Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

Hope onnea tuplauutisista täältäkin! :heart: :heart: :heart: Vaatii varmaan pienen pienen sopeutumisen kyllä tuo uutinen, voin uskoa ;)

Krokolla oli hyvä ultrakäynti, hienoa!!! Ei kai noihin sukupuolilupauksiin uskalla ihan täysillä luottaa koskaan. Mutta eiköhän ne useimmilla pidä paikkansa. Kaverilla neljässä ultrassa lupailtiin tyttöä, ja terve poika syntyi ;) Kyllä se pieni prinsessa olis ihana, ja pieni prinssikin. Molempi parempi ;)

Täällä oli aamulla niin ihanasti pakkasta ja nyt tollasta sumuisen suttuista, ei huvita ulkoilu. Pitää vähän siivoilla ja illemmalla hakee mies laivalta. Mur. En tykkää ajella sinne länsisatamaan kun siellä on aina niin hulluna ruuhkaa parkkipaikalla, mu eipä auta luvattu mikä luvattu.

Tänään aattelin kokeilla oikein aamukahvin juomista, oon tässä syönyt banaanin sängyssä ja yhden jugurtin, josko kohta uskaltais leipää ja kaffea ;)
Mä en malttais odotella enää maanantai aamua.. np ultra olis klo 8.45, ja voi elämä et mua jännittää. Kumpa kaikki olis hyvin!

Mukavaa päivää kaikille pallomasuille!
Napsuneiti ja pallero 11+4

 
Alkuiltaa kaikille! Täälläpä on hiljaista tänään. Ovatkohan kaikki masuinensa nukkuneet koko päivän niinkuin minä?! Ihan järjetön väsymys ollut, olen nukkunut aamun jälkeen noin neljät päikkärit, välillä ollut ehkä tunnin hereillä. No meneehän se päivä näinkin. En tiedä olisiko tulossa kipeeksi vai onko tämä vielä normaalia väsymystä raskaudesta.

Keskiviikkona on se alkuraskauden ultra! Oi kun jännää. Itse en ole vielä kertonut kuin kahdelle ihmiselle jotka tiesivät hoidoistakin. Olen ajatellut että jos saadaan hyviä uutisia tuolta niin sitten uskaltais ehkä kertoa jo joillekin. Mies on kyllä kuulemma kertoillut kans muutamalle :)

Ai niin ja miehelle on ennustettu että saa kaksi poikaa, joten hänen mielestään tulokas on poika.
Itsellä ei mitään hajua. Eikä olla vielä mitään ostettu, eikä oikein suunniteltukaan.

Laitan tietoni sitten kans vasta ultran jälkeen, kun selviää tilanne, onko kaikki kunnossa.

Oikein hyvää viikonloppua teille kaikille! :wave:

Ripe 6+5 (kai)
 
Hei missä vaiheessa se alkuvaiheen turvotus pitäis lähteä pois ja milloin varsinainen vauvamasu näkyä?Mua tympii kun maha on tissien alta lähtien aina etenkin iltaisin hirvee pömppö, että sitä oikeesti saa jo alkaa piilotella! Olen nyt vasta 7+5 menossa, että ei todellakaan oikea vauvamasu vielä voi olla.
Eilisen ja tän aamun pahoinvointi ollu lähes pois. Pää huolesta soikeena, että onko se nyt kuollu sinne se meijän sintti. :snotty: 'Niin kamalaa kuin se pahoinvointi on ollu, silti se tuo tähän hommaan tiettyä rauhaa.
 
Krokodiili
Hups, taidettiin eilen ostaa vaunut... :D Tosi aikaista tietysti, mutta nyt ne kuitenkin ostettiin. Mitään muuta ei ole vielä hankittu, eipä tässä kiire ole.

terv. Kroko 20+3
 
Pe oli ultra ja siellä pieni sydän sykki, oli vaan niin pieni että olikin yhtä sydäntä koko möykky:) kyllä oli ihanaa, miehellekin tuli melkein itku silmään. Sikiö vastasi viikkoja eli tän siis 7+3 ja pahoinvointi alko eilen ja tän oon maannut koko päivän, tosi huono olo. Me saatiin jo uus ultra-aika 2vkon päähän.
Tuulia-76- 30.05.2001-ensimmäinen- 3 ivf, luomu- 5v yritystä
 
Huono olo jatkuu ja ei jaksais enää......aina päiväunien jälkeen alkaa ja jatkuu koko illan.....
Miloos teillä muilla on loppunut pahaolo? Siis kenellä on loppunut........
Huomenna viikkoja tulee jo 10 täytee ja ei näytä helpottavan.....
pohtijatar ...vatsan turvotuksesta en osaa sanoa muuta ku täällä vieläkin vatsa tosi turvonnut , mutta toisaalta mulla on toi ummetuskin pelissä mukana
:/
 
Hei,

tulin pikaisesti tänne kurkkimaan, kun olisi pari kysymystä - vihreä kun näissä hommissa olen.

Eilen sain elämäni ensimmäisen plussan tikkuun 3 vuoden yittämisen jälkeen. Takana ensin vuosi luomuilua ja sitten 2 v. hoitoja. Takana siis 4. hoitot; 1 x IVF, 1 x epäonnistunut IVF (huono lääkevastine, niin meni inseminaatioksi), 2 x ICSI, josta nyt tästä 2. tuli plussa. Mulle siirrettiin kaksi alkiota ja olisimme onnesta soikeina, jos molemmat olisivat tarranneet! :p

Sellaista kyselisin, että miten raskausviikot lasketaan näissä hedelmöityshoidoissa? Normiraskauksissa se on kait viimeisistä kuukautisista, mutta meillähän on kiertoa pitkitetty jarrulla ja tarkka hedelmöittymisajankohtahan on tiedossa.

Ja millä viikolla on 1. varhaisraskauden ultra?

Menen huomenna verikokeeseen, että saan tietää tuon hcg:n. Ennen sitä en uskalla juhlia - vaikka tästä fiiliksestä nyt nautinkin. :D

Toivottavasti arvot kohdillaan, niin pääsisin tänne teidän positiiviseen seuraanne!

Kipinä1 ja Pupu :heart: & Papu :heart:
 
aitiliini83, kiitos onnitteluista ja neuvosta! =)

Eli kun mulla oli punktio 1.10., niin silloin oli rv 2, niin nyt ois rv 4 + 3? Menikö oikein? ja ultra ois vasta vkolla 45-46?

Kipinä1 ja Pupu :heart: & Papu :heart: rv 4 + 3
 
Hyvää alkanutta viikkoa Naiset!

Napsiksella on ultra parhaillaan! Kohta varmaan saadaan taas ihania kuulumisia! :heart:

Kipinä: Tervetuloa tälle puolelle! Toivottavasti arvot ovat kunnossa ja uskallat ihan listautua. Eli sillon pitäs tehdä itsestään tuo etusivun rimpsu Taikapavun näkyville, niin hän lisää listaan.

Voi äitiliini! Aika pahaksi äitynyt sinunkin pahoinvointi. Jos jotain kysyttävää tulee, niin Krokon puoleen kannattaa kääntyä, hän nyt on kuitenkin valitettavasti eniten kokemusta omaava tässä asiassa.

Kroko: Ihana ultraus sulla oli, ja kaikki ilmeisesti hyvin! :heart: Kumpaa se lekuri sit nyt veikka 60-50 periaatteella? :D On tässä kromosomitutkimuksessa ainakin se hyvä puoli, että tää lupaus on 100% varma tieto. Vaikka muuten ikävää semmoseen joutuakin. Ja Kroko, mielläkin on jo sekä parvekevaunut, että semmoset kätsyt yhdistelmärattaat! :D

Tuulialle onnittelut ihanasta näkymästä ja pahoittelut pahasta olosta!
Tuosta tulikin mieleen, että mistäkähän se pahoinvointi oikeasti johtuu? Jotkut sanoo että hormoneista - noh, miun hormonit on selvästi viitearvojen yli, jonka takia kärähdin seulastakin. Ja ei ole pahaa oloa yhtään. Jotkut (useimmat) lääkärit sanovat että se on pitkälti psyykkistä, tosin hormonaalisilla asioilla voi olla jotain tekemistä myös. Mutta en nyt sitäkään voi uskoa koska kyllä mullakin on ollut psyykkisesti haastavaa aikaa tää raskaus eikä silti oo ollut raskausoireita. Yhä vieläkään ei, ja tällä viikolla pääsen viidennelle kuulle (ei siis edes rinnoissa tai vatsassa tunnu mitään).

Pohtijatar: Mulla alkaa vauvamasu muotoutua nyt ehkä, eli olen rv 15. Tai ehkä jo viime viikolla lähti pyöristymään enempi sieltä alhaalta ja muuten turvotus laskemaan.

Ripe: Ultrahan on jo ihan kohta sullakin! Mukavaa, kun on jotakin mikä tekee viikosta kivan ja odottamisen arvoisen! Me ei vieläkään olla kerrottu kun miun äidille, miehen isälle ja perjantaina miehen äidille. Ja oon kohta viidennellä kuulla. :D

Ja Hopelle onnea tuplasti! :flower:

Toivoopi Bee ja Ee 15+2, tällä viikolla päästään tosiaan viidennelle kuulle. Puoliväli ei ole enää niin kaukana :heart:
 
HOPE79: tuplaonnittelut teille :heart: :heart: Ihanaa varmasti!

KIPINÄ1 : onnittelut plussasta!

KROKO: voi kun uskaltaiskin jo ostella vauvalle kaikennäköistä.Sulla nuo viikot paljon pidemmällä niin hyvinhän te voitte jo alkaa ostelemaan!Itse olen miettinyt että kun tässä nyt päästäis hiukan pidemmälle niin ostettais pikkuhiljaa tarpeellisia tavaroita ettei sitten yhdellä rysäyksellä kaikkea kun ei rahat riitä kerralla.Jos yrittäis kerran kuussa ostaa jonkin kalliimman niin palkkakin riittäis. Näin mä olen ajatellu mut sitten kun menee ekan kerran ostelemaan niin varmaan käteen jää kaikki ihanuus ja turhuus ja sitten syödään näkkäriä (ai niin mut se oli kiellettyä? :LOL: ) loppuviikko :LOL:

Oma napa: huomenna on sitten se kauan odotettu klinikan antama ultra-aika :D Saa varmuuden siihen laskettuun aikaan ja tietysti siihen että onko kaikki hyvin. Ne raskausoireet hävis jossakin vaiheessa mutta tuli kyllä takaisin sitten pikkuhiljaa.Pahoinvointi ei kylläkään ole enää niin paha.Mikä sitten on hyvä asia jos kaikki on hyvin vauvalla.

Alex 7+5
 
Krokodiili
Rouva B, te olette kans olleet ajoissa vaunuhankinnoissa. Niin siitä lapsen sukupuolesta... Lääkäri sanoi, ettei varsinaisesti näkynyt mitään "kellukkeita"... eli siksi uskallan edelleen elätellä toivoa tytöstä. Mitään mekkoja ei voi alkaa ostella, on niin epävarmaa kumminkin.

Pahoinvoinnin "syystä"... Opaskirjoista ja netistä olen lueskellut, että syytähän ei oikein tiedetä. Hormoneja epäillään. Psyykkisistä syistä en ole kyllä kuullut? (Enkä kyllä pysty niihin uskomaankaan.)

Alexandria, joo kyllä määki ajattelisin, että olis kiva ostaa vähitellen tavaroita juuri rahojen takia. Mutta vaunut oli sen verran iso hankinta, että jotenkin sitä on miettinyt että ne on ikävä muistutus sitten siinä tilanteessa jos lapsi sattuu kuolemaan tässä ennen... Olen sopinut miehen kanssa, että hän myy vaunut jos niin käy...

aitiliini83, otan vilpittömästi osaa pahoinvointisi suhteen... Useimmilla se loppuu 12 viikon tultua täyteen tai viimeistään kun 16 viikkoa tulee täyteen. Mulla on nyt 21. viikko jo aika pitkällä ja pikkuhiljaa alkaa tuntua siltä, että saatan jäädä eloon. (Joskin käyn siis joka toinen päivä tipassa edelleen.)

terv. Krokodiili 20+4
 
Töistä pikaisesti omaa napaa vain. Josko illalla sitten paremmin.

Kaikki oli kunnossa!!! Pallero vastasi viikkoja 12+2, mutta tuota laskettua aikaahan näissä ei muutella. Se on mulla nyt sitten kuulemma kuitenkin 5.5 mutta mä meen sen punktiopäivän mukaan ja pidän sen 4.5 itselläni ;) Ei tarvitse siis listaan muutella mitään, päivä sinne tai tänne.

Mittaa oli pienellä 5,8 päästä peppuun ja nähtiin kaikki pienet varpaat ja sormetkin. Pallero nukkui ja oikein kovasti sai masua töniä että saatiin hänet hereille, sekunniks, käänsi kylkeä ;). Ilmeisesti mun huonosti nukuttu yö ja aivan kamallalla oksentamisella alkanut aamu väsyttää niin Palleroa kun muakin.

Niskaturvotus oli 1,5mm ja kun oli noin pieni ni päätettiin kuitenkin uskaltaa mennä siihen veriseulaan.. Nyt pitää vaan pitää peukut pystyssä että kirje tulee postissa ja kaikki on hyvin. Ja ai niin... JOS pitäis veikata niin veikkaisin poikaa... ihan kun olisi jotain näkynyt siellä jalkovälissä, mutta kukatietää oliko napanuoraa vai oikeasti pojan vermeitä.. Asiaan saadaan sit varmistus 14.12 kun on rakenneultra.

Edelleen arvon mitä teen sen possurokotteen kanssa, pitää maanantaina kysyä neuvolasta mitä tämä täti on mieltä.

Kipinälle tervetuloa!

Napsuneiti ja Pallero 11+6 :heart:
 
Onnea napsuneiti ihanista ultrakuulumisista!! :heart:
Minä varasin ekan neuvolan, se ois ens viikon maanantaina eli rv8+6. Terkka lupas lähettää paperit kotiin että saan täytellä valmiiks ja varata ultra-ajankin. Meillä kunta maksaa 2 ultraa suomen terveystalolla ja se seulonta verikoe otetaan tk:ssa. Eikä niitä kuulemma oteta samana päivänä, vaan eka käydään verikokeessa ja kun tuloksessa menee n. viikko niin vasta sitten ultraan jotta lääkäri pystyy laskeen niitä riskejä. Ei ilmeisesti ole siis sama missä Rouva B kävi?! Kun eikös se pitäny ottaa samana päivänä? Alustavasti nyt miehen kanssa puhuttiin ettei mennä verikokeeseen ollenkaan. Saas nähdä muuttuuko mieli, mutta nyt ainakin ajattelen etten kuitenkaan olis valmis lapsivesipunktioon tai siis siihen nousseeseen km-riskiin.
Tää väsymys ja huonovointisuus on kyllä ihan lamaannuttavaa.. Mulla olis ollu tänään iltavuoro, mutta soitin töihin että oon mahataudissa.. Meillä oli mies ja poika mahataudissa loppuviikon ja tietävät töissä siitä, joten uskalsin nyt jäädä. Muuten olisin varmaan väkisin raahautunut töihin kun en halua kertoa raskaudesta vielä. Nyt painun takaisin sänkyyn, pari tuntia aikaa nukkua ennen kun muu perhe tulee kotiin. Vein pojankin hoitoon kympiks että saan nukkua.. huono äiti :ashamed:

-minttu ja pumpelo (työnimi vaihtui..) rv7+6
 
Hei kaikille ja kiitos jo tervetulotoivotuksista sekä onnitteluista. =)

Sain tänään verikokeen tulokset ja tuhdisti raskaana ollaan. Tänään siis ns. pp (vai miksi näitä tässä vaiheessa kutsutaan, ku ei oo enää piinapäiviä?!) 16 ja hcg-arvo 1936! Kuulemma tähän aikaan sen normiyläraja on 840! :eek: Kätilö sanoikin, että kun mulle laitettiin kaksi alkiota, niin tämä saattaa antaa "hieman" osviittaa... AI HIEMAN! Toi arvohan on yli tuplat!!!! :LOL: Mut siis kaksoset on meille enemmän kun tervetullutta. Odotellaan kuitenkin tuohon ultraan, jonka ajaksi sain ma 9.11.

Uskallan nyt kuitenkin jo hieman hengähtää, kun ei taida olla kemiallinen, ja ruveta nauttimaan tästä niiiiiiin kauan (3v.) odotetusta ja toivotusta raskaana olemisesta! Tää on aika kivaa! Tosin olen koko ajan tunkemassa suuhuni jotain sellaista mitä en vissiin saisi syödä... nälkä kun on jatkuva ja hirmuinen. :ashamed: Muita oireita ei nyt sitten kummemmin olekaan.

Laitan mun listatiedot hieman myöhemmin, kun pitäisi nyt jotenkin saada keskityttyä takaisin työntekoon. Ja mitenkähän sen pitäisi onnistua?! :/

Terkuin, Kipinä1 ja Pupu :heart: & Papu :heart: (rv 4 + 4)
 
Jannaliini juu, mitat vastas viikkoja 12+2 ja reisiluun mitta oli 0,4cm =). Ihania kuvia saatiin myöskin mukaan, kun niissä oikeesti näkyy pienet sormet ja varpaatkin. Aivan mahtavaa. Kai tätä alkaa jo todeksi uskomaan!

Meillä tosin onnea varjostaa lähisukulaisen uusiutunut syöpä. Kyseessä on mua vain muutaman vuoden vanhempi perheenäiti. Ensin saatiin jo hyviä uutisia leikkauksen jälkeen, mutta tänään tuli lopulliset tulokset ja syöpäähän sieltä löytyi ;(. Ja se on aina paha kun on uusiutunut. Mutta tilanne on hankala appivanhemmillekkin ja ovatkin suoraan sanoneet etteivät jaksa / pysty nyt täysillä tästä asiasta iloitsemaan.

kovin koitin miehelle sanoa että vaikka tilanne on TODELLA kurja niin on meillä kuitenkin oikeus olla onnellisia tästä.

kipinä wau =))). aikalailla korkee on sun arvo kyllä, voihan se tosiaan viitata kahteen matkustajaan. Oikein paljon onnea!!!!
 
Listatiedot:

Kipinä1 - ? (ehkä joskus 24.6.2010 tenoilla?) - ensimmäinen - varmaan NKL ? - 1 x IVF, 1 x epäonnistunut IVF (kokeiltiin lyhyttä kaavaa - ei toiminut!), joka meni inseminaatioksi, 2x ICSI ja tästä 2. nyt plussa - lasta toivottu 11/2006
 
Huomenta!

Töissä ja onneksi vähän pirteämpänä kun eilen sentäs. Mut en mä vaan osaa enää nukkua niin hyvin ku ennen raskautta. En tiiä mikä siinä on, mut vähän menee koiran unella yöt.

Mulla on tänään myöskin masu kipee, mut taitaa johtua siitä et eilen söin paikallisessa subissa sen bb-subin ja jotenkin se maistu huonolta. Nyt sit on tosta masulaukun kohtaa kipee toi maha ja vähän huono olo. Mut tulin kuitenkin töihin ku on niin pal hommia ja moni pois. Toivotaan että tää tästä paranee pian ja en tosiaan käy Subissa taas pitkään aikaan.

Aika isolta se meitin Pallero näytti munkin mielestä (just verraten noihin vauvakirjojen mittoihin), mut koossa vastas vain 3pvää isompaa sen kätilön mukaan. Kuulemma heitot suuntaan ja toiseen on ihan yleisiä tässä vaiheessa. Hällä on vain ollut kai joku kasvuspurtti justiinsa ;)

Vieläkin tuntuu ihanalta ku aattelen sitä kuvaa siellä monitorilla. Ja kaveri oli niin suloisen unelias, siitä ei ihan päästy selvyyteen että missä se istukka on kiinni. Kun ensin kätilö katsoi että takaseinässä ja sitten että etuseinässä. Eli en sitten tiiä missä se on.

Mut kyllä mäkin Jannaliini jo venailen että tää huono olo alkais väistyyn. En ole oksentanut kun varmaan 10krt mikä ei ole mitään esim Krokoon verrattuna, mut on tää ällö olokin aika ikävä ja sitä on varmaan 6pvää viikossa aamusta iltaan. Mut en mä sinällään valita, aika vähällä olen päässyt ton pahoinvoinnin suhteen kuitenkin. Mut silti odottelen sitä ihanaa keskiraskautta kun alkaa masu näkymään, liikkeet tuntumaan, oon energisempi eikä oo paha olo. Koskahan se alkaa ;)?

Mukavaa päivää!

Napsuneiti ja pallero 11+6 tai 12+0 eli *poks*
 
Ultrassa käyty ja siellähän se pienokainen oli :heart: Kaikki hyvin.Nyt sain varmistuksen miten ne viikot lasketaan eli maanantaisin vaihtuu mulla viikot ja nyt on 8+1 vaikka luulin että olis 7+6. Laskettuaika pysy samana eli 31.5.2010

Kyllänyt on pää pyörällä... En ehtinyt kuin hiukan näkemään ruudulta pikkuista kun lekuri vilautti vain nopeasti.Mutta sykkeen ehdin huomata!Mies sai ihailla koko ultrauksen ajan kun istui sellaisessa paikassa että näki ruudun koko ajan. Nyt sitten odotetaan kutsua sinne np-ultraan eli kuukausi ainakin vielä...26.10 on eka neuvolakäynti eli ens maanantaina.

Alex 8+1
 
Heissan Naiset!
Kuinkas usein käytte neuvolassa. Eikö se alkuraskaudessa olisi 1x/kk? Hieman ihmetyttää kun ensimmäinen käynti viikolla 8+0 ja seuraavasta sanoi, että varaa aika viikolla 16-18! No onneksi np ultra-aika tuli eilen...12.11. Taidan malttamattomana mennä vielä ensi viikolla omalle lääkärille ultraan...jotenkin on vain nähtävä, että ne pienet sydämet jaksaa sykkiä.

Onnea Hope ja Kipinä ja tervetuloa :wave:

Ihania näkymiä Alexandria =)

-tiki & :heart: :heart: 9+1
 
Tiki: Joo, tosiaan ekan nlan jälkeen tuo seuraava olisi rv 16-18 ja sekin vain tarvittaessa (ei kuulu automaattisesti neuvolakäynniksi). On kyllä tosi harvassa käynnit ja minua huolettaa se, ettei hemoglobiinia ole mitattu ja on alkanu huippailemaan vähän. Enkä oo saanu vastauksia virtsakokeesta, jonka annoin ekan käynnin jälkeen, enkä myöskään kaikkia lab-vastauksia. Ite meinasin varata ajan nyt, toivon mukaan ensi viikolle.

Alexandria: Onnittelut hienoista näkymistä, harmi ettei ruutu ollu siunkin nähtävillä. Täällä Helsingissä se on ollu mulla toistaseks vielä joka kerta niin, että makuultaan näen minä siihen, ja lääkäri, sekä mies hänen paikaltaan. :D

Napsu ja Jannaliini: Kamalasti teillekin voimia pahoinvointiin! Ohjekirjojen mukaan tosiaan teillä sen pitäs alkaa pikkuhiljaa väistymään. Toivomme kaikki niin! Tsemppiä arkeen ja töihin!

Minä: Minä olen järjestänyt itteni aika soppaan. Opiskelen toista tutkintoa tässä olevinaan kätevästi työn ohessa, ja nyt siellä AMKissa pitää istua joka ilta klo 20 saakka! Ja menen töihin seiskaksi aamulla! Sen lisäksi on vielä samalla kaksi muuta kurssia, joita suoritan netissä, eli itsekseni, yksi tentti tulossa, ja muutakin elämää pitäs vähän elää. :( Mie en kyllä tajua miten selviän tätä menoa edes jouluun saakka! ONNEKSI ei ole pahoinvointia tai väsymystä. Varmaankin pieni tajus olla tuottamatta mitään vaivaa kun on muutenkin tässä ihan too much going on! ;) ´

Toivoopi Bee ja Ee rv 15
 
Huomenia!!

Rouva B kyllä sie oot rautanen nainen, musta ei olis tohon koulunkäyntiin tällä hetkellä töiden jälkeen. Juuen vois kuvitellakkaan. Hienoa että joku jaksaa ;). Mun miehellä vähän sama tilanne, lähtee aamulla 05.45 töihin ja illalla koulusta kotiutuu 21.30. Jipii... ja tätä jatkuu vielä 2v tän jälkeenkin...

Mulla on neuvola nyt maanantaina, eli eka oli rv 8+ ja nyt toka on sitten rv 12+... käytännöt ilmeisesti sit vaihtelee.

Eilen ja tänään ei o ollut huono olo, mut mulla on taas unet kadoksissa ni olen aivan rättikatkipoikkirikki VÄSYNYT. Heräsin 04.30 pissalle enkä osannut sen jälkeen enää nukkua. Pitää koittaa tänään kaupassa käynnin ja lenkin jälkeen koittaa ottaa ihan lyhyet päiväunet, tai sit mennä illalla joskus 21 aikaan unosille. Mut sit en näe miestä tänään ollenkaan ;(

Mä odottelen malttamattomana vauvauutisia, kaverilta meni toissailtana lapsivedet ja yön supisteli kipeesti. Eilen aamullla menivät synnärille, mutta vielä ei mitään ole kuulunut. En viitsi perään kysellä, ja mielessä kieltämättä pyörii että toivottavasti kaikki on ok.

Ja tosiaan Alexandrialle paljon onnea ihanista ultranäkymistä :heart:
 
Syystuuli75 - kesäkuun puoliväli (en ole vielä virallista saanut) - ensimmäinen - OYKS - Clomit, 2x inssi, 1.IVF (+) - syksystä 07

Täällä mennään rv 6+4, eikä erikoisempia oireita tai vaivoja ole vielä ilmaantunut. Lievää hyperiä sen sijaan on ollut ja se ennen kaikkea tässä elämää pitänyt rauhallisena ja mahakin on jotenkin turvoksissa. Lisäksi pari päivää ennen plussaamista alkoi lievä iltapahoinvointi/ pala kurkussa fiilis, mutta sitä ei nyt viimeiseen viikkoon ole enää ollut. Lieköhän miten tavallista vai voisiko se kertoa jotakin huolestuttavaakin - mitä kokeneemmat olette mieltä?

Mä en ole vielä neuvola-aikaa varannut - en ole oikein Oulun käytännöistä perillä. Onko täällä muita oululaisia/ ilmeisesti käytännöt hieman paikkakunnittain vaihtelee.

Osallistuin OYKS:ssa tutkimukseen, jossa seurataan viikottain 3D-ultralla ja verikokeilla IVF hoidossa plussanneiden tilaa, josta johtuen ole jo käynyt 2 kertaa ultrassa (ultra ja kokeet siis viikottain). Huomenna seuraava ultra - viime viikolla, kun päivät oli 5+5 ei vielä näkynyt sykettä, mutta huomenissa jo lääkärin mukaan pitäisi. Sitä siis täällä nyt jännitetään, että onko siellä oikeasti elämää..
 
Krokodiili
Tiki-71, joo mulla ainakin on ollut kerran kuussa neuvolat ja on edelleen.

syystuuli75, sulla on jännät paikat sydämen sykettä odotellessa B) . Mutta tosi hieno mahdollisuus sulla, kun pääset viikoittain ultraan ja vieläpä 3d:hen. Onnea plussasta!

(.) Eilen jouduin ensi kertaa sairaalan osastolle tiputukseen, kun päivystys on kyllästynyt pistelemään mua huonojen suonien takia -> valittivat lääkärilleni, että jotain on tehtävä. Olin sitten osastolla (jossa on anestesialääkäri käsillä ...nehän nyt saa tipan laitettua vaikka unissaan kenelle tahansa) ja sain tavallista enemmän nestettä. Pääsin sentään sieltä ulos yöksi, olin vain päivän. Nyt onkin nesteytyksen jatko avoinna, kun päivystys ei "huoli" mua enää (vaikka lääkärini olisikin halunnut edelleen, että kävisin päivystyksessä ) ja osastolla käymisen suhteen täytyy vielä neuvotella sekä oman että osastonlääkärin kanssa. Johan meni vaikeaksi.

terv. Kroko 20+6
 
Hei!
Nopeat ultrakuulumiset tältä aamulta täältä! Sitten on pakko tehdä töitä hurjasti taas!
Uskomatonta ja uskomattoman hienoa, että siellä se meidän pieni papunen köllötteli, pituuttaa 12 mm ja sydämen lyönnit nähtiin monitorilta!! =)
Ja saatiin pari kuvaa mukaankin!
Huh, voi vähäksi aikaa ainakin taasen huokaista, että nyt on ainakin kaikki kunnossa!

Olikos jollekulle sanottu jotain prosentteja mitä on tämän vaiheen jälkeen vielä riskinä, että ei jatkuisikaan? En muistanut kysyä, enkä tiedä olisiko osannut sanoakaan.

Täytyy illalla kotona miettiä näitä kertomisasioita vielä miehen kanssa ja laittelen mun tietoja sitten illalla kans. Tosin synnäriä ei ole vielä valittu. Tasan viikon päästä on mulla eka neuvola.

Mukavaa päivää! Ja voi Krokoa, sua kyllä koetellaan ihan hirmuisesti! Toivotaan että helpottaisi edes jossain kohtaa!!

Ripe ja masupapunen (virallinen nimi vielä hakusessa...) 7+2 (koko vastasi 7+3, mutta pidän kai alkuperäisen laskennan, helppo laskea, kun maanantaina vaihtuu viikko)
:wave:
 

Yhteistyössä