Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

Listaan lisäisin tietoni:
Lumis-75- 12.6 - toinen- Jorvi, Espoo - inssejä, plussa inssikierrossa, jossa ei päästy inssiin- 09/08

napsuneiti: kovasti jaksamista! Raskasta aikaa. Minullakin äiti kuoli puoli vuotta sitten. Ei se auta kuin itkeä kun itkettää.

vadelmaunelma: Jaksamista myös.

Oma napa: jännetuppitulehdus hellittämässä. Ensi viikolla taas töihin. Possuflunssarokotukseenkin ajattelin mennä ensi viikolla. Lapsettomuuslääkärinkin mukaan kannattaa ottaa. Poikakin pitää viedä, mutta hän pääsee vasta parin viikon päästä. Oireet oli pitkään poissa ja olin jo ihan huolissani. Tällä viikolla kävin kuitenkin ar-ultrassa ja syke löytyi! :) Nyt onkin sitten kuvottava olo aamupäivisin. Onneksi olen ollut saikulla muutenkin. Mutta mitenhän sitä taas pystyy olemaan "huomaamattomasti" töissä...

Papu 7+5
 
napsuneiti: En usko, että saat stressillä aikaan keskenmenoa enää noilla viikoilla. Onhan niitä lapsia tehty sota-aikanakin ja tehdään edelleen muissa maissa. Voimia raskaaseen aikaan. Toivottavasti isäsi saa parhaita mahdollisia uutisia. :hug:

Rouva B: Tilasin Brion happy vaunut, jotka oli tarjouksessa 09-vuoden väreissä. Periaatteessahan ne ei ole yhdistelmävaunut, koska siihen erikseen vaihdetaan se istuin osa, kun halutaan tavalliset rattaat niistä, mutta siis hintaan kuuluu sekä vaunuosa että istuin osa. Se vaunuosa pitäs olla pieni ja näppärä ja helppo työntää. Ei ole mitkään massiiviset vaunut siis. Kunhan saan vaunut kotiin, niin tulen kertomaan millaset oli. :D Kaupanpäälle tuli vielä hyttysverkko ja sadesuoja. Oli mielestäni aika edulliset, 469e ja ilmainen kotiinkuljetus. Väri oli ruskea, mää tykkään. =)
 
Ei kyllä tämä oli nyt tässä. Pitää varmaan se huomauttaa, että eilinen lääkäri oli tosi ystävällinen ja hän siis itse sanoi, että näin vakava asia pitää aina varmistaa vähintään kahdella eri lääkärillä ja laitteilla. Menen huomenna aamusta osastolle, josa tehdään lääkkeellinen. Suosittelivat tätä, koska todennäköisesti vuotoa on aika runsaasti, kun niitä on siellä kaksi :'( Olo on ihan kamala ja tyhjä. Meinasin hermostua totaalisesti minua tutkineelle mieslääkärille, sillä hän vain puhui siitä, että eihän mikään ICSI tarkoita, että raskaus ei voisi mennä kesken, että ei pitäisi sellaisia luulla. No en mä nyt niin tyhmä ole, että sellaista luulisin! Mä enemmänkin vollotin sitä, että kun raskaaksi tuleminen on niin hemmetin vaikeeta niin miten kauan taas menee että onnistuu - jos edes uskaltaa jatkaa. Ja sitäkin se vaan hoki, että ei muuta kun tämä selväksi ja yhdet kuukautiset ja PASia koittamaan. En kyllä tiedä, jaksanko ja uskallanko. Takana 2 kemiallista ja nyt tämä kesken rv 10+4. En tiedä, katsooko klinikka jo aiheelliseksi tehdä lisäselvityksiä vai tehdäänkö niitä vasta kun kesken on mennyt 3 kliinisesti todettua raskausta. Nyt en kyllä tiedä, miten pää tämän kestää ja miten tästä noustaan. Saikkua sain vain tämän päivän ja maantain - enempää ei kuulemma ole perusteita kirjottaa. No, ei sitten. Onneksi yliopistolla ei kysellä, perun vain opetukset - kollega lupasi jo ottaa mun jutut, kun opetamme yhdellä kurssilla puoliksi.

Olen varmaan hullu tai jotain, mutta uskokaa tai älkää niin kirjoitan kotona ihan hulluna nyt yhtä mun väikkärin lukua! Oma analyysi tästä on se, että pää ei jaksa ja pysty nyt ottamaan oikeaa viestiä vastaan, se ei sulata tätä kamalaa asiaa. Huomenna se varmaan menee kuitenkin tajuntaan. Pelkään ihan hillittömästi tuota lääkkeellistä tyhjennystä, kipuja ja sitä vuodon määrää.

Poistun takavasemmalle ja toivotan kaikille onnellista ja ihanaa odotusaikaa. Omasta sellaisesta en enää uskalla haaveilla - ja olihan tämä raskaus jo aivan liian hyvä ja ihana asia ollakseen totta. Ehkä kirjoitan jotain vielä tänne jossain vaiheessa, että mitä ajattelen tyhjennyksestä ja jatkoista.

Vadelmaunelma
 
Vadelmaunelma olen aivan sanaton
:'( :hug:
Tehtiinkö jo toinen varmistus ultra? vaiko vasta huomenna? Ja oliko sulla 2 samaan aikaan mennyt kesken? Oliko sulla kipuja tai vuotoa? Miten tää voi olla mahdollista! harmittaa todella sun puolesta! Voimia! :hug:
 
Voi ei Vadelmaunelma! :hug: :'( Hirveesti jaksamista sinulle ja miehellesi tähän tilanteeseen! Olipa todella tökerö mieslääkäri, itse olisin varmaan räjähtänyt sellaiselle..

Myös napsuneidille jaksuja! Toivottavasti isäsi tilanne selviää mahdollisimman parhain päin.

Alex: Mulle tehtiin myös lääkkeellinen pas ja puolitin lääkeannokset jo rv8+0 ja lopetin kokonaan 9+0. Vähän pelotti kyllä ne jättää pois, mutta ei kai se auta kuin luottaa lääkäriin.

(.) Sain possupiikin tänään töissä. Maanantaille oli neuvolassa pistosaika, mut kävin sitten jo tänään hakemassa. Huoli tästä raskaudesta on palannut, kauheesti tekis mieli mennä ultraan tarkistamaan onko kaikki hyvin, mutta eipä taida oikein persaus kestää, kun jo kahdessa ar-ultrassa on käyty. Ens keskiviikkona on neuvolalääkäri, toivottavasti kuuntelis sydänääniä ja toivottavasti ne kuuluis! Sit 11.päivä on jo ultra taas. Pahoinvointia on edelleen, oon jopa joutunu oksentaan, mitä ei ekassa raskaudessa tapahtunu. Ja tää väsymys on jotain aivan lamaannuttavaa, toivoisin että saisin vaan nukkua, mutta pakko käydä töissä..

-minttu ja pumpelo :heart: rv9+3
 
Eilen oli siis yksityisellä klinikalla ultra, jossa ei löytynyt sykettä ja tänään sairaalassa päivystyskäynti tilanteen varmistamiseksi. Toinen meni kesken jo rv 5+, oli vuotoa aika reilusti, mutta toinen säästyi ja ehdin jo hetkeksi huokaista helpotuksesta. Ja niin kaikki mua vakuutteli, että kyllä näyttää hyvältä ja tuskin mitään tapahtuu kun syke löytyi vahvana ekan kerran jo rv 6+3. Lääkärikin oli eilen aika hämmentynyt tilanteesta - hän siis tutki mua ton rv 5+ vuodon aikana...Ja vielä tiistaina neuvolan ultrassa näkyi syke ja pieni sätkivä vauva, joka nyt on sitten äkkiä kuollut. Ja mitään vuotoja ja kipuja ei ole. Ihan puskan takaa tuli tämä. Tuonne yksityiselle menin siis neuvolan terkkarin epämääräisten puheiden pelottelemana. En tiedä, mitä uskoa ja uskaltaa toivoa jatkosta, vai olisiko helpompi antaa kaiken olla. En tiedä. Järki ei nyt kulje....
 
Voi ei Vadelmaunelma. :'( Kauheasti voimia teille molemmille! Sitä sairaslomaahan voi kyllä hakea lisää työterveyslääkäriltä tai omalääkäriltä terveyskeskuksesta, jos siltä tuntuu. Sure nyt ihan rauhassa ja mieti niitä jatkoja sitten kun jaksat. :hug:
 
Vadelmaunelma: :'( :hug: Ei tähän ole sanoja, voimia.

Tervetuloa tvvo ja Lumis-75, joukkoon mahtuu.

Napsuneiti: Sulla on nyt kovia aikoja. Muista huolehtia myös itsestäsi.

Alex: Kiva lukea että sulla on kaikki hyvin, olen lukenu sun koettelemuksia palstalla pidemmän aikaa.

Omia juttuja: Kävin ottamassa sikainfluenssarokotteen viikoilla 9+2. Käsi tuli kipeäksi, mutta ei muita oireita. Pari viikkoa aikaa äitiyspolille ultraan, jännittää mitä siellä näkyy. Olotilassa ei kyllä ole muutoksia, muuten kuin että pötsi kasvaa.

Mitä ensimmäisellä äitiyspolikerralla tehdään? Onko mies yleensä mukana silloin? Oma ukkeli haluaisi tulla mukaan.

Hope79 ja :heart: :heart: 9+4
 
Voi vadelmaunelma :hug: mä olen niin hirvittävän pahoillani.Tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu.Meillä yksi raskauksista päättyi rv 11+0 ja se todettiin nt-ultrassa.Ei kipuja,ei vuotoa,ei mitään.Jälkikäteen ajatellen oireet oli loppunu pari viikkoa aiemmin. Se tuntuu pahalta ja satuttaa.Se vie myös aikaa päästä asiasta yli mutta vaikka nyt ei siltä tunnu niin myöhemmin sitten alkaa elämä voittamaan.Ihan varmasti.Tämä suru pitää vaan surra ensin pois. Olen niin pahoillani :hug:

Lääkkeellisestä tyhjennyksestä: sen kestää (mulle tehty 3 kertaa) kipulääkettä saa kun vain pyytää.Ainakin mun kohdalla näin.Kotiin kannattaa varta buranaa ja panadolia.Varoituksen sana jälkivuodosta joka saattaa kestää pitkäänkin.Mulla ne on aina kestänyt lähemmäs 2 kuukautta. Et varmaankaan halua näitä vielä tietää/lukea ja nää on vain mun kokemuksia,jokaisen kokemus on yksilöllinen ja varmastikin erilainen.

Jaksamista teille molemmille jatkoon.
 
Täällä taas mieli myllertää. PAhoinvoinnit väheni viikko sitten ja on enää vain lievänä silloin tällöin lyhyitä aikoja. Myöskään rinnat ei enää kipeät, ja ei enää niin isot kun olivat välillä, mut vielä kuitenkin normaalia isommat. Vatsa turvoksissa edelleen. Mut tuntuu, etten ole enää raskaana, olo on niin normaali. Toivottavasti maanantaina kuunnellaan neuvolassa sydänäänet. Jos ei kuunnella tai niitä ei kuulu, mun on mentävä varmaan ultraan, en pysty odottamaan siihen nt- ultraan asti. Mies tosin vastustaa ajatusta. Masentaa.
Pohtijatar 9+4
 
Krokodiili
Pitäis mennä huomenna LOPULTAKIN töihin ja olen aivan kauheassa räkätaudissa :headwall: ! Tämäkin nyt vielä... Koko vuonna en ole ollut minkäänasteisessa flunssassa ennen kuin NYT. Loistava ajoitus... |O

Krokodiili 22+3
 
Onko kenelläkään kokemusta seuraavanlaisesta: Olin rv6+0 varhaisultrassa, koska olin aivan varma keskenmenosta (oireet loppui kuin seinään, palasivat kyllä seuraavana päivänä ultran jälkeen). Kohdussa näkyi alkio oikeassa paikassa ja sykekin näkyi ja kuului, koko vastasi viikkoja. Mutta syke oli hidas. On kaksi mahdollisuutta: sydän on alkanut lyödä vasta muutama päivä aikaisemmin ja siksi syke on vielä hidas tai raskaus on menossa kesken. Mulla on ensi torstaina uusi ultra ja siihen on IKUISUUS ja hermothan tässä menee. Netistä kun googlettaa niin ei mieli ainakaan huojennu. Lääkäri sanoi, että jos viikkoja olisi 7+0 niin matala syke olisi hälyttävä merkki. Esikoisesta aikanaan ei sykkeen nopeudesta sanottu mitään, vaan että syke näkyy rv6+3. Olo on nyt :snotty:
 
Tvvo, mie en kyllä tiedä nuista sykkeistä yhtään mittään, mut toisaalta vois sanoa, että eihän torstaihin todellakaan ole pitkä aika. Minusta pitkä aika on siihen nt- ultraan, kun nyt elän ite kans täynnä epävarmuutta vähäisten oireiden takia, ja vielä kaks viikkoa ainakin joudun odottamaan. Onko sinulla sitten muita oireita nyt?Eikös oireet kuitenkin olisi hyvän merkki =)
 
Onpa tvvo:lla ikävä tilanne, kun noin joudut epätietoisuudessa ja huolessa elämään :( Toivotaan, että kaikki onkin kuitenkin hyvin. Tiedän, että on tosi hölmöä mun suusta sanoa nyt mitään tuollaista, kun niinhän mullakin kaikki oli vielä tiistaina ultrassa hyvin :headwall: Mutta sulla on kuitenkin syke näkynyt jo 6+0 vai ymmärsinkö väärin?

Oireista sen verran: en tiedä, voiko niistä päätellä km:n tapahtumista vai ei. Mulla oireita oli enemmän ja vähemmän noin puolentoista viikon ajan eli pahoinvointi alkoi helpottaa, mutta käsittääkseni ihan normaalia tässä vaiheessa raskautta eikä sinällän ennakoi keskenmenoa - varsinkin kun mulla esim. äitillä ei ollut juuri lainkaan koskaan pahoinvointia ja 3 tervettä lasta on saanut.

Omasta tilanteesta lyhyesti siten, että ei mennyt ihan nappiin tuo lääkkeellinen eilen. Menin osastolle aamulla klo 8 ja sain ne lääkkeet - mitä ne nyt sinne kohtuun laittaakaan, en muista...Eivät toimineet, vasta iltapäivällä klo 16 alkoi tapahtumaan, kun olivat laittaneet lisää. Verenpaineeni teki taas tepposet ja alipaine oli välillä vain 40...Nesteytettiin moneen kertaan, ei apua, pyörrytti vaan ja syke epätasainen.

Muutenkin aluksi oli sellainen tilanne, että kun oli niin täyttä niin mun olisi pitänyt hoitaa homma täydessä potilashuoneessa :eek: Mä ajattelin, että en kyllä sitä kestä, että jossain metallipytyllä lykin vauvojani ulos ja verhon takana toisella potilaalla käy sukulaisia pajattamassa vierailuaikana. Sain lopuksi käyttööni toimenpidehuoneen. Mies oli koko ajan mukana myös. Tyrmistyin myös sitä, kun tarjosivat heti kipulääkkeeksi yhtä panadolia! Mä sanoin niille, että antaa olla moisten karkkien ja pyysin pokkana 2 panacodia. Toivat ne ihan kiltisti ja muutenkin sain kunnon mömmöt. Ne vei sekä kivut, ei tuntunut juuri lainkaan ja teki olon turraksi, ei välittänyt mistään mitään.

Mutta siis tuo verenpaineen lasku ja keskeytymisen hidas eteneminen johtivat sitten siihen, että illalla lääkäri päätti, että pitää tehdä kaavinta. Olin jo suoraan sanottuna aika kyrsiintynyt tilanteeseen, kun olin ollut syömättä ja juomatta melkein vuorokauden. Alkuyöstä kaavittiin, sain ruokaa ja muutama tunti sitten kotiuduin. Sain lopulta yksityishuoneen, jonne mies sai jäädä myös yöksi. Tämän järjesti yksi tosi ihana hoitsu ilman, että älysin sitä itse pyytää. Ajattelin, että nukun yksin siinä toimenpidehuoneessa. Olo on edelleen turta ja heikko, en jaksa ajatella asiaa. Alapaine lähtiessä oli häthätää 50 ja olo on sen mukainen...Ja nyt se kamalin: samaan aikaan kun minä pyngersin ulos kuolleita vauvanalkuja, hoiti siskoni käytävän toisella puolella edellisyönä syntynyttä uutta vauvaansa. Se oli ehkä kamalinta sittenkin, jotenkin melkein epätodellisen tuntuista.

Nyt en jaksa enempää...Kirjoittelen varmaan jossain vaiheessa mitä mietin jatkosta. Sitä tosiaan kävi useampi lääkäri hokemassa, että pakkaselle vaan kun kerran noin hyvin lähtee alkuun! Ja minä kun epäilen, että selviääkö niistä yksikään sulatuksesta ja nehän olivat huonompi laatuisia kuin nämä kaksi että miten niistä voisi eläviä lapsia tullakaan!

Mutta jatkoja tänne...

t. Vadelmaunelma
 
Voi Vadelmaunelma :'( Ihan hirveää :'( En osaa kyllä mitään lohduttavaa sanoa, koita jotenkin jaksaa eteenpäin :hug: Itsellä myös lääkkeellinen tyhjennys takana ja se oli kyllä rankkaa ilman lapsettomuustaustaa ja hoitojakin, meillä oli silloin vasta puoli vuotta yritystä takana. Mulla silloin vihdoin ilta yhdeksältä alkoi tyhjenemään, kaavintaa jo suunniteltiin. Sulla vielä tuo sisko sattui, voi että miten surullista :'(
 
Sanatonna ollaan täälläkin! Vadelmaunelmalle voimia ja hirmuisen pahoillani olen puolestasi!! Ei tällaista toivoisi kenellekään!! Ja tosiaan vielä kun meillä tässä pinossa on murheita ollut jo ennestäänkin, teillä muilla vielä enemmän kuin itselläni, jolla aikataulullisesti on menneet hoidot nopeasti!

Sen verran on omaa napaa purettava, että täälläkin on nyt tänään sitten melki normi olo!
Join jopa kahvia nyt töissä ihan ison mukillisen, eikä vielä ainakaan ole tehnyt kovin pahaa!!
Kauhea huoli siis siitä että onko asiat kunnossa! Tuntuu, että mahakaan ei olen niin pinkeenä enää eikä muitakaan oireita ole paljoa! Tiedän että mies ei ole sen kannalla että mentäis yksityiselle ultraan, en ole vielä uskaltanut ehdottaa edes.
Kun sille olen puhunut, että huolettaa onko kaikki hyvin niin sanoi vaan että miksi ei olisi.
No niinpä ei ole mitään vuotoa ollut tai muuta, mutta tosiaan tämä oireettomuus saa kyllä miettimään!
Missähän olis helsingin seudulla edukas ultra??
Meillä tosiaan odotetaan vasta aikaa naistenklinikalta siihen seuraavaan ultraan ja epäilen, että se menee kyllä tämän kuun loppupuolelle.

Huomenna meillä aloitetaan sikainfluenssarokotukset neuvolassa ja olemme sen päättäneet ottaa vaikka vähän pelottaakin kun on näin alussa. Mutta ei uskalleta riskeerata että saakin taudin, vaikka ei ole kauhean iso todennäköisyys ehkä. On sekin sitten elää pelossa koko ajan että mistä se hyökkää...

Mutta mukavaa viikkoa odottajille ja tsemppiä kaikille!! :wave:
Ripe 9+0 (poks taasen)
 
Hei Naiset! :heart:

Aivan ensiksi suuret pahoitteluni Vadelmaunelmalle :hug: . Pitkään ollaan samoilla palstoilla notkuttu, joten tuntuu todella pahalta minustakin tämä! Teit oikein että jätit nyt sen työsi toiselle sijalle ja annat itsellesi aikaa surra ja toipua. Onneksi sairaalasta löytyi ihanaakin henkilökun taa ja sulla on aivan ihana mies tukemassa! :heart:

Taikapapu: Brio on hyvä ja luotettu merkki! Ja ruskea on ihana väri! Varmasti oli hyvä hankinta. :)

Napsikselle myös voimia. Mie oon jotenkin aina tiennyt sen, että yhtä hyvää uutista seuraa ainakin kaksi huonoa uutista. Mulla on elämä ainakin mennyt aina niin, ja sen tarkoitus on kai sitten arvostaa enemmän niitä hyviä uutisia ja kerätä niistä voimaa huonojen päivien varalle. Mulle ei siis tullu tuo down-riski yllätyksenä, vaan laski sen jo ekaks huonoks uutiseks. Toka oli sitten sukulaisen tekemä itsemurha. Eiköhän se vauva surusta ja stressistä huolimatta matkassa pysy, hänhn on siellä sulle kuitenkin toivoa ja iloa tuomassa. :heart:

Krokodiili: Hui! Töihin! Kerrohan kuinka eka päivä meni ja laattailitko kesken hommien? Voimia kamalasti!

tvvo: Eikös se syke juuri noihin aikoihin käynnisty, eli itse ainakin olettaisin että syy sykken hitauteen voisi olla se. On tämä raskaana olo niin hassua. Moneltakin saralta. Ensinnäkin tuo, että alussa äipät haluaa mittauttaa sitä raskaushormoniaan ja huokailee helpotuksesta jos luku on korkealla - sitten kuitenkin korkeasta arvosta narahtaa down-seulasta myöhemmin. Sama tuon sykkeen kanssa. Jos se ei ole alussa nopea niin heti huolestuu. Kuitenkin sen pitäisi neuvolassa kuunnellessa olla 120-maksimissaan 160. Eli mitä suurempi ja vahvempi sydän, sitä matalampi syke. Höh. Meinasin jo kehottaa sua hankkimaan ssen dopplerin, mutta eihän ne sillä vielä kuuluisi kuitenkaan. :/ Eiköhän teillä ole kaikki hyvin! :hug:

Minä: Ekat liikkeet tuntui heti sinä aamuna kun vaihtui 5. raskauskuukausi. Selvästi siis kohdusta tulivat ne liikkeet ja ne tuntui siksi, että nousin aamulla ruokkimaan kissat ja juomaan appelsiinimehua. Sit menin vatsalleni nukkumaan. Siitä oli poitsu piristynyt ja potki äitiään.
Niitä ei mitenkään helposti kylläheti vauvan liikkeiksi tunnista, koska ne tuntuu niin hentoina ja jotenkin niin "syvällä".
Myös vauvan vaatteet on KAIKKI jo hankittu ensimmäiselle vuodelle - itseasiassa kaapissa on kahdelle vauvalle vaatetaa. Shoppailin vähän huuto.netissä vaatepaketteja. :ashamed:
Ihan nolottaa kun esim toppapukujakin on viisi ja kenkiäkin kahdet. Vaatteita useita satoja.
Parvekevaunut ja ulkoiluyhdistelmätkin hankittu. Enää puuttuu pinnasänky jonka saa sivuvaunuksi, harsot, osa kestovaipoista ja rintareppu. :ashamed:
Vauvan tulo on jo hyvin konkreettista ja hänestä puhutaan nimellä jatkuvasti. Jotenkin alkaa jo selkeästi olla osa tätä perhettä. Mies hellii vatsaa ja hoitaa äitiä. :D
Pelko tietysti on yhä vauvan menetyksestä, mutta uskon, että pienen huolen kanssa on vaan opittava elämään. Ei se huoli kai ikinä poistu, muuttaa vaan muotoaan niin kauan kun tässä äitinä ollaan.

Toivoopi Bee ja Ee 17+2

Ainiin: Gallup koskien listan päivitystä. Käykäähän katsomassa noita kuukausipinoja, ja verratkaa niitä tähän. Haluatteko samalla tavalla tyttö- ja poikalupaukset ja tyttö- ja poikaolot listoille? Entäpä pudonneet toverit? :'(
 
vadelmaunelma: kylläpä koettelemuksen olet käynyt läpi.Jaksamista molemmille. :hug:

tvvo:olen samoilla linjoilla rouva b:n kanssa.Josko sydän on nyt alkanut sykkimään ja on siksi hitaampi?

Oma napa: tänään poksuu viikot ja pääsen kaksinumeroisille viikoille! :D Uskomatonta! Viikonloppuna yritin olla töissä mutta henkeä ahdisti ja yskitti koko ajan.En sitten mennyt sunnuntaina enää töihin.Ei se kai niin voi olla että hoitaja yskii potilaita päin ja on sairaampi kuin ne? :LOL: Tänään uusi yritys kun on taas yhden päivän levännyt.Jos edelleen huonoa on mun pakko mennä lääkäriin kun onhan tää lentsu kestänyt kohta 2 viikkoa...Huomenna viimeinen päivä lääkityksiä jäljellä... :eek:

Alex 10+0 :D
 
Huomenta kaikille
Nyt on aamu taas opiskeltu hirveessä päänsäryssä ja lapsetkin keskeyttänyt koko ajan. huoh.
MUtta ilo uutisiakin on eli nyt tuli se maaginen 12 viikkoa täyteen :D
Ummetus helpottanut ja kuvotustakaan ei ole enää joka päivä.
Tarvikkeita ei tarvi hankkia kun on kahen lapsen tarvikkeet tuolla vielä tallella ja vaunutkin on vielä vaikka keväällä ne meinas myydyks mennä kun hautasin vauvahaaveet =)

Ainoa huolenaihe on että miten saan vauvan sängyn mahtumaan tänne pieneen kolmioon jos en ehi isompaa asuntoa saada ennen sitä...... en enää uskalla vieressäkään sitä vauvaa nukuttaa kun se häiritsee meidän molempien yöunia sitten ja pelkään että käännyt vahingossa vauvan päälle :/
Kahden viikon päästä pitäisi tulla sen seulonna tulos postitse ja jotenkin on p ositiivinen mieli ja tunne ettei mitään kummaa ois vialla mutta eihän sitä koskaan tiedä......

Sukupuolenkin haluisin jo tietää mutta kertovat sen vasta seuraavassa ultrassa joulukuun vika päivä jos vaan vauva sen suostuu tällä kertaa näyttämään :D
Jos poika tulis niin vois vaikka joulun jälkeisistä aleista jotain pikkusta pojan vaatetta ostaakkin!

Rouva b Aika hienoa että tunsit jo liikkeet wau! Itse tunsin ekasta vasta lähemmäs 20. viikkoa ja tokasta en muista oliko 16 vai 18. viikolla. Nyt odottelen kuinka aikasin tästä tuntisin...
Sikainfluenssa rokotus pitäisi käydä ottamassa mutta en taas yhtään tiedä miten siihen suhtautua....lähipiirin raskaana olevat on sen jo ottaneet...itsekkin haluisin mutta sit aina kuulee jonkun kauhutarinan ja sit taas mieli muuttuu....vaikea päätös meilel kaikille raskaana oleville!
 

Yhteistyössä