Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

:wave: vieläkö mahtuu mukaan? Plussasin maanantaina PASsista ja olo on sekä onnellinen että pelokas! Mulla on taustalla reilu viiden vuoden yritys hoitoineen ja nyt siis kolmannen IVF:n toinen PAS tärppäsi. Takana on myös kaksi keskenmenoa viikoilla 10 ja 5
:( joten olo on kyllä tosi varovainen vielä. Jos kaikki menee nyt hyvin, niin LA olisi 13.7. =) Tämä pino tuntui jotenkin omemmalta kuin normi kuukausiklubit, kun täällä on niin saman läpikäyneitä odottajia :hug:

Lilian 4+4
 
Tervehdys :wave:
Jospas minäkin uskaltaudun mukaan. Täällä onkin joitakin tuttuja Odotuksen Odottajista :) Taustalla lähes 3v yrittäminen ja nyt sitten elämäni ensimmäinen plussa ensimmäisestä ivf-hoidosta. Sain pahan hyperstimulaation, olin sairaalassa viikon ja nyt toisen viikon sairaslomalla. Pikku hiljaa siitä alkaa palautua, maha on edelleen kyllä tosi pömppö. Nyt on menossa 5+3, tunteet vaihtelee laidasta laitaan. Välillä olen todella onnellinen ja välillä huoli painaa päälle.

Tässä vielä tiedot:

verve- 7.7.2010 - ensimmäinen- TAYS - 3xIUI, 1xIVF - 11/06
 
Minä kävin viime viikolla ottamassa sikarokotteen, koska oletettavasti se sairaus aiheuttaa pahemmat komplikaatiot sikiölle ja raskaudelle kuin rokote. Olen sellaisessa tössä, että saatan kyllä altistua todella herkästi. Käsi oli kolme päivää ihan :$ :n kipeä ja tokapäivänä nousi äkillisesti korkee kuume. mtta sitten ei mitään. :( toivottavasti ei tullut mitään pikkuiselle. Sydän kyllä löi vilkkaasti tällä viikolla :heart: Minusta olisi vaarallista olla ottamatta tuota piikkiä... :/
 
Tervetuloa Lilian, Veijari ja Verve sekä Haave!! :heart: Paljon onnea kaikille.

Verve: Ensimmäiset viikot oli kyllä tosi pelottavia (siihen 12 viikkoon asti). Ei sitä tietenkään koko aikaa murehtinut, mutta pelotti kuitenkin. Onneksi on keksitty varhaisraskauden ultrat yms. ne kyllä helpotti huomattavasti oloa ja antoi uskoa raskauteen.

Haave: Laitatko tuollaisen valmiin rivin viestiisi, niin lisään sinut listaan. :)
 
Tervetuloa uusille!!!!! mukava saada lisää porukkaa tähän meidän pinoon!

Mulla on tänään kurja päivä. Isällä on tänään se iso leikkaus ja jännitän sitä sekä perjantaina otettujen kuvien tuloksia, eli löytyykö syöpää vielä jostain muualta. En tiedä koska ne tulokset kuullaan, oletan että jos vaikka tänään kun äiti illemmalla sairaalaan soittaa. Ja itselläni on vähän kipeä olo, vasen puoli kurkusta on arka, ja samoin vasen korva tuntuu tukkoiselta ja nuhan alku vaivaa myös. Saa nähdä pääsenkö huomenna töihin vai jäänkö suosiolla sairastamaan. Töissä olen ainakin tämän päivän niin pysyy ajatukset edes hetkittäin jossain muualla kun siellä isin luona sairaalassa.

:)) Odottelen edelleen liikkeitä, joo, aika aikasessa oon, mutta olis niin ihanaa alkaa niitä tuntemaan. Joskus illalla kun nukkumaan olen mennyt olen miettinyt että oliskohan niitä voinut tuntua, mut en tiiä.. ehkä kuitenkin ovat olleet ilmavaivoja tms. Mutta eihän siihen välttämättä enää kauaa mene kun ne alkaa jo tuntumaan, huomenna kuitenkin jo alkaa rv16 ;)

Napsuneiti ja Pallero 14+6 :heart:
 
Tervetuloa uusille mukaan! Ihanaa kun niin moni plussaa hoidoista :heart:
Napsuneidille :hug: Toivottavasti isälläsi menee kaikki hyvin eikä syöpä olis levinny. Se on kyllä kamala tauti :'( Onneksi saat nyt ehkä voimaa vauvasta ja varmaan isäsikin saa :heart: Ja ei tosiaan välttämättä mene kauaa kun tunnet vauvan liikkeet, minä tunsin esikoisesta rv16+2 ja sitä ennen jo sellaisia mistä en ollut varma.. Oonkin miettiny että voinkohan nyt tuntea vielä aikasemmin..
Mulla itsellä kyllä on aika pelokas olo.. Keskiviikkona on ultra ja hermoilen ja pelkään että mitäs jos kaikki ei olekaan hyvin. Viime viikolla olisin jo halunnut mennä "väli"ultraan kun pelotti niin kovin, mutta mies ei suostunut siihen. Ja onhan se ihan totta että pakko tässä olis alkaa luottaa että asiat voi mennä hyvinkin.. Jotenkin vaan tuntuu että lapsettomuushoidot on vieny uskon ja luottamuksen elämään. Samat tunteet tuli tutuiksi esikoista odottaessa ja kun raskauskin oli aika vaikea, en kunnolla uskaltanut uskoa että me saadaan vauva, ennenkuin lapsi nostettiin rinnalleni. Ja silloinkin oli niin epäuskoinen olo että onko tämä todella totta.. No, tämä on tätä ja ehkä tässä prosessissa aina jotenkin kypsyn ihmisenä..


-minttu ja pumpelo :heart: rv10+6
 
En ole pitkään aikaan kommentoinu mitään tuonne toukokuisiin enkä tännekkään... Mulla oli viimeviikon keskiviikkona se rokotus, ja valitettavasti kuuluin siihen epäonnisten joukkoon jotka tuli todella kipeäksi tuosta... Parin tunnin päästä rokotuksesta alkoi kamala päänsärky ja lihassärky, yöllä oli kuumetta ja kurja olo. Lisätään tuohon vielä megalomaaninen närästys niin keskiviikon ja torstain välisenä yönä en nukkunut juuri ollenkaan... Koko loppuviikon olinkin ihan raato ja lauantaina vasta oli eka kertaa sellanen melkein normaali olo.
Minä tyhmänä menin lukemaan netistä jollekkin amerikkalaiselle sivulle kuinka monet oli saaneet keskenmenon pian rokotuksen jälkeen, ja nyt tietenkin pelottaa ihan hulluna että vauva on kuollut mahaan... Silloin rokotuksen jälkeen kuunneltiin sydänäänet ja hienosti ne sieltä kuului, mutta siitä on jo kohta viikko... :/ Onneksi kauaa ei tarvi kärvistellä kun keskiviikkona on ensimmäinen lääkärineuvola ja tuolla varmaan tsekataan taas vauva ja homma ratkeaa suuntaan tai toiseen...

Mulla alkoi viidestoista viikko lauantaina ja mulla on poltellut alamahaa nyt joka päivä... Ja selvästi tunnen kuinka kohdun kannakkeet venyy. Lisäks mulla on varmaan koko maha noita kiinnikkeitä täynnä kaikkien leikkausten takia, ja äkkiliikkeet saa melkein jalat alta ku vihlasee niin ilkeästi.

Mää lopetin koulun tuossa jokunen viikko sitten, kun olin niin paljon alussa sairaslomalla että jäin jälkeen ihan hulluna, en olisi mitenkään saanut kirittyä muita kiinni... Lisäks tuo koulusta poissaolo stressas mua ihan sikana ja niinpä päätin sitte suosiolla jättää opiskelut paremmalle ajalle... Mistäs sen tietää,tämä saattaa olla mun ainoa tilaisuus olla raskaana ja haluan nauttia siitä enkä stressata "turhista". Nyt kuitenkin kun olen ollut kotona, niin sekin ahdistaa kun mulle vuorovaikutus ihmisten kanssa on todella tärkeää... Asutaan vielä syrjässä keskustasta ja vaikka mulla on ystäviä niin kaikki on ymmärrettävästi päivisin työssä tai koulussa... Tuntuu että seinät kaatuu päälle, varsinkin kun olin viimeviikolla monta päivää huonossa kunnossa ja en juuri nokkaani näyttänyt ulkomaailmassa...

No nyt loppu kitinä, napsuneidille täältä tsemppihalit, toivottavasti kaikki menee isälläsi hyvin.

Haave & Helmi-Orvokki 14+2 :heart:
 
possupiikin otin viime viikolla, eikä muita oireita kuin käsikipua ja sekin jo helpottaa (patti ja pientä punoitusta, mutta niitähän ei kokoajan tunne). Jos en olisi raskaana, olisin ehkä jättänyt ottamatta, mutta nyt en uskaltanut riskeerata...
raskaus on kokoajan mielessä ja kuukauden neuvola välit tuntuu pitkiltä, kun vielä ei tunnu liikkeitä, eikä siten tiedä onko kaikki ok. Sen verran maha kasvanut (makkarat suoristuneet :D ) ja välillä kasvukipuja mahassa, että eiköhän siellä joku kuitenkin kasva...

rv 16 + 1 baby ärrän liikkeitä odotellessa ja
Onnea kaikille odottajille, sekä voimia niille joilla vastoinkäymisiä! :hug:
 
Tervetuloa kaikille uusille! :wave: Hienoa kun porukka lisääntyy sanan varsinaisessa merkityksessä! :LOL:

Itse vielä odottelen possurokotetta.Kuulun kolmeen riskiryhmään joten kait se pitäis jo pikkuhiljaa saada mutta ne on loppu meitin työpaikalta...No täytyy toivoa että sitä ei saa. Tänään vaihtui taas viikot :D Ja torstaita odotellessa silloin on se nt-vai onko se np-ultra :heart: Ja sitten samana iltana vielä Pink:ä kuuntelemaan Hartwall areenalle. Kaikkea kivaa tiedossa tälle viikolle.Toki jos ultrassa huonoja uutisia niin sitten onkin hienoa mennä konserttiin illalla... :|

Alex 11+0
 
Onnittelut uusista plussista täältäkin :flower:

Tässä olisivat minun tietoni etusivulle:

anna1979 - 4.6.2010 - ensimmäinen - KOS - 1.IVF - 4/06

Sain tänään tilaamani kotidopplerin ja saatiin heti sydänäänet kuuluviin :heart: Huono olo on hieman helpottanut ja huomenna kokeilen, jos sitä työnteostakin selviäisi taas vaihteeksi!

anna ja oliivi 10+3
 
Hei taas kaikille pitkästä aikaa! :wave: Olen ollut poissa palstoilta työkiireiden ja reissun takia, mutta nyt taas takaisin. Kiva nähdä, että täällä väki lisääntynyt ja tuttujakin tuolta syksyn hoitopinosta löytyy eli pikasilmäyksellä ainakin tvvo ja verve! :wave:

ON: meillä siis oli tänään alkuraskauden ultra ja kaksi pienokaistahan siellä köllötteli, kuten hurjat hcg:t antoivat aiemmin osviittaa (kävin ennen matkaa kontrollissa, jotta tiesin mihin suuntaan homma menossa. hcg silloin 24 505 pp 23). Molempien sydämet läpättelivät selvästi hurjaa tahtia ruudulla :heart: :heart: ja vastasivat kooltaan tarkalleen viikkoja, toinen 7+4 ja toinen 7+3. Kuvatkin saatiin mukaan. Aika uskomatonta oli nähdä ne kaksi papusta ja kai se on pakko nyt uskoa, että raskaana ollaan. Mieskään ei tiennyt miten päin penkissä pysyä, kun homma oli niin selkeä siinä ruudulla. Laskettuaika varmistui tuohon itselaskemaani 24.6.2010 eli heti Juhannuksen jälkeen, mutta kaksoset harvoin pysyvät täyttä aikaa matkassa. Lääkäri kyllä sanoi, että 32 viikkoa olisi optimaalinen, että kaverit pysyisivät kyydissä. Nyt sitten mennään pikku hiljaa ja toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Yritän kuitenkin olla maalaamatta piruja seinälle kaikki kun on vielä mahdollista. Juttelimme lääkärin kanssa, että odotamme tuonne rv 11 ultraan, ennen kuin alamme tästä kenellekään muulle huutelemaan.

Oireista sen verran, että viime viikolla alkoi öglötys, jota on sitten ihan koko ajan. Se vie aika paljon voimia ja viime viikon reissu oli aika rankkaa, kun matkakumppaneille piti esittää normaalisti voivaa. :$ Koko ajan on myös ihan hirvee nälkä! :eek: Meikä kyllä ruoasta ja syömisestä tykkää, mut nyt alkaa mennä senkin yli - ei jaksaisi ihan koko ajan olla jotain mässyttämässä, mutta pakko, koska hetkessä näläntunne muuttuu pahaksi oloksi ja kammottavaksi närästykseksi. Tätä syömistahtia olen sellainen tynyri kesään mennessä, että huh huh! Oksentamiselta olen onneksi vielä välttynyt, mutta pahat hajut (joille olen nyt tosi herkkä ) saavat nopeasti yökköreaktion aikaiseksi. Väsymys on myös aika ylitsepääsemätöntä. Toivottavasti helpottaa pian, sillä mun duuni on sellainen, että siellä ei paljon jatkuvasti syöviä nuokkujia katsella. :LOL: Tosin, yhtenä aamuna kun ei öglöttänyt, niin oli aivan kauhusta kankeana, että homma mennyt kesken ja kun paha olo myöhemin palasi olin minuutin tyytyväinen ja sitten taas siihen aivan kypsä. Ai niin, ja oon muuten ollut ihan pirun kiukkuinen! :kieh: Se tosin vaihtelee minuutin välein ja mies tuossa jo ohimennen kommentoikin, että ei kyllä millään pysy mukana tässä vuoristoradassa. Sanoin, että annan ruokaa, niin kaikki palaa paremmaksi - ainakin hetkellisesti. :LOL:

Unohdin kysyä lääkäriltä tuota possupiikkiä. Täälläkin siitä on paljon keskusteltu. En vain ole ehtinyt kaikkea vielä kunnolla lukea eli anteeksi myös tämän kertainen oma napaisuuteni.

Kipinä1 ja Pupu :heart: & Papu :heart: 7+4
 
huomenta!

ja oikein isosti onnea kipinälle. Mahtaa olla huisi tunne tosiaan nähdä kaksi kyytiläistä siellä masussa kun jo yhdenkin näkeminen oli melkoisen hienoa ;).

Mulla kyllä aikanaan loppui se pahaolo aikalailla seinään. Sillon np-ultran aamuna jolloin oli 11+6 oksensin vielä, mutta sen jälkeen en ole tainnut kun yökkiä pari kertaa ja se huono olokin on pysynyt poissa. Tietty jotkut pahat hajut yököttää edelleen, niin mulla tekee normaalistikin, joten se ei ole uutta ;)

ja kiitos tsempeistä kaikille! Isä on nyt leikattu ja lääkärin tai hoitajan kanssa ei olla päästy vielä juttelemaan, muta eilen illalla isän itsensä kuitenkin. Oli kyllä aika tokkurassa vielä. Mutta puheistaan käsitin että maksassa tai munuaisissa olisi jotain ollut ja lääkäri maininnut jotain jatkohoidoista..? En tiedä sitten mikä on tilanne oikeasti, kuitenkin isä oli vielä aika uninen ja "pihalla" sen nukutuksen jälkeen. Tänään varmaan selviää enemmän kun äiti juttelee lääkärin kanssa. Mutta leikkaus onneksi meni ilmeisesti hyvin eikä isä ainakaan eilen ollut kipeä eikä huonovointinen.

Mä jäin tänään kotiin. Ollut sellasta on-off flunssaa jo viikon ja eilen olikin ihan kipeä olo. Illalla lämpöä vähän reilu 37 ja päätin että olen tämän paäivän sairaana, huomenna muutenkin lomapäivällä. Ja ihan hyvä päätös oli. yö meni taas siinä että kurkkua kutitti ja päätä särki. Lisäksi mieltä painaa tuo isän juttukin, joten ajattelin että on mulle ja vauvalle parhaaksi olla pois töistä ja mennä kotiin äidin ja siskon luokse.

Napsuneiti ja Pallero 15+0 *pokspokspoks*
 
huomenta päivää
mua huolestuttaa et onkohan toi sikiö vielä hengissä...pitäis varmaan varata aika neuvolaan sydän ääniä kuuntelee. En jaksa odotella joulukuun loppuunkaan.
Hirvee sisustus into iskenyt. voiku sais isomman asunnon nopeasti. varmaan joku raskauteen kuuluva pesänrakennusvietti meneillään :D

tervetuloa uusille! Kiva ku saatu joukkoon paljon uusia! =)

Äitiliini83 13+1? (alkaa jo viikot mennä sekasin)
 
Tervetuloa kaikille uusille :wave:

Mahtavaa Kipinä saada meitä tuplaodottajia tähän pinoon. Onnittelut!!Meitä lääkäri varoitteli, että viikolla 26 pitäisi jäädä pois töistä ja jos kyytiläiset pysyvät matkassa viikolle 36 niin hyvä on...
Väsymys helpotti viikolla 11 ja öklötys on enää ajoittaista. Nyt rv 12 +1 ja np ultra torstaina. Jää ihmeessä kotiin kasvattamaan arvokasta lastiasi jos väsymys käy ylivoimaiseksi. Itse en ole vielä raskauden takia pois ollut, mutta nyt mietityttää kun työpaikalla on ilmeisesti alkanut sikainfluenssaepidemia ja rokotteen olen saanut viime perjantaina. Vasteeseen menee kuitenkin se kaksi viikkoa. Saattaisi olla viisasta jäädä pois töistä hetkeksi?

-tiki & :heart: :heart:
 
Moikka kaikille uusille. Kiva nähdä näin paljon plussanneita, kun moni tietää miten epätoivoiselta hoidot voi joskus vaikuttaa. Mutta lopussa kiitos seisoo jne.

Mulla, Alexilla ja tiki-71:llä on ainakin se np ultra torstaina. Mua kyllä jännittää ihan törkeenä. Varhaisultrassa oli kaksi elävää alkiota, jännittää mitä siellä näkyy nyt. Tosin mitään ei ole tullut ulos niin eiköhän ne tuplat ole edelleenkin tallella. Tiki-71 mulla pahin oire on väsymys (ei pahoinvointia), ja väsymyskin on lieventynyt parin viime päivän aikana. Olen kirjoitellut tuonne Monikkoperheisiin vähän, kun siellä on myös kaksosten odottajia.

Väsyneille/kipeille/riskialueella oleville; mulle neuvolassa sanottiin jos on tosi väsynyt, voimaton ja kipeä niin kannattaa olla mielummin "itsekäs" ja jäädä kotiin. Kroppaa ja vauvaa ei kannata väsyttää ja stressata.

Hope79 :heart: :heart: 11+0
 
Krokodiili
Moikka ystävät ja tervetuloa uusille!

Iloitsen toista viikkoa "normaalielämästäni" eli työssäkäynnistä ja ihmisten tapaamisesta. Oksentaminen on pysynyt poissa jo 2½ viikkoa tai jotain sinnepäin. Muita ongelmia on kyllä ihan riittävästi, mutta ne on paljon pienempiä kuin yrjöäminen!! On silti kurjaa, kun aamuöisin vuotaa jatkuvasti verta nenästä (...ei ollut KOSKAAN tätä ongelmaa ennen raskautta). Peräpukamat vuotavat nekin verta aivan turkasesti :eek: (...jooei, ei ole ollut ennen raskautta.). Liitoskivut pahenevat pikkuhiljaa. Rinnoista valuu maitoa öisin, on ollut pakko alkaa käyttää rintsikoita + liivinsuojuksia öisin :/ . Väsymys on aivan ylimaallista (okei, olen kyllä nukkunutkin huonosti flunssan takia). Että kaikenlaista pientä... Mutta pääasia, ettei tartte oksentaa :heart:

Voikaa paksusti! Niin teen minäkin... Huomenna meen neuvolaan.

Krokodiili 23+5
 
Moi kaikille,
Haave: sun viesti sai mutkin pelkäämään, että mitä jos se possurokote tosiaan aiheuttaa keskenmenon. Mäkin otin sen viime viikolla, pää oli kipeä seuraavan päivän ja käsi 5 päivää. Mut ei muuta. Kyllä kai siitä kuitenkin kohu olis noussu, jos se km aiheuttaisi. :eek:

Kipinä1: Samanlaista vuoristorataa käyt päässäsi läpi kun minäkin noilla viikoilla...kun oli paha olo, manasin sitä ja ajattelin että ei tätä hullukaan kestä, mut se, että jos ei ollu paha olo ja olo normaali, niin se vasta kamalaa olikin. Tuntui ettei se vauvan alku kerta kaikkiaan voi olla elossa. Nyt kun olen vaiheessa 11+0, voin todeta ja monelle antaa lohduttavia kommentteja, että on aivan täysin normaalia että alkuraskauden oireet ja oireettomuus vaihtelevat huomattavasti. Mulla oli välillä jopa viikon pahoinvoinnit poissa ja sit tuli taas takas. Kyllä meinasi usko loppua, mutta viime viikon lääkäriultrassa vauva näkyi ja kaikki oli kunnossa. Vähitellen alan luottaa tähän raskauteen.

Hope 79: Samoissa päivissä mennään =)

Krokodiili: positiivisesti ajateltuna et sitten joutunut oksentamaan koko raskausaikaasi ja röörit on auki, kun kerta maitoakin tulee jo. Kyllä se siitä, sinullaha on jo raskaus yli puolen välin =)

Mä mietin vieläkin noita raskausviikkoja...onko teillä laskettu se punktiopäivä hedelmöittymispäiväksi vai sitä seuraava päivä...Mulla laskettiin punktiosta seuraava päivä ,mut molemmissa ultrissa pikkunen on ollu päivää edellä. Sehän nyt on niin kamalan tärkeetä jos sais jo olla sen päivän edellä... :D

Vähitellen sitä alkaa luottaa että kaikki menee hyvin ja tosiaan raskaana ollaan. Väsymys on helpottanu, olen käyny hölkkälenkeillä säännöllisesti. Pahoinvointia ei ole läheskään joka päivä, etenkin vkonloput menee hyvin. Välillä, lähinnä iltaisin tulee vielä etomista.Olo on aika läski, varmaan olen lihonu, kun ei kai se kohtu ja vauva vielä kummasen kokoisia ole. Kummasti tuo alamaha kyllä jo pömpöttää.

Odottelen kutsua nt-ultraan, perjantaina lääkäri laittoi lähetteen sinne. Se on alkanu pelottaa, että entäpä jos kaikki ei olekkaan hyvin. Että miten sen kestää. Jotenkin tuntuu, että kun ivf hoidossa muut alkiot eivät joko lähteneet jakautumaan tai sitte ei hedelmöittyneet, että jospa tääki oli jotenkin viallinen...ei sitä vaan osaa olla murehtimatta.Kunpa osaisikin.

Nt-ultran jälkeen olis tarkotus kertoa vanhemmille. Jos asiat ovat kunnossa. Jos eivät, niin ei sitten emme tiedä mitä teemme.
 
Mulla tulee ylihuomenna 2 viikkoa siitä kun otin possurokotteen, enkä ole koko asiaa pahemmin sen jälkeen miettinyt. Ajattelin että tehty mikä tehty, enää en siihen voi vaikuttaa.
Sympatiat kaikille, jotka murehtivat vauvan vointia! Minä oli kauheen huolissani että onko pikkuisella kaikki hyvin, tänään oli ultra ja siellä se pikkuinen nukkui <3 Koko vastasi viikkoja ja sydän sykki tasaisesti. Niskaturvotusta ei ollut kuulemma nimeksikään, vaikka ultran tarkoitus ei ollut sen mittaaminen, koska en osallistunut sikiöseulontaan. Kun lääkäri tökki "anturalla" kohtuun, vauva heräsi sen verran että käänsi kylkeään <3 Kaikki siis hyvin ja tämä äippä on niiiiiin onnellinen! :heart:
Raskaudesta tietää jo moni ja lauantaina saa tietää moni lisää, kun mennään kaverien luokse pikkujouluihin. Nyt tuntuu että haluaa vaan nauttia tästä onnesta ja kuuluttaa sitä kaikille :saint: Pahoinvointikin on ollut vähän laimeampaa ja olen jopa pystynyt syömään lämpimän ruuan parina päivänä :p
Jaahas nyt meille tulee vieraita, Heippa!

-minttu ja pumpelo :heart: rv11+1
 
voi kiitos Jannaliini tuosta ihanasta viestistä ja rohkaisevista kommenteista. Jotenkin lämmittää ihan kauheasti, kun joku valaa uskoa ja osaa olla nuin järkevä Samoin kun ystäväni sanoi eilen, että voi että minä olenkin raskauteni kanssa jo pitkällä. Hyvä etten alkanu vollottamaan onnesta tuon kommentin jälkeen. Mutta niin kai se on, että monen vuoden lapsettomuus on jättänyt jälkensä, eikä ne muistot pyyhkiydy niin vain pois. Pää ei usko täysin onnistumiseen, vaikka kroppa toimii ihan niinkuin pitääkin. Hassua. Ja toisaalta, eihän tässä hommassa kukaan voi taata kenelläkkään 100% onnistumista. Se pitää vain hyväksyä.
 
Vai Kipinälläkin varmistui tuplat. Onneaa!!!! :heart: :heart:

Pohtijatar: toi on ihan totta, että tämä lapsettomuustausta vaikeuttaa tosi paljon raskaudesta nauttimista.. Jotenkin on tosi vaikea uskoa, että vihdoin mekin lapsi saadaan, kun on jo niin monta kertaa joutunut pettymään.. Vieläkään en ihan voi ymmärtää, että sisälläni kasvaa parikin pienokaista.. Mutta ehkä pahin stressi on helpottanut, kun tiistaina viikkoen poksuessa en osannut sanoa onko 13+0 vai 14+0 (oli jälkimmäinen =) )
 

Yhteistyössä