vilkkaammalla päällä kuin viimeksi" varmaan johtui siitä että olin yövuorosta suoraan sinne ultraan menny...No mutta kaikki oli hyvin mitaksi se sai 0,9mm ja se kait sitten on ihan ok?Verikoe otettiin ja nyt sitten odotellaan vastauksia... Viikonloppuna olis tarkoitus mennä kertomaan mun vanhemmille tulevasta lapsenlapsesta. Töissä kait pitäis kanssa jossakin vaiheessa sanoa että olen jäämässä pois keväällä.No vielä ehtii hyvin!

Alex 12+1 :D
 
Heippati, kuulunko vielä syksyn plussaan? :) Inssi tehtiin 28.10 ja nyt siis raskaana!! Kolmas inssi, yhdistelmällä puregon-pregnyl-lugesteron. Kolmas raskaus, yksi lapsi. Toista siis odotellaan. Keskenmeno 06/08, viikoilla 10 plus jotain. LA olisi 22.7. ja TAYSsiin mennään, jos mennään. Toista lasta tehty 12/06 lähtien.

En löytänyt vielä itselleni sopivaa ryhmää, joten olisiko se tämä. Kovin negatiivisilla mielin kuitenkin vielä mennään, joten voi olla että on liian aikaista liittyä vielä tänne puolelle.
 
Pikkuvadelma tervetuloa!!!! Ja oikein isosti onnea plussasta! Uskotaan että kaikki menee hyvin ja pieni on masussa loppuun saakka!! Täällä on hyvä purkaa niitä huolia, murheita ja paineita kun aikalailla kaikki varmaan tajuaa mitä se menettämisen pelko tuossa alussa, ja koko matkan aikana on.

(.) Onkohan mun hemppa laskenut kun mä olen NIIIIIIIINNNNNNNN väsy. Menin eilen 21.30 nukkumaan, mut silti tuntuu etten olis tänään herännyt vielä lainkaan ja koko työpäivä pitäis jaksaa. Voi possu. Neuvola on ens viikon torstaina vasta. Onneks ollaan jo keskiviikossa, enää kaks herätystä ja taas on viikonloppu ;)

Mitäs muiden pallomasukkaiden aamuun? Kukahan rohkenis ekana meistä laittaa masukuvaa ;). Mietin sitä tossa yks päivä että jokohan sitä kehtais, mutta kun tosiaan on vähän niitä ylikiloja muutenkin ni paranee odotella vielä tovi kenties.. Vaikka eipä tätä palloa enää piilotella, varsinkaan iltapäivällä :LOL:
 
Rouva B:eek:nnittelut vakkarityöstä,tuli hyvään saumaan!!!!! Kuulin tosiaan kotidopplerilla molempien sydänäänet, ne kuuluu tosi alhaalta, mutta toinen selvästi vasemmalla ja toinen oikealla puolella.
Ennen tota 14+2 kuulin vaan omaa sykettä ja ehkä myös istukan ääniä, mutta kyllä ton vauvajunan tosiaan erottaa, kun sen vihdoin sain kuuluviin :)

Pikkuvadelma tervetuloa! Tuoreessa muistissa on tuo alkuraskauden pelko!! Jaksuja, yritä nyt kuitenkin nauttiakin!! Huomaan, että mulla on toi pelko nyt vihdoin helpottamaan päin, ostin netistä pienille jo pinnasängytkin :LOL:

Liikkeitä ootan hullun lailla, ja kuukauden päästähän on se rakenneultrakin.. ja JOULU!!
Tähän asti oon joka joulu aina miettinyt, että mikähän meidän tilanne ensi jouluna on, joko on tietoa pienestä.. no nyt on!!! Ihanaa!! Tulee erilainen joulu varmasti (ja seuraava joulu se vasta erilainen onkin..)
 
Tuulia: Hassua että siellä täytyy hakea sairaalaa. Toivottavasti teiilä pian varmistuu paikka :)

Rouva B: Hienoa, että sait vakipaikan. Onnea :flower: Miehesi kuullostaa ihanalle :) Täällä on kans aika hyvin palvelua tullut pyytämättäkin.

Vilhelmiina: Varmaan ihanaa, kun voi kotona kuunnella pikkuisten sydänääniä :)

Alex: Varmaan tuntuu huojentavalta kun 12rv meni rikki, onnea :flower:

napsuneiti: Mä en kyllä kehtaa aloittaa masukuvia, kun on vieläkin hyperin jälkeen aivan liian iso näille viikoille. :LOL: Ehkä sit vähän myöhemmin :)

pikkuvadelma: Tervetuloa tälle puolelle :) Mä otin rokotuksen toissa maanantaina, käsi kipeytyi, muuta ei tullut. Itsellä hyvä mieli sen suhteen, että otin sen.

Jannaliini ja Vilhelmiina täällä kanssa odotetaan joulua ihan eri tunnelmissa kuin vuosi sitten. Mulla menee ennen joulua just rikki maagiset 12viikkoa. Sinne asti saa kyllä vielä hermoilla.

Huomenna on taas lääkäri ja verikokeet, toivon että veriarvot alkais palautua normaaleiksi. Eilen soittelin ekan kerran neuvolaan ja sain parin viikon päähän esimmäisen käynninkin.
 
Hei Naiset! Ja kiitos vakipaikka-onnitteluista! :)

Pikkuvadelma: Tervetuloa, hienoa, että olet täällä! Ja marraskuuhan on vielä syyskuukausi! Eikä me niin tarkkoja muutenkin olla jos joku tahtoo pinoon mukaan myöhemminkin. Tuo pelko on ollut läsnä kaikilla, mutta yllättävän hyvin on tämän ketjun naisilla pysyneet vauvat sisällä. Kun siisjos vertaa vaikka noihin kk-ketjuihin...
ja minä en ole ottanut sikapiikkiä ja olen sen suhteen tyytyväinen ratkaisuuni. Tosin minusta vauva ei tarvitse nyt muitakaan vieraita aineita tai kemikaaleja kehittyäkseen ja en siksi käytä edes deodoranttia tai kaupan hammastahnaa (vaan luomuversioita). Luomu on mulla muutenkin raksauden hittisana, paitsi ei ehkä synnytyksessä, en ole varma vielä. ;)

Napsis: Miekin kävin hemppaa mittaamassa kun huippaili niin kovasti. Mutta se ei kuulema ala laskemaan kun vasta puolivälin tienoilla. verenpaine ja verensokeri vaikuttavat enemmän tämmösiin oireisiin tässä vaiheessa. verenpaine olikin mulla tosi matala RR 99/60. eli ei ihme, että huippailee. :) Mie voisin masukuvia ottaakin kun muistais!

Verve: Mulla oli hyperin jälkeen kauan kauan veriarvot persiillään kun eivät pysyneet tarvittavat ravinteet suonissa. Auttoi naistenklinikan erikoislääkärin määräämät apteekista saatavat nutridrink-ravintoliuokset, joita piti ottaa kolmesti päivässä. Ainoastaan niin sain ravinteita sen verran tarpeeksi, että osa pysyi myös kropassa. :)

Minä: eka hassu vauvamahajuttu kävi! Ei,ei ole tullut sitä ruskeaa viivaa. Mutta MINUN NAPA! Se on ponnahtanut ulospäin ja näyttää ihan vieraalta. Vierautta korostaa nyt sekin, että oon jo joutunut ottamaan napakorun pois. Napakoru on ollut 13 vuotta mulla ainoa koru (kihla- ja vihkisormusten lisäksi) mitä kannan enkä ota pois. Mut mies jaksaa onneks kehua miun mahaa niin paljon, että oon ihan sujut sen kanssa vaikei olekaan enää kova ja kapea pyykkilauta. :D

Toivoopi Bee, ylihuomenna visiin rv20
 
pikkuvadelma:tervetuloa! :D Ja mä otin sikarokotteen viime viikon keskiviikkona. Kovin sitä mietin ja en edelleenkään ole varma mutta otettu mikä otettu...

Rouva B: eikös se ole aika yleistä odottavilla että napa pullahtaa esiin?On varmasti outoa kun sitä ei ole tottunut kattelemaan :LOL: Mutta sekin kuuluu raskauteen :D

Oma napa: tänään tuli verta vessassa käydessä :eek: :eek: Se taisi kylläkin tulla peräpäästä koska en saanut etumusta pyyhkiessä mitään verta paperiin.En tiedä mikä oli,ihan kirkasta verta se oli.Toki ulostaminen sattui jostakin syystä että olisko siellä mennyt joku pieni hiussuoni rikki? Tosi mielenkiintoista luettavaa :LOL: Mutta voitte kuvitella kun sitä luulee olevansa jo jotenkin selvillä vesillä niin sitten paperiin tulee se monta viikkoa pelätty veri... Mun pitäis lähteä vielä pikkujouluihin tänään...tosi tonttufiilis :xmas: no oletan edelleen ennenkuin muuksi todistetaan että kaikki ok.

Alex 12+3
 
Huomenta!

Rouva B innolla odotan pinon ekaa masukuvaa ;). Mä oon kyllä navasta huomanut myöskin että ei kauaa enää mene ni siinä kohdalla ei olekkaan enää kuoppaa. Vielä on, mutta melko paljon pienempi kun aiemmin.

Pohtijatar tsemppiä ultraan!!! Tulehan sitten kertomaan mitä näkyi! Uskon että kaikki on oikein mainiosti. Mutta kyllä se muakin hirmuisesti sillon jännitti, vikat raskausoksennukset (tähän mennessä) sain toimittaa sinä aamuna kiitos väsymyksen ja jännityksen.

Alexsandria voihan se helposti olla jostain suolistosta jos kerran sattuikin. Mulle aina välillä kun tulee niitä pukamia ni tulee joskus sit vertakin. Jos on massu oikein kovalla. Ja peräpäästähän kirkas veri on parempaa kun tumma.. Mutta kyllähän sitä aina pelästyy kun näkee verta, oli viikkoja minkä verran tahansa.

Verve toivottavasti saat jo hyviä uutisia ja olo alkaa palautua muutenkin normaaliksi!

Sikapiikki mä otin sen tasan 2vkoa sitten. Toivottavasti oli oikea ratkaisu.

Joulua odottelen minäkin innolla, nyt kun olisi pitkästä aikaa oikein ihana joulu tiedossa kun ei tosiaan tartte surra just alkaneita menkkoja ja miettiä että "jospa ens vuonna" ni nyt tunnelmaa vähän latistaa nuo läheisten sairaudet. Mutta onneksi on jotain hyvää jos jotain huonoakin.

Oma napa olen jälleen kotosalla ja huono omatunto. Vissiin vatsatauti iski. eilen alkoi töissä jo ruokailun jälkeen särkeä vatsaa, tosta laskevan paksusuolen kohdalta, ei niinkään vatsalaukun. Panadolia koitin ottaa jotta kestäisin kotiin, auttoi hetkeksi. En lounaan jälkeen syönyt juuri mitään, yöllä särky tuli takaisin ja aika pahana. Oli pakko ottaa yksi Litalgin joka sitten auttoi nukkumaan 2.30-5.30 ja sit sainkin jo oksentaa. örks. Nyt koitin syödä vähän puuroa ja juoda kupin teetä kun kuitenkin on nälkä. Mutta saa nähdä miten käy. Olo ei ole kovin hyvä, täytyy myöntää. Toivottavasti pallerolla kuitenkin on kaikki kunnossa..

Napsuneiti
 
Jannaliina: osuit kyllä niin nappiin tuossa raskausvaiheiden analysoinnissa :LOL: Täällä kans yks tylsillä viikoilla elävä, tai ehkä se sit alkaa vasta tän päivän ultran jälkeen se tylsä aika. Tai siis toivottavasti alkaa.Epäusko alkaa aina ultran lähestyessä kalvamaan.
Napsuneiti: sinun tsempit mielessä tässä vielä elellään. Enää vajaat 2 tuntia odottelua. Yleensähän kaikki on tosiaan hyvin, mutta se ei koskaan ole varmaa. Ja tämmönen hermoheikko pöpipää kuin minä olen, maalaa heti päässään kauheita kauhuskenaarioita. Mulle sais olla tuo ultra kerran viikossa, silloin pysyis realiteetit mielessä :eek:
Hyviä vointeja joka iikalle!
 
Krokodiili
Heippa naiset :)

Rouva B: Mulla alkoi maitoa tulla rinnoista öisin vissiin 24. viikolla. Tosi aikaisin... Ei sitä paljon tule, mutta sen verran että yöpaita ja lakanat kastuvat, jos ei ole liivejä ja suojuksia. Paljon onnea Rouva B:lle vakituisesta työstä!! Itsekin sain kokea saman iloisen asian alkuvuonna.

Alexandria: Veikkaisinpa, että sinullakin peräpukamat vuotavat siellä pyrstössä. Sama vaiva itselläni.

(.) Mahani on todella iso. Äitini (...kätilöihminen) on alkanut pelotella mua isolla vauvalla, kun olen nyt jo tämänkokoinen... Ei tosiaan jää enää kenellekään vastaantulijalle epäselväksi, että vauvaa tässä odotetaan.

Nyt ei ehdi kirjoittaa enempää... Voikaa hyvin :)

terv. Kroko 25+0
 
Nyt tulee vain tätä omaa napaa, mut olen aika onnellinen nainen :) Tänään siis käyty nt-ultrassa ja samalla saatu veriseulan tulokset. Riski down- lapseen 1:99 000. Eli hyvä tulos, niskaturvotusta 1,4-1,5 mm. Pieni vauvamme sätki ja potki, ja oli kasvanut hyvin, pari päivää edelle missä virallisesti mennään. Nyt alkoi tämäkin muija nauttia elostaan ja olostaan. Viikonloppuna kerrotaan miehen vanhemmille ja seuraavana vkonloppuna sitten minun vanhemmille. Varmasti ovat iloissaan, tiedämme että tätä on odotettu.Ja sitten, istukka oli takana, ja tämä kuulema tarkoittaa sitä, että vauvan liikkeet alkavat tuntua aikaisin. Ja kohtu on eteenpäin kallellaan, mutta ultraajan mielestä se ei vaikuta millään lailla siihen, miten aikaisin raskaus alkaa näkyä :eek: Mie olin kyllä kuvitellu ihan jotain muuta!
Mut olen mie aika hekumoissani ;)
 
Hienoja uutisia Pohtijatar! Ja Onnea kaikille muillekin hienoista ultrakuulumisista!
Ne luovat uskoa itsellinikin kovasti!!

Onnea ja tervetuloa Vervelle!

Mulla on tääl ollut samat epävarmat tunnelmat edelleen. No ultra on ensi tiistaina, ei ole enää kauaa mutta silti, olispa jo tieto onko tuolla masussa kaikki hyvin!

Muuten olo ihan siedettävä ollut, ei enää kuvotakaan kun tosi harvoin, kertaakaan en ole joutunut antamaan ylen. Mutta sitten viime viikolla meni niin jumiin tuo yläselkä että piti olla lähes koko viikkoa sairaslomalla niska- ja päänsäryn takia. Panadolin ja levon voimalla se jotenkin laantui. Vieläkin välillä on pää kipee. Lääkkeeksi kävin ostamassa myös uudet rintsikat, joissa on leveät nuo hartioden päällä olevat osat, mitkä ne onkaan, olkaimet...? Pää vähän jumissa kai jo tähän aikaan. No kuitenkin, rinnat ovat sen verran kasvaneet ja ovat olleet isot jo ennestäänkin, että varmasti tuo paino tekee hartioille huonoa, ellei ole tukevia rintsikoita. E-kupissa mullakin mennään. Toiv ei enää paljoa tästä kasvaisi :)

Paino on jopa vähän laskenut ja vaatteet menee ihan hyvin vielä, ei ole tarttenut ostaa vielä uusia, muuta kuin nuo rintsikat.

Että semmoisia. Käyn kyllä lukemassa kuulumisia täälä ahkerasti, mutta ei ole tullut kirjoitettu vähään aikaan kun tuntuu että ei ole oikein mitään tapahtunut ja vielä niin epävarma olo.
Mutta tosiaan ei enää pitkään tiistaihin odotusta! :D

Hyviä öitä ja ihanaa viikonloppua naisille masuineen!

T.Ripe + Elvis (yksi tekonimistä ) 11+3
 
Täällähän on paljon kirjoitusta tullut sitten viime käynnin. Uusille ja vanhoille moi vaan, ja toivottavasti kaikki on kaikilla ihan okei :)

Kroko: Mä en ole tajunnut, että maitoa voi tulla jo ennen synnytystä :eek: Aina oppii uutta.

Alex: Kiva että kaikki oli hyvin nt:ssä. Meilläkin kaksosten lukemat näytti molemmilla 0,9, joten ei häitä mitiä. Veriseulaan en päässytkään kaksoisraskauden takia.

Muillakin on näköjään ollut päänsärkyä raskausoireena. Mulla se varmaan johtuu tietty hormoneista, mutta myös kahvinjuonnin 90%:sta lopettamisesta, toisin sanoen kofeiinin vieroitusoireista! Aika järkyttävää.

Entäpäs painon nousu? Jostain luin että ensimmäisellä kolmanneksella ei paino saisi nousta. Mutta mutta, mulla on puntari värähtänyt kilon lisää :whistle: Oletteko pitänyt liikunnan määrän samana kuin ennen raskautta, vai oletteko vähentäneet? Itse haluaisin pitää liikunnan määrän samalla tasolla kuin ennen, mutta energia ei yksinkertaisesti riitä. Ehkä siksi se painokin on vähän noussut jo.

Oletteko jo miettineet, aijotteko kertoa lapselle aikanaan miten hän on saanut alkunsa?

Hope79 ja sintit 13+2



 

Yhteistyössä