Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

Krokodiili
Kiitos tsempistä Rouva B. Eka työpäivä takana, johan siinä ehtikin olla yli 3½ kk taukoa. En oksentanut, ei ollut edes kovin lähellä. Aika hyvin mulla jo menee. Pahoinvointia on, mutta sen kanssa nyt jotenkin pärjäilee kun muistaa syödä hetken välein.

Mutta nyt tää flunssa sitten vaivaa :/ ...viime yönäkin taas iltapuolen yöstä niistin ja aamupuolen yritin tyrehdyttää nenäverenvuotoa (- nuku siinä sitten!!). Mullahan on koko raskauden ajan nimenomaan aamuöisin vuotanut usein nenästä verta. Ennen raskausaikaa en KOSKAAN ole kärsinyt moisesta, mutta se neuvolan mukaan johtuukin nyt tästä raskaudesta ja veren ohenemisesta jne.

Mutta mulla on nyt melkein NORMAALI ELÄMÄ pitkästä aikaa. Ihmiskontakteja, sisältöä päivissä jne. Se on tosi iloinen asia. =)

terv. Krokodiili 22+4
 
Vadelmaunelma: Todella sanattomaksi vetää :'( Epäreilua tämä elämä välillä, ja etenkin kaikille joilla raskaus on alkanut vaikeamman kautta toivoisi ettei joutuisi tuollaista kestämään. Jaksamista kauheesti ja nyt annat aikaa surutyölle.

Krokon kuulumisia oli kiva lukea, varmasti ihanaa kun oksentelu on loppunut ja pystyy elämään suht normaalisiti! Aina kun itse valitan tästä pahoinvoinnista, niin tulet mieleen, että kuinka sitä oikein itse selviäisi siinä tilassa kuin sä olit. Mutta kai sitä selviää kun on pakko.
Mulla on nyt vapaata töistä muutama päivä, mut sit tarvis to-su olla iltavuoroissa klo14-22. Pelottaa että kuinka se menee, kun nyt tuntuu tää paha olo painottuvan eniten iltapäivään ja iltaan, aamuvuorot on menny töissä suht hyvin. Meillä on siellä vielä niin kiire, ettei ehdi syömään kun sen yhden kerran ja mun pitäis olla jatkuvasti napostelemassa jotain, ettei olo olis ihan hirvee. . Keskiviikkona olis lääkärineuvola, joten saikkua varmaan saisin jos pyytäisin, mutta en taida kehdata kun oon vasta muutaman viikon ollu töissä eikä pomo tiedä raskaudesta :/
Rouva B: Onnittelut liikeiden tuntemisesta! Se on ihana tunne kun vauva liikuskelee mahassa :heart: Mä tunsin poikaa odottaessa ekat liikkeet rv16+2 varmasti, sitä ennenin tuntu jotain josta en ollu varma. Toivottavasti nytkin tuntuis ainakin yhtä aikasin.
Ja mitä tuohon huoleen tulee, niin sitä kyllä varmasti riittää tulevaisuudessa. Niinhän sitä sanotaan että mitä isompi lapsi, sen suurempi huoli vanhemmilla.. Mulla myös on tuo menettämisen pelko aika suuri tässäkin raskaudessa ja se kohdistuu myös mieheen. Ekassa raskaudessa ja nyt jo tässäkin muutaman kerran näin unta että mies kuolee ja mä jään yksin ja vielä useemmin että mies pettää ja jättää kylmästi ja välinpitämättömästi :/ Sit usein herään paniikissa siihen että luulen että vauva on meidän sängyssä ja pöyhin tyynyjä paniikissa kun se ei hengitä tai tönin miestä hereille koska luulen että se makaa vauvan päällä. Aika pelottavaa ja se jatkui pitkään esikoisen vauva-aikana.
Nyt syömään ja sit anoppilaan..

-minttu ja pumpelo :heart: rv9+6
 
Vadelmaunelma: Voima haleja teille, vie aivan sanattomaksi.

Minä: Pe oli toinen ultra ja oli kyllä jännä nähdä miten pikkunen oli 2 vkossa kasvanu, nyt oli jo iso pää ja kroppa, jopa pienet käden ja jalkojen alut ja siellä se liikkui jo aivan itse. Pahoinvointi sen kun pahenee, nyt on enää 3-4 tuntia keskellä päivää jolloin ei ole pahoinvointia muuten on jopa öisin. Oksentaa ei oo tarvinu, mutta välillä tuntuu että se vois vaikka auttaa, mulla on ollut bulimia kun olin nuori ja nyt en uskalla työntää enää sormia kurkkuun, psyykkistä tää tietenki on. Onko teillä hyvia vinkkejä mikä auttais? Oon yrittänyt juoda inkivääri teetä, syödä usein yms. ainut mikä auttaa vähän on maata pimeässä ja se vähän vaikeaa ku pitäis töissä olla...
Tuulia + beibi 9+4
 
Iltaa!

Liittyisin mukaan teidän pinoon jos sopii, olen tuolla toukokuisissa kirjoitellut, mutta tuntuu että enempi kuulun tähän pinoon. Plussa tuli elokuun lopulla kolmen vuoden yrityksen jälkeen. Eli 1. IVF 2.PAS toi plussan. LA on 8.5.2010. Lapsettomuuden syy paha endo joka levisi suolistoon -> 4 kertaa leikattu, siitä johtuen ohutsuoli ja paksusuoliavanteet... Viimeisin leikkaus tämän vuoden maaliskuussa. Niin ja tosiaan ensimmäinen tulossa.

Eilen tulikin miehen kanssa puhetta, kun mulla tää maha on vedetty kolmesti melkein tissien alta häpykumpuun asti auki ja noiden avanteiden takia mulla on poikittain kummallakin puolella alamahaa kivat arvet, että mitenkähän tämä mun mahanahka kestää venymisen... Jos vielä tulis sektio niin sittenhän tää mun maha olis heti ku pakanamaan kartta... :LOL:

Alkuun oli pahoinvointia, edelleen silloin tällöin. Ei kuitenkaan mitään Krokon tilanteeseen verrattavaa. Seuraava etappi meillä on lääkärineuvola 11.11 ja rakenneultraankin tuli jo aika ja justiin ennen joulua kerettiin... (22.12) :D
Hitsin vitsi, mulla on juustokakku uunissa ja nyt rupeaa sen verran tuoksumaan että on syytä mennä kurkkaamaan onko se valmista... Eli jatkan sitte paremmalla ajalla!

Haave & Helmi-Orvokki 13+2
 
Tuulia-76 Pahoinvointiin joskus mulla auttoi mehujäät ja sitten säännöllinen syöminen tai oikeastaan melekin koko ajan pitää suuhun työtää jotakin, sillein pysyi välillä kohtalaisesti kurissa ja toinen on ulkoilma....eihän siinä tilanteessa huvita lähteä kävelylle mutta se auttaa. Kylmät hedelmätkin joskus helpotti oloa.....
Nostan hattua jos saat inkivääri teen alas vielä itsellä pelkkä ajatuskin etoo
:LOL: Joskus apteekissakin myytiin raskaana oleville inkivääri tabletteja mutta en oo varma poistettiinko ne myynnistä.....

MUlle roskaruoka maistuu taas ihan liikaa...joka raskaudessa ihan sama ja hurjat kilot tulikin.....mä oon niin toivoton taistelemaan mielihaluja vastaan....jos sais sit sais raahauduttua useammin lenkille vastapainoks :ashamed:
 
Vadelmaunelma: :'( Kamalaa, kaikkea sitä ihminen joutuu kestämään.. Nyt lepäät rauhassa ja annat aikaa surulle. Itsekin yhden lääkkeellisen tyhjennyksen läpikäyneenä olen ajatuksissa mukana!! Voimia!!

Haave:
tervetuloa tälle puolelle, mäkin oon tuolla toukokuisissa, mutta jotenkin en oo sinne saanut aikasiks juuri kirjoitella, tää pino tuntuu omimmalta..

Kroko: ihanaa, että voimat alkaa elpyä ja pääset vihdoin nauttimaankin tästä raskaudesta!!

RouvaB:
oletkin jo sitten shoppaillut oikein urakalla =) Toisaalta hyvä, niin on pientä varten kaikki sitten valmiina..
Mä kertoilinkin siitä äitiyspaidasta, jonka tilasin jenkeistä, se on nyt tullut ja on ihku.
Eli siinä lukee mahan kohdalla " There are two peas in this pod" eli tässä palossa on kaksi hernettä ja sitten siinä on herneenpalon kuva.. Sanaleikki tulee sanonnasta "like two peas in a pod"= kuin kaksi hernettä palossa= kuin kaksi marjaa..
Ehkä ei avaudu ihan kaikille vastaantulijoille, mutta oli musta ihana.
Sit ajattelin vielä tilata myöhemmin toisen paidan, kun/jos vauvojen sukupuolet saa tietää, siinä on puhekuplat mahan päällä "He kicked me!" "She kicked me first!!"

POKS 13+0, Vilhelmiina ja tuplat
 
Hei!

Tervetuloa Haave! Hui, onpa sulla endo jyllännyt kovasti paikkoja.. Mulla myös endoa, kerran sitä on leikattu(2/08), mutta aika pian leikkauksen jälkeen kivut palasivat, varmaan kun heti aloitettiin clomit ja sitten muut hormonihoidot perään. Joulukuussa olin jo tosi kipeä ja siitä elokuulle söinkin sitten e-pillereitä, jotka mukavasti kipuja helpottivat ja nyt niistä ei ole tietoakaan =)

Pahoinvointi vaivaa täällä myös. 2 viikkoa sitten oksensin ekan kerran ja nyt on painoa lähtenyt jo 4kg. Sairaslomaa sain ja Postafen-pahoinvointilääkettä, mutta en oo uskaltanu sitä vielä ottaa, pian kai pakko..

Eilen oli eka neuvola ja th halusi ehdottomasti sikainfluenssarokotteen laittaa ja se on nyt sitten otettu. Kätilöopisto valittiin synnytyssairaalaksi. Seuraava neuvola on 9.12. Neuvolalääkäriä ei kuulemma enää alkuraskaudessa ole jos odottaja on perusterve. Sitten vain odotellaan seuraavaa ultraa, siihen varmaan vielä pari viikkoa!

anna ja oliivi 9+4
 
Huomenta päivää
Nyt on silainfluessa rokote otettu ja ei siellä kyllä yhtään jonoa ollut joten kiinnostus siihen ei taida olla kovin korkea! Täällä koko ajan se epidemia lähestyy niin oli pakko mennä ottaa se nyt jos kerran aoin. Haittavaikutukset sikiölle pelottaa kyllä mutta lohduttaudun sillä että ainakin olen nyt yli 12 viikkoa niinku jotkut lääkärit suosittelevat. Jos rokotetta ei olisi ottanut ja oisin saanut sen niin onhan niissä lääkkeissäkin vaaransa. Miks ton saamarin epidemian pitikin sattua just nyt kun minä olen raskaana! :/

T: Äitiliini83 12+1 :heart:
 
Krokodiili
anna1979, kyllä lääkäri on miettinyt sun puolestasi pahoinvointilääkkeen käytön riskit... eli sen, että niitä ei ole. Että vedä vain huoletta naamariisi, jos suinkin saat niistä apua. Ikävä vain, että lääkkeet huonosti auttavat raskauspahoinvointiin. (Terv. nimim. "jokusen sadan pillerin kautta kokemusta" ja lääkäreiltäkin kuultu...)

tervetuloa joukkoomme, Haave! :flower: Olet ollut kovilla endon kanssa. Sama tauti minullakin, mutta ei noin pahana kuin sulla.

(.) Täällä paikkakunnallani possunuharokotetta piti saada vasta ensi viikolla, mutta ovat nyt onneksi aikaistaneet niin, että jo huomenna alkavat rokottaa. Menen heti huomenna kyselemään, vaikka en tiedäkään suostuvatko rokottamaan kun olen niin kovasti flunssassa. Tänään esimies suositteli jo puolilta päivin, että lähtisin kotiin sairastamaan... vaikea olla asiakastyössä, kun olen aivan tukossa ja niistän jatkuvasti.

Krokodiili 22+5
 
Mä kävin kanssa ottamassa rokotteen tänään, täällä vantaalla piti rokotukset alkaa vasta ensi viikolla raskaana oleville, mutta hakunilan terveysasemalta saa jo tällä viikolla.
Käsi on pistoskohdasta kipeä, muuta sivuoiretta ei ole vielä tullut.
 
heissan!

Mun olis tarkoitus tänään käydä hakemassa se possurokote. saa nähdä tuleeko oireita ja toivon sydämestäni että on oikea ratkaisu. Olin jo kertaalleen päättänyt etten sitä ota, mutta lähipiirin kaksi syöpätapausta sai mut muuttamaan mieleni.

Vietän tänään kotipäivää. Oon ollut aivan älyttömän väsynyt alkuviikosta ja viime yön kutisi kurkku ja on nenä tukossa. kurkku on jo parempi, mut nenä edelleen tukossa. Jäin täksi päiväksi lepäilemään ja menen sitten taas huomenna. Loppupeleissä aika vähän oon töistä pois ollut yleensäkään.

Hengästyttääkö teitä muita helpommin? Mä huomaan hengästyväni jo ihan siitä että puhun pitkään esim. asiakkaan kanssa puhelimessa, tai muuten vaan selitän jotain vähänkin pidempään. Hormonitko tuonkin saa aikaan?

Napsuneiti ja pallero 14+2
 
Nyt on ultra takana ja onneksi syke oli voimistunut! Pienoisella mittaa 9.7mm ja syke vahva 130-140. Vastasi täysin viikkoja ja la olisi nyt sitten 25.6.2010. Eka neuvola 17.11 ja eka neuvolan ultra joulukuun toisella viikolla.
 
Heippa!
Haaveelle tervetuloa mukaan! Ja onnea plussasta :heart: Hurjalta kyllä kuulostaa sinun taustasi.. :|
Mulla oli eilen neuvolalääkäri ja se nyt kirjoitti sunnuntaihin asti sairaslomaa. Olis kirjottanu pitemmällekin, mutta mulla ei oo ens viikolla kun ke ja to töitä niin kai niistä selviää.. Sairaslomatodistuksessa lukee pahoinvointi ja oksentelu, joten ihme jos pomo ei arvaa mistä on kyse :whistle: Muuten tuo olikin vähän turha käynti mielestäni. Meillä neuvolassa vuorottelevat tk:n yleislääkärit ja jotenkin mulla ei luottoo heihin oo kun on erikoislääkäreillä juossut jo monta vuotta hoitojen takia. Viime raskaudessa kirjoittivat supistelujen takia aina vaan uutta sairaslomaa, mutta eivät tarkistaneet kohdunsuun tilannetta ja kun vihdoin pääsin äippäpolille niin jouduinkin suoraan osastolle makaamaan kun kohdunsuu oli jo aika paljon auki ja kaulaa ei ollut juurikaan jäljellä joten ennenaikaisen synnytyksen riski oli suuri :eek:
Alkoi myöskin vähän hermostuttaa kun lääkäri yritti kuunnella sydänääniä eikä niitä kuulunut. Tuo kyllä sanoi jo ennenkuin kuunteli ettei pidä huolestua jos ei kuulu (siellä aika vanha se dopleri ja mulla tota vararavintoa mahassa jonkun verran) Onneksi ens keskiviikkona on ultra, toivottavasti vain kaikki on hyvin.. Miehelle jo sanoin että mitäs jos ei oo, mutta hän ei halunnut edes puhua sellaisesta vaihtoehdosta :$ Esikoisesta sydänäänet kuului neuvolan doplerilla rv12+1, eilen mulla oli 10+1.
Napsuneidille toivon pikaista paranemista! Mä otin viime perjantaina possupiikin, enkä oo sen jälkeen halunnu pahemmin miettiä että oliko oikee ratkaisu, tehty mikä tehty. Mutta haluaisin kyllä uskoa että siinä riskit pienemmät kuin sairastetussa taudissa.
Nyt täytyy taas painua vaakatasoon..


-minttu ja pumpelo :heart: rv10+2

 
tvvo: onnittelut ultra näkymistä! :D Hieno homma!

minttu: jaksamista pahoinvoinnin kanssa :hug:

Oma napa: huolestuin eilen kun pahoinvointi oli ollut jo monta päivää poissa ja soitin neuvolaan niin ihana neuvolatäti suostui ottamaan mut ylimääräselle ajalle ja katsoa ultralla. Menin neuvolaan ja se sano että yrittää doplerilla eka mutta ei pidä pelästyä jos mitään ei kuulu kun viikot on vasta 10. No siinä se etti todella pitkän aikaa ja sitten kuului pieni syke joka hävis samantien.Huojennus oli suuri mutta neuvolatäti halus vielä varmistaa ultralla ja sieltä se syke kuulukin sitten samantien :heart: Mutta sitten tapahtui jotakin mitä en koskaan eläessäni ajatellu näkeväni/kokevani vauva LIIKKUI siinä näytöllä!Voi elämän kevät ei sille itkulle ollut tulla loppua :LOL: Siinä se näytöllä näky kuinka pikkuinen pyöri ympyrää edes takaisin...Mä olin näköjään sisimmässäni niin luovuttanut näitten hoitojen suhteen etten ole edes tän raskauden aikana osannu ajatella täälläistä.Ihan outo tunne,kuinka se voi vallata koko sydämen? :heart: Kai se sitten on tosiaan niin että vaikeuksien kautta voittoon.Viikon päästä on nt-ultra,joten sitä odotellessa.Ja kai se pahoinvointikin nyt voi tosiaan olla pois kun kerran näki että kaikki on ok. :LOL:

Alex 10+3
 
Alexandria aika ihana ultra kokemus =)

Itseä mieityttää et kasvaakohan siellä masussa enää yhtään mitään.....seuraava ultra vasta joulukuun vika päivä ja neuvolakin vasta tammikuussa joten huimat 2 kk elän tässä tietämättömänä......pahoinvointikin alkaa laantua eikä ole enää joka päivästä....masu ei tunnu enää kasvava :D hmmm onkohan siellä ketään? ehkä kuuukauden päästä vois liikkeitä alkaa tuntemaan mutta siihenkin pitkä aika....kamalaa tää odottaminen ja jännääminen B)

t:äitiliini 12+3 :heart:
 
vilhelmiina onko vatsasi minkämoinen...entä painokäyräsi? Johtuuko tuplista vai olenko todellakin huomaamattani syöny itselleni tällaisen vatsan jo viikoilla 11 +3!!?? Ei tässä kohta salailut auta kun vaateet ei kertakaikkiaan enää mahdu. :p
Ensi viikolla np ultra..tuskin maltan odottaa =)
Alexandria kävin myös viikoilla 10+0 ultrassa ja sydänkäpysten vauhti oli sydäntä sykähdyttävää ja jotenkin yllättävää...itku pääsi minultakin.

-tiki & :heart: :heart: -
 
Mahtavaa päästä tänne puolelle! ja onnittelut sydämestä :heart: kaikille kanssasisarille. uskon, että sitä on aina tavallaan lapseton sydämmessään, kun käy tän tien ... mitä ootte mieltä?

En ole koskaan kirjoitellut tuone lapsettomuuspuolelle näiden kahden ja puolen vuoden aikana kun jotenkin siitä ei halunnut oikein puhua ollenkaan, koska silloin siitä tulisi totta. Mutta tukea sain kyllä paljon ja helpotusta kun tiesin, että ei olla yksin. :) joten kiitos paljon...

Meillä on sellainen historia, että häiden jälkeen aloitimme yrittämisen ja metsään mntiin useaan käänteeseen un yritettiin sitten vuoden kuluttua jostain apua saada. kaikkia käänteitä ei edes halua muistaa, mutta oikealle tielle pääsimme vasta väestöliitossa. Sieltä saimme lähetteen sitten naistenklinikalle ja nyt ensimmäinen inseminaatio puregon ja pregnyl avusteisesti onnistui :D :D Eilen oli sitten ultra ja siellä se pikkuinen sydän läpätteli!

Joten veijari ja pikkupulla 7+1 ilmoittautuu
 
tvvo: hienoa, että ultrassa oli kaikki hyvin!!! :heart:
alexandria: Ihanaa, että neuvolassa katsoivat tilanteen, ja kaikki hyvin. Muistan kanssa, kuinka hassua ja sykähdyttävää oli ultrassa nähdä kuinka pienet liikkuu.. se jotenkin konkretisoi tilanteen, että kyse on enemmästäkin kuin vaan alkiosta tms. vaan siellä on pienet vauvat =)
Veijari: tervetuloa joukkoon ja ONNEA
Tiki: mulla ei oo painoa oikeastaan vielä tullut (alkupaino 57, nyt 58), maha kyllä jonkin verran pömpöttää, mutta se on aina ollut vähän sellainen pömppömasu.. joten eroa en ole vielä huomannut.. Siellä monikko-infotilaisuudessa kerrottiin että painoa saattaa raskauden aikana tulla parikymmentä kiloa!!! ja se on vielä normaalia, HUI!

ON: eilisen olin possu-piikin jäljiltä melko horkassa, nukuin vaan koko päivän ja palelin, käsi oli toosi kipeä. Tänään vointi jo suht. normaali.
 
Tulin kertomaan omia uutisia, minulla oli tänään neuvolaultra, ja kaikki oli hyvin. Suotta olen huolestunut sydän sykkyrällä minäkin oireiden puuttumista. Se on sitten näköjään ihan normaalia, että välillä oireetonta eloa on viikonkin verran ja sitten pahoinvoinnit ja muut palaavat.
Samalla reissulla otin possurokotteen. Neuvolan lääkäri suositteli kovasti. Ehkäpä näin sitten on parempi.
Olipa ihana kuulla, että myös tvvo ja Alexandra teidän tilanteet ovat hyvät. On tämä niin ihanaa välillä kuulla näitä hyviä uutisia, kun tuolla lapsettomuushoitopinoissa se oli välillä jotain ihan muuta. :/
Hyvää viikonloppua kaikille, tää nainen alkaa tehdä isänpäiväkakkua!
 
Hei Naiset!

Ja taas tupsahti uusi pinoon, hienoa! tervetuloa Veijari! :flower:
Kirjoitit hienosti tuosta, että sisimmässään sitä helposti jää "lapsettomaksi" ja tämä raskauden ihme ei tunnu todelliselta. Pettymyksiä on niin paljon. Itse tässä pari päivää sitten mietin, näenkö itseni vastasyntyneen lapsen äitinä vai kuolleen lapsen äitinä. Vaitettavasti mulle tutumpi tie ois tuo, että vauvalle tapahtuisikin jotain. Se tuntuu jotenkin todennäköisemmältä kuin että tämä unelmä toteutuisi! Merkillistä! Tilastojen mukaan taas on todennäköisempää että kyllä tämä ulos tulee ihan kuten pitääkin.

Napsis kysyi hengästymisestä. Mulla on sama oire. Portaita vaikka kun kiipeää tai lenkkeilee ylämäkeä, niin hengästyttää helposti.

Alexandria ja tvvo ovat päässeet ultraan, hienoa! Kyllä se aina herkistää mielen kun se nyt on suora lähetys omasta vatsasta ja todistaa että siellä on elämää ja voidaan hyvin! :heart:

Minä: Olin varma, että sain jo sen possuflunssan. Nimittäin tiistaina istuin kolme tuntia psykologisissa testeissä kahden keuhkoputkiensa pohjasta yskivien välissä. Yskivät suoraan päin ja oltiin ihan kiinni toisissamme. Kysyinkin sitten että kiitos nyt paljon, mikä flunssa mulle on tulossa. Noh, influenssa molemmilla ja hengitystieoireinen, possuvarmennusta ei enää oteta automaattisesti.
Ajattelin että hallelujaa en onneksi ottanutpossupiikki viime viikolla, koska se ei olis ehtinyt kolmessa päivässä vaikuttamaan ja oisin ottanut sen turhaan JA sairastan sitten sikalenssunkin.
vastustuskykyhän on raskaana olevilla huonompi, joka siis selittää sitä meidän riskiryhmäläisyyttä.
Noh, ihme ja kumma. Terveenä tässä vielä ollaan, ja nyt on perjantai. Alan googlettamaan että kauan se itämisaika oikein on!
Mulla ei ole siis ollut mitään raskausoireita, ei pienintäkään nuhaa eikä flunssaa koko raskausaikana (eikä siis ole koko flunssaa ollut vuosiin). Ja pahoinvoinni nsijaan multa on matkapahoinvointikin lähtenyt pois nyt raskausaikana! Mies sen huomasi yksi päivä kun istuin autossa. :D Kumma juttu, ehkä raskaus tekee miun keholle pelkästään hyvää.

Toivoopi Bee ja Ee, huomenna rv18

PS.

Galluppiin ei taidettu saada vastauksia. Olis kuitenkin kiva jos tekin kertoisitte oman mielipiteen. Taikapapu kun tätä päivittää ja mie yritän nyt sitten kehittää kun kerta ketjun aloittaja olen. Niinkehitysehdotukset ovat tervetulleita! Ja vastaus yhä siihe, haluatteko ne tyttö- ja poikaolot tai lupaukset listoille? Entäpä pudonneet?
 
Heippa kaikille!
Mulla oli se rokotus tiistaina ja tuli kyllä sen verran flunssaoireita, jomotusta ja päänsärkyä että en ole pariin päivään jaksanut kirjoittaa. Nyt jo parempi olo ja tosiaan lähes normaali. Mutta en ole viimeaikoina eli siis nyt tämän loppuviikon aikana huolehtinut että onko kaikki kunnossa, sen verran on kuitenkin välillä aina huono olo. Kiva kuulla että Pohtijattarella oli kaikki kunnossa kun sinäkin huolehdit! Toivotaan että meillä kaikilla muillakin.
Ja onnea ultrakuulumisista kaikille muillekin niitä saaneille. Olishan se hieno nähdä liikkeet ruudulla!
Mullekin tuli sitten aika Naistenklinikalle ultraan, se on 24.11. eli kahden ja puolen viikon päästä! Onneksi jo silloin kuitenkin, että ei tartte pidemmälle odottaa, että pääsee näkemään mitä siellä masussa oikein tapahtuu vai tapahtuuko! Silloin viikkoja meillä 12+1

Galluppiin niin mulla ei ole nyt kehitysideoita. Itse en ole miettinyt paljoakaan poika vai tyttö asiaa. Mutta ei minua haittaakaan jos nekin lisätään listaan.

Kävin tiistaina muuten ekaa kertaa mammavesijumpassa :) Siellä oli naiset mahat pystyssä. Minä ainoana vasta alussa. Ihan kivalta tuntui ja siellä saunassa kuulee muiden juttuja ja kokemuksia. Olen ajatellut siellä käydä säännöllisesti, jos ei ihan joka viikko niin lähes kuitenkin.

Ai niin sellaista on pitänyt tiedustella, että onko joku huomannut että kuuma ilma/höyry/vesi tekee jomotusta otsaan? Tuntuu vähän niinkuin päätä särkisi siitä, mutta se menee ohi, ei jää päälle.
Itse huomaan tuollaisen saunassa, jos pesen lämpimällä naamaa ja jopa uunin luukkua avatessa!
Pitää googlettaa että mistä tuo voisi johtua ja kysyn viimeistään neuvolalääkäriltä ensi kuun alussa. Kumma juttu...

Mukavaa viikonloppua naiset ja masut!!

Ripe 9+4
 
Pakko heti Ripelle kommentoida. Mulla on juurikin tuota samaa "päänsärkyä" joka siis loppuu heti kun menee esim. saunasta pois. Sama juttu oli ekassa raskaudessa. En tiedä mistä se johtuu, jos löydät jostain selityksen niin kerro mullekin :D Eilenkin oli pakko lähtee löylystä pois kun sattui niin hirveesti ettei pystynyt oleen.
 
Ripe pakko munkin kommentoida, että mulla oli sillon alussa samaa. Kun tykkään käydä aika tosi lämpösessä suihkussa ni aina pakotti tosta silmien välistä jotenkin hassusti kun naamaa pesi tai muutenkin. Mut nyt sitä vaivaa ei oikeestaan o enää näkynyt. Olis tosiaan hauska tietää mistä se vois johtua.

Rokotteesta ei mullekkaan tullut juuri mitään. Käsi on ollut kipeenä mut sekin alkaa jo helpottaa. Ei noussut kuume eikä särkenyt edes päätä. Helpolla pääsin.

Galluppiin jeps, mullekkin sopii jo aiemmin ehdotetut. Jotenkin tuntuis kivalta pitää siellä listalla myös jo tippuneet ja elää toivossa että heidät saadaan vielä sinne "listoille" takaisin. Meillä tyttö ja poikaolo menee niin että mä olen 80% varma että masussa oleilee poika, mutta mies on taas 80% varma että se on tyttö. Hehe. eli joulukuun ultraa odotan innolla.

Rouva B joo, tuntuu kyllä munkin mielestä AIKA tökeröltä tulla testeihin jos oikeesti on influenssa tai sikalunssa päällä. Ei kyllä paljon järki päätä pakota, eikä ainakaan ajatella ketään muuta kun omaa napaansa. Törkeetä.

(.) mä oon alkanut käyttää jo ihan vartalonmyötäsiä vaatteita ja antanut masun näkyä. Ei sitä piiloon saa kuitenkaan enää. Innolla odottelen ekojen liikkeiden tuntumista, mut neukkulan mukaan siihen menee aikaa vielä paljon. Saa nähdä.
Otin töiden jälkeen pienet 2h päiväunet miehen ja haukun kanssa. Nyt on vähän pirteempi olo. Ja aloin jo vähän fiilistelemään joulun tuloa ja vaihdoin ruokailuhuoneeseen punaiset verhot ;D. Ihanaa jotenkin kun satelee lunta, on satanut koko illan. Mä oon poltellut takkaa ja fiilistellyt lähestyvää joulun aikaa. Ajattelin Pallerollekkin jonkun pienen paketin hommata kuusen alle ;)

Napsuneiti ja Pallero 14+3
 
"Hauska" kuulla että muillakin ollut samoja tuntemuksia! Mä jo aattelin että olenko ainoa jolla tällaista on tai ihan hullu :) Tuolta helistimen sivuilta löysin kans viestiketjun missä samoja oireita on havaittu, mutta ei siellä selvää vastausta ollut mistä johtuu. Pitää siltä lekurilta kysäistä. Pääasia että ei ole mitään vakavaa ja menee ohi :) Äsken juuri saunassa käydessä se taas tuntui mennessä mutta tasaantuu melko nopeasti. Nyt vähän ehkä telkkaa ja sitten nukkumaan, melkos poikkinainen on tämä nainen. Hyviä öitä!
 

Yhteistyössä