Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

Voi minkälaisia kokemuksia teillä on taas ollut! Tsemppiä ja jaksamista! Epätietoisuus on kyllä ihan sieltä syvältä...
Heh, mulla on huomenna se eka neuvola, ei ole kyllä kovin korkeat odotukset sen suhteen!
Niin ja nyt olen loppuviikon sairaslomalla. Tänään oli töissä ihan kamala väsy ja puolenpäivän jälkeen mittasin kuumeen ja sitähän yllätys yllätys vähän olikin. Heti läksin kotiin huilimaan ja sit kävin lääkärissä, joka kirjotti loppuviikon sairista. Ihanaa kun saa levätä rauhassa loppuviikon! Niin poikkinainen olo ollut! Niin ja lekuri sanoi, että on tavallista flunssaa ei sitä sikatautia. Vaik en tiedä voiko sen sanoa vaan kattomalla kurkkuun. No mutta jos pahenee niin sitten tarkempiin tutkimuksiin.
Jaksamista ja parempaa oloa teille odottajat!! :wave:
 
vadelmaunelma: Olipas hirveä reissu sulla :hug:
Sinuna en kyllä uskoisi mitään mitä se sanoo! Ei noilla ole tarpeeks kokemusta ja tossa vaiheessa on tosi vaikea arvioida kokoakin, eihän se edes ultrannut.....varmaan se "tyhjä säkki " siellä aiheuttaa jotakin jos todella jotain kummalista ihmetellyt! Ole huoleti ni eiköhän asiat oo ihan hyvin!
Sinuna myös luottaisin niihin erikoislääkäreihin enemmän! =)
+muoks+
Vai siis ultrasko se? onko teillä neuvolassa ultra? silti jättäisin ton omaan arvoonsa jos kerran viikko sitten katottu erikoislääkärillä =)
 
Hei taas pitkästä aikaa! Jokohan ihan teidän listalle uskaltautuisin mukaan =) Eli jos joku minut sinne ystävällisesti laittaa niin tiedot ovat: esikoinen tulossa, la 4.6., yritystä 4/06 lähtien, 1.IVF ja synnytyssairaalana HUS (en vielä tiedä kumpi sairaala)!

Kamala neuvolakokemus Vadelmaunelmalla :hug: Itse olisin myös varmaan ihan paniikissa, vaikka tiedän että neuvolan ultralaitteet on TODELLA huonoja. Minulla tuttu kätilö suosittelee aina yksityistä lääkäriä, jos on tarvetta jotain ultrata.. Napsuneidille myös :hug: Toivotaan että vuoto on vaaratonta! Täällä on myös hermoiltu selkä- ja vatsakipua niin, etten ole tänne odotuspalstalle uskaltanut vilkaistakaan. Koko ajan olen ollut vama, että pian alkaa vuoto. Tänään olin sitten ultrassa ja alkiolla oli kaikki hyvin, oli 20mm, koko vastasi viikkoja ja syke oli tasainen. Kipujen syyksi lääkäri epäili suurentuneita munasarjoja, joissa oli kookkaita keltarauhaskystia, joista yksi oli juuri puhjennutkin ja nestettä oli vatsaontelossa. Huh! Onnittelut kaikille muillekin, joilla hyviä ultrauutisia! Ne on uskomattoman huojentavia!

Minä en ole ollenkaan vielä soittanut neuvola-aikaa, huomenna aion soittaa. Sen kotidopllerin olen ajatellut tilata, jos sinne asti päästään, että sillä voisi jotain kuulua. Viikkoa 12 lupailevat sivuillaan. Viimeksi taisin vielä sitä oireettomuutta hermoilla, siitä huolesta olen päässyt, pahoinvointi alkoi reilu viikko sitten, tiistaina taisin oksentaa ekan kerran, perjantaina melkein kaiken mitä suuhuni laitoin.. Lisäksi olen ollut aivan rättiväsynyt. Viikonlopun olin sairaslomalla, torstaina pitäisi töihin, saa nähdä miten käy..

Hyviä vointeja ja hyviä kuulumisia kaikille toivottelee

anna ja oliivi 8+4

 
vilhelmiina onnittelut hyvistä ultranäkymistä :flower: Outoa toimintaa neuvolasi osalta. Älä huoli, olet kuitenkin äitiyspolilla hyvässä seurannassa kaksoisraskauden takia. Itse kävin eilen yksityisellä hermojenliennytysultrassa ja siellä sydänkäpyset viuhtoivat minkä kerkesivät. Uskomatonta mitä kehitystä tapahtuu kolmessa viikossa. Nyt rv 10+1 ja kaikki raajat ja sisäelimet löytävät paikkansa. Lääkäri kehoitti suoraan minua unohtamaan koko neuvolalääkärikäynnit. Kertoi seurannan tapahtuvan äitiyspolilla.
Olemme myös ajatelleet mennä monikkoperheiden infoon...oli siis mielestäsi hyvä?

Hyvä, että vadelmaunelma menet yksityiselle selvittämään asioita. Uskon kaiken olevan kuitenkin hyvin.

-tiki & :heart: :heart: -
 
Vadelmaunelma: Mullakin todettiin kaksiosainen kohtu ku tehtiin laparoskopia pari vuotta sitten, tai on väliseinä joka ei ihan varmaa ole että onko koko matkan vaiko vähän, kun sen saa vasta tietää ku raskaus etenee enemmän ja kohtu kasvaa. Ultrassa nyt vko 7 näkyi selvästi väliseinä ja se toinen puoli ja sikiö oli toisella puolen. Ei pitäis kuulemma mitään haittaa olla, sano ainaski mun lääkäri. uus ultra nyt pe, sitten on just 9+1, joten saa nähdä miten on kasvanut.
Mulla tänään eka kätilön luona käynti. Otti paljon verikokeita ja verenpaineen ja hakemuskin lähetettiin jo synnytyssairaalaan. Sain valita 3 sairaalasta ja yritän tietysti päästä sinne minkä olen kuulut parhaaksi, mutta sinne varmaan tosi jonot. Kätilö suositteli että sikainfluenssa rokotetta ei suositella ennen 12 rvko, mutta vähän kyllä pelottaa ku täällä alkaa olla jo epidemiaa. Mies ottaa sen huomenna, joten ois pienempi riski ehkä saada.
Mulla pahoinvointia yöllä, aamulla ja illalla, auttaa ku syö jotain ja öisinki täytyy nousta syömään yoghurtti. Olin viikon mökillä ja vuoristoilma varmaan teki sen että oli pahoinvointia vain iltaisin, mutta heti ku tuli kaupunkiin takas pahoinvointi koko päivästä.
Tuulia ja beibi 8+4
 
Tämä kauhu-ultra oli siis neuvolassa tehty ja tekijänä terveydenhoitaja. Ja tämä terveydenhoitaja on myös ensimmäinen "asiantuntija", joka sanoi, että mulla on kaksiosainen kohtu. Tiedän, että ei ole vaarallista, mutta ihmettelen kyllä, että mua ronkkineet useat eri gynekologit eivät muka olisi sitä nähneet ja mulle kertoneet :eek: No, täti sitten peruikin puheitaan ja sanoi, että josko se vaan tuo kuolleen raskaussäkki hämää ja näyttää siltä.

Soitin lääkärikälyllenikin ihan paniikissa. Hän oli päivystämässä juuri, mutta ehti sen verran sanoa, että käski unohtamaan neuvolan tädin puheet. Piti ihmeellisenä, että terkkari teki ultran. Hänen mielestään parasta olisi, jos ultria tekisivät vain synnytyslääkärit tai radiologit, niin moni turha huoli jäisi kokematta ja surematta. No, oma olotila ei kyllä yhtään rauhoitu ennen kuin joku oikea lääkäri osaa jotain sanoa. Ja tämä ultra oli siis se tämän paikkakunnan ainut ultra, jonka odottajat saavat. Vähänkö käy sääliksi muita, jotka on vain tämän tihrustelun varassa! Miettikää, ei mitään nt-ultria, rakenneultria tai mitään - ainoastaan tämä "arvio".
Sen sijaan me "vanhat" eli 30v täyttäneet pääsemme nt-ultraan ja rakenneultraan äitiyspolille, mutta sielläkin ultraajana on ilmeisesti hoitaja!!! :eek: Mulle kuulemma yritetään saada lääkäri, joka olis tutkinus myös kaksosraskauksia, kun tämä sellaisena alkoi, mutta mitään ei voi luvata. En siis tiedä, kuka ja millä laitteella ja pätevyydellä mua jatkossa julkisella puolella ultrailee ja aiheuttaa lisää ahdistusta. Päätimme miehen kanssa, että käydään kiltisti yksityisellä erikoislääkärillä nt-ultra, rakenneultra ja vielä lisää jos tarvii, vaikka käydään nuo julkisenkin puolen jutut. Haluan tietää, en arvailla ja olla kauhusta kankea!
 
Vadelmaunelma: hui, mikä neuvolakäynti.. Kyllä oli mielestäni hieman ihmeellistä kommentointia terkkarilta, jospa hän puhui mitä sylki suuhun toi.. eikä miettinyt edes mitä huolta hänen huolimattomasti heittämänsä sanat aiheuttavat.. Ei kyllä kuulosta kovin ammattitaitoiselta toiminnalta.
Kyllä aika kurjaa toi viittaus, että menee kesken.. mulla sama tunne tuli silloin omassa neuvolassa, kun täti oli kokoajan JOS raskaus jatkuu.. JOS vauvat syntyy.. saamari!!! Tosi pahalta tuntuu kuulla tuollaisia..
Nyt vaan unohdat kaikki tyhmät kommentit!!!!!

Onneksi tosiaan tämän kaksosraskauden myötä seuranta tapahtuu äitiyspoliklinikalla..
Np-ultran teki myös kätilö, mutta hän vaikutti kyllä tosi pätevältä ja ultran laatu oli hyvä. Ymmärsin, että henkilö on vartavasten näihin ultraamisiin koulutettu.
Rakenneultran tekee sitten erikoislääkäri.

Tiki: tykkäsin joo kovasti monikkovalmennuksesta, mies oli myös mukana, ja hänkin tykkäsi!! Suosittelen!
 
Vadelmaunelma :hug: :hug: !!! No aika horror käynti tosiaan! Ja usein neuvolassa ei tosiaankaan ole ne viimeisenpäälle ultralaitteetkaan, joilla oikein selvästi näkisi ylipäätään. Ni tuntuu ihan hölmöltä että siellä lähdetään noin pahasti säikyttelemään. Olisi sitten edes laittanut sulle HETI lähetteen äitipolille tai johonkin tarkistukseen. Mä kans kyl oon sitä mieltä että anna tädin puheiden mennä toisesta sisään ja toisesta ulos. Ja samallalailla olisin varannut ultran yksityiselle. Eiköhän siellä todeta että kaikki on hyvin! Ja saat vihdoin alkaa oikein tosissaan nauttimaan raskaudesta, jota niin kauan on toivottu! Ärsyttävää kun aiheutetaan huolta, ihan kun meillä kaikilla ei sitä olis ollut ihan tarpeeksi!

Jannaliini Jei!!!!! On tämäkin yks etappi joka ollaan taas saavutettu :) . Aika hienoa kyllä!

Soitin eilen äippäpolille ja sieltä sanottiin että kaikki pitäis olla ok jos ei oo kipuja eikä vuoda ihan verta verta. Ja hiipuihan se vuotokin eilen. Saattaa helposti kuulemma olla ihan siitäkin kun limakalvot kuivaa ja jos on "pupuillut" niin on saattaneet siitä ärtyä. Ja me sunnuntaina kyllä vähän pupuiltiin, ni eiköhän se ollut ihan siitä johtuvaa.

Töissäkin jaksoin eilen olla pitkän päivän, meni ylitöiksi. Illan kotosalla otin kuitenkin ihan rennosti. Nyt pitäisi lähteä asiakkaalle palaveriin ja mietin että paljastunko jo vaiko enkö... päällä on mustat suorat mammahousut ja musta aika löysähkö paita. Saa nähdä...

Mukavaa päivää kaikille!

Napsuneiti ja Pallero 13+1 :heart:
 
vadelmaunelma: :hug: kamaluuksia koit kyllä! Teit tosi fiksusti! Eli huomenna sulla on jo yksityisellä ultra, niin saat stressin pois harteiltasi. Ihan selvästise hoitaja ei nyt oikein osannut asiaansa kunnolla - onhan ammattitaitoisemmat ultranneet sua aiemmin ja kaikki oli hyvin! Huominen on jo kohta täällä, sit helpottaa! :flower:

Napsikselle myös tsemppihalitus! :hug: Eiköhän siellä tuo tullut tosiaan limakalvoilta, kun tuli vaan noin pienesti. =) Onnittelut toiselle kolmannekselle pääsystä! Myös Jannaliinille!

Te olittenyt tärkeimmät tsempattavat joten palailentästä sorvin ääreen!

Hyviä vointeja ihan jokaiselle! :heart:

Toivoopi Bee ja Ee 15+3
 
napsuneiti: nateeks mulla on mennyt sun vuoto kokonaan ohi ....oon niin väsynyt nykyään kun en saa nukuttua ni tulee palstaakin luettua vähän niin ja näin. Mutta aika pelottavaa varmaan! oisko nyt ollut sun oikeiden kuukautisten aika ku oon kuullut et joillain sillon voi tulla noita vuotoja tai muita oireita raskausaikanakin! Toivotaan ettei ois mitään kamalaa. voi surku :hug:
 
vadelmaunelma: :hug: kamala neuvolakäynti! Säästääkö teitin kunta kun ei tule nt-ultraa eikä rakenneultraa? Toivottavasti neuvolatäti on järkiintynyt puheissaan ensi kerralla.Eihän sitä nyt mitä tahansa saa suusta päästää eritoten kun ei ole asiantuntija!! :kieh:

vilhelmiina: no se teitin neuvolatäti sitten jatko törppöilyään...Kyllä näitten kertomusten jälkeen mietityttää että minkälaista porukkaa neuvoloihin palkataan?Kun eikö niitten juuri pitäisi olla niitä ns.ammattilaisia??Hyvä kuitenkin,että kaikki kunnossa sehän se pääasia on. :)

napsuneiti: olettaisin kanssa että kun olet jo pidemmillä viikoilla niin vuoto olis jotakin harmitonta.Ehkäpä juuri johtu siitä seksistä?

Oma napa: ei ihmeitä.Flunssan jämiä edelleen parannellaan.Ensi viikolla pitäis töissä ottaa se sikainfluenssarokote...En oikein ole ihan varma vielä :| Eilen soittivat äitiyspoliklinikalta ja sain nt ajan joka on 12.11 pari viikkoa saa jännäillä :)
Eilen oli eka päivä kun vähennettiin lääkityksiä (tää oli siis lääkkeellinen pas) eli progynova väheni yhteen tablettiin päivässä ja Lugesteron 2 tablettiin päivässä.Kyllähän tämä pelottaa että kuinka käy.Ens viikolla pitäis lääkitykset loppua kokonaan. :eek:

Alex 9+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vadelmaunelma:
Sen sijaan me "vanhat" eli 30v täyttäneet pääsemme nt-ultraan ja rakenneultraan äitiyspolille, mutta sielläkin ultraajana on ilmeisesti hoitaja!!! :eek: Mulle kuulemma yritetään saada lääkäri, joka olis tutkinus myös kaksosraskauksia, kun tämä sellaisena alkoi, mutta mitään ei voi luvata. En siis tiedä, kuka ja millä laitteella ja pätevyydellä mua jatkossa julkisella puolella ultrailee ja aiheuttaa lisää ahdistusta. Päätimme miehen kanssa, että käydään kiltisti yksityisellä erikoislääkärillä nt-ultra, rakenneultra ja vielä lisää jos tarvii, vaikka käydään nuo julkisenkin puolen jutut. Haluan tietää, en arvailla ja olla kauhusta kankea!
Yleisesti ottaen, kahden raskauden perusteella, äippäpolin laitteet ja ultraajat, vaikka olisivatkin hoitajia (monesti kätilöitä) ovat huomattavasti tottuneempia ja kokeneempia kuin neuvoloiden ultraajat. Lisäksi ne neuvoloiden laitteet on niitä yleensä, mitkä on olleet jonkin erikoissairaanhoidon käytössä eka ja sitten viskattu jonnekin neuvolan nurkkaan. Ihan samaa mieltä, ettei muiden kyllä tarttis ultrata kuin gynejen ja radiologien ja ehkä niiden kätilöiden äippäpolilla, joilla on heti gyne käytettävissä backup:ina. Edes tk-lääkärit, jotka silloin tällöin tuuraavat neuvolalääkäreitä, eivät ole kovin hmm... kuinka sen nyt sanoisi... luotettavia ultraajia. Rohkeasti vaan eteenpäin ja nythän sitten pääset parempaan :)

Täällä odotellaan myös huomista gyne käyntiä, katsotaan miltä näyttää ja onko tällä viikolla aika napakaksi yltyneet supistukset tehneet jotain hallaa... luottogynelle varasin ajan, ei pelleillä muiden kanssa :) Parin tunnin sisällä pitäisi olla myös sikainfluenssarokote saatuna.
 
Krokodiili
Vadelmaunelmalla ikävä ultrauskokemus... Tsemppiä, kunnes saat varmuutta asioista huomenissa. Varmasti kaikki on OK.

(.) Meillä alkaa tänään perhevalmennus! =)

Olen lopultakin tainnut lakata oksentamasta, voitteko kuvitella. Nyt on enää jatkuva pahoinvointi (eikä eilenkään oksennus kaukana ollut...), mutta edistystä sentään. Taidan mennä maanantaina töihin... En olekaan ollut heinäkuun alun jälkeen :eek: , tulen olemaan aivan pihalla kaikesta siellä.

On jo pitkään tuntunut siltä, että vatsassani on superpallo. Lapsi potkii suorastaan häiritsevästi... Etenkin, kun yritän rauhoittua paikalleni esim. nukkuakseni tai istuakseni tv:n edessä. Suloista toisaalta, mutta jotenkin myös hiukan haittaa kun koko ajan joku potkii mahaa.

Anoppi lähetti "hieman" vauvanvaatteita... Uusia ja vähän käytettyjä. Aivan hillitön säkki. Ei todellakaan tartte ostaa ainuttakaan vaatetta ainakaan pienintä kokoa, 50-senttisiä on aivan tolkuttomasti (...toivoa sopii, että mahtuvat edes vastasyntyneelle). Onneksi isompiakin oli joukossa paljon.

terv. Krokodiili 21+6
 
JEEE!! Kroko! Loistava uutinen! Tsemppiä. Älä huoli, mulla on kollega, joka ei ole kesän jälkeen ollut kuin yhden päivän töissä erilaisten raskauteen ja vähän muuhunkin liittyvien ongelmien takia. Kyllä sitä pääsee ihan riittävästi kiinni ennen kuin taas kohta koittaakin jo äippäloma :)

Terv. A77 ja muutaman viikon takanasi 19+2

Ai niin, rokote otettu, kättä kirveli vähän, hyvä vaan... toimii :)
 
Josko sitä uskaltaisi jo mukaan vaikka vasta 5+6, mutta en vaan pysty enää olemaan nahoissani kertomatta tästä kellekkään! Ensiviikolla on eka ultra, sitten ehkä tämä pelko hieman helpottaa. =)
Raskaus sai alkunsa ekasta ivf:stä ja lapsi olisi toinen lapsi perheeseemme. Eka sai aikanaan alkunsa inssistä. Kohdunulkoista pekään, syytä tähän en osaa eritellä. Tänään on eka aamu jolloin on ollut pahoinvointia, muuten ihan normaalisti hieman masunipistyskiä (lähinnä vasemmalla puolella ja siksi ehkä se kohdunulkoinen pelottaa) ja ajoittain selkäkipua, tisut kipeät, paleltaa ja VÄSYTTÄÄ. Viimeksi kesäkuussa ekassa ultrassa löytyi sikiö, mutta ei sykettä joten ensiviikon ultra pelottaa aivan kauheasti. Toisaalta en anna itseni toivoa liikoja ettei pety, mutta raskausoireet saa aikaan pienoisen onnen tunteen... :heart:

Sikarokotteesta sen verran, että oma neuvola suosittaa rokotteen ottoa oli rv mikä tahansa. Kuitenkin Väestöliiton lääkäri ei suosita rokotetta ennen rv12. Jos tulee keskenmeno niin ei tiedetä mikä johtuu rokotteesta ja mikä jostain ihan muusta. Eli keskenmenoja menisi rokotteen piikkiin vaikkei ne siitä johtuisikaan. Itse olen nyt kahden vaiheilla että otanko vai en, ensi tiistaina rokotus olisi jos sen otan, samana päivänä olisi eka ultra.

Täällä on tuttujakin lapsettomuuspinosta :wave:
 
no voe ei Vadelmaunelma, kyllä sinulla on nyt hankalat paikat. Onko se nyt sitten täysin varma, ettei ainuttakaan sykettä tosiaan ole?Jos näin on, koita jaksaa. Muutoin en osaa lohduttaa.
Kiva että krokon huonovointisuun alkaa helpottaa, varmaan tosiaan jännää palailla töihin.
Täälläkin taas vähän toiveikkaampi olo kuin pari päivää sitten. Eli olen saanut ällöolon takaisin, sitä kun pelkäsin, että jos on kesken jo mennyt kun ei tunnu missään. Tosin ällötys olo on paljon lievempää jo, mutta positiivisesti ajateltuna jos minä sit kuulun niihin onnekkaisiin, joilla se helpottaa jo kymmenennellä raskausviikolla.
Mutta kyllä aika toisaalta vaan matelee. Tuntuu, että siihen ultraan on vielä ikuisuus. Mut ei auta kuin elää päivä kerrallaan.
 
Vadelmaunelma : voi ei. :'( täytyy vaan toivoa että ois väärä hälyytystys! Voimia! :hug:

KIva että krokolla alkaa jo vihdoin helpottaa ja jo oli aikakin!

Itsellä huomenna np- ultra ja jännittää kovasti. mies onneks vaihto työvuoroa että pääsee mukaan.....en kestäis huonoja uutisia yksin.
Maha alkaa jo näkyä ja tuntuakkin mutta syy taitaa olla et toi kasvava kohtu työntää entisestään läskin mahan ulos! mut kyllä suiinä pyöreyttäkin näkyy jo =)
Häiritsee kun ei voi enää vatsalleen mennä nukkumaan.....
Pahaa oloakin on vielä jonkun verran ja aknekin puhjennut :/ ja ei uskalla oikein noita myrkkyjä kasvoihin käyttäää....pitäs etsiä jotakin turvallsiia mönjiä B)

T:äitiliini83 11+3 :heart:
 
Paljon voimia vadelmaunelmalle. :hug: Pidetään vielä yllä toivoa kuitenkin, jos toinen mielipide antaisi parempia uutisia.

tvvo:lle Paljon onnea plussasta. :heart: Kun haluat liittyä listaan, niin laita tietosi minulle ihan yleisellä viestillä. :)

Täällä olis 15+1 ja possupiikki on saatu pari päivää sitten. Ei tullut muita oireita kun käsi kipeäksi, mikä nyt on ihan oletettavaakin. Pikkuisen sydänäänetkin kuuluvat hyvin ja kovasti se siellä touhottaa menemään. Rakenne ultra on tuossa joulukuun puolivälin tienoilla. Vaunutkin menin jo tilaamaan netistä. Hui.
 
Vadelmaunelmalle paljon tsemppiä päivään! Toivottavasti tosiaan kyseessä olisi väärä hälytys!

Tvvo tervetuloa joukkoon!!!

Mun raskausajalle ei sitten riittänyt yksi huolen aihe ja murhe, se että miehen veljen vaimolla on syöpä. Vaan eilen kuulin että myös mun isällä on suolistossa suurella todelnnäköisyydellä pahanlaatuinen kasvain. Seuraavaksi otetaan kerroskuva, ja leikkaus on pikaisella aikataululla. Jos mitään ei löydy mistään muualta, niin pelkän leikkauksen toivotaan lääkärin mukaan riittävän. Tärkeintä olisi ettei etäpesäkkeitä olisi maksassa tai imusolmukkeissa. Mä olen AIVAN poikki. Olin toki väsynyt jo aiemmin, mutta nyt suorastaan uupunut tästä kaikesta.

miten paljon stressiä vauva kestää ilman että aiheutan hänelle vielä ongelmia? En kai vaan tällä murehtimisella ja stressillä voi mitenkään aiheuttaa keskenmenoa?

Anteeksi omanapaisuus...

Napsuneiti ja pallero 13+3
 
tvvo: Tervetuloa tälle puolelle! Hienoa, että kuitenkin noinkin "kätevästi" sai pieni alkunsa, jos niin voi sanoa. :D

Vadelmaunelma: Toivon totisesti että on ollut taas joku tumpelo ultraaja ja/tai huono ultra tai että olisivat ultranneet sitä väärää pussia. Toinen mielipide vielä, ehdottomasti ennenkun aletaan kaivelemaan. Voimia! :hug:

Äitiliini: Minä nukun mahalleen kuten Kroko. Oon vaan tehny semmosen systeemin että laitan tyynyä ja peittoa kropan reunoille nii, että maha saa vähän tilaa olla. :) Ei kyllä enää pysty koko yötä menemään niin. Ja muutenkin tuo mahan huljahtelu välillä herättää.
Siitä tulikin mieleen että minähän herätän sen vauvan aina kun käänän kylkeä? Kun itekin tunnen miten kohtu vähän liukuu jalapsivedet huljuu siellä. Mahtaa pienellä olla rauhaton yö! :eek:

Taikapapu on pistänyt tohinaksi! Minkälaiset vaunut tilasit? Mie oon ehdottomasti yhdistelmärattaiden kannalla (pehmeällä kantokopalla), kun oon niin siro että näyttäsin vähän hassulta isojen vaunujen takaa. :) Enkä varmaan jaksasi semmosia vaunun kokosia vaunuja paljoa lykkiä tai heilutella.

Pohtijatar: Hienoa että jotkut oireet palaavat! Mulla tosiaanei ole ollut oireita koko raskauden aikanaja se pelotti alussa paljon. Nyt on ollu kaks päivää rinnat semmoset... vesi ilmapallot. Eli raskaat ja vähän iltasin kipuilevat. Eli on elämää niissäkin. Mahakin on jo selvä raskausmaha, niin on jo konkreettista todistetta siitä, että raskaana ollaan. :)

Toivoopi Bee ja Ee 15+6, huomenna viidennelle kuulle! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Krokodiili:
Alkuperäinen kirjoittaja aitiliini83:
Häiritsee kun ei voi enää vatsalleen mennä nukkumaan.....
Näkisitpä mun pallon... ja nukun edelleen mahallani :D . Okei, tukalammaksi se on kyllä muuttunut.

Kroko 22+0
HUI! vieläkin mahallaan :D
Mulla tulee alavatsaan kipu jos yritän masullaan olla......mitähän lie....

napsuneiti no höh...ei näköjään hyvää ilman pahaakin :/
koita jaksella ja yritä olla stressaamatta ku kylhän se vaikuttaa vauvaankin mutta helpommin sanottu kuin tehty :hug:

Mulla tänään se np-ultra vihdoin :D iltapäivällä.... jännittää ja pelottaa B)
 
vadelmaunelma: :hug: toivon sydämestäni että kaikki olisi hyvin ja tämä vain kauheaa väärinymmärrystä!Jaksamista.

tvvo:tervetuloa! :D

aitiliini83:mitenkäs ultra meni?Joko pikkuinen kovasti heilu?Itsellä kyseinen ultra vasta 2 viikon päästä eikä jaksais odottaa!

napsuneiti:kyllä nyt teitäkin koetellaan.Ihan uskomatonta.Olen pahoillani,toivotaan että kaikki menee kuitenkin kaikesta huolimatta hyvin perheessäsi ja vauvalla. :hug:

Oma napa: ei erityistä.Flunssa alkaa hellittämään,joskos sitä pääsis huomenna töihin.Nyt kun lääkityksiä on vähennetty niin tuntuu että pahoinvointi on iltaisin lisääntynyt tuplasti!Varmaan vaan kuvittelen.Välillä taas ajatuksissa häilähtää ajatus että kaikki ei ole hyvin,mutta sellainen mä olen.Nyt täytyy vaan olettaa että kaikki on hyvin ja 2viikon päästä nähdään pikkuinen taas! :D

Alex 9+4
 

Yhteistyössä