Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Nyt tulee oma napailua. Oon tässä parin päivän ajan tikuttanu ovista lähinnä mielenkiinnosta kun on ollut välillä tuntemuksia. Eilen tuli aika vahva viiva ja tänään parin tunnin pidätyksellä melkein plussa. Kuitenkin kiertopäiviä jo jonkun verran, mutta koska edelliset kierrot lääkkeellisiä niin josko kroppa oliskin nyt vasta heräillyt. Toki pcon takia voi plussaa näyttää, mutta en ole koskaan ennen saanut noin vahvoja viivoja. Ainakin jotain kait yrittää irrotella.. loppu vaan ovistestit, pitää huomenna ostaa jotain kaupan. Niin ja raskaustestissä ei näy mitään jos ei kovin kovasti kuvittele :D
 
Caro87 Onnea oviksesta, kuulostaa siis kyllä ihan ovikselta :).
Ja Heilangalle tsemppiä ja plussatuulia myös!
Eilen aamulla kun heräsin koin elämäni kivuliaimman oviksen! Kärsin muutenkin varsin kipeistä kuukautisista mutta kyllä tämä oli jotain aivan hirviää :(. Itkua väänsin lattialla kaksinkerroin kontillani. H*lvettiä kesti n. 10min ja siinä se oli. Tuon jälkeen pääsin puoli horkassa aamupissalle josta tikutin todella vahvan lh-piikin ovistestitikkuun...
Mitähän mun kropassa oikein tapahtuu: /...

Plussatuulia kaikille oviksiin ja raskautumisiin tietty myös sekä iloista mieltä kaikille ensiviikkoon!
 
Hei taasen kaikille!!:wave:

Nenni88, hieno juttu, että ei löytynyt mitään vikaa!! Kilpparin kanssa joutus kuitenkin loppuelämän tasapainotteleen lääkityksen kans!! Mutta toisaalta harmi, ettei mitään syytä löytynyt..

Pennille onnittelut plussasta, jos en vielä huomannut onnitella!!:heart:

Kosmo, voikun sun lääkäri olis oikeassa ja kyseessa on munasolu ja ovulaatio, eikä kysta. En oo koskaan kuullu, että munis voi kasvaa noinkin suureksi..:confused: Mutta hyvin teillä on peittoja heiluteltu, joten jalat ristissä ja peukut pysyssä toivomaan parasta..;)

Fenix, heitä vaan tikut pois ja keskitytte vaan siihen itseasiaan..;) Teillähän on hoito jo aivan ovella, joten mitäs sitä enää tikutuksesta stressiä ottamaan.. Onnittelut kuitenkin ovisplussan löytymisestä ja toivotaan sitä vahvaa plussaa seuraavankin tikkuun..
Mulla on muuten joka kierrossa noin kovat oviskivut, ei oo hääviä..:( Tosin viime kierrossa taisi puhjeta kysta eikä munasolu, koska gynellä näkyi se puhkeamaton folli..

Carolle tsemppiä, jos se vaikka olikin myöhäinen ovis ja keho toimii kuin toimiikin omaan tahtiinsa..:)

Mites Heilanga, tikkuttelitko sä, tulisko sitä ovista?? Toivottavasti tulee lyhyt kierto, niin pääsette kans Femarin tehoa kokeilemaan..:)

Mihis päivittelijä Moon stars on kadonnut? Kaikki ok?

Meille tuli polilta lappu ja näyte purkki, että eka on toimitettava simppanäyte, että päästään aikaa jonottelemaan.. Miehen kanssa puhuttiin, että yrittäis viedä sen heti tällä viikolla.. Se vaan vaatii vähän sumplimista kun polille ja labraan on tunnin ajomatka.. Mies oli heti ihanasti mukana, että heti toimitaan.. Viimeksi meillä siirty hoidot vuodella eteenpäin, kun mies tarvi vähän aikaa sulatella, että niitä hoitoja oikeesti tarvitaan..:( Mutta vähän masensi, meidän lähete ei ollu kiirellinen, joten aika tulee 6kk:n sisällä..:/ En yhtään tie meidän sairaalaan jonotilannetta, mutta toivottavasti ei aivan noin kauaa mee..
 
Sofi12 Kiitos tsempeistä, en sitten olekkaan niin peloissani noista kivuista...
Ja ihana kuulla että teilläkin homma etenee, toivottavasti pääsette pian jatkamaan asioissa eteenpäin ettekä joudu odottomaan noin tuhottoman kauan!

Mitä muille kuuluu :)? Aika hiljaista näyttäisi olevan..?
 
sofi12, nuo jonotusajat on kyllä inhottavia. Ihanniinkun lapsettomuudesta kärsivät ei muutenkin joutus paljon vaan odottelemaan, kun mitään ei tapahdu. Ihana kuitenkin, kun miehesi on nyt hyvin mukana. Noille miehille tuntuu välillä käyvän miehisyyden päälle jos vauvanteko ei sujukkaan niinkuin elokuvissa :D Meilläkin onneksi mies suhtautuu hyvin kun/jos tulevaisuudessa hoitoja tarttee.

Täällä ainakin koulu pitää kiireisenä. Samaa huhuilen, että mites muilla :) ?

Oon tässä tehny vielä ovistestejä, kun kävin kaupasta eilen Pregcheck ovisliuskoja ostamassa. Sen melkein plussan tein David testillä, mutta ne loppu. Eilen oli haaleempi ja tänään taas aikas tumma. En taida enää tämän päivän jälkeen testata, kun hermot vaan menee. Varmistellaan kuiteski vielä illalla miehen kanssa :) Ennen tota hormonikorvaushoitoa en saanu pitkilläkään kiertopäivillä noin vahvaa viivaa. Ei siis kait missään välissä yrittänytkään ovuloida.
 
Täällä nyt sit jännäillään mikä se iso "möykky" oli :D
Viime torstaina tosiaan iltaa kohden kivut oikealla puolella hiukan voimistui, ei kuitenkaan mitään sietämätöntä kipua, sellasta jomotusta.
Kymmeneltä nukkuun mennessä ei voinut olla oikealla kyljellä, se oli tukalaa.
Mutta sitten ihan niinku se möykky olis "lähteny liikkeelle" en siis tuntenu minkään liikkuvan, mutta joku sellanen fiilis siitä tuli ja yöllä muistan puoli unissani ajatelleeni kuinka koko ajan sen jälkeen helpotti olo.
Ja aamulla ei ollu enää mitään.
Tokihan se vois olla kystakin, mutta oon tässä miettiny, että millä todennäkösyydellä se kysta puhkeis just keskellä kiertoa?
En ole kyllä koskaan kokenut mitään vastaavaa ja mulla on todistettavasti kaksi ovulaatiota tapahtunut elämäni aikana, enkä niistä kumpaakaan tuntenut ja mulla on myös ollut kystiakin munasarjoissa, jotka ovat itsekseen hävinneet sieltä, mutta nekään ei ole tuntuneet miltään missään vaiheessa.
ja se lääkäri ei sanonut mitään sinne suuntaankaan vaan tokasi kaiken olevan juuri niinkuin pitääkin.
Ja sit oli niitä limojakin siinä sitten kuitenkin ennen ja jälkeen tän olotilan..
Hohhoh..
Tätä mä nyt oon pohtinu KOKO ajan, mun ajatuksiin ei just nyt mahdu mitään muuta!!
Raivostuttavaa!

Oon muuten nyt ottanu niitä lugeja alakautta 3krt päivässä ja onneksi ei ainakaan vielä ole mitään pahoja sivuoireita tullut, mitä nyt päätä särkee jo kolmatta päivää ja väsyttää ehkä vähän normaalia enemmän.
Toki voi johtua myös siitä, että en ole kunnolla ehtinyt moneen päivään ulos..
Mutta ei ole mitään huimausta/pahoinvointia yms.. Mitä monilla muilla tuntuu olevan.

Anteeksi omanaipainen valitus / pohdinta /selostus :D
 
Omanapaista itkusuruporutusta :(...
Lääkäri soitti meille yllättäen tänään ja kertoi että kromosomitutkimus (verikoe) pitää vielä ottaa mieheltä. Noin voimakkaasti heikentynyt tulos simppatestissä antaa aiheta huoleen. Lisäksi pitää tehdä jokin rakennetutkimus (+mahd. lisätutkimukset) joilla suljetaan pois mahd. pahanlaatuinen kasvusto...

Hoidonsuunnittelukäynti siirtyy hamaan kaukaisuuteen ja nyt yritämme sopeutua uutisiin. En sitten tajunnu kysyä lääkäriltä että jos kromosomitutkimuksesta jotain poikkeavaa löytyy niin pitääkö meidän silloin turvautua lahjasukusoluihin? Entä mitä tuo kromosomitutkimus maksaa? Ja kuinka kauan näiden tulosten kestää tulla?

Aika pelottavaa:'(...
 
Voi ei fenix-78 miten tää lapsien teko voikin välillä tuntua siltä kuin olisi jotain ydin fysiikkaa!
Jos lapsen saaminen on näin vaikeaa, miten ihmeessä maailma voi olla pullollaan vahinko lapsia!
Tämä on niin epäreilua!!!
Mutta tuo tulevaisuus teille eteen mitä vain, niin älä luovu toivosta, ettäkö joskus vauvan vielä saisitte!
Jos siihen täytyy mennä, että lahjasoluilla sen saisitte, olisi lapsi teille silti varmasti yhtä rakas :)
Mutta tsemppiä tulevaan ja voimia täältä suunnalta!

Heilanga, pidän kaikki varpaat ja sormet ristissä, että ovis sieltä tässä kierrossa olisi tuloillaan!

Omanapaa... Luget on ällöjä :D Nyt neljättä päivää menossa ja nyt alkaa valumaan joka paikasta sitä mönjää :D
Ennen tätä päivää, touhu pysyi vielä siistinä..
Mulla ei ole minkäänlaisia olotiloja, ei ole sellainen olo, etyä reilu viikon päästä alkaisi menkat, mutta ei myöskään sellainen olo, että olisin raskaana..
Mulle iski eilen kauhea epätoivo, että mitä sitten jos en olekaan nyt raskaana, odotukset ovat niin kovat. Aloin oikein jännittää asiaa ja päiväni meni ihan pilalle, kun meinasi ihan "paniikki" iskeä!
Mutta nyt olo jo taas rauhallisempi..
 
  • Tykkää
Reactions: Fenix-78
Fenix78, voi ei...:hug: Äärimmäisen kurja tilanne, ensinnäkin joutuu kestämään hoitojen viivästymisen pettymyksen ja toiseksi vielä pelätä, että tulokset ovat jotain huonoa..:( Onko teille tullut jo lisäinfoa noista miehen tutkimuksista, esim. millaisella aikataululla niitä tehdään?

Carolle peukkuja, että ne tummemmat viivat oli yhtä kuin ovis ja tulosta tulisi..:)

Heilangalle samoiten peukkuja oviksen löytymisestä!:)

Kosmolle tsemppiä piinailuun!!:hug: Jotenkin sitä odottaa, että kun alkaa hoitoja saamaan, niin se olisi itselle se ratkaiseva apu plussan saamiseen.. Muistan oman ekan hoidon kohdalta sen valtavan pettymyksen, kun sitä apua ei sitten tullukkaan.. Oli romahdus lähellä.. Sitten sitä otti sellaisen "pessimisti ei pety"-asenteen.. Todellakin toivon, että sun ei tarvis pettyä, vaan pääsis siirtymään plussan kanssa eteenpäin..

Me saatiin aika siihen simppatestiin, "purkitus" on keskiviikkona ja sen jälkeen jäädään odottelemaan aikaa polilta..
 
  • Tykkää
Reactions: Fenix-78
Nyt on mieli jo vähän rauhallisempi. On tosiaan oikein hyvä että tutkivat kunnolla, oli löydös sitten mitä tahansa. Eipä tarvitse jäädä epätietoisuuteen eikä tule kamalia yllätyksiä sitten joskus kun emme mistään mitään ole tienneet.

Aikataulu on kokonaisuudessaan täysin auki. Lääkäri lohdutteli että saatetaan ehtiä ensimmäiseen icsi-hoitoon vielä ennen klinikan kesätaukoa, mutta on myös mahdollista että hoitojen aloitus menee elokuulle :(...

Onko kellään tietoa kuinka kallis tuo kromosomitutkimus on ja kuinka nopiaan siitä tulokset saa?
 
Fenix-78 :hug: voimahali ja jaksamisia :)

Heilanga
lle peukutuksia, että ovis tässä kierrossa tulisi :)

Itse odottelen maanantaista gyneaikaa joten ennen sitä ei hirveästi ole mitään uutta kerrottavaa. Toivon todella, että saataisiin jotain apua. Jos ovis tosissaan oli tossa niin menkkojen pitäis alkaa samoihin aikoihin. Kamalasti on tässä rahanmenoa, kun oma lääkäri ja koirakin tossa joutuu hammaskiven poistoon yms. Huoh..
 
Vähän huonosti olen nyt ketjua kerennyt seurailla, mutta peukkuja jokaiselle tilanteesta riipumatta, erityistsempit Fenix-78, toivottavasti seuraavat uutiset olisivat sitten jo paljon parempia!

Omasta tilanteesta sen verran, että meillähän oli reilu 2 viikkoa sitten toinen inseminaatiokerta. Femar toimi hienosti vaikka pessimistinä muuta odotin. Ei kuitenkaan tullut tärppiä tuolla inseminaatiolla, vaan nyt taas Femarit käytössä ja uutta yritystä kohti mennään. On se vaan niin, että vaikka kuinka yrittää henkisesti valmistautua siihen, ettei hoito tuota toivottua tulosta ja ihan jokusen kerran on tämän reilun vuodenkin yrittämisen aikana tullu tuota pettymistä treenattua, niin ei se vaan helpommaksi käy. Itkuhan (ja v***tus) siitä tuli, kun vuoto taas alkoi. No, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä toivoen kuitenkin parempaa onnea ensi kertaan ja vähemmän kivuliasta ovulaatiota (tai ovulaaitota ylipäätään) - kiitos :)
 
  • Tykkää
Reactions: Fenix-78
Täällä elellään epätietoisuudessa, joka toinen päivä oon ihan varma että olen raskaana ja joka toinen päivä taas että en!
En halua tehdä raskaustestiä, mua pelottaa että se näyttää negaa!
Vaikka parempi sekin olis,kun tää epätietoisuus!
Nyt siis kp 25 eli muutama päivä enää armon aikaa, että on pakko testata, jotta tiedän sit lopettaa luget, jos testi nega.

Välillä oon vaan niin varma siitä, että olen raskaana, mutta sitten taas en voi olla ajattelematta sitä, että on hyvin todennäköistä ettei se iso munarakkula ollut "käyttökelpoinen"
Toisinaan taas ajattelen, että ehkä sitten ensi kierrosta, mutta entä jos se munarakkula kasvaa taas niin isoksi ja on epäkelpo näin ollen?
Mun täytyy varmaan soittaa sinne polille jos menkat alkaa että mitä tehdään?
Koska siinä menee taas yksi kierto hukkaan, jos ne aina kasvaa noin isoks ja ei toimi sitten kunnolla..
Vaikka enhän mä vielä tiedä mikä on lopputulos..
Että sellasta tänne, parin päivän päästä olen taas viisaampia :)
 
Voi kosmo, tuo on ihan kun omia ajatuksiaan lukis! Inhottavaa se, ettei haluais edes tehdä raskaustestiä, vaikka toisaalta sitä päivää jolloin saa testata, odottaa kun kuuta nousevaa. Ja juuri se pettymys negasta pelottaa, mutta samalla jo suunnittelee seuraavaa kiertoa, odottaa sitä innolla ja toisaalta jo pelkää epäonnistumista siinäkin. Kun vaan osaisi ottaa päivän ja kierron kerrallaan, voispa siihenkin saada jonkun lääkkeen ;) Mutta kovasti plussailuonnea sinne!!
 
Katjusca, sanoppa muuta, mikähän siinä onkin ettei osaa antaa asioiden vain edetä omalla painollaan!
Niinku sille asialla jotain voisi, en ole yhtään sen varmemmin raskaana enkä voi siihen asiaan sillä vaikuttaa, jos jatkuvasti vellon itsesäälissä ja luen kaiken mahdollisen mitä netissä lukee.
Mitä enemmän jännitän sitä enemmän alan lueskella kokemuksia,eikä ne omaa tilaani miksikään muuta :D
Joten miksei osaa olla rennosti ja ottaa vastaan sen mitä tulee.
Mutta ei..
Ja tiedän jo valmiiksi, että jos joskus vielä raskaana olen, en pysty lopettaan ressaamista siihenkään.
Esikoista kun odotti olin niin naivi, että kuvittelin kaiken menevän hyvin, kun raskaana olen (toki kaikki menikin) mutta tämän toisen keskenmenneen raskauden takia en varmaan osaa enää samallatavalla ottaa rennosti raskausaikaa, vaan sitten alan varmaan panikoimaan keskenmenoa tai muuta komplikaatioita :D
Kyllä on rankaks ihminen elämänsä tehnyt!
 
Odottelua, jännitystä, stressiä, kiukkua, itkua, surua, iloa, varovaista toiveikkuutta, sekopäistä oireiden etsintää ja niiden tulkintaa... Niistä on tämä meikäläisen elämä tehty ja lukemani perusteella en ole ainoa ;).

Mutta pahinta tässä tilanteessa on odottelu, kun mitään ei tapahdu, ei pirulauta yhtään mitään:mad:! Ja meidän tilanteessamme vielä toinen piinaava asia on se ettemme tiedä miten asioissa edettään ja milloin... Voi PRKL!

Tätä itsekästä ja raivontäyteistä tekstiä kun itse tulkitsen niin voin arvata että täti on taas tulossa vierailulle, ihan niin kuin joka saamarin kuukausi :(...

Iloa ja onnea teille muille piinailuihin hoidoissa, ovisten odotuksissa ja kaikessa muussakin :).
 
juurikin tuota tressiä, KIUKKUA, itkua, ihme kyllä ei vielä mitään itkupotkuraivareita ole tullut, sillä tein negan testin tänään aamulla.......
se siitä ihanasta tunteesta, että ensimmäinen hoitokerta olisi se mikä toimisi, mutta miksi ihmeessä toimisikaan, kun ei tässä perkeleen kropassa toimi mikään niinkuin pitäis!!!!!!!!!
AAARRGGHHHHH, että mua nyt kyllä tämmönen ärsyttää :headwall: aamulla jo ajattelin taas että annan koko asian olla, ei meillä tarvita toista lasta!

tänään siis kp27 ja lopetin luget.
Joten nyt odotellaan menkkoja alkavaksi, jotka toivottavasti alkaa sitten pian, mä en kestä jos noi luget aiheuttaa mulle sen että menkat alkaa vaikka vasta viikon päästä!
Mutta mitä todennäkösimmin juuri mun kohdalla käy niin, koska kaikki menee aina vaikeimman kautta!!
Toki mulla on tuolla vielä yksi testi jonka teen sitten muutaman päivän päästä, jos menkat ei ala, mutta en usko sen lopputulokseen enään vaikuttavan.
Sillä kyllä sen nyt olisi jo pitänyt edes pienen pientä haamua näyttää jos raskaana olisin, sillä oletetusta oviksesta (mikäli sitä edes tapahtui) on nyt se 14pv ja vaikka se olis ollu hiukan myöhemmin ja kiinnittynyt näin ollen myöhemmin, niin jotain näkyisi jo varmasti.
Ja sen verran monta testiä olen elämäni aikana tehnyt, että kyllä se puhda nega oli vaikka sitä kuinka taas tihrusti ja käänteli ja väänteli :stick:


Toivottavasti teillä muilla olisi tässä kierrossa parempi tuuri!
 
Viimeksi muokattu:
kosmo Voi ei:hug:!!! Olen niin pahoillani puolestasi :(...
Mutta hei, jos se onkin se jääräpäinen, periksiantamaton apinanraivo jonka avulla tätä kaikkea jaksaa sietää ja kestää, ei yksinkertaisesti vain voi antaa periksi ;)...
(anteeksi ironia, mutta joskus se helpottaa...)

No, ei auta, hammasta purren tukkaputkella eteenpäin.
 
Huhuu, mitäs tänne kuuluu?
Me on syöty tänään laskiaspullia niin paljon kun mahaan mahtuu :) ja vietetty muutenkin mukava viikonloppu!
Mulla ei ole menkat vieläkään alkanut, nyt siis kp 30 tosi kiva, jos tässä nyt joutuu kauankin niitä odottelemaan.
kp28 päivällä testi näytti negaa :(
 
Heilanga mä luovuttaisin mielell'ni yhdet ärsyttävän kivuliaat moonikset, tuutko heti hakemaan ;).
kosmo uutta testiä kehiin ja peukut pystyyn :heart:!

Aion huomenna soitella meidän lääkärille ja kysellä aikatauluista ja toimintasuunnitelmista, tää tietämättömyys syö mua ihan hitokseen niin et mie romahan...

Tsemppiä kaikille ensiviikkoon :).
 
anteeksi hiljais elo.. onnistuin tämän sivun hukkaamaan hetkeksi.. voin huomenna illalla päivitellä jahka ilmoittelette kp uudestaan.. muuten on pitkä väli tossa päivityksessä et onnistuisin laskemaan uuusiksi ja oikein :D ja paneudun illan aikana teksteihin uudestaan kun niin paljon asiaa tullut tänne :D
 
Hei kaikki! Olen taustaillut ketjua viime aikoina ja ajattelin ujuttuautua mukaan :) virallisesti yk 12 menossa, lääkäriaika tulossa perusterv.huoltoon ja josko siitä homma lähtisi jollain tavalla enemmän käyntiin. Ovistestejä olen muutamia kiertoja tikutellut, oireita on ollut mutta testit (david) näyttänyt haamua aina oirepäivinä! Kierto säännöllinen n. 30pv. Kertaakaan en ole minkäänlaista haamua saanut r-testissä näkymään... :( yritysaika on kuitenkin kovasti lähentänyt meitä ja olemme aika positiivisella mielellä, minulla ikää 26v ja miehellä 30v.
 

Yhteistyössä