Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

Rouva B pieni prinssi tulossa :heart: :heart: :heart:

Onko teillä kaikkilla joku intuitio siitä kumpi tulokas on? Mulla ei oikein vielä ole... En ole saanut mitään ahaaelämystä kummastakaan. Mutta miehen suvussa ja kaveripiirissä on oikeastaan pelkästään poika-lapsia, joten jotenkin sitä ajatelis että varmaan meillekkin ;)

Tosin ihana olisi saada yksi prinsessa tähän joukkoon ;) :heart: . Tietenkin KUMPI vaan on enemmän kuin tervetullut. Joskus aikanaan, vuosia sitten kun tästä kaverin kanssa keskustelin että kumpaa sukupuolta sitä toivoisi ja itse olen aina ajatellut että pieni tyttönen olisi ihana. Ja tämän sanoin ääneen... sain kamalan syytösryöpyn siitä että "kehtaan toivoa" jompaa kumpaa sukupuolta kun maailmassa on NIIN paljon ihmisiä jotka eivät saa lapsia ollenkaan. Jep. Itse en näe asiaa kyllä ihan tuolla tavalla.

Mut joo... saa siis nähdä koska joku intuitio tästä tulokkaasta tulee ;). Mulla ei pahemmin nassu kuki, ei vielä ainakaan mitään hormoniviivaa ole tullut masuun ja olen AIVAN varma että musta kyllä tulee näkymään takaapäinkin että olen raskaana ;). Tuskin tulee nättiä poikamasua tuohon eteen. hehe. Hiukset EI rasvotu normaalia nopeampaa ja huonoa oloa ja turvotusta ja issiaskipua lukuunottamatta olo on ihan hyvä.

ja Rouva B en käynyt miehen kaapilla, ei sen housut varmaan menis mulle enää edes kiinni. On tosta masustaan aika hoikkis vaikka mutten jotain lihastakin kyl löytyy, mut siis mammahousut laitoin jalkaan :LOL: .
 
Krokodiili
Jannaliini, sulla on ollut kiva ultrakokemus :heart: .

napsuneiti kysyi tuosta sukupuoliasiasta... Oli sitten "sallittua" tai ei, mutta minä olen sekä salaa että julkisesti toivonut tyttöä (ja toivon edelleen, kunnes kenties perjantaina haaveeni kaatuvat ;) ) . Että paheksukoon ken tahtoo. Olen kuitenkin vain rehellinen siinä, että toivoisin pientä prinsessaa... varmasti totun prinssiinkin, jos saankin pojan. Muttakun mun on vaikea kuvitella toista lasta tämän raskausajan jälkeen, niin mieluusti soisin että mahdollisesti ainoaksi jäävä lapseni olisi tyttö. (Enkä edes tiedä, voisinko tulla uudestaan raskaaksi! 2 huonoa alkiota on pakasteessa, niissä olisi ainut toivo... uutta punktiota EI ENÄÄ KOSKAAN.) Että näin syntisiä toiveita mulla - siitäkin huolimatta, että todellakin se on sitten loppupeleissä aivan sama kumpi tulee.

Olen taas aivan kaaressa oksentanut tänään :headwall:

terv. Krokodiili 19+6
 
Kamalasti kiitos onnitteluista poikahäiskänkin puolesta Ripe, Taikis ja Napsu. :heart:

Ja Jannaliinille tietty superonnittelut hienoista näkymistä! Saitteko kuvia mukaan?

Kyllähän sitä saa haaveita olla. Yleensäkin jos nuorena tyttönä ajattelee tulevia lapsiaan, niin tuskin sitä nyt haaveilee niistä jotenkin tasapuolisen sukupuolettomina :LOL:
Minä voin suoraan sanoa ettei kummankaan suvuissa oo yhtään tyttölasta, ja olisi se semmonen ollut todella suuri ihme. MUTTA. Olen samaan aikaan alusta asti jotenkin tuntenut hänet pojaksi ja np-ultrassa siitä ei enää ollut epäilystäkään, oli ihan selvä poika (kuten täällä kerroinkin). Siitä päivästä sitten aloinkin katselemaan poikien nuttuja kaupoissa ja hankinkin nuo jokuset. :ashamed:

Tää on ollut mulle aika piinaava viikko, oon ootellu tuloksia ja sit iloinnu yksin eka terveen papereista ja nyt siitä, että tulokas on poika. (Jotenkin yhteys lapseen vahvistuu sitä mukaan mitä enemmän tietoa hänestä saa ultrien ja tämänkin tiedon kautta).
Kun mies on työmatkoilla ulkomailla. Terveen papereista kun kerroin niin hehkutti olevansa maailman onnellisin mies jolta ei puutu elämästä nyt mitään.
Kun kerroin tänään, että lapsi on poika (pojasta hänkin on puhunut kokoajan) niin sieltä tuli tekstari että tyttö olisikin ollut ihan sensaatio, mutta on tämä poikakin aivan yhtä hyvä.
Tosiasiassa tuo sukupuolijuttu oli aika toisarvonen tieto sen jälkeen kun sai tietää että lapsi on terve!

Toivoopi Bee ja Ee (Joo, on siis jo pojan nimikin ollut alusta saakka valmiina, alkaa E-kirjaimella).
 
Krokodiili
Jannaliini, punktio oli tähänastisen elämäni hirvein koettelemus (...jollei tätä 14 viikon oksentamista oteta lukuun ;) ). Sattui aivan infernaalisesti. Kipulääke, jonka piti huumata samalla jotenkin, ei vaikuttanut minuun yhtään mitenkään. Olin valitettavasti täysin skarppi siinä toimenpiteen alkupuolen. Mulla on endometrioosi ja niiden rakkuloiden lävistäminen neulalla sattui siinä määrin, että mullahan lähti taju kankaalle ihan silkasta kivusta. Heräsin monen minuutin päästä aivan eri tilanteeseen, verenpaineet 50/30 ja niin edespäin. Todella onnekas olet, ettei sulla tuntunut missään!!
 
Voi Kroko! Mikähän tarkoitus kaikella tällä fyysisella tuskalla on tässä raskaudessa? Toivottavasti nyt ei ole se synnytyskin sitten ihan kauhea kokoemus! Mulla on taas ollut henkistä tuskaa ihan hirveästi ja en oikein osaa nyt olla ilman sitä. Tässä ihan odottelen jo seuraavaa huolehdittavaa asiaa. Mut kai se henkinen kuorma valmentaa jotenkin äitiyteen ja arvostamaan pientä ihmettä entistä enemmän. En tiedä onko fyysiselläkin kivulla sitten sama funktio. :/

Jannaliini: Onko viimeinen kirjain o? Jos on, niin voi ollakin sama nimi. :D JA ei se kätilö sanonut vauvaa pojaksi vaan minun ja miehen silmät. Lapsella oli jotenkin ihan poikamainen aura ja olemus siellä. ;) Vaaneipä tuosta np-ultrasta ois muutenkaan kauaa menny siihen rakenne-ultraan joss sit sukupuolen sais tietää. Ja juu, oonhan mie tyttönä meidän suvussa, mutta mie en ookaan lapsi. Meidän suvussa joka 20 lapsi on tilastollisesti tyttö, mut miehen suvussa ei oo tällä hetkellä yhtään (veljekset ja serkut kaikki poikia).

Toivoopi Bee ja Ee
 
Mahtuisiko mukaan?

Sain juuri plussan ja nyt rv 6 menossa. Vielä pitää odottaa ultraa 2 viikon päästä, jolloin näkee, sykkiikö sydän ja onko kaikki hyvin... Pitkä aika, yöunet menee. Oireet ovat oikeastaan vähentyneet. Viime viikolla vielä rinnat kipeinä ja nännipihat tummina, mutta nyt ei mitään... Pelottaa niin vietävästi.
Taustaa: meillä on ennestään yksi poika, syntynyt 07. Silloin 2,5 vuoden yrittämisen ja hoitojen jälkeen. Nyt yritystä takana 1v 2kk ja 2 inssiä sekä nyt plussakierrossa inssi, johon ei kuitenkaan päästy. Minun ei kaiken järjen mukaan edes pitäisi olla raskaana, koska johtofollikkelia ei ultrissa näkynyt pistoshoidosta huolimatta ja söin loppukierron primolutia, että saataisiin kuukautiset alkamaan. Mutta verikokeen mukaan raskaana ollaan. :)
 
Pikaisesti tulin onnittelemaan rouva b:tä ihanista uutisista :heart: :heart:
Nyt palaan äkkiä pitämään kiukkuista poikaani hyvänä. Muutaman ensimmäisen hyvin menneen hotopäivän jälkeen tänään oli ollut itkuinen hoidossa ja nyt myös täällä kotona ja jo viime yönä heräsi monta kertaa itkemään :'(

-minttu ja pikku-Toivo rv7+1
 
rouva B: ihania uutisia!Nyt ei tarvitse enää murehtia asiaa. Ja onnittelut pojasta :heart:

lumis-75: tervetuloa!Ja onnea!

omanapa:ei kummempia, ei oikein jaksais odottaa siihen ens viikon ultraan... Neuvolan päätin varata perjantaina jos huomenna en pysty soittoaikana irtaantumaan töistä. Josko sen ajan sais johonkin lähiviikoista. Tänään vaihtu viikko! :D

Alex 7+0
 
Kroko omat punktiokokemukseni eivät aivan yhtä hirveitä mutta vaihtelevia. Ensimmäinen todella kivulias, toinen kohtuullinen ja tämä viimeinen aivan hirveä. Näköjään punktiot voivat vaihdella samankin ihmisen kohdalla.

lumis tervetuloa :wave:

Jannaliini ihania ultrakuulumisia...omaani en malttaisi millään odottaa....

Rouva B onnittelut pienestä prinssistä :heart: Kysyit neuvolakokemuksiani, melko tuore terveydenhoitaja, mutta ystävällisen ja aikaansaavan oloinen. Mahtava lukupaketti vauva päiväkirjoineen ja DVD levyineen tuli kotiinviemisiksi. Tärkeintä, että terkkari miellyttävä persoona sillä itselläni näyttäisi olevan parempi tietämys alan ihmisenä kuin hänellä ja luotan äitiyspolin tehoseurantaan jossa tulemme kaksosten takia käymään useasti.
Ahneena ihmisenä toivoisin meidän saavan molemmat sukupuolet! Olisi todellinen lottovoitto tämän kaiken muun onnen lisäksi! Vaikka terveyshän se on pääasia niinkuin täällä kaikki hyvin tiedämme.

-tiki & :heart: :heart: Rv 8 +2-
 
Rouva B Onnea poika uutisista :flower: mieki niin toivon poikaa ku on jo kaks tyttöä ennestään =)

Kroko : onks multa menny nyt jotain ohi? MIks sulle tehtiin punktio?

Jannaliini kiva että kaikki oli hyvin

Lumikselle tervetuloa joukkoon!
 
Hei kaikille, taidan minäkin uskaltautua mukaan. Meillä 5v yritystä takana 3 ivf, viimesin kesäkuussa jossa ei päästy edes siirtoon asti ku mikään munasoluista ei hedelmöittynyt. Nyt sitten oli tarkoistus valmistautua 4. ja viimeseen ivf ja odottelin vain menkkojen alkua, jotka ei sitten koskaan alkanut ja 5+ testin jälkeen pari vkoa sitten täytyi uskoa tää ihme todeksi että raskaana ollaan. Viimesistä menkoista jos laskee niin 7+0 ois tänään mutta ku maha on kasvanut tosi paljon, mammahousut jo jalassa, sain ultra-ajan huomiseksi ja sitten nähdään onko raskaus kenties pitemmällä. Niin esikoinen tulossa. Ja molemmat ollaan onnesta sekaisin.
 
Lumis ja Tuulia: Tervetuloa! Kyllä tuo on niin uskomatonta! Mullahan kävi sikäli samoin, että valmistauduin PASsiin kun IVF:n plussa meni heinäkuun alussa kesken. Kävin jo alku-ultran ja ostelin lääkkeetkin valmiiksi. Ja sitten odottelin niitä kuukautisia alkavaksi. Eipä tullut kuukautisia, vaan plussa. Ja olin ollu jo tuossa alkutarkastuksessa hedelmöittynyt. :D
Ja Tuulia, mulla oli muuten 5+ viikoilla jo iso maha, joita ihmeteltiin ihan lääkärien ja myöhemmin euvolan tätienkintoimesta. Mut yllätyksekseni nyt, rv14 se maha on vieläkin semmonen. Elise vaan tuli aikasin. :hug:

Äitiliini: Kiitos onnitteluista! Ja onhan se aina 50% tsänssi saada se poika tai se tyttö. Eli hyvin voi toivoa! :)

tiki: Ain niin, sulle tulee kaksoset! Voi miten jännää, siellä on sulla nyt kahden ihmisen sukupuolet arvailtavissa. Kaksosista kuuluis kyllä saada tietää nuo sukupuolihommat miun mielestä ajoissa, koska on tuplasti kaikkia hankintoja tehtävänä. :)

Alex: Kiitos! :flower: Ja alahan jo soitella sinne neuvolaan! :D Minkäslaista hommaa sie teet? Meinaan jos ei pääse pirauttamaan puhelua tiettyyn aikaan? Hui, aika hektistä! Mie täällä töissä vähän väliä touhuan omiani. :ashamed:

minttu: kiitos! :flower: Mistäkähän pieni mies oikein on järkyttynyt siellä hoitopaikassa?
 
Lumis ja Tuulia: tervetuloa pinoon!!! Ja onnittelut!

RouvaB:
IHANIA uutisia sinulla, onneksi oli väärä hälytys :heart:

Jannaliini: hienoa, että ultrassa kaikki ok :heart:

Kroko: vai olet sinä raskauspahoinvoinnin lisäksi saanut kärsiä karmeasta punktiokokemuksestakin, auts.. Noh, eiköhän se onni käänny, ja synnytys menee sitten kuin leikiten =)
Mulla kuusi punktiota tosiaan takana, ja onneksi ne ei olleet kamalan pahoja.. yhden kerran olin punktion jälkeen kyllä tosi kipeä, kierin tuskissani yöllä, enkä saanut nukuttua, olisiko ollut lievä hyperi?? Mutta tässä viimeisimmässä hoidossa tosiaan pääsin fyysisesti helpolla, kun munasolun luovuttaja kävi läpi koko piikki-ja punktiohärdellin.. Niin kiitollinen olen kyllä hänelle, että on meille antanut tällaisen lahjan.. :heart: :heart:

ON: rv 10+3 meneillään, VAU-kirjan mukaan tässä vaiheessa alkio on jo muuttunut sikiöksi..1,5 viikkoa vielä NP-ultraan, toivotaan, että siellä kaikki on hyvin..
 
Krokodiili
Onnea Lumikselle ja Tuulialle! Joukkoomme toki mahtuu. =)

vilhelmiina, sulla on ollut aivan järjetön määrä punktioita... huh.

Tulin lähinnä nyt vain julkisesti poksumaan *pokspoks*, terv. Kroko 20+0 :D

(Huomenna ultraan, ääk.)
 
rouva B: olen hoitoalalla,niinkuin aika moni meistä täällä taitaa olla.Työyksikkö on vaan akuuttiyksikkö josta ei voi lähteä soittelemaan ellei saa päästäjää tilalle.Pääsin tänään kyllä soittamaan mutta siellä oli puhelinvastaaja päällä jossa pyydettiin soittamaan soittoaikana klo.12-13 ja mä soitin sinne 12.40 :LOL: No huomenna uus yritys.

tuulia-76: onneksi olkoon!Kova ja kivinen polku on teilläkin ollut takana.Meille myös tehty 3 ivf:ää + niiden useat pas:t. Hienoa että lopputulos on kuitenkin luomu! :)

kroko: onnea puolivälistä! :D Miten jakselet?

Alex 7+1
 
Krokodiili
Alexandria, kiitos kysymästä... Tänään oli parempi päivä, kun olin tipassa aamulla. Huomenna sitten taas ehtii oksentaa tavalliseen tapaan. Lapsi liikkuu todella vilkkaasti, kun olen paikallani.
 
Tänä aamuna hokasin että jotakin puuttuu ja aikani sitä pohdiskellessani tajusin että raskausoireet on hävinneet... :eek: Rinnat ei ole kipeät ja pahoinvointi on hävinnyt vaikka se oli ajoittain tosi pahakin... Mahaa on alkanut särkemään aika ajoin,voi kun kaikki olis hyvin :| Onneks ultra on tiistaina niin ei joudu sen pidemmälle odottamaan...
 
Alex: Mulla ainakin vaihtelee oireet(tomuus) lähes päivittäin. Elä huolestu, mahakivut saattaa olla kohdun kiukuttelua vaan. Tiistaihin ei ole pitkä aika, päivä kerrallaan.

Kroko: onnea puolivälistä, ikävää että pahoinvointi jatkuu ja jatkuu. Toivottavasti alkais jo helpottamaan.

Rouva B Hyvä että saitte huojentavia uutisia.

).( Kävinpä varhaisultrassa, ja meille kävi Tiki-71:set, eli kaksi sydäntä siellä pomppi :) Olihan se tiedossa, että kaksoismahdollisuus on, mulla on tämä aika shokki kieltämättä. Menee jonkin aikaa ennen kuin ajatukseen tottuu. Laskettu aika muuttui päivällä eteenpäin, 1.6.

Olo on ihan ok, ei ole pahoinvointia, mutta huimaa aika lailla. Punktioista; olen käynyt neljässä punktiossa ja vain yksi oli sietämätön. Yleensä mömmöt on tehneet tehtävänsä.

Hope79 7+3 ja :heart: :heart:
 
Onnea Hope79:lle kaksosista!! :heart: Mä oon vähän pihalla näistä kirjoituksista, työpäivien jälkeen oon ihan poikki ja sekin vähä mitä jaksaa, menee pojan kanssa touhutessa. Tänään on vapaapäivä, mutta härdelliä riittää oikein olan takaa.. Poika ja mies on mahataudissa, äsken just pestiin keittiön kaapin ovia ja lattioita kun poika oksensi kaaressa mustikkasoseen :x Lisäks mä oon lähdössä tänään laivalle ystävien kanssa :whistle: Onneks tuo mies on niin hyvässä kunnossa jo että jaksaa täällä yksin. Kysyin kyllä että pitäiskö mun jäädä kotiin, mutta hän käski lähtemään.
Tänään oli myös klinikan ultra ja ihania sydänääniä päästiin kuunteleen :heart: Yksi siellä siis on (2 siirrettiin) ja hyvä niin kun tuo esikoinenkin meinas tulla liian aikasin niin kaksosraskaudessa ois turhan paljon jännitettävää..
Rouva B: En usko että tuolla hoidossa mitään sen kummempaa on sattunut. Poika on tainnut vaan tajuta että tämä on pysyvä ratkaisu. Ekat päivät meni niin reippaasti että oikein ihmettelin että näinkö helpolla me selvittiin, nyt näyttää jo normaalimmalta :saint: Ja ilmeisesti kipeeks tulokin aiheutti väsymystä ja itkeskelyä.
Nyt täytyy nukkua pikkupäikkärit kun poikakin nukkuu, muuten tulee uni laivalla melko aikasin...

-minttu ja pikku-Toivo :heart: rv7+3
 
Mutta minulle on eilen tehty ensimmäinen IVF tuoresiirto ja siirettiin kaksi non-top alkiota...

Kovasti teidän pinoon haluaisin liittyä sitten parin viikon päästä ja sen toivossa kysyisin kun te olette onnellisesti plussanneet tämän pitkän taipaleen jälkeen, että mimmosia alkoita teille siirettiin? Oliko kenelläkään tällaisia non-top alkoita?? Pelottaa että onko mitään mahdollisuutta onnistua ja siten päästä tänne teidän messiin :heart:

Kiitos jos jokukaan jaksaa vastata ja kertoa mimmosilla alkioilla onnistuitte...

Tsemppiä teille mahankasvatukseen ja toivottavasti pääsen liittymään teidän mukaan parin viikon päästä =)
 
Tähtisilmä 79: Aivan taatusti on mahdollista onnistua. Eihän ne siirtäisi alkiota, jos onnistuminen ei olisi mahdollista. Meillä ekassa hoidossa siirrettiin 1 top alkio, siis piti olla niin täydellinen että. Mutta nega tuli. Pakkaseen jäi hyviä alkiota, mutta jostain syystä kaikki tuhoutui kun niitä sulatettiin.
Toinen ivf, siirrettiin tuoresiirrossa kaksi alkiota. Toinen oli hyvä nelisoluinen(ei siis
top-täydellinen) ja toinen heikompi. Yksi kiinnittyi. Eli huonommalla onnistui tällä kertaa. Itse uskon kyllä siihen, että siirtämällä kaksi alkiota, toinen tukee toista ja onnistuminen varmempaa. Mutta olisihan se kaksosraskaus ollut aika pommi, mutta ajattelin ja ajattelen, että parempi vaikka kaksi kuin nolla lasta!
Toivottavasti saamme sinut seuraamme!
 
pohtijatar: Kiitos paljon vastauksestasi! =) toi kummasti lohtua tähän piinaan...jotenkin vain ajattelee, että koska ne niin tarkasti ne lajittelee laadun etc. mukaan että täytyy sillä olla sitten suuri merkityskin onnistumisen kannalta...ja että koska julkisella kaksi laittoivat niin täytyy niitten melko rupuja olla...noh, ei auta kuin toivoa parasta! jotenki yrittää olla viimesen päällä toivomatta mitään, jotta pettymys ei olisi sitten niin suuri...pessimisti ei pety koskaan =)

Mut ihana kuulla onnistumistarina ei top alkiolla...toivottavasti pääsen teidän porukkaan...ja tosiaan mielelläni otan 3 vuoden odottelun jälkeen riskin kaksoisraskauteen, vaikka helppoa se ei tulisi olemaan, mutta ei tämä ole helppoa tämä odottelukaan vuosi tolkulla...
 
Krokodiili
Hope79, onnea kaksinkertaisesti :heart: :heart:

(.) Olin ultrassa. Tosi hyvä käynti, saatiin juurta jaksain selitystä kun oli siinä mukana erikoistuva lääkäri, jolle erikoislääkäri selitti asioita samalla. Lapsi vaikuttaisi olevan ok B) . Sukupuolesta lääkäri sanoi lähinnä, että "tilanne on vähän fifty-sixty, kuten aina... ;) " Mutta kyllä mä edelleen tytöstä elättelen toiveita. Lapsen koko vastasi täysin viikkoja, joten laskettu aika ei muuttunut. Olipa huojentavaa päästä jännityksestä, kun etukäteen sitä väkisin mietti että onkohan kaikki hyvin...

Mulla oli myös kätilön kanssa keskustelu kuten oli sovittu, ihan hyvä juttutuokio. Synnytyspelkoasiaan palataan. Tekevät sektion, jos haluan. (En tiedä, haluanko.)
 
Tervetuloa uusille! :flower: Jos haluatte mukaan listaan, niin laittakaan viestiin tietonne valmiiksi paketiksi, jonka jälkeen lisään teidän listaan. Katsokaa mallia tuolta ensimmäisen sivun listalta.

Onneksi olkoon hopelle kaksosista! :heart: :heart:

Työ vie kaikki mehut, ettei oikein jaksa täälläkään niin usein käydä. Aiemmin joskus vissiin kirjoitin, että pahoinvointi loppui, mutta eipäs se loppunutkaan. Hyvin herkästi tulee huono olo ja oksennuskaan ei ole koskaan kaukana, mutta kyllä se olo jo parempi on mitä oli 7-11 viikolla. Ihan tyytyväinen oon, kun on jo kuitenkin parempi olo. Kai se loppuu kohta kokonaan, monilla viikolla 16. Maha on yhtäkkiä pullahtanut esiin ja painokin on ruvennut nousemaan. Nyt taidan olla samassa painossa mitä ennen raskautta, 3 kiloa ehti laskea tuossa oksentelujen aikana, nyt on kaikki tullut takas. Kohta vois vissiin maha kuvia ruveta ottamaan. :D

Taikis ja pikkumuru 13+2
 

Yhteistyössä