Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

Annie: Hyvä näin. Kaikkien kuuluukin tehdä omat johtopäätöksensä asian suhteen. Ja kyllä, koen erittäin vahvasti että konsultoimani ammattilaiset ovat asian ytimessä.

Jannaliini: Mulla sama! Isommat liivit sopivat oikein hyvin jo päälle. Onneks on ollu jemmassa parit ylisuuret, tulee kerrankin käyttöä. Ja mitä tuohon intuitioon tulee, niin mulla sama juttu. Aiemminkin sanoin, että hyvin vahvasti elän myös intuitioni varassa ja tässä asiassa nousee niskavillat pystyyn. :/
Np-ultrassa on se juttu, että verikoe pitäs ottaa mieluiten samana päivänä kuin np-ultra. Mutta toki siis voi käydä pelkästään np-ultrassa eikä sitten mennä sen jälkeen siihen verikokeeseen jos kaikki on ok. Tässäkin kannattaa omaa intuitiota kuunnella. Itse kävin verikokeessa koska halusin tosiaan tietää toksoplasmoosistani - ja nyt ollaan tässä.

Vadelmaunelma: Meidät rokotetaan täällä ekojen joukossa. Ainoastaan sosiaalityöntekijät tosin ottaa rokotteet - lääkärit ja sairaanhoitajat valitsivat jättää sen tällä kertaa väliin. Itsekin siis sikäli riskiryhmässä, että on tämä alan työ, jossa voi altistua tartunnoille (myös hepatiiteille, HIV:lle yms), sekä vielä raskaus. Mutta tavallisen flunssankin sairastan kerran kolmessa vuodessa, vatsatautia ei ole ollut ikinä... en oikein muutenkaan sairasta. Apuna nenähuuhtelukannu, käsidesi, hyvä hygieniä ja pärskivien ihmisten välttely. :D Uskon kyllä, että sinä olet tehnyt oikean ratkaisun. Ja mitä tuohon lentämiseen tulee, itse tässä jännään pääsenkö helmikuulle varaamalleni kaukomatkalle! Tarvitsee olla lekurin lupa ja raskauden pitää olla sujunut moitteettomasti jotta pääsisin...
Siinäkin tosin arvelluttaa tuo ravintopuoli, kun siellä hygienia standardit ovat hiukan eri.

vilhelmiina: minkälainen on kaksosten äideille suunnattu äitiyspaita? Onko se vaan vähän isompi kun normi äippäpaidat?

Toivoopi Bee ja Ee, joilla on jännä viikko edessä tuloksia odotellessa
 
Huomenta!

Alkuun omaa napaa.. Kävin neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet ja kuuluihan ne :heart: . Löytyivät ihan heti, etsimättä, ja ennen mun oman sykkeen löytämistä. Olipa helpottavaa. Ajatuksena aika jännä että mun sisällä lyö kaksi sydäntä... mun oma ja palleroisen. Hassua jotenkin.

Rokotteesta on paljon ollut juttua... mä en tosiaan tiedä mitä sen kanssa tehdä. Niin eriäviä mielipiteitä tuntuu olevan joka puolella ja ihmisillä joilla luulisi olevan asiasta tietoa. En ole vielä tähän mennessä saanut normaalia influenssaakaan, joten en todellakaan tiedä mitä tuon rokotteen kanssa tekisin.

mulla oli eilen ihan karmee päivä. Masun toiminta helposti menee jumiin muutenkin, mut nyt tän raskauden takia vielä enemmän. Oletan että siitä johtuen sain eilen aivan järkyttävän vatsakivun. Kipu kesti jonkun 3h ja tuli aaltoilevana tuohon navan kohdalle, se oli aivan kosketusarka. Kun kipuaalto tuli tuli vedet silmistä ja hiki pukkasi päälle viakka muuten hytisin kylmästä. Sain sitten ohjeen ottaa yhden Litalginin, lämmittää kaurapussin vatsalle ja kokeilla peräruisketta. No kaks ekaa ilmeisesti auttoi, koska ruiskeesta ei ollut mitään hyötyä. Yönkin sitten nukuin villaviltti masun päällä, ja nyt se on ihan ok tuntuinen, mutta oon aivan tajuttoman väsy. Pitää nyt joka pv vissiin alkaa ottaan jotain levolacia tms. Luumut ja päärynät ei taida jeesailla riittävästi.

Lisäksi oon alkanut tarkasti syömään sen 2000kcal max päivässä, ja onneks painoa ei tähän mennessä ole vielä tullutkaan kun 1,2kg.. en todellakaan halua että raskauden aikana tulee +20 tän lievän ylipainon päälle.

Rouva B tsemppiä tähän viikkoon! Toivotaan että aika kuluu nopeasti!

Mukavaa päivää!!!

Napsuneiti ja pallero 10+6
 
Heippa kaikki! Onneksi olkoon hyvistä ultrakuulumisista ja napsiksella oli sydänäänet kuuluneet, jes!

Olitte tuolla aiemmin keskustelleet synnytyksestä. Muakin vähän pelottaa synnytys. Ei niinkään kipu, vaikka ei mulla mikään korkea kipukynnys ole, ei myöskään se, ettei mua kuunneltaisi (ei ne uskalla olla kuuntelematta). Se pelottaa, jos jokin menee pieleen, jos vauvalle käy jotain. Uskon kuitenkin, että tää "pelko" häviää ajan kanssa kun raskaus tästä etenee.

Mulla on hyvin ristiriitainen olo tuosta rokotteesta. Tiedän, että suomen virallinen suositus lastenlääkäreiden ja gynekologien osalta on, että rokotus kannattaa ottaa. Eikä ne sitä suosittelisi, elleivät katsoisi, että hyödyt on suuremmat kun riskit. Mulla on ollut kerran influenssa ja se korkea kuume, joka ei alene millään lääkkeillä mua tässä pelottaa. Se ei nimittäin ole ollenkaan hyvä sikiölle. Joten sen kuumeen pelossa taidan päätyä rokotuksen ottamaan, vaikka vähän pelottaakin.

Taikis ja pikkunen 12+5.
 
Hei!

Varovainen kurkkaus tänne =) Plussasin 2 viikkoa sitten 1.IVF:n tuoresiirrosta, mutta olo on ollut hyvin epäuskoinen, koska kertakaikkiaan mitään raskausoireita ei ole ollut. Lisäksi takana yksi oireeton raskaus kolmen vuoden takaa, mikä päätyi keskenmenoon. Tänään kävin ultrassa, kun en enää kestänyt tätä epätietoisuutta ja siellä näkyi 7mm kokoinen alkio ja näkyi ja kuului säännöllinen syke! Alkio vastasi viikkoja 6+4. Nyt saa vähän rennommin odotella varsinaista varhaisultraa ensi viikon torstaina :ashamed:

En ole yhtään uskaltanut ajatella mitään asioita eteenpäin, tuota rokotusasiaakaan, otan varmaankin, jos sitä esim neuvolassa suositellaan. Hoitoalalla olen, joten sinänsä kai suurempi riski on se saada :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja anna1979:
Hei!

Varovainen kurkkaus tänne =) Plussasin 2 viikkoa sitten 1.IVF:n tuoresiirrosta, mutta olo on ollut hyvin epäuskoinen, koska kertakaikkiaan mitään raskausoireita ei ole ollut. Lisäksi takana yksi oireeton raskaus kolmen vuoden takaa, mikä päätyi keskenmenoon. Tänään kävin ultrassa, kun en enää kestänyt tätä epätietoisuutta ja siellä näkyi 7mm kokoinen alkio ja näkyi ja kuului säännöllinen syke! Alkio vastasi viikkoja 6+4. Nyt saa vähän rennommin odotella varsinaista varhaisultraa ensi viikon torstaina :ashamed:
:/
Heissan Anna!!
Hauska "nähdä" sua täällä! Olen jo miettinytkin, että mitähän sulle kuuluu, kun ei ole näkynyt! Ja WAU! Hienoa, että kaikki oli kunnossa!! :heart:
Muakin on mietityttänyt, että mikä on tilanne, kun ei ole kauheasti oireita.
Mutta minä sinnittelen vielä ensi viikon keskiviikkona olevaan ultraan!
Toiv saan sitten hyviä uutisia myös!
ONNEA vielä hurjasti ja levollista odotusta!! :flower:
 
Napsuneiti:Onnea sinulle sydänäänistä ja ihanaa kun kaikki on hyvin. Myö ollaan varmaan oltu jossain vaiheessa samoihin aikoihin piinailemassa, kun sinun nimi tuntuu niin tutulta. Yritittekö kauan ennen tärppiä?
Toi kiloklubi on kyllä varmaan ihan hyvä, jos jaksaa merkkailla nuita syömisiään. Mulla on vähä ongelmia tuon syömisen kanssa muutenkin, ja tuntuu, että pahenee raskausaikana. Paha olo on ympäri päivän, aamusta iltaan, jos oksennan se helpottaa. Mutta sairastan bulimiaa ja olen sen kans ollu nyt paremmassa jamassa ja en haluais oksennella. Mut sit taas kun oksennan se helpottaa oloa muutamaksi tunniksi. Bulimian ansiosta tai siitä syystä pystyn siis oksentamaan jos vaan tahdon. Mutta tahdonko...en tahtoisi lapsen takia, mutta omaa oloa se helpottaa. MOnesti iltapäivällä en vaan jaksa enää sitä yökötys oloa ja puklaan. :ashamed: Tästä aion puhua nyt neuvolassa, koska en ole apua tähän ongelmaan koskaan hakenut. Tämä on mulle aika iso juttu. Se mörkö kaapissa. :(
Huomenna minullakin sitten viimein on se varhaisultra. Uskon, että kyllä se vauvan alku siellä elossa on, jos ylipäänsä ei ole se tuulimuna. Oireet on vahvistuneet. Jos kaikki on hyvin, suuntaan ultran jälkeen minäkin rintsikkaostoksille, omat kun ovat jo liian pieniä ja puristavat. Oman jännityksen tietysti tuo se, että meille siirrettiin kaksi alkiota. Toivon kyllä todellakin, että ei olisi kaksosia tulossa, mutta sitä mietin sitten vasta huomenna, jos aihetta miettimiselle.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille, pidetäänhän vauvamme menossa mukana =)
Pohtijatar 7+0
 
Noista rintaliiveistä ja tarpeista niiden suhteen: minut on yllättänyt se kuinka nopeasti nyt toisella kierroksella rinnat lähtivät hurjaan kasvuun. Nyt ollaan jo kaksi kuppikokoa isommassa koossa ja uskalsin kevyesti ostaa E-koon imetysliivit kun hyvään malliin törmäsin. On se kuulkaa ihmettelemistä näissä! Ja millaiseksi ne voi vielä kasvaa! Vaatekoko kuitenkin 36, joten täysin käsittämätön paisuminen...

Synnytyksestä pelkään eniten sitä, että kerta nro 1 toistuu. Nopea aukeamisvaihe, jonka jälkeen ei annettu kipulääkkeitä ja kolmen tunnin ponnistusvaihe pelkällä ilokaasulla (ja senkin sulkivat mokomat) ja lopuksi imukuppisynnytys. Että jos tällä kertaa ehtisi jotain vähän tehokkaampaakin kipua lieventävää saada :eek: Jälkikäteen useiden gynekologien kanssa jutelleena, joissakin paikoissa käytetään vielä juuri ennen ponnistusvaihetta "minispinaalia" ja totisesti olisin sen halunnut aikanaan.

Otin muuten tänään kausi-influenssa rokotteen kun sai ohi mennessään, on nyt sitten sekin laitettu ja si-rokotetta odotellaan. Te, joilla pääsy THL:n ammattilaisten sivuille, tsekatkaapa KTL:n sivujen osoitteen alla pandemiarokoteasiat. On hyvin perusteltu ja kerrottu kaikki haittavaikutukset ja tiomersaalit ja mm. se kuinka elohopea siinä eroaa perinteisestä eikä varastoidu kroppaan. Lisää tietoja tulee päivittäin kun uutta tietoa tulee.
 
anna1979: onnea ja tervetuloa mukaan! =)

napsuneiti: onnea sydänäänistä! :heart: siitä tulikin mieleen että pitäis varmaankin varata ekaa neuvolakäyntiä... :D

pohtijatar: rankka tausta sinulla ja varmastikaan raskauspahoinvointi ei helpota asiasta toipumista. :hug: Toivottavasti ne osaa neuvolassa auttaa.

Oma napa: pahaolo jatkuu mutta en ole vielä antanut itselleni lupaa valittaa.On tätä niin pitkään ja hartaasti haluttu.Mutta verensokerit on ihan todellinen ongelma täällä jo.Se ei voi tehdä vauvanalulle kovinkaan hyvää (että sokerit menee ylös ja alas). Tosiaan pitäis varailla ekaa neuvolakäyntiä, jotta sen sais järkevästi työvuorojen kanssa sopimaan. Ehkä muuten ei näin aikasin tarttis ollakaan liikenteessä...Ens viikon tiistaina olis sitten se klinikan antama varhaisultra-aika joten sitä täällä odotellessa! :D

Alex 6+5
 
pohtijatar meillä yritystä ehti olla takana tasan 3v ja ekan ivf;:n tuoresiirrolla tärppäs. Ihan uskomatonta!!! En ollenkaan uskaltanut toivoakkaan että vois ekalla oikeesti onnistua. Oli aivan täydellisen ihana ylläri. Kauanko teillä olikaan yritystä takana?

Jannaliini pitäis kokeilla.. tähän saakka on vaan puuro tökkinyt, mut josko se alkais jo meneen alas. Ostin nyt duphalac jauhepusseja ja aattelin että jos illalla otan puol ja aamulla puol pussia ni ehkä se siitä. Ei o ummetus kivaa ei, ja mullakin on taipumusta pukamiin, jo tällä iällä ja synnyttämättä, ni ou jeee.... ne ei o mukavia myöskään. Kokemusta on. Pitää koittaa nyt pitää tuo masu toiminnassa.

Mulla on paino onneks noussut vaan se 1,2kg mut olo on AIVAN punkero ja mäkin kun olen ton painon ja lihomisen ja makkaroiden kanssa taistellut ni tuntuu jotenkin ihan oudolta. Mut koitan vaan ajatella sitä niin että näin se kuluukin mennä ja turvotustahan tuo on, ei lihomista. Ja koitan pitää painon muuten kurissa. Eipä sitä muuta voi. Mut se on Pohtijatar varmaan tosi hyvä sanoa neuvolassa tosta bulimiasta. Osaavat ehkä antaa jotain neuvoja tai ainakin sitten huomioida sen. Voin kuvitella kuinka hankala toi tilanne on. Tsemppiä!

Jannaliini mä en kans jaksais oottaa sinne np-ultraan saakka. Vielä 7yötä.. kääks. Mut onneks toi tänpäivänen vähän jeesaili ku kuulin ne sydänäänet ja vielä kun ne kuului ihan heti. Aika ihquu :heart: :heart:

Nyt suihkuun ja kohta yöunille, just heräsin pieniltä päiväunilta. Väsyttää siis aikamoisesti.
 
Tänne on tullut niin paljon tekstiä etten taida ehtiä tai muistaa kaikkia kommentoida..
Napsuneidillä ihania kuulumisia neuvolasta :heart:
Pohtijatar: Jaksuja sinulle tilanteeseesi :hug: Kannattaa varmaan tosiaan neuvolassa kertoa asiasta! Mulla on ihan päinvastoin, että en pysty oksentaan vaikka haluaisin.. Nyt on ihan 24/7 huono olo ja tosi rajottunutta mitä pystyn syömään. Oon ajatellut että oksentaminen varmaan auttaisi, mutta mulla on ihan kun joku lukko, se ei vaan tuu :whistle: Esikoisesta olin tässä alussa sairaslomalla pahoivoinnin takia, mut nyt oon ollu 2 päivää töissä hoitovapaan jälkeen niin ei viittis heti saikkua hakee :kieh: Varsinkaan kun en halua töissä vielä raskaudesta kertoa..
Onnea kaikille muillekin jotka ovat saaneet hyviä uutisia ja tervetuloa uusille ja ONNEA!!! :heart: :heart:
Synnytyksestä olitte puhuneet. Mä en sitä ainakaan vielä jaksa pelätä. Esikoinen tuli tosi nopeesti, enkä ehtiny saada kivunlievitystä, paitsi ilokaasua kokeilin ja siitä tuli ihan kamala olo.. Mulla synnytys käynnisty vesien menolla ja siitä alkoi supistukset heti tosi tiuhaan. N. tunnin päästä oltiin synnärillä, jossa kätilö nauroi mulle kun pyysin heti jotain lääkettä kipuun. Tuo sanoi vaan että kyllä tässä aikaa menee ensisynnyttäjällä. Eipä hän sitten tarkistanut kohdun suun tilannetta, vaan laittoi mut käyrälle makaan 20min. Siinä maatessani olin todella kipeä ja tuskissani, mutta aattelin että ehkä mä sitten kestän huonosti kipua. Kun kätilö vihdoin suvaitsia tarkistaa paikat, olinkin 9cm auki. Oli muuten hoitajan ilme näkemisen arvoinen! Pyysi sitten vielä kollegan tarkistaan kun ei omia sormiaan uskonut.. Toinen kätilö totesi että tämä on täysin auki ja vauvan pää on tässä. Ja sitten lähdettiinkin lujaa kyytiä saliin. Eka kätilö hoki vaan hississä että en olis uskonu.. Niin ja sanoi vielä että en sitten saa enää mitään kivunlievitystä. Siinä hetkessä luulin että kuolen siihen paikkaan. Kuitenkin ponnistusvaihe alkoi melkein heti kun saliin päästiin ja kesti 15min. Synnytyksen kesto oli 2h15min. siis siitä kun kotona ne vedet meni. Heti vauvan synnyttyä olin elämäni kunnossa, yhtään tikkiä ei tullut, enkä muutenkaan ollut yhtään kipeä. Ainoastaan pissaamista piti vähän harjoitella, kun paikat tuntu vähän oudolta =) Muuten synnytyksestä jäi tosi hyvä mieli, mutta se vähän kaihertaa että se kätilö vähätteli mun kipua eikä edes tarkistanut tilannetta (Ei ehkä ole tehnyt samaa virhettä toiste..) Mutta seuraavalla kerralla tiedän mitä odottaa ja osaan vaatia tiukemmin :) Ja tällä hetkellä ajattelen, että seuraavakin synnytys saa mennä luomuna, nyt kun tiedän mitä se on, enemmän mua pelottaa epiduraalin laitto sun muut. Tietenkin jos on pitempi synnytys niin varmaan muuttaisin mieleni ja haluaisin kaikki mahdolliset puudutteet :LOL: Toivottavasti kukaan ei pelästynyt tästä kertomuksesta, Mulle se oli kuitenkin positiivinen kokemus vaikkei se ehkä sillä hetkellä tuntunut siltä..

-minttu ja pikku-Toivo 6+6
 
Napsis: Ihananeuvolakäynti sulla! :heart: Minäkin kuuntelin eilen oman vauvani sydänääniä. meillä oli juna. Oliko teillä juna vai ravaava hevonen? :D Tuosta lapsivesipunktiostahan se keskenmenoriski on pari päivää korkein, mutta 2 viikkoa punktion jälkeen tapahtunut km katsottais sekin johtuvan punktiosta. siks tuo doppler on nyt hyvä olla olemassa, niin saa pidettyä ittensä rauhallisena. Siltikään en viitsi sitä päivittäin käyttää.

Anna: tervetuloa joukkoon! :flower:

Pohtijattarella on jännät paikat tänään! hyvin siellä varmasti kaikki on, kerrohan kuulumiset kun palailet palstalle!

Jannaliini: Oletko sinä saikulla? Toivottavasti olo kohenee pian, kohtahan se 12 viikkoa olisi täynnä ja sitten pitäisi helpottaa!

Alexandria: Kilautappas nyt sinne neuvolaan! Voi nimittäin venyä se ajan saaminen muuten liiankin pitkälle.

Minttu: Tuo on just tuo että ne ei kuuntele! Tuo on miunkin isoin huoli. Kamala kun pitää kerätä vähän taistelutahtoa plakkariin että jaksaa pitää puolensa!

Minä: Rv 14 on aika hassu raskausviikko. Kohtu on jo noussut ylöspäin, niin enää ei oo niin jatkuva vessahätä. Mutta sitten nuo alkuraskauden jutut tuli takasin! Eli yöllä ja jatkuvasti kasvava nälkä ja finnit. Niin ja kiukukas olo.
Tälle raskausviikolle kuuluisi myös kuulema päänsärkyä, josta taisin just saada ekat maistiaiset. Vatsakin on jo silleen selvä raskausmaha, etä se alamaha on nyt isompi (ei tasaisesti iso ylhäältä alas) ja kova.

Gallup: Mitä ootte jo ostaneet/saaneet vauvalle, vai ootteko rohjenneet hankkia vielä mitään?

-Bee ja Ee 13+3
 
Rouva B kyllä se aikalailla junalta kuulosti ;) Tai läähättävältä koiralta. Syke oli tosiaan sen 170 eli aikas lujaa se siellä jumputti. Otin sen puhelimeen videotallennuksella ni sain illalla soittaa miehellekkin ;)

Mulla on ollut eilen ja tänään aivan järkyttävä väsymys. Ja myöskään kahteen yöhön ei ole tarttenut nousta pissalle. Voiko se kohtu alkaa nousemaan jo näillä viikoilla?

Napsuneiti ja pallero 11+0 *poks*
 
Krokodiili
Rouva B kysyi, onko tullut hankittua jotain vauvalle jo. Ostin 2 Smurffi-yöpukua, pienintä kokoa. Muuta en ole ostanut, en pääse mihinkään kauppaankaan edelleenkään... Lahjaksi ulkomaantuliaisina on saatu shortsit ja t-paita ensi kesää varten. Että tosi vähän on vielä mitään, ei ole ollut ajankohtaista. Rakenneultran jälkeen sitten katsellaan - vaunut ja kaukalo varmaan hommataan sitten piakkoin (...vaikkei niilläkään kyllä kiire olisi vielä, mutku luulen jo tietäväni mitä ostan).

Tänään taas tiputukseen. Toissapäiväinen nesteytys auttoi tavallista huonommin - oksensin jo eilen aamulla täyttä häkää. Joka toinen päivä koitan nyt käydä pääasiassa. Huomenna mulla on neuvola ja perjantaina sitten rakenneultraan! Torstaina raskauteni on puolivälissä B)

Krokodiili rv 19+5
 
No hyvinhän se ultra meni. Jännitti kyllä aika paljon, että jos se on se tuulimuna, kun täältä lukeneena tuntui, että oireet voi olla ihan normaali raskausoireet. Niinkään sitä kohdunulkoista en pelännyt.
Mutta siis, yksi sentin mittainen sintti siellä näkyi ja hyvin jumputti sydän. Lääkäri ja hoitaja lässytti sille yhteen ääneen, mutta ei se minussa vielä sen kummempia tunteita oikeestaan herättäny. Kai sitä on nuissa ultrissa niin paljon jo ravannut hoitojen aikana, että ei oikein ymmärrä että tää on eri juttu nyt.
Mutta yksi siis oli vain kiinnittynyt, mikä on minun mielestä tosi hyvä juttu. Olin nimittäin jo miettinyt että jos niitä on kaksi, miten selitän suvulle. Ne ei tiedä meidän hoidoista ja kaksosiakaan ei suvussa pahemmin ole. No, ei tarvii sitä miettiä nyt.
En minäkään ole vielä lapselle mitään ostanut, tai ostin joskus vauvakuumeilun alkuvaiheessa monta vuotta sitten jotkut bodyt mut en muuta. Tänään ostin itselleni isommat liivit, imetysliivit ovat. Semmoiset joustavat vähän toppimalliset, jotka varmaan joustaa käytössä.
Ainiin, lääkäri sanoi että keskenmenon riski on nyt alle 5%. Helpottavaa. Ehkä rohkenen jo loppuviikosta varata sitä neuvolaakin.
Pohtijatar 7+0( eli laskettu aika onkin 1.6. eikä 31.5,)
 
Onnea Annalle ja tervetuloa :wave:
napsikselle onnittelut onnistuneesta neuvolakäynnistä
pohtijatar ihana ultrakäynti ja varmistus asiasta, hetkeksi voit huokaista

Eilen käyty ensimmäinen neuvolakäynti ja tänään terkkari jo soitti, että varaudu kutsuun np ultraan hyvinkin pian johtuen kaksoisraskaudesta. Jatkossa meitä seurataan normaalisti neuvolassa sekä lisäksi tiuhaan tahtiin äitiyspolilla. Haluaisin kuulla jo sydänäänet, jotta ailahteleva mieleni rauhoittuisi.

-tiki & :heart: :heart: -
 
Hyvää keskiviikkoa Naiset!

Jannaliini: Tsempitykset ultraan - tulet olemaan ihastuksissasi! Meillä mies seurasisuu auki ilahtuneena np-ultrausta, kun ei tohtinut uskoa että se on jo ihan oikea vauva siellä, eikä mikään klöntti mikä niissä ihan ekoissa ultrissa. :D

Pohtijatar: Ihana käynti oli sinulla! Varmasti on taas keveämpi ja iloisempi mieli! :heart:

Tiki: Kerroppas tarkemmin mitä tykkäsit neuvolasta? Oliko mies mukana? Saitko sinäkin julmetun esitepinon? Entä semmosen raskauspäiväkirjan?

Krokodiililla on oikea äksönviikko vauvansa kanssa! Toivottavasti ne on siellä sairaalassa jo harjaantuneet tökkimään sinua? Ettet ihan neulatyynyksi joudu enää?

MINÄ: Minulle tuli eilen kotiin KIRJE, jonka mukaan vauva on terve! :heart: :heart:
Ennakkotiedoista poiketen eivät olleet nyt kirjoittaneet siihen sukupuolta. Joten soittelen sen tiedokseni tänään. Ja kaikki tää rumba vaan tosi niukasti kohonneen hcg:n takia joka voi olla hiukan korkeampi ihan normaalisti sujuvissakin raskauksissa. Pöh. Tulipahan tehtyä. :/

Toivoopi Bee ja Ee 13+4
 
Rouva B voi miten ihania uutisia!!!!!!!!!! Oikein oikein paljon onnea!!! meinaatko tulla meille kertomaan onko tulokas tyttö vai poika ;)?

Jannaliinille tsemppiä ultraan. Mihin aikaan se sulla on?

Mä oon tota kohtua koittanut tunnustella makuulla ja seisten ja vaikka miten mut en kyllä tunne. Mut en halua enää laittaa omia housujakaan jalkaan kun on taas ollut vähän etovampi olo ni en halua että mikään painaa tossa massun päällä. Mä luulin että pahoinvoinnin pitäis jo helpottaa, mut nyt saan kyllä koko ajan taistella oksentamista vastaan. Örks. No ei pitäisi valittaa kun ei tää ole mitään Krokon olotilaan verrattuna.

Meillä vielä 5yötä ultraan.. ja edelleen pohdin mitä tehdä sen seulan kanssa.. en vaan tiiä.

Napsuneiti ja pallero 11+1
 
Ihanaa RouvaBee kun olette saaneet hyviä uutisia :) Kyllä itselläkin eilen oli tosi hyvä mieli, kun näin vauvan alun siellä ultrassa. Nyt ajatukset alkaakin sitten suuntautua siihen nt-ultraan, onko se yleensä rv12?ja tarjotaanko se nykyisin kaikille odottajille?Siinä sitä sitten jännittämistä onkin, ja entä jos kaikki tosiaan ei ole hyvin. Liian isoja päätöksiä joutuu ihminen tekemään....
Napsuneiti, me alettiin yrittää vauvaa v. 2006, ja 2007 vuonna hoitoihin. 2 vuotta jouduttiin olemaan hoidoissa, tosin suurin osa ajasta hoitojonoissa, ennen kuin tämä vauva alulle saatiin. Siksi kai pelko vauvan menettämisestä on niin kova, ja on vaikea luottaa omaan kroppaansa, että se tämän vauvan jaksaisi kantaa ja kasvattaa :|
Mutta hyvää päivän jatkoa kaikille.
 
Rouva B: Tosi hienoja uutisia! :flower:
Ai ne meinaa kertoa sukupuolen?
MUlle ei ikinä kerrottu mutta kyse olikin ultrista...sanottiin vaan että meidän käytäntö on olla kertomatta.

Nyt kyllä ärsyttää koko veriseula.... en kyllä aio mennnä siihen vain jos sit ultrassa löytyy jotain ni sit vaikka suoraan siihen punktioon mutta ei mun hermot kestä tommosta!

Jannaliini onnea ultraan :heart:

omaa..... huono olo tuli takas taas hirveenä...päiväunista iltaan asti kärvistelen pahassa olossa ja ummetuskaan ei ole mihinkään hävinnyt. Noi ummetus lääkkeet on niin pahoja et niitä en mitenkään saa alas oksentamatta......vain dubalac jauheen ....tosin vaan mehuun sekoittamalla mutta sieltäkin sivumaku pukkaa päälle :x Ultra aikakin tuli ja se on vasta 30. pvä....muutama pvä ennen ku tulee viikkoja 13......aika myöhäselle laittoivat koska kieltäydyin veriseulasta....

t:äitiliini rv 9+2
 
Ihania uutisia Rouva B ! Hienoa että vauva on terve!!

Itseä mietityttää jo vähän kanssa nuo seulat yms. ikääkin kun jo on.
Mutta pitää keskustella miehen kanssa sitten ekan neuvolan jälkeen kun ollaan sieltä saatu tietoa asiasta.
Viikon päästä on alku-ultra, joten vieläkin ollaan epäuskoisia mutta toiveikkaita että kaikki olisi kunnossa!!
Eilen ostin Multi-tabs Raskaus monivitamiinia. Osaksi senkin takia, että mulla on nyt viidettä päivää elohiiri silmässä, että jos se magnesium mitä noissakin on auttaisi asiaa. Ehkä se on jo vähän hellittänytkin. Voisikohan sekin liittyä raskauteen... Äiti kuulemma häviää näissä ravintoaineissa, että vauva ottaa ensin omansa. Että kai sitä kaikenlaista voi tulla. Ihokin on kyl alkanut kukkimaan.

Mutta oikein ihanaa päivää ja tsemppiä kaikille!! :wave:
 
Krokodiili
Rouva B, onpa hyviä uutisia sinun suunnaltasi :flower: B) Ja mitä tulee siihen kun pistelevät minua, niin mol. kädet ovat aivan sinimustat ja pistosjälkiä on enemmän kuin narkkareilla... Henkilökunta on aivan hukassa nyt, kun tiputustahtia on tihennetty. Kanyylia eivät halua pysyvästi laittaa, kun sitä ei mielellään pidetä montaa päivää.

Kävin neuvolassa nyt aamulla. Lapsen syke 158, virkeä tyyppi. Paino on noussut aivan törkeästi alkupainoon nähden... melkein 10 kg :ashamed: (ja mää oon siis ennestäänkin ylipainoinen) ... se on sitä, kun on pakko syödä tunnin välein (että pysyisi pahoinvointi edes jotakuinkin kurissa) ja liikunta on nollassa. Mutta sille ei voi nyt mitään, sen tietävät neuvolassakin. Lääkäri taannoin sanoi, että pääasia että paino nousee eikä laske.

Tulehan Jannaliini sitten kertomaan meille, miten meni ultrassa =)
 
Napsuneiti: Kenenkäs housut sä sit pistit jos et omia? :D Kävitkö ukkelin kaapilla?

Pohtijatar: Juu, np- ultra on rv 11-12 ainakin täällä päin. On se vaan hämmästyttävää katsoa miten nopeasti pienestä kehittyy vauva!

Äitiliini: Ikävää tuo sun pahoinvointi! varmaan vielä sitä lisää tuo ummetus kun tuntuu että koko kroppa on jo täynnä sitä ihteään. Miulla on ONNEKSi auttaneet ihan klassiset luumut vielä toistaiseksi. Ja juu, kertoivat sukupuolen! Oisivat jo kirjeeseen eilen laittaneet, mutta eivät muistaneet kysyä lupaa siihen meiltä niin piti soittaa.

Ripellekin kiitokset - ja ongelma on muuten sama, eli elohiiriä mullakin ympäri kroppaa. Tosin minä hihhuli uskon sen olevan eräänlaista puhdistautumista, koska mulle tulee elohiiriä sillon kun vanha energia purkautuu ulos. Jokatapauksessa, ei niistä vitskuista haittaakaan voi olla, itsekin syön Multivitaa 5 päivää viikossa ja taukoilen viikonloput.

Krokodiili: Mie jo TOIVOIN, että ne ois ikäänkuin saanut jonkun tuntuman siihen kuinka sua onnistuneesti pistetään! Voi ei, saattaapi olla vähän ikävän näköiset kädet sulla. Kaiken muun lisäksi. Onneks pääset kohta piristymään ultraan. Hassua, että mie sain tietää eka sukupuolen vaikka siunhan ois kuulunut kun oot pisimmällä!

Jannaliini: Hurjasti tsemppiä ja onnea ultraan, ikimuistoiseen kokemukseen! :heart:
Mitä tuohon intuitioon tulee, niin taas osottautui kuinka se oli oikeassa paitsi sen suhteen, että vauva on terve, niin myös sen suhteen, että vastaus tuli eilen. Kahden jälkeen aloin töissä tulemaan tosi levottomaksi. Näin ikäänkuin jo sen kirjeen jossa luki että tulos on normaali. Ihmettelin että ei se voi tiistaina tulla (eli olisi mennyt vain 3 päivää sen tutkimisessa!). Mutta mitä lähemmäksi kotia saavuin, sitä varmempi olin että siellähän se kirje lötköttää.

Ja intuitio pojasta oli sekin totta. Poika siis tulossa ja ihan hyvä niin, koska kaapista löytyy jo pojan vaatteita. :D :heart:

Omaan galluppiini vastaisin siis, että 2 Name Itin bodya ostin Hulluilta Päiviltä, ja Yhden Pingviini kokoasun Lindexiltä. Sen lisäks meillä on 3-4 säkkiä käytettyjä poikien vaatteita, mut ne on isoja (68 ja 70 kokoja). Tän lisäks meillä on Hartanin yhdistelmävaunut ostettu kun saatiin halvalla tosi hyvät, ja parvekevaunut kantokassilla myös otettiin kun saatiin ilmaiseksi. Eli tänne on jo vähän hankittu juttuja. :ashamed:

Toivoopi Bee ja Ee-poika
 
Rouva B: Ihanaa, että kaikki hyvin! Varmaan iso kivi vierähti sydämeltä. :hug: Vai poika teille tulee, musta ihan pikkusen tuntuu, että tää meidänki nappula ois poika. Saa nähä.. mulla ei kyllä mitään intuitiokykyjä oo. :D

Ja taas poksuu 13+0!
 

Yhteistyössä